VMBO-ers hebben een disproportioneel groot aandeel in de criminaliteit in dit land.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk enkel ter vermaak zijn van ons als elite, niet voor de relatieve rust.
Ik probeer het nog een keer. Ik beweer niet dat het nu beter is, ik constateer slechts dat Apartheid een ziek regime was. En dat die Afrikanen zelf ook gruwelijkheden uithalen op dit moment is minstens zo erg, maar dat zegt geen hol over Apartheid.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Noem me maar ziek dan.
Wat ik daar heb meegemaakt en hoe ik daar behandeld werd om enkel mijn huidskleur, "sympathie en gelijkheid en gerechtigheid" is wel het laatste woord wat ik er op zou plakken. En ja, de blanken deden dat evengoed, en dat valt ook niet goed te praten, maar het hield in ieder geval de problematiek binnen de perken(!)
Dat ligt niet ten grondslag aan de huidige revoluties. Daarnaast is de religieuze segregratie van minder effectieve aard dan raciale. Er zijn zat voorbeelden van religieuze minderheden die op parlementair niveau gewoon vertegenwoordigd werden en hoge posten krijgen/kregen. De segregratie was/is er meer op sociaal niveau (soort zoekt soort).quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Geen raciale maar dan godsdienstige segregatie, Is dat niet eender.
Een zwarte kon vroeger gewoon veilig (met toestemming) door een stad lopen, nu kan ik als blanke niet meer door de stad lopen, toch een subtiel verschil hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En in het voordeel van jouw kleur huid natuurlijk.
Niet enkel gruwelijkheden, ze hebben het erger gemaakt dan het al was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik probeer het nog een keer. Ik beweer niet dat het nu beter is, ik constateer slechts dat Apartheid een ziek regime was. En dat die Afrikanen zelf ook gruwelijkheden uithalen op dit moment is minstens zo erg, maar dat zegt geen hol over Apartheid.
Heel simpel, de overheid zorgt er ook voor dat in Nederland niet de anarchistische pleuris uitbreekt, want dan valt de samenleving in elkaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is allemaal heel kut, maar ik zie niet in hoe dat Apartheid rechtvaardigt. Het ene kwaad maakt het andere kwaad niet goed.
Ja, daar komt het wel op neerquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En in het voordeel van jouw kleur huid natuurlijk.
Het is jammer dat het leger niet ingreep, goede vriend van me was commandant van een divisie en hij zei dat het maar een haar scheelde of de verkiezingen werden door het leger ongeldig verklaard.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heel simpel, de overheid zorgt er ook voor dat in Nederland niet de anarchistische pleuris uitbreekt, want dan valt de samenleving in elkaar.
In Zuid-Afrika heeft men bewust ervoor gekozen om van een relatief stabiele samenleving over te gaan naar een anarchistische pleuris waarin iedereen slechter af is.
Dus ik snap niet hoe het onrecht van de Apartheid een verslechtering van de bestaande situatie rechtvaardigt.
Ja, maar dat zegt toch jack shit over Apartheid?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet enkel gruwelijkheden, ze hebben het erger gemaakt dan het al was.
Jij werd als zwarte destijds beter behandeld in de straten dan nu als blanke.quote:
Dus zie je maar weer dat een sterk leger dat het democratisch proces controleert erg belangrijk is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is jammer dat het leger niet ingreep, goede vriend van me was commandant van een divisie en hij zei dat het maar een haar scheelde of de verkiezingen werden door het leger ongeldig verklaard.
Zeker wel, het zegt dat die gruwelijkheden in toom werden gehouden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dat zegt toch jack shit over Apartheid?
De meeste criminelen houden ook van voetbal. Ik stel derhalve voor om de stadions van failliete sportclubs te gebruiken als arena. Camera's erop. "Echte voetbalfans slaan er op los in het stadion", en cashen maar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
VMBO-ers hebben een disproportioneel groot aandeel in de criminaliteit in dit land.
Hoe dragen dergelijke wetten precies bij aan de rust?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heel simpel, de overheid zorgt er ook voor dat in Nederland niet de anarchistische pleuris uitbreekt, want dan valt de samenleving in elkaar.
In Zuid-Afrika heeft men bewust ervoor gekozen om van een relatief stabiele samenleving over te gaan naar een anarchistische pleuris waarin iedereen slechter af is.
Dus ik snap niet hoe het onrecht van de Apartheid een verslechtering van de bestaande situatie rechtvaardigt.
quote:De wet op verbod van gemengde huwelijken (1949)
De ontuchtwet (1950) - verbod op seksuele relatie met ander ras.
De wet op bevolkingsregistratie (1950) - het registeren van ras was verplicht.
De groepsgebiedenwet (27 april 1950) - werkverbod van andere rassen in stedelijke gebieden.
De wet op aparte gerieven (1953) - verbod op het gebruiken van dezelfde openbare voorzieningen.
De wet op Bantoe-onderwijs (1953) - zwarten werden onderwezen in het Afrikaans
De wet op werkgelegenheden (1956) - betere banen waren gereserveerd voor blanken.
Je hebt echt niet door wat voor verschrikkelijk racistisch mannetje met blanke-suprematie ideeen je bent hè?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een zwarte kon vroeger gewoon veilig (met toestemming) door een stad lopen, nu kan ik als blanke niet meer door de stad lopen, toch een subtiel verschil hoor.
Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat het onder de Apartheid allemaal zoveel beter was?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je zag die vervelende zwarten niet, want ze hadden toestemming van blanke mensen nodig om over straat te mogen lopen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat het onder de Apartheid allemaal zoveel beter was?
Ik schop je Groningse boerinnen-reet hoogstpersoonlijk nog die kant op, ervaar 't lekker zelf hoe geweldig het is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je hebt echt niet door wat voor verschrikkelijk racistisch mannetje met blanke-suprematie ideeen je bent hè?
Voor de miljoenste keer: dat zegt toch niets over Apartheid? Dat een Rus minder kans het lootje te liggen onder het bewind van Stalin dan onder de bezetting van de nazi's, maakt het Stalinistische regime toch niet plots goed?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij werd als zwarte destijds beter behandeld in de straten dan nu als blanke.
Ja die kuttoeristen zien dat niet in hun beveiligde bussen en gated shopping malls, maar ach, out of sight out of mind.
"Visa" of "pasjes".quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:06 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je zag die vervelende zwarten niet, want ze hadden toestemming van blanke mensen nodig om over straat te mogen lopen.
Je kunt ook stellen dat juist dat racisme medeschuldig is aan de situatie van nu in de criminaliteit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:59 schreef Voorschrift het volgende:
Wat ik daar heb meegemaakt en hoe ik daar behandeld werd om enkel mijn huidskleur, "sympathie en gelijkheid en gerechtigheid" is wel het laatste woord wat ik er op zou plakken. En ja, de blanken deden dat evengoed, en dat valt ook niet goed te praten, maar het hield in ieder geval de problematiek binnen de perken(!)
Wie beweert dat het daar geweldig is?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik schop je Groningse boerinnen-reet hoogstpersoonlijk nog die kant op, ervaar 't lekker zelf hoe geweldig het is.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg ook Apartheid als systeem was slecht MAAR IN VERGELIJKING MET NU was het beter. Moet ik het nog 100 keer zeggen of wat?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de miljoenste keer: dat zegt toch niets over Apartheid? Dat een Rus minder kans het lootje te liggen onder het bewind van Stalin dan onder de bezetting van de nazi's, maakt het Stalinistische regime toch niet plots goed?
Niemand zegt hier dat het nu zo geweldig is daar enkel dat de gruwelijkheden van nu geen excuus zijn om de Apartheid weer in te voeren/te handhaven.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik schop je Groningse boerinnen-reet hoogstpersoonlijk nog die kant op, ervaar 't lekker zelf hoe geweldig het is.
Slavery is freedomquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een zwarte kon vroeger gewoon veilig (met toestemming) door een stad lopen, nu kan ik als blanke niet meer door de stad lopen, toch een subtiel verschil hoor.
Niet bij mijquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die heb ik ook al. Maar gaat enge dingen doen met je netwerk bij installatie.Bekend
Oh, ja nee, dat is heel anders.quote:
Nou ja, je zou natuurlijk analoog aan deze situatie kunnen stellen dat Rusland onder het bewind van Stalin zoveel beter was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En dat is??quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je valt midden in een leuke discussie.
Is het niet gewoon eenvoudiger om te concluderen dat het beide niet veel soeps is? In plaats van Apartheid een Godsend te noemen, kun je ook gewoon stellen dat het een walgelijk regime was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik zeg ook Apartheid als systeem was slecht MAAR IN VERGELIJKING MET NU was het beter. Moet ik het nog 100 keer zeggen of wat?
Dan wat?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, je zou natuurlijk analoog aan deze situatie kunnen stellen dat Rusland onder het bewind van Stalin zoveel beter was.
Nee hoor de apartheid zelf is niks beter.. Het is smerigheid.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik zeg ook Apartheid als systeem was slecht MAAR IN VERGELIJKING MET NU was het beter. Moet ik het nog 100 keer zeggen of wat?
Nee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het niet gewoon eenvoudiger om te concluderen dat het beide niet veel soeps is? In plaats van Apartheid een Godsend te noemen, kun je ook gewoon stellen dat het een walgelijk regime was.
Dan de huidige situatie met rellen in Moskou. Die had je vroeger helemaal niet. Toen werden mensen tenminste ordentelijk afgevoerd richting Siberië.quote:
Onderdrukking is ook altijd onwenselijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
Dat impliceert namelijk dat het altijd onwenselijk is.
Niet te vergelijken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan de huidige situatie met rellen in Moskou. Die had je vroeger helemaal niet. Toen werden mensen tenminste ordentelijk afgevoerd richting Siberië.
Dan verschillen we van mening.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Onderdrukking is ook altijd onwenselijk.
Natuurlijk zijn rassenwetten per definitie onwenselijk. Je hoeft geen expert te zijn om te beseffen dat het Apartheid-regime een voedingsbodem is geweest voor meer ellende.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
maar dat is het ook...quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat het onder de Apartheid allemaal zoveel beter was?
Ik ken landen in Afrika zonder Apartheid waar het er toch wat slechter aan toe gaat, Zuid-Afrika is nog altijd de bakermat van samenleving en economische vitaliteit. Maar oke, shoot me.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn rassenwetten per definitie onwenselijk. Je hoeft geen expert te zijn om te beseffen dat het Apartheid-regime een voedingsbodem is geweest voor meer ellende.
Het was toch zwaar kut, zei je net?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ken landen in Afrika zonder Apartheid waar het er toch wat slechter aan toe gaat, Zuid-Afrika is nog altijd de bakermat van samenleving en economische vitaliteit. Maar oke, shoot me.
Elders in Afrika is het nog erger. Go figure.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was toch zwaar kut, zei je net?
Ja, maar in vergelijking met de rest van die pokke landen het paradijs.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was toch zwaar kut, zei je net?
Afrika boeit me niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je valt midden in een leuke discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |