abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 20:47:35 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97556612
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:13 schreef morg78 het volgende:

[..]

Ik ben een, eh, "draaier", maar wat er door m'n keel gaat is geen lange sliert meer. Ik heb de gekke neiging om m'n eten te kauwen ;).
nouja het zijn lange stukken of een bol lange stukken in je mond voordat je kauwt, het is iig anders dan op je bord in stukken snijden. Als ik dat zou willen dan maak ik wel macaroni (elleboogjes) die trouwens ook heel erg nederlands zijn dat zie je een italiaan nog niet zo snel klaarmaken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_97556685
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

nouja het zijn lange stukken of een bol lange stukken in je mond voordat je kauwt, het is iig anders dan op je bord in stukken snijden. Als ik dat zou willen dan maak ik wel macaroni (elleboogjes) die trouwens ook heel erg nederlands zijn dat zie je een italiaan nog niet zo snel klaarmaken.
Volkoren elleboogjes - uit karton. Gewoon, omdat het kan :D
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:15:08 #103
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97561493
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ah, tegenwoordig staat je spaghetti snijden al gelijk aan blederen :')
Macaroni wat dezelfde grootte heeft is dus geblenderd voedsel? Duidelijk!
Nee joh, ik geef gewoon een tip.
Zoals mijn oma al zei (als ik geen verpulverd koekje bliefde) : "in je buik is het allemaal hetzelfde".
Mij maakt het echt geen zak uit wat iemand met zijn eten doet.
Ik kende iemand die al haar eten prakte. Vlees eerst in stukjes snijden en dan hoppa, hoppa, hop, prak, prak, prak, aardappelen en groenten door elkaar. Of nou ja, maakt niet uit wat er op haar bord lag, alles werd eerst geprakt en daarna lekker makkelijk met een lepel (of was het een vork?) naar binnen geschoven. Ik kan er echt niet mee zitten, iedereen moet zelf doen wat ie wil. Zolang ik het maar op mijn manier mag doen.

Maar op de een of andere manier is het die andere kant op net zo intolerant. Je wordt al gauw voor snob uitgemaakt.
Ach ja, what else is new...
Ook dat zal me aan mijn reet roesten.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 31-05-2011 22:25:20 ]
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:19:49 #104
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97561797
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
In China is het een culinaire doodzonde als je niet smakt en boert.
Nee, dat is een fabeltje.
Okay, smakken en slurpen wordt er meer geaccepteerd, net zoals we hier accepteren dat een wijnproever of theeproever slurpt. Je proeft zo namelijk beter. Maar genoeg Chinezen die dat NIET doen en dat wordt echt niet als culinaire doodzonde gezien.

En boeren, dat is ook in China onbehoorlijk.
Iets minder onbehoorlijk dan hier, maar nog steeds niet echt netjes.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:22:19 #105
296595 foodlover
live and learn
pi_97561944
Stoofpeertjes "lekkerder maken" met een pakje Saromapudding in de smaak cassis :?
Even voor de duidelijkheid: Saroma roert met door de stoofpeertjes... w/
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:23:00 #106
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97561988
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In china zijn bij het opdienen alle etenswaren al dusdanig voorbereid dat ze zonder snijden te eten zijn. Stokjes!!!!
Euh, I beg to differ! _O-
Ik noem op: noodles, kippenboten, hele stukken Chinese broccoli, teveel om op te noemen.
Okay, veel is hapklaar, maar veel moet je ook zelf bijten, happen,slurpen, knagen. En erger, weer uitspugen!
pi_97565982
Uit de OP:
quote:
Als je een appeltaart wilt maken vanaf 0 niet de hele wereld eerst creeeren
Deze snap ik niet?

quote:
Slechte rode wijn gebruiken als "kookwijn"
Wat is daar mis mee? Als ik een tomatensaus maak ga ik daar echt geen dure wijn in flikkeren.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:01:37 #108
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_97566764
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:15 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee joh, ik geef gewoon een tip.
Zoals mijn oma al zei (als ik geen verpulverd koekje bliefde) : "in je buik is het allemaal hetzelfde".
Mij maakt het echt geen zak uit wat iemand met zijn eten doet.
Ik kende iemand die al haar eten prakte. Vlees eerst in stukjes snijden en dan hoppa, hoppa, hop, prak, prak, prak, aardappelen en groenten door elkaar. Of nou ja, maakt niet uit wat er op haar bord lag, alles werd eerst geprakt en daarna lekker makkelijk met een lepel (of was het een vork?) naar binnen geschoven. Ik kan er echt niet mee zitten, iedereen moet zelf doen wat ie wil. Zolang ik het maar op mijn manier mag doen.

Maar op de een of andere manier is het die andere kant op net zo intolerant. Je wordt al gauw voor snob uitgemaakt.
Ach ja, what else is new...
Ook dat zal me aan mijn reet roesten.
For the record..ik maak mensen niet voor snob uit omdat ze ervoor kiezen spaghetti niet te snijden, maar omdat ze er arrogant op neerkijken dat ik het wel doe.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 00:02:57 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97566846
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:44 schreef cinnamon_M het volgende:
Uit de OP:

[..]

Deze snap ik niet?

Dat was een quote van carl sagan, if you want to make an apple pie from scratch you first have to create a universe
  woensdag 1 juni 2011 @ 07:15:39 #110
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_97571238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat was een quote van carl sagan, if you want to make an apple pie from scratch you first have to create a universe
zo deegpakket is we lekker makkelijk. Aan de andere kant hoe moeilijk is het om ook dat zelf te maken.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_97572591
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:58 schreef RobinOok het volgende:
Je kunt het ook in de blender gooien! ^O^
Staafmixer zal niet gaan.
Er komt een dag dat ik het eten van mijn huisgenoot in de blender gooi. Alhoewel, ik geloof dat hij sneller snijdt dan een blender...
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2011 @ 10:29:25 #112
91830 MaximusTG
pi_97574168
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:15 schreef Matty___ het volgende:

[..]

zo deegpakket is we lekker makkelijk. Aan de andere kant hoe moeilijk is het om ook dat zelf te maken.
Het idee van die uitspraak van Sagan is, dat je eigenlijk altijd wel weer een stap terug kan doen. Bedoel, in het geval van appeltaart; Ga je ook tarwe verbouwen om zelf bloem te maken? Of begin je eerst met wild gras en kruis je het tot je tarwe hebt? Gebruik je boter of maak je die van melk? En melk je die melk zelf bij een koe? En die koe, hoe kom je daar aan? Appels, pluk en teel je die zelf? Zo ja, heb je dan deze soort zelf gemaakt door kruisingen vanaf wilde appels?
En dat kan je zo vol blijven houden tot je bij het begin van het universum bent :P.
Maar ik denk dat koken 'from scratch' meer inhoudt dat je kookt met alleen basisingredienten, of ingredienten die direct gemaakt zijn uit een basisingredient, maar geen combinatie van verschillende dingen. Ik zou kruidenmixen als garam masala b.v. wel nog als basisingredient willen noemen. Maar dat is natuurlijk een mix :). Zo zullen er nog wel meer uitzonderingen zijn in de culinaire definitie van 'from scratch'.
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 11:34:24 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97576166
Zijn er hier mensen die hun eigen kerrie poeder maken?
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:41:10 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97576407
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Nee, maar meng wel mijn eigen kipkruiden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97576849
quote:
Nee, ik heb een kleine toko in de buurt die een, naar mijn smaak, lekkere kerrie djawa maakt. Wel maak ik m'n eigen garam masala, als ik dat nodig heb.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:09:45 #116
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97577355
quote:
Staat toevallig wel op de planning ja. ;)
Maar tot nu toe was kerriepoeder (djawa & madras) een van de weinig blends die ik niet zelf blend.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:12:37 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97577420
quote:
Nee, maar ik had ooit een geweldig recept voor cajunkruiden. Vind ik nog altijd jammer dat ik dat ben kwijtgeraakt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97579136
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:29 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Het idee van die uitspraak van Sagan is, dat je eigenlijk altijd wel weer een stap terug kan doen. Bedoel, in het geval van appeltaart; Ga je ook tarwe verbouwen om zelf bloem te maken? Of begin je eerst met wild gras en kruis je het tot je tarwe hebt? Gebruik je boter of maak je die van melk? En melk je die melk zelf bij een koe? En die koe, hoe kom je daar aan? Appels, pluk en teel je die zelf? Zo ja, heb je dan deze soort zelf gemaakt door kruisingen vanaf wilde appels?
En dat kan je zo vol blijven houden tot je bij het begin van het universum bent :P.
Maar ik denk dat koken 'from scratch' meer inhoudt dat je kookt met alleen basisingredienten, of ingredienten die direct gemaakt zijn uit een basisingredient, maar geen combinatie van verschillende dingen. Ik zou kruidenmixen als garam masala b.v. wel nog als basisingredient willen noemen. Maar dat is natuurlijk een mix :). Zo zullen er nog wel meer uitzonderingen zijn in de culinaire definitie van 'from scratch'.
Duidelijk, thanks ;)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_97579592
Mensen die zichzelf omschrijven als bourgondiërs maar daar dan eigenlijk mee bedoelen dat ze graag drie volgeplempte borden naar binnen schuiven bij de lokale all you can eat wokschuur. Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër, het maakt je hooguit dik. Van een bourgondiër verwacht ik eerder dingen als kunnen waarderen dat iemand lang voor je in de keuken heeft gestaan in plaats van een pakje Knorr open te trekken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:29:45 #120
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97579859
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, maar ik had ooit een geweldig recept voor cajunkruiden. Vind ik nog altijd jammer dat ik dat ben kwijtgeraakt.
Alsjeblieft :Y)

Cajun Spices

(klikken voor 't recept)
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:31:18 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97579915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër
Oh, vind ik wel. Bourgondiër is voor mij een ander woord voor vreetzak. :Y
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:36:02 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97580083
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Mensen die zichzelf omschrijven als bourgondiërs maar daar dan eigenlijk mee bedoelen dat ze graag drie volgeplempte borden naar binnen schuiven bij de lokale all you can eat wokschuur. Véél eten en drinken maakt je geen bourgondiër, het maakt je hooguit dik. Van een bourgondiër verwacht ik eerder dingen als kunnen waarderen dat iemand lang voor je in de keuken heeft gestaan in plaats van een pakje Knorr open te trekken.
Jep, helemaal waar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 13:37:07 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97580127
;( mijn 'schoonzus' noemde mij en mijn vriendin ooit bourgondiërs, ik dacht dat ze levensgenieters bedoel maar ik nu weet ik wat het is.
pi_97580268
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
;( mijn 'schoonzus' noemde mij en mijn vriendin ooit bourgondiërs, ik dacht dat ze levensgenieters bedoel maar ik nu weet ik wat het is.
Je wilt zeggen dat ze bedoelde dat jullie domme vetzakken zijn?

:D
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 13:41:02 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97580304
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:40 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat ze bedoelde dat jullie domme vetzakken zijn?

:D
Ja dat denk ik dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')