Niet zo lang geleden gezien, ben het zeker met je eens. Wat een bizar goede film zeg.. Ga deze zeker in de toekomst nog een keer kijken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:26 schreef Sejt het volgende:
Mr. Nobody
Wow. Ik zal het proberen kort te houden, maar dat is bijna onmogelijk met deze film.
Het verhaal. Het woord doet eigenlijk tekort voor deze film, of is misschien niet eens het juiste woord. Een verklaring van deze stelling geef ik niet hier, aangezien het een deel van de clue zou verraden. Ik kan wel zeggen, dat het filmverloop als 'herkenbaar' aandoet.
Ik zag deze film afgelopen nacht van 23.30 tot 1.30, en heb soms moeite gehad om alle details te volgen. Telkens word je in het diepe gegooid, om dan later een soort van verklaring te krijgen van alle gebeurtenissen. Het zou zonde zijn om ook maar een minuut van de film te missen, maar ook zal het lastig zijn om het weer op te pakken.
Er zit humor in de film, herkenbare jeugdromantiek, drama en fantasie. Niet veel films kunnen deze mix van genres goed tot uitwerking brengen, maar Mr. Nobody is meer dan geslaagd.
Een must-see voor diegene, die van originele, goed uitgewerkte films houden.
iMDB: 7.7
Ik: 8.5
Nogal...quote:
Ik ken een meisje die in die film speelt (spelen veel europeanen in), hoorde van haar dat hij pas nu in amerika wordt geintroduceerd, daarom hebben nog niet veel mensen van die film gehoord.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:26 schreef Sejt het volgende:
Mr. Nobody
Wow. Ik zal het proberen kort te houden, maar dat is bijna onmogelijk met deze film.
Het verhaal. Het woord doet eigenlijk tekort voor deze film, of is misschien niet eens het juiste woord. Een verklaring van deze stelling geef ik niet hier, aangezien het een deel van de clue zou verraden. Ik kan wel zeggen, dat het filmverloop als 'herkenbaar' aandoet.
Ik zag deze film afgelopen nacht van 23.30 tot 1.30, en heb soms moeite gehad om alle details te volgen. Telkens word je in het diepe gegooid, om dan later een soort van verklaring te krijgen van alle gebeurtenissen. Het zou zonde zijn om ook maar een minuut van de film te missen, maar ook zal het lastig zijn om het weer op te pakken.
Er zit humor in de film, herkenbare jeugdromantiek, drama en fantasie. Niet veel films kunnen deze mix van genres goed tot uitwerking brengen, maar Mr. Nobody is meer dan geslaagd.
Een must-see voor diegene, die van originele, goed uitgewerkte films houden.
iMDB: 7.7
Ik: 8.5
Die kleine dikke, die praat als een neger. Harder om gegierd dan de 200 kinderen in de bioscoop.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:32 schreef Roces18 het volgende:
Rio
[ afbeelding ]
Het is het begin van een nieuwe dag in Rio de Janeiro en het oerwoud ontwaakt. Tropische vogels dansen, zingen en mengen zich tot een fraai palet aan felle kleuren. Maar al snel worden ze allemaal gevangen en meegenomen naar het koude Noorden. Een zeldzame ara belandt in Minnesota, waar een meisje hem onder haar vleugels neemt...........
Een uitermate vrolijke film met enkele geslaagde personages. Vooral Blu de hoofdpersoon heeft redelijk wat geslaagde grappen maar de andere karakters zijn een beetje simpel en redelijk saai. De film is erg energiek dat het redelijk standaard plot niet veel uitmaakt en het toch leuk blijft om er naar te kijken. Wat animaties betreft is het dik in orde alleen jammer dat alles niet zo goed is uitgewerkt, desondanks is die zeker leuk om een keertje gezien te hebben... Ik ga mee met IMDB: 7,2
(kut comic sans overigens)
Jamie Foxx en Will I Am!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:57 schreef Buitendam het volgende:
Die kleine dikke, die praat als een neger. Harder om gegierd dan de 200 kinderen in de bioscoop.
Wou net mijn mening gaan postenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:31 schreef Roces18 het volgende:
The Adjustment Bureau
[ afbeelding ]
Eigenlijk had ik hier niet zo bijster veel van verwacht omdat het veelal cijfers kreeg rond een zesje, desalniettemin vond ik hem toch erg vermakelijk. Een redelijk origineel script, het heeft wel iets weg van Inception gemixt met figuren uit de jaren '50. Met de hoofdrolspelers is het dik in orde, Blunt en Bourne hebben een goede chemie tussen elkaar en ze vertolken hun rollen ook goed. Op een gegeven moment zat er wel een plothole voor mijn gevoel in maar dat deed verder geen afbreuk aan het verhaal. Ik zou hem zeker gaan kijken als ik jullie was!
7,8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan het echt geen cijfer geven. Het gaat wat mij betreft wel in de cult hoek. Echt kijken die handel. Geweldig !!!!
Deze zin las ik in de reviews van IMDB
'The worst part about this movie is that my friend forgot to take it back, and as a result we got charged 50 dollars.
It's like paying someone 50 dollars and getting them to belt your head against a wall for 90 minutes.
[ Bericht 4% gewijzigd door Soury op 01-07-2011 17:53:25 ]Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zo, dat is gemiddeld 1 per dag.. + 2 bonusfilms! :|quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:57 schreef Falco het volgende:
De maand juni was een prima maand! Maar liefst 32 films gezien, waarvan een hoop best goed waren. Een top 10 kan dr bij mij wel vanaf!
1. Cat on a Hot Tin Roof
2. Adaptation.
3. Giant
4. Salt
5. Blade
6. Yip Man
7. Harold & Kumar Go to White Castle
8. The Town
9. The Green Hornet
10. Enemy of the State
Helaas waren er ook wat films kut. Zoiets is onvermijdelijk! Deze maand waren het The A-Team, Kindergarten Cop en RocknRolla.
Wel een mooie goed opgezette bio-film met gave kungfu-actie.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:39 schreef Aukje83 het volgende:
Yip man wil ik ook nog kijken. Wat vond je er van?
deel 1 is leuker en beter dan deel 2. Verhaallijn is meer onderhoudend.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:39 schreef Aukje83 het volgende:
Yip man wil ik ook nog kijken. Wat vond je er van?
Lijkt me toch wel een gave film, die trailer is ook zo vet.quote:
Best interessant film; ik vind het wel aardig om dit soort confrontaties te zien tussen 2 tegenovergestelde personen (Heat anyone?). Denzel Washington speelt weer gewoon goed, Jodie Foster speelt geloof ik echt altijd hetzelfde (doch goed) en de rest mag er ook zeker wezen.quote:Vier mensen in schilderskleding gaan de drukke Manhattan Trust bank binnen. Enkele seconden later nemen de rovers het gebouw in bezit. Klanten en personeelsleden worden ongewild pionnen in een tot in details beraamde bankroof. De rechercheurs Keith Frazier (Denzel Washington) en Bill Mitchell krijgen opdracht te onderhandelen met de leider van de rovers Dalton Russell (Clive Owen). Ook inspecteur John Darius (Willem Dafoe) van de Emergency Services Unit heeft goede hoop dat er een geweldloze oplossing mogelijk is. Maar Russell ontpopt zich als een zeer sluwe en doodkalme tegenstander die alles volledig in de hand heeft. Als Frazier denkt dat er meer aan de hand is wordt hij daarin bevestigd door de komst van Madeline White (Jodie Foster). Haar invloed is groot, haar motieven bewust vaag. Ze gebruikt haar invloed bij de burgemeester om een gesprek aan te vragen met Russell. Ook de grote baas van de bank, Arthur Case heeft ongekend veel belangstelling voor wat zich in de bank afspeelt..
Wil je iets kijken met veel spektakel en een happy ending? Kijk dan wat anders.quote:Een jong echtpaar dat leeft in een buitenwijk van Connecticut gedurende het midden van de jaren 50 heeft veel moeite om hun eigen problemen op te lossen terwijl ze ook nog proberen twee kinderen op te voeden.
Ik begin die oude films steeds meer te waarderen. Pas geleden nog The Apartment (1960) en nu deze. Een klassieker natuurlijk en wat voor een. Billy Wilder aan het stuur met Marilyn Monroe, Tony Curtis en (favoriet van mij) Jack Lemmon (die kop van hem als hij verkleed is al vrouw, die maakte me al aan het lachenquote:Chigago, 1929. Het is de tijd van de doorlegging en de maffia. De muzikanten Joe en Jerry zijn onbedoeld getuige van een afrekening door de maffia. Ze moeten vluchten voor hun leven. Ze besluiten, verkleed als vrouw, mee te reizen met een damesband die op weg is naar Florida. Dit heeft natuurlijk veel hilarische situaties tot gevolg.
Waar heb je die kunnen kijken? Kan 'm namelijk nergens op het internet vinden..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:50 schreef Intrepidity het volgende:
Ironclad. Vette film
IMdb: http://www.imdb.com/title/tt1233301/
[ afbeelding ]
Verhaal over de opstand van het Engelse volk nadat de koning de ondertekenaars van de Magna Carta begint uit te moorden in een poging het verdrag ongedaan te maken. Prima acteerwerk, puike special effects en een goed verhaal (maar verwacht geen letterlijke verfilming van de gebeurtenissen).
8,0
Oh, en: Kate Mara
Hahaha niet eens opgemerktquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Hehe, twee posts hierboven eindigen met dezelfde zin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5 / imdb 4.9Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Tyrion uit Game of Thronesquote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:11 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Waar is dat 2e plaatje van?
Klopt, hij komt zelfs pas 26 juli in de bios. De Amerikaanse iTunes winkel had hem een poosje als vroege preview te huur, geloof nu niet meer.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:23 schreef d1ce het volgende:
[..]
Waar heb je die kunnen kijken? Kan 'm namelijk nergens op het internet vinden..
En er is overigens alleen nog een cam van beschikbaar dus dat is niet veel soeps, maar verder ontopicquote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:30 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Klopt, hij komt zelfs pas 26 juli in de bios. De Amerikaanse iTunes winkel had hem een poosje als vroege preview te huur, geloof nu niet meer.
deel 1 was een remake van Rec, dit heeft er zo te lezen weinig meer mee te makenquote:Op zondag 3 juli 2011 12:38 schreef Karina het volgende:
Quarantine 2: Terminal
Horror en vervolg op de Amerikaanse remake van REQ
Tijdens een binnenlandse vlucht wordt een passagier ernstig ziek. Het vliegtuig maakt een noodlanding en de passagiers willen eruit. Helaas... ze mogen niet weg en worden in quarantine gehouden. Vervolgens worden nog meer mensen ziek en veranderen in wilde beesten of zoiets.
Slechte film met slechte acteurs. Helaas weer, want ik ben een liefhebber van horror. En zoals gewoonlijk is het origineel (of in ieder geval de film waarop het is gebaseerd, REQ) stukken beter.
[ afbeelding ]
Nee maar zo wordt het wel aangekondigd, als een vervolg op de remake van REQ, vandaar ook de titel, Quarantine 2.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:30 schreef planethugo het volgende:
[..]
deel 1 was een remake van Rec, dit heeft er zo te lezen weinig meer mee te maken
waarom x-men 2x?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:32 schreef lelouch het volgende:
Juni
Films
1. [ afbeelding ] X-Men: First Class (Matthew Vaughn, 2011) :: 7.0
2. [ afbeelding ] X-Men: First Class (Matthew Vaughn, 2011) [ afbeelding ] :: 7.0
3. [ afbeelding ] Insidious (James Wan, 2010) :: 5.0
4. [ afbeelding ] Source Code (Duncan Jones, 2011) :: 6.0
5. [ afbeelding ] Wake Wood (David Keating, 2011) :: 5.0
6. [ afbeelding ] Samâ wôzu (Mamoru Hosoda, 2009) [ afbeelding ] :: 7.5
7. [ afbeelding ] Hobo with a Shotgun (Jason Eisener, 2011) :: 4.0
8. [ afbeelding ] Kung Fu Panda 2 (Jennifer Yuh, 2011) :: 5.0
9. [ afbeelding ] Trust (David Schwimmer, 2010) :: 8.0
10. [ afbeelding ] The Rite (Mikael Håfström, 2011) :: 7.0
11. [ afbeelding ] The Matrix (Andy Wachowski, Lana Wachowski, 1999) :: 8.5
12. [ afbeelding ] Bad Teacher (Jake Kasdan, 2011) :: 6.0
13. [ afbeelding ] The Disappearance of Alice Creed (J Blakeson, 2009) :: 7.5
14. [ afbeelding ] Seconds Apart (José Antonio Negret, 2011) :: 6.0
15. [ afbeelding ] Transformers: Dark of the Moon (Michael Bay, 2011) :: 4.0
Statistieken
Totaal 15 films (maandgemiddelde: 13.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 15.
Totale speelduur: 1634 min.
Aantal films / series herzien: 2.
Best beoordeeld: The Matrix (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Hobo with a Shotgun, Transformers: Dark of the Moon (4.0).
Media-verdeling
[ afbeelding ] 8.
[ afbeelding ] 1.
[ afbeelding ] 3.
[ afbeelding ] 3
Eerst met een groep vrienden. De volgende dag belde een vriendin dat ze hem ook wou zien.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7.5/10
Vond hem wat tegenvallen, maar ik houd dan ook niet van die sprookjesverhalen. Je moet dan 'Cinema Paradiso' eens checken. Komt wel enigszins overeen maar dan 10x mooier, en geen rare reuzen.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:36 schreef El_Matador het volgende:
Big Fish (2003)
Mooi vormgegeven sprookje dat veel Burton en een beetje Coen Bros. aandoet. Mooie film, goed verhaal, thematiek en een afsluitend nummer van Eddie Vedder. Mooi.
Jammer dat de film zolang duurt, het is iets te langdradig allemaal.
8.4/10 (IMDB: 8.1/10) (220/250 IMDB)
Ah top, dank je, komt op de aanschaflijstquote:Op zondag 3 juli 2011 23:29 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Vond hem wat tegenvallen, maar ik houd dan ook niet van die sprookjesverhalen. Je moet dan 'Cinema Paradiso' eens checken. Komt wel enigszins overeen maar dan 10x mooier, en geen rare reuzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |