Genoemd in Deel 1: (volledigheid niet gegarandeerdquote:Wat zijn in jullie ogen culinaire doodzondes die je toch nog vaak tegenkomt?
(ik heb zelf geen echt idee maar zoiets als "het tot moes laten pruttelen van een wok gerecht" vind ik er wel 1)
Thee voor de keizer.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
welk product wordt geoogst door kortgeknipte maagden bij volle maan? ik heb wel interesse
Nice mental image!quote:Op maandag 30 mei 2011 21:25 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Thee voor de keizer.
Maar volgens mij waren die niet kortgeknipt hoor. Wie wil er nou een maagd met een rattenkopje?
Maar naakt waren ze wel. Naakte maagden, die plukten de thee met hun monden in de ochtenddauw. Jaja, niets te gek voor die keizers. Brrrrr.
Wtf? Ik wilde slechts iets lomps als voorbeeld gevenquote:Op maandag 30 mei 2011 21:25 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Thee voor de keizer.
Maar volgens mij waren die niet kortgeknipt hoor. Wie wil er nou een maagd met een rattenkopje?
Maar naakt waren ze wel. Naakte maagden, die plukten de thee met hun monden in de ochtenddauw. Jaja, niets te gek voor die keizers. Brrrrr.
Hmm..kijken of ik nog meer ogenschijnlijke onzindingen kan verzinnenquote:Op maandag 30 mei 2011 22:49 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Het gebeurt echt nog steeds, zie ik net. Oh my god.
http://www.dailymail.co.u(...)k-leaves-MOUTHS.html
Maar ze mogen tegenwoordig dan wel kleren aan. (of zou dat alleen voor de foto zijn?)
quote:They must also have at least a C-cup bra size – virginity and curviness are believed to promote well-being and purity.
Mijn volgende vakantielandquote:Op maandag 30 mei 2011 22:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hmm..kijken of ik nog meer ogenschijnlijke onzindingen kan verzinnen
Trouwens, ze hebben het wel begrepen daar:
[..]
Dan zou ik het ook wel precies daar uitzoeken want Aziatische meisjes zijn notoir bescheiden bedeeldquote:
Ik ga dan ook speciaal om deze thee oogst te bekijken natuurlijkquote:Op maandag 30 mei 2011 23:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan zou ik het ook wel precies daar uitzoeken want Aziatische meisjes zijn notoir bescheiden bedeeld
En als je een beetje pech eten ze er ook nog een tomaat/komkommersalade erbij voor het ''frisje''quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:03 schreef _Loki het volgende:
De manier waarop Nederlanders pasta eten.
Met een grote pot saus met onzin erin, voorgesneden nasi/bami groentenmix, en gehakt. Het liefst nog een blok kaas eroverheen raspen. En dan lekker je spaghetti snijden zoals in de OP genoemd staat.
Vreselijk
Edit: ik vergeet helemaal de spekjes en de champignons door de saus.
En een augurkje voor het zuurtjequote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:07 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
En als je een beetje pech eten ze er ook nog een tomaat/komkommersalade erbij voor het ''frisje''
Het erge is dat dit soort figuren dan commentaar hebben op het feit dat ik op magnetron maaltijden leef. Nee, die ik-flikker-alles-bij-elkaar en laat het 20 minuten in de pan rondobberen is het toppunt van ''culinair'' bezig zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:03 schreef _Loki het volgende:
Met een grote pot saus met onzin erin, voorgesneden nasi/bami groentenmix, en gehakt. Het liefst nog een blok kaas eroverheen raspen. En dan lekker je spaghetti snijden zoals in de OP genoemd staat.
Vreselijk
Edit: ik vergeet helemaal de spekjes en de champignons door de saus.
Ik snap het probeel van snijden niet helemaal. Dat is nu een beetje het culi-snobisme waar ik het over had.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:03 schreef _Loki het volgende:
Vreselijk
In Italie(want daar gaan we het mee vergelijken dus) gebruiken ze nooit spek en/of champignons in hun saus/ragout?quote:Edit: ik vergeet helemaal de spekjes en de champignons door de saus.
Tuurlijk wel, maar niet samen met dat zakje voorgesneden nasimix.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik snap het probeel van snijden niet helemaal. Dat is nu een beetje het culi-snobisme waar ik het over had.
[..]
In Italie(want daar gaan we het mee vergelijken dus) gebruiken ze nooit spek en/of champignons in hun saus/ragout?
Niet culinair, maar wel een stuk gezonder.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:19 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Het erge is dat dit soort figuren dan commentaar hebben op het feit dat ik op magnetron maaltijden leef. Nee, die ik-flikker-alles-bij-elkaar en laat het 20 minuten in de pan rondobberen is het toppunt van ''culinair'' bezig zijn
-edit- probeel? probeel? Probleem natuurlijkquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik snap het probeel van snijden niet helemaal. Dat is nu een beetje het culi-snobisme waar ik het over had.
[..]
In Italie(want daar gaan we het mee vergelijken dus) gebruiken ze nooit spek en/of champignons in hun saus/ragout?
Tenzij hij de kip ging carameliseren.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:09 schreef LimboFan het volgende:
Maat van me gooide laatst een grote lading suiker over de kip heen, dacht dat het zout was...
Ook een redelijke zonde
Nee het was voor in een pastaquote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tenzij hij de kip ging carameliseren.
dat plat slaan van het vlees dat ze daar doen vind ik dan weer zondequote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:50 schreef Matty___ het volgende:
de nederlandse schnitzel uit de supermarkt.![]()
Ik als Oostenrijker vind het een verkrachting van het vlees. Hoe moeilijk is het:
bloem -> ei -> broodkruimel
wat het nut daarvan is weet ik ook niet. Maar het smaak iig wel..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:58 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat plat slaan van het vlees dat ze daar doen vind ik dan weer zonde
Ach kijk, een culi-snob. Leg mij nou eens haarfijn uit waarom niet?quote:
Dan maak je toch je eigen deeg?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:05 schreef Matty___ het volgende:
en diepvries apfelstrudel...![]()
jammer dat je hier de strudeldeeg niet krijgt. in de oostenrijkse supermarkt kun je die kopen en daarmee super makkelijk het zelf maken.
Dat heeft niets met snob zijn te maken maar hoe je een bepaald gerecht eet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ach kijk, een culi-snob. Leg mij nou eens haarfijn uit waarom niet?
dat kan maar het is erg veel werk en je hebt veel ruimte nodig. Mijn moeder maakt het wel eens zelf.quote:
In een restaurant in Italië hangt het personeel dan hikkend van de lach over de counter.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ach kijk, een culi-snob. Leg mij nou eens haarfijn uit waarom niet?
Dat heeft dus alles met snobisme te maken..."omdat het zo hoort"quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:10 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Dat heeft niets met snob zijn te maken maar hoe je een bepaald gerecht eet.
Kijk, dat is tenminste wel een argument.quote:Want het ziet er 10x smakelijker uit als je de pasta mooi rond je vork hebt zitten en in een keer in je munt stopt.
Probeer het eens, zou ik zeggen. Als je nou echt denkt dat spaghetti door de tanden van je vork valt, waarom beweer je dat het dan voor kinderen wel handig is? Als er iets motorisch gestoord is met eten, dan is het een kind. Dus waarom zou je het zo'n kind moeilijker maken? Juist, omdat het niet moeilijker is.quote:Hoe wil je dat doen met mes en vork met pasta van 5cm lang :s
/carequote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:11 schreef Lienekien het volgende:
In een restaurant in Italië hangt het personeel dan hikkend van de lach over de counter.
In een NL restaurant ook niet.quote:Thuis dondert het natuurlijk geen zier
De Schrik van CULquote:tenzij je Piet te eten hebt.
Ik zie wel eens mensen die het met een vork(en soms mes) eten. Ik zie het probleem niet. Zit niet zo te huilen man.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:14 schreef Matty___ het volgende:
sushi eet je toch ook niet met een lepel ook al gaat dat soms makkelijker...
dus omdat het moeilijk is moet je het laten?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat heeft dus alles met snobisme te maken..."omdat het zo hoort"
Ga toch weg.
[..]
Kijk, dat is tenminste wel een argument.
[..]
Probeer het eens, zou ik zeggen. Als je nou echt denkt dat spaghetti door de tanden van je vork valt, waarom beweer je dat het dan voor kinderen wel handig is? Als er iets motorisch gestoord is met eten, dan is het een kind. Dus waarom zou je het zo'n kind moeilijker maken? Juist, omdat het niet moeilijker is.
Juist het gedraai met je vork is "moeilijk" doen. Iets wat iedereen van mij zelf mag weten
niets moet. maar bier drink je ook niet uit een wijnglas. valt beetje in hetzelfde rijtje...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zie wel eens mensen die het met een vork(en soms mes) eten. Ik zie het probleem niet. Zit niet zo te huilen man.
"Want dat hoort zo...dat MOET zo"
Ik vind dat er een verschil zit tussen een bereidinswijze waar je het wellicht niet mee eens bent enquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:18 schreef _Loki het volgende:
Het gaat hier juist om dingen die 'niet horen'. Macaroni hoort ook niet met ketjap en smac, maar mensen eten het blijkbaar wel. Veel mensen snijden spaghetti en dat hoort niet, maar ze dóen het wel.
Nee, dat beweer ik niet. Blijkbaar begrijp je het niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:18 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dus omdat het moeilijk is moet je het laten?
Ik heb regelmatig speciaalbier uit een wijnglas gedronken en dat drint prima. Vooral bij kleine proeverijen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:19 schreef Matty___ het volgende:
[..]
niets moet. maar bier drink je ook niet uit een wijnglas. valt beetje in hetzelfde rijtje...
Ik zal voor de grap de volgende keer een portglas bier in de kroeg bestellen. Puur voor de reactie van de barman/vrouwquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig speciaalbier uit een wijnglas gedronken en dat drint prima. Vooral bij kleine proeverijen.
Ik vind het prima hoor. Dus we mogen alleen postdumpen en niet discussieren? Primaquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:21 schreef _Loki het volgende:
En het gaat weer zoals overal op fok
Kunnen we ook gewoon weer doodzondes posten zonder te discussieren of je spaghetti wel of niet snijdt?
Misschien moeten we ook een topic openen over kleinere zonden niet persee doodzondequote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:21 schreef _Loki het volgende:
Kunnen we ook gewoon weer doodzondes posten zonder te discussieren of je spaghetti wel of niet snijdt?
Wie heeft het hier over een kroeg? Ik niet. Ik heb het wel over een situatie waar geen bierglazen zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:23 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Ik zal voor de grap de volgende keer een portglas bier in de kroeg bestellen. Puur voor de reactie van de barman/vrouw
Ik vind dat stom je mag best discussiëren ik stel voor om te gaan discussiëren over of we wel of niet mogen discussiërenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik vind het prima hoor. Dus we mogen alleen postdumpen en niet discussieren? Prima
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind dat stom je mag best discussiëren ik stel voor om te gaan discussiëren over of we wel of niet mogen discussiëren
volgens mij begrijp je mij niet. Het maakt toch niet uit hoe je iets eet of drink. dus kun je prima in de kroeg een portglas bier bestellen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over een kroeg? Ik niet. Ik heb het wel over een situatie waar geen bierglazen zijn.
Mij maakt het ook niet uit. Althans, ik heb bier liever in een passend glas maar van mij mag het prima in een ander glasquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:26 schreef Matty___ het volgende:
[..]
volgens mij begrijp je mij niet. Het maakt toch niet uit hoe je iets eet of drink. dus kun je prima in de kroeg een portglas bier bestellen.![]()
Omdat je soms bij iemand thuis een proeverij hebt met vrienden en die blijkt niet genoeg/geen passende bierglazen te hebben.quote:en waarom zou er bij het bierproeven geen bierglas zijn..
duidelijkquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mij maakt het ook niet uit. Althans, ik heb bier liever in een passend glas maar van mij mag het prima in een ander glas
[..]
Omdat je soms bij iemand thuis een proeverij hebt met vrienden en die blijkt niet genoeg/geen passende bierglazen te hebben.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Een la chouffe uit de fles drinken kan ik niet aanraden
Ik heb tijden mijn spaghetti gesneden na een incident waar de ene kant van de spaghetti vast zat aan mijn beugel en de andere kant in mijn keel (slokdarm?)quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:34 schreef Matty___ het volgende:
spaghetti snijden kan echt niet.
lekker zelf pasta maken (zo moeilijk is het echt niet), perfect gekookt (al dente) en dan met een lepel en vork na binnen werken.
voor kinderen snijd je de pasta...
en als toetje zeker een banaan?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:35 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Ik heb tijden mijn spaghetti gesneden na een incident waar de ene kant van de spaghetti vast zat aan mijn beugel en de andere kant in mijn keel (slokdarm?).
Maar nu snijd ik het niet meer.
Ik ook nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Een la chouffe uit de fles drinken kan ik niet aanraden
dat blijft toch ook zo lekker in je beugel hangen als je er goed in bijtquote:
Oh. Dat ben ik alweer vergeten. Of ik heb het uit mijn geheugen verwijderd. Ik weet nog wel dat ik een keertje beschuit met muisjes at en er toen net zo'n muisje tussen mijn draadje ging zittenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:38 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dat blijft toch ook zo lekker in je beugel hangen als je er goed in bijt
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Een culinaire doodzonde vind ik de kopjes van je asperges eraf snijden en weggooien "want die zien er zo raar uit".
Oh vreselijk zulke mensen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:43 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik vind de grootste culinaire doodzonde bij voorbaat al roepen dat je iets niet lust zonder het geproefd te hebben.
Daar heb ik nog een jeugdtrauma van. Ik was een jaar of 10 en ik had 'vis in een pakketje' gemaakt. Roepen mijn vader en mijn zusje dat ze dat toch echt niet hoeven. Stelletje zeikerds.
Zijn er echt mensen die dát doen?! Ohhh, die zijn t niet waard dat ze asperges eten!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Een culinaire doodzonde vind ik de kopjes van je asperges eraf snijden en weggooien "want die zien er zo raar uit".
Die maakte voor het eerst asperges klaar en had er duidelijk nog geen kaas van gegeten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:24 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Zijn er echt mensen die dát doen?! Ohhh, die zijn t niet waard dat ze asperges eten!
Als jij dat wilt, gewoon doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:14 schreef Matty___ het volgende:
sushi eet je toch ook niet met een lepel ook al gaat dat soms makkelijker...
Hand, enkelvoud, rechterhand gebruiken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:26 schreef Isegrim het volgende:
Met mn handen eten vind ik heerlijk. December Sri Lanka, daar mag/moet het!
Of macaroni eten, hoef je niet te kutten met snijden en blenderenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:58 schreef RobinOok het volgende:
Je kunt het ook in de blender gooien!![]()
Staafmixer zal niet gaan.
En dat is een enorm dom idee van je. Ik eet "normaal" maar ik vindt dat je niet neer moet kijken op mensen die niet "normaal" eten. Dat vind ik getuigen van een achterlijke bekrompenheid. En daar maak jij je zo te zien ook schuldig aan. En dat is jammer want je schijnt wel degelijk een verstand te hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Soms heb ik het idee dat Nembrionic eerst zijn vlees aan stukjes snijdt, alles prakt en dan één arm om het bord legt en met de andere hand de ene hap na de andere naar binnen schuift. Als je daar wat van zegt ben je arrogant, snob en ingebeeld verteld hij je dan terwijl hij met een mes tussen zijn tanden wroet.
Ah, tegenwoordig staat je spaghetti snijden al gelijk aan blederenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:58 schreef RobinOok het volgende:
Weet ik toch schat.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hand, enkelvoud, rechterhand gebruiken.
Ik vind het trouwens wel anders smaken, de textuur is duidelijk verschillende of er nu een lange sliert door je mond/keel gaat of kleine stukjes. Penne smaakt toch ook anders dan macaroni elleboogjes.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:44 schreef BasEnAad het volgende:
Ik snijd altijd mn spaghetti, ik snap niet precies wat daar zo zonde aan is. Het wordt er echt niet minder lekker om.
Ach, in de VS is het een culinaire doodzonde als je je vlees niet eerst in stukjes snijdt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Soms heb ik het idee dat Nembrionic eerst zijn vlees aan stukjes snijdt, alles prakt en dan één arm om het bord legt en met de andere hand de ene hap na de andere naar binnen schuift. Als je daar wat van zegt ben je arrogant, snob en ingebeeld verteld hij je dan terwijl hij met een mes tussen zijn tanden wroet.
In china zijn bij het opdienen alle etenswaren al dusdanig voorbereid dat ze zonder snijden te eten zijn. Stokjes!!!! Vroeger was het in nl ook beleefd om te. Oeren.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ach, in de VS is het een culinaire doodzonde als je je vlees niet eerst in stukjes snijdt.
In China is het een culinaire doodzonde als je niet smakt en boert.
Maar daar zitten we niet. Of heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ach, in de VS is het een culinaire doodzonde als je je vlees niet eerst in stukjes snijdt.
Dat heb je goed gezien. Maar dat mag je niet zeggen hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar daar zitten we niet. Of heb ik iets gemist?
Dat verschil is er ook wel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar qua toegevoegde smaken geen rekening mee houd. Ik vind het mondgevoelquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel anders smaken, de textuur is duidelijk verschillende of er nu een lange sliert door je mond/keel gaat of kleine stukjes. Penne smaakt toch ook anders dan macaroni elleboogjes.
Je mondgevoel is ziek. Snel naar de huisarts!!!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:05 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat verschil is er ook wel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar qua toegevoegde smaken geen rekening mee houd. Ik vind het mondgevoeleven prettig.
Ik ben een, eh, "draaier", maar wat er door m'n keel gaat is geen lange sliert meer. Ik heb de gekke neiging om m'n eten te kauwenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel anders smaken, de textuur is duidelijk verschillende of er nu een lange sliert door je mond/keel gaat of kleine stukjes. Penne smaakt toch ook anders dan macaroni elleboogjes.
Ik bedoel daarmee dat een doodzonde relatief is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar daar zitten we niet. Of heb ik iets gemist?
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee dat een doodzonde relatief is.
Dan kom je daar weer uit. Laat iedereen in zijn waarde in elk geval.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:21 schreef _Loki het volgende:
nouja het zijn lange stukken of een bol lange stukken in je mond voordat je kauwt, het is iig anders dan op je bord in stukken snijden. Als ik dat zou willen dan maak ik wel macaroni (elleboogjes) die trouwens ook heel erg nederlands zijn dat zie je een italiaan nog niet zo snel klaarmaken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:13 schreef morg78 het volgende:
[..]
Ik ben een, eh, "draaier", maar wat er door m'n keel gaat is geen lange sliert meer. Ik heb de gekke neiging om m'n eten te kauwen.
Volkoren elleboogjes - uit karton. Gewoon, omdat het kanquote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nouja het zijn lange stukken of een bol lange stukken in je mond voordat je kauwt, het is iig anders dan op je bord in stukken snijden. Als ik dat zou willen dan maak ik wel macaroni (elleboogjes) die trouwens ook heel erg nederlands zijn dat zie je een italiaan nog niet zo snel klaarmaken.
Nee joh, ik geef gewoon een tip.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ah, tegenwoordig staat je spaghetti snijden al gelijk aan blederen
Macaroni wat dezelfde grootte heeft is dus geblenderd voedsel? Duidelijk!
Nee, dat is een fabeltje.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Euh, I beg to differ!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In china zijn bij het opdienen alle etenswaren al dusdanig voorbereid dat ze zonder snijden te eten zijn. Stokjes!!!!
Deze snap ik niet?quote:Als je een appeltaart wilt maken vanaf 0 niet de hele wereld eerst creeeren
Wat is daar mis mee? Als ik een tomatensaus maak ga ik daar echt geen dure wijn in flikkeren.quote:Slechte rode wijn gebruiken als "kookwijn"
For the record..ik maak mensen niet voor snob uit omdat ze ervoor kiezen spaghetti niet te snijden, maar omdat ze er arrogant op neerkijken dat ik het wel doe.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:15 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee joh, ik geef gewoon een tip.
Zoals mijn oma al zei (als ik geen verpulverd koekje bliefde) : "in je buik is het allemaal hetzelfde".
Mij maakt het echt geen zak uit wat iemand met zijn eten doet.
Ik kende iemand die al haar eten prakte. Vlees eerst in stukjes snijden en dan hoppa, hoppa, hop, prak, prak, prak, aardappelen en groenten door elkaar. Of nou ja, maakt niet uit wat er op haar bord lag, alles werd eerst geprakt en daarna lekker makkelijk met een lepel (of was het een vork?) naar binnen geschoven. Ik kan er echt niet mee zitten, iedereen moet zelf doen wat ie wil. Zolang ik het maar op mijn manier mag doen.
Maar op de een of andere manier is het die andere kant op net zo intolerant. Je wordt al gauw voor snob uitgemaakt.
Ach ja, what else is new...
Ook dat zal me aan mijn reet roesten.
Dat was een quote van carl sagan, if you want to make an apple pie from scratch you first have to create a universequote:
zo deegpakket is we lekker makkelijk. Aan de andere kant hoe moeilijk is het om ook dat zelf te maken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat was een quote van carl sagan, if you want to make an apple pie from scratch you first have to create a universe
Er komt een dag dat ik het eten van mijn huisgenoot in de blender gooi. Alhoewel, ik geloof dat hij sneller snijdt dan een blender...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:58 schreef RobinOok het volgende:
Het idee van die uitspraak van Sagan is, dat je eigenlijk altijd wel weer een stap terug kan doen. Bedoel, in het geval van appeltaart; Ga je ook tarwe verbouwen om zelf bloem te maken? Of begin je eerst met wild gras en kruis je het tot je tarwe hebt? Gebruik je boter of maak je die van melk? En melk je die melk zelf bij een koe? En die koe, hoe kom je daar aan? Appels, pluk en teel je die zelf? Zo ja, heb je dan deze soort zelf gemaakt door kruisingen vanaf wilde appels?quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:15 schreef Matty___ het volgende:
[..]
zo deegpakket is we lekker makkelijk. Aan de andere kant hoe moeilijk is het om ook dat zelf te maken.
Nee, maar meng wel mijn eigen kipkruiden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Zijn er hier mensen die hun eigen kerrie poeder maken?
Nee, ik heb een kleine toko in de buurt die een, naar mijn smaak, lekkere kerrie djawa maakt. Wel maak ik m'n eigen garam masala, als ik dat nodig heb.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Staat toevallig wel op de planning ja.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Nee, maar ik had ooit een geweldig recept voor cajunkruiden. Vind ik nog altijd jammer dat ik dat ben kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Duidelijk, thanksquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:29 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Het idee van die uitspraak van Sagan is, dat je eigenlijk altijd wel weer een stap terug kan doen. Bedoel, in het geval van appeltaart; Ga je ook tarwe verbouwen om zelf bloem te maken? Of begin je eerst met wild gras en kruis je het tot je tarwe hebt? Gebruik je boter of maak je die van melk? En melk je die melk zelf bij een koe? En die koe, hoe kom je daar aan? Appels, pluk en teel je die zelf? Zo ja, heb je dan deze soort zelf gemaakt door kruisingen vanaf wilde appels?
En dat kan je zo vol blijven houden tot je bij het begin van het universum bent.
Maar ik denk dat koken 'from scratch' meer inhoudt dat je kookt met alleen basisingredienten, of ingredienten die direct gemaakt zijn uit een basisingredient, maar geen combinatie van verschillende dingen. Ik zou kruidenmixen als garam masala b.v. wel nog als basisingredient willen noemen. Maar dat is natuurlijk een mix. Zo zullen er nog wel meer uitzonderingen zijn in de culinaire definitie van 'from scratch'.
Alsjeblieftquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, maar ik had ooit een geweldig recept voor cajunkruiden. Vind ik nog altijd jammer dat ik dat ben kwijtgeraakt.
Oh, vind ik wel. Bourgondiër is voor mij een ander woord voor vreetzak.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër
Jep, helemaal waarquote:Op woensdag 1 juni 2011 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Mensen die zichzelf omschrijven als bourgondiërs maar daar dan eigenlijk mee bedoelen dat ze graag drie volgeplempte borden naar binnen schuiven bij de lokale all you can eat wokschuur. Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër, het maakt je hooguit dik. Van een bourgondiër verwacht ik eerder dingen als kunnen waarderen dat iemand lang voor je in de keuken heeft gestaan in plaats van een pakje Knorr open te trekken.
Je wilt zeggen dat ze bedoelde dat jullie domme vetzakken zijn?quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
mijn 'schoonzus' noemde mij en mijn vriendin ooit bourgondiërs, ik dacht dat ze levensgenieters bedoel maar ik nu weet ik wat het is.
Ja dat denk ik danquote:Op woensdag 1 juni 2011 13:40 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat ze bedoelde dat jullie domme vetzakken zijn?
QFTquote:Op woensdag 1 juni 2011 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Mensen die zichzelf omschrijven als bourgondiërs maar daar dan eigenlijk mee bedoelen dat ze graag drie volgeplempte borden naar binnen schuiven bij de lokale all you can eat wokschuur. Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër, het maakt je hooguit dik. Van een bourgondiër verwacht ik eerder dingen als kunnen waarderen dat iemand lang voor je in de keuken heeft gestaan in plaats van een pakje Knorr open te trekken.
Wehehehe iets met een pot en een ketelquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Het bed van RobinOok is dan ook breder dan dat het lang is, dan kan ze lekker dwarsliggen.
Een nette term voor mensen die zich plankgas volvreten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:55 schreef Isegrim het volgende:
De betekenis volgens het woordenboek is 'levensgenieter'. Bij het prototype bourgondiër stel ik mij iemand voor die dol op goed! eten en/of koken is, dol op goede wijn en die dientengevolge een aardig buikje heeft gekweekt.
Ja precies iemand hoeft niet zélf heel goed te kunnen koken om het te zijn, maar wel van goed eten houden. Ik stel me er in ieder geval iemand bij voor die kwaliteit boven kwantiteit stelt hoewel hij of zij het liefst dan ook nog een flinke kwantiteit van kwalitatief goed eten blieftquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:55 schreef Isegrim het volgende:
De betekenis volgens het woordenboek is 'levensgenieter'. Bij het prototype bourgondiër stel ik mij iemand voor die dol op goed! eten en/of koken is, dol op goede wijn en die dientengevolge een aardig buikje heeft gekweekt.
Dat is gereformeerd denken over het goede leven, omdat je zelf niet verder denkt dan veel is lekker. Projectie noemen ze dat in de psychologie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Een nette term voor mensen die zich plankgas volvreten.
Hihi piet heeft een buikjequote:Op woensdag 1 juni 2011 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is gereformeerd denken over het goede leven, omdat je zelf niet verder denkt dan veel is lekker. Projectie noemen ze dat in de psychologie.
Ja die zag ik ook bij mijn stiefmoeder in de kast staanquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:24 schreef Isegrim het volgende:
Ja, er zijn ouders die dat doen. En ze hebben nu ook zogenaamde 'culinaire' varianten daarop. Nou, forget it.
KvW (of was het een ander programma?) heeft ze laten testen door o.a. Robert Kranenborg en Johnny Boer. Needless to say, no seal of approval.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:26 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Ja die zag ik ook bij mijn stiefmoeder in de kast staan. Champignonrisotto voor kinderen vanaf 6 maanden
.
Uiteraard. Aan kleine kindjes van bakken met geld te verdienen...quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:26 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Ja die zag ik ook bij mijn stiefmoeder in de kast staan. Champignonrisotto voor kinderen vanaf 6 maanden
.
Ha die aflevering zou ik wel eens willen zienquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
KvW (of was het een ander programma?) heeft ze laten testen door o.a. Robert Kranenborg en Johnny Boer. Needless to say, no seal of approval.
Dat heeft me altijd al verbaasd! Ook dat ze dan reclame maken voor het feit dat er zoveel groenten in hun product zit... En inderdaad ook van die culinaire dierenvoeding...quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:30 schreef Isegrim het volgende:
Zelfde met dieren. Hele erwtjes in het kattenvoer, want dat ziet er culinair uit. Een kat is een carnivoor.
Eensch! Al kan je m.i. ook wel bourgondiër zijn zonder buikje. Althans, ik beschouw mijzelf toch echt als bourgondiër, maar ik ben slank.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:55 schreef Isegrim het volgende:
Dan heb ik er nog een... het weigeren om paardevlees of konijn te eten want dat is zielug, maar gerust opgeplofte kippenborst etenquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:32 schreef cinnamon_M het volgende:
Waar ik ook allergisch voor ben is mensen die geen vlees/vis eten wat herkenbaar is als 'dier'; dus: geen drumsticks, kippenbouten, hele vissen, garnalen, etc. En geen wild/lam/etc. eten 'want dat is zielig'.
Idd vreemd! Ik koos altijd natvoer met zoveel mogelijk % vlees (de biologische variant meestal, die was nog 40% oid, reguliere is 7% max, wat is de rest danquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:32 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dat heeft me altijd al verbaasd! Ook dat ze dan reclame maken voor het feit dat er zoveel groenten in hun product zit... En inderdaad ook van die culinaire dierenvoeding...
Die bedoelde ik al een beetje met mijn "En geen wild/lam/etc. eten 'want dat is zielig'." Maar idd, helemaal mee eens. Een vrij rondwandelend konijn dat neergeschoten wordt is ook véél zieliger dan een plofkipquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:35 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dan heb ik er nog een... het weigeren om paardevlees of konijn te eten want dat is zielug, maar gerust opgeplofte kippenborst eten.
Off topic: in t wild eten katachtigen ook de maaginhoud van hun herbivoren slachtoffers op. Erwtjes door hun vlees is dus helemaal niet raar en zelfs nodig voor een heleboel essentiële voedingsbestanddelen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:30 schreef Isegrim het volgende:
Zelfde met dieren. Hele erwtjes in het kattenvoer, want dat ziet er culinair uit. Een kat is een carnivoor.
Off-topic: bij mijn weten kunnen katten echt helemaal niets met groentes. Het zit er dus in voor de mensch, om het op te leuken en omdat het weinig kost.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Off topic: in t wild eten katachtigen ook de maaginhoud van hun herbivoren slachtoffers op. Erwtjes door hun vlees is dus helemaal niet raar en zelfs nodig voor een heleboel essentiële voedingsbestanddelen.
On topic: mensen die pertinent elke groente weigeren is wél héél stom! En mensen met een vet-fobie is ook erg jammer
Neuh, ben een dikke ouwe nicht, die meer warme maaltijden dan sex heeft.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:53 schreef Isegrim het volgende:
Ik geloof ook niet dat Piet daar geheimzinnig over doet.
Huiver.quote:Ontopic: je jonge kind alleen maar van die Olvarit-meuk voeren zodat het geen smaak ontwikkelt.
daarom koop ik het ook altijd als ik het ergens zie, (zelden) en ga ik niet op zoek als ik het wil maken.quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:07 schreef Isegrim het volgende:
Het lullige is dat echt mooi vetdoorregen stoofvlees dus bijna nergens meer te krijgen is.
Ik weet dat veel mensen dat denken maar het is niet, ook katten hebben groenten nodig, wél niet in zulke grote hoeveelheden als in veel (goedkoop) voer zit maar puur vlees is niet de bedoeling, studeer diergeneeskunde en afgelopen week ging het met de voedingsdeskundige hier nog over.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Off-topic: bij mijn weten kunnen katten echt helemaal niets met groentes. Het zit er dus in voor de mensch, om het op te leuken en omdat het weinig kost.
Alleen is het dan handiger er rijst door te kieperen dan erwtjes, aangezien de muizen die ze 'in het wild' zouden eten meer grasjes dan bonduelle etenquote:Op donderdag 2 juni 2011 09:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
Off topic: in t wild eten katachtigen ook de maaginhoud van hun herbivoren slachtoffers op. Erwtjes door hun vlees is dus helemaal niet raar en zelfs nodig voor een heleboel essentiële voedingsbestanddelen.
Rijst bevat nauwelijks vitamines en andere nuttige voedingsstoffen, het is voornamelijk koolhydratenquote:Op donderdag 2 juni 2011 10:44 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Alleen is het dan handiger er rijst door te kieperen dan erwtjes, aangezien de muizen die ze 'in het wild' zouden eten meer grasjes dan bonduelle eten
Ja, vooral dat. Sowieso, je kind meer laten eten dan friet is een kwestie van opvoeding. Al die ouders met hun "ja, hij eet alleen maar friet, de rest lustienie". Geef dat kind eens drie dagen niets anders dan wat de pot schaft, hij krijgt echt wel genoeg honger, moet je eens opletten hoe goed hij zijn avondmaal dan naar binnen schuift.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, ben een dikke ouwe nicht, die meer warme maaltijden dan sex heeft.
Er was een tijd dat dit andersom was.
[..]
Huiver.
En dan verrast zijn dat je kind alleen maar kip patat en appelmoes wil eten
KvW inderdaad. Niet alleen Boer en Kranenborg hebben dat spul geproeft. Ook zo'n woordvoerder van Nutricia die heel veel moeite deed om geen "Gadverdamme wat is dat ranzig!" te roepenquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
KvW (of was het een ander programma?) heeft ze laten testen door o.a. Robert Kranenborg en Johnny Boer. Needless to say, no seal of approval.
Die vetfobie is echt vreselijk. Volledig vetvrij koken, want vet is ongezond, terwijl er een enorme nicotinewalm om iemand heen hangt. Of van die types die alleen maar ovenfriet omdat het minder vet zou zijn. De allerergste die ik kan herinneren was iemand die kwam klagen dat hij in zijn koekenpan géén eieren met spek kon bakken, want alles koekte aan. De simpele suggestie dat een druppie olie zou helpen werd weggewuifd met "Ik heb juist een anti-aanbakpan om zónder vet te bakken!"quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:42 schreef cinnamon_M het volgende:
Oh nog ééntje dan (sorry dat ik het topic volspam nu), weet even niet of ie al in de OP staat: mensen die bang zijn van roomboter/reuzel/ganzenvet e.d.
Eten wat de pot schaft, niet van tafel voordat je bord leeg is, lussiknie betekend geen toetje en snoep is er bij uitzondering. Ik zou een strenge vader zijnquote:Op donderdag 2 juni 2011 11:06 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ja, vooral dat. Sowieso, je kind meer laten eten dan friet is een kwestie van opvoeding. Al die ouders met hun "ja, hij eet alleen maar friet, de rest lustienie". Geef dat kind eens drie dagen niets anders dan wat de pot schaft, hij krijgt echt wel genoeg honger, moet je eens opletten hoe goed hij zijn avondmaal dan naar binnen schuift.
Beetje offtopic (ik ga van kattenvoer naar opvoeding) maargoed.
Je beschrijft precies hoe ik het zou aanpakken (en hoe ik opgevoed ben, afgezien van het feit dat er wel continu snoep was dan). Niet van tafel voordat je bord leeg is wel alleen als ze zelf opscheppen trouwens. En: lussiknie bestaat niet zonder dat je het eerst geproefd hebt. En zelfs al heb je het geproefd, dan nog een kleine lepel ervan opeten. En eten is niet vies, jij vindt het misschien niet lekker.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eten wat de pot schaft, niet van tafel voordat je bord leeg is, lussiknie betekend geen toetje en snoep is er bij uitzondering. Ik zou een strenge vader zijn
Wel spek bakken, maar geen olie willen gebruiken?quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:10 schreef Fixers het volgende:
[..]
KvW inderdaad. Niet alleen Boer en Kranenborg hebben dat spul geproeft. Ook zo'n woordvoerder van Nutricia die heel veel moeite deed om geen "Gadverdamme wat is dat ranzig!" te roepen
[..]
Die vetfobie is echt vreselijk. Volledig vetvrij koken, want vet is ongezond, terwijl er een enorme nicotinewalm om iemand heen hangt. Of van die types die alleen maar ovenfriet omdat het minder vet zou zijn. De allerergste die ik kan herinneren was iemand die kwam klagen dat hij in zijn koekenpan géén eieren met spek kon bakken, want alles koekte aan. De simpele suggestie dat een druppie olie zou helpen werd weggewuifd met "Ik heb juist een anti-aanbakpan om zónder vet te bakken!"
Heb ooit eens een minnaar gehad (grote, stoere, gespierde vent) die dat deed. Pffff, ging je uit eten, kon ie al moeilijk kiezen van de kaart, want alles eng en raar en "eet ik niet", dan bestelde ie een soepje vooraf en dan zaten daar groenten in. Die liet ie dan dus liggen. Serveerster vraagt bij afruimen of alles gesmaakt heeft en hij met brede lach "ja, het was heeeeeerlijk". Zij kijkt 'm raar aan, blik van soepkom (halfvol met groenten) naar hem en terug, of ie gek is, haha. En dan zei ie doodgewoon "oh, dat? Ja, ik eet geen groenten". Alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
On topic: mensen die pertinent elke groente weigeren is wél héél stom!
Nou zo ben ik niet hoor, ik probeer alles van cactus tot varkensbaarmoederquote:Op donderdag 2 juni 2011 11:37 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Heb ooit eens een minnaar gehad (grote, stoere, gespierde vent) die dat deed. Pffff, ging je uit eten, kon ie al moeilijk kiezen van de kaart, want alles eng en raar en "eet ik niet", dan bestelde ie een soepje vooraf en dan zaten daar groenten in. Die liet ie dan dus liggen. Serveerster vraagt bij afruimen of alles gesmaakt heeft en hij met brede lach "ja, het was heeeeeerlijk". Zij kijkt 'm raar aan, blik van soepkom (halfvol met groenten) naar hem en terug, of ie gek is, haha. En dan zei ie doodgewoon "oh, dat? Ja, ik eet geen groenten". Alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
Man oh man oh man.
Gelukkig was ik al oud en wijs en voel ik me nul verantwoordelijk voor andermans gedrag of afwijkingen, maar genant blijft het.
Hahaha, ik zet je bovenaan de reservelijst.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:41 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Nou zo ben ik niet hoor, ik probeer alles van cactus tot varkensbaarmoeder
Fabeltje.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ex-vriend van een oud-collega at ook géén groente. Erg ongezond. Maar die kreeg als kind van zijn moeder alleen wat hij graag lustte. Lees: vooral patat en vlees.quote:On topic: mensen die pertinent elke groente weigeren is wél héél stom! En mensen met een vet-fobie is ook erg jammer
Idem.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
daarom koop ik het ook altijd als ik het ergens zie, (zelden) en ga ik niet op zoek als ik het wil maken.
Ik zou het anders doen. Bij mij zouden ze hun bord niet leeg hoeven te eten, als ze maar genoeg hebben gegeten en alles hebben geproefd. Krijgen ze ook nog een toetjequote:Op donderdag 2 juni 2011 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eten wat de pot schaft, niet van tafel voordat je bord leeg is, lussiknie betekend geen toetje en snoep is er bij uitzondering. Ik zou een strenge vader zijn
Je vergeet dat dat groenvoer in die magen is voorverteerd (dus kan de kat het opnemen), die erwtjes zijn dat niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
On topic: mensen die pertinent elke groente weigeren is wél héél stom! En mensen met een vet-fobie is ook erg jammer
Ik ben het daar wel min of meer met Piet eens. Want kindjes kunnen al snel genoeg hebben gegeten en geproefd....naar hun maatstaven.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:28 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Ik zou het anders doen. Bij mij zouden ze hun bord niet leeg hoeven te eten, als ze maar genoeg hebben gegeten en alles hebben geproefd. Krijgen ze ook nog een toetje.
Dat gaat dan natuurlijk naar mijn maatstaven hequote:Op donderdag 2 juni 2011 12:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ben het daar wel min of meer met Piet eens. Want kindjes kunnen al snel genoeg hebben gegeten en geproefd....naar hun maatstaven.
Ik zou me met moeite moet inhouden om heen geen draai om zijn oren te verkopen, is hij nou helemaal van de pot geruktquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:29 schreef Felixa het volgende:
Ik ken iemand die ook geen groente lust.
En soms krijg je in restaurants toch wel 's patat of gebakken aardappelen waar ze dan een beetje gedroogde peterselie overheen gooien?
Dat vindt meneer ook groente.
Dus óf hij eet het dan niet op óf hij gaat het er heel demonstratief af zitten peuteren.
Je hebt wel gelijkquote:Op donderdag 2 juni 2011 11:41 schreef RobinOok het volgende:
Maar goed, culinaire doodzondes blijft blijkbaar moeilijk onderwerp, iedereen heeft het over ergenissen aan andermans eet- of kookgewoontes. En dat topic hadden we tijdje geleden toch al afgesloten?
Keukengewoontes van anderen waar je je aan ergert!
Keukengewoontes van anderen waar je je aan ergert! (deel 2)
De treurigheid.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:29 schreef Felixa het volgende:
Ik ken iemand die ook geen groente lust.
En soms krijg je in restaurants toch wel 's patat of gebakken aardappelen waar ze dan een beetje gedroogde peterselie overheen gooien?
Dat vindt meneer ook groente.
Dus óf hij eet het dan niet op óf hij gaat het er heel demonstratief af zitten peuteren.
Ik eet het ook niet. Tot mn 17e nooit gehad, nu ga ik dr van over mn nekquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:25 schreef Isegrim het volgende:
Ex-vriend van een oud-collega at ook géén groente. Erg ongezond. Maar die kreeg als kind van zijn moeder alleen wat hij graag lustte. Lees: vooral patat en vlees.
Heb je echt tot je 17e nooit groente gehad? *insert verbaasde smiley*quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:45 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik eet het ook niet. Tot mn 17e nooit gehad, nu ga ik dr van over mn nekterwijl ik het heel graag zou lusten en ook van alles klaarmaak voor mn vriend. Ik probeer mezelf er aan te laten wennen maar het wil nog niet echt lukken.
Maar ik schaam me er dus echt kapot voor en vind het mijn allerslechtste eigenschap, dus als mensen daardoor me een achterlijk wijf vinden dan mag dat. Het ís ook achterlijk.
Uien, ook niet als ze verwerkt zitten in een saus of soep?quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn man eet geen uien en geen paddestoelen.
Lust ook geen pasta, geen rijst ook trouwens, dat kreeg ik nooit. Kreeg altijd van die aardappelfantasie die je opwamt in de oven, van die wafeltjes en smileys enzo. Of friet. En dan met vissticks en dat soort spul er bij, of nuggets. Elke dag eigenlijk.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:50 schreef cinnamon_M het volgende:
Heb je echt tot je 17e nooit groente gehad? *insert verbaasde smiley*
Jeetje. Maar dan is het niet zo gek dat je het nu niet lust. Wel goed dat je het probeert te eten. Hoe probeer je eraan te wennen, door te beginnen met 'verstopte' groente (verse tomatensaus, stamppot, kleine stukjes door de pasta) e.d.?
nopequote:Op donderdag 2 juni 2011 16:55 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Uien, ook niet als ze verwerkt zitten in een saus of soep?
Damn.quote:
Gewoon weglaten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:10 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Damn.Dat lijkt me soms nog best lastig. Maar je zult ongetwijfeld creatieve oplossingen gevonden hebben, I take it?
Ja, dat lijkt me erg lastig. Het heeft inderdaad ook geen zin om het kokhalzend op te eten lijkt me, wat je zegt, dan ga je de volgende keer alleen nog maar sneller over je nek. Maar pasta en rijst lust je ook niet, wat dan niet? Textuur of smaak? Lust je lasagne? Gehaktballetjes met tomatensaus?quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:58 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Lust ook geen pasta, geen rijst ook trouwens, dat kreeg ik nooit. Kreeg altijd van die aardappelfantasie die je opwamt in de oven, van die wafeltjes en smileys enzo. Of friet. En dan met vissticks en dat soort spul er bij, of nuggets. Elke dag eigenlijk.
Ja ik probeer het een beetje zoals jij zegt, of in een taartje met veel kaas en spekjes. En soep probeer ik ook, want ik vind van veel dingen de textuur ook heel naar en als soep gaat dat dan beter. Soms proef ik van mn vriend zn bord, ook als we uit eten zijn ofzo. Maar ik vind het altijd zo vies. Ook dingen die ik al vaker geproefd heb. Ik heb begrepen dat bij kleine kinderen het er x keer in moet en dan lusten ze het, weet niet of dat zo is maar voor mij werkt het nog niet dus![]()
Ik doe wel echt mn best maar het is moeilijker dan je zou denken. Als het omhoog komt, komt het omhoog zeg maar. Als je het gaat dwingen gaat je lichaam de volgende keer dat je het in de richting van je mond beweegt alleen maar sneller in de kotsstand
Dus een tomatensaus zonder ui?quote:
Ja, maar wel knoflook natuurlijkquote:
Uiteraardquote:Op donderdag 2 juni 2011 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, maar wel knoflook natuurlijk
Ik luste vroeger alle groente behalve sperzieboontjes en nu nog steeds maar nu vind ik sperzieboontjes op zich wel smaken. Niet dat ik zeg jippie wat lekker. Maar ik lust het.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:18 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
UiteraardMaar dat krijg je dus nog wel prima op smaak?
O, en dipkip; ik weet niet of het zo is dat kinderen groente patsboem in een keer lusten. Sommige groenten misschien, maar sommigen heb ik ook moeten leren eten. Gewoon steeds eens in de zoveel tijd proberen. Mais is wat dat betreft volgens mij wel een 'toegankelijke' groente? En gewone sla, ivm niet hele sterke smaak? Misschien met een heel sterk smakende dressing de eerste keren?
Dit is trouwens allemaal heel erg offtopic, sorry
Ik had dat ook, alleen bij mij waren het spinazie en rode kool die niet in de smaak vielen toen. Rode kool kan ik nog steeds niet echt heel erg waarderen, maar ik krijg het wel weg. Vroeger ging ik er van kokhalzen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:20 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik luste vroeger alle groente behalve sperzieboontjes en nu nog steeds maar nu vind ik sperzieboontjes op zich wel smaken. Niet dat ik zeg jippie wat lekker. Maar ik lust het.
Pasta en rijst, de textuur. Basmatirijst vind ik heerlijk ruiken maar als ik het dan proef als ik het kook, is het net of ik een hap insecten moet nemen. Pasta associeer ik met plastic eten. Het voelt voor mij gewoon niet als eten. Het is denk ik het zelfde als wat sommige mensen hebben bij het idee hond of cavia te eten, dat ze dat niet door hun keel kunnen krijgen. Tuurlijk is het gewoon vlees en kun je het opeten zonder ziek te worden. Maar mentaal categoriseer je het niet als eten, snap je? En daardoor voel je enorm weerstand.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:14 schreef cinnamon_M het volgende:
Ja, dat lijkt me erg lastig. Het heeft inderdaad ook geen zin om het kokhalzend op te eten lijkt me, wat je zegt, dan ga je de volgende keer alleen nog maar sneller over je nek. Maar pasta en rijst lust je ook niet, wat dan niet? Textuur of smaak? Lust je lasagne? Gehaktballetjes met tomatensaus?
Alleen maar aardappelfiguurtjes en vissticks ed, tjee. Ik verbaas me er altijd over dat je je dan nog gezond kan voelen, maarja, ik kan me een leven zonder groente niet voorstellen. Lijkt me wel balen, dat je alleen dat soort dingen hebt gekregen.
Ja, ik was ook al aan het denken aan gepureerde groenten, zoals knolselderij-aardappelstamppot. Zodat de structuur van de groente iig niet in de weg zit.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:36 schreef Vanyel het volgende:
Tering Dipkip, das gewoon mishandeling! En groenteburgers waarbij de groente zoveel mogelijk op vlees lijkt?
I'm with you.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:34 schreef Nembrionic het volgende:
ik word hier een beetje afgerekend op het feit dat ik *durf* () toe te geven iets niet volgens de opgelegde etiquette te eten. Erg sneu.
Bruine rijst is prima spul, witte rijst stelt geen bal voor.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rijst bevat nauwelijks vitamines en andere nuttige voedingsstoffen, het is voornamelijk koolhydraten
Oh dat is slim, dat ga ik eens proberen! Ik heb wel eens van die uit het vegavak getest, maar die deden me aan kattenbrokjes denken. Die die helemaal van tofu zijn lust ik wel trouwens, maar dat is ook net zulke eenheidsworst als wat ik als kind kreegquote:Op donderdag 2 juni 2011 17:44 schreef cinnamon_M het volgende:
Ja, ik was ook al aan het denken aan gepureerde groenten, zoals knolselderij-aardappelstamppot. Zodat de structuur van de groente iig niet in de weg zit.
Hebben we al eens gedaan maar dat ging over in zulke paniek dat de psych me er niet geschikt voor acht. Het zit inderdaad voor 100% tussen de oren, daar ben ik van overtuigd.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou het eens met Hypnose proberen dipkip, het lijkt me vooral iets tussen de oren.
Het was dus altijd een gore leugen dat je groentes nodig hebt blijkbaar!!!quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Oh dat is slim, dat ga ik eens proberen! Ik heb wel eens van die uit het vegavak getest, maar die deden me aan kattenbrokjes denken. Die die helemaal van tofu zijn lust ik wel trouwens, maar dat is ook net zulke eenheidsworst als wat ik als kind kreeg![]()
Het lastige is ook dat ik ook heel veel moeite heb met sausjes enzo, anders kon ik dat gebruiken om te maskeren. Maar de standaard kindertruuks met ketchup en appelmoes lukken dus ook niet, heel vies vind ik dat. Terwijl ik wel weer pizza met tomatensaus er op lust. Dr zitten wel meer stomme dingen in, ik lust ook geen koude vleeswaren terwijl ik het zelfde warm wel lust (zoals kipfilet). Het is heel irrationeel allemaal. Voor mij is dat nep-eten. Alsof je van dat IKEA vilt eten met klittenband op de achterkant, echt zou moeten eten.
Ik wil het ook weten. Het klinkt echt als een aparte omgeving om op te groeien!quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:58 schreef Isegrim het volgende:
Maar, maar, maar... Ik vraag me echt af hoe dat dan ging bij je thuis. Wat kreeg je dan te eten? En waarom ging dat zo?
Zachtjes uitgedrukt...je ouders waren niet echt goed met het je leren eten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:58 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Lust ook geen pasta, geen rijst ook trouwens, dat kreeg ik nooit. Kreeg altijd van die aardappelfantasie die je opwamt in de oven, van die wafeltjes en smileys enzo. Of friet. En dan met vissticks en dat soort spul er bij, of nuggets. Elke dag eigenlijk.
Ja ik probeer het een beetje zoals jij zegt, of in een taartje met veel kaas en spekjes. En soep probeer ik ook, want ik vind van veel dingen de textuur ook heel naar en als soep gaat dat dan beter. Soms proef ik van mn vriend zn bord, ook als we uit eten zijn ofzo. Maar ik vind het altijd zo vies. Ook dingen die ik al vaker geproefd heb. Ik heb begrepen dat bij kleine kinderen het er x keer in moet en dan lusten ze het, weet niet of dat zo is maar voor mij werkt het nog niet dus![]()
Ik doe wel echt mn best maar het is moeilijker dan je zou denken. Als het omhoog komt, komt het omhoog zeg maar. Als je het gaat dwingen gaat je lichaam de volgende keer dat je het in de richting van je mond beweegt alleen maar sneller in de kotsstand
Ik eet alles. Ik verdenk mijn ouders van een complot om dat voor elkaar te krijgen. Govverquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Zachtjes uitgedrukt...je ouders waren niet echt goed met het je leren eten.Heb je ooit gevraagd waarom ze dat zo deden? Lijkt me heel apart als je zo je opvoeding krijgt...ik moest alles leren eten....al was het maar twee hapjes om te constateren dat het niets voor me was.
Vis krijg ik nog steeds niet weg ondanks vele pogingen van mijn ouders en ook mezelf om het te leren waarderen, ik vind de smaak gewoon gruwelijk.
Het zou niet mogen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik eet alles. Ik verdenk mijn ouders van een complot om dat voor elkaar te krijgen. Govver
Ja, anders prakt het zo lastig. En toch, zo af en toe is het heerlijk om te prakken. Lekker old skool.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Het zou niet mogen.Overigens heb ik spruitjes pas weten te waarderen toen ik ze zelf ging klaarmaken. Mijn ouders waren nog van de generatie van lekker doorkoken die spruiten.
Spruitjes zijn ook anders dan 30 jaar terug he. Het zwavelgehalte is aardig omlaag gegaan geloof ik,l waardoor die typische 'spruitensmaak' minder is geworden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Het zou niet mogen.Overigens heb ik spruitjes pas weten te waarderen toen ik ze zelf ging klaarmaken. Mijn ouders waren nog van de generatie van lekker doorkoken die spruiten.
Helaas wel, ze krijgen steeds minder smaak.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Spruitjes zijn ook anders dan 30 jaar terug he. Het zwavelgehalte is aardig omlaag gegaan geloof ik,l waardoor die typische 'spruitensmaak' minder is geworden.
Maar die koollucht die er dan vanaf komt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:50 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Ja, anders prakt het zo lastig. En toch, zo af en toe is het heerlijk om te prakken. Lekker old skool.
Het kwam meer door de kooklucht die spruiten veroorzaken bij :lekker doorkoken"quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Spruitjes zijn ook anders dan 30 jaar terug he. Het zwavelgehalte is aardig omlaag gegaan geloof ik,l waardoor die typische 'spruitensmaak' minder is geworden.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:58 schreef Isegrim het volgende:
Maar, maar, maar... Ik vraag me echt af hoe dat dan ging bij je thuis. Wat kreeg je dan te eten? En waarom ging dat zo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap dat je een hoop te doen hebt, maar dat zijn meestal niet de gezelligstequote:Op donderdag 2 juni 2011 21:01 schreef Dipkip het volgende:
Nu zou ik graag het soort vrouw zijn wat salades eet.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:01 schreef Dipkip het volgende:
[..]Heftig verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk lukt het je om de schade uiteindelijk in te halen, sterkte in ieder geval.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
I'll be here.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:30 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Misschien PM ik je over een jaar of tien
[..]Jeetje, wat een verhaal. Ik moet zeggen dat toen je vertelde over de vissticks en aardappelfiguurtjes de vraag "heb je eigenlijk wel een goede band met je ouders" op het puntje van mijn tong lag, maar ik wilde je niet het gevoel geven dat je gedwongen werd een persoonlijk verhaal te vertellen. Ik vind de manier waarop je dit vertelt trouwens mooi, klinkt als iemand die enorm gegroeid is sindsdien (je kunt het goed analyseren zeg maar).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even in spoiler, want enorm off-topic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Same herequote:Op donderdag 2 juni 2011 19:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Al vond ik het vroeger ook niet echt vies, gewoon niet zo bijster lekker.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
Je maakt me baahaaahaaaaangquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:22 schreef RobinOok het volgende:
Hoe kun je nou rabarber aanbevelen aan iemand die niks lust?
[..]Heftig, maar echt super hoe je ermee bezig bent nu! toch dingen proberen enzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crumble met appel en rabarber vind ik niet echt groente achtig. meer zoet en fruitig. tikkje zuurder dan alleen appel maar door het suiker wel zoet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:50 schreef RabbitHeart het volgende:
Je zou rabarber ook kunnen verstoppen in crumble met daarin ook appel.
structuur weet ik zo niet te omschrijven...
je zei soep wel lekker te vinden. smoothies en sapjes dan? daarin kan je naast fruit ook een klein beetje groente verwerken.
zomaar ff wat ideetjes, maar misschien heb je het al lang geprobeerd...
[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 03-06-2011 00:06:52 ]
Idd. Het is niet zo alledaags (meer), dus steeds meer mensen kennen het gewoon niet en als het dan van die types zijn 'wat ik niet ken dat lust ik niet' dan eten ze het niet. Maar rabarber smaakt heel toegankelijk. Je kunt het met suiker tot compote of jam koken (er moet redelijk wat suiker doorheen overigens). En dan smaakt het echt een beetje als een fruitcompote/jam (maar dan wat minder zoet). Rabarber is van zichelf zurig, als je het met suiker kookt krijg je dus een zoetzuur smaakje (denk aan zuurtjes). De compote is lekker door de yoghurt!quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:49 schreef RabbitHeart het volgende:
Dipkip, rabarber is hartstikke lekker. Het is wel voor de liefhebber.
Maar jij lust alle soorten vlees en vis las ik net ergens. Lijkt me dus niet dat jij zo'n typisch 'lussiknie'-persoon bent. Je kunt er rhubarb pie mee maken en jam. Dus het is geen alledaagse groente.
I ditto that!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:28 schreef loecje het volgende:
succes! ik hoop dat je het lekker vind(gaat vinden).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
Oh, dat is een goede! Zie http://thefruitpursuit.com/my-daily-juice/ hier bijvoorbeeld, zij maakt zoete smoothies met fruit waar ook groente doorheen zit (bijv. spinazie), de groente proef je dus eigenlijk niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:52 schreef loecje het volgende:
[..]
Heftig, maar echt super hoe je ermee bezig bent nu! toch dingen proberen enzo.
[..]
crumble met appel en rabarber vind ik niet echt groente achtig. meer zoet en fruitig. tikkje zuurder dan alleen appel maar door het suiker wel zoet.
structuur weet ik zo niet te omschrijven...
je zei soep wel lekker te vinden. smoothies en sapjes dan? daarin kan je naast fruit ook een klein beetje groente verwerken.
zomaar ff wat ideetjes, maar misschien heb je het al lang geprobeerd...
Mensen vragen zich af hoe het kan dat ik nauwelijks eet en toch dagen doorkom.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is gereformeerd denken over het goede leven, omdat je zelf niet verder denkt dan veel is lekker. Projectie noemen ze dat in de psychologie.
Ga nou niet allemaal gekke dingen eten of dingen die veel tijd kosten. Teleurstelling en veel tijd = opgeven.quote:
Waarom? Vrij simpel. Om zo eenvoudig mogelijk enkel aan de smaak te hoeven wennen, en niet aan de structuur.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:43 schreef Vanyel het volgende:
Dat zou je zelf toch ook niet eten, waarom zou zij het wel lekker vinden? Ze eet geen groente, dat maakt haar geen baby.
Dat is een structuur die je al kent, nml als je iets eet dan gaan eerst je kiezen aan het werk.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:10 schreef Vanyel het volgende:
Het lastige daaraan is dat ook gepureerde worteltjes een structuur hebben.
Suiker pas toevoegen als de rabarber wat is afgekoeld dan heb je minder suiker nodig.quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:55 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Idd. Het is niet zo alledaags (meer), dus steeds meer mensen kennen het gewoon niet en als het dan van die types zijn 'wat ik niet ken dat lust ik niet' dan eten ze het niet. Maar rabarber smaakt heel toegankelijk. Je kunt het met suiker tot compote of jam koken (er moet redelijk wat suiker doorheen overigens). En dan smaakt het echt een beetje als een fruitcompote/jam (maar dan wat minder zoet). Rabarber is van zichelf zurig, als je het met suiker kookt krijg je dus een zoetzuur smaakje (denk aan zuurtjes). De compote is lekker door de yoghurt!
De fout die je ouders maakten was dat je daar mee weg kwamquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:31 schreef Ole het volgende:
Toen ik als kind bijna geen groente at, was het enige dat ik wel lustte Geraspte (niet geblenderde dus!) rauwe worteltjes met beetje yoghurt en suiker.
Mijn moeder had niet zo vaak zin in gedoe aan tafel. Er waren wel dagen dat ik wel andere dingen moest etenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De fout die je ouders maakten was dat je daar mee weg kwam
Oh, dat wist ik niet, goede tip! Wat kalk schijnt ook te helpen, maar dat heb ik nooit geprobeerd.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Suiker pas toevoegen als de rabarber wat is afgekoeld dan heb je minder suiker nodig.
Mja, dat doet iedere ouder anders. Ikzelf vind het een beetje stom om soepeler te zijn omdat je geen zin heb in 'gedoe aan tafel', opvoeding gaat toch voor, maargoed dat vind ik. Als ik niet opat wat ik moest eten viel dat gedoe aan tafel ook wel mee - ik moest gewoon blijven zitten tot ik het op had, ook als de rest allang klaar was. Ik heb het één keer zelfs de volgende dag als ontbijt gekregen omdat ik weigerde het op te eten, maar dat vond mijn moeder geloof ik toch te ver gaan, die was wat 'softer'. Ik ben achteraf blij dat mijn ouders het zo gedaan hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:35 schreef Ole het volgende:
[..]
Mijn moeder had niet zo vaak zin in gedoe aan tafel. Er waren wel dagen dat ik wel andere dingen moest eten
Later gingen spinazie, bloemkool, komkommers, boontjes en boerenkool er ook wel in. Zo erg was het nu ook weer niet gelukkig. En toen ik op de middelbare school vaak bij vriendinnetjes at ben ik veel gaan leren eten. Durfde niet bij alles te zeggen dat ik iets niet lustte.
Het is wel redelijk goedgekomen hoor!
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:46 schreef Godtje het volgende:
Ik zie wel al dat iemand beter een afsplitsing kan maken.![]()
Help hier lastige eters
Eens en eens!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik trouwens zonde vind zijn al die mensen die zeggen dat ze niet kunnen koken maar eigenlijk bedoelen ik heb geen tijd en wil er geen aandacht aan besteden.
goed ideequote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:46 schreef Godtje het volgende:
Ik zie wel al dat iemand beter een afsplitsing kan maken.![]()
Help hier lastige eters
Wij hebben ze ook eens gemaakt met wat gepofte tamme kastanjes er door, die gingen erg lekker bij een hertenbiefstukje + cranberrysaus.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar die koollucht die er dan vanaf komt.![]()
[..]
Het kwam meer door de kooklucht die spruiten veroorzaken bij :lekker doorkoken"
Geef mij ze maar geroerbakt met wat spekjes erdoor.![]()
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wij hebben ze ook eens gemaakt met wat gepofte tamme kastanjes er door, die gingen erg lekker bij een hertenbiefstukje + cranberrysaus.
klinkt goedquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wij hebben ze ook eens gemaakt met wat gepofte tamme kastanjes er door, die gingen erg lekker bij een hertenbiefstukje + cranberrysaus.
Ik denk dat kalk (krijt) zal helpen tegen het oxaalzuur wat erin zit, maar welk krijt bruikbaar is dan weer iets wat je goed moet uitzoeken want het eerst de beste schoolkrijtje (met kleurstoffen en wat er nog meer inzit) erin gooien lijkt me niet zo goed.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:45 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet, goede tip! Wat kalk schijnt ook te helpen, maar dat heb ik nooit geprobeerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk dat kalk (krijt) zal helpen tegen het oxaalzuur wat erin zit, maar welk krijt bruikbaar is dan weer iets wat je goed moet uitzoeken want het eerst de beste schoolkrijtje (met kleurstoffen en wat er nog meer inzit) erin gooien lijkt me niet zo goed.![]()
Dit vond ik erover.Had ik idd eerder ook al gevonden. Maargoed, probeer eerst wel de suiker later toevoegen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Das lekker ja!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zo, en nu ON-TOPIC: aardappelpuree uit een pakje (vast al genoemd, maargoed).Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
Die ga ik eens proberen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:17 schreef fruityloop het volgende:
Het is geen persoonlijke culinaire doodzonde, maar die toscaanse worstjes van AH, met wat
"mozzarella" er in, zijn echt een doodzonde van het kaliber dat vierendelen of de ijzeren maagd verdient.
Maar de structuur van iets stevigs om op te kauwen ken ik toch ook al?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dat is een structuur die je al kent, nml als je iets eet dan gaan eerst je kiezen aan het werk.
Enfin zo boeiend is het niet; ik zou geen ingewikkeldere smaken / recepten gaan doen in het begin. Leer het eerst los te waarderen. Al dan niet door de blender gehaald.
Dan denk ik toch weer aan quiches, kun je steeds weer een andere groente in verwerken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:53 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar de structuur van iets stevigs om op te kauwen ken ik toch ook al?
Ik denk dat ik juist de combinatie met dingen die ik wel lekker vind nodig heb om er aan te wennen. Zoals jij het nu zegt lijkt het op een medicijn toedienen in plaats van leren genieten van normale voeding
Edit: damn blijkbaar een hele nieuwe pagina gemist. Die Toscaande ondingen koop ik ook nóóit meer, bah wat vies!!!
Warme melk is om die reden zo ongeveer het enige gangbare voedselproduct in NL dat er bij mij echt niet in gaatquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Kan me eigenlijk niet bedenken wat ik echt niet lust, of het moeten velletjes op melk zijn. (andere velletjes vind ik niet erg maar die op melk)
Dan moet je dus gewoon voor de oploskoffie gaan. Net als in Engeland trouwens, daar snappen ze ook niet hoe je koffie zet. De beste koffie die ik daar dronk kwam uit een Nescafepotje.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Culinaire doodzondes, dan moet ik denk aan hoe ze in China koffie zetten. Nadat je duidelijk hebt gemaakt dat je toch echt geen oploskoffie wil doen ze koffie in het filter, gieten er lauw water over en gaan ze het vervolgens in een pannetje opwarmen.
Deze dus ja.quote:Op maandag 6 juni 2011 02:32 schreef Zokunen het volgende:
En doodzonde, hmm...
Ik vind persoonlijk perse bio- / ecologisch willen eten wel een doodzonde.
Er leven iets van 6 miljard mensen op Aarde, er zijn al mensen die honger hebben.
Bio- / ecologisch verbouwen heeft meer ruimte nodig en er word gezegd dat er dan ruimte zou zijn voor voedsel voor ~ 4 miljard mensen.
Dat veel beter kan en moet is waar, maar mensen moeten eens reëel worden.
Net als light producten
Elke snack is overbodig, eet je maaltijden met een schep jus etc en je bent veel beter uit als met die light bende....
Goede grillworst met kaasquote:
Zoiets dacht ik dus dan welquote:Op zondag 12 juni 2011 23:46 schreef Erasmo het volgende:
Van die surimi krabgevallen, en nog erger de hele volksstammen die denken dat ze zo uit een krab worden geplukt:
Valt in de categorie frikandel en kipcornquote:
Dat recept LOL 2 zakjes soepquote:Op maandag 13 juni 2011 00:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Speciaal voor robinook, als goedmakertje voor mijn zonden:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=65724
Weet niet wat erger is, dat, of kapot gekookte groenten er in.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Soep op z'n Belgisch...
Dat is een lekkere volle groentensoep die men juist voor 't opdienen even met de staafmixer mishandelt. Gatverdegatverdegatver.
Haal is bij de visboer een levende krab en maak die klaar, als je dat eenmaal kent dan wil je nooit meer krabsticks.quote:
Voor de creatieve voedselboetseerder is het natuurlijk een mooi product maar met krab of überhaupt vis heeft het niks meer te maken. In Klootwijk aan Zee laten ze zien hoe het gemaakt wordt: http://player.omroep.nl/?aflID=5018806&silverlight=truequote:
Uiensoep uit een zakjequote:
Niet te vergelijken.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Valt in de categorie frikandel en kipcorn
Nee, dat zul je mij ook nooit horen beweren.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:36 schreef Erasmo het volgende:
maar met krab of überhaupt vis heeft het niks meer te maken.
Blauwe wijting, nog nooit zo gegeten, maar beter dat ze er surimi van maken dan verwerken tot vismeelquote:Op maandag 13 juni 2011 00:41 schreef RobinOok het volgende:
Goede surimi is lekkerder dan de vis waar ie van gemaakt wordt.
Het is geen vis, het is geen krab, het is gewoon iets anders.
teveel eer. Het is cheap ass visafval met wat smaakmakers. Frikandel vink een goeie vergelijking.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Niet te vergelijken.
Of je moet dat in dezelfde categorie als worst en pâté scharen. Dan wel.
De zonde was voor mij in dit geval dat mensen dachten dat het uit een krab komtquote:Op maandag 13 juni 2011 00:41 schreef RobinOok het volgende:
Goede surimi is lekkerder dan de vis waar ie van gemaakt wordt.
Het is geen vis, het is geen krab, het is gewoon iets anders.
Blauwe wijting is niet iets wat je regelmatig bij de visboer tegenkomt, zou het opzich wel eens willen proberen.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blauwe wijting, nog nooit zo gegeten, maar beter dat ze er surimi van maken dan verwerken tot vismeel
Het is meestal geen afval hoor, het zijn goedkope viseiwitten die verder verwerkt worden.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
teveel eer. Het is cheap ass visafval met wat smaakmakers. Frikandel vink een goeie vergelijking.
Bullshit. Het is een eeuwenoude kunst uit Japan en China om iets anders, iets beters te maken van goedkope vis die niemand anders wil eten. Precies zoals men hier de nobele kunst van het worst maken heeft. Dat er dan vervolgens in de 20e eeuw opeens goedkope shit-surimi en goedkope shit-worst (frikandel) wordt gemaakt maakt niet dat er iets mis is met het product dat daaraan ten grondslag ligt. Okay, je kunt niet van surimi of niet van worst houden, maar afdoen als shit is te kort door de bocht.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
teveel eer. Het is cheap ass visafval met wat smaakmakers. Frikandel vink een goeie vergelijking.
Dat ja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |