abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:18:23 #1
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_98556104

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:29:52 #2
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_98556711
Lord of the Flies (1963)

http://www.imdb.com/title/tt0057261/

De eerste filmversie van een van mijn favoriete boeken van vroeger.
Een erg boeiend verhaal over engelse kostschool kinderen die stranden op een onbewoond eiland.
Hoe overleven de jochies en hoe ondergaan ze deze uitdaging psychisch.

Persoonlijk vond ik het een erg goede film ondanks dat je kunt merken dat het een oude film is.
Omdat er oorspronkelijk 60 uur filmmateriaal was valt het soms op dat het verhaal van de hak op de tak springt.
Wat me dan wel weer opvalt is dat de enige scene uit de film die niet gebaseerd is op een scene uit het boek een nietszeggend stukje is. Ze hadden deze tijd beter kunnen gebruiken om het verhaal vloeiender uit te leggen.

De 1990 versie ga ik waarschijnlijk vanavond kijken. Ben benieuwd hoe deze versie is ten opzichte van de 1963 versie en het originele boek.
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_98556870
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:07 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik vond het een enorm zijige en voorspelbare film om eerlijk te zijn :@.
Smaken verschillen gelukkig.
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:02:44 #4
286575 Roces18
Chef de party
pi_98558491
Life Aquatic

Een spoof over de welbekende natuurserie van Jacques Cousteau, zelfde kleding, mutsen en commentaar zorgt voor dezelfde setting als de serie. Het is ook een excentrieke film met eigenaardige karakters die goed op elkaar zijn ingespeeld. De graphics zijn nogal lelijk aan de ene kant past het er erg bij maar ik had toch liever het echte werk gezien. De soundtrack is goed verzorgd door Seu Jorge die verschillende nummers van David Bowie akoestisch in het Portugees zingt wat die overigens erg goed kan. Verder is het niet zozeer een comedy, hoewel er wel grappige stukjes inzitten maar meer een aparte avonturenfilm.

Aanrader 7,7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_98558539
graphics :') t is geen videogame..
en vind t ook meer een comedy dan avonturenfilm eigenlijk.
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:38:08 #6
332861 MrBarros
intens en verfijnd van smaak
pi_98560325
ff wat reviews plaatsen dan.

- Op aanraden van Pico gisteren Almost Famous gezien. De extended versie van maarliefst 160min. Maar 't is echt een top film! Zit goed in elkaar, leuk verhaal, leuke sfeer. Top! Zeker een aanrader. Betreft Zooey, had er voor het eerst gezien in The Happening, toen dacht ik: "wat is dat voor vaag wijf" :) Daarna in 500 days of summer gezien, vond ik d'r al wat chiller. Nu in deze film, en moet zeggen dat ik het jammer vond dat ze zo kort in de film speelde. Haar gezichtsuitstraling heeft wel iets bijzonders e.d. 8+

Dan nog ff wat romantische flutzooi.

- The Adjustment Bureau, bekende film, origineel verhaal, houd ik wel van. Zit natuurlijk wel vol met gaten en tja, wat moet ik ervan zeggen.. lekker cliché, mooi einde ook.. :P Maar het vermaakt goed, prima bioscoopfilmpje. 6.5

-The Atonement, weer zoiets, ben denk die romantische dramazooi wel een beetje zat eigenlijk. Hoewel het misverstand in die film wel droog was en tevens de voorhand heeft op de gehele film vind ik zelf. Verder vond ik de film niet zo heel boeiend. Had wel een happy end verwacht trouwens... :P 7
pi_98567247
Cool as Ice

Goed.. Heb ik die ook weer gezien. Episch slecht! :D
pi_98570564
100413_218189_kick-ass-poster-paint.jpg

Wat een heerlijk luchtige film. Ik verwachtte er eerlijk gezegd niet zoveel van, maar ik ben blij dat ik hem gekeken heb.

8/10.
pi_98573282

het indie broertje van KickAss. Wel geinig, maar niet geniaal.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_98576726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:29 schreef DJKoster het volgende:
Cool as Ice

[ afbeelding ]

Goed.. Heb ik die ook weer gezien. Episch slecht! :D
Niiiiiice. :D Ik heb laatst nog overwogen om 'm te kijken, maar toen niet genoeg wilskracht verzameld om het door te zetten. :P Het is toch een 'moderne' vertelling van Easy Rider of zo? :D

Maar wel leuk om je een avondje kapot om te lachen? :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:17:36 #11
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_98578286
Unknown (2011)
Dit is een interessante film.

Liam Neeson is een microbioloog die naar een summit gaat in Berlijn. Bij aankomst hotel komt hij er achter dat zijn koffer mist en gaat met de taxi terug. Onderweg gaat het mis en beland hij in het ziekenhuis. Dag of wat later gaat hij terug maar niemand wil hem herkennen ook zijn vrouw niet. Gaande weg komt hij er achter dat hij niet is wie hij is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 8 / imdb 7.0

Source Code (2011)
Beetje tegen vallend scifi thriller. Had er veel meer van verwacht. Inception maar dan nog moeilijker te begrijpen volgens de Preview. Ik vond het eerlijk gezegd een simpele film. Het groundhog day herbeleef gebeuren was wel op zich goed. Maar het was te simpel allemaal. Ik mistte de spanning.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 6 / imdb 7.7

Colossus: The Forbin Project (1970)
Een aardige film alleen voelt het wat gedateerd.

De VS-president neemt een supercomputer in gebruik als defensie. Het apparaat neemt al snel de controle over en zoekt contact met zijn Russische tegenhanger.

Overigens zou ik een dergelijk ding niet eens als kookwekker vertrouwen zo achterlijk is het maar kennelijk was het wel intelligent 40 jaar geleden.

cijfer 6.0 / imdb 7.1

Labor Pains (2009)
Een erbarmelijke film met Linsey Lohan. Wat een verwaand wicht. Verhaal gaat dat ze na geroddel wordt ontslagen wordt maar omdat te voorkomen veinst ze een zwangerschap. Man man wat tenenkrommend.

cijfer 4 / imdb 4.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:17:59 #12
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_98578314
Monsturd
Je kunt natuurlijk heel flauw zeggen dat dit letterlijk en figuurlijk een schijt film is maar ik blijf `m hi-la-risch vinden. Alles wat een C-film een C-film maakt is aanwezig: slecht acteerwerk, nog slechtere dialogen en natuurlijk een verhaal dat te belachelijk voor woorden is (een ontsnapte serie moordenaar valt in een riool in een plas met chemicaliën en verandert in een mega grote moordende drol).
Een voordeel van al dat slechte is dat het wel meestal ontzettend vermakelijke films oplevert.

IMDB Cijfer: 4,1/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:19:16 #13
52357 Lambiekje
pi_98578433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:17 schreef Timo20 het volgende:
Monsturd
Je kunt natuurlijk heel flauw zeggen dat dit letterlijk en figuurlijk een schijt film is maar ik blijf `m hi-la-risch vinden. Alles wat een C-film een C-film maakt is aanwezig: slecht acteerwerk, nog slechtere dialogen en natuurlijk een verhaal dat te belachelijk voor woorden is (een ontsnapte serie moordenaar valt in een riool in een plas met chemicaliën en verandert in een mega grote moordende drol).
Een voordeel van al dat slechte is dat het wel meestal ontzettend vermakelijke films oplevert.

IMDB Cijfer: 4,1/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
SPOILER
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:37:47 #14
52357 Lambiekje
pi_98579958
Scott Pilgrim vs The World (2010)
Een briljante comedy. Gewoon kijken. Scott probeert een meisje te versieren maar dan moet hij wel eerst de zeven exen verslaan.

Cijfer 7.5 / imdb 7.7
pi_98582522
Paul

Zeer hoog meh gehalte, had er een stuk meer van verwacht. over t algemeen erg flauw en een beetje te kinderachtig. zitten wel wat goeie grappen in maar te weinig om het tot een leuke komedie te maken. Die 2 FBI agenten waren nog het leukst.
een 5.5je
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:28:15 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98583116
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:05 schreef picodealion het volgende:

[..]

Overgewaardeerde mainstream klote thriller.
Daar kan ik mij in vinden. Silence of the Lambs vond ik vooral storend door de nare OCD trekjes van Jodie Foster.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_98583918
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Niiiiiice. :D Ik heb laatst nog overwogen om 'm te kijken, maar toen niet genoeg wilskracht verzameld om het door te zetten. :P Het is toch een 'moderne' vertelling van Easy Rider of zo? :D

'Rebel Without a Cause' volgens IMDB

Zien! Lachen gegarandeerd!
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:59:23 #18
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98584902

Jeepers Creepers 2

Oordeel: Hij zou op bluray verschijnen maar dat is weer geannuleerd. Erg jammer want het is een leuke film. Enige minpunt in de film vind ik dat gekibbel tussen het groepje jongeren in de bus. Maar dat had ook wel iets realistisch. Immers als je bang bent ben je niet even efficient als anderen zouden willen zien. Het verhaal over een "bat out of hell" dat om de 23 lentes, 23 dagen lang mensenlijke organen mag assimileren vind ik wel erg origineel. De eerste keer dat ik em zag zag ik niet veel van het monster. Had het idee dat de special-effects erg vlugtig waren gedaan ivm het budget. Maar nu ik dit keer aandachtig keek en niet steeds wegliep om wat te doen kreeg ik weer wel heel veel mee. Had ook vaak een "what the f..." moment. En dat was wel leuk.

Cijfer: 7
iMDB: 5.3
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_98585758
Op tv gezien vanavond:
Heat (1995)

quote:
Neil McCauley is een professionele dief. De aanpak van zijn diefstallen is zo professioneel, dat het zelfs de politie verbaast. Rechercheur Vincent Hanna raakt geobsedeerd door het werk van McCauley en wil hem koste wat kost te pakken krijgen. Het hoogtepunt voor beiden wordt bereikt als McCauley bezig is om zijn grootste klus ooit te klaren en Hanna met zijn team de voorbereidingen treft om McCauley in te rekenen. Beiden realiseren zich dat dit de grootste uitdaging van hun leven is.
Klassiekertje, staat op #117 van IMDB's top 250. Erg lekkere film. Duurt - zeker op tv - wel erg lang, maar met lange films heb ik (meestal) niet zo'n probleem. Wel zit ik nog te denken of sommige delen er niet uitgeknipt konden worden. De Niro weer in een typische rol - welke hij weer lekker speelt, Pacino's rol is enigzins interessant - de welbekende agent kennen we nu wel - maar ook nog wel aanneembaar.
Lekkere scènes, vooral de shoot-out (Deed me direct denken - zeker in combinatie met de wapens - aan de beruchte North Hollywood shootout in 1997).

IMDB's 8.3 sluit ik me redelijk bij aan. Misschien ietsje lager. Maar zeker goed.

EDIT: ik moet even toevoegen dat zo'n shootout in het echt dus echt niet gaat gebeuren. 't zag er wel vet uit though...

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 24-06-2011 00:25:06 ]
pi_98588970
Flashback (1990)
Kiefer Sutherland en Dennis Hopper, twee grote acteurs die beiden niet voor comedy geschikt zijn. Melig verhaaltje, maffe scenes en grappige momentjes.

Maar niet bepaald een topper.

Moest de film zelfs toevoegen. Geen andere kijkers?
7.2/10 (IMDB: 5.7/10)

De Helaasheid der Dingen (2009)
Heftig, persoonlijk en expliciet drama over Vlaamse tokkies. Goeie Belgische film, met een lekkere vertelstijl. De film heeft iets. Je leeft erg met de hoofdpersoon in een zeer slechte situatie mee.

8.0/10
(IMDB: 7.4/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98589120
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:42 schreef DJKoster het volgende:

[..]

'Rebel Without a Cause' volgens IMDB

Zien! Lachen gegarandeerd!
mwah, in t begin zitten een paar leuke scenes maar verder vind ik m maar saai. dat romantische slow motion rond dansen in dat huis is wel een hoogtepunt :')
pi_98590056

Limitless
Idee leuk. Uitwerking zwak. Verhaal is inmiddels wel bekend hier. Ik snap niet zo goed waar ze ermee naartoe willen. Personages zijn niet interessant. Verhaal schiet onnodig alle kanten op. Met name de hoofdpersonage vind ik zwak geschreven. Hij heeft een paar leuke trucjes, hangt de slimme dude uit. Maar echt intelligent is hij niet. En ook niet boeiend. 2 sterren voor de moeite.
pi_98598467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Er is een hoop wilskracht nodig om hem op te zetten en om te blijven kijken. Gelukkig duurt hij mar anderhalf uur :) Het is wel hilarisch slecht dus met een paar biertjes erbij moet dat best goed gaan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98600245
The Hangover II

Paar keer hard gelachen maar overall toch een stúk minder leuk dan deel 1. Kwam erg geforceerd over en met veel situaties had veel meer grappigs gedaan kunnen worden. Kwa originaliteit is het ook al niet geweldig. Lijkt wel of de studio besliste dat er vooral een veilig, herkenbaar concept gehanteerd moest worden zodat een deel 3 ook nog veel opbrengt. Gemiste kans.

Ze mogen wat mij betreft ook veel meer laten zien van de nacht zelf ipv wat (grappige) kiekjes en verhalen van betrokkenen.

6.5

[ Bericht 10% gewijzigd door planethugo op 24-06-2011 12:36:16 ]
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:59:25 #25
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98601583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:27 schreef planethugo het volgende:
The Hangover II
[ afbeelding ]
Paar keer hard gelachen maar overall toch een stúk minder leuk dan deel 1. Kwam erg geforceerd over en met veel situaties had veel meer grappigs gedaan kunnen worden. Kwa originaliteit is het ook al niet geweldig. Lijkt wel of de studio besliste dat er vooral een veilig, herkenbaar concept gehanteerd moest worden zodat een deel 3 ook nog veel opbrengt. Gemiste kans.

Ze mogen wat mij betreft ook veel meer laten zien van de nacht zelf ipv wat (grappige) kiekjes en verhalen van betrokkenen.

6.5
Dat is heel het concept van de film. Dat je niets ziet van de nacht zelf, maar alleen maar na afloop er achter komt wat er is gebeurd. Natuurlijk wijken ze daar dan niet vanaf. Ze gaan niet heel hun elevatorpitch overboord gooien.
pi_98604611
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat is heel het concept van de film. Dat je niets ziet van de nacht zelf, maar alleen maar na afloop er achter komt wat er is gebeurd. Natuurlijk wijken ze daar dan niet vanaf. Ze gaan niet heel hun elevatorpitch overboord gooien.
dat snap ik maar als ze ergens geweest zijn en dus weer weten wat daar gebeurd is dan mogen ze daar van mij wel iets van laten zien. Zeker als de betreffende scene en uitleg niet echt grappig overkomt
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:43:57 #27
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_98612920
Inception

Interessante film.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_98613043
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:43 schreef Dagoduck het volgende:
Inception

Interessante film.
Lekkere uitgebreide post zeg...
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:51:53 #29
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_98613268
quote:
Inception

Interessante film.
qft
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:52:51 #30
332861 MrBarros
pi_98613308
quote:
Inception

Interessante film.
ik geef hem geen ongelijk :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:25:18 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98614774
quote:
Inception

Interessante film.
Interessante review.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_98615280
quote:
Inception

Interessante film.
De film doet vooral heel erg z'n best om interessant over te komen. Is bij mij niet gelukt.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:50:33 #33
286575 Roces18
Chef de party
pi_98617951
Wall Street

Ik neem aan dat het verhaal wel bekend is bij iedereen, maar even kort een simpel beursmannetje krijgt de kans om te werken voor een van big shots in town met de bijbehorende gevolgen. Ik wou deel 2 zien maar daarvoor moest ik eerst deel 1 gaan kijken, dus morgen komt er een korte review van deel 2. De film geeft goed het jaren 80 sfeertje weer, vanzelfsprekend want hij is gemaakt in 1987. Een prima scenario en de acteurs spelen het ook goed. De financiële wereld moet je wel een beetje liggen des te beter is die. Maar wtf doet John McGinley in elke film met Charlie Sheen na Platoon :P . (overdreven natuurlijk maarja)

Zeker een aanrader, euh voor nu krijgt de film een 7,8

Morgen maar eens deeltje nummer twee gaan kijken.
pi_98618978
True Grit (2010)

Leuke western van de Coen broertjes..Had wel een half uurtje langer mogen duren. 7.5/10
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:29:40 #35
345445 Sdre
optimist tot in de kist
pi_98619367
the bucket list , aanrader enorm goede film!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:40:37 #36
286575 Roces18
Chef de party
pi_98619808
Probeer a.u.b. wat meer regels te tikken dan alleen coole film, want daar hebben we niet zoveel aan.
pi_98619896
lijkt idd een trend te worden met reacties als:

TITEL
leuke film.

:zz
pi_98619951
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:50 schreef Roces18 het volgende:
Wall Street
Maar wtf doet John McGinley in elke film met Charlie Sheen na Platoon :P . (overdreven natuurlijk maarja)

Dat heeft meer met Oliver Stone te maken dan met Sheen, dacht ik.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:38:18 #39
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98633657
A View to a Kill (1985, VK, John Glen)
Er is genoeg aan te merken op de film; overduidelijk gebruik van stuntmannen, vrouwen die constant in hoge hakken en galajurken lopen, plotholes, toevalligheden, Grace Jones en haar omkering naar de goede kant op het einde, slapstick-achtige scenes (tijdens het skieën in het begin toen California Girls begon leek het wel een parodie op zichzelf) en Moore's duidelijke ouderdom. Maar ik vond de film onderhoudend genoeg om het grotendeels door de vingers te zien. Dat komt deels door het redelijke plot, deels door de cast. Met Christopher Walken als schurk zit je altijd goed. Tanya Roberts is een prachtige Bondbabe.
En de film heeft de lekkerste Bond titelsong ooit.
cijfer: 7

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 25-06-2011 00:49:39 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:41:21 #40
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98633798
RocknRolla
Mên, wat een onzinnige en onduidelijkheid dommigheid is RocknRolla. Guy Ritchie had met Snatch nog iets fris gefilmd, maar Lock Stock en dan ook deze film zijn gewoon rotzooi, die in herhaling valt. Cijfer: 4,5

Dazed and Confused
Nooit echt fan geweest van dit soort praat-films die het meer moeten hebben van sfeer dan van een lekker lopend verhaal. Dazed and Confused interesseerde me dus maar weinig en ik vrees dat ik over 2 maanden alles vergeten ben. De soundtrack daarentegen was wel oke. Cijfer: 5

The Recruit
Aardige CIA-thriller die klein in opzet is. De nodige twists worden van stal gehaald, da's een beetje jammer maar anders was er weinig boeiends overgebleven van deze film. Al Pacino trekt de film overigens naar bovengemiddeld. Cijfer: 7

Resident Evil: Apocalypse
Middelmatige sequel hoor. Het vervolg van Resident Evil biedt niets nieuws met een simpel SF-conceptje waarin zombies nog steeds tekeer gaan in filmland. Echt heel verheffend is het acteerwerk nou ook bepaald niet, eerder bedenkelijk! Maar Milla Jovovich volgen in de strijd tegen zombies, Nemesis en andersoortig gespuis is wel oke. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:48:18 #41
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98634071
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:41 schreef Falco het volgende:
RocknRolla
Mên, wat een onzinnige en onduidelijkheid dommigheid is RocknRolla. Guy Ritchie had met Snatch nog iets fris gefilmd, maar Lock Stock en dan ook deze film zijn gewoon rotzooi, die in herhaling valt. Cijfer: 4,5
Lock Stock was voor Snatch ;), dus je opmerking over frisheid ervan en herhaling klopt niet helemaal.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:50:10 #42
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98634151
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Lock Stock was voor Snatch ;), dus je opmerking over frisheid ervan en herhaling klopt niet helemaal.
Oke mee eens dan. Snatch is hoe dan ook beter dan Lock Stock en dan nog is RocknRolla steeds een kutfilm.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:51:40 #43
332861 MrBarros
pi_98634215
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan toen ik het las. :P

Limitless!!!
Zo wat voel ik me krachtig na deze film, kan de wereld wel aan... Tijd voor nog een pilletje denk ik! ;)
Heel bioscoopwaardig, blij verhaal, goed vermakingsgehalte, 't verveelt zeg maar niet. Fucking superrman! Doe maar een 7
pi_98634583
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:41 schreef Falco het volgende:
knip
Jij geeft Rock n Rolla EN Dazed and Confused een lager cijfer dan Resident Evil? Sorry hoor maar dat is wel erg fout...
pi_98635236
The Apartment (1960)
quote:
De kleurloze kantoorklerk C.C. Baxter (Jack Lemmon) geniet weinig aanzien bij het verzekeringsbedrijf waarvoor hij werkt. Om hogerop te komen probeert hij bij zijn superieuren in het gevlei te komen: hij leent hun zijn appartement zodat zij daar hun buitenechtelijke avonturen kunnen beleven. Terwijl zij zich vermaken, zwerft Baxter eenzaam over straat. Hij moet kiezen tussen zijn ambities en gevoelens als de vrouw op wie hij heimelijk verliefd is, het liftmeisje Fran Kubelik (Shirley MacLaine), de minnares van zijn hoogste baas blijkt te zijn....
Weer een klassieker, zowel letterlijk als figuurlijk. Helaas het begin niet gezien, maar dat wil ik nu ook zeker zien. Een prachtige film; aan alles is het te zien hoe oud deze film is; het filmwerk, de cultuur, de kleding (and natuurlijk zwart-wit), maar het verhaal is natuurlijk tijdloos. De film kijkt alsof je een boek in een keer uitleest; zo'n (oud) boek dat in die tijd speelt (zoals The Great Gatsby; ook qua verhaal wel ergens te vergelijken).
Uitstekende rollen van (de zeer jonge) Jack Lemmon en Shirley MacLaine en de zeer herkenbare Fred MacMurray, goed neergezet door director Billy Wilder.

(Hoop bekende namen van toen)

Staat niet voor niets op #90 op IMDB's top 250. Ook eens met IMDB's 8.4.

Nu nog even verder kijken naar Jack Lemmon en genieten van Walter Matthau's plastische gezicht in Grumpier Old Men op sbs6. Voor mijn review daarvan, verwijs ik jullie hier naar toe.
(Kan m'n post niet linken, zie post #149 :@ )
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:20:18 #46
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98635304
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:18 schreef Iemand91 het volgende:
The Apartment (1960)[ afbeelding ]

[..]

Weer een klassieker, zowel letterlijk als figuurlijk. Helaas het begin niet gezien, maar dat wil ik nu ook zeker zien. Een prachtige film; aan alles is het te zien hoe oud deze film is; het filmwerk, de cultuur, de kleding (and natuurlijk zwart-wit), maar het verhaal is natuurlijk tijdloos. De film kijkt alsof je een boek in een keer uitleest; zo'n (oud) boek dat in die tijd speelt (zoals The Great Gatsby; ook qua verhaal wel ergens te vergelijken).
Uitstekende rollen van (de zeer jonge) Jack Lemmon en Shirley MacLaine en de zeer herkenbare Fred MacMurray, goed neergezet door director Billy Wilder.
(Hoop bekende namen van toen)
Staat niet voor niets op #90 op IMDB's top 250. Ook eens met IMDB's 8.4.

Nu nog even verder kijken naar Jack Lemmon en genieten van Walter Matthau's plastische gezicht in Grumpier Old Men op sbs6. Voor mijn review daarvan, verwijs ik jullie [url=hier]http://forum.fok.nl/topic/1604600/4/45#92804567[/url] naar toe.
(Kan m'n post niet linken, zie post #149)
The Apartment _O_ Shirley O+
pi_98635465
Trust.

Hele goede film, fijne plotwending, mooi gedaan. Prachtig wie de moeder speelt, zij speelde ook in 'an american crime' waarin ze geniaal is, echt een geweldige actrice. Bovendien zijn de andere 2 acteurs in deze film ook echt niet slecht. Helaas een beetje cliche en had mooier kunnen worden uitgewerkt. Toch een 7.4!

Suckerpunch.

Ja goed. Beetje vreemd dat je niet ziet hoe zij danst, want als mensen zo onder de indruk zijn, wil ik dat wel zien dan. Je ziet alleen wat zij doet. Maar goed, 6.

[ Bericht 57% gewijzigd door Tamashii op 25-06-2011 01:33:23 ]
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_98638282
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:26 schreef Tamashii het volgende:
Trust.

Hele goede film, fijne plotwending, mooi gedaan. Prachtig wie de moeder speelt, zij speelde ook in 'an american crime' waarin ze geniaal is, echt een geweldige actrice. Bovendien zijn de andere 2 acteurs in deze film ook echt niet slecht. Helaas een beetje cliche en had mooier kunnen worden uitgewerkt. Toch een 7.4!

Suckerpunch.

Ja goed. Beetje vreemd dat je niet ziet hoe zij danst, want als mensen zo onder de indruk zijn, wil ik dat wel zien dan. Je ziet alleen wat zij doet. Maar goed, 6.
Gister naar trust gegaan en moet zeggen dat ik het een goede film vind. En juist niet cliche. Want ik ken in ieder geval geen andere film die gaat over pedo's. Ook hoe het gezin ermee omgaat is voor veel mensen begrijpelijk, maar het staat toch zo ver van mensen omdat niet veel mensen dit (bewust) meemaken.

Vond het goed geacteerd door het meisje, en Clive kan er ook wat van.

Zonder een spoiler weg te geven ; Ik vind het einde juist erg realistisch. Abrupt, maar realistisch.

In Den Haag draait hij allen in Buitenhof. Hier draaien ze vooral PAC-films. Ondanks dat deze film daar ook wel zo'n beetje onder valt, had deze ook iets meer mainstream gepromoot en gedraaid mogen worden imo.

VIND DEZE FILM VERPLICHTE KOST VOOR ELKE 10 JARIG MEISJE !!!
Laat tenminste zien hoe pervers sommige mensen kunnen zijn, en wie weet voorkomt het ook nog een aantal voorvallen

Sucker Punch is gewoon een geslaagde film voor alle jongens/mannen boven de 15 die gewoon paar hele mooie meisje schaars gekleed, een paar "nazi's" in elkaar rammen.

Ik kreeg een beetje een Gears of War/ Call of Duty zombie-mode gevoel tijdens sommige scenes.
Aangezien ik die beide speel, was het wel grappig de overeenkomsten te zien : schieten, schieten, schieten en heul veul bloed :+ .

Sin City blijf ik echter episch vinden, en zal ik nog vaak zien. Sucker Punch is leuk voor een keer.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:51:41 #49
52357 Lambiekje
pi_98640739
How do you know (2010)
Een simpele comedy met Reese Witherspoon, Jack Nickelson, Owen Wilson. Opzich is het wel subtiel.

cijfer 6 / imdb 5.3
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:00:08 #50
286575 Roces18
Chef de party
pi_98640983

Het vanzelfsprekende vervolg op Wall Street (1987).

Het is erg leuk om verwijzingen terug te zien naar deel 1, zoals Charlie Sheen die je een scene ziet terugkomen en zijn oude huisbazin is dezelfde als die van Shia Labeouf op een moment. Micheal Douglas speelt zijn rol nog steeds erg goed, ik ergerde me wel een beetje aan die "Winnie", wat een lelijkerd die geef je toch geen screentime. Het scenario is alleen een beetje zwakjes maar een goede cinematografie en een soundtrack maken een hoop goed. Het is ook wel weer eens leuk om een frisse film te zien die over geld gaat want de laatste tijd is er niks goeds uitgekomen over dit onderwerp. Af en toe was de film iets te ingewikkeld of moesten ze het beter uitleggen want de impact op gebeurtenissen die mistte een beetje. Ik heb me er prima mee vermaakt, hoewel ik het eerste deel net iets beter vond. Maar sowieso Gordon Gekko blijft een baas.

7,6

The Eagle

De zoveelste verfilming over de gestolen adelaar van de Romeinen, maar in tegenstelling tot de meeste films focust dit zich op het terug vinden van deze adelaar in plaats van het verlies zelf. Je zou kunnen zeggen daar waar Centurion er mee stopt, daar gaat deze film mee verder. De actiescènes zijn goed van dichtbij gefilmd, en ook de soundtrack is dik in orde. De landschappen zijn ook mooi in beeld gebracht. De film is vanzelfsprekend niet historisch correct maar niks om je aan te storen eigenlijk. Het begin is eigenlijk het beste stuk maar naar verloop van tijd zakt het in, prima vermaak maar niet meer dan dat.

7

[ Bericht 27% gewijzigd door Roces18 op 25-06-2011 14:36:40 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:31:31 #51
52357 Lambiekje
pi_98645181
School for Scoundrels (2006)
Roger (Jon Heder ) is een sukkel en wordt gepest. Op aanraden van iemand gaat ie op cursus bij Dr. P (Billy Bob Thornton). Dr. P provoceert zijn leerlingen om een man te worden. Ondertussen wordt Roger verliefd op een meid in zijn wooncomplex. Dr, P gaat haar ook versieren uit cursus oogpunt maar de zaken lopen uit de hand.

Ja het is zeker een geslaagde comedy. Jon Heder kan goed goedaardige sul spelen. En Thornton echt een klootzak van een vent.

cijfer 7.5 / imdb 6.0
pi_98645503
Pom Poko

Een film gebaseerd op de japanse Folklore: Daarin zouden wasberen zeer sociale beesten zijn die in staat zouden zijn om van gedaante te wisselen (shape-shifting).

Geeft imho een behoorlijk moraal mee, namelijk dat wij als de mens rekening moeten houden dat wij niet de enige zijn die op deze wereld leven en dat verteld door de ogen van wasberen wiens leefgebied bedreigd wordt door de bouw van steden
verhaal opzich vond ik niet heel bijzonder, de manier waarop het verteld werd (door de ogen van wasberen) vond ik wel apart :)
tekenstijl was gewoon weer goed

8/10
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:46:26 #53
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98645679
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef mschol het volgende:
Pom Poko

Een film gebaseerd op de japanse Folklore: Daarin zouden wasberen zeer sociale beesten zijn die in staat zouden zijn om van gedaante te wisselen (shape-shifting).

Geeft imho een behoorlijk moraal mee, namelijk dat wij als de mens rekening moeten houden dat wij niet de enige zijn die op deze wereld leven en dat verteld door de ogen van wasberen wiens leefgebied bedreigd wordt door de bouw van steden
verhaal opzich vond ik niet heel bijzonder, de manier waarop het verteld werd (door de ogen van wasberen) vond ik wel apart :)

8/10
Die ecologische moraal zit in bijna elke film van Hayao Miyazaki ;)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:50:53 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98645823
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:00 schreef NutKees het volgende:

[..]

Jij geeft Rock n Rolla EN Dazed and Confused een lager cijfer dan Resident Evil? Sorry hoor maar dat is wel erg fout...
Ja gaaf he, dat meningen kunnen verschillen ;).
pi_98645956
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja gaaf he, dat meningen kunnen verschillen ;).
Maar die van jou wel heel erg :{w. Allebei films waar ik me zeer prima mee heb vermaakt.
pi_98646015
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Die ecologische moraal zit in bijna elke film van Hayao Miyazaki ;)
mja ik weet het ;) tis niet de eerste die er zo'n nadruk oplegd
monoke was de eerste waarbij het me opviel (tevens eerste miyazaki :P)
pi_98646022
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 09:15 schreef maarten1803 het volgende:

[..]

Gister naar trust gegaan en moet zeggen dat ik het een goede film vind. En juist niet cliche. Want ik ken in ieder geval geen andere film die gaat over pedo's. Ook hoe het gezin ermee omgaat is voor veel mensen begrijpelijk, maar het staat toch zo ver van mensen omdat niet veel mensen dit (bewust) meemaken.

Vond het goed geacteerd door het meisje, en Clive kan er ook wat van.

Zonder een spoiler weg te geven ; Ik vind het einde juist erg realistisch. Abrupt, maar realistisch.

In Den Haag draait hij allen in Buitenhof. Hier draaien ze vooral PAC-films. Ondanks dat deze film daar ook wel zo'n beetje onder valt, had deze ook iets meer mainstream gepromoot en gedraaid mogen worden imo.

VIND DEZE FILM VERPLICHTE KOST VOOR ELKE 10 JARIG MEISJE !!!
Laat tenminste zien hoe pervers sommige mensen kunnen zijn, en wie weet voorkomt het ook nog een aantal voorvallen

Sucker Punch is gewoon een geslaagde film voor alle jongens/mannen boven de 15 die gewoon paar hele mooie meisje schaars gekleed, een paar "nazi's" in elkaar rammen.

Ik kreeg een beetje een Gears of War/ Call of Duty zombie-mode gevoel tijdens sommige scenes.
Aangezien ik die beide speel, was het wel grappig de overeenkomsten te zien : schieten, schieten, schieten en heul veul bloed :+ .

Sin City blijf ik echter episch vinden, en zal ik nog vaak zien. Sucker Punch is leuk voor een keer.
Hard candy zou je dan eens moeten zien. Met Ellen Page. Over een pedofiel,waaaaaay better dan deze.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:03:02 #58
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98646200
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:56 schreef mschol het volgende:

[..]

mja ik weet het ;) tis niet de eerste die er zo'n nadruk oplegd
monoke was de eerste waarbij het me opviel (tevens eerste miyazaki :P)
Bij Nausicaä is het ook erg merkbaar ;)
pi_98646459
Gisteren The Lion King gekeken. Jeugdsentiment ten top! :)

Eergisteren Dude Where's My Car. Slechterdanslecht ten top! :(
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_98646789
Gisteren eindelijk deel 3 van de Bourne Trilogy gezien.

The Bourne Ultimatum

Jason Bourne gaat op zoek naar zijn verleden en wordt daarbij, uiteraard, op de hielen gezeten door de CIA.
Erg spannend, tot aan het eind! Wanneer Moby - Extreme Ways start. O+

Goed vervolg op de voorgaande 2 delen, misschien zelfs beter. 8/10
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:50:03 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98647657
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef mschol het volgende:
Pom Poko

8/10
Wasberen deel van japanse folklore? beesten komen helemaal niet in japan voor en totdat Admiraal Perry aankwam in Japan, in 1853 was het land vrijwel volledig gesloten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98647685
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:56 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Hard candy zou je dan eens moeten zien. Met Ellen Page. Over een pedofiel,waaaaaay better dan deze.
Die wil je niet zien, te gruwelijk. En dan niet door de 'pedofiel'.
pi_98647902
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wasberen deel van japanse folklore? beesten komen helemaal niet in japan voor en totdat Admiraal Perry aankwam in Japan, in 1853 was het land vrijwel volledig gesloten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tanuki

de vertaling laat het niet 100% kloppen, subs in film had het nml over raccoons
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:08:34 #64
332861 MrBarros
pi_98648215
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:10 schreef Hojdhopper het volgende:
Zulke films moet je ook kijken als je onder invloed bent van bijv wiet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]
Te gruwelijk? Ik vond hem wel vet eigenlijk!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:31:13 #65
286575 Roces18
Chef de party
pi_98648908
quote:

[..]

Huh te gruwelijk? Er gebeurde zo goed als niks in die film.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:38:26 #66
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98649104
quote:

[..]

Een oplettende kijker :')
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_98649316
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:31 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Huh te gruwelijk? Er gebeurde zo goed als niks in die film.
SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door -Strawberry- op 25-06-2011 17:00:20 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:46:44 #68
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_98649321
quote:

[..]

Hoezo gruwelijk?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_98649739
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]
spoiler
spoiler ;)
pi_98649819
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:46 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Hoezo gruwelijk?
Laat maar, voor mij is het overduidelijk maar ik weet dat veel mensen de film heel anders ervaren.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:17:03 #71
286575 Roces18
Chef de party
pi_98650417
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Laat maar, voor mij is het overduidelijk maar ik weet dat veel mensen de film heel anders ervaren.
SPOILER
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:21:02 #72
332861 MrBarros
pi_98652371
conclusie: niks gruwelijk, gewoon kijken die hap.
pi_98654735
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:10 schreef Hojdhopper het volgende:

Heb je geen humor? Wat een geweldige film zeg :P Hij is idd erg slecht qua verhaal maar verder.. wat een toppertje!
Zo niet.. dan toch!
pi_98654754
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

SPOILER
Niet op die manier gruwelijk. Psychologisch gezien. :P
pi_98655077
quote:

[..]

Toffe film dat, compleet twisted :D

Wel eentje waar je aan het einde een ietwat apart gevoel aan overhoudt :P
pi_98655610
Jeremiah Johnson (Sydney Pollack, 1972)
Beetje Dances with Wolves in de sneeuw. Mooie natuurbeelden en een sterke rol van Robert Redford. 7.4

Patton (Franklin J. Schaffner, 1970)
Prachtige blu-ray (misschien wel iets te mooi) en tevens goede film. Combi van vermaak en geschiedenis les. 8.3

Another Year (Mike Leigh, 2010)
Was altijd al fan van de Engelse maatschappelijke drama's van o.a. Mike Leigh en Ken Loach, maar dit was echt een mooie film. Goede balans tussen drama en humor en prachtige personages. 8.3

X-Men: First Class (Matthew Vaughn, 2011)
Vaughn weet hoe hij een goede blockbuster moet maken, want na Kick-ass levert hij met X-Men First Class weer prima popcorn vermaak. 7.5

Cool Hand Luke (Stuart Rosenberg, 1967)
Paul Newman in topvorm als rebel in een werkkamp. 7.8

The Thin Red Line (Terrence Malick, 1998) :: 8.5
The New World (Terrence Malick, 2005) :: 9.0
The Tree of Life (Terrence Malick, 2011) :: 9.0
Drie (visuele)pareltjes! Malick weet bij mij keer op keer de gevoelige snaar te raken.

The Seven-Ups (Philip D'Antoni, 1973)
Vermakelijke jaren '70 actiefilm van een van de producers van The French Connection en met Roy Schneider. Stukje minder dan die film, maar zeker het kijken waard. 7.0

Fanboys (Kyle Newman, 2008)
Tja, misschien zaten de Star Wars films niet echt meer goed in mijn geheugen, maar vond dit maar zeer mager. Met een paar leuke momenten kom je er niet. 5.0

How to Train Your Dragon (Dean DeBlois, Chris Sanders, 2010)
Prima animatiefilm die ook voor volwassenen leuk is. Zowel verhaal als de animatie zelf zijn goed verzorgd. 7.4

Extract (Mike Judge, 2009)
Hmm... van de maker van Office Space had ik meer verwacht dan deze matige standaard komedie. 5.0

Detroit 9000 (Arthur Marks, 1973)
Uitgebracht door het label van Quentin Tarantino. Lekker harde rauwe actiefilm met een aardig plot. 7.8

The Sorcerer's Apprentice (Jon Turteltaub, 2010)
Kan stiekem de producties van Jerry Bruckheimer wel waarderen, uitzonderingen daarop blijken zijn samenwerkingen met Jon Turteltaub. 5.0

Across the Universe (Julie Taymor, 2007)
Derde keer dat ik de film zag en hij blijft erg fijn. Middenstuk had iets korter gemogen, maar toch leuk gevonden, een verhaal aan de hand van Beatles liedjes. 8.2
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:55:43 #77
148823 znarch
ondertitel
pi_98659551
quote:

[..]

Vind ze beide goed, maar komop ze zijn totaaaaal niet vergelijkbaar.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_98660210
13 (2011) (2010)

film over jongen die denkt makkelijk een hoop geld te kunnen verdienen, maar komt terecht in een russisch roulette gokwedstrijd

ik ergerde me aan die hoofdrolspeler.. bij echt alles keek hij als hij instant in tranen uit kon barsten van ellende.. :')
voor de rest vond ik het een zeer vermakelijke film
7.4/10

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 25-06-2011 22:24:28 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:19:50 #79
148823 znarch
ondertitel
pi_98660352
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:15 schreef mschol het volgende:
13 (2011)

film over jongen die denkt makkelijk een hoop geld te kunnen verdienen, maar komt terecht in een russisch roulette gokwedstrijd

ik ergerde me aan die hoofdrolspeler.. bij echt alles keek hij als hij instant in tranen uit kon barsten van ellende.. :')
7.4/10
Heb je het orgineel gezien of de remake?
pi_98660487
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:19 schreef znarch het volgende:

[..]

Heb je het orgineel gezien of de remake?
uit 2010, dus de remake..
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:28:46 #81
148823 znarch
ondertitel
pi_98660671
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:24 schreef mschol het volgende:

[..]

uit 2010, dus de remake..
Als je die al goed vind :P had je het origineel minimaal 8,5 gegeven.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:12:31 #82
52357 Lambiekje
pi_98662063
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:15 schreef mschol het volgende:
13 (2011) (2010)

7.4/10
Tjoh is hier ook al een remake van.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:48:04 #83
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_98663321
Grizzly Rage

geregisseerd door David DeCoteau
met Tyler Hoechlin, Graham Kosakoski en Kate Todd

Vier jongeren rijden op de vooravond van hun diploma-uitreiking een jonge grizzly aan. Door het ongeval raakt hun auto stuk, waardoor ze niet meer naar huis kunnen terugkeren. Tot overmaat van ramp is de moeder van het gewonde dier vastbesloten zich te wreken. Een genadeloze achtervolging is het resultaat.

Verschrikkelijke B-film. Slecht geacteerd, slecht verhaal, slecht camerawerk en een slechte effecten. Het was echt te lachwekkend voor woorden. Je kunt een minimaal budget hebben, maar dan kun je er met de meest slechte effecten nog wel iets van maken.
De poster is nog het beste van de hele film.

Als je een keer een film wil zien die laat zien hoe het vooral niet moet, dit is hem...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_98665264
Die vrouw ziet er wel appetijtelijk uit anders.
  zondag 26 juni 2011 @ 02:38:52 #85
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98668508
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2011 00:35 schreef Keselo het volgende:
Vandaar dat die beer op het punt staat haar op te eten ;)
pi_98668699
Source Code

Vermakelijk en aardige film met een tamelijk eenvoudig verhaal. Heb het aan de ene kant wel een beetje gehad met films die gaan over andere dimensies e.d. (de ene nog meer vergezocht dan de ander), maar deze was nog wel te pruimen.
pi_98668724
Crna macka, beli macor (Black Cat, White Cat) (1998)
Eerste helft gezien en een heerlijke, luchtige, bizarre, sfeervolle Servische comedy.

Echt een film waar je vrolijk van wordt en toch de tragiek van het historische Servie laat zien.

Aanrader.
Voorlopig:
8.6/10 (IMDB: 8.0/10)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_98668969
Inception, onderhoudende film maar imho die 8,9 op imdb niet waard
pi_98669060
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 03:01 schreef tjoptjop het volgende:
Inception, onderhoudende film maar imho die 8,9 op imdb niet waard
Is ook puur een 8,9 vanwege de legendarische special effects.
pi_98669181

:o Minstens een 8,5

Iedereen denkt dat Lou Ford (Casey Affleck) een goede man is.
Hij is sheriff in een klein stadje in West-Texas en leidt een onopvallend leven, maar wat niemand weet
is dat hij een psychopatische moordenaar is.

Lou is een echte sociopaat en zorgt er steeds voor dat niemand zijn geheim ontdekt.
Maar wanneer de bewijzen steeds vaker in zijn richting wijzen, wordt hij verplicht om nog meer moorden te plegen...

SPOILER
  zondag 26 juni 2011 @ 13:00:30 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98674770
Resident Evil: Extinction
Middelmatige sequel hoor ;). Het derde deel van de Resident Evil-reeks biedt niets nieuws: de aarde wordt geteisterd door zombies en zie je daar maar eens te redden! Echt heel verheffend is het acteerwerk nou ook bepaald niet, eerder bedenkelijk! Maar Milla Jovovich volgen in de strijd tegen zombies in een mooie desolate omgeving is wel oke. Cijfer: 6

Resident Evil: Afterlife
Middelmatige sequel hoor ;). Het voorlopig laatste deel van de Resident Evil-reeks biedt wederom niets nieuws: de aarde wordt geteisterd door zombies met vreemdsoortige inktvis-skills oid! Echt heel verheffend is de actie nou ook bepaald niet, eerder bedenkelijk met al die overdreven sfx :')! Maar Milla Jovovich volgen in de strijd tegen zombies ter land, ter zee en in de lucht is oke. Cijfer: 6

The Town
Ben Affleck als regisseur en acteur tegelijk aan het werk ^O^. Dat doet ie opmerkelijk goed. Met The Town heeft ie een prima misdaadthriller afgeleverd. Het acteerwerk is overtuigend en het plot zit degelijk in elkaar. Heeft me geen enkel moment verveeld, deze film!
  zondag 26 juni 2011 @ 13:21:20 #92
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_98675316

Gisteren The Rite gezien. Interessant verhaal op zich, maar weinig opzienbarend uitgewerkt. Degelijk acteerwerk van Anthony Hopkins (maar niet meer dan dat), ook altijd leuk om Rutger Hauer weer te zien, maar hoofdrolspeler Colin O'Donoghue kan niet boeien. Een 6.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zondag 26 juni 2011 @ 13:42:21 #93
286575 Roces18
Chef de party
pi_98675991

In het kader van Transformers 3 die ik dinsdag ga bekijken maar eens even deel 2 gekeken want die had ik nog nooit gezien. Ook in deel 2 gaat de aarde samen met de Autobots de strijd aan met de Decepticons die heerser van het heelal willen worden. Deel 2 vond ik in ieder geval beter dan het huidige deel maar dat blijft natuurlijk subjectief. Verhaallijn is net zo cliché en onzinnig als deel 1 maar het draait natuurlijk om robots die vechten en explosies, als je daar niet van houdt kan je hem laten liggen. Overigens duurde hij wel een beetje lang met 2,5 uur naar mijn gevoel kon die beter worden als er een half uur afging. Desondanks biedt deze film prima vermaak en verdient die zeker een 7+
  zondag 26 juni 2011 @ 16:05:07 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98681092
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tjoh is hier ook al een remake van.
Terwijl het origineel prima was.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 26 juni 2011 @ 16:50:27 #95
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98682668
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:09 schreef Hulkio het volgende:
[ afbeelding ] Jeremiah Johnson (Sydney Pollack, 1972)
Beetje Dances with Wolves in de sneeuw. Mooie natuurbeelden en een sterke rol van Robert Redford. 7.4

Ziet er een beetje uit als Il grande silenzio

Ik ga em kijken
pi_98683682
Valhall Rising

Geflipte film met amper dialogen. Ik ben er wel fan van, maar vaag was hij zeker. Het gaat over een brute slaaf/krijger die iedereen bloeddorstig af maakt als hij moet vechten van zijn meerdere. Op een gegeven moment heeft hij zijn vrijheid terug en reist hij samen met een groep christenen naar het beloofde land.

IMdB 5.8/ ik geef het een 7
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  zondag 26 juni 2011 @ 17:50:14 #97
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_98684731
Vandaag:
Once Upon a Time in the West

:9~
quote:
Epic story of a mysterious stranger with a harmonica who joins forces with a notorious desperado to protect a beautiful widow from a ruthless assassin working for the railroad.
IMDB 8.8
Mijn cijfer 9 (met een epischere shootout aan het eind zoals in good, bad, ugly zou het 9.5 zijn :P )

Birdemic: Shock and Terror

quote:
A platoon of eagle & vultures attack the residence of a small town. Many people died. It's not known what caused the flying menace to attack. Two people managed to fight back, but will they survive Birdemic?
IMDB 2.0
Mijn cijfer 1.0
Amusementswaarde 10.0

Manhunter

quote:
An FBI specialist tracks a serial killer who appears to select his victims at random.
IMDB 7.2
Mijn cijfer 7.2 is prima
  zondag 26 juni 2011 @ 18:46:12 #98
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_98686662

Matig, 5 op IMDb is meer dan terecht.
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  zondag 26 juni 2011 @ 18:59:34 #99
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98687084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:52 schreef MrBarros het volgende:

[..]

ik geef hem geen ongelijk :)
Weet niet of er een boek van is geweest, zal wel, maar dan zouden ze het daar bij moeten houden. De film is gewoon verhaaltechnisch goedkoop uitgewerkt en wat onduidelijk alsof er een richting ontbreekt. Wel visueel erg leuk..
pi_98689290
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 18:46 schreef Tazmaniac het volgende:
[ afbeelding ]

Matig, 5 op IMDb is meer dan terecht.
Als je een 'moderne' take op roodkapje wil kan je beter Freeway (1996) kijken. Vele malen beter en vermakelijk.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:11:11 #101
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_98689820
Dank je :)
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  zondag 26 juni 2011 @ 20:17:02 #102
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_98690149

Dard Divorce
Denk de slechte acteerprestaties en het Duitse accent even weg en je hebt een erg tof horrorfilmpje van Olaf Ittenbach.
Het verhaaltje is best onderhoudend, en sommige dingen in de film zijn echt te ziek voor woorden. Je merkt aan alle kanten dat er een geweldige regisseur achter zit.
De hoofdrolspeelster krijgt eigenlijk iedere keer weer een andere zieke gast voor zich, die zijn verhaal verteld. En als kijker raak je al snel érg benieuwd wat er nou precies gebeurd is/aan het gebeuren is.
Een toffe soundtrack ondersteund dit alles.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:44:03 #103
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_98691525
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2011 00:35 schreef Keselo het volgende:
Na de film (ik kwam de film tegen op tv en er was niets anders op dus toch maar gekeken) wat recenties opgezocht op internet en hoe vaak ik de opmerking "de poster is het beste van de hele film" ben tegen gekomen wil je niet weten :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 26 juni 2011 @ 22:09:33 #104
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_98695998
Trust

Redelijke film, pluspunten zijn de acteerprestaties van Liana Liberato en Clive Owen (op de huilscene na op het laatst) en het feit dat er ons een aantal clichés bespaard blijven, maken deze film wel de moeite waard.

SPOILER
helaas wordt dit alles overschaduwd door een hoog 'rtl4 woensdagavond film' gevoel en zakt hij in de 2e helft toch ietswat in in mijn optiek.

6,5/10
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_98696375

Thriller naar het bloedstollende boek van Saskia Noort met Linda de Mol als een alleenstaande
moeder die bedreigd wordt.

Maria Vos net zwanger van haar derde kind. Haar relatie met Geert staat echter op springen en
Maria besluit het kind niet te houden. Terwijl ze kampt met schuldgevoel, krijgt ze te maken met
bizarre anonieme bedreigingen.

Het is het begin van een zenuwslopend kat-en-muisspel, waarbij Maria er alles aan doet om
zichzelf en vooral haar kinderen in veiligheid te brengen. Ze denkt haar belager te kunnen ontlopen
door in te trekken bij haar zus Ans, die nog in hun ouderlijk huis aan zee woont.

Maar ook daar blijkt Maria niet veilig en wordt ze achtervolgd door angstaanjagende
gebeurtenissen en verdrongen jeugdherinneringen. Of is het allemaal verbeelding en zijn haar
nachtmerries een teken dat ze haar verstand aan het verliezen is?

Een kutfilm maar wel een 8,5 waard, kutfilm omdat het zo'n rottig verhaal is, en die 8,5 omdat
ie goed was, spannend enzo...
  zondag 26 juni 2011 @ 23:56:45 #106
52357 Lambiekje
pi_98701407
Peggy Sue Got Married (1986)
Peggy Sue gaat naar een schoolreunie. Daar valt ze flauw. Vervolgens beland ze in haar eigen verleden van vlak voor dat ze klaar is met school. Nooit geweten dat deze high-school film een timetraveller was.

Wel grappig een jonge Nicolas Cage en Jim Carry.

cijfer 6 / imdb 6.3
pi_98704877
Beverly Hills Cop III

Tja, wat moet je hiervan zeggen; geen Taggart, geen Bogomil, flauwe humor (zie foto hierboven).
Het gegeven - z'n baas Todd die neergeschoten word en dat het uiteindelijk in een pretpark speelt - kan opzich best een leuke film worden, maar dit wordt wel een beetje kolderiek geheel, met dat wapen als hoogtedieptepunt.

Murphy speelt wel lekker, en Hector Elizondo kwam soms ook wel leuk uit de hoek - iets van: "You and Billy messed up Wonderworld? Noho! (cynisch). Billy is een beetje ver doorgedraaid (over actieve gedoe van 'm)

Ik heb een zwak voor Beverly Hills Cop dus een 6je.
pi_98707036
The tree of life
Ronald Rovers van de filmkrant zegt er verstandige dingen over: "De jury had het lef om met Terrence Malicks langverwachte The tree of life een film te bekronen die zo ambitieus, pretentieus en op de rand van kitsch is dat hij voortdurend uit de bocht dreigt te vliegen." Hij geeft hem overigens vijf sterren.

Op FOK! is ook een recensie geschreven, door CoJackso: "Net als Brad Pitt, is ook Sean Penn een acteur die zijn rollen met zorg uitkiest. In de film moet hij vooral middels zijn lichaamshouding duidelijk maken wat hij voelt. Zijn scènes in het begin van de film vormen het zwakste punt van de film. Dit komt vooral omdat de kijker in deze fase van de film amper begrip heeft voor de situatie waarin hij zich bevindt. (...) Toch kan deze film met recht tijdloos worden genoemd, aangezien de kern van de film voor iedereen herkenbaar zal zijn. Iedere persoon is namelijk jong geweest en kan zich tijdens het opgroeien momenten herinneren waarbij de vader zijn geduld verliest, of de momenten waarbij de ouders ruzie hebben." Die CoJackso gaat nog eens heel groot worden.

Enfin, genoeg gekkigheid. Ronald Rovers ziet een verband met Kierkegaard: de waarheid is een samenstelling van onverbindbaarheden. Malick gebruikt de stream of consciousness in de film, een stijl waar ik geen fan van ben. Het geeft de auteur namelijk de vrijkaart "verlaat de gevangenis zonder te betalen", want op deze manier hoeft hij nooit antwoorden te geven of zelfs duidelijke vragen te stellen. Malick probeert de Grote Waarheid over het Ontstaan en de Wereld zo objectief mogelijk te benaderen, maar omdat deze eindeloos complex is, blijft hij eindeloos abstract.

Rovers schrijft dat Malick zich ervan bewust is dat je in zo'n opdracht alleen maar tekort te kunt schieten. Een makkelijkere dan Kierkegaards opvatting is: er zijn altijd meerdere waarheden. Daarom is een werk beter als er in ieder geval een theorie wordt opgeworpen. Die hoeft niet direct juist te zijn, maar het geeft wel iets over om over na te denken, in plaats van de besluiteloze verzameling beelden die ik nu heb gezien.
Graag op anoniem
  maandag 27 juni 2011 @ 08:16:23 #109
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98708235
Gisteren The Adjustment Bureau gezien, een kruising tussen een liefdesverhaal en een (Bourne) thriller. Vermakelijk, maar meer niet. Geen echte diepgang of echte suspense of zo. Maar kijkt lekker weg.. Het imdb cijfer klopt: 7,1
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  maandag 27 juni 2011 @ 11:53:08 #110
286575 Roces18
Chef de party
pi_98713551
Rendition

Een Egyptische man die al 20 jaar in Amerika woont wordt verdacht van contacten met terroristen. Hierop wordt hij overgevlogen naar een buitenlandse plek om daar gemarteld te worden. Zijn vrouw weet niet waar hij is, en gaat naar Washington om verhaal te halen.

Martelen tegen terrorisme is iets waar veel potentie inzit qua films, ook de acteurs; Reese Witherspoon, Jake Gyllenhaal, Merryl Streep en dergelijke zijn ook erg goed maar dit wordt allemaal gewoon niet benut. De film is erg oppervlakkig, er wordt geen mening gevormd over deze praktijken en ook kabbelt de film maar wat door. Langdradig misschien en met een lengte van 2 uur schiet het ook niet erg op.Het uitgangspunt is goed maar het wordt niet spannend en het mist emotie door het wisselen van tijd en percepties. Ook heeft de film een beetje een vreemd einde

SPOILER
Jammer dat ze met zo veel potentie een slecht werkje hebben afgeleverd.
Een 6 (IMDB. 6.9)
pi_98713946
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:09 schreef HAL9000S het volgende:
Trust

Redelijke film, pluspunten zijn de acteerprestaties van Liana Liberato en Clive Owen (op de huilscene na op het laatst) en het feit dat er ons een aantal clichés bespaard blijven, maken deze film wel de moeite waard.

SPOILER
helaas wordt dit alles overschaduwd door een hoog 'rtl4 woensdagavond film' gevoel en zakt hij in de 2e helft toch ietswat in in mijn optiek.

6,5/10
Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb hem gisteravond gezien en vond hem gedurende de film vrij sterk, maar zodra de film was afgelopen was het gevoel dan ook weg. De acteerprestaties waren goed, het verhaal aan meerdere kanten belichten was erg goed en wat me opviel was dat de film erg goed de social media wist te betrekken en daarmee ook wat de ouders van die social media afweten. Nadeel was dat de vrij lange en trage film toch niet overal de diepgang had, er was dan wel een agent, een psycholoog, een andere pedofiel, de jacht, etc. Toch ging het nergens op door, ik had liever een aantal dingen minder belicht gezien en andere wat meer.

Ik geef hem in ieder geval een 7.
pi_98715183
Megamind.
http://www.imdb.com/title/tt1001526/

Bad guy Megamind verslaat eindelijk zijn aartsrivaal Metro Man, maar wat moet je dan ineens doen met je leven als je enige doel wegvalt? Bovendien valt Megamind voor een vrouw die hem echter totaal niet ziet zitten.
Eén van de betere animatiefilms van de laatste tijd, met een geweldige voicecasting (O.a. Will Ferrell, Tina Fey, Brad Pitt, David Cross.) en een sterk verhaal. Moet zeggen dat ik het animatiegenre de laatste tijd op zijn retour vond, aangezien kwantiteit de overhand had op kwaliteit (Shrek 4 bijvoorbeeld!), maar deze was zeker de moeite waard!
Mijn score: 7.5

Predator 2.
http://www.imdb.com/title/tt0100403/

Lang niet gezien en niet zo vaak als het geweldige deel 1. Na de jungle in deel 1 nu de Predator in Los Angeles waar een oorlog woedt tussen diverse drugsbendes. Standaard verhaaltje met matig acteerwerk. Met name de hyperactieve Bill Paxton irriteert al vanaf het moment dat hij in beeld komt.
SPOILER
IMDB score 6.0 en daar sluit ik mij bij aan.
  maandag 27 juni 2011 @ 15:01:38 #113
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_98720098

quote:
Megan Stewart, veertien, en haar beste vriendin Amy Herman, dertien, zijn elkaars tegenpolen maar ook beste vriendinnen. De twee meisjes communiceren regelmatig via internet en chatten ook met jongens. Al snel leert Megan de zeventienjarige Josh kennen in een chatroom en het klikt direct. Amy wordt buitengesloten sinds Megan haar tijd aan Josh wil spenderen. Op een dag besluit Megan naar Josh te gaan voor een ontmoeting, om daarna nooit meer terug te keren. Amy besluit alles op alles te zetten om haar vriendin terug te vinden.
Aardige film, naar het einde toe verloor hij af en toe mijn aandacht maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de schokkende grande finale die er voor zorgde dat de film toch wel indruk maakte. Het niveau zakte soms wat in, bijvoorbeeld bij de reconstructie van de ontvoering. Ruime 3/5*
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 27 juni 2011 @ 20:22:35 #114
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98734166

Jeepers Creepers (2001)

Verhaal: Het is zomer en broer en zus rijden door het platteland van "college" naar het ouderlijk huis. Onderweg worden zij getorriseerd door een oude bruine mini-truck uit de jaren 20 met als kenteken 'BEATNGO'. Als zij wat later dezelfde truck bij een klein kerkje zien. En zien dat de bestuurder spullen ingewikkeld in doek met bloevlekken in een groot gat gooit. Wilt de jongen gaan kijken uit nieuwsgierigheid. De man blijkt geen normale man. En al gauw worden zij geteistert door iets dat lijkt op een man met vleugels. Dat ook nogeens lichaamsdelen van anderen eet en assimileert.

Oordeel: Leuke film. Deel 2 vond ik ook erg leuk om te zien. Je moet er wel bijblijven om veel van 'het monster' meetekrijgen in de film maar je wordt niet teleurgesteld. Design van het monster en het verhaal zijn origineel te noemen. Wellicht zul jeje door de eerste helft moeten heenworstelen maar daarna komt er meer actie. Deel 3 verschijnt dit jaar als het goed is. Deze gaat op mijn DVD lijst want de bluray uitgave is tot twee keer uitgesteld en komt ws ook niet meer.

Mijn cijfer: 7.0
iMDB: 5.8
pi_98739412
Salò o le 120 giornate di Sodoma (1975)

Waarschijnlijk de meest controversiele film ooit, dit laatste werk van Pasolini voor hij op 2 november 1975 (exact 29 jaar voor medequerulantenregisseur Theo van Gogh) vermoord werd.

De thematiek is gewaagd en erg goed gedaan. De scenes zijn heftig maar het wordt nog redelijk binnen de perken gehouden. Sommige stukken heb ik doorgespoeld. Het verhaal is niet bijster sterk, daar had veel meer ingezeten. De scenes waren gelukkig minder erg dan Irreversible dat ik echt niet kon aanzien.
De boodschap van de film is me niet echt duidelijk, een soort paradoxale aanklacht tegen het fascistische en het hippie-libertijnse-seksidee natuurlijk, maar verder kan ik er niet veel meer in ontdekken.

En dat is jammer. Dat maakt de film gewoon een stuk minder sterk.

7.0/10 (IMDB: 6.8/10)

dinsdag 28 juni 2011 @ 02:20:02 #116
332861 MrBarros
pi_98750799
Beastly... Hoe Slecht!!! haha, vreemd dat het niet onder category comedy valt, lachwekkende film gewoon. Er was echt totaal niets boeiends aan de film, een erg overdreven abc verhaaltje geschikt voor 12jarigen. Het enige boeiende was Vannessa, de reden dat ik de film heb afgekeken. Wat een beauty en wat een waardeloos acteerwerk, maar dat stoorde me verder niet. een 4! =D
pi_98750885
quote:
11s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:05 schreef El_Matador het volgende:
Salò o le 120 giornate di Sodoma (1975)

[ afbeelding ]

Waarschijnlijk de meest controversiele film ooit, dit laatste werk van Pasolini voor hij op 2 november 1975 (exact 29 jaar voor medequerulantenregisseur Theo van Gogh) vermoord werd.

De thematiek is gewaagd en erg goed gedaan. De scenes zijn heftig maar het wordt nog redelijk binnen de perken gehouden. Sommige stukken heb ik doorgespoeld. Het verhaal is niet bijster sterk, daar had veel meer ingezeten. De scenes waren gelukkig minder erg dan Irreversible dat ik echt niet kon aanzien.
De boodschap van de film is me niet echt duidelijk, een soort paradoxale aanklacht tegen het fascistische en het hippie-libertijnse-seksidee natuurlijk, maar verder kan ik er niet veel meer in ontdekken.

En dat is jammer. Dat maakt de film gewoon een stuk minder sterk.

7.0/10 (IMDB: 6.8/10)
Is dat van dat boek van Markies de Sade? Gruwelijk boek ook.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:08:31 #118
13148 Shogo
Psycho...
pi_98757633
Sucker Punch (2011)
Mooie dames in leuke pakjes met guns in een fantasiewereld waar alles kapot gaat, hoe fout kan dat gaan? Helaas toch wel want ik vond de film saai. Het verhaal stelt niet veel voor. Daarbij genomen de slow-mo's als die er niet inzaten had de film wel een half uur ingekort kunnen worden, het waren er veel te veel. Er zijn wel positieve dingen te noemen want visueel ziet het er allemaal erg gelikt uit en is het acteerwerk eigenlijk ook prima te noemen. Helaas Sucker Punch had veel beter kunnen worden had er een logischer verhaal ingezeten en wat meer snelheid.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:55:46 #119
349167 bram1990
amsterdam, fitness, christel
pi_98759477
ja de hangover was zker wel lache mensen die moet je echt wel zien
pi_98761546
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:08 schreef Shogo het volgende:
Sucker Punch (2011)
Mooie dames in leuke pakjes met guns in een fantasiewereld waar alles kapot gaat, hoe fout kan dat gaan? Helaas toch wel want ik vond de film saai. Het verhaal stelt niet veel voor. Daarbij genomen de slow-mo's als die er niet inzaten had de film wel een half uur ingekort kunnen worden, het waren er veel te veel. Er zijn wel positieve dingen te noemen want visueel ziet het er allemaal erg gelikt uit en is het acteerwerk eigenlijk ook prima te noemen. Helaas Sucker Punch had veel beter kunnen worden had er een logischer verhaal ingezeten en wat meer snelheid.
[ afbeelding ]
Slo-Mo van een Samurai met minigun... Wat wil je nou nog meer??? 8-)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:02:55 #121
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98762272
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:55 schreef bram1990 het volgende:
ja de hangover was zker wel lache mensen die moet je echt wel zien
Ik vond de hang over 2 dus echt zuigen. Gewoon de remake van de eerste alleen dan een andere locatie. Nope.. Niet voor mij.

Laatst gezien:

Blitz

Jason Statham doet waar hij goed is in, de ruwe bad guy spelen alleen nu hoort hij bij de good guys, de politie. Vond het een vermakelijk film. Zodra Jason in beeld kwam (want ik zat in de sneak) wist ik in ieder geval dat ik de film met gemak kon uitzitten. Vond dat er een aantal leuke verhaallijnen in zaten. 7,5

Vorige week in de Sneak
The trip (2010)
Steve Coogan (als zichzelf) en Rob Brydon (ook als zichzelf) gaan op een culinaire trip om daar literaire epistels over te schrijven. Rob was niet de 1e, 2e of 7e keus van Steve om mee te nemen op deze trip maar niemand anders kon. Ik heb medelijden met de mensen die deze film hebben moeten maken, 23 van de 99 mensen zaten na pauze nog in de zaal. Wij zijn in de pauze ook weggegaan. Voor de eerste helft een 3 voor de moeite en de 2 grappen waar ik nog wel een lach van op mijn gezicht kreeg.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:08:58 #122
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98762548
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:02 schreef YskaFredriksson het volgende:

Blitz

Jason Statham doet waar hij goed is in, de ruwe bad guy spelen alleen nu hoort hij bij de good guys, de politie. Vond het een vermakelijk film. Zodra Jason in beeld kwam (want ik zat in de sneak) wist ik in ieder geval dat ik de film met gemak kon uitzitten. Vond dat er een aantal leuke verhaallijnen in zaten. 7,5

Een echte Lionsgate dus :P
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:24:50 #123
286575 Roces18
Chef de party
pi_98763240
Sahara

Een typische televisiefilm is dit weer. Een onwijs slecht verhaal met verbanden die ze leggen die zo onzinnig zijn en daarmee ongeloofwaardig. Matthew speelt weer de held zoals altijd, maar wat een overacting doet hij altijd. Hij komt zo geforceerd over wat de film nog ongeloofwaardiger maakt. En zijn sidekick kon ook weggelaten worden. Enigste reden waarom je deze film zou willen kijken is om naar Penelope Cruz te kijken. Als je hem op televisie ziet zou ik hem wel gaan kijken maar anders niet.

5,5
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:45:36 #124
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98764185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:08 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Een echte Lionsgate dus :P
Jup.. elke keer weer denk ik als ik in de sneak zit: ik moet toch al die maatschappijen maar eens uit mn hoofd gaan leren met de films die ze de komende tijd gaan uitbrengen ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_98764895

The Rite

Geen enkele bezetenen-film is het gelukt om The Excorsist te overtreffen. En dat lukt The Rite ook niet. Weer dezelfde basis over een priester (in opleiding) die twijfelt over zijn geloof en besluit om een oudere priester (Anthony Hopkins) te helpen in het edele vak van Excorsist. Ook hier weer spoken uit het verleden die door de demon dankbaar aangewend worden om de priester van zijn stuk te brengen. Veel filosofisch gewauwel en weinig indrukwekkende scenes maken The Rite een taaie zit. Anthony Hopkins speelt op de automatische piloot en ook Colin O'Donoghue lijkt er niet al te veel zin in te hebben. Jammer.

4.5/10
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:19:35 #126
13148 Shogo
Psycho...
pi_98765919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:45 schreef resque het volgende:

[..]

Slo-Mo van een Samurai met minigun... Wat wil je nou nog meer??? 8-)
Oh bij sommige momenten kon het ook wel, maar ik beklaag me meer over het feit dat het te veel aan slow-mo's zijn.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 20:53:38 #127
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98787522
The A-Team
De serie vond ik nou niet bepaald hoogstaand, nogal lomp en stompzinnig, maar goed stoer was het originele A-Team natuurlijk wel. Jammer daarom ook dat in deze film de originele cast (Hannibal is al overleden begreep ik!) niet aan het werk te zien is. Maar naast die teleurstelling is de film zelf ook niet veel soeps.

Gewoon een ordinaire actiefilm met wat momenten die het onwaarschijnlijke overschrijden en dan ook nog van die schijtlolligheid erbij. Das inherent aan het originele A-team, maar niet aan een stel wannabes. Kortom, dit scoort onvoldoende. Cijfer: 5

The Town
Ben Affleck als regisseur en acteur tegelijk aan het werk ^O^. Dat doet ie opmerkelijk goed. Met The Town heeft ie een prima misdaadthriller afgeleverd. Het acteerwerk is overtuigend en het plot zit degelijk in elkaar. Heeft me geen enkel moment verveeld, deze film! Cijfer: 7,5
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:06:33 #128
52357 Lambiekje
pi_98797636
Drive Angry (2011)
Nicolas Cage has medogenloze is wel aardige. Die chick ziet er wel lekker uit.
Ach een aardige nobrainer.

cijfer 5.5 / imdb 5.6

Easy A (2010)
Een studente verzint dat ze sex heeft gehad met een gozer van school om van gezeur af te zijn. De roddel gaat snel rond. Maar voor ze er erg in heeft heeft het meer gevolgen voor haar.

cijfer 7 / imdb 7.1
pi_98800713
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:00 schreef fratsman het volgende:
[ afbeelding ]

The Rite

Geen enkele bezetenen-film is het gelukt om The Excorsist te overtreffen. En dat lukt The Rite ook niet. Weer dezelfde basis over een priester (in opleiding) die twijfelt over zijn geloof en besluit om een oudere priester (Anthony Hopkins) te helpen in het edele vak van Excorsist. Ook hier weer spoken uit het verleden die door de demon dankbaar aangewend worden om de priester van zijn stuk te brengen. Veel filosofisch gewauwel en weinig indrukwekkende scenes maken The Rite een taaie zit. Anthony Hopkins speelt op de automatische piloot en ook Colin O'Donoghue lijkt er niet al te veel zin in te hebben. Jammer.

4.5/10
Mee eens :Y Ik had er best veel van verwacht maar hij viel me zwaar tegen.. waste of time!
Zo niet.. dan toch!
pi_98802325
Jackass 3.5

Niet zo grappig als Jackass 3D maar kan zeker goed mee komen. Was wel pittig om te zien soms wetende dat Dunn niet meer leeft. Hij was toch wel de meest funny one in deze film.

imdb; 7
me; 7.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98805106
Splice.

Was toevallig vanavond op Film 1. Vond hem wel grappig, vooral het deel waarin ze toch besluiten om het te houden. Leuke film maar het had wel wat emotioneler gemogen, want op dat punt bleef het een beetje steken. Nu stond er in de filmgids dat het een horror/thriller was, maar dat is nou ook weer niet zo. Kortom, grappig maar niet meer dan dat.

5.5.
  woensdag 29 juni 2011 @ 07:23:00 #132
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_98806273
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:53 schreef Falco het volgende:
The A-Team
De serie vond ik nou niet bepaald hoogstaand, nogal lomp en stompzinnig, maar goed stoer was het originele A-Team natuurlijk wel. Jammer daarom ook dat in deze film de originele cast (Hannibal is al overleden begreep ik!) niet aan het werk te zien is. Maar naast die teleurstelling is de film zelf ook niet veel soeps.

Gewoon een ordinaire actiefilm met wat momenten die het onwaarschijnlijke overschrijden en dan ook nog van die schijtlolligheid erbij. Das inherent aan het originele A-team, maar niet aan een stel wannabes. Kortom, dit scoort onvoldoende. Cijfer: 5
Dirk Benedict zit er wel in.

Gisteren For a few dollars more gezien. Geniaal met Van Cleef en Eastwood. Zou willen dat er meer van dit soort films op bluray komen. A fistful of dollars is evht een gemis

Cijfer 8.5, omdat hij toch wel minder is dan Good Bad, Ugly
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:12:43 #133
286575 Roces18
Chef de party
pi_98813090
Transformers 3D

Shia LaBeouf keert terug als Sam Witwicky in Transformers: Dark of the Moon. Wanneer er een allesvernietigende oorlog dreigt uit te breken, kunnen zelfs de Transformers de aarde niet redden.

Jammer dat Megan Fox niet meer meespeelt, nu heeft Sam een nieuwe chick gescoord die niet zoveel van het acteren bakt. Wat betreft het 3D aspect is het echt onzinnig weer, typische uitmelkerij want zo ongeveer alleen de ondertiteling was 3D en 10 seconden aan footage. Waar zijn de echte 3D films die je altijd in pretparken tegenkomt... Tevens duurt de film net zoals de andere delen weer te lang, het eerste deel heeft genoeg vaart maar het tweede deel is weer een typisch Amerikaans einde met de bijbehorende romance :') Maar er zitten ook genoeg positieve dingen aan, zo zijn er veel vernieuwende dingen bijgekomen en de art direction is dit keer een stuk beter gedaan. Ook de actie scènes zijn hier uitstekend, geluid en special effects maar toch blijft het verhaal altijd flinterdun.

Desondanks als je van vechtende robots, special effects en een goede art direction houdt dan zal deze film je niet teleurstellen want hij is beter dan de vorige delen.

7,6
pi_98814173
Forbidden Zone (1982)
Bizarre mix van toneel, dans, musical, absurdisme, trippy shit en vage erotiek (met een lekkere dame).
Een duidelijk verhaal ontbreekt, de decors zijn funny en het acteren redelijk slecht.

Rook er een paar jointjes bij en het wordt leuk.
7.5/10 (IMDB: 6.8/10)

woensdag 29 juni 2011 @ 19:22:37 #135
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_98832090

Voordat ik deze vandaag voor het eerst zag heb ik afgelopen jaar hier natuurlijk veel over gehoord dus leek mij het een "teveel-van-verwacht-film" en had het dus meerdere keren uitgesteld.

Verhaal is redelijk simpel;
Man komt op vage planeet om een manier te vinden om de inheemse inwoners daarvan te overtuigen ergens anders te gaan wonen, omdat ze op hun plek willen gaan graven. Dit door middel van een "avatar", een soort van op afstand bestuurbare pop. Uiteraard zit hier een geheime agenda van het wegdrijven, desnoods uitroeien van de bevolking achter. Maar onze held word verliefd en komt op voor de blauwe teletubbies.

Wist niet wat ik zag, sommige stukken serieus met open mond bekeken. Prachtige film, en snap niet dat mensen dit kunnen afkraken. Ze hebben serieus een hele nieuwe wereld bedacht met alles erop en eraan. Ge-wel-dig. Verhaal is iets zwakker dan de mooie beelden maar stoort totaal niet. Soms waren er echter wel zulke cliché uitspraken (Rodriguez :r , alsjeblieft hou je bek) dat de volledige 10 punten er niet in zat.
9/10
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:27:05 #136
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98832308
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:22 schreef toetsenbordridder het volgende:
[ afbeelding ]

Verhaal is iets zwakker
9/10
Ik vind dat je je nog zwak uitdrukt. Ik vond het verhaal een ware deceptie.
Dit, dus.
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:03:00 #137
309742 toetsenbordridder
pi_98833905
quote:
12s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Tsja daar heb je een punt ;) Maar het stoorde mij totaal niet terwijl ik meestal een zwak verhaal = zwakke film vind. Maar voor sommige maak ik een uitzondering, en deze dus ook :)
pi_98834889
quote:

[..]

SPOILER
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:03:39 #139
309742 toetsenbordridder
pi_98837125
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:22 schreef Aukje83 het volgende:

[..]

SPOILER
Ja hallo zo kan je overal wat opmerken, als je zo films kijkt... ;) Maargoed jullie mening.
pi_98838080
:P
pi_98840005
quote:

[..]

Dat vond ik erg meevallen.

Dat hele idee van de bonds met dieren, de toevoeging dat hij in een rolstoel zit etc vind ik allemaal leuk bedacht.
pi_98840156
quote:

[..]

SPOILER
Ik kan heel makkelijk commentaar geven op die kritieken. Ben het er dus niet mee eens. :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:10:42 #143
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98841734
Source Code (2011, VS, Duncan Jones)
Regie, acteerwerk e.d. waren prima in orde. Maar het script rammelt aan iets te veel kanten. Zo begreep ik ten eerste niet waarom ze hem niet eerst goed inlichten over de missie en z'n gehele situatie i.p.v. hem keer op keer naar "binnen" te sturen en hem pas bij de zoveelste keer tips mee te geven over waar die naar moet zoeken. Daarnaast heeft de film te veel wanhopige pogingen om de kijker mee te laten leven met de hoofdkarakters, zoals het onvermijdelijke liefdesplotje en het gedoe met z'n vader. Alsof het voorkomen van de dood van miljoenen mensen niet genoeg is om een film naar een goede afloop te willen krijgen. De film wordt dan ook te oversentimenteel op het einde imho. Maar ondanks die kanttekeningen is die voor het grootste gedeelte best spannend.
cijfer: 7
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:43:14 #144
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98847579
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 02:26 schreef Adames het volgende:

[..]

Is dat van dat boek van Markies de Sade? Gruwelijk boek ook.
Geschreven met vuiligheid op wc papier terwijl hij zat opgesloten in La Bastille.
warning: spikes ahead!!
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:46:42 #145
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_98847790
quote:

[..]

SPOILER
Hmm interessant
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:15:15 #146
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98849325
[quote]0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:22 schreef Aukje83 het volgende:

[..]

SPOILER
Je beantwoordt een geciteerde subjectieve mening met een ander subjectief citaat dat ook nog eens 36 a4tjs lang is zonder enige eigen inbreng te schrijven.
Probeer het nog eens.
pi_98849485
Transformers 3 (3D)
Ik zal hier niet te veel woorden aan vuil maken.
Voorspelbaar, loos verhaal, onlogische reacties/handelingen, slechte humor en weinig 3D.

4/10
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:45:33 #148
286575 Roces18
Chef de party
pi_98862256
Rango

Een kameleon die met zijn baasjes onderweg is naar een niet nader te noemen bestemming valt uit de auto in de woestijn. Hier beleeft hij avonturen en wordt hij een sheriff van een stadje met de daar bijbehorende gevolgen.

De animaties zien er erg goed uit en ook de lucht, vooral de nacht is erg mooi vormgegeven. Helaas is het verhaal flinterdun en niet zo boeiend. Het is meer een film voor kleine kinderen naar mijn mening, ik was blij toen die was afgelopen. Humor is ver te zoeken en de film is erg langdradig met 2 uur. Helaas veel potentie maar niks waargemaakt.

4
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 21:52:53 #149
9859 crew  Karina
Woman
pi_98883311
Trust
Een meisje van 14 chat met een jongen. Ze besluit met hem af te spreken, maar komt er dan achter dat de jongen een vent is van 35.

Op zich wel een goede film, maar ik vond het meer iets voor tv, een beetje after school special.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 1 juli 2011 @ 04:04:20 #150
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98894919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:06 schreef Lambiekje het volgende:
Drive Angry (2011)
Nicolas Cage has medogenloze is wel aardige. Die chick ziet er wel lekker uit.
Ach een aardige nobrainer.

cijfer 5.5 / imdb 5.6
Een biertje tijdens een film is wel lekker maar houd het een beetje binnen de perken als je van plan bent er een cijfer aan vast te hangen.
Houd deze schaal aan:
Geluid: 1 tot 5
Acteerwerk: 1 tot 5
Originaliteit: 1 tot 5
Regie: 1 tot 5
Effecten: 1 tot 5
Bier: 1 tot Mggesghseguiugg.rhE43,;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:26:46 #151
277865 Sejt
Ondertitel
pi_98898907
Mr. Nobody

Wow. Ik zal het proberen kort te houden, maar dat is bijna onmogelijk met deze film.
Het verhaal. Het woord doet eigenlijk tekort voor deze film, of is misschien niet eens het juiste woord. Een verklaring van deze stelling geef ik niet hier, aangezien het een deel van de clue zou verraden. Ik kan wel zeggen, dat het filmverloop als 'herkenbaar' aandoet.
Ik zag deze film afgelopen nacht van 23.30 tot 1.30, en heb soms moeite gehad om alle details te volgen. Telkens word je in het diepe gegooid, om dan later een soort van verklaring te krijgen van alle gebeurtenissen. Het zou zonde zijn om ook maar een minuut van de film te missen, maar ook zal het lastig zijn om het weer op te pakken.
Er zit humor in de film, herkenbare jeugdromantiek, drama en fantasie. Niet veel films kunnen deze mix van genres goed tot uitwerking brengen, maar Mr. Nobody is meer dan geslaagd.

Een must-see voor diegene, die van originele, goed uitgewerkte films houden.

iMDB: 7.7
Ik: 8.5
I love my mispoken words.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:32:14 #152
286575 Roces18
Chef de party
pi_98899139
Rio

Het is het begin van een nieuwe dag in Rio de Janeiro en het oerwoud ontwaakt. Tropische vogels dansen, zingen en mengen zich tot een fraai palet aan felle kleuren. Maar al snel worden ze allemaal gevangen en meegenomen naar het koude Noorden. Een zeldzame ara belandt in Minnesota, waar een meisje hem onder haar vleugels neemt...........

Een uitermate vrolijke film met enkele geslaagde personages. Vooral Blu de hoofdpersoon heeft redelijk wat geslaagde grappen maar de andere karakters zijn een beetje simpel en redelijk saai. De film is erg energiek dat het redelijk standaard plot niet veel uitmaakt en het toch leuk blijft om er naar te kijken. Wat animaties betreft is het dik in orde alleen jammer dat alles niet zo goed is uitgewerkt, desondanks is die zeker leuk om een keertje gezien te hebben... Ik ga mee met IMDB: 7,2

(kut comic sans overigens :P )
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:06:54 #153
332861 MrBarros
pi_98905060
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:26 schreef Sejt het volgende:
Mr. Nobody

Wow. Ik zal het proberen kort te houden, maar dat is bijna onmogelijk met deze film.
Het verhaal. Het woord doet eigenlijk tekort voor deze film, of is misschien niet eens het juiste woord. Een verklaring van deze stelling geef ik niet hier, aangezien het een deel van de clue zou verraden. Ik kan wel zeggen, dat het filmverloop als 'herkenbaar' aandoet.
Ik zag deze film afgelopen nacht van 23.30 tot 1.30, en heb soms moeite gehad om alle details te volgen. Telkens word je in het diepe gegooid, om dan later een soort van verklaring te krijgen van alle gebeurtenissen. Het zou zonde zijn om ook maar een minuut van de film te missen, maar ook zal het lastig zijn om het weer op te pakken.
Er zit humor in de film, herkenbare jeugdromantiek, drama en fantasie. Niet veel films kunnen deze mix van genres goed tot uitwerking brengen, maar Mr. Nobody is meer dan geslaagd.

Niet zo lang geleden gezien, ben het zeker met je eens. Wat een bizar goede film zeg.. Ga deze zeker in de toekomst nog een keer kijken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:32 schreef Roces18 het volgende:

Nogal...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:31:30 #154
286575 Roces18
Chef de party
pi_98905863
The Adjustment Bureau

Eigenlijk had ik hier niet zo bijster veel van verwacht omdat het veelal cijfers kreeg rond een zesje, desalniettemin vond ik hem toch erg vermakelijk. Een redelijk origineel script, het heeft wel iets weg van Inception gemixt met figuren uit de jaren '50. Met de hoofdrolspelers is het dik in orde, Blunt en Bourne hebben een goede chemie tussen elkaar en ze vertolken hun rollen ook goed. Op een gegeven moment zat er wel een plothole voor mijn gevoel in maar dat deed verder geen afbreuk aan het verhaal. Ik zou hem zeker gaan kijken als ik jullie was!

7,8
pi_98905864
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:26 schreef Sejt het volgende:
Mr. Nobody

Ik ken een meisje die in die film speelt (spelen veel europeanen in), hoorde van haar dat hij pas nu in amerika wordt geintroduceerd, daarom hebben nog niet veel mensen van die film gehoord.

Echt jammer, want is inderdaad een super origineel en mooi verhaal.

Ben het helemaal eens met je 8,5.

:r :r :r :r :r :r :r :r :r COMIC SANS :r :r :r :r :r :r :r :r :r
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:57:07 #156
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98906937
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:32 schreef Roces18 het volgende:
Rio
[ afbeelding ]
Het is het begin van een nieuwe dag in Rio de Janeiro en het oerwoud ontwaakt. Tropische vogels dansen, zingen en mengen zich tot een fraai palet aan felle kleuren. Maar al snel worden ze allemaal gevangen en meegenomen naar het koude Noorden. Een zeldzame ara belandt in Minnesota, waar een meisje hem onder haar vleugels neemt...........

Een uitermate vrolijke film met enkele geslaagde personages. Vooral Blu de hoofdpersoon heeft redelijk wat geslaagde grappen maar de andere karakters zijn een beetje simpel en redelijk saai. De film is erg energiek dat het redelijk standaard plot niet veel uitmaakt en het toch leuk blijft om er naar te kijken. Wat animaties betreft is het dik in orde alleen jammer dat alles niet zo goed is uitgewerkt, desondanks is die zeker leuk om een keertje gezien te hebben... Ik ga mee met IMDB: 7,2

Die kleine dikke, die praat als een neger. Harder om gegierd dan de 200 kinderen in de bioscoop.
Dit, dus.
pi_98908303
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:57 schreef Buitendam het volgende:
Die kleine dikke, die praat als een neger. Harder om gegierd dan de 200 kinderen in de bioscoop.
Jamie Foxx en Will I Am!

Ik vond die Tulio en dat kleine groene vogeltje erg grappig :Y.
pi_98908629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:31 schreef Roces18 het volgende:
The Adjustment Bureau
[ afbeelding ]

Eigenlijk had ik hier niet zo bijster veel van verwacht omdat het veelal cijfers kreeg rond een zesje, desalniettemin vond ik hem toch erg vermakelijk. Een redelijk origineel script, het heeft wel iets weg van Inception gemixt met figuren uit de jaren '50. Met de hoofdrolspelers is het dik in orde, Blunt en Bourne hebben een goede chemie tussen elkaar en ze vertolken hun rollen ook goed. Op een gegeven moment zat er wel een plothole voor mijn gevoel in maar dat deed verder geen afbreuk aan het verhaal. Ik zou hem zeker gaan kijken als ik jullie was!

7,8
Wou net mijn mening gaan posten :')
Vorige week gekeken, ik vond hem zeker vermakelijk!
Beetje jammer dat Emily Blunt plastische chirurgie heeft laten doen (volgens mij ook haar tanden), ik moest even goed kijken of ze het wel was.
Leuk verhaal, ik vond alleen de uitleg over dat bureau en wat ze precies deden een beetje mager, maar dat is misschien de invalshoek waarin de film is opgenomen.
pi_98909602
Ironclad. Vette film _O_
IMdb: http://www.imdb.com/title/tt1233301/

Verhaal over de opstand van het Engelse volk nadat de koning de ondertekenaars van de Magna Carta begint uit te moorden in een poging het verdrag ongedaan te maken. Prima acteerwerk, puike special effects en een goed verhaal (maar verwacht geen letterlijke verfilming van de gebeurtenissen).

8,0

Oh, en: Kate Mara O+

[ Bericht 24% gewijzigd door Intrepidity op 01-07-2011 15:01:11 ]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:40:58 #160
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98915002
Barton Fink

Een vriend heeft de Coen Brothers collectie aangeschaft via de Volkskrant dat verpakt zit in een fraai boekwerk. Omdat we beide de meeste films van de broertjes wel te pruimen vinden werken we deze films gestaag af, de oudere hebben we beide nooit gezien. Een paar weken geleden keken we hun eerste, Blood Simple en nu dus Barton Fink.

Barton Fink (John Turturro) is in 1941 een serieuze schrijver van toneelstukken in New York. Hij gaat in op een aanbod om een b-film te schrijven over een bokser in Hollywood. Het schrijfproces verloopt moeizaam in zijn brakke hotel waar ook John Goodman zich bevindt. Net zoals andere Coen-films is de opbouw langzaam maar zit de film wel vol met vreemde karakters en aparte dialogen. Hoewel er het eerste uur weinig gebeurt en er ook veel lange shots in zitten verveelt het niet en het laatste half uur komt er wat meer vaart in. Toch is het zeker niet de beste Coen-film. Daarvoor gebeurt er echt te weinig. Een aparte en ingetogen film met af en toe een uitschieter. Kijken als je van de Coens houdt, niet kijken als je hun andere films ook iet kan waarderen.

7.5

Dazed & Confused

Naar aanleiding van dit toernooi deze highschool komedie gaan kijken en erg genoten van de relaxte sfeer. Een verhaal is er niet behalve dat er verschillende groepjes, van de stoere t/m de sukkels, gevolgd worden na hun laatste schooldag/avond/nacht in het jaar '76. Niet super hilarisch maar de belevenis van de laatste schooldag op een high-school wordt op een dusdanige manier weergegeven dat het heerlijk wegkijkt. De film is uit '93 en we zien een jonge Matthew McConaughey en Ben Affleck in bijrollen. Aanrader als feelgoodfilm, niet als hilarische komedie in de stijl van harold & kumar ofzo :)

8.0
pi_98917375
Dard Divorce http://www.imdb.com/title/tt0936468/
Deze film was zo slecht dat ik er serieus van genoten heb. De acteurs zijn tenenkrommend, het geluid (kan aan mijn versie liggen) was kut. De achtergrond muziek soms harder dan het gesproken. (niet dat je wat mist als er geen ondertiteling bij zit ) Het verhaal ach. De duitse accenten brrrrrrrrrrrr ;(

De bloederige scenes waren door dit mis product ook meer om te lachen. Goor waren ze iig wel.
SPOILER
Ik kan het echt geen cijfer geven. Het gaat wat mij betreft wel in de cult hoek. Echt kijken die handel. Geweldig !!!!

Deze zin las ik in de reviews van IMDB

'The worst part about this movie is that my friend forgot to take it back, and as a result we got charged 50 dollars.
It's like paying someone 50 dollars and getting them to belt your head against a wall for 90 minutes.
_O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Soury op 01-07-2011 17:53:25 ]
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:53:22 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98917799
Tenacious D in: The pick of Destiny
Wat een leipe bullshitfilm is dit :D. De rockende muziek blijft continu heersende goed met hilarische songteksten en samen met een weirde tripscene van Jack Black heb je de hoogtepunten van deze film te pakken. Af en toe wat flauwige onderbroekenlol, maar het is allemaal wel goed te doorstaan :Y. Cijfer: 7

Jôi-uchi: Hairyô Tsuma Shimatsu (Samurai Rebellion)
Samurai Rebellion is een hoogoplopend drama met thema's als familie-eer, tegen elkaar strijdende clans en opoffering. Typisch Japans dus en dat Samurai-wereldje blijft mij altijd wel boeien. De film zelf was zeker oke, maar wel traag in tempo. Zo heel veel gebeurt er eigenlijk niet. Naar het einde toe wordt de film gelukkig iets sterker met een mooi gevecht van baas Mifune en enkele schrijnende momenten. Cijfer: 7
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:57:17 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98917950
De maand juni was een prima maand! Maar liefst 32 films gezien, waarvan een hoop best goed waren. Een top 10 kan dr bij mij wel vanaf!

1. Cat on a Hot Tin Roof
2. Adaptation.
3. Giant
4. Salt
5. Blade
6. Yip Man
7. Harold & Kumar Go to White Castle
8. The Town
9. The Green Hornet
10. Enemy of the State

Helaas waren er ook wat films kut. Zoiets is onvermijdelijk! Deze maand waren het The A-Team, Kindergarten Cop en RocknRolla.
pi_98919368
Yip man wil ik ook nog kijken. Wat vond je er van?
pi_98921071
32 haal ik niet, maar wel een goeie maand:

Juni
Films
1. Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006) :: 9.3
Zo'n film die je eens in de zoveel tijd met veel plezier kijkt. Het acteerwerk, het concept, de geniale oorlogsscenes, de sfeer, het originele idee en alle leuke grappige dingetjes in de film maken het tot een meesterwerk. Na de 3e keer kijken binnen 10 maanden nog steeds niet vervelend.

2. Mary and Max (Adam Elliot, 2009) :: 9.2
Een diep ontroerend en vertederend tijdloos sprookje met subtiele humor, karakteristieke decors en veranderende karakters.

Dikke aanrader.

3. Blue Valentine (Derek Cianfrance, 2010) :: 9.0
Pas een uur van gezien, maar een dikke topfilm. Mooi beeld geschetst en schrikbarend drama.
Ik ben benieuwd hoe ie afloopt en ga hem zeker afkijken.
Tot nog toe 9.0.

4. The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972) :: 8.9
Eindelijk deze filmklassieker aller klassiekers gekeken.

Een schitterende film, met een gouden (jonge) cast van acteurs die allemaal groot zouden gaan worden na deze prent. Het drama, de details, camerawerk en het verhaal zijn erg mooi gedaan.

Ik heb alleen met het thema mafia als gehele filmthema minder. Als onderdeel, prima, maar als hele film; mij net te veel. En dan duurt deze 2:45. Dat is echt teveel van het goede.

Twee van mijn topfilms (nummer 2 en 6); True Romance en The Devil's Advocate zijn sterk geinspireerd door The Godfather (wie niet destijds, lijkt me) en bieden meer dan alleen een mafiaverhaal. Pacino was in The Devil's Advocate nog een slagje beter al speelt hij hier op zijn 32e (mooie leeftijd) de sterren van de hemel.

Maar uiteraard een standaard in de filmgeschiedenis samen met Taxi Driver, ook al de ontdekking van een andere Italiaanse grootmacht. De Niro. Zelfde cijfer dus.

5. Baraka (Ron Fricke, 1992) :: 8.5
Schitterende beelden van natuur en cultuur perfect in elkaar gemonteerd. Een tijdloos, confronterend, verbazend en intrigerend overzicht van alles wat onze planeet kenmerkt.

De montage van natuur en cultuur-beelden en de muziek maken dit tot een genot voor Blu-Ray kijkers, helaas ben ik niet zo fortuinlijk.

6. Cars (John Lasseter, Joe Ranft, 2006) :: 8.5
Wat een heerlijke film, dat ik die nog niet gezien had... De personificatie van de auto, de globalisering en de keuze tussen elkaar en jezelf maken het tot een heerlijk volwassen Pixar-film,
De prima graphics, de ontroerende humor en de grappige stemmen maken dit tot een film voor alle leeftijden.

Goed gedaan.

Ik kijk uit naar deel 2. :9

7. Garden State (Zach Braff, 2004) :: 8.5
Al eens gezien, deze heerlijke romantische comedy met een vertederende Nathalie Portman (wat een topactrice is dat toch!). Lekkere grappen, mooie scenes (iedereen aan de XTC en andere drugs) en leuk verhaaltje.

Een film die je lekker goed doet voelen elke keer als je hem kijkt.

8. Komt een vrouw bij de dokter (Reinout Oerlemans, 2009) :: 8.5
Ongelooflijk confronterende, heftige en mooie film. Heb het boek niet gelezen, maar de topcast en de sfeer van deze film zijn on-Nederlands goed. Niet veel Nederlandse films die een 8,5 krijgen van mij.
Mooi camerawerk, maar jammer van de vertelstijl.

SPOILER

vrijdag 1 juli 2011 @ 19:21:45 #166
332861 MrBarros
pi_98921079
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:57 schreef Falco het volgende:
De maand juni was een prima maand! Maar liefst 32 films gezien, waarvan een hoop best goed waren. Een top 10 kan dr bij mij wel vanaf!

1. Cat on a Hot Tin Roof
2. Adaptation.
3. Giant
4. Salt
5. Blade
6. Yip Man
7. Harold & Kumar Go to White Castle
8. The Town
9. The Green Hornet
10. Enemy of the State

Helaas waren er ook wat films kut. Zoiets is onvermijdelijk! Deze maand waren het The A-Team, Kindergarten Cop en RocknRolla.
Zo, dat is gemiddeld 1 per dag.. + 2 bonusfilms! :|
verder geen slecht lijstje, heb Adaptation ook op me 2watchlist staan.. en heb Cat on the roof er maar aan toegevoegd, hopelijk is 't wat. :)

Yip Man, wel een leuk kungfu-achtig filmpje!

@el_matador
Mooi lijstje! :)

Mijn Top 5 vd maand Juni dan.. (vond ze alle 5 top, maar je moet toch maar een volgorde maken)
1. Mr.Nobody
2.Being John Malkovich
3.Donnie Darko
4.12 Angry Men
5.The Man from Earth

[ Bericht 6% gewijzigd door MrBarros op 01-07-2011 19:30:06 ]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:27:22 #167
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98921335
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:39 schreef Aukje83 het volgende:
Wel een mooie goed opgezette bio-film met gave kungfu-actie.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:19:18 #168
286575 Roces18
Chef de party
pi_98944188
Take Me Home Tonight

In de jaren '80 komedie studeert Matt Franklin af en heeft hij geen idee wat hij nu verder met zijn leven moet gaan doen. Hij weet alleen dat hij tijdens een wild weekend tijdens Labor Day zijn lievelingsmeisje wil versieren. Ondertussen worstelen hij, zijn tweelingzus en hun beste vriend met het volwassen worden.

Topher Grace beter bekend als Eric Forman kan zijn rol voortzetten in deze film alhoewel hij hier een MIT afgestudeerde is, hierdoor komt zijn rol erg natuurlijk over. Anna Faris & Teresa Palmer doen het hier ook goed maar Dan Fogler blijft slecht naar mijn mening, slecht gecast want hij bakt er nou eenmaal niet zoveel van. Erg leuke soundtrack met allemaal jaren 80' hits in combinatie met een uitstekende art direction zijn de beelden erg goed gedaan. Desondanks is het verhaal nogal clichématig en volgt het de formule van een groep vrienden die wat gaan beleven in de avond. In tegenstelling tot films als Superbad gebeurt hier niet zo bijster veel maar het kijkt wel lekker weg. Als je that 70's show leuk vind kan je deze ook zeker gaan kijken!

7,3
pi_98945522
Ik heb in juni 22 films gezien. Met voornamelijk (zoals eigenlijk gewoonlijk) veel films die rond de 7 balanceren. Toch nog een paar films gezien die er wmb bovenuit staken.

Top 5:
1. Magnolia (Paul Thomas Anderson, 1999) :: 9.0
2. The Hangover (Todd Phillips, 2009) :: 8.0
3. The Way Back (Peter Weir, 2010) :: 8.0
4. De zaak Alzheimer (Erik Van Looy, 200 :: 8.0
5. Little Manhattan (Mark Levin, 2005) :: 7.5

Uitschieters onderaan zijn I coul never be your woman en voornamelijk Hall Pass, wat een verschrikkelijke film is dat zeg.
pi_98946849
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:39 schreef Aukje83 het volgende:
deel 1 is leuker en beter dan deel 2. Verhaallijn is meer onderhoudend.
Het leuke aan deel 2 is aan het einde wanneer een piepklein brutaal jochie langskomt en les wil hebben. :D

Verder heb ik deze film o.a.gezien :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_98948168
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:19 schreef Roces18 het volgende:
Take Me Home Tonight
Lijkt me toch wel een gave film, die trailer is ook zo vet.
(Wanneer Take me home tonight van Eddie Money inzet)

Een aantal reviewtjes van mijn kant:

Inside Man (2006)

quote:
Vier mensen in schilderskleding gaan de drukke Manhattan Trust bank binnen. Enkele seconden later nemen de rovers het gebouw in bezit. Klanten en personeelsleden worden ongewild pionnen in een tot in details beraamde bankroof. De rechercheurs Keith Frazier (Denzel Washington) en Bill Mitchell krijgen opdracht te onderhandelen met de leider van de rovers Dalton Russell (Clive Owen). Ook inspecteur John Darius (Willem Dafoe) van de Emergency Services Unit heeft goede hoop dat er een geweldloze oplossing mogelijk is. Maar Russell ontpopt zich als een zeer sluwe en doodkalme tegenstander die alles volledig in de hand heeft. Als Frazier denkt dat er meer aan de hand is wordt hij daarin bevestigd door de komst van Madeline White (Jodie Foster). Haar invloed is groot, haar motieven bewust vaag. Ze gebruikt haar invloed bij de burgemeester om een gesprek aan te vragen met Russell. Ook de grote baas van de bank, Arthur Case heeft ongekend veel belangstelling voor wat zich in de bank afspeelt..
Best interessant film; ik vind het wel aardig om dit soort confrontaties te zien tussen 2 tegenovergestelde personen (Heat anyone?). Denzel Washington speelt weer gewoon goed, Jodie Foster speelt geloof ik echt altijd hetzelfde (doch goed) en de rest mag er ook zeker wezen.
Het is een tijdje geleden dat ik het zag, maar als ik me goed herinner vond ik het verhaal soms wel een beetje verwarrend; maar dat kon ook aan mij liggen. Wel een aanrader.

Een 7.5

Revolutionary Road (2006)

quote:
Een jong echtpaar dat leeft in een buitenwijk van Connecticut gedurende het midden van de jaren 50 heeft veel moeite om hun eigen problemen op te lossen terwijl ze ook nog proberen twee kinderen op te voeden.
Wil je iets kijken met veel spektakel en een happy ending? Kijk dan wat anders.
Hoewel ik het best gekluisterd aan de tv zat zijn er toch een aantal opmerkingen; soms zou er best wat meer mogen gebeuren, het leek soms alsof het geheel een beetje te veel doorgesleept moest worden. Verder wordt er veel door hen gepraat over hun kinderen maar die zijn nauwelijks te zien in de film; dit punt zou het toch sterker gemaakt hebben vooral omdat dit op het laatst nog benadrukt wordt. Maar verder is het zeker een goede film, Leonardo DiCaprio en Kate Winslet spelen zeer goed, en de bijrollen (o.a. Kathy Bates) zijn goed; de rol van Michael Shannon was buitengewoon formidabel. Die bleef me wel bij.
Verder kwam de muziek mij al bekend voor, geen wonder; de film is Sam Mendes en Thomas Newman hebben eerder gewerkt met elkaar; American Beauty (1999).

Ook zeker een aanrader om een keer te kijken: 7.5

En gisteravond/afgelopen nacht nog Some Like It Hot (1959)

quote:
Chigago, 1929. Het is de tijd van de doorlegging en de maffia. De muzikanten Joe en Jerry zijn onbedoeld getuige van een afrekening door de maffia. Ze moeten vluchten voor hun leven. Ze besluiten, verkleed als vrouw, mee te reizen met een damesband die op weg is naar Florida. Dit heeft natuurlijk veel hilarische situaties tot gevolg.
Ik begin die oude films steeds meer te waarderen. Pas geleden nog The Apartment (1960) en nu deze. Een klassieker natuurlijk en wat voor een. Billy Wilder aan het stuur met Marilyn Monroe, Tony Curtis en (favoriet van mij) Jack Lemmon (die kop van hem als hij verkleed is al vrouw, die maakte me al aan het lachen _O_ ) als acteurs. Dit is gewoon een grappige film die ook alleen maar in die tijd gemaakt zou kunnen worden. Ik vond 'm grappig (die nachtscène in de slaapcoupé _O- ) maar ik betwijfel om men dit tegenwoordig nog neemt.
En natuurlijk de welbekende scène met I Wanna Be Loved By You gezongen door Monroe.

Ik vind 'm mooi, wil 'm nog wel een keer kijken: Ik ga voor een 8.5.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 02-07-2011 14:33:39 ]
pi_98949978
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:50 schreef Intrepidity het volgende:
Ironclad. Vette film _O_
IMdb: http://www.imdb.com/title/tt1233301/
[ afbeelding ]

Verhaal over de opstand van het Engelse volk nadat de koning de ondertekenaars van de Magna Carta begint uit te moorden in een poging het verdrag ongedaan te maken. Prima acteerwerk, puike special effects en een goed verhaal (maar verwacht geen letterlijke verfilming van de gebeurtenissen).

8,0

Oh, en: Kate Mara O+
Waar heb je die kunnen kijken? Kan 'm namelijk nergens op het internet vinden.. :X
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:41:23 #173
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98950437
Love and other Drugs

Charmeur Jake Gyllenhaal is een verkoper van medicijnen en komt Anne Hathaway tegen waarmee hij een relatie krijgt, probleem is dat Anne Parkinson heeft en daardoor onberekenbaar is.

De helft van de film is het koppel het neuken, de andere helft is wat meer drama. Geen vervelende film, ook omdat Hathaway niet zo krampachtig zoals andere actrices haar tieten verhult maar in minstens 5 scene's er vrolijk mee door het beeld huppelt. Zoiets geeft imo toch wat meer lading aan de film ipv dat men in bed ligt en de dekens constant met de borsten bedekt, dat heb ik mijn vriendin nog nooit zien doen iig ;) Af en toe is de humor ook geslaagd en is het verhaaltje wel aardig verpakt. Ben niet zo van de romkom maar deze is best te pruimen.

7.0
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:54:34 #174
286575 Roces18
Chef de party
pi_98952863
Hall Pass

Rick en Fred zijn twee getrouwde mannen die nog altijd hun ogen niet van andere vrouwen af kunnen houden. Hun echtgenotes hebben er genoeg van en besluiten ze een ‘hall pass’ te geven; een weekje vrij van hun huwelijk. Ze mogen zich weer gedragen als vrijgezellen, om hun obsessies uit de weg te krijgen. De dames gaan de stad uit en komen al snel tot de conclusie dat ook zij een week vrij zijn en mogen doen wat ze willen.

De film heeft een sterk begin en kan dit volhouden voor een drie kwartier maar hierna herhaalt het zich een beetje en worden de grappen ook minder sterk. Owen Wilson is weer vanzelfsprekend getypecast maar hij doet het nog redelijk in tegenstelling tot zijn vrienden die werkelijk niks toevoegen. Jenna Fischer en Christina Applegate zijn leuk om te zien en doen het en vervullen hun rol een stuk beter. Wat verder het verhaal betreft is die best cliché en de film kon misschien iets korter desondanks zaten er leuke stukken in. Met de soundtrack is het dik in orde, en als je zin hebt in een romcom is deze best te pruimen. 7,2
pi_98953252
Hehe, twee posts hierboven eindigen met dezelfde zin. :P
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:06:38 #176
286575 Roces18
Chef de party
pi_98953319
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Hehe, twee posts hierboven eindigen met dezelfde zin. :P
Hahaha niet eens opgemerkt :P
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:41:06 #177
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98954748
Juni

Films
1. The Thin Red Line (Terrence Malick, 1998) :: 10.0
2. Days of Heaven (Terrence Malick, 1978) :: 9.5
3. Monsters (Gareth Edwards, 2010) :: 8.0
4. Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro (José Padilha, 2010) :: 8.0
5. In Cold Blood (Richard Brooks, 1967) :: 8.0
6. The Hangover Part II (Todd Phillips, 2011) :: 7.5
7. The Dirty Dozen (Robert Aldrich, 1967) :: 7.5
8. In the Heat of the Night (Norman Jewison, 1967) :: 7.5
9. Tous les soleils (Philippe Claudel, 2011) :: 7.5
10. The Tree of Life (Terrence Malick, 2011) :: 7.0
11. X-Men: First Class (Matthew Vaughn, 2011) :: 7.0
12. I rymden finns inga känslor (Andreas Öhman, 2010) :: 7.0
13. When We Were Kings (Leon Gast, 1996) :: 7.0
14. Source Code (Duncan Jones, 2011) :: 7.0
15. MASH (Robert Altman, 1970) :: 7.0
16. Les demoiselles de Rochefort (Jacques Demy, Agnès Varda, 1967) :: 7.0
17. A View to a Kill (John Glen, 1985) :: 7.0
18. Larry David: Curb Your Enthusiasm (Robert B. Weide, 1999) :: 7.0
19. Tucker & Dale vs Evil (Eli Craig, 2010) :: 6.5
20. Hombre (Martin Ritt, 1967) :: 6.5
21. Kûki ningyô (Hirokazu Koreeda, 2009) :: 6.5
22. Wait Until Dark (Terence Young, 1967) :: 6.0
23. La solitudine dei numeri primi (Saverio Costanzo, 2010) :: 4.5
24. Week End (Jean-Luc Godard, 1967) :: 3.5

Series

25. Game of Thrones - Seizoen 1 (David Benioff, D.B. Weiss, 2011): Aflevering 8 t/m 10 :: 9.5
26. Parks and Recreation - Seizoen 2 (Greg Daniels, Michael Schur, 2009): Aflevering 1 t/m 24 :: 8.5
27. 30 Rock - Seizoen 5 (Tina Fey, 2010): Aflevering 1 t/m 23 :: 8.5
28. Parks and Recreation - Seizoen 1 (Greg Daniels, Michael Schur, 2009): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.5
29. Parks and Recreation - Seizoen 3 (Greg Daniels, Michael Schur, 2011): Aflevering 1 t/m 16 :: 8.0
30. 30 Rock - Seizoen 4 (Tina Fey, 2009): Aflevering 21 t/m 22 :: 8.0
31. Party Down - Seizoen 2 (John Enbom, Dan Etheridge, Paul Rudd, Rob Thomas, 2010): Aflevering 1 t/m 10 :: 7.5
32. Party Down - Seizoen 1 (John Enbom, Dan Etheridge, Paul Rudd, Rob Thomas, 2009): Aflevering 1 t/m 10 :: 7.5
33. Curb Your Enthusiasm - Seizoen 1 (Larry David, 2000): Aflevering 1 t/m 10 :: 7.0
34. The Killing - Seizoen 1 (Veena Cabreros Sud, 2011): Aflevering 11 t/m 13 :: 7.0

35. Curb Your Enthusiasm - Seizoen 2 (Larry David, 2001): Aflevering 1 t/m 4 (nog niet af gezien)
36. Futurama - Seizoen 6 (Matt Groening, 2010): Aflevering 14 t/m 15 (nog niet af gezien)
37. South Park - Seizoen 15 (Trey Parker, Matt Stone, Eric Stough, 2011): Aflevering 6 t/m 7 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 24 films (maandgemiddelde: 30.7) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 23.

Totaal 115 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 5975 min.
Aantal films / series herzien: 3.

Best beoordeeld: The Thin Red Line (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Week End (3.5).

Media-verdeling
5.
6.
26.

Als je wilt weten waarom ik een film dat cijfer heb gegeven kan je op de klikken om de recensie (terug) te lezen. De meeste daarvan heb ik al eens hier geplaats. ;)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:11:33 #178
309742 toetsenbordridder
pi_98955914
quote:
16s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
hele lap tekst
Waar is dat 2e plaatje van?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:17:40 #179
52357 Lambiekje
pi_98956125
Spoiler (1998)
Een saaie slaapverwekkende kutfilm. C-kwaliteit. Pointless.

cijfer 1 / imdb 4

The Last Run (2004)
Steven is een gozer waarbij de relatie op de klippen loopt. Als advies krijgt hij de instructie om wat vrouwen te versieren. Een naar de andere hoer neemt hij mee naar huis. Hij verkloot zijn werk als accountant en raakt alleen maar verder in de problemen

SPOILER
cijfer 5 / imdb 4.9
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:23:19 #180
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98956307
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:11 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Waar is dat 2e plaatje van?
Tyrion uit Game of Thrones _O_
pi_98956532
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:23 schreef d1ce het volgende:

[..]

Waar heb je die kunnen kijken? Kan 'm namelijk nergens op het internet vinden.. :X
Klopt, hij komt zelfs pas 26 juli in de bios. De Amerikaanse iTunes winkel had hem een poosje als vroege preview te huur, geloof nu niet meer.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:49:33 #182
286575 Roces18
Chef de party
pi_98957153
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:30 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Klopt, hij komt zelfs pas 26 juli in de bios. De Amerikaanse iTunes winkel had hem een poosje als vroege preview te huur, geloof nu niet meer.
En er is overigens alleen nog een cam van beschikbaar dus dat is niet veel soeps, maar verder ontopic :P
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:11:00 #183
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_98957824

Transformers 3

Troep. De actie is best tof en het ziet er prima uit maar voor de rest is het echt niks. Om één of andere reden verwachte ik er wel wat van terwijl ik deel 2 al verschrikkelijk vond. 3 is dan misschien iets beter maar niet veel. Ook het proberen er nog een soort van komedie van te maken is ook keihard gefaald. En die chick is 10x niks vergeleken met Megan Fox, qua acteerprestaties( :') ) misschien niet maar daar gaat het niet om. Over 3d ga ik het niet eens meer hebben :')

Ok hij is best leuk voor de simpele ziel :) zelfs een paar keer moeten lachen (Mr Chow :') ) maar op het moment dat ik keek had ik geen simpele ziel dus vond het troep.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 12:38:52 #184
9859 crew  Karina
Woman
pi_98977372
Quarantine 2: Terminal
Horror en vervolg op de Amerikaanse remake van REQ

Tijdens een binnenlandse vlucht wordt een passagier ernstig ziek. Het vliegtuig maakt een noodlanding en de passagiers willen eruit. Helaas... ze mogen niet weg en worden in quarantine gehouden. Vervolgens worden nog meer mensen ziek en veranderen in wilde beesten of zoiets.

Slechte film met slechte acteurs. Helaas weer, want ik ben een liefhebber van horror. En zoals gewoonlijk is het origineel (of in ieder geval de film waarop het is gebaseerd, REQ) stukken beter.
niet zo tof doen
  zondag 3 juli 2011 @ 13:34:44 #185
286575 Roces18
Chef de party
pi_98978942
Hanna [2011]

Actiethriller over het tienermeisje Hanna (Saoirse Ronan) dat door haar vader (Eric Bana) opgeleid is tot een gewiekste moordenares

De trailer zag er veelbelovend uit maar schijn bedriegt, de film was niet veel soeps. Het verhaal heeft veel potentie maar het is zo slecht uitgevoerd. Ze vecht tegen 10 soldaten maar van 3 skinheads rent ze weg, de film zit vol plotholes en onwaarschijnlijkheden. Ook komt de film erg rommelig over om de een of andere reden. De film komt ook erg B-FILM over en daar zal ik hem ook onder scharen.

4
  zondag 3 juli 2011 @ 14:30:02 #186
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98980688
quote:
99s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:38 schreef Karina het volgende:
Quarantine 2: Terminal
Horror en vervolg op de Amerikaanse remake van REQ

Tijdens een binnenlandse vlucht wordt een passagier ernstig ziek. Het vliegtuig maakt een noodlanding en de passagiers willen eruit. Helaas... ze mogen niet weg en worden in quarantine gehouden. Vervolgens worden nog meer mensen ziek en veranderen in wilde beesten of zoiets.

Slechte film met slechte acteurs. Helaas weer, want ik ben een liefhebber van horror. En zoals gewoonlijk is het origineel (of in ieder geval de film waarop het is gebaseerd, REQ) stukken beter.
[ afbeelding ]
deel 1 was een remake van Rec, dit heeft er zo te lezen weinig meer mee te maken
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 14:39:20 #187
9859 crew  Karina
Woman
pi_98980961
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:30 schreef planethugo het volgende:

[..]

deel 1 was een remake van Rec, dit heeft er zo te lezen weinig meer mee te maken
Nee maar zo wordt het wel aangekondigd, als een vervolg op de remake van REQ, vandaar ook de titel, Quarantine 2.
niet zo tof doen
pi_98988558
Transformers: Dark of the Moon

De Autobots Bumblebee, Ratchet, Ironhide en Sideswipe, onder leiding van Optimus Prime, zijn terug in actie en moeten het weer opnemen tegen de kwaadaardige Decepticons. De Decepticons willen koste wat het kost revanche op de strijd, die ze een tijd terug verloren. De Autobots en Decepticons komen echter midden in een ruimtestrijd tussen de Verenigde Staten en Rusland in te zitten. In deze strijd krijgen de Autobots wederom hulp van oude vriend Sam Witwicky (Shia LaBeouf).

IMDB: 7.0
Mijn Cijfer: 7.0
pi_98992767
Juni
Films
1. X-Men: First Class (Matthew Vaughn, 2011) :: 7.0
2. X-Men: First Class (Matthew Vaughn, 2011) :: 7.0
3. Insidious (James Wan, 2010) :: 5.0
4. Source Code (Duncan Jones, 2011) :: 6.0
5. Wake Wood (David Keating, 2011) :: 5.0
6. Samâ wôzu (Mamoru Hosoda, 2009) :: 7.5
7. Hobo with a Shotgun (Jason Eisener, 2011) :: 4.0
8. Kung Fu Panda 2 (Jennifer Yuh, 2011) :: 5.0
9. Trust (David Schwimmer, 2010) :: 8.0
10. The Rite (Mikael Håfström, 2011) :: 7.0
11. The Matrix (Andy Wachowski, Lana Wachowski, 1999) :: 8.5
12. Bad Teacher (Jake Kasdan, 2011) :: 6.0
13. The Disappearance of Alice Creed (J Blakeson, 2009) :: 7.5
14. Seconds Apart (José Antonio Negret, 2011) :: 6.0
15. Transformers: Dark of the Moon (Michael Bay, 2011) :: 4.0

Statistieken
Totaal 15 films (maandgemiddelde: 13.0) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 15.

Totale speelduur: 1634 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: The Matrix (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Hobo with a Shotgun, Transformers: Dark of the Moon (4.0).

Media-verdeling
8.
1.
3.
3
pi_98992973
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 19:32 schreef lelouch het volgende:
Juni
Films
1. [ afbeelding ] X-Men: First Class (Matthew Vaughn, 2011) :: 7.0
2. [ afbeelding ] X-Men: First Class (Matthew Vaughn, 2011) [ afbeelding ] :: 7.0
3. [ afbeelding ] Insidious (James Wan, 2010) :: 5.0
4. [ afbeelding ] Source Code (Duncan Jones, 2011) :: 6.0
5. [ afbeelding ] Wake Wood (David Keating, 2011) :: 5.0
6. [ afbeelding ] Samâ wôzu (Mamoru Hosoda, 2009) [ afbeelding ] :: 7.5
7. [ afbeelding ] Hobo with a Shotgun (Jason Eisener, 2011) :: 4.0
8. [ afbeelding ] Kung Fu Panda 2 (Jennifer Yuh, 2011) :: 5.0
9. [ afbeelding ] Trust (David Schwimmer, 2010) :: 8.0
10. [ afbeelding ] The Rite (Mikael Håfström, 2011) :: 7.0
11. [ afbeelding ] The Matrix (Andy Wachowski, Lana Wachowski, 1999) :: 8.5
12. [ afbeelding ] Bad Teacher (Jake Kasdan, 2011) :: 6.0
13. [ afbeelding ] The Disappearance of Alice Creed (J Blakeson, 2009) :: 7.5
14. [ afbeelding ] Seconds Apart (José Antonio Negret, 2011) :: 6.0
15. [ afbeelding ] Transformers: Dark of the Moon (Michael Bay, 2011) :: 4.0

Statistieken
Totaal 15 films (maandgemiddelde: 13.0) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 15.

Totale speelduur: 1634 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: The Matrix (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Hobo with a Shotgun, Transformers: Dark of the Moon (4.0).

Media-verdeling
[ afbeelding ] 8.
[ afbeelding ] 1.
[ afbeelding ] 3.
[ afbeelding ] 3
waarom x-men 2x?
pi_98993105
-edit: spam verwijderd-

[ Bericht 93% gewijzigd door Mike op 03-07-2011 19:48:25 ]
pi_98993460
BURN-E (2008)
Grappige parodie/vervolg op Wall-E. Gewoon sterk in 8 minuten (te zien op YouTube) met schitterende beelden, de bekende humor en de meesterlijke manier waarop karakters weergegeven worden met heel weinig gezichtskenmerken.

Zelfde cijfer als Wall-E; 8,9/10 (IMDB: 7.8/10)

pi_98994546
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 19:38 schreef mschol het volgende:
waarom x-men 2x?
Eerst met een groep vrienden. De volgende dag belde een vriendin dat ze hem ook wou zien.
Waarom ook niet dan, pathe unlimited :D
pi_98998533
Big Fish (2003)
Mooi vormgegeven sprookje dat veel Burton en een beetje Coen Bros. aandoet. Mooie film, goed verhaal, thematiek en een afsluitend nummer van Eddie Vedder. Mooi.

Jammer dat de film zolang duurt, het is iets te langdradig allemaal.
8.4/10 (IMDB: 8.1/10) (220/250 IMDB)

pi_99003533
Vrijdag gezien:

(Director's Cut)

Wat een film! Vooral het deel na
SPOILER
7.5/10
  zondag 3 juli 2011 @ 23:29:43 #196
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_99004655
quote:
6s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:36 schreef El_Matador het volgende:
Big Fish (2003)
Mooi vormgegeven sprookje dat veel Burton en een beetje Coen Bros. aandoet. Mooie film, goed verhaal, thematiek en een afsluitend nummer van Eddie Vedder. Mooi.

Jammer dat de film zolang duurt, het is iets te langdradig allemaal.
8.4/10 (IMDB: 8.1/10) (220/250 IMDB)
Vond hem wat tegenvallen, maar ik houd dan ook niet van die sprookjesverhalen. Je moet dan 'Cinema Paradiso' eens checken. Komt wel enigszins overeen maar dan 10x mooier, en geen rare reuzen.
pi_99006014
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:29 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Vond hem wat tegenvallen, maar ik houd dan ook niet van die sprookjesverhalen. Je moet dan 'Cinema Paradiso' eens checken. Komt wel enigszins overeen maar dan 10x mooier, en geen rare reuzen.
Ah top, dank je, komt op de aanschaflijst :9

maandag 4 juli 2011 @ 02:13:56 #199
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_99009556

The Ward (2010 - John Carpenter)

Verhaal: Een meisje verbrandt een boerderijhuis en wordt opgepakt en in een gesticht gestopt. Daar krijgt zij last van een geest dat van een meisjes zou zijn, dat daar eerder op de afdeling spoorloos verdween. Geen van de andere meiden durft er echter op integaan. Very freaky.

Oordeel: De film is echt veel beter dan de standaard omschrijving zoals hierboven. Het gaat naar mening om een erg geslaagde horror. Hij is van John Carpenter en als je van jaren 80 horror's houdt. Zul je zien dat het verhaal, de personages en de "schrik effecten" goed in lijn staan met de goeie oude oldskool. Beter dan de Nightmare on Elmstreet of Friday Reboots. . Hoofdrol is vertolkt door Amber Heard. En hoewel zij een echte tienerfilm-romance-zeik-film-koppie heeft. Vertolkt zij de film eigenlijk heel goed zonder dat haar rol verveelt.

Mijn cifjer: 8 (omdat goeie horror)
iMDB: 5.8 (<---dit zijn "friends & greys anatomy" kijkers trek je er niets vanaan.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Schenkstroop op 04-07-2011 02:19:32 ]
  maandag 4 juli 2011 @ 02:16:17 #200
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_99009597
-oeps dubbel-
pi_99009727
Tja.. Imdb, waar Inception bijna een 9 heeft.
  maandag 4 juli 2011 @ 02:29:27 #202
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_99009791
Net Blackboard Jungle uit 1955 gezien, het was een verrassend goede film. :)

En nu ga ik gamen. :P
  maandag 4 juli 2011 @ 07:17:55 #203
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_99011044
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:41 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]

Limitless
Idee leuk. Uitwerking zwak. Verhaal is inmiddels wel bekend hier. Ik snap niet zo goed waar ze ermee naartoe willen. Personages zijn niet interessant. Verhaal schiet onnodig alle kanten op. Met name de hoofdpersonage vind ik zwak geschreven. Hij heeft een paar leuke trucjes, hangt de slimme dude uit. Maar echt intelligent is hij niet. En ook niet boeiend. 2 sterren voor de moeite.
Gisteren ook gezien, maar ik vond het toch wel wat meer waard dan 2 sterren. Was een onderhoudend verhaal, lekker gefilmd, prettig zondagavondfilmpje hoor!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  maandag 4 juli 2011 @ 08:00:53 #204
52357 Lambiekje
pi_99011282
Bubble (2005)
Niet z'n standaard moordverhaal van Steven Soderbergh

Meisje komt werken op een poppenfabriek. Ze spreekt op avond af met een collega voor een biertje en de volgende dag is ze dood.

Overigens duurt de film maar net aan een uur.

cijfer 6 / imdb 6.7
pi_99012417
Take me Home Tonight

Erg leuke film die zich afspeeld in 1984 (geloof ik). Beetje in de stijl van de serie Glory Daze (die overigens maar 1 seizoen heeft). Het is een standaard verhaal, jongen wil meisje, meisje zag jongen nooit staan, later komen ze elkaar opnieuw tegen. Geen hoogstaande boel natuurlijk, maar allemaal erg leuk gedaan met veel echte comedy gezichten.

Lag het trouwens aan mij of zag ik wat verwijzingen naar True Romance? In het begin al het lachje in de auto, wat erg leek op het lachje van Alabama. Later hadden ze het over een baas die mensen lastig viel met de naam Drexel. En verderop in de film was iets waarvan ik dacht, okee nu weet ik het zeker.

7,5.
  maandag 4 juli 2011 @ 11:15:33 #206
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_99014663
La raison du plus faible

Film gaat over 4 werkloze mannen in de Waalse industriestad Luik die uit pure wanhoop een plan hebben bedacht om in 1 klap uit de geldzorgen te raken

IMDB: 6,9
Mijn cijfer: 7+
pi_99017572
quote:
15s.gif Op maandag 4 juli 2011 02:23 schreef KoningStoma het volgende:
Tja.. Imdb, waar Inception bijna een 9 heeft.
Zie niet wat daar mis mee is. Een van de beste moderne films, zonder twijfel.
pi_99017651
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:48 schreef Flixxy het volgende:

[..]

Zie niet wat daar mis mee is. Een van de beste moderne films, zonder twijfel.
zo goed wassie anders echt niet..
pi_99017699
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef mschol het volgende:

[..]

zo goed wassie anders echt niet..
Noem eens iets beters van de afgelopen 8 jaar?
  maandag 4 juli 2011 @ 13:01:09 #210
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99017980
Nutteloze discussie, wat ie ook noemt je zegt toch nee omdat je je gelijk wil halen.

Ben het ook niet eens met een 9 voor Inception btw, eerder een dikke 7,5.
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 4 juli 2011 @ 13:07:04 #211
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_99018176

The Trip (2011)
Erg Britse film met anderhalf uur gekeuvel tussen tussen twee erg Britse komieken die zichzelf spelen. Aanrader, maar wel handig om wat meer te weten over bijvoorbeeld Michael Caine en zijn accent. Niet iedereen zal deze film zo hilarisch vinden - de gemiddelde Fokker al helemaal niet vrees ik.
7/10
Overal verstand van.
pi_99019270

Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules (2011)
http://www.imdb.com/title/tt1650043/

Greg Heffley, de jongen die “wimpy” terug cool maakte is terug in een vervolg op deel één. Opnieuw beschrijft Greg in z’n dagboek een resem hilarische problemen die zich zowel thuis als op school afspelen, waarbij de focus ditmaal ligt op de bestraffingen van z’n schaamteloze oudere broer, Rodrick. Of Greg nu afziet bij het zwemteam of auditie doet voor de talentshow op school, zijn escapades gaan steeds gepaard met z’n gevecht om schaamte te vermijden.

Leuke familie komedie over twee broers en hun problemen op school. Heeft qua verhaal en humor veel weg van Malcolm In The Middle. De situaties zijn vaak herkenbaar maar toch wat aangedikt voor een goede lach. Echter is het verder wel een standaard film met matige acteer prestaties en een herkauwd verhaal.
Cijfer: 6
pi_99020738
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:01 schreef HAL9000S het volgende:
Nutteloze discussie, wat ie ook noemt je zegt toch nee omdat je je gelijk wil halen.

Ben het ook niet eens met een 9 voor Inception btw, eerder een dikke 7,5.
Nee hoor :) Ik ben gewoon erg benieuwd wat iemand hoger dan Inception zou plaatsen, ik kan zelf zo snel niets bedenken, en dan ben ik echt niet een Inception ''fan'' ofzo.

Misschien weet ie wel iets te noemen wat ik nog niet gezien heb, dan moet ik dat ook maar eens zien ;)

Anyway, je hebt gelijk, niet de juiste plaats voor deze discussie.
  maandag 4 juli 2011 @ 14:30:24 #214
286575 Roces18
Chef de party
pi_99021101
Battle Los Angeles [2011]

L.A. heeft dit keer een invasie voor de kiezen van een leger aliens die uit zijn op het water van onze planeet.

Ten eerste vond ik de aliens wel erg op robots lijken, het leek net of ik naar een andere versie van Transformers zat te kijken. Verder is het met de actie en de special effects dik in orde maar tja het scenario... Alle karakters zijn een wandelend cliché en de diepgang + emotie zijn ook erg ver te zoeken. Ze proberen wel slechte pogingen maar dat draait uit op niks. Desondanks heeft het mij toch 2 uur goed weten te boeien door de actie en de vele kogelregens. Erg jammer want het budget en de special effects hadden de potentie om dit de rampenfilm van 2011 te laten worden. Ik zou hem gewoon gaan kijken voor de actie maar meer niet...

6
pi_99021110
Red riding hood

Leuke film, sommige dingen totaal niet verwacht. 8.
  maandag 4 juli 2011 @ 14:43:16 #216
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_99021590
The Borgias - seizoen 1

Jeremy Irons is hoofd van de familie Borgia en wordt rond 1400 verkozen tot de nieuwe paus. Hij en zijn familie hebben de traditionele waarden van het christendom niet hoog in het vaandel staan en deze paus gaat dan ook de geschiedenis in als een criminele paus die zich inhield met moord, corruptie en seks.

Dit eerste seizoen, dat vanaf april in 9 afleveringen op Showtime uitgezonden is, concentreert zich vooral op de schermutselingen van de familie Borgia, de weerstand van een kardinaal tegen de criminele paus en de ambitie van de Fransen om Italië binnen te vallen. Het ziet er allemaal erg gelikt uit met zelfs een paar gelikte actiescènes en veldslagen. Jeremy Irons is op zijn plaats als paus, al mag hij in een volgend seizoen veel meer tijd krijgen ipv zijn zoon. Aardig is ook de rol van de Nederlandse Lotte Verbeek als minnares van de Paus.

8.2
pi_99027348
North

quote:
NORTH Following a nervous breakdown, ski athlete Jomar has isolated himself in a lonely existence as the guard of a ski park. When he learns that he might be the father of a child way up north, he sets on a strange and poetic journey through Norway on a snowmobile, with 5 liters of alcohol as sole provisions. On this trip through amazing arctic landscapes, Jomar seems to do everything in his power to avoid reaching his destination. He meets other tender and confused souls, who will all contribute to push Jomar further along his reluctant journey towards the brighter side of life.
Mooie film met bijzondere karakters die een andere kant van het leven laten zien, een wat mij betreft meer realistische kant.
Ik vond het een prachtige film en niet alleen vanwege de prachtige scenery.

Geef hem een 7.7, imdb geeft deze film een 6.8

[ Bericht 3% gewijzigd door DeZoektocht op 04-07-2011 18:18:43 ]
  maandag 4 juli 2011 @ 17:21:56 #218
286575 Roces18
Chef de party
pi_99028003
Als je een plaatje plaatst kan je hem verkleinen door in plaats van [img]PLAATJE[/img] , het zo te doen : [img=500]PLAATJE[/img] , dan krijg je namelijk die rode rand niet en laadt het niet zo lang.
pi_99030430
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:21 schreef Roces18 het volgende:
Als je een plaatje plaatst kan je hem verkleinen door in plaats van [ [url=PLAATJE]afbeelding[/url] ] , het zo te doen : [ [url=PLAATJE]afbeelding[/url] ] , dan krijg je namelijk die rode rand niet en laadt het niet zo lang.
ok gedaan, thanks :)
pi_99030681
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:21 schreef Roces18 het volgende:
Als je een plaatje plaatst kan je hem verkleinen door in plaats van [ [url=PLAATJE]afbeelding[/url] ] , het zo te doen : [ [url=PLAATJE]afbeelding[/url] ] , dan krijg je namelijk die rode rand niet en laadt het niet zo lang.
plaatje zelf blijft even groot afaik...
  maandag 4 juli 2011 @ 22:36:04 #221
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_99043008

Film over een moordend stel dat een kannibalistische loodgieter tegenkomt.

Veel tieten, bloed en flauwe humor. Maar nergens echt 'leuk'. Het keek allemaal aardig weg, en sommige moorden waren erg tof, maar het waren er eigenlijk gewoon teveel. Je kijkt gewoon anderhalf uur naar tientallen moorden, en als je op een gegeven moment een slachtoffer tot 5 keer toe ziet opstaan, kun je dat zien als 'grappig', ik zie het als flauw.
Maar qua humor maken andere dingetjes het wel weer goed, een vermakelijke trouwerij en gortdroge conversaties tussen de personages bijvoorbeeld.
Maar als het stel dan eindelijk tegenover de loodgieter staat, 10 minuten voor het einde van de film, volgt er een hele, hele, hele grote teleurstelling.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:40:55 #222
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_99043275
Click

Leuke film, kijkt lekker weg.

IMBD 6.6/10
Mijn cijfer: 7,5/10
pi_99044487
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:36 schreef Nitrouz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Film over een moordend stel dat een kannibalistische loodgieter tegenkomt.

Veel tieten, bloed en flauwe humor. Maar nergens echt 'leuk'. Het keek allemaal aardig weg, en sommige moorden waren erg tof, maar het waren er eigenlijk gewoon teveel. Je kijkt gewoon anderhalf uur naar tientallen moorden, en als je op een gegeven moment een slachtoffer tot 5 keer toe ziet opstaan, kun je dat zien als 'grappig', ik zie het als flauw.
Maar qua humor maken andere dingetjes het wel weer goed, een vermakelijke trouwerij en gortdroge conversaties tussen de personages bijvoorbeeld.
Maar als het stel dan eindelijk tegenover de loodgieter staat, 10 minuten voor het einde van de film, volgt er een hele, hele, hele grote teleurstelling.
zet ook eff de titel erbij, mensen zonder plaatjes weten nu niet welke film je het over hebt
pi_99044927
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:02 schreef mschol het volgende:

[..]

zet ook eff de titel erbij, mensen zonder plaatjes weten nu niet welke film je het over hebt
Ja, en hoe doe je die sterren zo? :7
  maandag 4 juli 2011 @ 23:11:32 #225
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_99045094
For All Mankind
De crew van de verschillende bemande Apollo missies naar de maan kregen alle camera`s mee met de opdracht zoveel mogelijk te filmen van hun leven aan boord van de space shuttles en van het uitzicht dat ze vanuit de shuttle hadden op aarde en op de maan.

Regisseur Reinert heeft, met toestemming van NASA, uit de oneindige hoeveelheid beeldmateriaal die dat opleverde deze documentaire samen gesteld. Het is een erg indrukwekkende docu geworden met adembenemende beelden van de aarde gezien vanuit de ruimte en vanaf de maan. Het doet je nog maar eens beseffen hoe nietig de aarde en de mensheid eigenlijk is.
Ook de authentieke audio materialen zijn erg tof om te horen.
Het feit dat we afgelopen mei zelf op Kennedy Space Center zijn geweest en daar veel van de dingen hebben gezien die in de film voorkomen, maakt het extra speciaal.

Een film om even stil van te worden en stil te staan bij ons leven op deze kleine planeet...

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Heb al een deel van het audio commentaar van regisseur Al Reinert en astronaut Eugene Cernan (de tot op heden laatste man die op de maan is geweest) dat op de MoC blu-ray staat geluisterd en is tot nu toe ook erg interessant. Ga ik zeker nog afluisteren.
  maandag 4 juli 2011 @ 23:12:48 #226
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_99045167
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:02 schreef mschol het volgende:

[..]

:')

Je ziet die poster toch? Daar staan toch letters op? Blinde. :')
pi_99046008
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:12 schreef Nitrouz het volgende:

[..]

Je ziet die poster toch? Daar staan toch letters op? Blinde. :')
Sommige mensen zetten in hun browser afbeeldingen uit (mobiel internet bijvoorbeeld), en zij kunnen dus niet zien welke film je bedoeld. Tevens is er ook een kans dat deze afbeelding straks sowieso niet meer doet; dan ziet niemand meer welke film je bedoeld.
Tevens zou je normaal kunnen reageren, misschien vragen waarom hij dat vraagt?
Aangezien dit al veel vaker is gevraagd/gezegd of men de titel kan noemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 04-07-2011 23:37:54 ]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:04:12 #228
332861 MrBarros
pi_99047886
@ nitrouz
hij is sowieso niet blind.

Verder sluit ik me aan bij iemand91.

't betreft trouwens een film met 350 votes... vraag me altijd af hoe die mensen aan zulke films komen en bekijken.
pi_99049168
Donnie Darko
2 oktober 1988, een gewone dag in het leven van de verwarde 16-jarige Donnie Darko. Dan valt er vanuit het niets een vliegtuigmotor door het dak van z'n huis, recht in Donnie's kamer. Gelukkig ligt Donnie niet in bed, aangezien hij hiervoor in een visioen gewaarschuwd is door een 2 meter lang konijn. Terwijl Donnie het leven en de liefde begint te verkennen ontdekt hij de geheimen van het universum waardoor hij de mogelijkheid krijgt om de tijd en zijn lot te veranderen.

Interessant, maar redelijk wazig, verhaal! Het betreft een suffe jongen in de hoofdrol, maar door het verhaal en de aparte beelden en scenes blijf je toch kijken! Ik moet hem over een tijd nog maar eens goed kijken.

Even voor de duidelijkheid;
SPOILER
IMDb: 8.2
Ik: 8.0

dinsdag 5 juli 2011 @ 02:41:33 #230
332861 MrBarros
pi_99052077
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:34 schreef GuitarJJ het volgende:
Donnie Darko
2 oktober 1988, een gewone dag in het leven van de verwarde 16-jarige Donnie Darko. Dan valt er vanuit het niets een vliegtuigmotor door het dak van z'n huis, recht in Donnie's kamer. Gelukkig ligt Donnie niet in bed, aangezien hij hiervoor in een visioen gewaarschuwd is door een 2 meter lang konijn. Terwijl Donnie het leven en de liefde begint te verkennen ontdekt hij de geheimen van het universum waardoor hij de mogelijkheid krijgt om de tijd en zijn lot te veranderen.

Interessant, maar redelijk wazig, verhaal! Het betreft een suffe jongen in de hoofdrol, maar door het verhaal en de aparte beelden en scenes blijf je toch kijken! Ik moet hem over een tijd nog maar eens goed kijken.

SPOILER

[ afbeelding ]
vette film hè!
En hoe zit het met die rare vrouw die de hele tijd naar de brievenbus loopt. Donnie stopt er 1 dag voordat hij doodgaat ofzo een brief in. Die vrouw weet van die brief (?).
Is alweer een tijdje geleden dat ik die film heb gezien, maar hij staat me nog wel redelijk bij.

Gisteren Mulholland Drive gezien! Supergoede film, 't verhaal past helemaal bij de film. Maar is wel bijna onbegrijpelijk en ongelofelijk confusing. Hele diepliggende film, ga em in de toekomst nog een keer kijken. Alleen geschikt voor de echte filmfanaten die wel van mysterie houden. 9
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:13:16 #231
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_99054392
Dead Snow
Een Russisch Noors gesproken film.
Het gaat over een groep die op vakantie gaat in een skihutje in de bergen. Tijdens de Tweede Wereld oorlog zijn daar veel Nazi's omgekomen.
Deze Nazi's zijn nog altijd opzoek naar een "schat" die in de skihut verborgen ligt.

Juist ja, het gaat dus over Zombie Nazi's :')!!!!!

Te lachwekkend deze film, maar daarnaast super super slecht.

2/10.

[ Bericht 2% gewijzigd door X_FoutBijRegistratie op 05-07-2011 10:23:58 ]
ⁿڻⁿ
pi_99054518
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:13 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Dead Snow
Een Russisch gesproken film.
Maak daar maar Noors van :)

Maar verder ben ik het er wel mee eens, dit was een erg slechte film.
pi_99054759
Die was leuk :D
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:18:07 #234
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_99055677
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:13 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Dead Snow
Een Russisch gesproken film.
Het gaat over een groep die op vakantie gaat in een skihutje in de bergen. Tijdens de Tweede Wereld oorlog zijn daar veel Nazi's omgekomen.
Deze Nazi's zijn nog altijd opzoek naar een "schat" die in de skihut verborgen ligt.

Juist ja, het gaat dus over Zombie Nazi's :')!!!!!

Te lachwekkend deze film, maar daarnaast super super slecht.

2/10.
Ik zapte er gister ook langs, en bleef toch hangen. Denk dat ik het laatste half uur heb gezien. Dacht even dat ik een drankje te veel op had op de borrel, maar nee; echt zombie Nazi's.
Het leukste momentje vond ik toch wel: Man wordt in zijn arm gebeten; zaagt zijn arm eraf. 3 seconden later wordt hij in zn kloten gebeten.. hmmm

Verder wel ontzettend suf.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:22:21 #235
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_99055804
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:20 schreef NutKees het volgende:

[..]

Maak daar maar Noors van :)

Maar verder ben ik het er wel mee eens, dit was een erg slechte film.
Ok, ik spreek die talen niet dus ging er vanuit dat het Russisch was :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:18 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ik zapte er gister ook langs, en bleef toch hangen. Denk dat ik het laatste half uur heb gezien. Dacht even dat ik een drankje te veel op had op de borrel, maar nee; echt zombie Nazi's.
Het leukste momentje vond ik toch wel: Man wordt in zijn arm gebeten; zaagt zijn arm eraf. 3 seconden later wordt hij in zn kloten gebeten.. hmmm

Verder wel ontzettend suf.
_O- Inderdaad.
SPOILER
ⁿڻⁿ
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:19:31 #236
286575 Roces18
Chef de party
pi_99057679
Limitless

Man neemt pilletje en wordt hierdoor superslim en alles maar ondertussen stapelen de problemen zich op. Ten eerste klopt de hele basis van de film niet, dat we zogenaamd 20% van onze hersenen gebruiken want dat is echt een onzinnig fabeltje. Bradley Cooper speelt zijn rol echt goed en lijkt wel uit een Wall Street film te komen. Visueel is het dik in orde met allerlei zoom-trucages en warmere kleuren op sommige momenten. Origineel verhaal en erg vermakelijk. Alleen het einde was ietwat abrupt... Verder prima mee vermaakt en het is gewoon een goede film.

7,6
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:37:24 #237
277821 pugehenis
keytar hero
pi_99058448
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:19 schreef Roces18 het volgende:
Limitless
[ afbeelding ]

Man neemt pilletje en wordt hierdoor superslim en alles maar ondertussen stapelen de problemen zich op. Ten eerste klopt de hele basis van de film niet, dat we zogenaamd 20% van onze hersenen gebruiken want dat is echt een onzinnig fabeltje. Bradley Cooper speelt zijn rol echt goed en lijkt wel uit een Wall Street film te komen. Visueel is het dik in orde met allerlei zoom-trucages en warmere kleuren op sommige momenten. Origineel verhaal en erg vermakelijk. Alleen het einde was ietwat abrupt... Verder prima mee vermaakt en het is gewoon een goede film.

7,6
Leuke film inderdaad. Net een tandje hoger dan de meeste actiefilms.
quote:
Donnie Darko

SPOILER

[ afbeelding ]
Klinkt goed, ben hem nu aan het downloaden.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:27:37 #238
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_99062714
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:19 schreef Flixxy het volgende:

[..]

Nee hoor :) Ik ben gewoon erg benieuwd wat iemand hoger dan Inception zou plaatsen, ik kan zelf zo snel niets bedenken, en dan ben ik echt niet een Inception ''fan'' ofzo.

Misschien weet ie wel iets te noemen wat ik nog niet gezien heb, dan moet ik dat ook maar eens zien ;)

Anyway, je hebt gelijk, niet de juiste plaats voor deze discussie.
Er is een hele reeks films een stuk 'beter' in de technische zin dan Inception denk ik zo, ook in de laatste jaren. Inception is alleen de eerste echt goede blockbuster in jaren en die eindigen nou eenmaal hoog bij imdb. Dat is ook logisch, ze zijn voor een groot publiek gemaakt en goed. Cijfers hebben geen betekenis zonder dat je de bron in ogenschouw neemt. Verder begrijp ik mensen die dat cijfer als een universele waarde willen zien niet zo, maar met iemand die Inception kut vindt heb ik medelijden :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:28:35 #239
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99062751
Jeetje.... mensen die Donnie Darko nog niet kennen, ik zou bijna jaloers worden.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:53:04 #240
286575 Roces18
Chef de party
pi_99063770
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:27 schreef kingmob het volgende:

[..]
maar met iemand die Inception kut vindt heb ik medelijden :P
Dankjewel voor je medelijden dan :P Inception was grafisch dik in orde maar het verhaal :') , geforceerd dingen moeilijk maken om zo slim over te komen zodat zeker de gemiddelde kijker er geen touw aan vast kan knopen en dan maar met vragen komt was dit een droom; of dat? Ik vond dat de diepgang en emotie ver te zoeken waren en het verhaal nogal een rommeltje was over de acteerprestaties nog te zwijgen. Nee, er was niet veel boeiends aan...
pi_99065497
Ik ben het met je eens dat het soms ingewikkeld doen om het ingewikkeld doen was, het was wel een vernieuwende film, maar ook weer niet een super goede film. Van de Matrix klopte theoretisch veel meer, tenminste dat vond ik. Die 9 is echt omdat het een hype was, een 8 was meer op zijn plaats geweest. En ook veel mensen die het amper snapten en zeiden: woowwww, wat was ie goed he :')

Toch kan ik me niet indenken dat er enigszins over nagedacht is wat wel een geen droom was en hoe alles in elkaar zit. Maar goed, als die film je echt niets boeide, waarom ga je er dan zo lang over door vraag ik me dan af (hoef ik geen antwoord op :P).

Anyway...

Ik heb Sucker Punch gezien, wat jammer zeg, had er veel van verwacht begin dit jaar, na de vele negatieve reacties was ik al wat voorzichtiger, dacht gewoon leuke actie dan maar, maar zelfs dat viel me nog een beetje tegen.

Leuk gemaakt allemaal, maar het kon me amper boeien om af te kijken. Hij is na het kijken ook meteen uit de collectie verdwenen.

6je.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:40:48 #242
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_99065685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dankjewel voor je medelijden dan :P Inception was grafisch dik in orde maar het verhaal :') , geforceerd dingen moeilijk maken om zo slim over te komen zodat zeker de gemiddelde kijker er geen touw aan vast kan knopen en dan maar met vragen komt was dit een droom; of dat? Ik vond dat de diepgang en emotie ver te zoeken waren en het verhaal nogal een rommeltje was over de acteerprestaties nog te zwijgen. Nee, er was niet veel boeiends aan...
Tja, ik vind het gewoon kut voor je dat je niet zo hebt kunnen genieten zoals ik dat hebt gedaan 8-)
Ik zou iig voortaan geen ideeën proberen te hebben over 'slim over komen' en dergelijke, vergalt enkel je plezier al van te voren. Het hangt enorm af van je achtergrond denk ik hoe ingewikkeld je het verhaal vond. De meesten hier zijn wel wat gewend en dus niet zo onder de indruk, maar dat deed er niets aan af voor mij. Ik vond het gewoon een leuk uitgangspunt. Het vooroordeel ligt in dat geval echt bij jou, dat is echt zonde. Ik kreeg iig nergens het idee van 'pretenties', dat komt meer bij sommige kijkers bovendrijven ;)
Dat is hetzelfde als een enorm gehypte film gaan kijken, die kan bijna nooit de verwachting waarmaken. Ergo, zodra ik besloten heb een film te kijken, blijf ik zoveel mogelijk weg van de hype.

Het is een beetje Hype Backlash dus. Waarschuwing, bevat een TVtropes link :*
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:41:27 #243
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_99065711
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:28 schreef HAL9000S het volgende:
Jeetje.... mensen die Donnie Darko nog niet kennen, ik zou bijna jaloers worden.
LOL x2, ik dacht precies hetzelfde. Of mensen die The Fight Club of The Shawshank Redemption nog nooit gezien hebben. Ondenkbaar.

Oh, en mbt de Avatar-discussie hiervoor: deze wilde ik nog even meegeven (maar kent iedereen denk ik al wel). Geeft ook meteen weer wat ik er van vond; niet origineel.

Dan ontopic:
Voor het eerst in tijden weer eens naar de bios geweest naar Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides en wel in 3D. Een 'lekker wegkijk-filmpje'. Niet hoogstaand, maar weer eens grappig om in de bios te zijn. De 3D effecten die ik bij Avatar helemaal niets vond, vond ik hier wel goed en heb dan ook met plezier gekeken.

Verder door de previews in de bios geinteresseerd geraakt in Harry Potter; binnenkort komt het laatste deel in de bios. De trailer zag er echt goed uit met veel special effects. Aangezien er nog wat bioscoopbonnen liggen wil ik die wel zien. Maar aangezien ik dus behalve deel 1 nooit een Harry Potter had gezien, alles op DVD maar eens gaan bekijken. Nu de eerste vier gehad:

Harry Potter en de Steen der Wijzen, aardig, maar toch wel redelijk kinderlijk en simpel.
Harry Potter en de Geheime Kamer, iets meer body en verhaallijn, maar lijkt teveel op deel 1.
Harry Potter en de Gevangene van Azkaban, meer van de echte verhaallijn, wel weer veel van hetzelfde.
Harry Potter en de Vuurbeker, de beste / leukste tot nog toe met meeste echte verhaallijn van het 'grote' verhaal.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:34:33 #244
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_99067821
Limitless.

Vette film! Spannend, rap tempo en goede casting.

7,9 geef ik hem.
The Outside Agency
pi_99067911
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:28 schreef HAL9000S het volgende:
Vroeger een keer gezien. Snapte er toen waarschijnlijk geen hol van want ik vond het een kutfilm met verschrikkelijk deprimerende sfeer. Maar ik was nog jong. Binnenkort nog maar eens kijken. Jake Gyllenhaal. O+
pi_99067957
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:41 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

LOL x2, ik dacht precies hetzelfde. Of mensen die The Fight Club of The Shawshank Redemption nog nooit gezien hebben. Ondenkbaar.
Vergeet The Beach, Requiem for a Dream en Blow niet! Classics! :Y
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:42:54 #247
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_99068151
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:38 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Vergeet The Beach niet!
pi_99069099
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:19 schreef Roces18 het volgende:
Limitless
[ afbeelding ]

7,6
Vond ik echt een 8.5 waard. Geniale film over een bepaalde drug waar we allemaal wel eens naar verlangen. :9
pi_99069930
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:06 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Vond ik echt een 8.5 waard. Geniale film over een bepaalde drug waar we allemaal wel eens naar verlangen. :9
Ik snap dus niet dat iedereen die film geweldig vindt. Op een gegeven moment staat hij op zo'n gebouw, en het kon mij echt niet schelen of hij zou springen of niet. Voor mij een teken dat de personages of niet leuk zijn of dat je niet met ze mee kan leven omdat ze niet goed zijn uitgewerkt. Concept is leuk, uitwerking vond ik ook minder.
pi_99069983
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:38 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Vergeet The Beach, Requiem for a Dream en Blow niet! Classics! :Y
Requiem for a dream is tof inderdaad.

Maar ik ergerde me wel aan Jared Leto en zijn 'for christ sake' uitspraken.

Klinkt echt stom. :')
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:29:27 #251
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_99070045
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:41 schreef SnuggLe het volgende:
Loose the 'the'. -O-
pi_99070060
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik snap dus niet dat iedereen die film geweldig vindt. Op een gegeven moment staat hij op zo'n gebouw, en het kon mij echt niet schelen of hij zou springen of niet. Voor mij een teken dat de personages of niet leuk zijn of dat je niet met ze mee kan leven omdat ze niet goed zijn uitgewerkt. Concept is leuk, uitwerking vond ik ook minder.
Really?! Oh, ik vind dat hij het perfect speelt, zeker omdat ik hem eerst gezien heb in Hangover, daar is hij echt zo'n stoere guy weet je wel, en dan hier totaal anders... Heel leuk om te zien.
pi_99070438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:29 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Loose the 'the'. -O-
"Lose" is het dan nog altijd.

De taalnazi uithangen is nog ok. Maar dan in 3 woorden toch nog zelf een gruwelijke fout maken, dat vind ik minder ok. :')

dinsdag 5 juli 2011 @ 16:40:40 #254
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99070513
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vroeger een keer gezien. Snapte er toen waarschijnlijk geen hol van want ik vond het een kutfilm met verschrikkelijk deprimerende sfeer. Maar ik was nog jong. Binnenkort nog maar eens kijken. Jake Gyllenhaal. O+
Ik zag 'm in de sneak zonder dat ik er ooit van had gehoord... was helemaal weg geblazen door die film, bleef we-ken in mijn hoofd rondspoken. Nog steeds mijn favoriete film ooit, ik krijg echt kippenvel van de sfeer in de film en de soundtrack.

Limitless vond ik een enorme teleurstelling, een hele slechte verfilming van een briljant boek. De film mist het duistere karakter dat het boek wel heeft. De uitstraling van Bradley Cooper komt totaal niet overeen met de hoofdpersoon in het boek, er worden zaken bij verzonnen die totaal niet relevant zijn, zaken die wel relevant zijn worden niet genoeg uitgediept, visuele effect van de drug beperkt zich tot een kleurfilter en het vreselijke hollywood einde van de film laat het eindigen in een enorme anticlimax. En dan heb ik het nog niet gehad over De Niro waarvan overduidelijk was dat hij ff z'n zakken kwam vullen, hoe ongeïnspireerd kan iemand overkomen zeg...
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:08:16 #255
313219 vinnypassy
pi_99071838
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Lose" is het dan nog altijd.

De taalnazi uithangen is nog ok. Maar dan in 3 woorden toch nog zelf een gruwelijke fout maken, dat vind ik minder ok. :')
Taalnazi? Fight Club heet geen The Fight Club en daar wijs ik hem op. Als ik de taalnazi uit wilde hangen zou ik jou wel wijzen op hoe je ok spelt in het Nederlands.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:39:10 #256
213010 haakon
pi_99073531
Megan is Missing.

Wel ziek, maar vond hem geen fuck aan.

2,5
The Outside Agency
pi_99074303

Zoals ik verwachtte een goed film.
Een film vol met actie en ook grappige momenten. De film duurde wel lang maar dat maakt niet uit want ik werd geboeid met geweldige beeld. Gewoon een film die je mensen aanraad en meer hoef ik niet te vertellen.

Oh en wang is zo grappig _O- en wat dacht je van Rosie Huntington-Witeley.

:9~

7/10

IMDb 6.9/10
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:57:32 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_99074343
What Women Want
Echt geweldig vond ik dit niet. Zeker in het begin zuchtte ik menigmaal en dacht bij mijzelf "Oh nee, waar gaat dit misbaksel-in-wording naar toe!" Maar na het moment waarbij Mel Gibson de gedachten van vrouwen kan lezen, wordt het iets beter en zelfs leuker. Ik vond het alleen suf hoe opzichtig hij met zijn skills omging. Dat had veel subtieler gekund! Tegelijkertijd vind ik de gimmick ook maar een zwaktebod om een prick te doen laten veranderen in een begrijpende gentleman. Cijfer: 5,5

Enter the Dragon

Simpel, maar vermakelijk filmpje met Bruce Lee en ook andere gasten, die honderden bodyguards in elkaar rammen. De kreten die Bruce Lee slaakt, werken onbedoeld op de lachspieren. De eindscene met al die spiegels was trouwens het tofst. Cijfer: 6,5

Blade II
Zozo, dit is ook weer een erg smerige film geworden met verpulverende lichamen en veel bloedvergieten. Regisseur Guillermo del Toro heeft er een amusante sequel gemaakt met mooie decors waarin Wesley Snipes de held uithangt. Een stuk minder goed dan het eerste deel (de nieuwigheid en verbluffende sfx zijn d'r van af), maar goed het is het aanzien nog wel waard. Cijfer: 5,5

Blade: Trinity
Spijtig, dat de Blade-reeks zo snel afglijdt naar een onacceptabel niveau. Het derde deel was een zielloos en doelloos gebeuren. Wederom neemt Wesley Snipes het (dit keer samen met Nightstalkers) tegen de bloeddorstige vampieren. Met de expliciete sfx ben ik nu echt wel bekend en zo schokkend vond ik dit niet meer. Komt bij dat er in deze film ook nog een dom plot met even zo domme humor verwerkt is. Dikke onvoldoende dus. Cijfer: 4,5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_99075752
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:08 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Taalnazi? Fight Club heet geen The Fight Club en daar wijs ik hem op. Als ik de taalnazi uit wilde hangen zou ik jou wel wijzen op hoe je ok spelt in het Nederlands.
Ik wijs je anders vriendelijk op het verkeerd spellen van de gebiedende wijs van het Engelse "to lose". :*

dinsdag 5 juli 2011 @ 19:19:30 #260
213010 haakon
pi_99077655
*KUCH* ontopic *UCHEUCHE*
The Outside Agency
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:30:48 #261
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99078139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:39 schreef haakon het volgende:
Megan is Missing.

Wel ziek, maar vond hem geen fuck aan.

2,5
De film raakte mij ook kwijt op een gegeven moment maar het einde compenseerde wel.... voor mij dan.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:33:05 #262
313219 vinnypassy
pi_99078211
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik wijs je anders vriendelijk op het verkeerd spellen van de gebiedende wijs van het Engelse "to lose". :*
Dat mag ook, ik vond het alleen onterecht dat je me indirect een taalnazi noemde. Dat vond ik wat minder vriendelijk.

Ontopic dan: Coal Black And The Sebben Dwarfs en The Fuehrer's Face net gezien, twee korte animatiefilmpjes uit de jaren '40. De eerste is enorm racistisch, de tweede gaat (je raadt het nooit) over een nazistische Donald Duck. In de laatste komt er nog wel een stukje moraal aan te pas, de eerste is eigenlijk gewoon keihard. Best grappig om te zien, terwijl dit nu natuurlijk nooit meer gemaakt zal worden.
pi_99079274
Source Code

Krijgt van mij een 7. Idee is op zich wel leuk, maar de uiteindelijke uitwerking had veel beter gekund. De film is het in ieder geval niet waard om er hier een uitgebreide review van te maken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:31:58 #264
333374 Lithia
Too serious
pi_99080769
Memoirs of a Teenage Amnesiac

Het was een vermakelijke film om te kijken als je je verveelt.
Ik vond veel dingen niet zo bijzonder, er zaten te veel gaten in het verhaal, sommige personages vond ik totaal niets bijdragen en soms snap ik de gedachtegang totaal niet van sommige personages.
Mja, ik vond de sfeer leuk, muziek en de special effects (wanneer er foto's gemaakt wordt bijvoorbeeld). Verder was ik vrij nieuwsgierig naar welke jongen de hoofdpersonage geëindigd is nadat ze haar geheugen verloor.

5/10

Fried Green Tomatoes

Dit vond ik wel een interessante film. Het geeft een goede combinatie met het verleden en het heden, de personages zijn erg interessant, je kan je makkelijk inleven met het verhaal. Soms is het grappig hoe goed ze humor kunnen combineren met drama (een rechtzaak wat je totaal niet serieus kan nemen bijvoorbeeld).
Ik vind Idgie Threadgoode geweldig, ik kan me vreselijk goed inleven bij haar. Ook vind ik het leuk hoe Evelyn Couch haar leven weer oppikte op basis van een verhaal van iemand anders.

8/10
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:01:55 #265
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99082432

Keek wel aardig weg, al had ik van walt disney er net iets meer van verwacht, net ietswat oppervlakkig eigenlijk..
pi_99082552
quote:
Donnie Darko

SPOILER

[ afbeelding ]
Heb ik net gekeken, interessant maar snapte er ook geen donder van. Maar na jou spoiler verhaal maakt het de boel wat duidelijker. Goede film opzicht, blij dat jullie hem gepost hebben hier.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:16:07 #267
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99083413
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:03 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Heb ik net gekeken, interessant maar snapte er ook geen donder van. Maar na jou spoiler verhaal maakt het de boel wat duidelijker. Goede film opzicht, blij dat jullie hem gepost hebben hier.
De FAQ op imdb legt redelijk goed uit hoe het zit. Hoewel de film bij mij altijd meer om de sfeer en de emoties die het oproept gaat, dan om de precieze uitleg van alle details.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:26:21 #268
213010 haakon
pi_99091963
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Source Code

Krijgt van mij een 7. Idee is op zich wel leuk, maar de uiteindelijke uitwerking had veel beter gekund. De film is het in ieder geval niet waard om er hier een uitgebreide review van te maken.
Ohja! Die heb ik zondag gezien! Vond ik een erg toffe film!
Van begin tot eind spannend en vond het echt wel goed geacteerd!
Het is dat ik te lam ben om er een uitgebreide review over te typen, maar ik vind de film eigenlijk wel een uitgebreide review waard ;)

8/10
The Outside Agency
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:28:55 #269
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99092117
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Hoewel de film bij mij altijd meer om de sfeer en de emoties die het oproept gaat, dan om de precieze uitleg van alle details.
QFT.
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:08:44 #270
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99094286
Happythankyoumoreplease (2010, VS, Josh Radnor)
Lekkere "indie" film met van die typisch hippe sympathieke karakters met hippe leuke beroepen die natuurlijk in NY wonen, die zo hun eigen (liefdes)problemen van eind twintigers hebben. Sommige mensen zullen het absoluut niks vinden, ik hou er wel van.
Vooral het hoofdverhaal, dat gaat over een jongeman die een klein achtergelaten kindje in de metro wil helpen en hem maar mee naar huis neemt omdat er geen hulp te vinden is en ondertussen begint hij ook een nieuwe relatie met een z'n nieuwste crush, vond ik erg leuk.
Jammer genoeg wordt de film naar beneden gehaald door de twee andere verhaallijnen, die totaal onboeiend waren. De toegevoegde waarde daarvan was te gering om zoveel tijd aan die karakter te besteden.
En die verhaallijnen hadden geen Kate Mara.
O'ja de hippe indie soundtrack met folk liedjes mag natuurlijk ook niet ontbreken bij een film als dit.
Cijfer: 7.5
pi_99094616
The Shining (1980)
Weer een klassieker die ik nog moest zien, dit audiovisueel schizofreen surrealistisch kunststukje van Stanley Kubrick en Stephen King. Het juiste duo; het script is spannend, beklemmend en heerlijk bizar en de bekende Kubrick-muziek schalt (nogal te overdreven avant-gardistische 80's-meuk) vergezeld van knappe filmtechnieken (Danny fietsend door het hotel) de kamer in.

Nicholson is een grandioos acteur en deze rol is hem op het lijf geschreven (zijn karakter draagt zelfs zijn naam). Zijn zoontje Danny zet een superknappe prestatie neer, wat helaas van Wendy niet gezegd kan worden.

De filmlocatie moet een van de mooiste ooit zijn, en maakt de film tijdloos (op de 80's-muziek na).

Kubrick spreekt me minder aan en dat blijkt wel een beetje. 2001 kon ik ook helemaal niks mee.

De film had echt helemaal supertof geweest met minder schelle muziek, iets kortere scenes en een betere vrouw voor Jack. Nu nog steeds goed.
8.8/10 (IMDB: 8.5/10) (48e v 250)

woensdag 6 juli 2011 @ 01:08:57 #272
277821 pugehenis
keytar hero
pi_99096478
Heb net Sucker Punch gezien. Lekkere aparte film met ontzettend goede effecten en een mooie stijl. ( Met bijna futuristische wapens op robot en zombie nazi's en orcs schieten _O_ )

Dus ik zit net de reviews op imdb een beetje door te kijken. En daar valt het me wel op dat het vooral 10 en 1 sterren gegeven wordt :'). Serieus hoe kan je een film als dit 1 ster geven. Of een 10.

Een lekkere film, ik zou het een 7 geven.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_99096823
Trust
meisje van 14 heeft internet contact met iemand, onmoet deze persoon (die wat ouder blijkt te zijn), en wordt verkracht, daarna ziet de kijker de nasleep wat het voor effect op de familie heeft
goeie film wel eerlijk gezegd, lijkt (bijna) allemaal erg logisch te zijn qua gebeurtenissen..

enige 2 punten:
SPOILER
maar voor de rest imho best degelijke film: 7,9

Blitz
een copkiller die zo vaak mogelijk in het nieuws wil en Jason Statham als een agent met wat euhm woedebeheersings probleempjes..

lekker filmpje, lekker tempo, ja ^O^, wel erg voorspelbaar helaas...
7,7
pi_99096922

Tous les soleils
De nieuwe film van schrijver Philippe Claudel (Les âmes grises), die na Il y a longtemps que je t'aime de komische weg inslaat. Een Italiaan speelt de hoofdrol: Alessandro doceert barokmuziek aan de universiteit, leest boeken voor aan terminale patiënten, zit in een koor, is weduwnaar, voedt zijn puberende dochter op en biedt zijn Marxistische broer onderdak. In de film wordt hij als een pion tussen die dingen doorgeschoven; het is nogal een nozem. Het drama is niet bijzonder, de grappen leveren af en toe een halve glimlach op en er zit niet eens seks in. Claudel wilde vernieuwend blijven en keerde zich daarom af van het Zware Drama, maar dit brave filmpje stijgt niet uit boven de lange traditie van onopvallende Franse komedies.
Graag op anoniem
pi_99098823

La doppia ora
Mysterythriller, mindfuck, moderne Hitchcock, Italiaanse genrefilm. Ik kan me in al deze typeringen wel vinden. Ontzettend spannend, fraai geschoten met de steadicam, de suspense zindert gedurende de gehele film. Veel beter dan de niet-engelstalige thrillers die ik de laatste tijd gezien heb; over het algemeen kun je dat genre beter overlaten aan de angelsaksen, maar deze verdient een pluim. Kijk vooral de trailer als je benieuwd bent, hij verklapt niets.
Graag op anoniem
pi_99098987
The Abyss - Director's cut

Had hem al een paar keer gezien en wanneer je hem besluit te kijken, zorg er dan voor dat het de Director's Cut is met het juiste einde. Niet het typische Hollywood einde dat de grote bazen wilden zien :r

Geef hem een 8 maar misschien als ik de Director's Cut ooit als eerste had gekeken, had ik hem toen wel een 9 gegeven.

Geweldig onderwater avontuur en verder zeg ik er alleen nog bij dat ie van James Cameron is en wie hem nog niet heeft gezien, het is zeker een aanrader als je ook maar een klein beetje van science fiction houdt ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_99101535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 03:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
The Abyss - Director's cut

[ afbeelding ]

Had hem al een paar keer gezien en wanneer je hem besluit te kijken, zorg er dan voor dat het de Director's Cut is met het juiste einde. Niet het typische Hollywood einde dat de grote bazen wilden zien :r

Geef hem een 8 maar misschien als ik de Director's Cut ooit als eerste had gekeken, had ik hem toen wel een 9 gegeven.

Geweldig onderwater avontuur en verder zeg ik er alleen nog bij dat ie van James Cameron is en wie hem nog niet heeft gezien, het is zeker een aanrader als je ook maar een klein beetje van science fiction houdt ^O^
de directers cut is toch met de tsunami's?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:45:41 #278
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_99102791
Very Bad Things

Ooit eens op canal+ gezien en toen was het omdat ik Cameron Diaz kon van 'Mary' en Christian Slater van Broken Arrow. Kon behalve het grote plot (groep vrienden gaan snuiven en hoeren en per ongeluk sterft een hoer temidden van alle rotzooi) alleen herinneren dat ik hem wel goed vond. Dat is ie 13 jaar later nog steeds. Nu valt op dat de cast prima in elkaar steekt met o.a. ook nog Jon Favreau en Jeremy Piven (Ari Gold _O_ ) . De groep doet behoorlijk onlogische dingen en de situatie loopt steeds verder uit de hand maar dat mag de pret niet drukken. Heb me opnieuw behoorlijk vermaakt met deze zwarte komedie. Slater is lekker psycho, Diaz een irritante (maar goed gecaste) zeur en ook de rest kan zich lekker uitleven.

8.1

En meteen weer voorlopig de laatste film die ik op tv kijk. Elke 25 minuten dik 5 minuten reclame is toch wel frusty. En dan ook steeds dezelfde promo's van dezelfde films die de komende dagen erop komen :r
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:37:05 #279
286575 Roces18
Chef de party
pi_99104468
The Lincoln Lawyer

Matthew McConaughey de eeuwig typecastte romcom acteur speelt hier voor de verandering een keertje degelijk in plaats van de eeuwige charmeur. Het zogenaamde gecompliceerde plot over wie wat heeft gedaan kon ik al vertellen na 10 minuten dus de film was erg voorspelbaar. De film is verder niet vernieuwend en blijft redelijk binnen de formulegrenzen op een frisse soundtrack na. Wat acteerprestaties betreft van de rest van de cast is het verder dik in orde, maar het nemen van zoveel haardspelbochten naar het einde toe terwijl ik al zo vroeg wist wie het had gedaan maakt de film er niet beter op. Nee, ik zou deze laten liggen denk ik..

6,5
pi_99105168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 01:20 schreef mschol het volgende:
Trust
meisje van 14 heeft internet contact met iemand, onmoet deze persoon (die wat ouder blijkt te zijn), en wordt verkracht, daarna ziet de kijker de nasleep wat het voor effect op de familie heeft
goeie film wel eerlijk gezegd, lijkt (bijna) allemaal erg logisch te zijn qua gebeurtenissen..

enige 2 punten:
SPOILER
maar voor de rest imho best degelijke film: 7,9
Dat je dat niet door hebt :')
pi_99105221
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:56 schreef Adames het volgende:

[..]

Dat je dat niet door hebt :')
wat bedoel je? met zo'n reactie kan ik vrij weinig..
pi_99106452
Die film is puur realiteit. Zij zoekt aandacht en genegenheid maar krijgt dat niet in haar directe omgeving. Deze man geeft dat haar wel, en hoe vervelend zij die seks ook vond, verder vond ze het behoorlijk prettig... kortom, ze zit in een strijd met haar gevoel en verstand en haar gevoel word wederom door iedereen in haar omgeving genegeerd dus wil ze nog meer aan hem vastklampen.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:32:47 #283
286575 Roces18
Chef de party
pi_99106497
stockholm syndroom ;)
pi_99106629
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:31 schreef Tamashii het volgende:
Die film is puur realiteit. Zij zoekt aandacht en genegenheid maar krijgt dat niet in haar directe omgeving. Deze man geeft dat haar wel, en hoe vervelend zij die seks ook vond, verder vond ze het behoorlijk prettig... kortom, ze zit in een strijd met haar gevoel en verstand en haar gevoel word wederom door iedereen in haar omgeving genegeerd dus wil ze nog meer aan hem vastklampen.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:32 schreef Roces18 het volgende:
stockholm syndroom ;)
aha, duidelijk :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:37:13 #285
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99106633
Mao's Last Dancer met de vriendin gezien en ik moet zeggen dat het een best onderhoudende film was met een mooi einde.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:48:16 #286
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_99106966
quote:
17s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Happythankyoumoreplease (2010, VS, Josh Radnor)
Lekkere "indie" film met van die typisch hippe sympathieke karakters met hippe leuke beroepen die natuurlijk in NY wonen, die zo hun eigen (liefdes)problemen van eind twintigers hebben. Sommige mensen zullen het absoluut niks vinden, ik hou er wel van.
Vooral het hoofdverhaal, dat gaat over een jongeman die een klein achtergelaten kindje in de metro wil helpen en hem maar mee naar huis neemt omdat er geen hulp te vinden is en ondertussen begint hij ook een nieuwe relatie met een z'n nieuwste crush, vond ik erg leuk.
Jammer genoeg wordt de film naar beneden gehaald door de twee andere verhaallijnen, die totaal onboeiend waren. De toegevoegde waarde daarvan was te gering om zoveel tijd aan die karakter te besteden.
En die verhaallijnen hadden geen Kate Mara.
O'ja de hippe indie soundtrack met folk liedjes mag natuurlijk ook niet ontbreken bij een film als dit.
Cijfer: 7.5
Heerlijke film dit!
pi_99109770
Dark City (1998)
quote:
John Murdoch wordt alleen wakker in een hotel. Hij is z'n geheugen kwijt, en wordt gezocht voor een aantal bizarre moorden. Terwijl hij probeert om z'n verleden te achterhalen komt hij er achter dat er een groep wezens is die de gehele wereld om hem heen controleert. Zij kunnen de wereld en de personen hierin naar wens aanpassen.
Ik kreeg een beetje een Matrix en Inception gevoel bij deze film, dus misschien dat beiden films wat inspiratie hebben opgedaan bij deze film. De sfeer vond ik echt ontzettend goed neergezet, en ook het verhaal en de opbouw zijn van grote klasse. Jammer dat de special effects toch wel wel vrij duidelijk niet meer van deze tijd zijn, en ik vond Kiefer Sutherland eigenlijk totaal niet passen in deze film (dat zal misschien meer door zijn rol in 24 komen). Ik heb er van genoten in ieder geval.
Cijfer: 9
IMDb: 7.8
pi_99117346
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:55 schreef Fukushima het volgende:

[..]

de directers cut is toch met de tsunami's?
Kon dat niet in een spoiler? }:|
Nieuw is niet altijd beter.
pi_99121116
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:11 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Kon dat niet in een spoiler? }:|
nu weet je toch nog niets.
en kom op het is "the abyss" een film uit 1989..
pi_99123634
Rubber

Robert, een autoband die achtergelaten is in de woestijn, komt plotseling tot leven zonder enige reden. Robert ontwikkelt al snel een telepathische gave wat hem in staat stelt om alles te vernietigen wat hij wil.

Lastig om deze film een cijfer te geven. Aan de ene kant denk je, waar heb ik in hemels naam naar gekeken. Aan de andere kant heeft deze film toch wel iets.

IMDB: 5,9
Mijn Cijfer: 6,0
pi_99124056
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:31 schreef Tamashii het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:32 schreef Roces18 het volgende:
stockholm syndroom ;)
Spoilers please..!
pi_99128982
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:59 schreef Fukushima het volgende:

[..]

nu weet je toch nog niets.
mja, ik had wel gelezen dat de DC een andere einde had en nu weet ik die volgens mij. dat ie uit '89 is maakt geen flaus aus.
pi_99129495
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:56 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

mja, ik had wel gelezen dat de DC een andere einde had en nu weet ik die volgens mij. dat ie uit '89 is maakt geen flaus aus.
hmm dan heb je wel een punt, dat ie uit '89 komt bedoel ik mee dat iedereen die film wel eens gezien heeft
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:12:26 #294
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_99130014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:09 schreef YellowBlacks het volgende:
Rubber

[ afbeelding ]

Robert, een autoband die achtergelaten is in de woestijn, komt plotseling tot leven zonder enige reden. Robert ontwikkelt al snel een telepathische gave wat hem in staat stelt om alles te vernietigen wat hij wil.

Lastig om deze film een cijfer te geven. Aan de ene kant denk je, waar heb ik in hemels naam naar gekeken. Aan de andere kant heeft deze film toch wel iets.

IMDB: 5,9
Mijn Cijfer: 6,0
:') wtf.... Wie bedenkt zoiets _O-
pi_99130430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:04 schreef Fukushima het volgende:

[..]

hmm dan heb je wel een punt, dat ie uit '89 komt bedoel ik mee dat iedereen die film wel eens gezien heeft
geen enkele film heeft iedereen gezien.
pi_99130809
Transformers: Dark of the moon

we zien waarom men een ruimterace hield en het resultaat daarvan..
meer ga ik niet over verhaal vertellen, beetje bang dat ik ga spoileren :P

tja.. verhaal is flinterdun, maar toch: auto's die transformeren in robots zijn stiekem toch altijd leuk om naar te kijken..
ik vond die vervanger van megan fox echt een in-de-weg-loop rol hebben, hadden ze beter geheel kunnen schrappen..
voor de rest vond ik het, voor een no-brainer film, best aardig gedaan; je moet er alleen niet naartoe gaan voor een (zinnig) verhaal, je gaat vooral voor de actie en die krijg je imho ook wel :Y
shia lebeouf vond ik trouwens helemaal niet zo verveldn aanwezig t.o.v. andere films waar hij in speelde

cijfer als ik ga met no-brainer-actiefilm insteek: 7.9
cijfer met een "normale" film insteek: 6.7
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:35:30 #297
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99131393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:26 schreef mschol het volgende:
Transformers: Dark of the moon

we zien waarom men een ruimterace hield en het resultaat daarvan..
meer ga ik niet over verhaal vertellen, beetje bang dat ik ga spoileren :P

tja.. verhaal is flinterdun, maar toch: auto's die transformeren in robots zijn stiekem toch altijd leuk om naar te kijken..
ik vond die vervanger van megan fox echt een in-de-weg-loop rol hebben, hadden ze beter geheel kunnen schrappen..
voor de rest vond ik het, voor een no-brainer film, best aardig gedaan; je moet er alleen niet naartoe gaan voor een (zinnig) verhaal, je gaat vooral voor de actie en die krijg je imho ook wel :Y
shia lebeouf vond ik trouwens helemaal niet zo verveldn aanwezig t.o.v. andere films waar hij in speelde

cijfer als ik ga met no-brainer-actiefilm insteek: 7.9
cijfer met een "normale" film insteek: 6.7
Je gaat naar een film als Transformers toch altijd erheen met een ik ga met no-brainer-actiefilm insteek. ;) Als je een diepzinnige film verwacht heb je geen hersenen, en dus ga je er als nog heen met no-brain :P
  donderdag 7 juli 2011 @ 05:41:50 #298
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_99140670
Transformers 3 - Dark of The Moon

Verhaal:
SPOILER
Oordeel: wat een idiote kut film zeg. christus.. cgi is cartoonesque. verhaal: kut. personages. irritante. la buf en een lelijk wijf met botox lippen. en de excuus negers ontbreken ook niet. Veel herrie veel verwarrende actie omd e film te vullen. dat was em.. Transformers ver-kracht! :{

Mijn cijfer: 1
iMDB: kijk zelf maar.
  donderdag 7 juli 2011 @ 05:42:09 #299
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_99140671
Going..
  donderdag 7 juli 2011 @ 05:42:44 #300
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_99140672
Going....
  donderdag 7 juli 2011 @ 05:43:25 #301
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_99140674
Gone!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')