Jeremiah Johnson (
Sydney Pollack, 1972)
Beetje Dances with Wolves in de sneeuw. Mooie natuurbeelden en een sterke rol van Robert Redford.
7.4
Patton (
Franklin J. Schaffner, 1970)
Prachtige blu-ray (misschien wel iets te mooi) en tevens goede film. Combi van vermaak en geschiedenis les.
8.3
Another Year (
Mike Leigh, 2010)
Was altijd al fan van de Engelse maatschappelijke drama's van o.a. Mike Leigh en Ken Loach, maar dit was echt een mooie film. Goede balans tussen drama en humor en prachtige personages.
8.3
X-Men: First Class (
Matthew Vaughn, 2011)
Vaughn weet hoe hij een goede blockbuster moet maken, want na Kick-ass levert hij met X-Men First Class weer prima popcorn vermaak.
7.5
Cool Hand Luke (
Stuart Rosenberg, 1967)
Paul Newman in topvorm als rebel in een werkkamp.
7.8
The Thin Red Line (
Terrence Malick, 1998)
![eye.gif]()
:: 8.5
The New World (
Terrence Malick, 2005)
![eye.gif]()
:: 9.0
The Tree of Life (
Terrence Malick, 2011) :: 9.0
Drie (visuele)pareltjes! Malick weet bij mij keer op keer de gevoelige snaar te raken.
The Seven-Ups (
Philip D'Antoni, 1973)
Vermakelijke jaren '70 actiefilm van een van de producers van The French Connection en met Roy Schneider. Stukje minder dan die film, maar zeker het kijken waard.
7.0
Fanboys (
Kyle Newman, 2008)
Tja, misschien zaten de Star Wars films niet echt meer goed in mijn geheugen, maar vond dit maar zeer mager. Met een paar leuke momenten kom je er niet.
5.0
How to Train Your Dragon (
Dean DeBlois,
Chris Sanders, 2010)
Prima animatiefilm die ook voor volwassenen leuk is. Zowel verhaal als de animatie zelf zijn goed verzorgd.
7.4
Extract (
Mike Judge, 2009)
Hmm... van de maker van Office Space had ik meer verwacht dan deze matige standaard komedie.
5.0
Detroit 9000 (
Arthur Marks, 1973)
Uitgebracht door het label van Quentin Tarantino. Lekker harde rauwe actiefilm met een aardig plot.
7.8
The Sorcerer's Apprentice (
Jon Turteltaub, 2010)
Kan stiekem de producties van Jerry Bruckheimer wel waarderen, uitzonderingen daarop blijken zijn samenwerkingen met Jon Turteltaub.
5.0
Across the Universe (
Julie Taymor, 2007)
Derde keer dat ik de film zag en hij blijft erg fijn. Middenstuk had iets korter gemogen, maar toch leuk gevonden, een verhaal aan de hand van Beatles liedjes.
8.2