Je maakt me baahaaahaaaaangquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:22 schreef RobinOok het volgende:
Hoe kun je nou rabarber aanbevelen aan iemand die niks lust?
quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:01 schreef Dipkip het volgende:
[..]Heftig, maar echt super hoe je ermee bezig bent nu! toch dingen proberen enzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crumble met appel en rabarber vind ik niet echt groente achtig. meer zoet en fruitig. tikkje zuurder dan alleen appel maar door het suiker wel zoet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:50 schreef RabbitHeart het volgende:
Je zou rabarber ook kunnen verstoppen in crumble met daarin ook appel.
structuur weet ik zo niet te omschrijven...
je zei soep wel lekker te vinden. smoothies en sapjes dan? daarin kan je naast fruit ook een klein beetje groente verwerken.
zomaar ff wat ideetjes, maar misschien heb je het al lang geprobeerd...
[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 03-06-2011 00:06:52 ]
Idd. Het is niet zo alledaags (meer), dus steeds meer mensen kennen het gewoon niet en als het dan van die types zijn 'wat ik niet ken dat lust ik niet' dan eten ze het niet. Maar rabarber smaakt heel toegankelijk. Je kunt het met suiker tot compote of jam koken (er moet redelijk wat suiker doorheen overigens). En dan smaakt het echt een beetje als een fruitcompote/jam (maar dan wat minder zoet). Rabarber is van zichelf zurig, als je het met suiker kookt krijg je dus een zoetzuur smaakje (denk aan zuurtjes). De compote is lekker door de yoghurt!quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:49 schreef RabbitHeart het volgende:
Dipkip, rabarber is hartstikke lekker. Het is wel voor de liefhebber.
Maar jij lust alle soorten vlees en vis las ik net ergens. Lijkt me dus niet dat jij zo'n typisch 'lussiknie'-persoon bent. Je kunt er rhubarb pie mee maken en jam. Dus het is geen alledaagse groente.
I ditto that!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:28 schreef loecje het volgende:
succes! ik hoop dat je het lekker vind(gaat vinden).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
Oh, dat is een goede! Zie http://thefruitpursuit.com/my-daily-juice/ hier bijvoorbeeld, zij maakt zoete smoothies met fruit waar ook groente doorheen zit (bijv. spinazie), de groente proef je dus eigenlijk niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:52 schreef loecje het volgende:
[..]
Heftig, maar echt super hoe je ermee bezig bent nu! toch dingen proberen enzo.
[..]
crumble met appel en rabarber vind ik niet echt groente achtig. meer zoet en fruitig. tikkje zuurder dan alleen appel maar door het suiker wel zoet.
structuur weet ik zo niet te omschrijven...
je zei soep wel lekker te vinden. smoothies en sapjes dan? daarin kan je naast fruit ook een klein beetje groente verwerken.
zomaar ff wat ideetjes, maar misschien heb je het al lang geprobeerd...
Mensen vragen zich af hoe het kan dat ik nauwelijks eet en toch dagen doorkom.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is gereformeerd denken over het goede leven, omdat je zelf niet verder denkt dan veel is lekker. Projectie noemen ze dat in de psychologie.
Ga nou niet allemaal gekke dingen eten of dingen die veel tijd kosten. Teleurstelling en veel tijd = opgeven.quote:
Waarom? Vrij simpel. Om zo eenvoudig mogelijk enkel aan de smaak te hoeven wennen, en niet aan de structuur.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:43 schreef Vanyel het volgende:
Dat zou je zelf toch ook niet eten, waarom zou zij het wel lekker vinden? Ze eet geen groente, dat maakt haar geen baby.
Dat is een structuur die je al kent, nml als je iets eet dan gaan eerst je kiezen aan het werk.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:10 schreef Vanyel het volgende:
Het lastige daaraan is dat ook gepureerde worteltjes een structuur hebben.
Suiker pas toevoegen als de rabarber wat is afgekoeld dan heb je minder suiker nodig.quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:55 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Idd. Het is niet zo alledaags (meer), dus steeds meer mensen kennen het gewoon niet en als het dan van die types zijn 'wat ik niet ken dat lust ik niet' dan eten ze het niet. Maar rabarber smaakt heel toegankelijk. Je kunt het met suiker tot compote of jam koken (er moet redelijk wat suiker doorheen overigens). En dan smaakt het echt een beetje als een fruitcompote/jam (maar dan wat minder zoet). Rabarber is van zichelf zurig, als je het met suiker kookt krijg je dus een zoetzuur smaakje (denk aan zuurtjes). De compote is lekker door de yoghurt!
De fout die je ouders maakten was dat je daar mee weg kwamquote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:31 schreef Ole het volgende:
Toen ik als kind bijna geen groente at, was het enige dat ik wel lustte Geraspte (niet geblenderde dus!) rauwe worteltjes met beetje yoghurt en suiker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |