Het maakte natuurlijk wel een verschil of je tot het Herrenvolk behoorde en elke week gezellig door de straten ging marcheren of op kamp ging waar je werd ingeprent dat je speciaal was, enkel omdat je Duits bent. Ik kan je verzekeren dat veel Duitsers met weemoed terug hebben gedacht aan die tijd. Ondanks de vele gruwelijkheden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Voor de gewone Duitser mischien wel, maar de politiek van de nazi's heeft het land toen al culturele en wetenschappelijke schade toegevoegd, heel veel mensen van de intellectuele elite zijn in de jaren 30 vertrokken en helaas niet meer terug gekomen.
Maar tijdens het communisme had de gewone Duitser net zo weinig te klagen, dus in zoverre was die overgang van systeem geen groot verschil, ook niet qua welvaart.
De overgang in het westen was veel groter, maar dat zag je in 1990 tijdens de éénwording, wél een groot verschil in welvaart voor de gemiddelde Duitser.
Politiek correct?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef eriksd het volgende:
Goed nieuws VS, de eerste muziek die ik op mijn tablet heb gezet is PC
Satan's tool.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef eriksd het volgende:
Goed nieuws VS, de eerste muziek die ik op mijn tablet heb gezet is PC
Wat is er gebeurd VS?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een respectabel punt, want wat er gebeurde was walgelijk, maar wat je nu dagelijks ziet staat echt in schril contrast. Maar goed, ik kan me indenken dat enkel tekstboekervaring tot andere conclusies zullen leiden dan de mijne. Respecteer het ook wel, maar ik weiger hier neer te worden gezet als een of andere KKK fan.
Ik zei dat de situatie in Zuid-Afrika onder Apartheid beter was dan nu.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd VS?
Normaal ben jij de luchtigheid zelve, dit ken ik niet van je
Want jij liep voor 1991 ook rond als zwarte meneer in Zuid-Afrika. Of heb je die wijsheid vooral uit tekstboekjes gehaald of uit derde hand?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een respectabel punt, want wat er gebeurde was walgelijk, maar wat je nu dagelijks ziet staat echt in schril contrast. Maar goed, ik kan me indenken dat enkel tekstboekervaring tot andere conclusies zullen leiden dan de mijne. Respecteer het ook wel, maar ik weiger hier neer te worden gezet als een of andere KKK fan.
Gevoelig discussieonderwerp met letterlijk en figuurlijk veel zwart-wit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd VS?
Normaal ben jij de luchtigheid zelve, dit ken ik niet van je
Nee, verhalen van zwarte meneren die voor 1991 ook rondliepen in Zuid-Afrika.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want jij liep voor 1991 ook rond als zwarte meneer in Zuid-Afrika. Of heb je die wijsheid vooral uit tekstboekjes gehaald of uit derde hand?
Door zijn schrijfstijl heb ik er altijd een extra hekel aan als hij gelijk heeft.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat doet Bluesdude ook weleens........
En je voegde daar aan toe dat Apartheid niet per definitie onwenselijk is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zei dat de situatie in Zuid-Afrika onder Apartheid beter was dan nu.
Dat is een feit, wat is de discussie?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zei dat de situatie in Zuid-Afrika onder Apartheid beter was dan nu.
Hmm, apartquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zelfhaat.
En het past natuurlijk beter in het cultureel-marxisme.
Gezien de stand van zaken in dat land, kan ik er zo m'n vraagtekens bij zetten inderdaad.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je voegde daar aan toe dat Apartheid niet per definitie onwenselijk is.
De beschrijving die jij nu geeft doet me heel aan de DDR denken, daar lieten ze ook kinderen in uniform door de straten marcheren en vertelden ze hen dat het een voorrecht was om in de DDR te leven.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het maakte natuurlijk wel een verschil of je tot het Herrenvolk behoorde en elke week gezellig door de straten ging marcheren of op kamp ging waar je werd ingeprent dat je speciaal was, enkel omdat je Duits bent. Ik kan je verzekeren dat veel Duitsers met weemoed terug hebben gedacht aan die tijd. Ondanks de vele gruwelijkheden.
EG, in hemelsnaam, waarom lees je dat topic nog?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Jemig, wat een stel ontevreden gasten in dat salaristopic
EG, kom er gewoon niet meer en maak je niet zo drukquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Heb je weer lopen rellen tussen de werkende mensen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
En daar ging het dus om. Dat jij de huidige situatie minder vindt dan Apartheid, is een ding (ook dubieus, maar goed). Maar dat je vervolgens Apartheid aanduidt als zijnde niet per se onwenselijk omdat het toen beter was, durf ik volmondig te bestrijden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gezien de stand van zaken in dat land, kan ik er zo m'n vraagtekens bij zetten inderdaad.
Daar past een muziekje bij!quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gevoelig discussieonderwerp met letterlijk en figuurlijk veel zwart-wit.
Weet jij hoeveel ze ervoor doen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
quote:
En economisch ging het de DDR'ers ook voor de wind? Dus de ex-nazi's voelden zich gelijk thuis in hun nieuwe land?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De beschrijving die jij nu geeft doet me heel aan de DDR denken, daar lieten ze ook kinderen in uniform door de straten marcheren en vertelden ze hen dat het een voorrecht was om in de DDR te leven.
Maar je hebt gelijk hoor, ook nu nog zijn er talloze mensen die terugverlangen naar de DDR.
Daarom zeg ik ook, same shit, different uniform.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |