Mijn moeder had niet zo vaak zin in gedoe aan tafel. Er waren wel dagen dat ik wel andere dingen moest etenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De fout die je ouders maakten was dat je daar mee weg kwam
Oh, dat wist ik niet, goede tip! Wat kalk schijnt ook te helpen, maar dat heb ik nooit geprobeerd.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Suiker pas toevoegen als de rabarber wat is afgekoeld dan heb je minder suiker nodig.
Mja, dat doet iedere ouder anders. Ikzelf vind het een beetje stom om soepeler te zijn omdat je geen zin heb in 'gedoe aan tafel', opvoeding gaat toch voor, maargoed dat vind ik. Als ik niet opat wat ik moest eten viel dat gedoe aan tafel ook wel mee - ik moest gewoon blijven zitten tot ik het op had, ook als de rest allang klaar was. Ik heb het één keer zelfs de volgende dag als ontbijt gekregen omdat ik weigerde het op te eten, maar dat vond mijn moeder geloof ik toch te ver gaan, die was wat 'softer'. Ik ben achteraf blij dat mijn ouders het zo gedaan hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:35 schreef Ole het volgende:
[..]
Mijn moeder had niet zo vaak zin in gedoe aan tafel. Er waren wel dagen dat ik wel andere dingen moest eten
Later gingen spinazie, bloemkool, komkommers, boontjes en boerenkool er ook wel in. Zo erg was het nu ook weer niet gelukkig. En toen ik op de middelbare school vaak bij vriendinnetjes at ben ik veel gaan leren eten. Durfde niet bij alles te zeggen dat ik iets niet lustte.
Het is wel redelijk goedgekomen hoor!
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:46 schreef Godtje het volgende:
Ik zie wel al dat iemand beter een afsplitsing kan maken.![]()
Help hier lastige eters
Eens en eens!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik trouwens zonde vind zijn al die mensen die zeggen dat ze niet kunnen koken maar eigenlijk bedoelen ik heb geen tijd en wil er geen aandacht aan besteden.
goed ideequote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:46 schreef Godtje het volgende:
Ik zie wel al dat iemand beter een afsplitsing kan maken.![]()
Help hier lastige eters
Wij hebben ze ook eens gemaakt met wat gepofte tamme kastanjes er door, die gingen erg lekker bij een hertenbiefstukje + cranberrysaus.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar die koollucht die er dan vanaf komt.![]()
[..]
Het kwam meer door de kooklucht die spruiten veroorzaken bij :lekker doorkoken"
Geef mij ze maar geroerbakt met wat spekjes erdoor.![]()
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wij hebben ze ook eens gemaakt met wat gepofte tamme kastanjes er door, die gingen erg lekker bij een hertenbiefstukje + cranberrysaus.
klinkt goedquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wij hebben ze ook eens gemaakt met wat gepofte tamme kastanjes er door, die gingen erg lekker bij een hertenbiefstukje + cranberrysaus.
Ik denk dat kalk (krijt) zal helpen tegen het oxaalzuur wat erin zit, maar welk krijt bruikbaar is dan weer iets wat je goed moet uitzoeken want het eerst de beste schoolkrijtje (met kleurstoffen en wat er nog meer inzit) erin gooien lijkt me niet zo goed.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:45 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet, goede tip! Wat kalk schijnt ook te helpen, maar dat heb ik nooit geprobeerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk dat kalk (krijt) zal helpen tegen het oxaalzuur wat erin zit, maar welk krijt bruikbaar is dan weer iets wat je goed moet uitzoeken want het eerst de beste schoolkrijtje (met kleurstoffen en wat er nog meer inzit) erin gooien lijkt me niet zo goed.![]()
Dit vond ik erover.Had ik idd eerder ook al gevonden. Maargoed, probeer eerst wel de suiker later toevoegen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Das lekker ja!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zo, en nu ON-TOPIC: aardappelpuree uit een pakje (vast al genoemd, maargoed).Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
Die ga ik eens proberen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:17 schreef fruityloop het volgende:
Het is geen persoonlijke culinaire doodzonde, maar die toscaanse worstjes van AH, met wat
"mozzarella" er in, zijn echt een doodzonde van het kaliber dat vierendelen of de ijzeren maagd verdient.
Maar de structuur van iets stevigs om op te kauwen ken ik toch ook al?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dat is een structuur die je al kent, nml als je iets eet dan gaan eerst je kiezen aan het werk.
Enfin zo boeiend is het niet; ik zou geen ingewikkeldere smaken / recepten gaan doen in het begin. Leer het eerst los te waarderen. Al dan niet door de blender gehaald.
Dan denk ik toch weer aan quiches, kun je steeds weer een andere groente in verwerken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:53 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar de structuur van iets stevigs om op te kauwen ken ik toch ook al?
Ik denk dat ik juist de combinatie met dingen die ik wel lekker vind nodig heb om er aan te wennen. Zoals jij het nu zegt lijkt het op een medicijn toedienen in plaats van leren genieten van normale voeding
Edit: damn blijkbaar een hele nieuwe pagina gemist. Die Toscaande ondingen koop ik ook nóóit meer, bah wat vies!!!
Warme melk is om die reden zo ongeveer het enige gangbare voedselproduct in NL dat er bij mij echt niet in gaatquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Kan me eigenlijk niet bedenken wat ik echt niet lust, of het moeten velletjes op melk zijn. (andere velletjes vind ik niet erg maar die op melk)
Dan moet je dus gewoon voor de oploskoffie gaan. Net als in Engeland trouwens, daar snappen ze ook niet hoe je koffie zet. De beste koffie die ik daar dronk kwam uit een Nescafepotje.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Culinaire doodzondes, dan moet ik denk aan hoe ze in China koffie zetten. Nadat je duidelijk hebt gemaakt dat je toch echt geen oploskoffie wil doen ze koffie in het filter, gieten er lauw water over en gaan ze het vervolgens in een pannetje opwarmen.
Deze dus ja.quote:Op maandag 6 juni 2011 02:32 schreef Zokunen het volgende:
En doodzonde, hmm...
Ik vind persoonlijk perse bio- / ecologisch willen eten wel een doodzonde.
Er leven iets van 6 miljard mensen op Aarde, er zijn al mensen die honger hebben.
Bio- / ecologisch verbouwen heeft meer ruimte nodig en er word gezegd dat er dan ruimte zou zijn voor voedsel voor ~ 4 miljard mensen.
Dat veel beter kan en moet is waar, maar mensen moeten eens reëel worden.
Net als light producten
Elke snack is overbodig, eet je maaltijden met een schep jus etc en je bent veel beter uit als met die light bende....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |