Genoemd in Deel 1: (volledigheid niet gegarandeerdquote:Wat zijn in jullie ogen culinaire doodzondes die je toch nog vaak tegenkomt?
(ik heb zelf geen echt idee maar zoiets als "het tot moes laten pruttelen van een wok gerecht" vind ik er wel 1)
Thee voor de keizer.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
welk product wordt geoogst door kortgeknipte maagden bij volle maan? ik heb wel interesse
Nice mental image!quote:Op maandag 30 mei 2011 21:25 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Thee voor de keizer.
Maar volgens mij waren die niet kortgeknipt hoor. Wie wil er nou een maagd met een rattenkopje?
Maar naakt waren ze wel. Naakte maagden, die plukten de thee met hun monden in de ochtenddauw. Jaja, niets te gek voor die keizers. Brrrrr.
Wtf? Ik wilde slechts iets lomps als voorbeeld gevenquote:Op maandag 30 mei 2011 21:25 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Thee voor de keizer.
Maar volgens mij waren die niet kortgeknipt hoor. Wie wil er nou een maagd met een rattenkopje?
Maar naakt waren ze wel. Naakte maagden, die plukten de thee met hun monden in de ochtenddauw. Jaja, niets te gek voor die keizers. Brrrrr.
Hmm..kijken of ik nog meer ogenschijnlijke onzindingen kan verzinnenquote:Op maandag 30 mei 2011 22:49 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Het gebeurt echt nog steeds, zie ik net. Oh my god.
http://www.dailymail.co.u(...)k-leaves-MOUTHS.html
Maar ze mogen tegenwoordig dan wel kleren aan. (of zou dat alleen voor de foto zijn?)
quote:They must also have at least a C-cup bra size – virginity and curviness are believed to promote well-being and purity.
Mijn volgende vakantielandquote:Op maandag 30 mei 2011 22:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hmm..kijken of ik nog meer ogenschijnlijke onzindingen kan verzinnen
Trouwens, ze hebben het wel begrepen daar:
[..]
Dan zou ik het ook wel precies daar uitzoeken want Aziatische meisjes zijn notoir bescheiden bedeeldquote:
Ik ga dan ook speciaal om deze thee oogst te bekijken natuurlijkquote:Op maandag 30 mei 2011 23:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan zou ik het ook wel precies daar uitzoeken want Aziatische meisjes zijn notoir bescheiden bedeeld
En als je een beetje pech eten ze er ook nog een tomaat/komkommersalade erbij voor het ''frisje''quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:03 schreef _Loki het volgende:
De manier waarop Nederlanders pasta eten.
Met een grote pot saus met onzin erin, voorgesneden nasi/bami groentenmix, en gehakt. Het liefst nog een blok kaas eroverheen raspen. En dan lekker je spaghetti snijden zoals in de OP genoemd staat.
Vreselijk
Edit: ik vergeet helemaal de spekjes en de champignons door de saus.
En een augurkje voor het zuurtjequote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:07 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
En als je een beetje pech eten ze er ook nog een tomaat/komkommersalade erbij voor het ''frisje''
Het erge is dat dit soort figuren dan commentaar hebben op het feit dat ik op magnetron maaltijden leef. Nee, die ik-flikker-alles-bij-elkaar en laat het 20 minuten in de pan rondobberen is het toppunt van ''culinair'' bezig zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:03 schreef _Loki het volgende:
Met een grote pot saus met onzin erin, voorgesneden nasi/bami groentenmix, en gehakt. Het liefst nog een blok kaas eroverheen raspen. En dan lekker je spaghetti snijden zoals in de OP genoemd staat.
Vreselijk
Edit: ik vergeet helemaal de spekjes en de champignons door de saus.
Ik snap het probeel van snijden niet helemaal. Dat is nu een beetje het culi-snobisme waar ik het over had.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:03 schreef _Loki het volgende:
Vreselijk
In Italie(want daar gaan we het mee vergelijken dus) gebruiken ze nooit spek en/of champignons in hun saus/ragout?quote:Edit: ik vergeet helemaal de spekjes en de champignons door de saus.
Tuurlijk wel, maar niet samen met dat zakje voorgesneden nasimix.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik snap het probeel van snijden niet helemaal. Dat is nu een beetje het culi-snobisme waar ik het over had.
[..]
In Italie(want daar gaan we het mee vergelijken dus) gebruiken ze nooit spek en/of champignons in hun saus/ragout?
Niet culinair, maar wel een stuk gezonder.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:19 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Het erge is dat dit soort figuren dan commentaar hebben op het feit dat ik op magnetron maaltijden leef. Nee, die ik-flikker-alles-bij-elkaar en laat het 20 minuten in de pan rondobberen is het toppunt van ''culinair'' bezig zijn
-edit- probeel? probeel? Probleem natuurlijkquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik snap het probeel van snijden niet helemaal. Dat is nu een beetje het culi-snobisme waar ik het over had.
[..]
In Italie(want daar gaan we het mee vergelijken dus) gebruiken ze nooit spek en/of champignons in hun saus/ragout?
Tenzij hij de kip ging carameliseren.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:09 schreef LimboFan het volgende:
Maat van me gooide laatst een grote lading suiker over de kip heen, dacht dat het zout was...
Ook een redelijke zonde
Nee het was voor in een pastaquote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tenzij hij de kip ging carameliseren.
dat plat slaan van het vlees dat ze daar doen vind ik dan weer zondequote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:50 schreef Matty___ het volgende:
de nederlandse schnitzel uit de supermarkt.![]()
Ik als Oostenrijker vind het een verkrachting van het vlees. Hoe moeilijk is het:
bloem -> ei -> broodkruimel
wat het nut daarvan is weet ik ook niet. Maar het smaak iig wel..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:58 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat plat slaan van het vlees dat ze daar doen vind ik dan weer zonde
Ach kijk, een culi-snob. Leg mij nou eens haarfijn uit waarom niet?quote:
Dan maak je toch je eigen deeg?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:05 schreef Matty___ het volgende:
en diepvries apfelstrudel...![]()
jammer dat je hier de strudeldeeg niet krijgt. in de oostenrijkse supermarkt kun je die kopen en daarmee super makkelijk het zelf maken.
Dat heeft niets met snob zijn te maken maar hoe je een bepaald gerecht eet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ach kijk, een culi-snob. Leg mij nou eens haarfijn uit waarom niet?
dat kan maar het is erg veel werk en je hebt veel ruimte nodig. Mijn moeder maakt het wel eens zelf.quote:
In een restaurant in Italië hangt het personeel dan hikkend van de lach over de counter.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ach kijk, een culi-snob. Leg mij nou eens haarfijn uit waarom niet?
Dat heeft dus alles met snobisme te maken..."omdat het zo hoort"quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:10 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Dat heeft niets met snob zijn te maken maar hoe je een bepaald gerecht eet.
Kijk, dat is tenminste wel een argument.quote:Want het ziet er 10x smakelijker uit als je de pasta mooi rond je vork hebt zitten en in een keer in je munt stopt.
Probeer het eens, zou ik zeggen. Als je nou echt denkt dat spaghetti door de tanden van je vork valt, waarom beweer je dat het dan voor kinderen wel handig is? Als er iets motorisch gestoord is met eten, dan is het een kind. Dus waarom zou je het zo'n kind moeilijker maken? Juist, omdat het niet moeilijker is.quote:Hoe wil je dat doen met mes en vork met pasta van 5cm lang :s
/carequote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:11 schreef Lienekien het volgende:
In een restaurant in Italië hangt het personeel dan hikkend van de lach over de counter.
In een NL restaurant ook niet.quote:Thuis dondert het natuurlijk geen zier
De Schrik van CULquote:tenzij je Piet te eten hebt.
Ik zie wel eens mensen die het met een vork(en soms mes) eten. Ik zie het probleem niet. Zit niet zo te huilen man.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:14 schreef Matty___ het volgende:
sushi eet je toch ook niet met een lepel ook al gaat dat soms makkelijker...
dus omdat het moeilijk is moet je het laten?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat heeft dus alles met snobisme te maken..."omdat het zo hoort"
Ga toch weg.
[..]
Kijk, dat is tenminste wel een argument.
[..]
Probeer het eens, zou ik zeggen. Als je nou echt denkt dat spaghetti door de tanden van je vork valt, waarom beweer je dat het dan voor kinderen wel handig is? Als er iets motorisch gestoord is met eten, dan is het een kind. Dus waarom zou je het zo'n kind moeilijker maken? Juist, omdat het niet moeilijker is.
Juist het gedraai met je vork is "moeilijk" doen. Iets wat iedereen van mij zelf mag weten
niets moet. maar bier drink je ook niet uit een wijnglas. valt beetje in hetzelfde rijtje...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zie wel eens mensen die het met een vork(en soms mes) eten. Ik zie het probleem niet. Zit niet zo te huilen man.
"Want dat hoort zo...dat MOET zo"
Ik vind dat er een verschil zit tussen een bereidinswijze waar je het wellicht niet mee eens bent enquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:18 schreef _Loki het volgende:
Het gaat hier juist om dingen die 'niet horen'. Macaroni hoort ook niet met ketjap en smac, maar mensen eten het blijkbaar wel. Veel mensen snijden spaghetti en dat hoort niet, maar ze dóen het wel.
Nee, dat beweer ik niet. Blijkbaar begrijp je het niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:18 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dus omdat het moeilijk is moet je het laten?
Ik heb regelmatig speciaalbier uit een wijnglas gedronken en dat drint prima. Vooral bij kleine proeverijen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:19 schreef Matty___ het volgende:
[..]
niets moet. maar bier drink je ook niet uit een wijnglas. valt beetje in hetzelfde rijtje...
Ik zal voor de grap de volgende keer een portglas bier in de kroeg bestellen. Puur voor de reactie van de barman/vrouwquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig speciaalbier uit een wijnglas gedronken en dat drint prima. Vooral bij kleine proeverijen.
Ik vind het prima hoor. Dus we mogen alleen postdumpen en niet discussieren? Primaquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:21 schreef _Loki het volgende:
En het gaat weer zoals overal op fok
Kunnen we ook gewoon weer doodzondes posten zonder te discussieren of je spaghetti wel of niet snijdt?
Misschien moeten we ook een topic openen over kleinere zonden niet persee doodzondequote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:21 schreef _Loki het volgende:
Kunnen we ook gewoon weer doodzondes posten zonder te discussieren of je spaghetti wel of niet snijdt?
Wie heeft het hier over een kroeg? Ik niet. Ik heb het wel over een situatie waar geen bierglazen zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:23 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Ik zal voor de grap de volgende keer een portglas bier in de kroeg bestellen. Puur voor de reactie van de barman/vrouw
Ik vind dat stom je mag best discussiëren ik stel voor om te gaan discussiëren over of we wel of niet mogen discussiërenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik vind het prima hoor. Dus we mogen alleen postdumpen en niet discussieren? Prima
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind dat stom je mag best discussiëren ik stel voor om te gaan discussiëren over of we wel of niet mogen discussiëren
volgens mij begrijp je mij niet. Het maakt toch niet uit hoe je iets eet of drink. dus kun je prima in de kroeg een portglas bier bestellen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over een kroeg? Ik niet. Ik heb het wel over een situatie waar geen bierglazen zijn.
Mij maakt het ook niet uit. Althans, ik heb bier liever in een passend glas maar van mij mag het prima in een ander glasquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:26 schreef Matty___ het volgende:
[..]
volgens mij begrijp je mij niet. Het maakt toch niet uit hoe je iets eet of drink. dus kun je prima in de kroeg een portglas bier bestellen.![]()
Omdat je soms bij iemand thuis een proeverij hebt met vrienden en die blijkt niet genoeg/geen passende bierglazen te hebben.quote:en waarom zou er bij het bierproeven geen bierglas zijn..
duidelijkquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mij maakt het ook niet uit. Althans, ik heb bier liever in een passend glas maar van mij mag het prima in een ander glas
[..]
Omdat je soms bij iemand thuis een proeverij hebt met vrienden en die blijkt niet genoeg/geen passende bierglazen te hebben.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Een la chouffe uit de fles drinken kan ik niet aanraden
Ik heb tijden mijn spaghetti gesneden na een incident waar de ene kant van de spaghetti vast zat aan mijn beugel en de andere kant in mijn keel (slokdarm?)quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:34 schreef Matty___ het volgende:
spaghetti snijden kan echt niet.
lekker zelf pasta maken (zo moeilijk is het echt niet), perfect gekookt (al dente) en dan met een lepel en vork na binnen werken.
voor kinderen snijd je de pasta...
en als toetje zeker een banaan?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:35 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Ik heb tijden mijn spaghetti gesneden na een incident waar de ene kant van de spaghetti vast zat aan mijn beugel en de andere kant in mijn keel (slokdarm?).
Maar nu snijd ik het niet meer.
Ik ook nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Een la chouffe uit de fles drinken kan ik niet aanraden
dat blijft toch ook zo lekker in je beugel hangen als je er goed in bijtquote:
Oh. Dat ben ik alweer vergeten. Of ik heb het uit mijn geheugen verwijderd. Ik weet nog wel dat ik een keertje beschuit met muisjes at en er toen net zo'n muisje tussen mijn draadje ging zittenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:38 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dat blijft toch ook zo lekker in je beugel hangen als je er goed in bijt
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Een culinaire doodzonde vind ik de kopjes van je asperges eraf snijden en weggooien "want die zien er zo raar uit".
Oh vreselijk zulke mensen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:43 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik vind de grootste culinaire doodzonde bij voorbaat al roepen dat je iets niet lust zonder het geproefd te hebben.
Daar heb ik nog een jeugdtrauma van. Ik was een jaar of 10 en ik had 'vis in een pakketje' gemaakt. Roepen mijn vader en mijn zusje dat ze dat toch echt niet hoeven. Stelletje zeikerds.
Zijn er echt mensen die dát doen?! Ohhh, die zijn t niet waard dat ze asperges eten!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Een culinaire doodzonde vind ik de kopjes van je asperges eraf snijden en weggooien "want die zien er zo raar uit".
Die maakte voor het eerst asperges klaar en had er duidelijk nog geen kaas van gegeten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:24 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Zijn er echt mensen die dát doen?! Ohhh, die zijn t niet waard dat ze asperges eten!
Als jij dat wilt, gewoon doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:14 schreef Matty___ het volgende:
sushi eet je toch ook niet met een lepel ook al gaat dat soms makkelijker...
Hand, enkelvoud, rechterhand gebruiken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:26 schreef Isegrim het volgende:
Met mn handen eten vind ik heerlijk. December Sri Lanka, daar mag/moet het!
Of macaroni eten, hoef je niet te kutten met snijden en blenderenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:58 schreef RobinOok het volgende:
Je kunt het ook in de blender gooien!![]()
Staafmixer zal niet gaan.
En dat is een enorm dom idee van je. Ik eet "normaal" maar ik vindt dat je niet neer moet kijken op mensen die niet "normaal" eten. Dat vind ik getuigen van een achterlijke bekrompenheid. En daar maak jij je zo te zien ook schuldig aan. En dat is jammer want je schijnt wel degelijk een verstand te hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Soms heb ik het idee dat Nembrionic eerst zijn vlees aan stukjes snijdt, alles prakt en dan één arm om het bord legt en met de andere hand de ene hap na de andere naar binnen schuift. Als je daar wat van zegt ben je arrogant, snob en ingebeeld verteld hij je dan terwijl hij met een mes tussen zijn tanden wroet.
Ah, tegenwoordig staat je spaghetti snijden al gelijk aan blederenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:58 schreef RobinOok het volgende:
Je kunt het ook in de blender gooien!![]()
Staafmixer zal niet gaan.
Weet ik toch schat.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hand, enkelvoud, rechterhand gebruiken.
Ik vind het trouwens wel anders smaken, de textuur is duidelijk verschillende of er nu een lange sliert door je mond/keel gaat of kleine stukjes. Penne smaakt toch ook anders dan macaroni elleboogjes.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:44 schreef BasEnAad het volgende:
Ik snijd altijd mn spaghetti, ik snap niet precies wat daar zo zonde aan is. Het wordt er echt niet minder lekker om.
Ach, in de VS is het een culinaire doodzonde als je je vlees niet eerst in stukjes snijdt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Soms heb ik het idee dat Nembrionic eerst zijn vlees aan stukjes snijdt, alles prakt en dan één arm om het bord legt en met de andere hand de ene hap na de andere naar binnen schuift. Als je daar wat van zegt ben je arrogant, snob en ingebeeld verteld hij je dan terwijl hij met een mes tussen zijn tanden wroet.
In china zijn bij het opdienen alle etenswaren al dusdanig voorbereid dat ze zonder snijden te eten zijn. Stokjes!!!! Vroeger was het in nl ook beleefd om te. Oeren.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ach, in de VS is het een culinaire doodzonde als je je vlees niet eerst in stukjes snijdt.
In China is het een culinaire doodzonde als je niet smakt en boert.
Maar daar zitten we niet. Of heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ach, in de VS is het een culinaire doodzonde als je je vlees niet eerst in stukjes snijdt.
In China is het een culinaire doodzonde als je niet smakt en boert.
Dat heb je goed gezien. Maar dat mag je niet zeggen hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar daar zitten we niet. Of heb ik iets gemist?
Dat verschil is er ook wel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar qua toegevoegde smaken geen rekening mee houd. Ik vind het mondgevoelquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel anders smaken, de textuur is duidelijk verschillende of er nu een lange sliert door je mond/keel gaat of kleine stukjes. Penne smaakt toch ook anders dan macaroni elleboogjes.
Je mondgevoel is ziek. Snel naar de huisarts!!!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:05 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat verschil is er ook wel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar qua toegevoegde smaken geen rekening mee houd. Ik vind het mondgevoeleven prettig.
Ik ben een, eh, "draaier", maar wat er door m'n keel gaat is geen lange sliert meer. Ik heb de gekke neiging om m'n eten te kauwenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel anders smaken, de textuur is duidelijk verschillende of er nu een lange sliert door je mond/keel gaat of kleine stukjes. Penne smaakt toch ook anders dan macaroni elleboogjes.
Ik bedoel daarmee dat een doodzonde relatief is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar daar zitten we niet. Of heb ik iets gemist?
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee dat een doodzonde relatief is.
Dan kom je daar weer uit. Laat iedereen in zijn waarde in elk geval.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:21 schreef _Loki het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |