De overgang van dictatuur naar democratie is voor Duitsland wél succesvol gebleken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Duitsland werd ook een stuk welvarender nadat de nazi's de macht hadden overgenomen en joden en politieke tegenstander begonnen te onderdrukken.
Soort Stockholmsyndroomquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ken zwarten die nota bene pleiten voor de herinvoering van Apartheid.
Nee nee, dat is zielig want gemeen voor Joden. Het is alleen goed bij Voorschrift als je zwarten of bruinen onderdrukt, maar als je aan Joden komt, oei. Dan zijn hemel en aarde te klein.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
He, maar VS. Het nazi-regime werkte ook aardig voor de Duitsers. Het was in ieder geval een stuk ordentelijker dan gedurende de Weimer-republiek.
toe maar.... ... een ouwe zondebok van stal halen..quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, dat komt door het vrije denken qua seksualiteit, die "lang leve de lol" kut mentaliteit van die verrotte hippies uit de sixties.
De eerste overgang naar democratie was natuurlijk een regelrechte ramp. En na WOII werd Duitsland door een trits aan landen bijgestaan, dat er onmogelijk een onhoudbare situatie kon ontstaan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De overgang van dictatuur naar democratie is voor Duitsland wél succesvol gebleken.
De overvang van Apartheid naar democratie is voor Zuid-Afrika een ramp geweest.
Draw your conclusions.
Kut ad hominem.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
toe maar.... ... een ouwe zondebok van stal halen..
Jij hebt die tijd niet meegemaakt, maar het losser worden van de sexuele moraal maakt het jou nu makkelijker voor je geaardheid uit te komen .....
En vooral dit: die verandering in de moraal was heel breed in de maatschappij..... Hippies waren een factor aan de zijlijn.
Beetje hetzelfde als een homo zien pleiten voor het onderdrukken van mensen die een beetje afwijken.quote:
das weer zielig doen.......quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, ik lieg.
Laat ook maar, ik hou me wel koest, ik ga wel weer in de ranken staan van zelfhaat en cultuurrelativisme en de situatie in Afrika als sympathiek bestempelen.
Ach dat is wat overdreven en ik snap Voorschrift wel, ben het alleen niet met alles eens. Het is makkelijk lullen als je hier zit maar ga meer eens in die ellende daar leven.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:30 schreef dotCommunism het volgende:
Ik ga trouwens bijna twijfelen of Voorschrift geen kloon van Berlitz is. die had ook al zulke vreemde raciale ideeen.
Olijven kopen is goed voor de economie in Griekenland....quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb trek in olijven, maar heb geen olijven in huis.
Hahahaha, wat ben je toch een baby zeg. Eerst hier komen roepen hoe goed apartheid is en dat we zwarten moeten onderdrukken en uitsluiten voor hun eigen bestwil en danquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, ik lieg.
Laat ook maar, ik hou me wel koest, ik ga wel weer in de ranken staan van zelfhaat en cultuurrelativisme en de situatie in Afrika als sympathiek bestempelen.
Dat zei ik helemaal niet, verdomd kortzichtig wijf dat je ook bent.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:34 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hahahaha, wat ben je toch een baby zeg. Eerst hier komen roepen hoe goed apartheid is en dat we zwarten moeten onderdrukken en uitsluiten voor hun eigen bestwil en dandoen omdat je erop wordt aangesproken.
Neuh, het enige wat ik stel is dat jij vreemde conclusies trekt. Apartheid werkte, omdat er sprake was van economische groei en de orde werd bewaard. Dan kun je hetzelfde zeggen over nazi-Duitsland. Niet dan?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:33 schreef Voorschrift het volgende:
Anyway jullie hebben gelijk, ik ben 's werelds grootste racist, hoe durf ik naar aanleiding van eigen ervaring dingen te constateren. Schuif nog maar 3 pagina's aan beschuldigingen in m'n schoenen, hebben we dat ook weer gehad.
Ja dat kan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, het enige wat ik stel is dat jij vreemde conclusies trekt. Apartheid werkte, omdat er sprake was van economische groei en de orde werd bewaard. Dan kun je hetzelfde zeggen over nazi-Duitsland. Niet dan?
Het punt is gewoon dat Voorschrift apartheid goedpraat omdat iets anders nog kutter is. Dat is de hele reden hiervan. Niemand praat de huidige situatie goed, maar van Voorschrift mag je geen kritiek op apartheid hebben omdat het nu nog kutter is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Ach dat is wat overdreven en ik snap Voorschrift wel, ben het alleen niet met alles eens. Het is makkelijk lullen als je hier zit maar ga meer eens in die ellende daar leven.
Ach de overgang van democratie naar dictatuur was in eerste instantie voor Duitsland ook best succesvol.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De overgang van dictatuur naar democratie is voor Duitsland wél succesvol gebleken.
De overvang van Apartheid naar democratie is voor Zuid-Afrika een ramp geweest.
Draw your conclusions.
Maar ik denk dat jij dat niet onderschrijft.quote:
Hee, ik help ze graag op weg zodat ze op hun 24ste met pensioen kunnen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Olijven kopen is goed voor de economie in Griekenland....
Wederom niet waar, ga ergens anders fantaseren.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:35 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Het punt is gewoon dat Voorschrift apartheid goedpraat omdat iets anders nog kutter is. Dat is de hele reden hiervan. Niemand praat de huidige situatie goed, maar van Voorschrift mag je geen kritiek op apartheid hebben omdat het nu nog kutter is.
En vergeet niet dat de eerste Duitse kennismaking met democratie, na WOI, tot enorme onrust leidde.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach de overgang van democratie naar dictatuur was in eerste instantie voor Duitsland ook best succesvol.
Ja natuurlijk wel, het is toch een historisch feit of niet?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ik denk dat jij dat niet onderschrijft.
Wel was er een groot economisch verschil tussen toen en nu, Duitsland was bound om failliet te gaan en daardoor vatbaar voor populisme (dat Hitler aan de macht kwam was niet zo vanzelfsprekend, een andere populistische stroming had dat net zo goed gekund).quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De eerste overgang naar democratie was natuurlijk een regelrechte ramp. En na WOII werd Duitsland door een trits aan landen bijgestaan, dat er onmogelijk een onhoudbare situatie kon ontstaan.
Het werkte niet goed voor de Duitsers , rechter Roland Freisler wond er geen doekjes om. Het werkte na de val goed door de westerse hulp.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Duitsland werd ook een stuk welvarender nadat de nazi's de macht hadden overgenomen en joden en politieke tegenstander begonnen te onderdrukken.
Ja, maar zou jij het terecht vinden als Duitsers na WOII terug zouden verlangen naar het nazi-tijdperk? Of vind je dat een ietsjepietsje ziek gezien de enorme gruwelijkheden die de nazi's hebben begaan?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wel, het is toch een historisch feit of niet?
Had nazi-Duitsland geen oorlog gevoerd was het bound om dezelfde weg te gaan zoals Zuid-Afrika nu gaat, namelijk ten onder aan corruptie, inefficientie en vriendjespolitiek.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, het enige wat ik stel is dat jij vreemde conclusies trekt. Apartheid werkte, omdat er sprake was van economische groei en de orde werd bewaard. Dan kun je hetzelfde zeggen over nazi-Duitsland. Niet dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |