Smaken verschillen gelukkig.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:07 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik vond het een enorm zijige en voorspelbare film om eerlijk te zijn.
Niiiiiice.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:29 schreef DJKoster het volgende:
Cool as Ice
[ afbeelding ]
Goed.. Heb ik die ook weer gezien. Episch slecht!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 7.0
Source Code (2011)
Beetje tegen vallend scifi thriller. Had er veel meer van verwacht. Inception maar dan nog moeilijker te begrijpen volgens de Preview. Ik vond het eerlijk gezegd een simpele film. Het groundhog day herbeleef gebeuren was wel op zich goed. Maar het was te simpel allemaal. Ik mistte de spanning.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 6 / imdb 7.7
Colossus: The Forbin Project (1970)
Een aardige film alleen voelt het wat gedateerd.
De VS-president neemt een supercomputer in gebruik als defensie. Het apparaat neemt al snel de controle over en zoekt contact met zijn Russische tegenhanger.
Overigens zou ik een dergelijk ding niet eens als kookwekker vertrouwen zo achterlijk is het maar kennelijk was het wel intelligent 40 jaar geleden.
cijfer 6.0 / imdb 7.1
Labor Pains (2009)
Een erbarmelijke film met Linsey Lohan. Wat een verwaand wicht. Verhaal gaat dat ze na geroddel wordt ontslagen wordt maar omdat te voorkomen veinst ze een zwangerschap. Man man wat tenenkrommend.
cijfer 4 / imdb 4.6Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:17 schreef Timo20 het volgende:
Monsturd
Je kunt natuurlijk heel flauw zeggen dat dit letterlijk en figuurlijk een schijt film is maar ik blijf `m hi-la-risch vinden. Alles wat een C-film een C-film maakt is aanwezig: slecht acteerwerk, nog slechtere dialogen en natuurlijk een verhaal dat te belachelijk voor woorden is (een ontsnapte serie moordenaar valt in een riool in een plas met chemicaliën en verandert in een mega grote moordende drol).
Een voordeel van al dat slechte is dat het wel meestal ontzettend vermakelijke films oplevert.
IMDB Cijfer: 4,1/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Daar kan ik mij in vinden. Silence of the Lambs vond ik vooral storend door de nare OCD trekjes van Jodie Foster.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:05 schreef picodealion het volgende:
[..]
Overgewaardeerde mainstream klote thriller.
'Rebel Without a Cause' volgens IMDBquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Niiiiiice.Ik heb laatst nog overwogen om 'm te kijken, maar toen niet genoeg wilskracht verzameld om het door te zetten.
Het is toch een 'moderne' vertelling van Easy Rider of zo?
Maar wel leuk om je een avondje kapot om te lachen?
Klassiekertje, staat op #117 van IMDB's top 250. Erg lekkere film. Duurt - zeker op tv - wel erg lang, maar met lange films heb ik (meestal) niet zo'n probleem. Wel zit ik nog te denken of sommige delen er niet uitgeknipt konden worden. De Niro weer in een typische rol - welke hij weer lekker speelt, Pacino's rol is enigzins interessant - de welbekende agent kennen we nu wel - maar ook nog wel aanneembaar.quote:Neil McCauley is een professionele dief. De aanpak van zijn diefstallen is zo professioneel, dat het zelfs de politie verbaast. Rechercheur Vincent Hanna raakt geobsedeerd door het werk van McCauley en wil hem koste wat kost te pakken krijgen. Het hoogtepunt voor beiden wordt bereikt als McCauley bezig is om zijn grootste klus ooit te klaren en Hanna met zijn team de voorbereidingen treft om McCauley in te rekenen. Beiden realiseren zich dat dit de grootste uitdaging van hun leven is.
mwah, in t begin zitten een paar leuke scenes maar verder vind ik m maar saai. dat romantische slow motion rond dansen in dat huis is wel een hoogtepuntquote:Op donderdag 23 juni 2011 23:42 schreef DJKoster het volgende:
[..]
'Rebel Without a Cause' volgens IMDB
Zien! Lachen gegarandeerd!
Er is een hoop wilskracht nodig om hem op te zetten en om te blijven kijken. Gelukkig duurt hij mar anderhalf uurquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:59 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Niiiiiice.Ik heb laatst nog overwogen om 'm te kijken, maar toen niet genoeg wilskracht verzameld om het door te zetten.
Het is toch een 'moderne' vertelling van Easy Rider of zo?
Maar wel leuk om je een avondje kapot om te lachen?
Dat is heel het concept van de film. Dat je niets ziet van de nacht zelf, maar alleen maar na afloop er achter komt wat er is gebeurd. Natuurlijk wijken ze daar dan niet vanaf. Ze gaan niet heel hun elevatorpitch overboord gooien.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:27 schreef planethugo het volgende:
The Hangover II
[ afbeelding ]
Paar keer hard gelachen maar overall toch een stúk minder leuk dan deel 1. Kwam erg geforceerd over en met veel situaties had veel meer grappigs gedaan kunnen worden. Kwa originaliteit is het ook al niet geweldig. Lijkt wel of de studio besliste dat er vooral een veilig, herkenbaar concept gehanteerd moest worden zodat een deel 3 ook nog veel opbrengt. Gemiste kans.
Ze mogen wat mij betreft ook veel meer laten zien van de nacht zelf ipv wat (grappige) kiekjes en verhalen van betrokkenen.
6.5
dat snap ik maar als ze ergens geweest zijn en dus weer weten wat daar gebeurd is dan mogen ze daar van mij wel iets van laten zien. Zeker als de betreffende scene en uitleg niet echt grappig overkomtquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat is heel het concept van de film. Dat je niets ziet van de nacht zelf, maar alleen maar na afloop er achter komt wat er is gebeurd. Natuurlijk wijken ze daar dan niet vanaf. Ze gaan niet heel hun elevatorpitch overboord gooien.
Interessante review.quote:
Dat heeft meer met Oliver Stone te maken dan met Sheen, dacht ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:50 schreef Roces18 het volgende:
Wall Street
Maar wtf doet John McGinley in elke film met Charlie Sheen na Platoon. (overdreven natuurlijk maarja)
Lock Stock was voor Snatchquote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:41 schreef Falco het volgende:
RocknRolla
Mên, wat een onzinnige en onduidelijkheid dommigheid is RocknRolla. Guy Ritchie had met Snatch nog iets fris gefilmd, maar Lock Stock en dan ook deze film zijn gewoon rotzooi, die in herhaling valt. Cijfer: 4,5
Oke mee eens dan. Snatch is hoe dan ook beter dan Lock Stock en dan nog is RocknRolla steeds een kutfilm.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Lock Stock was voor Snatch, dus je opmerking over frisheid ervan en herhaling klopt niet helemaal.
Dacht ik ook aan toen ik het las.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Lock Stock was voor Snatch, dus je opmerking over frisheid ervan en herhaling klopt niet helemaal.
Jij geeft Rock n Rolla EN Dazed and Confused een lager cijfer dan Resident Evil? Sorry hoor maar dat is wel erg fout...quote:
Weer een klassieker, zowel letterlijk als figuurlijk. Helaas het begin niet gezien, maar dat wil ik nu ook zeker zien. Een prachtige film; aan alles is het te zien hoe oud deze film is; het filmwerk, de cultuur, de kleding (and natuurlijk zwart-wit), maar het verhaal is natuurlijk tijdloos. De film kijkt alsof je een boek in een keer uitleest; zo'n (oud) boek dat in die tijd speelt (zoals The Great Gatsby; ook qua verhaal wel ergens te vergelijken).quote:De kleurloze kantoorklerk C.C. Baxter (Jack Lemmon) geniet weinig aanzien bij het verzekeringsbedrijf waarvoor hij werkt. Om hogerop te komen probeert hij bij zijn superieuren in het gevlei te komen: hij leent hun zijn appartement zodat zij daar hun buitenechtelijke avonturen kunnen beleven. Terwijl zij zich vermaken, zwerft Baxter eenzaam over straat. Hij moet kiezen tussen zijn ambities en gevoelens als de vrouw op wie hij heimelijk verliefd is, het liftmeisje Fran Kubelik (Shirley MacLaine), de minnares van zijn hoogste baas blijkt te zijn....
The Apartmentquote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:18 schreef Iemand91 het volgende:
The Apartment (1960)[ afbeelding ]
[..]
Weer een klassieker, zowel letterlijk als figuurlijk. Helaas het begin niet gezien, maar dat wil ik nu ook zeker zien. Een prachtige film; aan alles is het te zien hoe oud deze film is; het filmwerk, de cultuur, de kleding (and natuurlijk zwart-wit), maar het verhaal is natuurlijk tijdloos. De film kijkt alsof je een boek in een keer uitleest; zo'n (oud) boek dat in die tijd speelt (zoals The Great Gatsby; ook qua verhaal wel ergens te vergelijken).
Uitstekende rollen van (de zeer jonge) Jack Lemmon en Shirley MacLaine en de zeer herkenbare Fred MacMurray, goed neergezet door director Billy Wilder.
(Hoop bekende namen van toen)
Staat niet voor niets op #90 op IMDB's top 250. Ook eens met IMDB's 8.4.
Nu nog even verder kijken naar Jack Lemmon en genieten van Walter Matthau's plastische gezicht in Grumpier Old Men op sbs6. Voor mijn review daarvan, verwijs ik jullie [url=hier]http://forum.fok.nl/topic/1604600/4/45#92804567[/url] naar toe.
(Kan m'n post niet linken, zie post #149)
Gister naar trust gegaan en moet zeggen dat ik het een goede film vind. En juist niet cliche. Want ik ken in ieder geval geen andere film die gaat over pedo's. Ook hoe het gezin ermee omgaat is voor veel mensen begrijpelijk, maar het staat toch zo ver van mensen omdat niet veel mensen dit (bewust) meemaken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:26 schreef Tamashii het volgende:
Trust.
Hele goede film, fijne plotwending, mooi gedaan. Prachtig wie de moeder speelt, zij speelde ook in 'an american crime' waarin ze geniaal is, echt een geweldige actrice. Bovendien zijn de andere 2 acteurs in deze film ook echt niet slecht. Helaas een beetje cliche en had mooier kunnen worden uitgewerkt. Toch een 7.4!
Suckerpunch.
Ja goed. Beetje vreemd dat je niet ziet hoe zij danst, want als mensen zo onder de indruk zijn, wil ik dat wel zien dan. Je ziet alleen wat zij doet. Maar goed, 6.
Die ecologische moraal zit in bijna elke film van Hayao Miyazakiquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef mschol het volgende:
Pom Poko
Een film gebaseerd op de japanse Folklore: Daarin zouden wasberen zeer sociale beesten zijn die in staat zouden zijn om van gedaante te wisselen (shape-shifting).
Geeft imho een behoorlijk moraal mee, namelijk dat wij als de mens rekening moeten houden dat wij niet de enige zijn die op deze wereld leven en dat verteld door de ogen van wasberen wiens leefgebied bedreigd wordt door de bouw van steden
verhaal opzich vond ik niet heel bijzonder, de manier waarop het verteld werd (door de ogen van wasberen) vond ik wel apart
tekenstijl was gewoon weer goed
8/10
Ja gaaf he, dat meningen kunnen verschillenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:00 schreef NutKees het volgende:
[..]
Jij geeft Rock n Rolla EN Dazed and Confused een lager cijfer dan Resident Evil? Sorry hoor maar dat is wel erg fout...
Maar die van jou wel heel ergquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja gaaf he, dat meningen kunnen verschillen.
mja ik weet hetquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Die ecologische moraal zit in bijna elke film van Hayao Miyazaki
Hard candy zou je dan eens moeten zien. Met Ellen Page. Over een pedofiel,waaaaaay better dan deze.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 09:15 schreef maarten1803 het volgende:
[..]
Gister naar trust gegaan en moet zeggen dat ik het een goede film vind. En juist niet cliche. Want ik ken in ieder geval geen andere film die gaat over pedo's. Ook hoe het gezin ermee omgaat is voor veel mensen begrijpelijk, maar het staat toch zo ver van mensen omdat niet veel mensen dit (bewust) meemaken.
Vond het goed geacteerd door het meisje, en Clive kan er ook wat van.
Zonder een spoiler weg te geven ; Ik vind het einde juist erg realistisch. Abrupt, maar realistisch.
In Den Haag draait hij allen in Buitenhof. Hier draaien ze vooral PAC-films. Ondanks dat deze film daar ook wel zo'n beetje onder valt, had deze ook iets meer mainstream gepromoot en gedraaid mogen worden imo.
VIND DEZE FILM VERPLICHTE KOST VOOR ELKE 10 JARIG MEISJE !!!
Laat tenminste zien hoe pervers sommige mensen kunnen zijn, en wie weet voorkomt het ook nog een aantal voorvallen
Sucker Punch is gewoon een geslaagde film voor alle jongens/mannen boven de 15 die gewoon paar hele mooie meisje schaars gekleed, een paar "nazi's" in elkaar rammen.
Ik kreeg een beetje een Gears of War/ Call of Duty zombie-mode gevoel tijdens sommige scenes.
Aangezien ik die beide speel, was het wel grappig de overeenkomsten te zien : schieten, schieten, schieten en heul veul bloed.
Sin City blijf ik echter episch vinden, en zal ik nog vaak zien. Sucker Punch is leuk voor een keer.
Bij Nausicaä is het ook erg merkbaarquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:56 schreef mschol het volgende:
[..]
mja ik weet hettis niet de eerste die er zo'n nadruk oplegd
monoke was de eerste waarbij het me opviel (tevens eerste miyazaki)
Wasberen deel van japanse folklore? beesten komen helemaal niet in japan voor en totdat Admiraal Perry aankwam in Japan, in 1853 was het land vrijwel volledig gesloten.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef mschol het volgende:
Pom Poko
Een film gebaseerd op de japanse Folklore: Daarin zouden wasberen zeer sociale beesten zijn die in staat zouden zijn om van gedaante te wisselen (shape-shifting).
Geeft imho een behoorlijk moraal mee, namelijk dat wij als de mens rekening moeten houden dat wij niet de enige zijn die op deze wereld leven en dat verteld door de ogen van wasberen wiens leefgebied bedreigd wordt door de bouw van steden
verhaal opzich vond ik niet heel bijzonder, de manier waarop het verteld werd (door de ogen van wasberen) vond ik wel apart
tekenstijl was gewoon weer goed
8/10
Die wil je niet zien, te gruwelijk. En dan niet door de 'pedofiel'.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:56 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Hard candy zou je dan eens moeten zien. Met Ellen Page. Over een pedofiel,waaaaaay better dan deze.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tanukiquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wasberen deel van japanse folklore? beesten komen helemaal niet in japan voor en totdat Admiraal Perry aankwam in Japan, in 1853 was het land vrijwel volledig gesloten.
Zulke films moet je ook kijken als je onder invloed bent van bijv wiet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:10 schreef Hojdhopper het volgende:
Eergisteren Dude Where's My Car. Slechterdanslecht ten top!
Te gruwelijk? Ik vond hem wel vet eigenlijk!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die wil je niet zien, te gruwelijk. En dan niet door de 'pedofiel'.
Huh te gruwelijk? Er gebeurde zo goed als niks in die film.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een oplettende kijkerquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:31 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Huh te gruwelijk? Er gebeurde zo goed als niks in die film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door -Strawberry- op 25-06-2011 17:00:20 ]
Hoezo gruwelijk?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Laat maar, voor mij is het overduidelijk maar ik weet dat veel mensen de film heel anders ervaren.quote:
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Laat maar, voor mij is het overduidelijk maar ik weet dat veel mensen de film heel anders ervaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
Heb je geen humor? Wat een geweldige film zegquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:10 schreef Hojdhopper het volgende:
Eergisteren Dude Where's My Car. Slechterdanslecht ten top!
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:17 schreef Roces18 het volgende:
[..]Niet op die manier gruwelijk. Psychologisch gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Toffe film dat, compleet twistedquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:56 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Hard candy zou je dan eens moeten zien. Met Ellen Page. Over een pedofiel,waaaaaay better dan deze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |