Je durft blanken te veroordelen die iets tegen zwarten doen, dat is in de ogen van Voorschrift en Von_Preusen net zo erg als beweren dat het terecht is dat Palestijnen soms iets terugdoen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat hoop je hier nou eigenlijk mee te bereiken. Volgens mij heeft niemand in dit topic zelfs maar gehint naar het goedpraten van dergelijke gruwelijkheden.
Deze redenering kan ik precies omgekeerd ook gebruiken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Na een verkrachting zeg je toch ook niet "nou ja, je had ook aids op kunnen lopen dus het valt wel mee"?
Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat Afrika in z'n geheel, inclusief de zwarte bevolking (die trouwens zo racistisch als de pest is, als weet wat ze met Zimbabwanen doen) na de val van de Apartheid niet beter af is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat hoop je hier nou eigenlijk mee te bereiken. Volgens mij heeft niemand in dit topic zelfs maar gehint naar het goedpraten van dergelijke gruwelijkheden.
Na een verkrachting verkracht het slachtoffer doorgaans ook niet 100 mensen als genoegdoening.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Na een verkrachting zeg je toch ook niet "nou ja, je had ook aids op kunnen lopen dus het valt wel mee"?
Hmm ja, dus mogen we inderdaad geen kritiek op de Apartheid hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat Afrika in z'n geheel, inclusief de zwarte bevolking (die trouwens zo racistisch als de pest is, als weet wat ze met Zimbabwanen doen) na de val van de Apartheid niet beter af is.
Hoe leuk dat vrijheid ook klinkt, nu zit men daar nog dieper in de stront als voor de val van de Apartheid.
?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Deze redenering kan ik precies omgekeerd ook gebruiken.
Bovenal vind ik het doodzonde dat het zo'n tyfusbende in Afrika is.
Nee het was een rare vergelijking van jou, geen goed argument. Dat A slechter of beter is dan B zegt niets over de slechtheid van A.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Na een verkrachting verkracht het slachtoffer doorgaans ook niet 100 mensen als genoegdoening.
Exact.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef waht het volgende:
Laten we het hierop houden:
-Apartheid bracht relatieve rust en welvaart door keiharde aanpak & discriminatie van zwarten
-Zwarten hebben deels hierdoor geen enkele ontwikkeling doorgemaakt
-In de huidige zwarte elite is Mandela een uitzondering in een zee van Zuma's die een andere vorm van apartheid voortzetten
Ooit bij stilgestaan dat de verhoudingen minder op scherp hadden gestaan als er geen Apartheid was geweest? Misschien had men het land dan hand in hand kunnen leiden. En nee, nogmaals, ik praat daar geen hedendaagse wandaden mee recht.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat Afrika in z'n geheel, inclusief de zwarte bevolking (die trouwens zo racistisch als de pest is, als weet wat ze met Zimbabwanen doen) na de val van de Apartheid niet beter af is.
Hoe leuk dat vrijheid ook klinkt, nu zit men daar nog dieper in de stront als voor de val van de Apartheid.
Tot zijn pensioen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang Job Cohen het nog volhoudt.
Nee, als ik zeg dat in VERGELIJKING Apartheid een beter systeem was dan wat er nu heerst dan heeft dat juist te maken met situatie A en situatie B.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:54 schreef oompaloompa het volgende:
Nee het was een rare vergelijking van jou, geen goed argument. Dat A slechter of beter is dan B zegt niets over de slechtheid van A.
Als je aids hebt kan je in elk geval zeggen "ik heb het tenminste niet van een verkrachting gekregen"?quote:
Je valt midden in een leuke discussie.quote:
In een discussie over kwaad met kwaad vergelijken zien we hier dat bepaalde users zeggen: apartheid was een zegen vergeleken bij de huidige bende.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
?
Doe eens dan
[..]
Nee het was een rare vergelijking van jou, geen goed argument. Dat A slechter of beter is dan B zegt niets over de slechtheid van A.
De Sahara boeit het tenminste niks of je blank of zwart bent.quote:
Fair enough In de vergelijking idd wel, maar over de algemene wenselijkheid zegt het dus niks.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, als ik zeg dat in VERGELIJKING Apartheid een beter systeem was dan wat er nu heerst dan heeft dat juist te maken met situatie A en situatie B.
Oproepen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:54 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens is het wel tekenend dat zwarte politici oproepen om blanke boeren te vermoorden, lang leve de democratie, als de meeste mensen het daar mee eens zijn moet dat schijnbaar ook kunnen.
Weet niet, maar is het wellicht een idee te constateren dat het beide gewoon ruk was. Ik bedoel, Apartheid omschrijven als een geschenk uit de hemel, gaat mij toch wat ver. Sterker, ik vind het behoorlijk ziek.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, als ik zeg dat in VERGELIJKING Apartheid een beter systeem was dan wat er nu heerst dan heeft dat juist te maken met situatie A en situatie B.
Dit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef waht het volgende:
Laten we het hierop houden:
-Apartheid bracht relatieve rust en welvaart door keiharde aanpak & discriminatie van zwarten
-Zwarten hebben deels hierdoor geen enkele ontwikkeling doorgemaakt
-In de huidige zwarte elite is Mandela een uitzondering in een zee van Zuma's die een andere vorm van apartheid voortzetten
Ik denk niet dat ook maar iemand de huidige situatie "een zegen" heeft genoemd. het is vooral Voorschrift en V_P die Apartheid bejubelen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
In een discussie over kwaad met kwaad vergelijken zien we hier dat bepaalde users zeggen: apartheid was een zegen vergeleken bij de huidige bende.
Anderen zeggen weer: de huidige bende is een zegen vergeleken met apartheid.
Ik weet niet wat wijsheid is. Het blijft vooral heel triest.
Ja ik claimde ook niet dat het de andere kant op wel opeens een goed argument zou zijn of zoquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
In een discussie over kwaad met kwaad vergelijken zien we hier dat bepaalde users zeggen: apartheid was een zegen vergeleken bij de huidige bende.
Ik weet niet wat wijsheid is. Het blijft vooral heel triest.
Dus je ben voorstander van een deel van een volk van een land keihard te onderdrukken voor relatieve rust?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uiteraard zou een land wat helemaal nooit Apartheid had gekend eventueel beter af zijn geweest, maar alleen als blanken en zwarten op gelijke hoogte met elkaar leefden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooit bij stilgestaan dat de verhoudingen minder op scherp hadden gestaan als er geen Apartheid was geweest? Misschien had men het land dan hand in hand kunnen leiden. En nee, nogmaals, ik praat daar geen hedendaagse wandaden mee recht.
Nee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
Maar is in het MO nu niet precies hetzelfde aan het ontstaan?
QFTquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik weet niet wat wijsheid is. Het blijft vooral heel trieste bedoening in Z-A.
Ik bejubel nergens Apartheid als systeem, ik zeg dat het in vergelijking met nu een Godsent was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ook maar iemand de huidige situatie "een zegen" heeft genoemd. het is vooral Voorschrift en V_P die Apartheid bejubelen.
Uhu, maar het wel de tendens in dit soort discussies. Ik weet er te weinig vanaf, ben er ook nooit geweest.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja ik claimde ook niet dat het de andere kant op wel opeens een goed argument zou zijn of zo
Op welke manier dan? Raciale segregatie is minder aan de orde in het MO.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
Maar is in het MO nu niet precies hetzelfde aan het ontstaan?
Ah, dus als jij iets een geschenk uit de hemel noemt bejubel je het niet? Vreemd taalgebruik hanteer je weer.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik bejubel nergens Apartheid als systeem, ik zeg dat het in vergelijking met nu een Godsent was.
Als systeem niet, in vergelijking wel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:58 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ah, dus als jij iets een geschenk uit de hemel noemt bejubel je het niet? Vreemd taalgebruik hanteer je weer.
En dat wordt dus door niemand gezegd. De discussie begon met een opmerking van mijn kant over Reagan, die het Apartheid-regime steunde. Dat vond ik nogal misselijkmakend. En toen gingen V_P en VS compleet uit hun dak over de huidige situatie, waar ik het nooit over heb gehad.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
Ik ben ook een groot voorstander van VMBO-dorpen met prikkeldraad en wachttorens met machinegeweren eromheen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dus je ben voorstander van een deel van een volk van een land keihard te onderdrukken voor relatieve rust?
Ik weet er redelijk wat vanaf, ben er 1 keer geweest en heb blanke vrienden daar. Het is nu een tyfeszooi en het was extreem kut onder apartheid. oplossingen zijn er niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu, maar het wel de tendens in dit soort discussies. Ik weet er te weinig vanaf, ben er ook nooit geweest.
Noem me maar ziek dan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet, maar is het wellicht een idee te constateren dat het beide gewoon ruk was. Ik bedoel, Apartheid omschrijven als een geschenk uit de hemel, gaat mij toch wat ver. Sterker, ik vind het behoorlijk ziek.
Dat zou natuurlijk enkel ter vermaak zijn van ons als elite, niet voor de relatieve rust.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben ook een groot voorstander van VMBO-dorpen met prikkeldraad en wachttorens met machinegeweren eromheen.
Als de bevolking beter af is door ongeschikte mensen uit het bestuurssysteem te weren, dan vind ik dat geen slecht idee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dus je ben voorstander van een deel van een volk van een land keihard te onderdrukken voor relatieve rust?
Geen raciale maar dan godsdienstige segregatie, Is dat niet eender.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:58 schreef waht het volgende:
[..]
Op welke manier dan? Raciale segregatie is minder aan de orde in het MO.
Ja, dat is allemaal heel kut, maar ik zie niet in hoe dat Apartheid rechtvaardigt. Het ene kwaad maakt het andere kwaad niet goed.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uiteraard zou een land wat helemaal nooit Apartheid had gekend eventueel beter af zijn geweest, maar alleen als blanken en zwarten op gelijke hoogte met elkaar leefden.
Wat je na de dekolonisatie hebt gezien is dat de zwarten de macht in handen hebben gekregen, maar niet in staat zijn gebleken om de landen fatsoenlijk te ontwikkelen. Het zijn voor het overgrote deel een stel corrupte, saddistische despoten.
Kijk naar Zimbabwe, men profiteert jarenlang van een overproductie van voedsel, maar dan jaagt men alle blanke boeren weg. Gevolg, het land zit economisch aan de grond en heeft niet eens meer genoeg voedsel voor de eigen bevolking.
Zuid-Afrika gaat ook langzaam maar zeker die kant op, want corruptie en wanbestuur vormen een steeds zwaardere last.
Hmm ja, "ongeschikte mensen" gewoon definieren als "iedereen met een kleurtje" en hoppa, je hebt apartheid goedgepraat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als de bevolking beter af is door ongeschikte mensen uit het bestuurssysteem te weren, dan vind ik dat geen slecht idee.
Het bewust segregeren van bevolkingsgroepen staat daar los van.
En in het voordeel van jouw kleur huid natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Noem me maar ziek dan.
Wat ik daar heb meegemaakt en hoe ik daar behandeld werd om enkel mijn huidskleur, "sympathie en gelijkheid en gerechtigheid" is wel het laatste woord wat ik er op zou plakken. En ja, de blanken deden dat evengoed, en dat valt ook niet goed te praten, maar het hield in ieder geval de problematiek binnen de perken(!)
Haha, ja, jezus, hij zit daar letterlijk te huilen dat hij slecht werd behandeld en toe te juichen als anderen hetzelfde overkwam.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En in het voordeel van jouw kleur huid natuurlijk.
VMBO-ers hebben een disproportioneel groot aandeel in de criminaliteit in dit land.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk enkel ter vermaak zijn van ons als elite, niet voor de relatieve rust.
Ik probeer het nog een keer. Ik beweer niet dat het nu beter is, ik constateer slechts dat Apartheid een ziek regime was. En dat die Afrikanen zelf ook gruwelijkheden uithalen op dit moment is minstens zo erg, maar dat zegt geen hol over Apartheid.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Noem me maar ziek dan.
Wat ik daar heb meegemaakt en hoe ik daar behandeld werd om enkel mijn huidskleur, "sympathie en gelijkheid en gerechtigheid" is wel het laatste woord wat ik er op zou plakken. En ja, de blanken deden dat evengoed, en dat valt ook niet goed te praten, maar het hield in ieder geval de problematiek binnen de perken(!)
Dat ligt niet ten grondslag aan de huidige revoluties. Daarnaast is de religieuze segregratie van minder effectieve aard dan raciale. Er zijn zat voorbeelden van religieuze minderheden die op parlementair niveau gewoon vertegenwoordigd werden en hoge posten krijgen/kregen. De segregratie was/is er meer op sociaal niveau (soort zoekt soort).quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Geen raciale maar dan godsdienstige segregatie, Is dat niet eender.
Een zwarte kon vroeger gewoon veilig (met toestemming) door een stad lopen, nu kan ik als blanke niet meer door de stad lopen, toch een subtiel verschil hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet enkel gruwelijkheden, ze hebben het erger gemaakt dan het al was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik probeer het nog een keer. Ik beweer niet dat het nu beter is, ik constateer slechts dat Apartheid een ziek regime was. En dat die Afrikanen zelf ook gruwelijkheden uithalen op dit moment is minstens zo erg, maar dat zegt geen hol over Apartheid.
Heel simpel, de overheid zorgt er ook voor dat in Nederland niet de anarchistische pleuris uitbreekt, want dan valt de samenleving in elkaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is allemaal heel kut, maar ik zie niet in hoe dat Apartheid rechtvaardigt. Het ene kwaad maakt het andere kwaad niet goed.
Ja, daar komt het wel op neerquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is jammer dat het leger niet ingreep, goede vriend van me was commandant van een divisie en hij zei dat het maar een haar scheelde of de verkiezingen werden door het leger ongeldig verklaard.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heel simpel, de overheid zorgt er ook voor dat in Nederland niet de anarchistische pleuris uitbreekt, want dan valt de samenleving in elkaar.
In Zuid-Afrika heeft men bewust ervoor gekozen om van een relatief stabiele samenleving over te gaan naar een anarchistische pleuris waarin iedereen slechter af is.
Dus ik snap niet hoe het onrecht van de Apartheid een verslechtering van de bestaande situatie rechtvaardigt.
Ja, maar dat zegt toch jack shit over Apartheid?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet enkel gruwelijkheden, ze hebben het erger gemaakt dan het al was.
Jij werd als zwarte destijds beter behandeld in de straten dan nu als blanke.quote:
Dus zie je maar weer dat een sterk leger dat het democratisch proces controleert erg belangrijk is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is jammer dat het leger niet ingreep, goede vriend van me was commandant van een divisie en hij zei dat het maar een haar scheelde of de verkiezingen werden door het leger ongeldig verklaard.
Zeker wel, het zegt dat die gruwelijkheden in toom werden gehouden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dat zegt toch jack shit over Apartheid?
De meeste criminelen houden ook van voetbal. Ik stel derhalve voor om de stadions van failliete sportclubs te gebruiken als arena. Camera's erop. "Echte voetbalfans slaan er op los in het stadion", en cashen maar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
VMBO-ers hebben een disproportioneel groot aandeel in de criminaliteit in dit land.
Hoe dragen dergelijke wetten precies bij aan de rust?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heel simpel, de overheid zorgt er ook voor dat in Nederland niet de anarchistische pleuris uitbreekt, want dan valt de samenleving in elkaar.
In Zuid-Afrika heeft men bewust ervoor gekozen om van een relatief stabiele samenleving over te gaan naar een anarchistische pleuris waarin iedereen slechter af is.
Dus ik snap niet hoe het onrecht van de Apartheid een verslechtering van de bestaande situatie rechtvaardigt.
quote:De wet op verbod van gemengde huwelijken (1949)
De ontuchtwet (1950) - verbod op seksuele relatie met ander ras.
De wet op bevolkingsregistratie (1950) - het registeren van ras was verplicht.
De groepsgebiedenwet (27 april 1950) - werkverbod van andere rassen in stedelijke gebieden.
De wet op aparte gerieven (1953) - verbod op het gebruiken van dezelfde openbare voorzieningen.
De wet op Bantoe-onderwijs (1953) - zwarten werden onderwezen in het Afrikaans
De wet op werkgelegenheden (1956) - betere banen waren gereserveerd voor blanken.
Je hebt echt niet door wat voor verschrikkelijk racistisch mannetje met blanke-suprematie ideeen je bent hè?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een zwarte kon vroeger gewoon veilig (met toestemming) door een stad lopen, nu kan ik als blanke niet meer door de stad lopen, toch een subtiel verschil hoor.
Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat het onder de Apartheid allemaal zoveel beter was?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je zag die vervelende zwarten niet, want ze hadden toestemming van blanke mensen nodig om over straat te mogen lopen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat het onder de Apartheid allemaal zoveel beter was?
Ik schop je Groningse boerinnen-reet hoogstpersoonlijk nog die kant op, ervaar 't lekker zelf hoe geweldig het is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je hebt echt niet door wat voor verschrikkelijk racistisch mannetje met blanke-suprematie ideeen je bent hè?
Voor de miljoenste keer: dat zegt toch niets over Apartheid? Dat een Rus minder kans het lootje te liggen onder het bewind van Stalin dan onder de bezetting van de nazi's, maakt het Stalinistische regime toch niet plots goed?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij werd als zwarte destijds beter behandeld in de straten dan nu als blanke.
Ja die kuttoeristen zien dat niet in hun beveiligde bussen en gated shopping malls, maar ach, out of sight out of mind.
"Visa" of "pasjes".quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:06 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je zag die vervelende zwarten niet, want ze hadden toestemming van blanke mensen nodig om over straat te mogen lopen.
Je kunt ook stellen dat juist dat racisme medeschuldig is aan de situatie van nu in de criminaliteit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:59 schreef Voorschrift het volgende:
Wie beweert dat het daar geweldig is?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik schop je Groningse boerinnen-reet hoogstpersoonlijk nog die kant op, ervaar 't lekker zelf hoe geweldig het is.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg ook Apartheid als systeem was slecht MAAR IN VERGELIJKING MET NU was het beter. Moet ik het nog 100 keer zeggen of wat?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de miljoenste keer: dat zegt toch niets over Apartheid? Dat een Rus minder kans het lootje te liggen onder het bewind van Stalin dan onder de bezetting van de nazi's, maakt het Stalinistische regime toch niet plots goed?
Niemand zegt hier dat het nu zo geweldig is daar enkel dat de gruwelijkheden van nu geen excuus zijn om de Apartheid weer in te voeren/te handhaven.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik schop je Groningse boerinnen-reet hoogstpersoonlijk nog die kant op, ervaar 't lekker zelf hoe geweldig het is.
Slavery is freedomquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een zwarte kon vroeger gewoon veilig (met toestemming) door een stad lopen, nu kan ik als blanke niet meer door de stad lopen, toch een subtiel verschil hoor.
Niet bij mijquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die heb ik ook al. Maar gaat enge dingen doen met je netwerk bij installatie.Bekend
Oh, ja nee, dat is heel anders.quote:
Nou ja, je zou natuurlijk analoog aan deze situatie kunnen stellen dat Rusland onder het bewind van Stalin zoveel beter was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En dat is??quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je valt midden in een leuke discussie.
Is het niet gewoon eenvoudiger om te concluderen dat het beide niet veel soeps is? In plaats van Apartheid een Godsend te noemen, kun je ook gewoon stellen dat het een walgelijk regime was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik zeg ook Apartheid als systeem was slecht MAAR IN VERGELIJKING MET NU was het beter. Moet ik het nog 100 keer zeggen of wat?
Dan wat?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, je zou natuurlijk analoog aan deze situatie kunnen stellen dat Rusland onder het bewind van Stalin zoveel beter was.
Nee hoor de apartheid zelf is niks beter.. Het is smerigheid.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik zeg ook Apartheid als systeem was slecht MAAR IN VERGELIJKING MET NU was het beter. Moet ik het nog 100 keer zeggen of wat?
Nee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het niet gewoon eenvoudiger om te concluderen dat het beide niet veel soeps is? In plaats van Apartheid een Godsend te noemen, kun je ook gewoon stellen dat het een walgelijk regime was.
Dan de huidige situatie met rellen in Moskou. Die had je vroeger helemaal niet. Toen werden mensen tenminste ordentelijk afgevoerd richting Siberië.quote:
Onderdrukking is ook altijd onwenselijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
Dat impliceert namelijk dat het altijd onwenselijk is.
Niet te vergelijken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan de huidige situatie met rellen in Moskou. Die had je vroeger helemaal niet. Toen werden mensen tenminste ordentelijk afgevoerd richting Siberië.
Dan verschillen we van mening.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Onderdrukking is ook altijd onwenselijk.
Natuurlijk zijn rassenwetten per definitie onwenselijk. Je hoeft geen expert te zijn om te beseffen dat het Apartheid-regime een voedingsbodem is geweest voor meer ellende.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
maar dat is het ook...quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat het onder de Apartheid allemaal zoveel beter was?
Ik ken landen in Afrika zonder Apartheid waar het er toch wat slechter aan toe gaat, Zuid-Afrika is nog altijd de bakermat van samenleving en economische vitaliteit. Maar oke, shoot me.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn rassenwetten per definitie onwenselijk. Je hoeft geen expert te zijn om te beseffen dat het Apartheid-regime een voedingsbodem is geweest voor meer ellende.
Het was toch zwaar kut, zei je net?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ken landen in Afrika zonder Apartheid waar het er toch wat slechter aan toe gaat, Zuid-Afrika is nog altijd de bakermat van samenleving en economische vitaliteit. Maar oke, shoot me.
Elders in Afrika is het nog erger. Go figure.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was toch zwaar kut, zei je net?
Ja, maar in vergelijking met de rest van die pokke landen het paradijs.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Afrika boeit me niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je valt midden in een leuke discussie.
Gelukkig is ZA niet de bakermat van mijn samenleving....quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ken landen in Afrika zonder Apartheid waar het er toch wat slechter aan toe gaat, Zuid-Afrika is nog altijd de bakermat van samenleving en economische vitaliteit. Maar oke, shoot me.
Zwarten onderdrukken is altijd goed, want elders is het erger. Misschien moeten we in Nederland ook maar beginnen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hmm ja, dan nemen ze b.v. in '76 niet de geschatte 600 doden door rellen in Soweto e.d. mee.quote:
dat snap ik. Je zit met dezelfde shit in de maag als ik.quote:
Het is aantal per 100.000 en er zit in '76 een piekje, dus kan best meegenomen zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hmm ja, dan nemen ze b.v. in '76 niet de geschatte 600 doden door rellen in Soweto e.d. mee.
Ik weet dat je dit niet wilt geloven, maar (financiele) ongelijkheid leidt op een gegeven moment tot grote spanningen. En naar verloop van tijd klapt de boel, zoals dat ook in Zuid-Afrika is gebeurd. Het land voelt daar nog steeds de naweeen van. Een Apartheid-regime is een recipe for disaster.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar in vergelijking met de rest van die pokke landen het paradijs.
Ach ze moorden elkaar net zo hard uit als de blanken, het is daar na zonsondergang anarchie pur sang.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:16 schreef Tem het volgende:
De reden dat jij niet veilig over straat kan heeft natuurlijk veel te maken met de jarenlange onderdrukking.
Ik betwijfel of ze doden door ambtenaren onder moord rekenen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is aantal per 100.000 en er zit in '76 een piekje, dus kan best meegenomen zijn.
daar heb je gelijk in...... maar dat viel dus niet op te lossen door racisme...zoals bewezen is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:18 schreef Voorschrift het volgende:
het is daar na zonsondergang anarchie pur sang.
Dat bedoel ik. Jarenlang geen onderwijs, kansen en hoop voor deze mensen maar aids, ellende en geweld. Je kan niet verwachten dat ze na een paar jaar modelburgers zijn geworden. Er is nog een lange weg te gaan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach ze moorden elkaar net zo hard uit als de blanken, het is daar na zonsondergang anarchie pur sang.
Ja naja het merendeel hier is sowieso idealist en geen realist.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet dat je dit niet wilt geloven, maar (financiele) ongelijkheid leidt op een gegeven moment tot grote spanningen. En naar verloop van tijd klapt de boel, zoals dat ook in Zuid-Afrika is gebeurd. Het land voelt daar nog steeds de naweeen van. Een Apartheid-regime is een recipe for disaster.
Dat is het nou juist, ze hadden een betere positie TOEN dan NU.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Jarenlang geen onderwijs, kansen en hoop voor deze mensen maar aids, ellende en geweld. Je kan niet verwachten dat ze na een paar jaar modelburgers zijn geworden. Er is nog een lange weg te gaan.
Denken dat hele grote economische verschillen geen problemen opleveren is natuurlijk idealisme pur sang.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja naja het merendeel hier is sowieso idealist en geen realist.
................................................................................quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in...... maar dat viel dus niet op te lossen door racisme...zoals bewezen is.
Je bent letterlijk de SGP'er die beweert dat de SGP de beste partij voor de vrouwen is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is het nou juist, ze hadden een betere positie TOEN dan NU.
Er is geen ontwikkeling, maar juist het tegenovergestelde, ook onder zwarten zelf.
Punt en dan zullen de cijfers van voor 1990 sowieso fucked zijn en volgens de grafiek is het na 1990 een raming. Dus.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ze doden door ambtenaren onder moord rekenen.
Juist wel dus, het is bewezen van wel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in...... maar dat viel dus niet op te lossen door racisme...zoals bewezen is.
Ja, zo ken ik nog wel wat "oplossingen".quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Juist wel dus, het is bewezen van wel.
Vandaar dat de bom op een gegeven moment is gebarsten en dat er terroristen-groeperingen ontstonden. Jaja, men was zo tevreden omdat het zo goed werkte, dat men maar in opstand kwam.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja poeh, een land goed managen, mensen voorzien in primaire levensbehoeften (wat er nu niet is), mensen voorzien in banen (wat er nu niet is), mensen voorzien van zekerheden (wat er nu niet is), streng de wet controleren (wat er nu niet is) is allemaal walgelijk inderdaad.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:22 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ja, zo ken ik nog wel wat "oplossingen".
Ja, zo geredeneerd werkte het repressieve Sovjet-regime ookquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die problemen vallen te niet met de voordelen in welvaartquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:20 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Denken dat hele grote economische verschillen geen problemen opleveren is natuurlijk idealisme pur sang.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vandaar dat de bom op een gegeven moment is gebarsten en dat er terroristen-groeperingen ontstonden. Jaja, men was zo tevreden omdat het zo goed werkte, dat men maar in opstand kwam.
Nee, maar goed, daar kom je wel achter zodra je stopt met geloven dat er onbeperkt geld uit de muur komt als je moeder een pasje erin stopt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die problemen vallen te niet met de voordelen in welvaart
Nee dat hadden ze niet, dat was een schijn positie. Het is een omgekeerde redenatie. Apartheid heeft veel meer nadelen dan voordelen en is op humaan vlak sowieso niet te verdedigen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is het nou juist, ze hadden een betere positie TOEN dan NU.
Er is geen ontwikkeling, maar juist het tegenovergestelde, ook onder zwarten zelf.
Ja, nee, het is veel beter Zuma aan de macht te hebben en uitgehonderde kinderen te zien overal op de snelweg dan een blanke die zorgt voor eten, water en onderdak.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:24 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, maar goed, daar kom je wel achter zodra je stopt met geloven dat er onbeperkt geld uit de muur komt als je moeder een pasje erin stopt.
Je constateerde zelf dat ZA een anarchie is... Al die eeuwen racisme vanaf 1650 heeft dat niet voorkomen dus.. Ik vind dat je erg krom denkt.. Het kan zijn dat het racistisch regime daarnaast ook een aantal goede dingen deed...maar dat kwam niet door het racisme zelf...quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En welvaart zorgt natuurlijk ook voor stabiliteit, dat is absoluut een feit. Maar in het geval van de Apartheid kende de onderlaag geen welvaart.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:24 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, maar goed, daar kom je wel achter zodra je stopt met geloven dat er onbeperkt geld uit de muur komt als je moeder een pasje erin stopt.
Nee, dat komt door het vrije denken qua seksualiteit, die "lang leve de lol" kut mentaliteit van die verrotte hippies uit de sixties.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je constateerde zelf dat ZA een anarchie is... Al die eeuwen racisme vanaf 1650 heeft dat niet voorkomen dus.. Ik vind dat je erg krom denkt.. Het kan zijn dat het racistisch regime daarnaast ook een aantal goede dingen deed...maar dat kwam niet door het racisme zelf...
Het is ook waar dat de criminaliteit minder was ten tijde van dat tijdperk..... maar dat komt niet door de racistische regels zelf.
Je zakt wel ver weg zo... in het goedpraten van racisme.
Er was ook minder aids 22 jaar terug... komt dat ook door racisme of homo-onderdrukking
Want dat is inderdaad het alternatief.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, nee, het is veel beter Zuma aan de macht te hebben en uitgehonderde kinderen te zien overal op de snelweg dan een blanke die zorgt voor eten, water en onderdak.
Niet alleen het alternatief, ik reed er elke dag langs en zag het met m'n eigen ogen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:26 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Want dat is inderdaad het alternatief.
Kom, we graven hem weer op.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:26 schreef Monolith het volgende:
Irak was overigens ook een stuk ordentelijker on Hoessein.
Alsof ik dat nog geloofquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:24 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Libie ook onder Kadaffi.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:26 schreef Monolith het volgende:
En Duitsland werd ook een stuk welvarender nadat de nazi's de macht hadden overgenomen en joden en politieke tegenstander begonnen te onderdrukken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:26 schreef Monolith het volgende:
Precies mijn punt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En welvaart zorgt natuurlijk ook voor stabiliteit, dat is absoluut een feit. Maar in het geval van de Apartheid kende de onderlaag geen welvaart.
Zo'n snor straalt autoriteit uit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:26 schreef Monolith het volgende:
Zoals in Nederland.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:27 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Precies mijn punt.Welvaart zorgt alleen voor stabiliteit als het redelijk verdeeld wordt.
nee.. zeg .... of je liegt bewust of je snapt niet dat ze retro doen over het apartheidstijdperk vanwege de relatieve rust... maar dat ze het racisme zelf afwijzen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:23 schreef Voorschrift het volgende:
Ik ken zwarten die nota bene pleiten voor de herinvoering van Apartheid.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:27 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Precies mijn punt.Welvaart zorgt alleen voor stabiliteit als het redelijk verdeeld wordt.
Ja tuurlijk, ik lieg.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nee.. zeg .... of je liegt bewust of je snapt niet dat ze retro doen over het apartheidstijdperk vanwege de relatieve rust... maar dat ze het racisme zelf afwijzen.
Of het zijn verknipte racisten en dat is ook geen aanbeveling voor je zulke mensen als bewijs op te voeren
Ja, dat geloof ik eigenlijk wel ja.quote:
Klopt. Het is alleen voor bepaalde mensen wat minder prettig. Maar goed, je houdt altijd een overgangsperiode natuurlijk.quote:
Je hebt vast wel olijfolie staan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb trek in olijven, maar heb geen olijven in huis.
He, maar VS. Het nazi-regime werkte ook aardig voor de Duitsers. Het was in ieder geval een stuk ordentelijker dan gedurende de Weimer-republiek.quote:
De overgang van dictatuur naar democratie is voor Duitsland wél succesvol gebleken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Duitsland werd ook een stuk welvarender nadat de nazi's de macht hadden overgenomen en joden en politieke tegenstander begonnen te onderdrukken.
Soort Stockholmsyndroomquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ken zwarten die nota bene pleiten voor de herinvoering van Apartheid.
Nee nee, dat is zielig want gemeen voor Joden. Het is alleen goed bij Voorschrift als je zwarten of bruinen onderdrukt, maar als je aan Joden komt, oei. Dan zijn hemel en aarde te klein.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
He, maar VS. Het nazi-regime werkte ook aardig voor de Duitsers. Het was in ieder geval een stuk ordentelijker dan gedurende de Weimer-republiek.
toe maar.... ... een ouwe zondebok van stal halen..quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, dat komt door het vrije denken qua seksualiteit, die "lang leve de lol" kut mentaliteit van die verrotte hippies uit de sixties.
De eerste overgang naar democratie was natuurlijk een regelrechte ramp. En na WOII werd Duitsland door een trits aan landen bijgestaan, dat er onmogelijk een onhoudbare situatie kon ontstaan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De overgang van dictatuur naar democratie is voor Duitsland wél succesvol gebleken.
De overvang van Apartheid naar democratie is voor Zuid-Afrika een ramp geweest.
Draw your conclusions.
Kut ad hominem.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
toe maar.... ... een ouwe zondebok van stal halen..
Jij hebt die tijd niet meegemaakt, maar het losser worden van de sexuele moraal maakt het jou nu makkelijker voor je geaardheid uit te komen .....
En vooral dit: die verandering in de moraal was heel breed in de maatschappij..... Hippies waren een factor aan de zijlijn.
Beetje hetzelfde als een homo zien pleiten voor het onderdrukken van mensen die een beetje afwijken.quote:
das weer zielig doen.......quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, ik lieg.
Laat ook maar, ik hou me wel koest, ik ga wel weer in de ranken staan van zelfhaat en cultuurrelativisme en de situatie in Afrika als sympathiek bestempelen.
Ach dat is wat overdreven en ik snap Voorschrift wel, ben het alleen niet met alles eens. Het is makkelijk lullen als je hier zit maar ga meer eens in die ellende daar leven.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:30 schreef dotCommunism het volgende:
Ik ga trouwens bijna twijfelen of Voorschrift geen kloon van Berlitz is. die had ook al zulke vreemde raciale ideeen.
Olijven kopen is goed voor de economie in Griekenland....quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb trek in olijven, maar heb geen olijven in huis.
Hahahaha, wat ben je toch een baby zeg. Eerst hier komen roepen hoe goed apartheid is en dat we zwarten moeten onderdrukken en uitsluiten voor hun eigen bestwil en danquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, ik lieg.
Laat ook maar, ik hou me wel koest, ik ga wel weer in de ranken staan van zelfhaat en cultuurrelativisme en de situatie in Afrika als sympathiek bestempelen.
Dat zei ik helemaal niet, verdomd kortzichtig wijf dat je ook bent.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:34 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hahahaha, wat ben je toch een baby zeg. Eerst hier komen roepen hoe goed apartheid is en dat we zwarten moeten onderdrukken en uitsluiten voor hun eigen bestwil en dandoen omdat je erop wordt aangesproken.
Neuh, het enige wat ik stel is dat jij vreemde conclusies trekt. Apartheid werkte, omdat er sprake was van economische groei en de orde werd bewaard. Dan kun je hetzelfde zeggen over nazi-Duitsland. Niet dan?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:33 schreef Voorschrift het volgende:
Anyway jullie hebben gelijk, ik ben 's werelds grootste racist, hoe durf ik naar aanleiding van eigen ervaring dingen te constateren. Schuif nog maar 3 pagina's aan beschuldigingen in m'n schoenen, hebben we dat ook weer gehad.
Ja dat kan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, het enige wat ik stel is dat jij vreemde conclusies trekt. Apartheid werkte, omdat er sprake was van economische groei en de orde werd bewaard. Dan kun je hetzelfde zeggen over nazi-Duitsland. Niet dan?
Het punt is gewoon dat Voorschrift apartheid goedpraat omdat iets anders nog kutter is. Dat is de hele reden hiervan. Niemand praat de huidige situatie goed, maar van Voorschrift mag je geen kritiek op apartheid hebben omdat het nu nog kutter is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Ach dat is wat overdreven en ik snap Voorschrift wel, ben het alleen niet met alles eens. Het is makkelijk lullen als je hier zit maar ga meer eens in die ellende daar leven.
Ach de overgang van democratie naar dictatuur was in eerste instantie voor Duitsland ook best succesvol.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De overgang van dictatuur naar democratie is voor Duitsland wél succesvol gebleken.
De overvang van Apartheid naar democratie is voor Zuid-Afrika een ramp geweest.
Draw your conclusions.
Maar ik denk dat jij dat niet onderschrijft.quote:
Hee, ik help ze graag op weg zodat ze op hun 24ste met pensioen kunnen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Olijven kopen is goed voor de economie in Griekenland....
Wederom niet waar, ga ergens anders fantaseren.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:35 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Het punt is gewoon dat Voorschrift apartheid goedpraat omdat iets anders nog kutter is. Dat is de hele reden hiervan. Niemand praat de huidige situatie goed, maar van Voorschrift mag je geen kritiek op apartheid hebben omdat het nu nog kutter is.
En vergeet niet dat de eerste Duitse kennismaking met democratie, na WOI, tot enorme onrust leidde.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach de overgang van democratie naar dictatuur was in eerste instantie voor Duitsland ook best succesvol.
Ja natuurlijk wel, het is toch een historisch feit of niet?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ik denk dat jij dat niet onderschrijft.
Wel was er een groot economisch verschil tussen toen en nu, Duitsland was bound om failliet te gaan en daardoor vatbaar voor populisme (dat Hitler aan de macht kwam was niet zo vanzelfsprekend, een andere populistische stroming had dat net zo goed gekund).quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De eerste overgang naar democratie was natuurlijk een regelrechte ramp. En na WOII werd Duitsland door een trits aan landen bijgestaan, dat er onmogelijk een onhoudbare situatie kon ontstaan.
Het werkte niet goed voor de Duitsers , rechter Roland Freisler wond er geen doekjes om. Het werkte na de val goed door de westerse hulp.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Duitsland werd ook een stuk welvarender nadat de nazi's de macht hadden overgenomen en joden en politieke tegenstander begonnen te onderdrukken.
Ja, maar zou jij het terecht vinden als Duitsers na WOII terug zouden verlangen naar het nazi-tijdperk? Of vind je dat een ietsjepietsje ziek gezien de enorme gruwelijkheden die de nazi's hebben begaan?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wel, het is toch een historisch feit of niet?
Had nazi-Duitsland geen oorlog gevoerd was het bound om dezelfde weg te gaan zoals Zuid-Afrika nu gaat, namelijk ten onder aan corruptie, inefficientie en vriendjespolitiek.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, het enige wat ik stel is dat jij vreemde conclusies trekt. Apartheid werkte, omdat er sprake was van economische groei en de orde werd bewaard. Dan kun je hetzelfde zeggen over nazi-Duitsland. Niet dan?
En nog ontkennen ook. Jezus, al was je ook maar een beetje een vent kwam je nog voor je mening uit, maar eerst tientallen posts maken waarin je zegt hoe goed apartheid is en dat je onderdrukken van bevolkingsgroepen een goed idee vindt, en dan terugkrabbelen is wel heel treurig hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zei ik helemaal niet, verdomd kortzichtig wijf dat je ook bent.
Zelfs je naam is mooi.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:37 schreef Picchia het volgende:
Tjonge, wat is Henk Westbroek toch koning.
Want ik vind die Zuma een beste vent?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Had nazi-Duitsland geen oorlog gevoerd was het bound om dezelfde weg te gaan zoals Zuid-Afrika nu gaat, namelijk ten onder aan corruptie, inefficientie en vriendjespolitiek.
Hitler en Zuma zijn wat dat betreft goed te vergelijken.
Ziek natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar zou jij het terecht vinden als Duitsers na WOII terug zouden verlangen naar het nazi-tijdperk? Of vind je dat een ietsjepietsje ziek gezien de enorme gruwelijkheden die de nazi's hebben begaan?
Mwoah, voor de gemiddelde Duitsers was het best goed toeven tussen 1933 en 1940.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het werkte niet goed voor de Duitsers , rechter Roland Freisler wond er geen doekjes om. Het werkte na de val goed door de westerse hulp.
Eindelijk snap je m'n punt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, voor de gemiddelde Duitsers was het best goed toeven tussen 1933 en 1940.
Nu komen we ergens. Want op een van de eerdere pagina's stelde je nog dat Apartheid niet per definitie onwenselijk is. Daar ben je op teruggekomen, goed zo.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ziek natuurlijk.
Maar moet ik nog een keer herhalen dat ik zei dat het systeem Apartheid an sich onwenselijk is, en dat het slechts in die context risico-beperkend was en levenskwaliteit verhogend, of lees je er evengoed weer overheen en ga je mee met Ethi de schreeuwmarxist?
Lelijk is ie wel ja. En nogal dom als je hem ooit over politiek hoort.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:39 schreef Picchia het volgende:
Hoe kan zo'n lelijke man toch zo goed zingen?
Dat weet ik niet, daar heb ik niets van gelezen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want ik vind die Zuma een beste vent?
Hmm ja, het is "an sich onwenselijk"quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ziek natuurlijk.
Maar moet ik nog een keer herhalen dat ik zei dat het systeem Apartheid an sich onwenselijk is, en dat het slechts in die context risico-beperkend was en levenskwaliteit verhogend, of lees je er evengoed weer overheen en ga je mee met Ethi de schreeuwmarxist?
quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Onderdrukking is ook altijd onwenselijk.
lol.quote:
Natuurlijk is Apartheid onwenselijk als systeem, maar je moet het per geval bekijken, en ik denk werkelijk waar dat het land beter af is met een gesegregeerde samenleving. Nu doen ze exact hetzelfde als toen, alleen privaat, maar wel alle lasten ervan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu komen we ergens. Want op een van de eerdere pagina's stelde je nog dat Apartheid niet per definitie onwenselijk is. Daar ben je op teruggekomen, goed zo.
Ja, maar dat maakt het nazi-regime niet minder verwerpelijk. Voor met name de Oost-Duitsers waren de nazi-jaren waarschijnlijk beter dan de post-WOII periode. Desondanks ga ik niet roepen: geef ons de nazi's maar. Toen was er tenminste orde en welvaart.quote:
Ja, je moet kijken naar de situatie, maar in een blanco samenleving is onderdrukking onwenselijk, als er echter enorme factoren zijn waar onderdrukking tegen helpt dan wil ik er wel naar kijken. Als je kijkt welke rotzooi daar is, je zit soms letterlijk jankend in de auto omdat ze kinderen van 3 voor je wagen gooien en dan op je ramen slaan als je remt etc. waardoor je gedwongen bent ze aan te rijden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hmm ja, het is "an sich onwenselijk"
[..]
[..]
lol.
Dat zou ik niet willen stellen, it just was the same shit but different uniform.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt het nazi-regime niet minder verwerpelijk. Voor met name de Oost-Duitsers waren de nazi-jaren waarschijnlijk beter dan de post-WOII periode. Desondanks ga ik niet roepen: geef ons de nazi's maar. Toen was er tenminste orde en welvaart.
"Met een beetje tolerantie, ben je altijd op vakantie."quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:40 schreef waht het volgende:
[..]
Lelijk is ie wel ja. En nogal dom als je hem ooit over politiek hoort.
Ik zie werkelijk niet in wat de voordelen zijn van een gesegreerde samenleving. Wat voegt een verbod om interraciale sex te hebben in godsnaam toe? Hoe bevordert zoiets de welvaart of de stabiliteit?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk is Apartheid onwenselijk als systeem, maar je moet het per geval bekijken, en ik denk werkelijk waar dat het land beter af is met een gesegregeerde samenleving. Nu doen ze exact hetzelfde als toen, alleen privaat, maar wel alle lasten ervan.
Je kan wel zeggen "gun het een kans" en dat doe ik ook, want heb al eerder in dit topic aangegeven (eerste pagina) dat Mandela een goede president was, maar kom op, na 25 jaar mag je wel iets meer verwachten dan een totale anarchistische kaaslag.
Ik weet het inderdaad beter dan een internetheld die verhaaltjes verzint over waar hij gewoond heeft op de wereld en hoe hij op zijn 22e allemaal topbedrijven adviseert, maar wel tijd heeft de godganse dag en avond op fok te posten. Hoe weet je dat zo?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, je moet kijken naar de situatie, maar in een blanco samenleving is onderdrukking onwenselijk, als er echter enorme factoren zijn waar onderdrukking tegen helpt dan wil ik er wel naar kijken. Als je kijkt welke rotzooi daar is, je zit soms letterlijk jankend in de auto.
Maar goed, je weet het toch beter.
Wil je foto's zien?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:44 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ik weet het inderdaad beter dan een internetheld die verhaaltjes verzint over waar hij gewoond heeft op de wereld en hoe hij op zijn 22e allemaal topbedrijven adviseert, maar wel tijd heeft de godganse dag en avond op fok te posten. Hoe weet je dat zo?
Dat is waar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, voor de gemiddelde Duitsers was het best goed toeven tussen 1933 en 1940.
Ze zijn doorgedreven, zeker.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie werkelijk niet in wat de voordelen zijn van een gesegreerde samenleving. Wat voegt een verbod om interraciale sex te hebben in godsnaam toe? Hoe bevordert zoiets de welvaart of de stabiliteit?
Voor de echte Duitsers was er natuurlijk wel een verschil. Die hadden weinig te klagen voor de oorlogsjaren.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen stellen, it just was the same shit but different uniform.
Innocent until proven guilty.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:44 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ik weet het inderdaad beter dan een internetheld die verhaaltjes verzint over waar hij gewoond heeft op de wereld en hoe hij op zijn 22e allemaal topbedrijven adviseert, maar wel tijd heeft de godganse dag en avond op fok te posten. Hoe weet je dat zo?
Dat pathetische geval van een vrouw denkt enkel dat haar mislukking in haar jeugdige leven de norm is en de rest maar alles bij elkaar raapt.quote:
Het is inderdaad een genot kinderen met de bumper aan de kant te rammen omdat je anders een mes op de keel krijgt.quote:
230 posts verder.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat een discussie. En dat enkel en alleen omdat ik Reagan een eikel vond omdat het Apartheid-regime onvoorwaardelijk steunde
Zo lang maar duidelijk is dat apartheid in vergelijk tot communisme de hemel is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:42 schreef dotCommunism het volgende:
Maar goed, blij dat je eindelijk durft toe te geven dat het toch niet zo fijn was allemaal. Nu nog even leren je mening zo te stellen dat het niet lijkt alsof je apartheid toejuicht.
Nu niet vals worden Harm Edens.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat pathetische geval van een vrouw denkt enkel dat haar mislukking in haar jeugdige leven de norm is en de rest maar alles bij elkaar raapt.
Voor de gewone Duitser mischien wel, maar de politiek van de nazi's heeft het land toen al culturele en wetenschappelijke schade toegevoegd, heel veel mensen van de intellectuele elite zijn in de jaren 30 vertrokken en helaas niet meer terug gekomen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de echte Duitsers was er natuurlijk wel een verschil. Die hadden weinig te klagen voor de oorlogsjaren.
Sorry.quote:
Ik heb in ieder geval mn punt gemaakt.quote:
Gadverdamme, waarom zou iemand zich als vrouw voordoen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Innocent until proven guilty.
Jij bent ook gewoon een vent.
Dat doet Bluesdude ook weleens........quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval mn punt gemaakt.
Een respectabel punt, want wat er gebeurde was walgelijk, maar wat je nu dagelijks ziet staat echt in schril contrast. Maar goed, ik kan me indenken dat enkel tekstboekervaring tot andere conclusies zullen leiden dan de mijne. Respecteer het ook wel, maar ik weiger hier neer te worden gezet als een of andere KKK fan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval mn punt gemaakt.
Zelfhaat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gadverdamme, waarom zou iemand zich als vrouw voordoen?
Het maakte natuurlijk wel een verschil of je tot het Herrenvolk behoorde en elke week gezellig door de straten ging marcheren of op kamp ging waar je werd ingeprent dat je speciaal was, enkel omdat je Duits bent. Ik kan je verzekeren dat veel Duitsers met weemoed terug hebben gedacht aan die tijd. Ondanks de vele gruwelijkheden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Voor de gewone Duitser mischien wel, maar de politiek van de nazi's heeft het land toen al culturele en wetenschappelijke schade toegevoegd, heel veel mensen van de intellectuele elite zijn in de jaren 30 vertrokken en helaas niet meer terug gekomen.
Maar tijdens het communisme had de gewone Duitser net zo weinig te klagen, dus in zoverre was die overgang van systeem geen groot verschil, ook niet qua welvaart.
De overgang in het westen was veel groter, maar dat zag je in 1990 tijdens de éénwording, wél een groot verschil in welvaart voor de gemiddelde Duitser.
Politiek correct?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef eriksd het volgende:
Goed nieuws VS, de eerste muziek die ik op mijn tablet heb gezet is PC
Satan's tool.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef eriksd het volgende:
Goed nieuws VS, de eerste muziek die ik op mijn tablet heb gezet is PC
Wat is er gebeurd VS?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een respectabel punt, want wat er gebeurde was walgelijk, maar wat je nu dagelijks ziet staat echt in schril contrast. Maar goed, ik kan me indenken dat enkel tekstboekervaring tot andere conclusies zullen leiden dan de mijne. Respecteer het ook wel, maar ik weiger hier neer te worden gezet als een of andere KKK fan.
Ik zei dat de situatie in Zuid-Afrika onder Apartheid beter was dan nu.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd VS?
Normaal ben jij de luchtigheid zelve, dit ken ik niet van je
Want jij liep voor 1991 ook rond als zwarte meneer in Zuid-Afrika. Of heb je die wijsheid vooral uit tekstboekjes gehaald of uit derde hand?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een respectabel punt, want wat er gebeurde was walgelijk, maar wat je nu dagelijks ziet staat echt in schril contrast. Maar goed, ik kan me indenken dat enkel tekstboekervaring tot andere conclusies zullen leiden dan de mijne. Respecteer het ook wel, maar ik weiger hier neer te worden gezet als een of andere KKK fan.
Gevoelig discussieonderwerp met letterlijk en figuurlijk veel zwart-wit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd VS?
Normaal ben jij de luchtigheid zelve, dit ken ik niet van je
Nee, verhalen van zwarte meneren die voor 1991 ook rondliepen in Zuid-Afrika.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want jij liep voor 1991 ook rond als zwarte meneer in Zuid-Afrika. Of heb je die wijsheid vooral uit tekstboekjes gehaald of uit derde hand?
Door zijn schrijfstijl heb ik er altijd een extra hekel aan als hij gelijk heeft.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat doet Bluesdude ook weleens........
En je voegde daar aan toe dat Apartheid niet per definitie onwenselijk is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zei dat de situatie in Zuid-Afrika onder Apartheid beter was dan nu.
Dat is een feit, wat is de discussie?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zei dat de situatie in Zuid-Afrika onder Apartheid beter was dan nu.
Hmm, apartquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zelfhaat.
En het past natuurlijk beter in het cultureel-marxisme.
Gezien de stand van zaken in dat land, kan ik er zo m'n vraagtekens bij zetten inderdaad.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je voegde daar aan toe dat Apartheid niet per definitie onwenselijk is.
De beschrijving die jij nu geeft doet me heel aan de DDR denken, daar lieten ze ook kinderen in uniform door de straten marcheren en vertelden ze hen dat het een voorrecht was om in de DDR te leven.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het maakte natuurlijk wel een verschil of je tot het Herrenvolk behoorde en elke week gezellig door de straten ging marcheren of op kamp ging waar je werd ingeprent dat je speciaal was, enkel omdat je Duits bent. Ik kan je verzekeren dat veel Duitsers met weemoed terug hebben gedacht aan die tijd. Ondanks de vele gruwelijkheden.
EG, in hemelsnaam, waarom lees je dat topic nog?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Jemig, wat een stel ontevreden gasten in dat salaristopic
EG, kom er gewoon niet meer en maak je niet zo drukquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Heb je weer lopen rellen tussen de werkende mensen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
En daar ging het dus om. Dat jij de huidige situatie minder vindt dan Apartheid, is een ding (ook dubieus, maar goed). Maar dat je vervolgens Apartheid aanduidt als zijnde niet per se onwenselijk omdat het toen beter was, durf ik volmondig te bestrijden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gezien de stand van zaken in dat land, kan ik er zo m'n vraagtekens bij zetten inderdaad.
Daar past een muziekje bij!quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gevoelig discussieonderwerp met letterlijk en figuurlijk veel zwart-wit.
Weet jij hoeveel ze ervoor doen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
quote:
En economisch ging het de DDR'ers ook voor de wind? Dus de ex-nazi's voelden zich gelijk thuis in hun nieuwe land?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De beschrijving die jij nu geeft doet me heel aan de DDR denken, daar lieten ze ook kinderen in uniform door de straten marcheren en vertelden ze hen dat het een voorrecht was om in de DDR te leven.
Maar je hebt gelijk hoor, ook nu nog zijn er talloze mensen die terugverlangen naar de DDR.
Daarom zeg ik ook, same shit, different uniform.
Uiteraard, dat is helemaal juist, echt het perfecte antwoord.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:54 schreef GSbrder het volgende:
Als we niet de tegenstelling zwart-wit hanteren, kunnen we niet gewoon zeggen dat elke pragmaticus vraagtekens hoort te stellen bij categorisch imperatief maken van het zelfbeschikkingsrecht.
De hersens zijn het meest blij als ze baden in vet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:56 schreef Nautilus. het volgende:
Zo, dat ging weer lekker. Wil ik op station 010 mijn fiets uit het rek halen, staan mijn banden leeg. Tentamen ging gelukkig wel lekker. Nu junkfood vreten met een huisgenoot.
Dan behoor je hard op te treden. Zie niet in waarom er dan rassenwetten aan te pas horen te komen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is helemaal juist, echt het perfecte antwoord.
Maar wat doe je als het zelfbeschikkingsrecht wordt gebruikt voor ongerepte corruptie, moord, verkrachting, criminaliteit, nog meer racisme, ongerepte armoede, verhongering, werkloosheid en police-brutality tegen alles en iedereen? Ofwel; anarchisme.
De gewone man had in het 3e rijk nou niet bepaald veel te besteden, dus qua welvaart was het zeker met de DDR te vergelijken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En economisch ging het de DDR'ers ook voor de wind? Dus de ex-nazi's voelden zich gelijk thuis in hun nieuwe land?
De techniek staat voor niets tegenwoordig.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:57 schreef eriksd het volgende:
Oeh, die musicplayer is wel nice op de tablet. Haarscherp alle albumafbeeldingen van phil
Eh omdat de behandeling dan sowieso racistisch zou zijn, ook al staat het niet in de wet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan behoor je hard op te treden. Zie niet in waarom er dan rassenwetten aan te pas horen te komen.
Nou ja de AI valt me nog wat tegen. Als die een beetje ontwikkeld was, dan had dat ding gewoon moeten weigeren Phil Collins af te spelen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:59 schreef Picchia het volgende:
[..]
De techniek staat voor niets tegenwoordig.
Ze kregen een post in de nieuwe regering? Oke, en nu? Dergelijk pragmatisme is niemand vreemd, dunkt mij. Verder snap ik het punt dat je probeert te maken niet echt. De Duitse identiteit verschilde tot echt in grote mate onder de nazi's en de commi's.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De gewone man had in het 3e rijk nou niet bepaald veel te besteden, dus qua welvaart was het zeker met de DDR te vergelijken.
En dat ex-nazi's nu niet bepaald problemen hadden met het communisme (of de democratie, for that matters), dat kan je hier nalezen:
http://de.wikipedia.org/w(...)mokratische_Republik
Het was gewoon een kwestie van overstappen van de NSDAP naar de SED.
Israel is de Apartheid staat bij uitstek waar ze het gewoon niet bij de naam noemen inderdaad.quote:
Het klassieke scenario van de AI die de mens tegen zichzelf in bescherming neemt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja de AI valt me nog wat tegen. Als die een beetje ontwikkeld was, dan had dat ding gewoon moeten weigeren Phil Collins af te spelen.
Je kunt toch gewoon hard optreden tegen criminaliteit en die malle rassenwetten buiten beschouwing laten. Of zeg ik nu iets heel geks?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eh omdat de behandeling dan sowieso racistisch zou zijn, ook al staat het niet in de wet.
No offense.
Na 12 uur.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:00 schreef von_Preussen het volgende:
Kan je de dagcijfers nu al ergens nalezen?
Ja hoor, maar hard optreden houdt dan evengoed hetzelfde in als Apartheid, dat bedoel ik nou juist.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon hard optreden tegen criminaliteit en die malle rassenwetten buiten beschouwing laten. Of zeg ik nu iets heel geks?
Ah, onze demagoog.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Israel is de Apartheid staat bij uitstek waar ze het gewoon niet bij de naam noemen inderdaad.
Zouden ze het niet doen; tsja, holocaust II.
Het is een uiterst onacceptabele oplossing maar het werkt, zo goed- of kwaadschiks als het gaat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Israel is de Apartheid staat bij uitstek waar ze het gewoon niet bij de naam noemen inderdaad.
Zouden ze het niet doen; tsja, holocaust II.
Ah, nu ben ik ineens demagoog.quote:
Bah, ik heb het vermoeden dat het een lange nacht gaat worden terwijl ik morgen 12 uur van huis ben......(werken in Koostown).quote:
Oplossing is het niet inderdaad, maar wat blijft er over als je het zou opheffen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:02 schreef waht het volgende:
[..]
Het is een uiterst onacceptabele oplossing maar het werkt, zo goed- of kwaadschiks als het gaat.
Nonsens....... Men kan prima mensen in elkaar slaan zonder racistisch te wezen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eh omdat de behandeling dan sowieso racistisch zou zijn, ook al staat het niet in de wet.
No offense.
Ja dat hebben die tablets dus nog niet helemaal begrepen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:02 schreef Picchia het volgende:
A robot may not injure a human being or, through inaction, allow a human being to come to harm.
Stalin was juist één van de grootste racisten überhaupt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nonsens....... Men kan prima mensen in elkaar slaan zonder racistisch te wezen.
Stalin heeft er 10 miljoen vermoord zelfs..
Het zwarte gat, hè.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:00 schreef eriksd het volgende:
Ben benieuwd naar de dagcijfers van vandaag
En zometeen heb ik ook geen tentamens meer, de schande wordt ondraaglijk.
Ik moet om kwart voor 7 opquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bah, ik heb het vermoeden dat het een lange nacht gaat worden terwijl ik morgen 12 uur van huis ben......(werken in Koostown).
Prima, besef je echter wel dat 99 van de 100 wel zwart zullen zijn dan, en dat zal automatisch in de pers komen als Apartheid versie 2.0.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nonsens....... Men kan prima mensen in elkaar slaan zonder racistisch te wezen.
Stalin heeft er 10 miljoen vermoord zelfs..
Mijn hemel, je snapt het gewoon niet. Zelfs in een land waar het overgrote deel van de criminaliteit wordt gepleegd door zwarten. hoef je geen rassenwetten in te voeren (ik neem aan dat je het lijstje kent). Je kunt ook optreden zonder denigrerende regels toe te passen. Die overigens ook weer leiden tot verdere onvrede (wat we ook hebben kunnen zien).quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja hoor, maar hard optreden houdt dan evengoed hetzelfde in als Apartheid, dat bedoel ik nou juist.
Dat systeem van apartheid is meer gericht op het stoppen van terroristische aanslagen. Dreigingen tegen welke een conventioneel leger niets kan doen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oplossing is het niet inderdaad, maar wat blijft er over als je het zou opheffen?
Ik vrees het ergste.
Morgen mag ikquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:04 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Het zwarte gat, hè.
Vind het altijd wel mooi, dat gevoel net na een tentamen. Soort mentaal orgasme.
Ik zei ook, ze drieven te ver door.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn hemel, je snapt het gewoon niet. Zelfs in een land waar het overgrote deel van de criminaliteit wordt gepleegd door zwarten. hoef je geen rassenwetten in te voeren (ik neem aan dat je het lijstje kent). Je kunt ook optreden zonder denigrerende regels toe te passen. Die overigens ook weer leiden tot verdere onvrede (wat we ook hebben kunnen zien).
Dat werkwoord vervoeg je ietwat anders.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zei ook, ze drieven te ver door.
Maar er zit een verschil tussen een rem er op, of totaal verbieden, of totaal de teugels los.
Door de teugels te laten vieren bereik je meer op de lange termijn. Maar ja, na zestig jaar ellende, lag het niet voor de hand dat iedereen plots hand in hand door de straten ging huppelen. Amerika is toch nog slechter geworden na het opheffen van de segregatie?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zei ook, ze drieven te ver door.
Maar er zit een verschil tussen een rem er op, of totaal verbieden, of totaal de teugels los.
Dreven*quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat werkwoord vervoeg je ietwat anders.
Geen mens die dat goedpraat, jankbal.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:07 schreef Voorschrift het volgende:
En nee we kennen die situaties niet in Europa of Azie of Amerika of waar dan ook, maar daar zijn de spanningen omtrent kleur ook niet zo hoog. Ik heb van zwarte werkgevers gewoon letterlijk lijstjes moeten opstellen over hoeveel vrouwen, mannen, zwarten, gekleurden, aziaten, blanken, en ga zo maar door er op kwamen draven, waar gebruik van maakten etc. etc.
Denk je dat dat leuk werk is? Voelde me net een Nazi capo met een lijstje bij een trein die uitgeladen werd.
Maar goed, dat waren geen blanken van wie je het moest doen, dus "apartheid" mag je het niet noemen meer, hoezee.
Nee, dat is hem ook niet.quote:
Nee, Zuid-Afrika krijgt echter nooit die aandacht.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen mens die dat goedpraat, jankbal.
Dat ligt eraan. Volgens mij wil 'ie doordraven gebruiken, maar doordrijven kan eventueel ook nog.quote:
Dan weet ik het niet.quote:
Dat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Volgens mij wil 'ie doordraven gebruiken, maar doordrijven kan eventueel ook nog.
Dan volg jij andere berichtgeving dan ik. Je overdrijft altijd wel behoorlijk als je vreemde standpunten inneemt. Vreemde jongen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, Zuid-Afrika krijgt echter nooit die aandacht.
Het is allemaal "goed" en "mooi" en "leuk" en "lief" en "ietwat meer criminaliteit maar ach, moet kunnen".
Hoezo ..komt in de pers apartheid 2.0...?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, besef je echter wel dat 99 van de 100 wel zwart zullen zijn dan, en dat zal automatisch in de pers komen als Apartheid versie 2.0.
.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo ..komt in de pers apartheid 2.0...?
Er is toch een democratie met gelijke burgerrechten.
De regering is overwegend zwart en als zij een streng Law&Order beleid heeft dan zal de pers dat niet beschouwen als racisme... Daar ligt het probleem echt niet in.
Wat jij verkapt suggereert (althans, die indruk geef je ) is terughalen van de wetten die zwarten mensen als minderwaardig behandelen omdat ze zwart zijn. Geen democratie, geen stemrecht voor zwarte mensen, wel voor blanken....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |