Je durft blanken te veroordelen die iets tegen zwarten doen, dat is in de ogen van Voorschrift en Von_Preusen net zo erg als beweren dat het terecht is dat Palestijnen soms iets terugdoen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat hoop je hier nou eigenlijk mee te bereiken. Volgens mij heeft niemand in dit topic zelfs maar gehint naar het goedpraten van dergelijke gruwelijkheden.
Deze redenering kan ik precies omgekeerd ook gebruiken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Na een verkrachting zeg je toch ook niet "nou ja, je had ook aids op kunnen lopen dus het valt wel mee"?
Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat Afrika in z'n geheel, inclusief de zwarte bevolking (die trouwens zo racistisch als de pest is, als weet wat ze met Zimbabwanen doen) na de val van de Apartheid niet beter af is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat hoop je hier nou eigenlijk mee te bereiken. Volgens mij heeft niemand in dit topic zelfs maar gehint naar het goedpraten van dergelijke gruwelijkheden.
Na een verkrachting verkracht het slachtoffer doorgaans ook niet 100 mensen als genoegdoening.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Na een verkrachting zeg je toch ook niet "nou ja, je had ook aids op kunnen lopen dus het valt wel mee"?
Hmm ja, dus mogen we inderdaad geen kritiek op de Apartheid hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat Afrika in z'n geheel, inclusief de zwarte bevolking (die trouwens zo racistisch als de pest is, als weet wat ze met Zimbabwanen doen) na de val van de Apartheid niet beter af is.
Hoe leuk dat vrijheid ook klinkt, nu zit men daar nog dieper in de stront als voor de val van de Apartheid.
?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Deze redenering kan ik precies omgekeerd ook gebruiken.
Bovenal vind ik het doodzonde dat het zo'n tyfusbende in Afrika is.
Nee het was een rare vergelijking van jou, geen goed argument. Dat A slechter of beter is dan B zegt niets over de slechtheid van A.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Na een verkrachting verkracht het slachtoffer doorgaans ook niet 100 mensen als genoegdoening.
Exact.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef waht het volgende:
Laten we het hierop houden:
-Apartheid bracht relatieve rust en welvaart door keiharde aanpak & discriminatie van zwarten
-Zwarten hebben deels hierdoor geen enkele ontwikkeling doorgemaakt
-In de huidige zwarte elite is Mandela een uitzondering in een zee van Zuma's die een andere vorm van apartheid voortzetten
Ooit bij stilgestaan dat de verhoudingen minder op scherp hadden gestaan als er geen Apartheid was geweest? Misschien had men het land dan hand in hand kunnen leiden. En nee, nogmaals, ik praat daar geen hedendaagse wandaden mee recht.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat Afrika in z'n geheel, inclusief de zwarte bevolking (die trouwens zo racistisch als de pest is, als weet wat ze met Zimbabwanen doen) na de val van de Apartheid niet beter af is.
Hoe leuk dat vrijheid ook klinkt, nu zit men daar nog dieper in de stront als voor de val van de Apartheid.
Tot zijn pensioen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang Job Cohen het nog volhoudt.
Nee, als ik zeg dat in VERGELIJKING Apartheid een beter systeem was dan wat er nu heerst dan heeft dat juist te maken met situatie A en situatie B.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:54 schreef oompaloompa het volgende:
Nee het was een rare vergelijking van jou, geen goed argument. Dat A slechter of beter is dan B zegt niets over de slechtheid van A.
Als je aids hebt kan je in elk geval zeggen "ik heb het tenminste niet van een verkrachting gekregen"?quote:
Je valt midden in een leuke discussie.quote:
In een discussie over kwaad met kwaad vergelijken zien we hier dat bepaalde users zeggen: apartheid was een zegen vergeleken bij de huidige bende.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
?
Doe eens dan
[..]
Nee het was een rare vergelijking van jou, geen goed argument. Dat A slechter of beter is dan B zegt niets over de slechtheid van A.
De Sahara boeit het tenminste niks of je blank of zwart bent.quote:
Fair enough In de vergelijking idd wel, maar over de algemene wenselijkheid zegt het dus niks.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, als ik zeg dat in VERGELIJKING Apartheid een beter systeem was dan wat er nu heerst dan heeft dat juist te maken met situatie A en situatie B.
Oproepen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:54 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens is het wel tekenend dat zwarte politici oproepen om blanke boeren te vermoorden, lang leve de democratie, als de meeste mensen het daar mee eens zijn moet dat schijnbaar ook kunnen.
Weet niet, maar is het wellicht een idee te constateren dat het beide gewoon ruk was. Ik bedoel, Apartheid omschrijven als een geschenk uit de hemel, gaat mij toch wat ver. Sterker, ik vind het behoorlijk ziek.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, als ik zeg dat in VERGELIJKING Apartheid een beter systeem was dan wat er nu heerst dan heeft dat juist te maken met situatie A en situatie B.
Dit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef waht het volgende:
Laten we het hierop houden:
-Apartheid bracht relatieve rust en welvaart door keiharde aanpak & discriminatie van zwarten
-Zwarten hebben deels hierdoor geen enkele ontwikkeling doorgemaakt
-In de huidige zwarte elite is Mandela een uitzondering in een zee van Zuma's die een andere vorm van apartheid voortzetten
Ik denk niet dat ook maar iemand de huidige situatie "een zegen" heeft genoemd. het is vooral Voorschrift en V_P die Apartheid bejubelen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
In een discussie over kwaad met kwaad vergelijken zien we hier dat bepaalde users zeggen: apartheid was een zegen vergeleken bij de huidige bende.
Anderen zeggen weer: de huidige bende is een zegen vergeleken met apartheid.
Ik weet niet wat wijsheid is. Het blijft vooral heel triest.
Ja ik claimde ook niet dat het de andere kant op wel opeens een goed argument zou zijn of zoquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
In een discussie over kwaad met kwaad vergelijken zien we hier dat bepaalde users zeggen: apartheid was een zegen vergeleken bij de huidige bende.
Ik weet niet wat wijsheid is. Het blijft vooral heel triest.
Dus je ben voorstander van een deel van een volk van een land keihard te onderdrukken voor relatieve rust?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uiteraard zou een land wat helemaal nooit Apartheid had gekend eventueel beter af zijn geweest, maar alleen als blanken en zwarten op gelijke hoogte met elkaar leefden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooit bij stilgestaan dat de verhoudingen minder op scherp hadden gestaan als er geen Apartheid was geweest? Misschien had men het land dan hand in hand kunnen leiden. En nee, nogmaals, ik praat daar geen hedendaagse wandaden mee recht.
Nee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
Maar is in het MO nu niet precies hetzelfde aan het ontstaan?
QFTquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik weet niet wat wijsheid is. Het blijft vooral heel trieste bedoening in Z-A.
Ik bejubel nergens Apartheid als systeem, ik zeg dat het in vergelijking met nu een Godsent was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ook maar iemand de huidige situatie "een zegen" heeft genoemd. het is vooral Voorschrift en V_P die Apartheid bejubelen.
Uhu, maar het wel de tendens in dit soort discussies. Ik weet er te weinig vanaf, ben er ook nooit geweest.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja ik claimde ook niet dat het de andere kant op wel opeens een goed argument zou zijn of zo
Op welke manier dan? Raciale segregatie is minder aan de orde in het MO.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
Maar is in het MO nu niet precies hetzelfde aan het ontstaan?
Ah, dus als jij iets een geschenk uit de hemel noemt bejubel je het niet? Vreemd taalgebruik hanteer je weer.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik bejubel nergens Apartheid als systeem, ik zeg dat het in vergelijking met nu een Godsent was.
Als systeem niet, in vergelijking wel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:58 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ah, dus als jij iets een geschenk uit de hemel noemt bejubel je het niet? Vreemd taalgebruik hanteer je weer.
En dat wordt dus door niemand gezegd. De discussie begon met een opmerking van mijn kant over Reagan, die het Apartheid-regime steunde. Dat vond ik nogal misselijkmakend. En toen gingen V_P en VS compleet uit hun dak over de huidige situatie, waar ik het nooit over heb gehad.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
Ik ben ook een groot voorstander van VMBO-dorpen met prikkeldraad en wachttorens met machinegeweren eromheen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dus je ben voorstander van een deel van een volk van een land keihard te onderdrukken voor relatieve rust?
Ik weet er redelijk wat vanaf, ben er 1 keer geweest en heb blanke vrienden daar. Het is nu een tyfeszooi en het was extreem kut onder apartheid. oplossingen zijn er niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu, maar het wel de tendens in dit soort discussies. Ik weet er te weinig vanaf, ben er ook nooit geweest.
Noem me maar ziek dan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet, maar is het wellicht een idee te constateren dat het beide gewoon ruk was. Ik bedoel, Apartheid omschrijven als een geschenk uit de hemel, gaat mij toch wat ver. Sterker, ik vind het behoorlijk ziek.
Dat zou natuurlijk enkel ter vermaak zijn van ons als elite, niet voor de relatieve rust.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben ook een groot voorstander van VMBO-dorpen met prikkeldraad en wachttorens met machinegeweren eromheen.
Als de bevolking beter af is door ongeschikte mensen uit het bestuurssysteem te weren, dan vind ik dat geen slecht idee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dus je ben voorstander van een deel van een volk van een land keihard te onderdrukken voor relatieve rust?
Geen raciale maar dan godsdienstige segregatie, Is dat niet eender.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:58 schreef waht het volgende:
[..]
Op welke manier dan? Raciale segregatie is minder aan de orde in het MO.
Ja, dat is allemaal heel kut, maar ik zie niet in hoe dat Apartheid rechtvaardigt. Het ene kwaad maakt het andere kwaad niet goed.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uiteraard zou een land wat helemaal nooit Apartheid had gekend eventueel beter af zijn geweest, maar alleen als blanken en zwarten op gelijke hoogte met elkaar leefden.
Wat je na de dekolonisatie hebt gezien is dat de zwarten de macht in handen hebben gekregen, maar niet in staat zijn gebleken om de landen fatsoenlijk te ontwikkelen. Het zijn voor het overgrote deel een stel corrupte, saddistische despoten.
Kijk naar Zimbabwe, men profiteert jarenlang van een overproductie van voedsel, maar dan jaagt men alle blanke boeren weg. Gevolg, het land zit economisch aan de grond en heeft niet eens meer genoeg voedsel voor de eigen bevolking.
Zuid-Afrika gaat ook langzaam maar zeker die kant op, want corruptie en wanbestuur vormen een steeds zwaardere last.
Hmm ja, "ongeschikte mensen" gewoon definieren als "iedereen met een kleurtje" en hoppa, je hebt apartheid goedgepraat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als de bevolking beter af is door ongeschikte mensen uit het bestuurssysteem te weren, dan vind ik dat geen slecht idee.
Het bewust segregeren van bevolkingsgroepen staat daar los van.
En in het voordeel van jouw kleur huid natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Noem me maar ziek dan.
Wat ik daar heb meegemaakt en hoe ik daar behandeld werd om enkel mijn huidskleur, "sympathie en gelijkheid en gerechtigheid" is wel het laatste woord wat ik er op zou plakken. En ja, de blanken deden dat evengoed, en dat valt ook niet goed te praten, maar het hield in ieder geval de problematiek binnen de perken(!)
Haha, ja, jezus, hij zit daar letterlijk te huilen dat hij slecht werd behandeld en toe te juichen als anderen hetzelfde overkwam.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En in het voordeel van jouw kleur huid natuurlijk.
VMBO-ers hebben een disproportioneel groot aandeel in de criminaliteit in dit land.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk enkel ter vermaak zijn van ons als elite, niet voor de relatieve rust.
Ik probeer het nog een keer. Ik beweer niet dat het nu beter is, ik constateer slechts dat Apartheid een ziek regime was. En dat die Afrikanen zelf ook gruwelijkheden uithalen op dit moment is minstens zo erg, maar dat zegt geen hol over Apartheid.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Noem me maar ziek dan.
Wat ik daar heb meegemaakt en hoe ik daar behandeld werd om enkel mijn huidskleur, "sympathie en gelijkheid en gerechtigheid" is wel het laatste woord wat ik er op zou plakken. En ja, de blanken deden dat evengoed, en dat valt ook niet goed te praten, maar het hield in ieder geval de problematiek binnen de perken(!)
Dat ligt niet ten grondslag aan de huidige revoluties. Daarnaast is de religieuze segregratie van minder effectieve aard dan raciale. Er zijn zat voorbeelden van religieuze minderheden die op parlementair niveau gewoon vertegenwoordigd werden en hoge posten krijgen/kregen. De segregratie was/is er meer op sociaal niveau (soort zoekt soort).quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Geen raciale maar dan godsdienstige segregatie, Is dat niet eender.
Een zwarte kon vroeger gewoon veilig (met toestemming) door een stad lopen, nu kan ik als blanke niet meer door de stad lopen, toch een subtiel verschil hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet enkel gruwelijkheden, ze hebben het erger gemaakt dan het al was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik probeer het nog een keer. Ik beweer niet dat het nu beter is, ik constateer slechts dat Apartheid een ziek regime was. En dat die Afrikanen zelf ook gruwelijkheden uithalen op dit moment is minstens zo erg, maar dat zegt geen hol over Apartheid.
Heel simpel, de overheid zorgt er ook voor dat in Nederland niet de anarchistische pleuris uitbreekt, want dan valt de samenleving in elkaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is allemaal heel kut, maar ik zie niet in hoe dat Apartheid rechtvaardigt. Het ene kwaad maakt het andere kwaad niet goed.
Ja, daar komt het wel op neerquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is jammer dat het leger niet ingreep, goede vriend van me was commandant van een divisie en hij zei dat het maar een haar scheelde of de verkiezingen werden door het leger ongeldig verklaard.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heel simpel, de overheid zorgt er ook voor dat in Nederland niet de anarchistische pleuris uitbreekt, want dan valt de samenleving in elkaar.
In Zuid-Afrika heeft men bewust ervoor gekozen om van een relatief stabiele samenleving over te gaan naar een anarchistische pleuris waarin iedereen slechter af is.
Dus ik snap niet hoe het onrecht van de Apartheid een verslechtering van de bestaande situatie rechtvaardigt.
Ja, maar dat zegt toch jack shit over Apartheid?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet enkel gruwelijkheden, ze hebben het erger gemaakt dan het al was.
Jij werd als zwarte destijds beter behandeld in de straten dan nu als blanke.quote:
Dus zie je maar weer dat een sterk leger dat het democratisch proces controleert erg belangrijk is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is jammer dat het leger niet ingreep, goede vriend van me was commandant van een divisie en hij zei dat het maar een haar scheelde of de verkiezingen werden door het leger ongeldig verklaard.
Zeker wel, het zegt dat die gruwelijkheden in toom werden gehouden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dat zegt toch jack shit over Apartheid?
De meeste criminelen houden ook van voetbal. Ik stel derhalve voor om de stadions van failliete sportclubs te gebruiken als arena. Camera's erop. "Echte voetbalfans slaan er op los in het stadion", en cashen maar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
VMBO-ers hebben een disproportioneel groot aandeel in de criminaliteit in dit land.
Hoe dragen dergelijke wetten precies bij aan de rust?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heel simpel, de overheid zorgt er ook voor dat in Nederland niet de anarchistische pleuris uitbreekt, want dan valt de samenleving in elkaar.
In Zuid-Afrika heeft men bewust ervoor gekozen om van een relatief stabiele samenleving over te gaan naar een anarchistische pleuris waarin iedereen slechter af is.
Dus ik snap niet hoe het onrecht van de Apartheid een verslechtering van de bestaande situatie rechtvaardigt.
quote:De wet op verbod van gemengde huwelijken (1949)
De ontuchtwet (1950) - verbod op seksuele relatie met ander ras.
De wet op bevolkingsregistratie (1950) - het registeren van ras was verplicht.
De groepsgebiedenwet (27 april 1950) - werkverbod van andere rassen in stedelijke gebieden.
De wet op aparte gerieven (1953) - verbod op het gebruiken van dezelfde openbare voorzieningen.
De wet op Bantoe-onderwijs (1953) - zwarten werden onderwezen in het Afrikaans
De wet op werkgelegenheden (1956) - betere banen waren gereserveerd voor blanken.
Je hebt echt niet door wat voor verschrikkelijk racistisch mannetje met blanke-suprematie ideeen je bent hè?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een zwarte kon vroeger gewoon veilig (met toestemming) door een stad lopen, nu kan ik als blanke niet meer door de stad lopen, toch een subtiel verschil hoor.
Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat het onder de Apartheid allemaal zoveel beter was?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je zag die vervelende zwarten niet, want ze hadden toestemming van blanke mensen nodig om over straat te mogen lopen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat het onder de Apartheid allemaal zoveel beter was?
Ik schop je Groningse boerinnen-reet hoogstpersoonlijk nog die kant op, ervaar 't lekker zelf hoe geweldig het is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je hebt echt niet door wat voor verschrikkelijk racistisch mannetje met blanke-suprematie ideeen je bent hè?
Voor de miljoenste keer: dat zegt toch niets over Apartheid? Dat een Rus minder kans het lootje te liggen onder het bewind van Stalin dan onder de bezetting van de nazi's, maakt het Stalinistische regime toch niet plots goed?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij werd als zwarte destijds beter behandeld in de straten dan nu als blanke.
Ja die kuttoeristen zien dat niet in hun beveiligde bussen en gated shopping malls, maar ach, out of sight out of mind.
"Visa" of "pasjes".quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:06 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je zag die vervelende zwarten niet, want ze hadden toestemming van blanke mensen nodig om over straat te mogen lopen.
Je kunt ook stellen dat juist dat racisme medeschuldig is aan de situatie van nu in de criminaliteit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:59 schreef Voorschrift het volgende:
Wie beweert dat het daar geweldig is?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik schop je Groningse boerinnen-reet hoogstpersoonlijk nog die kant op, ervaar 't lekker zelf hoe geweldig het is.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg ook Apartheid als systeem was slecht MAAR IN VERGELIJKING MET NU was het beter. Moet ik het nog 100 keer zeggen of wat?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de miljoenste keer: dat zegt toch niets over Apartheid? Dat een Rus minder kans het lootje te liggen onder het bewind van Stalin dan onder de bezetting van de nazi's, maakt het Stalinistische regime toch niet plots goed?
Niemand zegt hier dat het nu zo geweldig is daar enkel dat de gruwelijkheden van nu geen excuus zijn om de Apartheid weer in te voeren/te handhaven.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik schop je Groningse boerinnen-reet hoogstpersoonlijk nog die kant op, ervaar 't lekker zelf hoe geweldig het is.
Slavery is freedomquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een zwarte kon vroeger gewoon veilig (met toestemming) door een stad lopen, nu kan ik als blanke niet meer door de stad lopen, toch een subtiel verschil hoor.
Niet bij mijquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die heb ik ook al. Maar gaat enge dingen doen met je netwerk bij installatie.Bekend
Oh, ja nee, dat is heel anders.quote:
Nou ja, je zou natuurlijk analoog aan deze situatie kunnen stellen dat Rusland onder het bewind van Stalin zoveel beter was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En dat is??quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je valt midden in een leuke discussie.
Is het niet gewoon eenvoudiger om te concluderen dat het beide niet veel soeps is? In plaats van Apartheid een Godsend te noemen, kun je ook gewoon stellen dat het een walgelijk regime was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik zeg ook Apartheid als systeem was slecht MAAR IN VERGELIJKING MET NU was het beter. Moet ik het nog 100 keer zeggen of wat?
Dan wat?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, je zou natuurlijk analoog aan deze situatie kunnen stellen dat Rusland onder het bewind van Stalin zoveel beter was.
Nee hoor de apartheid zelf is niks beter.. Het is smerigheid.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik zeg ook Apartheid als systeem was slecht MAAR IN VERGELIJKING MET NU was het beter. Moet ik het nog 100 keer zeggen of wat?
Nee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het niet gewoon eenvoudiger om te concluderen dat het beide niet veel soeps is? In plaats van Apartheid een Godsend te noemen, kun je ook gewoon stellen dat het een walgelijk regime was.
Dan de huidige situatie met rellen in Moskou. Die had je vroeger helemaal niet. Toen werden mensen tenminste ordentelijk afgevoerd richting Siberië.quote:
Onderdrukking is ook altijd onwenselijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
Dat impliceert namelijk dat het altijd onwenselijk is.
Niet te vergelijken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan de huidige situatie met rellen in Moskou. Die had je vroeger helemaal niet. Toen werden mensen tenminste ordentelijk afgevoerd richting Siberië.
Dan verschillen we van mening.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Onderdrukking is ook altijd onwenselijk.
Natuurlijk zijn rassenwetten per definitie onwenselijk. Je hoeft geen expert te zijn om te beseffen dat het Apartheid-regime een voedingsbodem is geweest voor meer ellende.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
maar dat is het ook...quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kun je ook cijfermatig onderbouwen dat het onder de Apartheid allemaal zoveel beter was?
Ik ken landen in Afrika zonder Apartheid waar het er toch wat slechter aan toe gaat, Zuid-Afrika is nog altijd de bakermat van samenleving en economische vitaliteit. Maar oke, shoot me.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn rassenwetten per definitie onwenselijk. Je hoeft geen expert te zijn om te beseffen dat het Apartheid-regime een voedingsbodem is geweest voor meer ellende.
Het was toch zwaar kut, zei je net?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ken landen in Afrika zonder Apartheid waar het er toch wat slechter aan toe gaat, Zuid-Afrika is nog altijd de bakermat van samenleving en economische vitaliteit. Maar oke, shoot me.
Elders in Afrika is het nog erger. Go figure.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was toch zwaar kut, zei je net?
Ja, maar in vergelijking met de rest van die pokke landen het paradijs.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was toch zwaar kut, zei je net?
Afrika boeit me niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je valt midden in een leuke discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |