Oh, vind ik wel. Bourgondiër is voor mij een ander woord voor vreetzak.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër
Jep, helemaal waarquote:Op woensdag 1 juni 2011 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Mensen die zichzelf omschrijven als bourgondiërs maar daar dan eigenlijk mee bedoelen dat ze graag drie volgeplempte borden naar binnen schuiven bij de lokale all you can eat wokschuur. Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër, het maakt je hooguit dik. Van een bourgondiër verwacht ik eerder dingen als kunnen waarderen dat iemand lang voor je in de keuken heeft gestaan in plaats van een pakje Knorr open te trekken.
Je wilt zeggen dat ze bedoelde dat jullie domme vetzakken zijn?quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
mijn 'schoonzus' noemde mij en mijn vriendin ooit bourgondiërs, ik dacht dat ze levensgenieters bedoel maar ik nu weet ik wat het is.
Ja dat denk ik danquote:Op woensdag 1 juni 2011 13:40 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat ze bedoelde dat jullie domme vetzakken zijn?
QFTquote:Op woensdag 1 juni 2011 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Mensen die zichzelf omschrijven als bourgondiërs maar daar dan eigenlijk mee bedoelen dat ze graag drie volgeplempte borden naar binnen schuiven bij de lokale all you can eat wokschuur. Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër, het maakt je hooguit dik. Van een bourgondiër verwacht ik eerder dingen als kunnen waarderen dat iemand lang voor je in de keuken heeft gestaan in plaats van een pakje Knorr open te trekken.
Wehehehe iets met een pot en een ketelquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Het bed van RobinOok is dan ook breder dan dat het lang is, dan kan ze lekker dwarsliggen.
Een nette term voor mensen die zich plankgas volvreten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:55 schreef Isegrim het volgende:
De betekenis volgens het woordenboek is 'levensgenieter'. Bij het prototype bourgondiër stel ik mij iemand voor die dol op goed! eten en/of koken is, dol op goede wijn en die dientengevolge een aardig buikje heeft gekweekt.
Ja precies iemand hoeft niet zélf heel goed te kunnen koken om het te zijn, maar wel van goed eten houden. Ik stel me er in ieder geval iemand bij voor die kwaliteit boven kwantiteit stelt hoewel hij of zij het liefst dan ook nog een flinke kwantiteit van kwalitatief goed eten blieftquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:55 schreef Isegrim het volgende:
De betekenis volgens het woordenboek is 'levensgenieter'. Bij het prototype bourgondiër stel ik mij iemand voor die dol op goed! eten en/of koken is, dol op goede wijn en die dientengevolge een aardig buikje heeft gekweekt.
Dat is gereformeerd denken over het goede leven, omdat je zelf niet verder denkt dan veel is lekker. Projectie noemen ze dat in de psychologie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Een nette term voor mensen die zich plankgas volvreten.
Hihi piet heeft een buikjequote:Op woensdag 1 juni 2011 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is gereformeerd denken over het goede leven, omdat je zelf niet verder denkt dan veel is lekker. Projectie noemen ze dat in de psychologie.
Ja die zag ik ook bij mijn stiefmoeder in de kast staanquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:24 schreef Isegrim het volgende:
Ja, er zijn ouders die dat doen. En ze hebben nu ook zogenaamde 'culinaire' varianten daarop. Nou, forget it.
KvW (of was het een ander programma?) heeft ze laten testen door o.a. Robert Kranenborg en Johnny Boer. Needless to say, no seal of approval.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:26 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Ja die zag ik ook bij mijn stiefmoeder in de kast staan. Champignonrisotto voor kinderen vanaf 6 maanden
.
Uiteraard. Aan kleine kindjes van bakken met geld te verdienen...quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:26 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Ja die zag ik ook bij mijn stiefmoeder in de kast staan. Champignonrisotto voor kinderen vanaf 6 maanden
.
Ha die aflevering zou ik wel eens willen zienquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
KvW (of was het een ander programma?) heeft ze laten testen door o.a. Robert Kranenborg en Johnny Boer. Needless to say, no seal of approval.
Dat heeft me altijd al verbaasd! Ook dat ze dan reclame maken voor het feit dat er zoveel groenten in hun product zit... En inderdaad ook van die culinaire dierenvoeding...quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:30 schreef Isegrim het volgende:
Zelfde met dieren. Hele erwtjes in het kattenvoer, want dat ziet er culinair uit. Een kat is een carnivoor.
Eensch! Al kan je m.i. ook wel bourgondiër zijn zonder buikje. Althans, ik beschouw mijzelf toch echt als bourgondiër, maar ik ben slank.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:55 schreef Isegrim het volgende:
Dan heb ik er nog een... het weigeren om paardevlees of konijn te eten want dat is zielug, maar gerust opgeplofte kippenborst etenquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:32 schreef cinnamon_M het volgende:
Waar ik ook allergisch voor ben is mensen die geen vlees/vis eten wat herkenbaar is als 'dier'; dus: geen drumsticks, kippenbouten, hele vissen, garnalen, etc. En geen wild/lam/etc. eten 'want dat is zielig'.
Idd vreemd! Ik koos altijd natvoer met zoveel mogelijk % vlees (de biologische variant meestal, die was nog 40% oid, reguliere is 7% max, wat is de rest danquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:32 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dat heeft me altijd al verbaasd! Ook dat ze dan reclame maken voor het feit dat er zoveel groenten in hun product zit... En inderdaad ook van die culinaire dierenvoeding...
Die bedoelde ik al een beetje met mijn "En geen wild/lam/etc. eten 'want dat is zielig'." Maar idd, helemaal mee eens. Een vrij rondwandelend konijn dat neergeschoten wordt is ook véél zieliger dan een plofkipquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:35 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dan heb ik er nog een... het weigeren om paardevlees of konijn te eten want dat is zielug, maar gerust opgeplofte kippenborst eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |