abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:29:27 #251
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_99070045
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:41 schreef SnuggLe het volgende:
LOL x2, ik dacht precies hetzelfde. Of mensen die The Fight Club of The Shawshank Redemption nog nooit gezien hebben. Ondenkbaar.
Loose the 'the'. -O-
pi_99070060
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik snap dus niet dat iedereen die film geweldig vindt. Op een gegeven moment staat hij op zo'n gebouw, en het kon mij echt niet schelen of hij zou springen of niet. Voor mij een teken dat de personages of niet leuk zijn of dat je niet met ze mee kan leven omdat ze niet goed zijn uitgewerkt. Concept is leuk, uitwerking vond ik ook minder.
Really?! Oh, ik vind dat hij het perfect speelt, zeker omdat ik hem eerst gezien heb in Hangover, daar is hij echt zo'n stoere guy weet je wel, en dan hier totaal anders... Heel leuk om te zien.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_99070438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:29 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Loose the 'the'. -O-
"Lose" is het dan nog altijd.

De taalnazi uithangen is nog ok. Maar dan in 3 woorden toch nog zelf een gruwelijke fout maken, dat vind ik minder ok. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:40:40 #254
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99070513
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vroeger een keer gezien. Snapte er toen waarschijnlijk geen hol van want ik vond het een kutfilm met verschrikkelijk deprimerende sfeer. Maar ik was nog jong. Binnenkort nog maar eens kijken. Jake Gyllenhaal. O+
Ik zag 'm in de sneak zonder dat ik er ooit van had gehoord... was helemaal weg geblazen door die film, bleef we-ken in mijn hoofd rondspoken. Nog steeds mijn favoriete film ooit, ik krijg echt kippenvel van de sfeer in de film en de soundtrack.

Limitless vond ik een enorme teleurstelling, een hele slechte verfilming van een briljant boek. De film mist het duistere karakter dat het boek wel heeft. De uitstraling van Bradley Cooper komt totaal niet overeen met de hoofdpersoon in het boek, er worden zaken bij verzonnen die totaal niet relevant zijn, zaken die wel relevant zijn worden niet genoeg uitgediept, visuele effect van de drug beperkt zich tot een kleurfilter en het vreselijke hollywood einde van de film laat het eindigen in een enorme anticlimax. En dan heb ik het nog niet gehad over De Niro waarvan overduidelijk was dat hij ff z'n zakken kwam vullen, hoe ongeïnspireerd kan iemand overkomen zeg...
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:08:16 #255
313219 vinnypassy
pi_99071838
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Lose" is het dan nog altijd.

De taalnazi uithangen is nog ok. Maar dan in 3 woorden toch nog zelf een gruwelijke fout maken, dat vind ik minder ok. :')
Taalnazi? Fight Club heet geen The Fight Club en daar wijs ik hem op. Als ik de taalnazi uit wilde hangen zou ik jou wel wijzen op hoe je ok spelt in het Nederlands.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:39:10 #256
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_99073531
Megan is Missing.

Wel ziek, maar vond hem geen fuck aan.

2,5
The Outside Agency
pi_99074303

Zoals ik verwachtte een goed film.
Een film vol met actie en ook grappige momenten. De film duurde wel lang maar dat maakt niet uit want ik werd geboeid met geweldige beeld. Gewoon een film die je mensen aanraad en meer hoef ik niet te vertellen.

Oh en wang is zo grappig _O- en wat dacht je van Rosie Huntington-Witeley.

:9~

7/10

IMDb 6.9/10
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:57:32 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_99074343
What Women Want
Echt geweldig vond ik dit niet. Zeker in het begin zuchtte ik menigmaal en dacht bij mijzelf "Oh nee, waar gaat dit misbaksel-in-wording naar toe!" Maar na het moment waarbij Mel Gibson de gedachten van vrouwen kan lezen, wordt het iets beter en zelfs leuker. Ik vond het alleen suf hoe opzichtig hij met zijn skills omging. Dat had veel subtieler gekund! Tegelijkertijd vind ik de gimmick ook maar een zwaktebod om een prick te doen laten veranderen in een begrijpende gentleman. Cijfer: 5,5

Enter the Dragon

Simpel, maar vermakelijk filmpje met Bruce Lee en ook andere gasten, die honderden bodyguards in elkaar rammen. De kreten die Bruce Lee slaakt, werken onbedoeld op de lachspieren. De eindscene met al die spiegels was trouwens het tofst. Cijfer: 6,5

Blade II
Zozo, dit is ook weer een erg smerige film geworden met verpulverende lichamen en veel bloedvergieten. Regisseur Guillermo del Toro heeft er een amusante sequel gemaakt met mooie decors waarin Wesley Snipes de held uithangt. Een stuk minder goed dan het eerste deel (de nieuwigheid en verbluffende sfx zijn d'r van af), maar goed het is het aanzien nog wel waard. Cijfer: 5,5

Blade: Trinity
Spijtig, dat de Blade-reeks zo snel afglijdt naar een onacceptabel niveau. Het derde deel was een zielloos en doelloos gebeuren. Wederom neemt Wesley Snipes het (dit keer samen met Nightstalkers) tegen de bloeddorstige vampieren. Met de expliciete sfx ben ik nu echt wel bekend en zo schokkend vond ik dit niet meer. Komt bij dat er in deze film ook nog een dom plot met even zo domme humor verwerkt is. Dikke onvoldoende dus. Cijfer: 4,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_99075752
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:08 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Taalnazi? Fight Club heet geen The Fight Club en daar wijs ik hem op. Als ik de taalnazi uit wilde hangen zou ik jou wel wijzen op hoe je ok spelt in het Nederlands.
Ik wijs je anders vriendelijk op het verkeerd spellen van de gebiedende wijs van het Engelse "to lose". :*
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 5 juli 2011 @ 19:19:30 #260
213010 haakon
pi_99077655
*KUCH* ontopic *UCHEUCHE*
The Outside Agency
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:30:48 #261
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99078139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:39 schreef haakon het volgende:
Megan is Missing.

Wel ziek, maar vond hem geen fuck aan.

2,5
De film raakte mij ook kwijt op een gegeven moment maar het einde compenseerde wel.... voor mij dan.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:33:05 #262
313219 vinnypassy
pi_99078211
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik wijs je anders vriendelijk op het verkeerd spellen van de gebiedende wijs van het Engelse "to lose". :*
Dat mag ook, ik vond het alleen onterecht dat je me indirect een taalnazi noemde. Dat vond ik wat minder vriendelijk.

Ontopic dan: Coal Black And The Sebben Dwarfs en The Fuehrer's Face net gezien, twee korte animatiefilmpjes uit de jaren '40. De eerste is enorm racistisch, de tweede gaat (je raadt het nooit) over een nazistische Donald Duck. In de laatste komt er nog wel een stukje moraal aan te pas, de eerste is eigenlijk gewoon keihard. Best grappig om te zien, terwijl dit nu natuurlijk nooit meer gemaakt zal worden.
pi_99079274
Source Code

Krijgt van mij een 7. Idee is op zich wel leuk, maar de uiteindelijke uitwerking had veel beter gekund. De film is het in ieder geval niet waard om er hier een uitgebreide review van te maken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:31:58 #264
333374 Lithia
Too serious
pi_99080769
Memoirs of a Teenage Amnesiac

Het was een vermakelijke film om te kijken als je je verveelt.
Ik vond veel dingen niet zo bijzonder, er zaten te veel gaten in het verhaal, sommige personages vond ik totaal niets bijdragen en soms snap ik de gedachtegang totaal niet van sommige personages.
Mja, ik vond de sfeer leuk, muziek en de special effects (wanneer er foto's gemaakt wordt bijvoorbeeld). Verder was ik vrij nieuwsgierig naar welke jongen de hoofdpersonage geëindigd is nadat ze haar geheugen verloor.

5/10

Fried Green Tomatoes

Dit vond ik wel een interessante film. Het geeft een goede combinatie met het verleden en het heden, de personages zijn erg interessant, je kan je makkelijk inleven met het verhaal. Soms is het grappig hoe goed ze humor kunnen combineren met drama (een rechtzaak wat je totaal niet serieus kan nemen bijvoorbeeld).
Ik vind Idgie Threadgoode geweldig, ik kan me vreselijk goed inleven bij haar. Ook vind ik het leuk hoe Evelyn Couch haar leven weer oppikte op basis van een verhaal van iemand anders.

8/10
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:01:55 #265
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99082432

Keek wel aardig weg, al had ik van walt disney er net iets meer van verwacht, net ietswat oppervlakkig eigenlijk..
pi_99082552
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:34 schreef GuitarJJ het volgende:
Donnie Darko
2 oktober 1988, een gewone dag in het leven van de verwarde 16-jarige Donnie Darko. Dan valt er vanuit het niets een vliegtuigmotor door het dak van z'n huis, recht in Donnie's kamer. Gelukkig ligt Donnie niet in bed, aangezien hij hiervoor in een visioen gewaarschuwd is door een 2 meter lang konijn. Terwijl Donnie het leven en de liefde begint te verkennen ontdekt hij de geheimen van het universum waardoor hij de mogelijkheid krijgt om de tijd en zijn lot te veranderen.

Interessant, maar redelijk wazig, verhaal! Het betreft een suffe jongen in de hoofdrol, maar door het verhaal en de aparte beelden en scenes blijf je toch kijken! Ik moet hem over een tijd nog maar eens goed kijken.

Even voor de duidelijkheid;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDb: 8.2
Ik: 8.0

[ afbeelding ]
Heb ik net gekeken, interessant maar snapte er ook geen donder van. Maar na jou spoiler verhaal maakt het de boel wat duidelijker. Goede film opzicht, blij dat jullie hem gepost hebben hier.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:16:07 #267
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99083413
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:03 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Heb ik net gekeken, interessant maar snapte er ook geen donder van. Maar na jou spoiler verhaal maakt het de boel wat duidelijker. Goede film opzicht, blij dat jullie hem gepost hebben hier.
De FAQ op imdb legt redelijk goed uit hoe het zit. Hoewel de film bij mij altijd meer om de sfeer en de emoties die het oproept gaat, dan om de precieze uitleg van alle details.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:26:21 #268
213010 haakon
pi_99091963
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Source Code

Krijgt van mij een 7. Idee is op zich wel leuk, maar de uiteindelijke uitwerking had veel beter gekund. De film is het in ieder geval niet waard om er hier een uitgebreide review van te maken.
Ohja! Die heb ik zondag gezien! Vond ik een erg toffe film!
Van begin tot eind spannend en vond het echt wel goed geacteerd!
Het is dat ik te lam ben om er een uitgebreide review over te typen, maar ik vind de film eigenlijk wel een uitgebreide review waard ;)

8/10
The Outside Agency
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:28:55 #269
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99092117
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Hoewel de film bij mij altijd meer om de sfeer en de emoties die het oproept gaat, dan om de precieze uitleg van alle details.
QFT.
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:08:44 #270
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99094286
Happythankyoumoreplease (2010, VS, Josh Radnor)
Lekkere "indie" film met van die typisch hippe sympathieke karakters met hippe leuke beroepen die natuurlijk in NY wonen, die zo hun eigen (liefdes)problemen van eind twintigers hebben. Sommige mensen zullen het absoluut niks vinden, ik hou er wel van.
Vooral het hoofdverhaal, dat gaat over een jongeman die een klein achtergelaten kindje in de metro wil helpen en hem maar mee naar huis neemt omdat er geen hulp te vinden is en ondertussen begint hij ook een nieuwe relatie met een z'n nieuwste crush, vond ik erg leuk.
Jammer genoeg wordt de film naar beneden gehaald door de twee andere verhaallijnen, die totaal onboeiend waren. De toegevoegde waarde daarvan was te gering om zoveel tijd aan die karakter te besteden.
En die verhaallijnen hadden geen Kate Mara.
O'ja de hippe indie soundtrack met folk liedjes mag natuurlijk ook niet ontbreken bij een film als dit.
Cijfer: 7.5
pi_99094616
The Shining (1980)
Weer een klassieker die ik nog moest zien, dit audiovisueel schizofreen surrealistisch kunststukje van Stanley Kubrick en Stephen King. Het juiste duo; het script is spannend, beklemmend en heerlijk bizar en de bekende Kubrick-muziek schalt (nogal te overdreven avant-gardistische 80's-meuk) vergezeld van knappe filmtechnieken (Danny fietsend door het hotel) de kamer in.

Nicholson is een grandioos acteur en deze rol is hem op het lijf geschreven (zijn karakter draagt zelfs zijn naam). Zijn zoontje Danny zet een superknappe prestatie neer, wat helaas van Wendy niet gezegd kan worden.

De filmlocatie moet een van de mooiste ooit zijn, en maakt de film tijdloos (op de 80's-muziek na).

Kubrick spreekt me minder aan en dat blijkt wel een beetje. 2001 kon ik ook helemaal niks mee.

De film had echt helemaal supertof geweest met minder schelle muziek, iets kortere scenes en een betere vrouw voor Jack. Nu nog steeds goed.
8.8/10 (IMDB: 8.5/10) (48e v 250)

woensdag 6 juli 2011 @ 01:08:57 #272
277821 pugehenis
keytar hero
pi_99096478
Heb net Sucker Punch gezien. Lekkere aparte film met ontzettend goede effecten en een mooie stijl. ( Met bijna futuristische wapens op robot en zombie nazi's en orcs schieten _O_ )

Dus ik zit net de reviews op imdb een beetje door te kijken. En daar valt het me wel op dat het vooral 10 en 1 sterren gegeven wordt :'). Serieus hoe kan je een film als dit 1 ster geven. Of een 10.

Een lekkere film, ik zou het een 7 geven.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_99096823
Trust
meisje van 14 heeft internet contact met iemand, onmoet deze persoon (die wat ouder blijkt te zijn), en wordt verkracht, daarna ziet de kijker de nasleep wat het voor effect op de familie heeft
goeie film wel eerlijk gezegd, lijkt (bijna) allemaal erg logisch te zijn qua gebeurtenissen..

enige 2 punten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar voor de rest imho best degelijke film: 7,9

Blitz
een copkiller die zo vaak mogelijk in het nieuws wil en Jason Statham als een agent met wat euhm woedebeheersings probleempjes..

lekker filmpje, lekker tempo, ja ^O^, wel erg voorspelbaar helaas...
7,7
pi_99096922

Tous les soleils
De nieuwe film van schrijver Philippe Claudel (Les âmes grises), die na Il y a longtemps que je t'aime de komische weg inslaat. Een Italiaan speelt de hoofdrol: Alessandro doceert barokmuziek aan de universiteit, leest boeken voor aan terminale patiënten, zit in een koor, is weduwnaar, voedt zijn puberende dochter op en biedt zijn Marxistische broer onderdak. In de film wordt hij als een pion tussen die dingen doorgeschoven; het is nogal een nozem. Het drama is niet bijzonder, de grappen leveren af en toe een halve glimlach op en er zit niet eens seks in. Claudel wilde vernieuwend blijven en keerde zich daarom af van het Zware Drama, maar dit brave filmpje stijgt niet uit boven de lange traditie van onopvallende Franse komedies.
Graag op anoniem
pi_99098823

La doppia ora
Mysterythriller, mindfuck, moderne Hitchcock, Italiaanse genrefilm. Ik kan me in al deze typeringen wel vinden. Ontzettend spannend, fraai geschoten met de steadicam, de suspense zindert gedurende de gehele film. Veel beter dan de niet-engelstalige thrillers die ik de laatste tijd gezien heb; over het algemeen kun je dat genre beter overlaten aan de angelsaksen, maar deze verdient een pluim. Kijk vooral de trailer als je benieuwd bent, hij verklapt niets.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')