Gelukkig is ZA niet de bakermat van mijn samenleving....quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ken landen in Afrika zonder Apartheid waar het er toch wat slechter aan toe gaat, Zuid-Afrika is nog altijd de bakermat van samenleving en economische vitaliteit. Maar oke, shoot me.
Zwarten onderdrukken is altijd goed, want elders is het erger. Misschien moeten we in Nederland ook maar beginnen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was toch zwaar kut, zei je net?
Hmm ja, dan nemen ze b.v. in '76 niet de geschatte 600 doden door rellen in Soweto e.d. mee.quote:
dat snap ik. Je zit met dezelfde shit in de maag als ik.quote:
Het is aantal per 100.000 en er zit in '76 een piekje, dus kan best meegenomen zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hmm ja, dan nemen ze b.v. in '76 niet de geschatte 600 doden door rellen in Soweto e.d. mee.
Ik weet dat je dit niet wilt geloven, maar (financiele) ongelijkheid leidt op een gegeven moment tot grote spanningen. En naar verloop van tijd klapt de boel, zoals dat ook in Zuid-Afrika is gebeurd. Het land voelt daar nog steeds de naweeen van. Een Apartheid-regime is een recipe for disaster.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar in vergelijking met de rest van die pokke landen het paradijs.
Ach ze moorden elkaar net zo hard uit als de blanken, het is daar na zonsondergang anarchie pur sang.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:16 schreef Tem het volgende:
De reden dat jij niet veilig over straat kan heeft natuurlijk veel te maken met de jarenlange onderdrukking.
Ik betwijfel of ze doden door ambtenaren onder moord rekenen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is aantal per 100.000 en er zit in '76 een piekje, dus kan best meegenomen zijn.
daar heb je gelijk in...... maar dat viel dus niet op te lossen door racisme...zoals bewezen is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:18 schreef Voorschrift het volgende:
het is daar na zonsondergang anarchie pur sang.
Dat bedoel ik. Jarenlang geen onderwijs, kansen en hoop voor deze mensen maar aids, ellende en geweld. Je kan niet verwachten dat ze na een paar jaar modelburgers zijn geworden. Er is nog een lange weg te gaan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach ze moorden elkaar net zo hard uit als de blanken, het is daar na zonsondergang anarchie pur sang.
Ja naja het merendeel hier is sowieso idealist en geen realist.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet dat je dit niet wilt geloven, maar (financiele) ongelijkheid leidt op een gegeven moment tot grote spanningen. En naar verloop van tijd klapt de boel, zoals dat ook in Zuid-Afrika is gebeurd. Het land voelt daar nog steeds de naweeen van. Een Apartheid-regime is een recipe for disaster.
Dat is het nou juist, ze hadden een betere positie TOEN dan NU.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Jarenlang geen onderwijs, kansen en hoop voor deze mensen maar aids, ellende en geweld. Je kan niet verwachten dat ze na een paar jaar modelburgers zijn geworden. Er is nog een lange weg te gaan.
Denken dat hele grote economische verschillen geen problemen opleveren is natuurlijk idealisme pur sang.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja naja het merendeel hier is sowieso idealist en geen realist.
................................................................................quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in...... maar dat viel dus niet op te lossen door racisme...zoals bewezen is.
Je bent letterlijk de SGP'er die beweert dat de SGP de beste partij voor de vrouwen is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is het nou juist, ze hadden een betere positie TOEN dan NU.
Er is geen ontwikkeling, maar juist het tegenovergestelde, ook onder zwarten zelf.
Punt en dan zullen de cijfers van voor 1990 sowieso fucked zijn en volgens de grafiek is het na 1990 een raming. Dus.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ze doden door ambtenaren onder moord rekenen.
Juist wel dus, het is bewezen van wel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in...... maar dat viel dus niet op te lossen door racisme...zoals bewezen is.
Ja, zo ken ik nog wel wat "oplossingen".quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Juist wel dus, het is bewezen van wel.
Vandaar dat de bom op een gegeven moment is gebarsten en dat er terroristen-groeperingen ontstonden. Jaja, men was zo tevreden omdat het zo goed werkte, dat men maar in opstand kwam.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja poeh, een land goed managen, mensen voorzien in primaire levensbehoeften (wat er nu niet is), mensen voorzien in banen (wat er nu niet is), mensen voorzien van zekerheden (wat er nu niet is), streng de wet controleren (wat er nu niet is) is allemaal walgelijk inderdaad.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:22 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ja, zo ken ik nog wel wat "oplossingen".
Ja, zo geredeneerd werkte het repressieve Sovjet-regime ookquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die problemen vallen te niet met de voordelen in welvaartquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:20 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Denken dat hele grote economische verschillen geen problemen opleveren is natuurlijk idealisme pur sang.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vandaar dat de bom op een gegeven moment is gebarsten en dat er terroristen-groeperingen ontstonden. Jaja, men was zo tevreden omdat het zo goed werkte, dat men maar in opstand kwam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |