Precies, dat je in de jungle waar het altijd hetzelfde weer is geen weerinstituut hebt is nogal wiedes, maar Nederland is een weerland bij uitstek, en we hebben dagelijks in alle lagen van de samenleving te maken met het constant wijzigende weer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mijns inziens mag een land wat zo gevoelig is voor bijvoorbeeld overvloedige regen, stormen of springvloeden best een door de overheid gefinancierd meteorologisch instituut hebben. Toch handig als je daarmee je sluizen, gemalen, waterwegen en stormvloedkeringen op basis van 'niet commerciële' gegevens kunt voorbereiden, in stelling kunt brengen enz.
Jep, 650 tegenover een paar euro.quote:
Nee, ik vind dat ik als diegene die er voor betaald, de belastingbetaler, recht heb op een OLA en wil de SLA rapportages eens zien. Wat krijg ik voor het geld. Toon maar aan KNMI.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:24 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Die zullen vast op te vragen zijn maar ik ga ze niet voor je zoeken.
Je hebt jarenlang last gehad van foutieve weersverwachtingen die van het KNMI afkomstig waren?
Zolang dit een zwaard van damocles van de huidige regering is, zal het blijven fungeren als een Wet van Godwinquote:
De belastingbetaler kan DAGELIJKS zien of het KNMI er wat van bakt, ze hoeft alleen maar even naar KNMI.nl te surfen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat ik als diegene die er voor betaald, de belastingbetaler, recht heb op een OLA en wil de SLA rapportages eens zien. Wat krijg ik voor het geld. Toon maar aan KNMI.
Wat voor hysterie bedoel je precies? Het feit dat de wetenschap met een resultaat komt wat jou toevallig niet aanstaat? Je geloof ook nog in het scheppingsverhaal omdat dat beter bij je past?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die doen daar keihard aan mee. Betaald.
Waarom is mijn vraag zo pijnlijk dat je zo een gal over spuwen moet?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:28 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
De belastingbetaler kan DAGELIJKS zien of het KNMI er wat van bakt, ze hoeft alleen maar even naar KNMI.nl te surfen.
Jij wil weten of hun verwachtingen kloppen? Dat heb je al jarenlang iedere dag kunnen doen.
Maar nee, de belastingbetaler checkt 's ochtends het private weerbericht in de krant en geeft er vervolgens het KNMI de schuld van.
Zoals ik al zei o.a. :quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat ik als diegene die er voor betaald, de belastingbetaler, recht heb op een OLA en wil de SLA rapportages eens zien. Wat krijg ik voor het geld. Toon maar aan KNMI.
Wat?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom is mijn vraag zo pijnlijk dat je zo een gal over spuwen moet?
Ja, heel mooi, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zoals ik al zei o.a. :
- KNMI ontwikkeld (regionale) weermodellen die worden gebruikt door de commerciële sector
- Onderzoek naar weer/klimaat (niet alleen global warming)
- advies aan luchthavens
- onderhoud weerstations, beschikbaar maken van weer- en klimaatdata
Precies, ze doen al die dingen en dan worden ze vaak afgerekend op hetgeen dat ze juist niet doen (media-verwachtingen).quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zoals ik al zei o.a. :
- KNMI ontwikkeld (regionale) weermodellen die worden gebruikt door de commerciële sector
- Onderzoek naar weer/klimaat (niet alleen global warming)
- advies aan luchthavens
- onderhoud weerstations, beschikbaar maken van weer- en klimaatdata
De laatste keer dat je een vraagteken hebt gebruikt om een vraag te stellen was om mij te vragen of ik bij het KNMI werkte, en dat heb ik keurig beantwoord.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heel mooi, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
Maar denk jij dat een privaat weerinstituut al die dingen gaat doen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je vroeg wat je krijgt voor je geld.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aangezien de overheid zelf ook gebruikt maakt van die gegevens, kunnen ze net zo goed (of misschien zelfs beter, want geen winstoogmerk) het verzamelen van die gegevens betalen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar bel het KNMI op dan en vraag de gegevens op? Ditto voor Meteo Consult, WeerOnline, en de buitenlandse diensten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
geweldig,
Ik zeg dat het erg mooi zou zijn de correctheid van de producten van het KNMI eens te zien in vergelijking met andere instellingen en de een na de ander valt over me heen met drogredenen.
Ik heb denk ik een vinger op een pijnlijke plek gelegd.
Als Racmo en Hirlam (dit zijn weermodellen) niet zouden werken, waarom zouden commerciele bedrijven het dan gebruiken? En hetzelfde geldt voor de weerdata.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
geweldig,
Ik zeg dat het erg mooi zou zijn de correctheid van de producten van het KNMI eens te zien in vergelijking met andere instellingen en de een na de ander valt over me heen met drogredenen.
Ik heb denk ik een vinger op een pijnlijke plek gelegd.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als Racmo en Hirlam (dit zijn weermodellen) niet zouden werken, waarom zouden commerciele bedrijven het dan gebruiken? En hetzelfde geldt voor de weerdata.
Je bent echt in paniek, niet?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:50 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
MIJN ONDERBUIK ZEGT DAT HET KNMI NIET GOED FUNCTIONEERT!!!!!!!!!
DAT MOET WEL, WANT ZE ZIJN ONDERDEEL VAN DE OVERHEID!!!quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:50 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
MIJN ONDERBUIK ZEGT DAT HET KNMI NIET GOED FUNCTIONEERT!!!!!!!!!
Er zijn overal modellen voor, de vraag is hoe goed ze worden toegepast en wat het resultaat is.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als Racmo en Hirlam (dit zijn weermodellen) niet zouden werken, waarom zouden commerciele bedrijven het dan gebruiken? En hetzelfde geldt voor de weerdata.
Maar vraag die gegevens dan op? 1 mailtje en het is gepiept.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn overal modellen voor, de vraag is hoe goed ze worden toegepast en wat het resultaat is.
Ik snap echt niet wat jullie tegen mijn vraag hebben
"De" wetenschap???quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:31 schreef Thorpe het volgende:
[..]
Wat voor hysterie bedoel je precies? Het feit dat de wetenschap met een resultaat komt wat jou toevallig niet aanstaat? Je geloof ook nog in het scheppingsverhaal omdat dat beter bij je past?
Die eerste zin zou ik niet te hard roepen, de gemiddelde temperatuur stijgt reeds sinds enkele decennia sterk, en doet dit erg constant, zonder grillen en zonder afwijkingen. Het 2e is inderdaad hetgeen de discussie over gaat, maar over dat 1e is echt vrij weinig discussie hoorquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"De" wetenschap???
Er is helemaal geen consensus of direct bewijs voor een opwarmend klimaat. En dan is nergens aangetoond dat een eventueel gemeten opwarming (dan wel afkoeling) door menselijke invloed is veroorzaakt.
Hoe kom je er toch bij? En wat is "de gemiddelde temperatuur"? Op 1 plek? Over de gehele aarde? En wat als het 's winters kouder zou worden en 's zomers warmer? Wat zegt zo'n gemiddelde?quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:13 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Die eerste zin zou ik niet te hard roepen, de gemiddelde temperatuur stijgt reeds sinds enkele decennia sterk, en doet dit erg constant, zonder grillen en zonder afwijkingen. Het 2e is inderdaad hetgeen de discussie over gaat, maar over dat 1e is echt vrij weinig discussie hoor
http://www.knmi.nl/cms/viewimage.jsp?number=59647
Ja.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kom je er toch bij? En wat is "de gemiddelde temperatuur"? Op 1 plek?
Dikgesubsidieerde overheidsinstituten en vervalsende "wetenschappers" (de beruchte "hockeystickcurve" van Mann et al. bijvoorbeeld) op hun blauwe ogen geloven is inderdaad een stuk verstandiger dan de discussie aangaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ja.
De gemiddelde temperatuur is op 1 plek.
Niet meer mee in discussie gaan, Grumpey.
Veranderingen in klimaat zijn veranderingen over langere tijd (30 jaar). Die kunnen we helemaal nog niet inschatten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Kom op, dat er veranderingen plaatsvinden wordt zelfs door de serieuze sceptici niet ontkend. En voorlopig is het nog niet gelukt om een model te maken waarin de menselijke uitstoot van CO2 geen bepalende rol heeft. Ook niet als je zonnevlekken, vulkaanuitbarstingen etcetera in dat model opneemt.
Dan zijn er twee verklaringen. Of de mens heeft een significante invloed op het klimaat, of we hebben de ware reden nog niet gevonden.
Jij denkt dat je het weer kan voorspellen zonder weermodel?quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn overal modellen voor, de vraag is hoe goed ze worden toegepast en wat het resultaat is.
Ik snap echt niet wat jullie tegen mijn vraag hebben
LOLquote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het weer is een linkse hobby en het KNMI de linkse kerk.
ze hebben bij het KNMI zelfs een minaret, duidelijk dat ze geinfiltreerd zijn.
[ afbeelding ]
Volgens de KNMI-website zo'n 500 mensen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:51 schreef vosss het volgende:
WTF moet het KNMI met 60 miljoen in godsnaam?
Hoeveel mensen werken daar wel niet dan???
Dat wordt natuurlijk de volgende stap, onderzoek naar luchtvervuiling en die smog-waarschuwingen is natuurlijk ook van de linkse kerk en milieuhippies waarvan we geen 130 op de snelweg mogen rijden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
In dat aanbesteden zie ik nog wel wat. Maar verder vind ik het geen goed plan, het KNMI is ook een wetenschappelijk instituut. Je gaat het RIVM toch ook niet opheffen?
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:14 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Afgelopen dinsdag was trouwens een perfect voorbeeld van een saai, droog, feitelijk KNMI gevolgd door een en al hysterie en alarmen bij allerhande media en organisaties.
Waar het KNMI dan vervolgens de schuld van krijgt.
En buienradar.nl waar heel Nederland gebruik van maakt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:19 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
producten die meteoconsult nu vrij goedkoop kan gebruiken
Ik vertrouw denk ik liever op meteorologen die de computerschermen in de gaten houden (waarop ook automatische waarnemingen, radarbeelden en satellietbeelden kunnen worden gepresenteerdquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Cijfers, schat, cijfers, ik heb jaren gevaren en wij hadden altijd het idee dat het KNMI de ramen had afgeplakt met zwart landbouwplastic zodat ze beter op hun computerscherm konden kijken ipv naar buiten.
KNMI is waarschijnlijk het enige overheidsinstituut waar ze geen raamambtenaren hebben
Uit diezelfde wiki:quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:10 schreef OreO het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Climategate weten we het weer?
goed idee
quote:Het Amerikaanse persbureau Associated Press (AP) liet alle 1073 e-mails uitgebreid onderzoeken door vijf journalisten en concludeerde: "Gestolen e-mails van klimaatwetenschappers geven blijk van tegenwerking van sceptici en discussies over achterhouden van gegevens, maar de berichten staven geen beweringen dat de wetenschap over opwarming van de Aarde gefingeerd was.
En daarmee zijn de klimaathysterici weer tevreden.quote:
Gelukkig doe jij daar niet aan mee en accepteer jij niet alleen wetenschappers die jouw eigen denkbeelden ondersteunen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:47 schreef El_Matador het volgende:
En daarmee zijn de klimaathysterici weer tevreden.
Natuurwetenschap moet het debat bepalen, niet ranzige politieke denkbeeldjes.
Ik heb inderdaad een wat bredere visie dan veel anderen die bij een warm dagje beginnen te janken over "klimaatverandering".quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Gelukkig doe jij daar niet aan mee en accepteer jij niet alleen wetenschappers die jouw eigen denkbeelden ondersteunen.
[/sarcasme]
Volgens mij waren het de klimaatsceptici die de koude winter aangrepen voor hun ontkenningsgedrag. In de categorie "lekker klimaatje vandaag".quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een wat bredere visie dan veel anderen die bij een warm dagje beginnen te janken over "klimaatverandering".
Dat die klimaatsceptici bestaan zou natuurlijk kunnen. Sarah Palin heeft ook heel andere argumenten dan ik om tegen het idiote klimaatbeleid te zijn. Wat zegt dat?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij waren het de klimaatsceptici die de koude winter aangrepen voor hun ontkenningsgedrag. In de categorie "lekker klimaatje vandaag".
Och, wanneer je wél aanneemt dat de mens (een deel van) de opwarming van de aarde veroorzaakt, bevind je je in gezelschap van wetenschappers. Ben je klimaatscepticus, dan bevind je je in gezelschap van types als Sarah Palin. Nu weet ik wel dat domheid tegenwoordig hip and happening is en dat studeren als linkse hobby wordt beschouwd, maar toch...quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:58 schreef El_Matador het volgende:
Dat die klimaatsceptici bestaan zou natuurlijk kunnen. Sarah Palin heeft ook heel andere argumenten dan ik om tegen het idiote klimaatbeleid te zijn. Wat zegt dat?
Alsof er onder de klimaatsceptici geen wetenschappers zitten...quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Och, wanneer je wél aanneemt dat de mens (een deel van) de opwarming van de aarde veroorzaakt, bevind je je in gezelschap van wetenschappers. Ben je klimaatscepticus, dan bevind je je in gezelschap van types als Sarah Palin. Nu weet ik wel dat domheid tegenwoordig hip and happening is en dat studeren als linkse hobby wordt beschouwd, maar toch...
Palin is een dwaas, en er is nog een ander kamp dat sceptisch staat t.o.v. de mogelijke 'oplossingen' die worden aangeboden. Nederland moet minder fossiele brandstoffen gebruiken om minder afhankelijk te zijn van leveranciers en dijken verhogen omdat die klimaatverandering er sowieso komt. De grote landen op deze aarde (voornamelijk de ontwikkelende landen) zal het een zorg zijn dat het klimaat verandert. Wij hebben er m.a.w. geen enkele invloed op.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat die klimaatsceptici bestaan zou natuurlijk kunnen. Sarah Palin heeft ook heel andere argumenten dan ik om tegen het idiote klimaatbeleid te zijn. Wat zegt dat?
Dat Sarah Palin niet bij het KNMI werkt of dat ze geinfiltreerd is in de VVD?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat Sarah Palin niet bij het KNMI werkt of dat ze geinfiltreerd is in de VVD?
Dat het niveau van de argumentatie bedroevend is en alles wordt aangegrepen om in ieder geval het domste deel van Nederland mee te krijgen in het wensdenken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je doelt nu op de apocalyptische demagogie van Gore en KNMI?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat het niveau van de argumentatie bedroevend is en alles wordt aangegrepen om in ieder geval het domste deel van Nederland mee te krijgen in het wensdenken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |