abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:31:18 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97579915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër
Oh, vind ik wel. Bourgondiër is voor mij een ander woord voor vreetzak. :Y
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:36:02 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97580083
quote:
Mensen die zichzelf omschrijven als bourgondiërs maar daar dan eigenlijk mee bedoelen dat ze graag drie volgeplempte borden naar binnen schuiven bij de lokale all you can eat wokschuur. Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër, het maakt je hooguit dik. Van een bourgondiër verwacht ik eerder dingen als kunnen waarderen dat iemand lang voor je in de keuken heeft gestaan in plaats van een pakje Knorr open te trekken.
Jep, helemaal waar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 13:37:07 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97580127
;( mijn 'schoonzus' noemde mij en mijn vriendin ooit bourgondiërs, ik dacht dat ze levensgenieters bedoel maar ik nu weet ik wat het is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_97580268
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
;( mijn 'schoonzus' noemde mij en mijn vriendin ooit bourgondiërs, ik dacht dat ze levensgenieters bedoel maar ik nu weet ik wat het is.
Je wilt zeggen dat ze bedoelde dat jullie domme vetzakken zijn?

:D
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 13:41:02 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97580304
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:40 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat ze bedoelde dat jullie domme vetzakken zijn?

:D
Ja dat denk ik dan
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_97584001
quote:
Mensen die zichzelf omschrijven als bourgondiërs maar daar dan eigenlijk mee bedoelen dat ze graag drie volgeplempte borden naar binnen schuiven bij de lokale all you can eat wokschuur. Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër, het maakt je hooguit dik. Van een bourgondiër verwacht ik eerder dingen als kunnen waarderen dat iemand lang voor je in de keuken heeft gestaan in plaats van een pakje Knorr open te trekken.
QFT
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97588956
De betekenis volgens het woordenboek is 'levensgenieter'. Bij het prototype bourgondiër stel ik mij iemand voor die dol op goed! eten en/of koken is, dol op goede wijn en die dientengevolge een aardig buikje heeft gekweekt. :P
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:14:58 #128
45206 Pietverdriet
pi_97591935
Het bed van RobinOok is dan ook breder dan dat het lang is, dan kan ze lekker dwarsliggen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:19:08 #129
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_97592078
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Het bed van RobinOok is dan ook breder dan dat het lang is, dan kan ze lekker dwarsliggen.
Wehehehe iets met een pot en een ketel ;) (pun intended richting iedereen)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:23:23 #130
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97592234
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:55 schreef Isegrim het volgende:
De betekenis volgens het woordenboek is 'levensgenieter'. Bij het prototype bourgondiër stel ik mij iemand voor die dol op goed! eten en/of koken is, dol op goede wijn en die dientengevolge een aardig buikje heeft gekweekt. :P
Een nette term voor mensen die zich plankgas volvreten.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_97594109
quote:
Ja precies iemand hoeft niet zélf heel goed te kunnen koken om het te zijn, maar wel van goed eten houden. Ik stel me er in ieder geval iemand bij voor die kwaliteit boven kwantiteit stelt hoewel hij of zij het liefst dan ook nog een flinke kwantiteit van kwalitatief goed eten blieft ;)
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:07:13 #132
45206 Pietverdriet
pi_97596360
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:23 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Een nette term voor mensen die zich plankgas volvreten.
Dat is gereformeerd denken over het goede leven, omdat je zelf niet verder denkt dan veel is lekker. Projectie noemen ze dat in de psychologie.
pi_97597700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is gereformeerd denken over het goede leven, omdat je zelf niet verder denkt dan veel is lekker. Projectie noemen ze dat in de psychologie.
Hihi piet heeft een buikje :D
pi_97601846
Ik geloof ook niet dat Piet daar geheimzinnig over doet. :P

Ontopic: je jonge kind alleen maar van die Olvarit-meuk voeren zodat het geen smaak ontwikkelt.
pi_97603437
Zijn er echt ouders die dat doen dan? Mijn zusje van 1,5 heeft eigenlijk altijd met de pot meegegeten, en bij hoge uitzondering van die meuk.

Het is wel een klein vreetzakje, ze lust bijna alles en favorieten zijn brood en cake en als de vla of yoghurt op tafel komt word je altijd getrakteerd op een blije lach :D .

Ik weet nog dat wij vroeger van die olvarit macaroni kregen als mijn ouders pizza gingen eten :') . Dit duurde totdat ik 5 was...
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_97603575
Ja, er zijn ouders die dat doen. En ze hebben nu ook zogenaamde 'culinaire' varianten daarop. Nou, forget it. :')
pi_97603695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:24 schreef Isegrim het volgende:
Ja, er zijn ouders die dat doen. En ze hebben nu ook zogenaamde 'culinaire' varianten daarop. Nou, forget it. :')
Ja die zag ik ook bij mijn stiefmoeder in de kast staan :{ . Champignonrisotto voor kinderen vanaf 6 maanden :') .
pi_97603797
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:26 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Ja die zag ik ook bij mijn stiefmoeder in de kast staan :{ . Champignonrisotto voor kinderen vanaf 6 maanden :') .
KvW (of was het een ander programma?) heeft ze laten testen door o.a. Robert Kranenborg en Johnny Boer. Needless to say, no seal of approval. :+
pi_97603818
Overigens heb ik over mijn zusjes echt niet te klagen qua eten, die eten echt alles. Helaas nemen ze dat soms een beetje te letterlijk...

Alleen mijn andere zusje van 3 heeft een tijdje een onverklaarbare afkeer van zowel aardbeien als slagroom gehad :') . Maar dat is nu gelukkig weer helemaal beter 8-) .
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:29:43 #140
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_97603837
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:26 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Uiteraard. Aan kleine kindjes van bakken met geld te verdienen...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_97603870
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

KvW (of was het een ander programma?) heeft ze laten testen door o.a. Robert Kranenborg en Johnny Boer. Needless to say, no seal of approval. :+
Ha die aflevering zou ik wel eens willen zien :) .
pi_97603897
Zelfde met dieren. Hele erwtjes in het kattenvoer, want dat ziet er culinair uit. Een kat is een carnivoor. :{
pi_97603977
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:30 schreef Isegrim het volgende:
Zelfde met dieren. Hele erwtjes in het kattenvoer, want dat ziet er culinair uit. Een kat is een carnivoor. :{
Dat heeft me altijd al verbaasd! Ook dat ze dan reclame maken voor het feit dat er zoveel groenten in hun product zit... En inderdaad ook van die culinaire dierenvoeding...
pi_97604001
quote:
Eensch! Al kan je m.i. ook wel bourgondiër zijn zonder buikje. Althans, ik beschouw mijzelf toch echt als bourgondiër, maar ik ben slank.

OT: ik bedacht me nog een 'zonde': het weigeren om iets te bereiden of te eten met groente. Een vriendin van mijn familie is daar echt erg in, zelfs van de spiesjes van de bbq werden de paprika en ui gevist. Ze eet gewoon géén groente. Uberhaupt niet. Ja, misschien de verdwaalde ui of augurk op een hamburger nog net.

Waar ik ook allergisch voor ben is mensen die geen vlees/vis eten wat herkenbaar is als 'dier'; dus: geen drumsticks, kippenbouten, hele vissen, garnalen, etc. En geen wild/lam/etc. eten 'want dat is zielig'.

Ik ben op dreef, nog eentje: mensen die dwangmatig overal het vet vanaf snijden. Mijn tante is er zo eentje: stoofvlees is pertinent mager rundvlees, van een kipfilet wordt zelfs elk spoor van vet gesneden, doorregen runderlappen eet ze zelfs niet, karbonades ook niet; het is echt kipfilet en magere varkensfiletlapjes. Ze doet dat niet eens voor de lijn, maar omdat ze vet 'eng' vindt. Volgens mij moet alles óók nog eens volkomen doorbakken. Brrr taai, droog en smakeloos vlees. Niet lekker tot de derde macht. :X
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_97604138
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:32 schreef cinnamon_M het volgende:

Waar ik ook allergisch voor ben is mensen die geen vlees/vis eten wat herkenbaar is als 'dier'; dus: geen drumsticks, kippenbouten, hele vissen, garnalen, etc. En geen wild/lam/etc. eten 'want dat is zielig'.

Dan heb ik er nog een... het weigeren om paardevlees of konijn te eten want dat is zielug, maar gerust opgeplofte kippenborst eten :{w .
pi_97604163
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:32 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Dat heeft me altijd al verbaasd! Ook dat ze dan reclame maken voor het feit dat er zoveel groenten in hun product zit... En inderdaad ook van die culinaire dierenvoeding...
Idd vreemd! Ik koos altijd natvoer met zoveel mogelijk % vlees (de biologische variant meestal, die was nog 40% oid, reguliere is 7% max, wat is de rest dan :o ). Koos, want t beest begon op een gegeven moment standaard te kotsen van natvoer. Nu krijgt ie gewoon tonijn zonder verdere meuk erbij, of restjes kip/konijn/schenkel, als dat zo uitkomt. Vindt ie heerlijk en niet gekotst sindsdien. Het is geloof ik ook een beetje een fijnproever. :D Al kwam ik er pas achter dat ie helemaal gek is van mais-uit-blik trouwens, raar beest. Brood vindt ie ook heerlijk. :?
// wandelende paradox //
pi_97604342
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:35 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Dan heb ik er nog een... het weigeren om paardevlees of konijn te eten want dat is zielug, maar gerust opgeplofte kippenborst eten :{w .
Die bedoelde ik al een beetje met mijn "En geen wild/lam/etc. eten 'want dat is zielig'." Maar idd, helemaal mee eens. Een vrij rondwandelend konijn dat neergeschoten wordt is ook véél zieliger dan een plofkip :o Echt vreselijik dat soort mensen. Ik heb het hier ooit al eens gepost geloof ik, maar mijn nichtje is nogal van de 'dode dieren is zielig', maar dan bij alle dieren, op zich niets mis mee, misschien wordt ze wel vegetariër. Maar mijn tante roept dan dus maar dat er in kroketten en frikadellen geen vlees zit, en dat soort onzin. :( Als ik erbij ben als ze dat doet ga ik altijd steevast uitleggen hoe het écht zit })
// wandelende paradox //
pi_97604500
Oh nog ééntje dan (sorry dat ik het topic volspam nu), weet even niet of ie al in de OP staat: mensen die bang zijn van roomboter/reuzel/ganzenvet e.d.
// wandelende paradox //
pi_97605654
Mager stoofvlees is een contradictio in terminis. :N -O-
pi_97605873
Het lullige is dat echt mooi vetdoorregen stoofvlees dus bijna nergens meer te krijgen is. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')