Insgelijks.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Stop je vingers in je oren en herhaal het honderd keer, misschien wordt het dan een democratie?
Ik geef argumenten waarom het geen democratie is. Jij komt met de stelling dat het de enige democratie in het Midden-Oosten is. Alsof ik betwist dat er verder ook geen democratin in het Midden-Oosten zijn.quote:
Beweert Netanyahu daar nou dat een Palestijn een toespraak in de Knesset zou kunnen verstoren met roepen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:24 schreef intellectuele_user het volgende:
Netanyahu de misdadiger is een paar keer onderbroken tijdens zijn speech bij AIPAC en het Congres.
Dat is het cynische aan dit conflict, ja. In Libi krijgen de opstandelingen wapens van Amerika of militaire steun, in het Isral juist het onderdrukkende Apartheidsregime en moeten de onderdrukten vooral geen geweld gebruiken. In Syri moet de regering luisteren naar de wensen van het Arabische volk, in Palestina moet het Arabische volk luisteren naar de Zionistische Dictaten. De onvoorstelbare en grandioze hypocrisie van met name Amerika tegenover Isral die zo open en bloot zichtbaar is geworden, nog meer dan ooit, is een van de meest positieve gevolgen van deze Arabische Lente.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik geef argumenten waarom het geen democratie is. Jij komt met de stelling dat het de enige democratie in het Midden-Oosten is. Alsof ik betwist dat er verder ook geen democratin in het Midden-Oosten zijn.
Waarom staat dit topic eigenlijk niet in het MO-subforum? Is hier geen opstand tegen onderdrukking die bloedig wordt neergeslagen? Is hier geen Arabische lente, geen streven naar zelfbeschikking en democratie?
Zie ik jou nou in jouw laatste stukje een oorlog verheerlijken tegen Isral?quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is het cynische aan dit conflict, ja. In Libi krijgen de opstandelingen wapens van Amerika of militaire steun, in het Isral juist het onderdrukkende Apartheidsregime en moeten de onderdrukten vooral geen geweld gebruiken. In Syri moet de regering luisteren naar de wensen van het Arabische volk, in Palestina moet het Arabische volk luisteren naar de Zionistische Dictaten. De onvoorstelbare en grandioze hypocrisie van met name Amerika tegenover Isral die zo open en bloot zichtbaar is geworden, nog meer dan ooit, is een van de meest positieve gevolgen van deze Arabische Lente.
Maar de Palestijnen moeten zeker kijken naar de buurlanden en hopelijk zien ze dan in dat de joodse kolonies en Oost-Jeruzalem nooit een miljoen Palestijnen tegen kunnen houden.
Wat is daar mis mee dan?quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:26 schreef Partizan8919 het volgende:
[..]
Zie ik jou nou in jouw laatste stukje een oorlog verheerlijken tegen Isral?
Jullie keren je toch zo af tegen dergelijk geweld?quote:
Je mag een moordenaar niet doodschieten omdat dat moord is? Maar dan gaat ie door met moorden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:53 schreef Partizan8919 het volgende:
[..]
Jullie keren je toch zo af tegen dergelijk geweld?
Nu verheerlijk je het opeens, waar komt dat vandaan, die obsessie die zich in deze haat uit?
Nee, gewoon een revolutie zoals die dit jaar heel gebruikelijk zijn in het MO.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:26 schreef Partizan8919 het volgende:
[..]
Zie ik jou nou in jouw laatste stukje een oorlog verheerlijken tegen Isral?
Die Palestijnen doen dat ook niet handig. Het doet me denken aan huizenverkopers die de prijs van hun huis niet omlaag willen doen. Ondertussen wordt dat huis steeds minder waard en betalen ze bovendien een dubbele hypotheek.quote:
Doen we al lang. Maar Isral ontkomt er niet aan.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hey wanneer gaan jullie je druk maken om zaken zoals Darfur? Tibet? De Westelijke Sahara? Koerdistan?
Jammer dat het plaatje niet klopt:quote:
Laat eens zien dan.quote:
Google is your friend.quote:
http://www.powned.tv/nieu(...)s_en_christenen.htmlquote:Op woensdag 25 mei 2011 18:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
is een van de meest positieve gevolgen van deze Arabische Lente.
jammer dat het plaatje wel klopt, de opdeling van het mandaatgebied in Palestina en Transjordani ..quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jammer dat het plaatje niet klopt:
Palestine 1917:
[ afbeelding ]
Of:quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:21 schreef Monidique het volgende:
(...) Dat is heel erg zonde, want niet in het langetermijnvoordeel van Isral. Je moet Isral wel ongelooflijk haten als je deze haatspuwende slang een staande ovatie geeft.
http://walt.foreignpolicy(...)apping_for_apartheidquote:Mark Twain once described members of Congress as having "the smallest minds and the selfishest souls and the cowardliest hearts that God makes." Twain's mordant assessment provides a parsimonious explanation for the predictably rapturous reception that Bibi Netanyahu received there yesterday. All one can say about the vast majority of our courageous elected officials is that they aren't genuine friends of Israel, because every burst of applause was another nail in the coffin of the Zionist dream.
Why? Because Netanyahu's central message yesterday was an emphatic rejection of a genuine two-state solution. While professing to be willing to make major sacrifices for the sake of peace, his lengthy list of preconditions made it abundantly clear that he thinks Israel is entitled to rule the Palestinian population in perpetuity-even when it becomes numerically larger than Israel's Jewish citizens -- and that the United States should back this effort no matter what. And even though the only alternatives to a two-state solution are 1) further ethnic cleansing, 2) a binational, one-state democracy, or 3) permanent apartheid, Congress is just fine with that.
Dat gebeurde niet in 1917 maar in 1922. En de bedoeling was juist het oosten (Trans-Jordanie) te ontzien van Joodse immigratie. http://en.wikipedia.org/wiki/Transjordanquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:44 schreef moussie het volgende:
[..]
jammer dat het plaatje wel klopt, de opdeling van het mandaatgebied in Palestina en Transjordani ..
[ afbeelding ]
Het was van begin af aan separaat, verschillend bestuur, het is later pas officieel gemaaktquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat gebeurde niet in 1917 maar in 1922. En de bedoeling was juist oosten (Trans-Jordanie) te ontzien van Joodse immigratie. http://en.wikipedia.org/wiki/Transjordan
Jij weet te weinig om te denken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=http(...)r%2Fhistory%2F172669
Niet dus. Zoals ik al dacht.
Ja, dat zal het zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij weet te weinig om te denken.
Isral is een (gebrekkige) democratie. De andere landen in het Midden Oosten zijn dictaturen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik geef argumenten waarom het geen democratie is. Jij komt met de stelling dat het de enige democratie in het Midden-Oosten is. Alsof ik betwist dat er verder ook geen democratin in het Midden-Oosten zijn.
Ah, dus jij streeft geen enkele vrede na tussen beide staten, jij hebt bij voorbaat al besloten dat Isral geen enkel bestaansrecht heeft en dus maar vernietigd dient te worden. Zeer kortzichtig.quote:
Maar denk je dat het ook een positief effect zal hebben voor de bevolking in de regio?quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je mag een moordenaar niet doodschieten omdat dat moord is? Maar dan gaat ie door met moorden.
Het is idd heel moeilijk, maar om op het onderwerp terug te komen: Isral opheffen zal een positief effect hebben op de stabiliteit in de regio.
Ah, dus jij denkt dat de Isralische bevolking in opstand gaat komen tegen de Isralische regering, opmerkelijk maar ook zeer verwarrend.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, gewoon een revolutie zoals die dit jaar heel gebruikelijk zijn in het MO.
Natuurlijk, daar gaat het juist om.quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:52 schreef Partizan8919 het volgende:
Maar denk je dat het ook een positief effect zal hebben voor de bevolking in de regio?
Dat ligt aan hun zelf, maar ze hebben hun reputatie aardig verpest de afgelopen tijd.quote:Denk je dat het een positief effect zal hebben voor de Joden?
Die bevolkingen komen allemaal in opstand. De Palestijnen kunnen dat niet. En dat komt door Isral.quote:In hoeverre is bijvoorbeeld de bevolking in Libanon zo goed af, of die in Syrie, of waar dan ook in het Midden-Oosten? Vertel mij eens, hoe zie jij, dat de bevolkingsgroepen beter af zijn?
Talloze malen??quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:33 schreef waht het volgende:
[..]
Netanyahu is een democratisch gekozen leider van een land dat talloze malen is aangevallen.
Appels en peren.
Maar dan: maakt dat Israel minder een schurkenstaat?quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:48 schreef waht het volgende:
[..]
Isral is een (gebrekkige) democratie. De andere landen in het Midden Oosten zijn dictaturen.
Dit staat niet ter discussie.
Nogmaals, wijs me aan waar in het Midden-Oosten buiten Israel het goed gaat, welke landen jouw punten zouden bewijzen PV?quote:Op donderdag 26 mei 2011 01:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk, daar gaat het juist om.
Dus jij zou het niet erg vinden als ze weer vervolgd zouden worden?quote:Dat ligt aan hun zelf, maar ze hebben hun reputatie aardig verpest de afgelopen tijd.
Dus zo stabiel is het Midden-Oosten buiten Isral helemaal niet?quote:Die bevolkingen komen allemaal in opstand. De Palestijnen kunnen dat niet. En dat komt door Isral.
Want in Syri gaat het goed?quote:Isral weg is dus beter voor de bevolking in de regio.
Dit kan als zeer discriminerend opgevat worden Kees want je richt je nu tegen een specifiek volk. Die je over dezelfde kam probeert te halen met allerlei vreemde verwijten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar dan: maakt dat Israel minder een schurkenstaat?
En sterker nog: als de democratische staat Israel een schurkenstaat is, die zijn buren terroriseert, is dan het Israeklische volk geen schurkenvolk?
Onder toeristen staan Israeli's al bekend als onbeschofte vlerken, nog meer dan Russen of Nederlanders.
Groot Israel? Ja 22.000 km2 is idd een groot land.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..] Dit Isral, Groot-Isral in the making, heeft geen enkel bestaansrecht.
Oh nou in dat geval is Israel idd een schurkenstaat ja.quote:Op donderdag 26 mei 2011 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Onder toeristen staan Israeli's al bekend als onbeschofte vlerken, nog meer dan Russen of Nederlanders.
Mensen die kunnen tellen noemen dit talloze malen ja:quote:
Noem eens een land dat in dezelfde periode vaker is aangevallen?quote:Arabisch-Isralische Oorlog van 1948 of Isralische Onafhankelijkheidsoorlog (1947-1949). De aanleiding tot deze oorlog was de stichting van de staat Isral in Tel Aviv door David Ben-Gurion op de dag van het vertrek van de laatste Britse troepen uit het mandaat Palestina. De omringende Arabische landen vielen meteen Isral aan, maar na negen maanden vechten gaven ze de strijd op.
Sina-oorlog (1956). Gamal Abdel Nasser, de tweede president van Egypte, nationaliseerde het Suezkanaal. Groot-Brittanni, Frankrijk en Isral sloten samen een bondgenootschap en vielen Egypte aan, maar werden door de Verenigde Staten, teruggeroepen. De oorlog werd een politieke overwinning voor Nasser.
Zesdaagse Oorlog (1967). Nasser blokkeerde de Golf van Akaba, de enige zeeweg die Isral met Azi verbindt. Als reactie hierop voerde Isral een verrassingsaanval uit op Egypte. Binnen zes dagen waren alle Arabische landen verslagen, en Isral bezette de West Bank, de Golanhoogte, de Gazastrook en de Sina-woestijn.
Uitputtingsoorlog (1968-1970). Egypte trachtte met deze oorlog de Sina terug te winnen, maar Sadat trok zijn troepen terug nadat Nasser aan een hartaanval was gestorven.
Jom Kipoeroorlog (1973). Egypte en Syri voerden op de heiligste dag voor de joden, Jom Kippoer, een verrassingsaanval uit op Isral. Na een maand vechten werd een wapenstilstand gesloten. Er was geen winnaar.
Operatie Litani (1978)
Libanonoorlog (1982).
Eerste Intifada (1987-1993). Een grote opstand brak uit in de bezette Palestijnse gebieden, die wereldwijd media-aandacht kreeg.
Golfoorlog (1990-1991). De Verenigde Staten vielen met een coalitie van meer dan twintig landen, waaronder Arabische, Irak aan, dat Koeweit had geannexeerd.
Tweede Intifada of Al-Aqsa Intifada (2000-2005). Er braken opnieuw grote opstanden onder de Palestijnen uit. Het aantal slachtoffers was vele malen hoger dan tijdens de Eerste Intifada.
Isralisch-Libanese Oorlog (2006). Isral viel Libanon binnen en bombardeerde grote delen van het land als reactie op de ontvoering van twee Isralirs door de Libanese groepering Hezbollah.
Conflict in de Gazastrook (2008-2009). Isral bombardeerde een maand lang de door Hamas bestuurde Gazastrook en voerde bovendien een grondoffensief uit.
Leuk hoor, dat getroll. Maar zelfs jij zou toch wel tot 10 moeten kunnen tellen. Als je de reden voor acties niet meetelt, tja, dan kan ik het ook. Maar dat is gewoon trollen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 07:58 schreef Monidique het volgende:
In je lijstje staan maar twee gevallen waarin Isral werd aangevallen, drie als je 1948 meetelt. De andere gevallen zijn aanvallen door Isral of schermutselingen en conflicten die te maken hebben met de decennialange bezetting van Palestina. Nt een verkeerd voorbeeldje dus..
Dus het apartheidsregime in Z-Afrika was ook een gebrekkige democratie? We hebben een democratie, maar alleen de mensen van een bepaald ras mogen stemmen, maar de staatsmacht strekt zich wel uit over al die andere mensen. Leven Groningers en Twenten in een democratie als alleen Hollanders mogen stemmen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:48 schreef waht het volgende:
[..]
Isral is een (gebrekkige) democratie. De andere landen in het Midden Oosten zijn dictaturen.
Dit staat niet ter discussie.
Ik zeg dt Israel. Ik streef wel vrede na, maar het uitgangspunt van vrede kan niks anders zijn dan gelijkwaardigheid van volkeren, rassen en mensen. Dat telt het uitverkoren zijn van een volk niet, en tellen historische aanspraken slechts naar hun historische waarde. Dan legt een 3000 jaar oude mythologie het af tegen een halve eeuw van etnische zuivering.quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:52 schreef Partizan8919 het volgende:
Ah, dus jij streeft geen enkele vrede na tussen beide staten, jij hebt bij voorbaat al besloten dat Isral geen enkel bestaansrecht heeft en dus maar vernietigd dient te worden. Zeer kortzichtig.
Er is een bijna onafgebroken politiek van gebiedsuitbreiding en etnische zuivering, terwijl Israel en het gebied waar het aanspraak op maakt in die 60 jaar in oppervlakte verveelvoudigd is. Dan vind ik het niet zo interessant waar ze uiteindelijk op uit willen komen, en of ze berhaupt een keer willen stoppen met gebiedsuitbreiding. Ik gebruik de term Groot-Isral voor het Isral met zijn onterechte territoriale aanspraken en agressieve veroveringspolitiek.quote:Op donderdag 26 mei 2011 07:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Groot Israel? Ja 22.000 km2 is idd een groot land.
Maar goed, dat weet je natuurlijk ook wel, de term groot-israel wordt voor iets heel anders bedoeld, en dat weet je best. Dat is de prietpraat van, jawel, onvervalste anti-semieten die claimen dat Israel zo iets van plan is: http://images.google.com/(...)aq=f&aqi=g1&aql=&oq=
Nou, ze zijn er al bijna he na 60 jaar? Poe poe.
Ik geloof niet dat er Polen hun huis uitgezet worden voor mensen van een superieur ras die zijn ingevlogen van de andere kant van de wereld.quote:En als we eens gaan zeuren over verdrijvingen ed en dat Israel dus geen enkel bestaansrecht heeft. Wanneer schuift Polen weer op naar het Oosten? Daar moesten er een poepie meer wegwezen + een halve eeuw bezet worden.
Etnische zuiveringquote:Op donderdag 26 mei 2011 09:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is een bijna onafgebroken politiek van gebiedsuitbreiding en etnische zuivering, terwijl Israel en het gebied waar het aanspraak op maakt in die 60 jaar in oppervlakte verveelvoudigd is. Dan vind ik het niet zo interessant waar ze uiteindelijk op uit willen komen, en of ze berhaupt een keer willen stoppen met gebiedsuitbreiding. Ik gebruik de term Groot-Isral voor het Isral met zijn onterechte territoriale aanspraken en agressieve veroveringspolitiek.
Och slechts miljoenen zijn verdreven. Vele malen grotere aantallen dan wat er gebeurt in dat mini-conflictje aldaar, waar mensen allemaal zo op happen om heel andere redenen.quote:Ik geloof niet dat er Polen hun huis uitgezet worden voor mensen van een superieur ras die zijn ingevlogen van de andere kant van de wereld.
In dat geval zijn er ook 'etnische zuiveringen' in:quote:
Lees eens wat je schrijft! De Palestijnen doen daarmee precies hetzelfde.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:49 schreef Disana het volgende:
Ja, etnische zuivering. Onder de ogen van Obama worden nederzettingen midden tussen de Palestijnen in hun eigen wijken in Oost-Jeruzalem gebouwd om de stad als Isralisch te kunnen claimen. Deze bouw wordt geheel gefinancierd vanuit de VS.
http://www.rightweb.irc-online.org/profile/Moskowitz_Irving
Waarmee?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:57 schreef johnnylove het volgende:
Lees eens wat je schrijft! De Palestijnen doen daarmee precies hetzelfde.
Dat is niet erg.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:01 schreef johnnylove het volgende:
Etnische zuiveringen,immers in het beloofde land Palestina mogen op geen enkele manier Joden wonen.
Hoe noem jij dat dan?
Heb je het tegen mij?quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:01 schreef johnnylove het volgende:
Etnische zuiveringen,immers in het beloofde land Palestina mogen op geen enkele manier Joden wonen.
Hoe noem jij dat dan?
Geweest in ieder geval. Maar toen is Servi de IMF-wurggreep in gebombardeerd en hebben we een tribunaal gekregen. Ik ben er op zich ook niet tegen dat Netanyahu wordt gearresteerd en voor een rechter wordt gesleept voor zijn misdaden. Als Milosevic schuldig zou zijn bevonden, dan kan er over Netanyahu helemaal geen twijfel bestaan.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In dat geval zijn er ook 'etnische zuiveringen' in:
....
- Kosovo/Servie
....
Daar zijn ze juist mee bezig.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:12 schreef johnnylove het volgende:
@Disane je beantwoordt niet mijn vraag.
In Oost-Jeruzalem hebben de Isralirs geen exodus veroorzaakt.
Je kent de term fallacy?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In dat geval zijn er ook 'etnische zuiveringen' in:
- Sudan
- Turkije
- Kosovo/Servie
- Egypte
- Westelijke Sahara/Marokko
- Tibet
- Afghanistan
- Pakistan
- Indonesie
- Zimbabwe
Etc
http://www.rightweb.irc-online.org/profile/Moskowitz_Irvingquote:Moskowitz, Irving
Irving Moskowitz is a Florida-based bingo and gambling magnate who is notorious for funding illegal Jewish settlements in Palestinian territories. An associate of the rightwing Israeli think tank the Ariel Center for Policy Research,[1] Moskowitz has funded several U.S. neoconservative pressure groups and the campaigns of conservative “pro-Israel” politicians.[ ]
Moskowitz’s donations to U.S. political figures have also been subject to scrutiny. In January 2011, the liberal Israel lobby J Street criticized Florida Republican Rep. Ileana Ros-Lehtinen, a fierce anti-Castro congresswoman who has also championed Likud-aligned policies on Mideast peace, for receiving campaign contributions from Moskowitz, who was the congresswoman’s top individual donor. J Street called on Ros-Lehtinen to return the donations, saying that Moskowitz "actively works to derail the chances for a two-state solution by funding Jewish settler housing in the middle of Arab neighborhoods in east Jerusalem.” [ ]
In Israel, Moskowitz has been heavily criticized for using his wealth to try to dictate government policy and making controversial land purchases in Palestinian enclaves in Jerusalem and the West Bank and Gaza. In January 2011, a Moskowitz-owned hotel in East Jerusalem was partially razed to enable construction of Jewish settlements that are illegal under international law. "[Israel] is not looking for peace but to take more land," said Adnan Husseini, the Palestinian-appointed governor of Jerusalem, told the Guardian. "It's clear they are doing everything to violate the situation. They are disfiguring this area by building a settlement here."[4]
Moskowitz’s support for settlements goes back decades. In the late 1990s, he had a public dispute with then-Prime Minister Benjamin Netanyahu over a controversial home he purchased and gave to three Jewish families in eastern Jerusalem. Reported the Jewish Telegraphic Agency (JTA), "After heated negotiations, Netanyahu convinced Moskowitz to kick the families out of the Arab neighborhood in eastern Jerusalem, on the Mount of Olives. Instead 10 yeshiva students will guard and maintain the property. For years Netanyahu supported Moskowitz's Jerusalem land purchases. The two have been close ever since Moskowitz was instrumental in opening a research institute named after Netanyahu's brother, Yonatan, who died during the famous Entebbe rescue in 1976."
Earlier in 1996, Moskowitz pressured Netanyahu to open a controversial tunnel next to the Temple Mount. This led to several days of rioting in Palestinian areas, resulting in some 70 deaths. A plaque in the tunnel commemorates Moskowitz, who funded the tunnel's construction. In 2000, the Temple Mount tunnel provided the spark that set off the second intifada, the al-Aqsa uprising, when then-Prime Minister Ariel Sharon visited the tunnel. [ ]
Moskowitz established the Irving I. Moskowitz Foundation in 1968. A year later, according to the JTA, he began his controversial property acquisitions in Jerusalem with proceeds from the sale of one of his hospitals.[ ]
Je hebt het verslag niet gelezen en het bericht op de radio niet gehoord. Dan is het vrij zinloos verder te praten. En leer eens degene te quoten die je adresseert.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:20 schreef johnnylove het volgende:
Ze verjagen alle Palestijnen uit Oost-Jeruzalem en vervangen ze door tienduizenden Joden?
De Palestijnen wonen er nog steeds en wonen slechts een heel beperkt aantal Joden in Oost-Jeruzalem (wel ondersteund met duizenden militairen)
Klopt, je leest niet maar roept ongezien 'De Palestijnen doen het ook!'. Ik heb nota bene een link gepost en later zelfs nog enkele extracten uit de bron om aan te tonen dat er in Oost-Jeruzalem een onbeschaamde, openlijke zuivering plaatsvindt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:30 schreef johnnylove het volgende:
@Disane
Jij hebt het over etnische zuiveringen en ik noem dat hypocriet omdat de Palestijnen precies hetzelfde doen alleen nog erger. In Israel wonen wel Arabieren en in toekomstig Palestina zullen zeker geen Joden wonen.
Daarnaast over welk verslag heb je het en welk bericht op de radio?? Ik betrek er niks bij dat doe jij.
Nee ik noem mijn berichten geen zuivering. Ik noem de constante opzettelijke bouw van joodse nederzettingen in Palestijnse wijken in Oost-Jeruzalem zuivering. Als je het artikel had gelezen, had je geweten dat er geen doekjes om worden gewonden dat het doel is Oost-Jeruzalem Palestijnenvrij te maken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:02 schreef johnnylove het volgende:
@Disana
Als je jouw berichten zuivering noemt... Je moet het land toch een x ontwikkelen.
Jouw laatste opmerking over een ezel bla bla geeft precies het probleem aan in die regio.
Je keurt het gedrag van de Joden stelselmatig af, maar het gedrag van de Palestijnen is 100% goed en daarnaast volkomen te begrijpen!
Geen wonder dat Palestina een droom blijft en zal blijven.
What's in a name?quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:18 schreef Disana het volgende:
Enkele passages uit een veel langer stuk:
[..]
Als je wist wat fallacies waren zou je inzien dat deze richting van argumentatie niet relevant is.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ken jij de term proportionaliteit?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_cleansing#21st_century
Zijn dan mijn post slordig en niet voldoende onderbouwd?quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, je leest niet maar roept ongezien 'De Palestijnen doen het ook!'. Ik heb nota bene een link gepost en later zelfs nog enkele extracten uit de bron om aan te tonen dat er in Oost-Jeruzalem een onbeschaamde, openlijke zuivering plaatsvindt.
Jij hebt het over een in de huidige omstandigheden ondenkbaar iets: een Palestijnese staat. Je roept maar vast dat daarin geen joden welkom zouden zijn. Al zou dat zo zijn: geef de Palestijnen eens ongelijk? Een ezel stoot zich in het algemeen niet twee keer aan dezelfde steen.
Je hebt de context van mijn eerste post waarop je reageerde dus nog steeds niet gelezen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:35 schreef johnnylove het volgende:
Ten eerste voer ik hier geen betoog aan en ga me zeker niet mengen in de eindeloze discussie.
Ik reageerde alleen specifiek op jou over jouw hypocriete opmerking over zuivering. Je geeft uiteindelijk zelf nog aan dat je het bij Palestijnen wel goed vind?
Zijn dan mijn post slordig en niet voldoende onderbouwd?
Psst doe eens aan zelfreflectie. Oh wacht Moslims hebben daar nogal moeite mee..
Ik denk Duitse , zit ik er ver naast?quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:41 schreef Disana het volgende:
[..]
En waar haal jij vandaan dat ik een moslim ben?
Ik noem het beestje bij de naam: stelselmatige, opzettelijke zuivering. Het is onzin om te zeggen dat Isral de kans heeft en het niet doet, want Isral doet het wel, onder het oog van de hele wereld.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:51 schreef johnnylove het volgende:
Dan trok ik, misschien, over jou een voorbarige conclusie qua moslim. Daarvoor dan mijn excuses.
En wat je steeds refereert noem ik geen etnische zuivering. Er is nog altijd een verschil tussen willen en doen. En de Isralirs hebben alle kans gehad om tot een daadwerkelijke zuivering over te gaan. Hebben ze dat gedaan?
Stropop-redenering.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:15 schreef Zith het volgende:
[..]
Als je wist wat fallacies waren zou je inzien dat deze richting van argumentatie niet relevant is.
Dus daarom is ie kritiekloos pro-Israel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, dan ben jij natuurlijk Amerikaan.
Ik wist dat papegaaien wel eens woorden konden zeggen, maar dat ze ook konden typen, nee dat wist ik dan weer niet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:49 schreef Disana het volgende:
Ja, etnische zuivering. Onder de ogen van Obama worden nederzettingen midden tussen de Palestijnen in hun eigen wijken in Oost-Jeruzalem gebouwd om de stad als Isralisch te kunnen claimen. Deze bouw wordt geheel gefinancierd vanuit de VS.
In hoeverre denk jij dat de Joden zich meer uitverkoren beschouwen als de Moslims?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zeg dt Israel. Ik streef wel vrede na, maar het uitgangspunt van vrede kan niks anders zijn dan gelijkwaardigheid van volkeren, rassen en mensen. Dat telt het uitverkoren zijn van een volk niet, en tellen historische aanspraken slechts naar hun historische waarde. Dan legt een 3000 jaar oude mythologie het af tegen een halve eeuw van etnische zuivering.
Als je dan naar die rechten kijkt dan doet eigenlijk elk bestaan van Israel de Palestijnen tekort, maar vrede is geven en nemen, en als de Palestijnen dan heel veel geven als beginzet, zou je uit kunnen komen op een Israel binnen de grenzen van 67 als uitgangspunt waarbij de Palestijnen dan nog gecompenseerd moeten worden. Eerlijk is anders, maar als je het accent verschuift van herstel van onrecht naar mogelijkheden voor de toekomst, moet het kunnen.
Er is best een Israel denkbaar dat wel bestaansrecht heeft. Heel goed zelfs, dat Israel staat echter heel ver van het huidige Israel en zal niet geleid worden door figuren als Netanyahu en marionetten in West-Europa hebben die daartoe haat tegen moslims zaaien.
Nou, uit zijn posts haal ik simpelweg dat hij vindt dat de staat Israel geen bestaansrecht heeft vanwege het feit hoe het vlak na de oorlog tot stand is gekomen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:31 schreef Partizan8919 het volgende:
meen jij dat Israel terug moet naar de grenzen van '67 en ik neem aan dat je een gedeelde hoofdstad ook voor ogen houdt. Oke, dat is een redelijk standpunt, maar jij ziet net als ik dat de Palestijnen net zo goed fouten hebben gemaakt. Dus welke concessies moeten zij doen? Welke stappen moeten zij nemen beter gezegd?
Als jij meent dat je mensen van een ander ras van hun land mag schoppen omdat je Joods bent en die volgens de mythologie dat land een paar duizend jaar geleden bewoonden, dan moet je je wel heel erg 'uitverkoren' voelen. Zo'n claim maakt verder niemand en zeker niet op basis van ras. En niemand ergens in de wereld die een claim maakt die er ook maar in de verste verte op lijkt wordt door Nederland en de VS gesteund.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:31 schreef Partizan8919 het volgende:
In hoeverre denk jij dat de Joden zich meer uitverkoren beschouwen als de Moslims?
Het zal er op uit moeten komen, maar het lijkt mij niet bij voorbaat vanzelfsprekend dat Isral een moreel recht op een deel van Jerusalem heeft. Het hangt een beetje van de geschiedenis af waarvan ik niet zo op de hoogte ben, maar ik kan me best voorstellen dat dat een noodzakelijke concessie zou zijn van de Palestijnen waar een concessie tegenover moet staan.quote:Maar zelfs buiten al die voorbeelden meen jij dat Israel terug moet naar de grenzen van '67 en ik neem aan dat je een gedeelde hoofdstad ook voor ogen houdt.
Waarmee het standpunt van Israel en hun verdedigers onredelijk is.quote:Oke, dat is een redelijk standpunt,
Het lijkt mij niet zo relevant welke fouten de Palestijnen hebben gemaakt. Het gaat om de rechten van volkeren en het gaat om de toekomst. Als het om de schuldvraag zou gaan dan is het eenvoudig, einde Israel en de hele politiek en legertop voor een tribunaal.quote:maar jij ziet net als ik dat de Palestijnen net zo goed fouten hebben gemaakt. Dus welke concessies moeten zij doen? Welke stappen moeten zij nemen beter gezegd?
Goed punt, het is inderdaad niet 1 grote groep terroristen. Dit versterkt het principe dat deze mensen niet hun land moeten kwijtraken aan Israel. Kijk, als het nou allemaal terroristen waren prima, maar van normale burgers land afpakken?quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:26 schreef ReplaR het volgende:
Toch een heel ander beeld dan ons jaren is voorgehouden
Maar waarom leven er dan nog zo veel Arabieren binnen de grenzen van Israel?quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij meent dat je mensen van een ander ras van hun land mag schoppen omdat je Joods bent en die volgens de mythologie dat land een paar duizend jaar geleden bewoonden, dan moet je je wel heel erg 'uitverkoren' voelen. Zo'n claim maakt verder niemand en zeker niet op basis van ras. En niemand ergens in de wereld die een claim maakt die er ook maar in de verste verte op lijkt wordt door Nederland en de VS gesteund.
Dus in jouw ogen heeft Isral geen recht op wat voor deel dan ook van Jeruzalem, terwijl al ver voor de Joodse migraties terug naar dit gebied, er een Joodse meerderheid in deze stad was?quote:Het zal er op uit moeten komen, maar het lijkt mij niet bij voorbaat vanzelfsprekend dat Isral een moreel recht op een deel van Jerusalem heeft. Het hangt een beetje van de geschiedenis af waarvan ik niet zo op de hoogte ben, maar ik kan me best voorstellen dat dat een noodzakelijke concessie zou zijn van de Palestijnen waar een concessie tegenover moet staan.
In principe is het jarenlang hetzelfde standpunt geweest, bovendien is het nog steeds het standpunt van Obama en veel Isralirs, en ik denk dat Netanyahu ook wel zwicht voor deze mening gezien zijn flexibiliteit de laatste maanden/weken die hij heeft getoond tijdens verschillende speeches.quote:Waarmee het standpunt van Israel en hun verdedigers onredelijk is.
Hoezo is het niet relevant welke fouten de Palestijnen gemaakt hebben? Het Joodse volk heeft toch net zo goed recht op een veilige toekomst? Dus nogmaals in hoeverre praat jij al die zelfmoordaanslagen op onschuldige burgers goed? In hoeverre praat jij raketaanvallen op burgerdoelen goed? Het onderdrukken van de eigen bevolking door partijen als Hamas? Hoezo concludeer jij dan dat de Palestijnen geen enkele verantwoordelijkheid hebben?quote:Het lijkt mij niet zo relevant welke fouten de Palestijnen hebben gemaakt. Het gaat om de rechten van volkeren en het gaat om de toekomst. Als het om de schuldvraag zou gaan dan is het eenvoudig, einde Israel en de hele politiek en legertop voor een tribunaal.
Ik vraag me inderdaad af hoe dit in hemelsnaam tot een stabiele situatie kan leiden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, uit zijn posts haal ik simpelweg dat hij vindt dat de staat Israel geen bestaansrecht heeft vanwege het feit hoe het vlak na de oorlog tot stand is gekomen.
Zodoende verwacht ik ook dat hij vindt dat Polen de verloren gebieden in het Oosten terugkrijgt, Duitsland uiteraard ook. Zelfde geldt voor Slowakije en Tjechie. Japan krijgt weer wat eilanden terug. En ga zo maar door.
Dat is ook helemaal niet wat de Israelische regering doet. Die zijn gewoon bezig met het de facto besturen van het land en dat heeft verder geen fuck te maken met onzinnige claims van duizenden jaren geleden die JIJ erbij haalt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij meent dat je mensen van een ander ras van hun land mag schoppen omdat je Joods bent en die volgens de mythologie dat land een paar duizend jaar geleden bewoonden, dan moet je je wel heel erg 'uitverkoren' voelen. Zo'n claim maakt verder niemand en zeker niet op basis van ras. En niemand ergens in de wereld die een claim maakt die er ook maar in de verste verte op lijkt wordt door Nederland en de VS gesteund.
Die regering ondersteunt echter wel de uitbreiding van nederzettingen en de bouw van nieuwe nederzettingen. Dat is dus wel iets meer dan 'de facto besturen van het land'.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat is ook helemaal niet wat de Israelische regering doet. Die zijn gewoon bezig met het de facto besturen van het land en dat heeft verder geen fuck te maken met onzinnige claims van duizenden jaren geleden die JIJ erbij haalt.
Dat de meeste kolonisten gestoord zijn, dat vind ik dan weer wel.
En de 'Palestijnse' 'regering' ondersteunt zelfmoordaanslagen!quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Die regering ondersteunt echter wel de uitbreiding van nederzettingen en de bouw van nieuwe nederzettingen. Dat is dus wel iets meer dan 'de facto besturen van het land'.
Jij hebt dus niet het hele filmpje gekeken. Kijk maar eens naar 2.24quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Goed punt, het is inderdaad niet 1 grote groep terroristen. Dit versterkt het principe dat deze mensen niet hun land moeten kwijtraken aan Israel. Kijk, als het nou allemaal terroristen waren prima, maar van normale burgers land afpakken?
Leuk stukje schoolTV op het eind.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:26 schreef ReplaR het volgende:
Toch een heel ander beeld dan ons jaren is voorgehouden
Moet je hier eens naar kijken: http://www.youtube.com/user/palwatchquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:13 schreef Partizan8919 het volgende:
[..]
En de 'Palestijnse' 'regering' ondersteunt zelfmoordaanslagen!
Wat is je punt?
Ik vind je maar een raar mannetje, Kees.quote:Op donderdag 26 mei 2011 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En sterker nog: als de democratische staat Israel een schurkenstaat is, die zijn buren terroriseert, is dan het Israeklische volk geen schurkenvolk?
Kijk anders een goed naar dit logo .. van de Irgunquote:Op donderdag 26 mei 2011 07:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Groot Israel? Ja 22.000 km2 is idd een groot land.
Maar goed, dat weet je natuurlijk ook wel, de term groot-israel wordt voor iets heel anders bedoeld, en dat weet je best. Dat is de prietpraat van, jawel, onvervalste anti-semieten die claimen dat Israel zo iets van plan is: http://images.google.com/(...)aq=f&aqi=g1&aql=&oq=
Nou, ze zijn er al bijna he na 60 jaar? Poe poe.
http://www.betar.org/pubs/ideology.htmquote:Afterward will come probably the most important task of all: to make
Eretz Yisrael the leading state of the civilized world, a country the customs and laws of which
are to be followed by the whole universe. "From Zion shall go forth Torah", signifies a "Torah"
not merely in the religious sense. Zionism is a tremendous, overwhelming important tack, the
boundaries of which our generation cannot as yet envisage. The first step, that deed without
which there can be no Zionism, or a Jewish state, or a real Jewish nation, is the creation of a
Jewish majority in Eretz Yisrael on both sides of the Jordan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Betar_%28zionisme%29quote:# Jitschak Sjamir, de zevende premier van Isral, Likoed, was minister van Defensie en van Buitenlandse Zaken van Isral, 1940-1948 Lechi-strijder en 1942-1948 Lechi-commandant;
# Ehoed Olmert, de twaalfde premier van Isral, sinds 2005 Kadima, daarvoor Likoed, was burgemeester van Jeruzalem;
# Moshe Arens, was minister van Defensie en minister Buitenlandse Zaken van Isral;
# Eitan Livni, vader van Tsipora (Tsipi) Livni van Kadima, was lid van de Knesset voor de Likoed;
# Tsipora (Tsipi) Livni, oppositieleider in de Knesset, daarvoor minister van Buitenlandse Zaken van Isral, Kadima, vr de oprichting van Kadima in 2005 Likoed;
http://www.haaretz.com/ne(...)ael-anymore-1.253772quote:"I thought that land from the Jordan River through to the sea was all ours, but ultimately, after a long and tortured process, I arrived at the conclusion that we must share with those we live with, if we don't want to be a bi-national state."
Dus omdat de Joden hier eeuwenlang vervolgd en vermoord zijn heeft de Palestijn zich maar gedeisd te houden en niets te willen .. hij heeft het maar te pikken dat er een andere staat wordt gesticht op zijn geboortegrond? Het is blijkbaar normaal en logisch dat het Palestijnse volk de gevolgen draagt van de daden die jouw voorouders begaan hebben?quote:Op donderdag 26 mei 2011 02:42 schreef Partizan8919 het volgende:
Dus jij zou het niet erg vinden als ze weer vervolgd zouden worden?
Dat zou jij logisch vinden?
Mijn voorouders? Bovendien had mijn voorgaande quote betrekking op een situatie waar de Israelische staat weg zou zijn, zoals Weltschmerz en PV, dat voor ogen staat!quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus omdat de Joden hier eeuwenlang vervolgd en vermoord zijn heeft de Palestijn zich maar gedeisd te houden en niets te willen .. hij heeft het maar te pikken dat er een andere staat wordt gesticht op zijn geboortegrond? Het is blijkbaar normaal en logisch dat het Palestijnse volk de gevolgen draagt van de daden die jouw voorouders begaan hebben?
Kijk eens naar dit logo:quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Kijk anders een goed naar dit logo .. van de Irgun
[ afbeelding ]
opgeheven in 1948, laatste leider was Begin, even later PM van de kersverse staat Isral.
En de Irgun, die kwam weer voort uit de Betar. En uit de ideologie van Betar
[..]
http://www.betar.org/pubs/ideology.htm
Enkele bekende leden:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Betar_%28zionisme%29
En om even duidelijk te maken in hoeverre het idee nog steeds leeft een stuk uit een nieuwsartikel uit 2008, een uitspraak van Betar-lid Olmert
[..]
http://www.haaretz.com/ne(...)ael-anymore-1.253772
Dus prietpraat van onvervalste antisemieten? Je zou er niet verder naast kunnen zitten
ach gut, een logo en een vlag .. en wat probeer je nog meer te zeggen naast het ontlopen van een antwoord over het gegeven dat antisemieten helemaal niets te maken hebben met die droom van een Isral aan beide oevers van de Jordaan? En dat zowel de ideologie als ook het beleid van veel prominente Isralische politici erop gericht zijn of tot voor kort waren om dat vroeger of later , iig gedeeltelijk, realiseren?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kijk eens naar dit logo:
[ afbeelding ]
En kijk nu eens daar dit logo!
[ afbeelding ]
Einz!!!11!!!!
Misschien lees je nog wel mee. Toevallig is vanmiddag een lezing van David Irving in Amsterdam voor een groep studenten verijdeld. En Bram is natuurlijk een lieverdje vergeleken bij deze Amerikaanse naamgenoot.quote:
ach, als we al onnadenkend aan het generaliseren zijn doe ik gewoon ook even meequote:
Over 'jumping to conclusions' gesproken .. alsof het opheffen van die staat automatisch zou gaan leiden tot vervolging van de Joden .. mag ik je even in herinnering brengen dat men daar eeuwenlang in vrede samen leefde terwijl de Joden hier vervolgd en vermoord werden?quote:Bovendien had mijn voorgaande quote betrekking op een situatie waar de Israelische staat weg zou zijn, zoals Weltschmerz en PV, dat voor ogen staat!
Kennelijk vonden ze het niet erg als de Joden daarna vervolgd zouden worden.
Dit had voornamelijk betrekking op de laatste van de twee.
Waar deed ik dat dan?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef moussie het volgende:
[..]
ach, als we al onnadenkend aan het generaliseren zijn doe ik gewoon ook even mee
Dat is dus flauwekul, ook Joden werden in Islamitische gebieden met regelmaat vervolgd, en daarnaast waren ze tweederangs burgers. Ze werden echter niet heel veel anders behandeld dan andere groepen zoals Christenen, dat klopt, en we kunnen een verbreding zien van het geweld sinds het begin van de vorige eeuw. Dat neemt niet weg dat mijn post een reactie was op de stelling van ik dacht PV dat hij het niet erg vond, of het hem niet interesseerde, wat er daarna met de Joden zou gebeuren. Hoe ze behandeld zouden worden en dat het alleen aan hunzelf lag.quote:Over 'jumping to conclusions' gesproken .. alsof het opheffen van die staat automatisch zou gaan leiden tot vervolging van de Joden .. mag ik je even in herinnering brengen dat men daar eeuwenlang in vrede samen leefde terwijl de Joden hier vervolgd en vermoord werden?
Ben je nou zo laag gezakt dat je zelfs Holocaustontkenners gaat verdedigen Disana? Waarom haal je een Holocaustontkenner in deze discussie vraag ik me af?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien lees je nog wel mee. Toevallig is vanmiddag een lezing van David Irving in Amsterdam voor een groep studenten verijdeld. En Bram is natuurlijk een lieverdje vergeleken bij deze Amerikaanse naamgenoot.
Dus jij denkt serieus dat als Israel opgeheven wordt en let's say het gebied bij Jordanie en Egypte gevoegd wordt de joden dan goed behandeld zouden worden?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef moussie het volgende:
Over 'jumping to conclusions' gesproken .. alsof het opheffen van die staat automatisch zou gaan leiden tot vervolging van de Joden .. mag ik je even in herinnering brengen dat men daar eeuwenlang in vrede samen leefde terwijl de Joden hier vervolgd en vermoord werden?
Waar zie jij dat ik een holocaustontkenner verdedig?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:51 schreef Partizan8919 het volgende:
Ben je nou zo laag gezakt dat je zelfs Holocaustontkenners gaat verdedigen Disana? Waarom haal je een Holocaustontkenner in deze discussie vraag ik me af?
Dat maak ik op uit jouw voorgaande post Disana, anders mag jij mij nu uitleggen, wat het belang is van een dergelijk nieuwsfeit in deze discussie er met de haren bij te slepen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar zie jij dat ik een holocaustontkenner verdedig?
Volstrekt mee eens. Ze mogen zich daarentegen gerustquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:58 schreef Nibb-it het volgende:
Holocaustontkenners zouden zichzelf geen historici mogen noemen.
Oh maak jij dat uit mijn post op. Opmerkelijk, want ik verdedig de man nergens. Maar als jij vindt van wel, moet je dat gewoon even in de FB melden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:55 schreef Partizan8919 het volgende:
Dat maak ik op uit jouw voorgaande post Disana, anders mag jij mij nu uitleggen, wat het belang is van een dergelijk nieuwsfeit in deze discussie er met de haren bij te slepen.
Ik vraag je nogmaals, zonder dat je antwoord hebt gegeven op mijn vraag, wat het belang is van het betrekken van dit nieuwsfeit in deze discussie.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh maak jij dat uit mijn post op. Opmerkelijk, want ik verdedig de man nergens. Maar als jij vindt van wel, moet je dat gewoon even in de FB melden.
Of net zo goed als de Palestijnen nu behandeld worden?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus jij denkt serieus dat als Israel opgeheven wordt en let's say het gebied bij Jordanie en Egypte gevoegd wordt de joden dan goed behandeld zouden worden?
Net zo goed als de christenen het nu al hebben in Egypte bijvoorbeeld?
Juist, een nieuwsfeit. Het was zojuist nog te horen op de radio. De context lees je zelf maar terug.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:03 schreef Partizan8919 het volgende:
Ik vraag je nogmaals, zonder dat je antwoord hebt gegeven op mijn vraag, wat het belang is van het betrekken van dit nieuwsfeit in deze discussie.
40 5 van de palestijnen willen NIET in osst jerusalem wonen maar onder de lijding van de israelishe regering ., de nieuwbouw projekten staan niet op grond waar palestijnsen huizen stonden sterker nog er is geen een huis voor dit projeckt gesloopt...quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:07 schreef Disana het volgende:
In de Palestijnse wijken in Oost-Jeruzalem wonen vele Palestijnse families al generaties lang. Als ze niet uit hun huizen worden gezet, worden ze wel verdrukt door Isralische nieuwbouwprojecten die tot doel hebben Oost-Jeruzalem te zuiveren van Palestijnen.
ooit gezien MR wikipediaquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of net zo goed als de Palestijnen nu behandeld worden?
Dat is een heel verhaal om te verhullen dat Irving Moscowitz huizencomplexen uit de grond stampt in Oost-Jeruzalem met als enig doel de Palestijnen uit hun eigen wijken te verjagen. Dit is nota bene wat de man zelf zegt dus niet iets wat de media verkeerd hebben begrepen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:27 schreef C_N het volgende:
[..]
40 5 van de palestijnen willen NIET in osst jerusalem wonen maar onder de lijding van de israelishe regering ., de nieuwbouw projekten staan niet op grond waar palestijnsen huizen stonden sterker nog er is geen een huis voor dit projeckt gesloopt...
de palestijnjen willen de joden zuiveren van de eigen staat Israel . ratten zijn het .
en hyporieten as wel het zijn leugenachtige schepsels die niet in een land voet aan de vloer konden krijgen .een regering die is ontstaan door terror deze regering hebben de vliegthuig kapingen uit gevonden .,moord aanslagen gepleegd op wereld sport evenementen . en de eenigsten groep die deze schijnheilen geloof zijn linkse niets nutten .die waar heden verdraaien lezen wat ze willen leezen ze zijn eenzijdig en geen normaal gesprek mee te voeren . en niets anders te doen hebben dan Israel te beschuldigen ,,om dat zoals er al een keer gezegt is ...je ben vrij om ergens tegen in te gaan zo dan moet dat dan maar gebeuren zelfs als dit ten kosten gaat van de palestijjnen.
als een van de fok pro palestijnen aktivisten .in de gazza strook woonden dan was hij of zij waar schijnelijk al lang en breed opgehangen .omdat ja je moet ergens tegenaan schoppen en dat was dan de gazza terror groep waar je tegenaan kon schoppen ,en die regeering zijn zo mens lievend , dat ze geen tegen spraak dulden .dat heet demokratie in de groep die jullie verdedigen .
mensen rechten waar jullie zo op staan te hameren waar is dat in de palestijnsen gebieden .
rechten van freedom ,,rechten van de kinderen, rechten van de vrijheid van de vrouw rechten van sexualitijd en noem maar eens op jullie stoppen alles onder een grooten mat . door israel te beschuldigen van alles en nog wat.heb ballen en kom voor de rechten van de mens in de strook onder leiding van een terror groep kom daar demostreren .ze worden door de eigen regering meer onder drukt dan israel ooit heeft gedaan stel schijnheilen
en in de palestijnsen gebieden onder de regering is alles koek en ei;.hoor je nooit wat over alles is de schuld van israel ..
kijk nu hoe jij reageer wat je er uit haal .quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is een heel verhaal om te verhullen dat Irving Moscowitz huizencomplexen uit de grond stampt in Oost-Jeruzalem met als enig doel de Palestijnen uit hun eigen wijken te verjagen. Dit is nota bene wat de man zelf zegt dus niet iets wat de media verkeerd hebben begrepen.
En wat je andere opmerking betreft: als je even heel goed stilstaat bij de naam van deze 'weldoener', begrijp je waarom het een opmerkelijke naam is.
Een aantal keer.quote:
Dat maakt Isral inderdaad minder een schurkenstaat. De buren van Isral hebben het grotendeels aan zichzelf te danken hoe zij door Isral behandeld worden. De Palestijnen zijn het slachtoffer geworden van kortzichtige grootmachten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus? De staatsmacht van de Verenigde Staten heeft invloed op iedereen ter wereld. Mogen wij daarom stemmen wie daar de lakens uitdeelt? Nee dus.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus het apartheidsregime in Z-Afrika was ook een gebrekkige democratie? We hebben een democratie, maar alleen de mensen van een bepaald ras mogen stemmen, maar de staatsmacht strekt zich wel uit over al die andere mensen. Leven Groningers en Twenten in een democratie als alleen Hollanders mogen stemmen?
kijk hier zijn we al geweest.2000000 keer kom er weer een aan kakken met een oud filmpie erg hoog niveau,erg goed onderbouwend , wat wil je er mee zeggen . .quote:
Het is een nieuwsfeit waar niemand omheen kan, ook al scheld je nog zo hard. En mijn reacties zijn niet ziekelijk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:48 schreef C_N het volgende:
[..]
kijk naar de club die je verdedigd zijn die 100% schoon open je ,,,
zijn ze dat niet kijk naar de beiden kanten .in plaats van bekrompen een zijdig haat te lopen zaaien .
israel heb zijn fouten de palesijn hebben hun fouten .ga nu niet meer heiliger doen dan de pope aub.jij geef ze voor alles een reden om te vechten, jij support een terror groep die mensen loopen uit te moorden in de straaten van Israel ik denk dat je zelfs in je handjes staat te vrijven als er weer eens een bus in de lucht vlieg. .
als je de wereld wil verbeteren achter je pc omdat er niets anders is in je leven begin dan eerst met jezelf .en kijk eens goed rond naar de club die je loop te verdedigen .en waar volgens jou al het goeden van af druip.waaron haat je israel .je haat is ziekelijk ,even als je reakties .
lieverd jij focust op een ding .en dat maakt het ziekelijk wand als het even niet ging hoe jij het wilden toen zij je en ik citeer het is een pro Israel forum ik ga hier weg.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is een nieuwsfeit waar niemand omheen kan, ook al scheld je nog zo hard. En mijn reacties zijn niet ziekelijk.
We mogen wel stemmen op degene die ons in die internationale relatie vertegenwoordigt en een ambassade hebben enzo. Bezetting is gewoon onverenigbaar met democratie, want als het bezette volk democratisch bestuurd wordt, is de bezetting ten einde.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:50 schreef waht het volgende:
Dus? De staatsmacht van de Verenigde Staten heeft invloed op iedereen ter wereld. Mogen wij daarom stemmen wie daar de lakens uitdeelt? Nee dus.
Dat dat even duidelijk is.quote:Isral heeft Palestina veroverd.
Natuurlijk niet. Dat wil Israel namelijk helemaal niet. Israel is er vanuit het verlangen naar de Joodse staat, niet vanuit het verlangen naar een multiculturele samenleving, dan had het gros van de Joodse bevolking net zo goed in de VS of West-Europa kunnen blijven.quote:Dat had af kunnen lopen op een manier waardoor Palestijnen nu al lang volwaardige burgers van de staat Isral waren.
De factor is bepaaldelijk de schurkachtigheid en het racistische karakter en fundament van de staat Israel.quote:Door bepaalde factoren is dat niet zo gelopen dus hebben ze niks.
Er is wel een oplossing, er was een oplossing in de 1e helft van de jaren 90, maar toen bleek vredesduif Rabin slechter beveiligd dan JFK en begon Netanyahu meteen met het roven van land. Sterker nog, met de aankondiging daarvan heeft hij de verkiezingen gewonnen, wat weer een nieuw licht op in ieder geval een aantal van de slachtoffers van bomaanslagen.quote:En nu zijn er geen oplossingen, behalve oorlog dan. En uiteraard gaan de grootmachten dan weer spelen met het conflict naar hun eigen inzicht. Waardoor er weer iemand achtergesteld wordt.
Het bezette volk wordt niet democratisch bestuurd, maar dat volk woont dan ook niet in Isral.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We mogen wel stemmen op degene die ons in die internationale relatie vertegenwoordigt en een ambassade hebben enzo. Bezetting is gewoon onverenigbaar met democratie, want als het bezette volk democratisch bestuurd wordt, is de bezetting ten einde.
Het kan beiden. Ze willen een staat waarin joden geen minderheid zijn, binnen de samenleving blijven er dan nog talloze cultuurverschillen.quote:Natuurlijk niet. Dat wil Israel namelijk helemaal niet. Israel is er vanuit het verlangen naar de Joodse staat, niet vanuit het verlangen naar een multiculturele samenleving, dan had het gros van de Joodse bevolking net zo goed in de VS of West-Europa kunnen blijven.
De gebiedsuitbreiding is al lang geschied. En daarvoor kan Isral de echte schurkenstaten (Syri, Egypte, et cetera) dankbaar zijn: zij gaven een uitstekende reden om het gehele land in te nemen. Een rechtvaardige oorlogsbuit ten nadele van de aanvallende partijen.quote:Er is wel een oplossing, er was een oplossing in de 1e helft van de jaren 90, maar toen bleek vredesduif Rabin slechter beveiligd dan JFK en begon Netanyahu meteen met het roven van land. Sterker nog, met de aankondiging daarvan heeft hij de verkiezingen gewonnen, wat weer een nieuw licht op in ieder geval een aantal van de slachtoffers van bomaanslagen.
Maar Isral wil geen oplossing, want dan kan de gebiedsuitbreiding niet doorgaan en de meeste Israliers hebben er verder nauwelijks tot geen last van.
http://tpmcafe.talkingpoi(...)=Feed:+tpmcafe-main+(TPMCafe)quote:Congress to Palestinians: Drop Dead
By M.J. Rosenberg - May 24, 2011, 9:06PM
If anyone had any doubt about whether the Palestinians would declare a state in September, they can't have them now.
On Tuesday, Prime Minister Binyamin Netanyahu delivered a speech to Congress that essentially was a series of insults to Palestinians and every insult was met by applause and standing ovations.
In fact, Netanyahu's appearance itself was an insult.
In the entire history of the United States, only four foreign leaders have addressed joint sessions of Congress more than once.
Prime Minister Winston Churchill, America's great ally, addressed Congress three times during World War II. President Nelson Mandela was honored for destroying apartheid and freeing South Africa. Prime Minister Yitzhak Rabin was recognized for opening negotiations with the Palestinian people.
And now Netanyahu. For what?
In his entire term in office he has done nothing but reject every request by the United States that he take some action (like freezing settlements) to promote Israeli-Palestinian negotiations. In the history of Israel, there has been no prime minister as hardline on Palestinian rights and as indifferent to the wishes of the United States as Netanyahu.
So why was he invited to address a rare joint session?
He was invited because the new Republican leadership of the House of Representatives wanted to demonstrate, loudly and clearly, that Congress will not support President Barak Obama in the event that he tries to achieve an Israeli-Palestinian agreement.
And that is exactly what the Netanyahu appearance today did demonstrate. The prime minister unambiguously stated that he had no intention of making peace with the Palestinians.
He began buy saying that, in point of fact, there is no occupation, stating, that "in Judea and Samaria [the term Israeli right-wingers use for the West Bank], Israelis are not foreign occupiers" but the native inhabitants. (He cited Abraham and Isaiah from the Bible!)
He said he might consider giving up some of that land but not an inch of Jerusalem. Additionally, he said that Israel would retain most settlements and insist on a military presence in the Jordan Valley (thereby ensuring the any State of Palestine would be locked in on both sides by Israel).
He said that Israel would never negotiate with a Palestinian government that included Hamas, whether democratically elected or not. He declared that not a single Palestinian would be allowed to return to Israel; not even a symbolic return would be acceptable to him.
There is little reason to elaborate. Netanyahu today essentially returned to the policies that Israel pursued before Yitzhak Rabin and Yasir Arafat agreed on mutual recognition and the joint pursuit of peace.
And the worst part is not the appalling things Netanyahu said, but how Congress received them. Even Netanyahu's declaration that there is no Israeli occupation was met with thunderous applause with the Democrats joining the Republicans in ecstatic support. Every Netanyahu statement, no matter how extreme, was met with cheers.
Netanyahu was also applauded wildly when he invoked Palestinian terrorism over and over again, even seeming to lump his former "partner", President Mahmoud Abbas with people who "educate their children to hate, {who} continue to name public squares after terrorists. And worst of all continue to perpetuate the fantasy that Israel will one day be flooded by the descendants of Palestinian refugees."
His bottom line, which Congress fully bought, was that all Palestinians are terrorists who haven't earned a state. And probably never will.
Congress cheered and cheered and when Netanyahu was finished, they climbed over each other to touch the hem of his garment.
It was as if Congress thought that no Palestinians or other Arabs (or Muslims) would be watching . It was as if it believes that it can shout its lungs out for Netanyahu (and thereby secure those campaign contributions from AIPAC), without any consequences to U.S. policy and national interests in the Arab world.
But Congress is wrong. The message it sent to the Middle East today, to the whole world, in fact, was that Palestinians cannot count on the United States to ever play the role of "honest broker" between Israel and the Palestinians. Even if President Obama was inclined to, Congress would stop him. And AIPAC, using the leverage its campaign contributions gives it, would hold Obama's feet to the fire too. As far as Congress is concerned, Palestinians do not exist. They have no rights, to a state least of all. .
And that is why Palestinians have no choice but to unilaterally declare a state in the fall. They cannot count on America. As David Ben Gurion understood when he went to the General Assembly to achieve recognition of Israel, a small, powerless people must take its destiny into its own hands.
The good news is that, although Congress is in Netanyahu's pocket, the Obama administration isn't. Netanyahu insulted the President at the White House last Thursday and then again in the halls of Congress by eliciting support for policies Obama rejects. And the administration is furious.
That means that although Palestinians can and should ignore Congress, the White House and State Department are still in play. Yes, they will both go along with Netanyahu, but, probably, without much enthusiasm.
And they can send a signal to our allies that although the United States cannot openly oppose Bibi's policies because of Congress -- and AIPAC's control of it -- the allies can. The Palestinians should not give up on Obama or on Secretary of State Clinton either who cannot abide Netanyahu and made sure she was out of the country to escape being present for his speech.
And so we can look forward to a unilateral declaration of statehood in September. The Israelis who refuse to negotiate with stateless Palestinians will have no choice but to negotiate with the state whose land it is occupying. And those negotiations, state to state, may produce peace and the "two states for two peoples" that most Palestinians and Israelis aspire to. In any case, it's the only hope. (Note: according to a new report by the editor of the Jerusalem Post, David Horovitz, there is no way the United States can use a veto to block UN recognition of the Palestinian state, a point the Israelis have missed but is not lost on the Palestinians).
Palestinians should thank Prime Minister Netanyahu and, even more, the United states Congress for making their choice so much easier. Together they helped create the Palestinian state today. And that is a very good thing.
Americans, however, should be deeply ashamed of their Congress.
http://www.jpost.com/Opinion/Columnists/Article.aspx?id=213752quote:How Palestinians will use the GA to advance statehood
By DAVID HOROVITZ - 03/25/2011 15:08
Editor's Notes: Israel’s complacent assumption has been that even an overwhelming vote to establish ‘Palestine’ at the GA in September would have merely ‘declaratory’ impact. Wrong. Jerusalem had forgotten about UNGA Resolution 377.
Talkbacks (56)
Early in the Korean War, frustrated that the Soviet Union’s repeated use of its UN Security Council veto was thwarting council action to protect South Korea, the United States initiated what became known as the UN General Assembly’s “Uniting for Peace” resolution.
Adopted in November 1950, UNGA Resolution 377 provides that, should the five permanent members of the Security Council find themselves at odds, rendering the council incapable of exercising its “primary responsibility for the maintenance of international peace and security,” the General Assembly can step into the breach. If the Security Council’s permanent members cannot reach unanimity, it elaborates, and “there appears to be a threat to the peace, breach of the peace, or act of aggression,” the General Assembly can fill the vacuum by issuing its own “appropriate recommendations” for “collective measures” to be taken by individual states – right up to and including “the use of armed force when necessary, to maintain or restore international peace and security.”
The “Uniting for Peace” Resolution is no dead letter. It was employed, most notably, in 1981, to outflank the Security Council and recommend both sanctions against South Africa for preventing Namibian independence, and assistance, including military assistance, for those seeking Namibian independence.
It should be stressed: The GA’s authority under the resolution is not binding, but it can certainly press supportive countries to take action, and in 1981 it did just that. It called upon member states “to render increased and sustained support and material, financial, military and other assistance to the South West Africa People’s Organization to enable it to intensify its struggle for the liberation of Namibia.” And it urged member states to immediately cease “all dealings with South Africa in order totally to isolate it politically, economically, militarily and culturally.”
The passage of that resolution, says Richard Schifter, a former US assistant secretary of state for human rights who spent years representing the US in various UN forums, “was a significant step in the process of imposing sanctions on apartheid South Africa and delegitimizing the country.”
Which is where, as you’ve doubtless figured out by now, Israel and the Palestinians come in.
AS ISRAEL’S most recent ambassador to the United Nations, Gabriela Shalev, explained to me this week, the existence of UNGA Resolution 377, and the precedents for its use, mean that “those who believe that the UN General Assembly’s deliberations are of a solely declarative importance are mistaken.”
The GA, under “Uniting for Peace,” has teeth.
Furthermore, Shalev acknowledged, Israel only “just found out about this” – thanks, she said, to research done by Jennifer Laszlo Mizrahi’s The Israel Project.
But the Palestinians have plainly been reading the UN’s small print rather better for rather longer. Palestinian negotiator Saeb Erekat even referred to the possible use of the “Uniting for Peace” resolution in comments to the Ma’an news agency late last year.
In Shalev’s estimation, and in that of several other experts with whom I spoke this week, including veteran American diplomat Schifter, the Palestinian leadership is moving serenely toward invoking precisely this resolution in September.
The Palestinian leadership, that is, anticipating that the US will veto its unilateral bid for statehood at the Security Council, will take the matter to the General Assembly. There it will push for the necessary two-thirds GA support for recognizing “Palestine,” presumably along the pre-1967 lines and with a “right of return” for refugees, under a “Uniting for Peace” resolution to ensure global action.
And in the unanimous assessment of those with whom I spoke, the consequences for Israel should this approach succeed – international pressure to accept the GA resolution, backed by potential sanctions and boycott action, and who knows what else – could be profoundly damaging.
MAHMOUD ABBAS’S Palestinian Authority has made no secret of its intention to secure UN support for the establishment of Palestine by September.
Veteran negotiator Erekat reiterated only this week – in comments that were noticed and circulated to all Israeli legations by the Foreign Ministry on Tuesday – that “the Palestinian leadership institutions (the PLO and Fatah) have decided to submit a request to the UN for recognition of a Palestinian state within the 1967 borders, with its capital in East Jerusalem.” The matter was now in the hands of Abbas, Erekat said, but added that “Palestine” needed to submit its request for full membership to the Security Council “as soon as possible.” Then the council, in turn, would “ask the member states of the UN General Assembly to recognize the State of Palestine.”
Such recognition, according to Erekat, would mean that “Palestine” would no longer be a matter of “disputed lands,” but rather a state under occupation. Since “Palestine” had “a permanent population, defined territory (even if that does not involve permanent borders), an effective government and the ability to establish international relations,” in Erekat’s assessment, it would meet the standards defined for a state under the terms of the Montevideo Convention of 1933 on the rights and duties of states.
“The current peace process as it has been conducted so far is over,” the PA’s Foreign Minister Riad Malki elaborated candidly on Tuesday, in a talk at Tel Aviv University sponsored by the Peres Center for Peace. And Malki proceeded to set out a strategy that all but specified Resolution 377.
If the kind of state the Palestinians seek were not attained through negotiation by September, he stated, “then the international community will take this issue to the United Nations… What I’m trying to say is, it won’t be us, it will be the international community that will say it is overdue that we come to recognize a Palestinian state.”
THE PALESTINIANS’ unilateral push for statehood is set to begin with a resolution at the Security Council – possibly toward the fall, possibly much earlier.
Israel was anticipating that the resolution would fail there, that a similar resolution would gain widespread but non-binding support at the GA in September, that Israel’s international legitimacy would be knocked down another notch or two, but that the unilateral approach would then reach a dead end, with the US and the rest of the key international players pressing the sides to come back to the negotiating table to resolve their differences. The possibility of the “Uniting for Peace” resolution providing practical backing for UNGA recognition of Palestine is now, extremely belatedly, starting to shock some of the relevant players in Israel, though not all, out of their complacency.
Prof. Shalev, now back at Ono Academic College, where she is president of the Higher Academic Council, told me she has no ongoing connection with her former employers at the Foreign Ministry. But she assured me they were now well aware of the diplomatic danger, and was confident that incoming UN ambassador Ron Prosor – “a wonderful appointment,” she sensibly observed – would move to grapple with the challenge.
Other insiders with whom I spoke this week were rather less confident that Jerusalem had got the message, with one of them anonymously urging Israel to “get its head out of the sand,” and another suggesting dryly that, for all the traditional derision, “I’d be happy if Israel started to engage in the ‘Umm Shmum’ aspect.”
Some Israeli diplomatic sources with whom I spoke this week asserted, indeed, that it was “debatable” whether the Palestinians would even go the GA route, since “their gains might be far less significant than the problems it would cause them… because it would free us [to take unilateral action].”
ALL IS far from lost, but it could be if Israel does not muster an effective response to the Palestinian strategy. And the first key forum is the Security Council.
Would-be nations gain their membership in the General Assembly on the recommendation of the Security Council, pointed out Schifter, who now chairs the board of directors of the American Jewish International Relations Institute. And it is a safe bet that the Palestinian strategists, in drafting their resolution calling for the Security Council to recognize Palestine, will do their linguistic best to make it hard for the 15 Security Council members to say no.
It is assumed they will invoke relevant UN resolutions. They will employ comments and statements made by world leaders in support of Palestine. Says Shalev: “They’ll use words that [US Ambassador to the UN Susan] Rice, [Secretary of State Hillary] Clinton, [German Chancellor Angela] Merkel and others have used in support of the Palestinians.”
The Palestinians will have taken great pleasure in witnessing the difficulty the United States had in bringing itself to use its veto to block last month’s anti-settlement resolution – which was essentially a trial run for the statehood bid.
And they will feel that they are heading toward a win-win situation. Either the necessary nine or more of the 15 Security Council members will vote for “Palestine,” in which case their diplomatic operation will have been a spectacular success. Or the US will be forced to utilize its veto, and they will then move on to the General Assembly, with that “Uniting for Peace” resolution in their armory.
The best way for Israel to prevent any of that happening would be to achieve what is currently viewed as almost a mission impossible: to persuade at least seven of the 15 Security Council members to vote no, to abstain, or to absent themselves. That way, the statehood resolution would fail, the US would not have to employ its veto, and there would be no possibility for the Palestinians to claim Security Council deadlock and thus invoke “Uniting for Peace” in the General Assembly.
Why almost mission impossible? Because Israel has very few solid friends in the international diplomatic community these days, and even fewer among the 15 current Security Council nations.
Most Israelis may well believe that the failure to make progress in negotiations with the Palestinians stems from the other side’s refusal to take positions that would guarantee Israel’s physical and demographic security alongside the proposed Palestine. Most Israelis may well believe that the Palestinian leadership has neither encouraged its people to accept the Jewish right to statehood, nor accepted this right itself, and has maintained an environment in which terrorists who target Israelis are regarded as role models.
But the sad fact is that most of the international diplomatic community simply doesn’t accept this narrative, and tends increasingly to blame strong, sovereign Israel for failing to grant independence to the weak, stateless Palestinians. Rocket attacks from Gaza, bombings at bus stops in Jerusalem, even horrific murders of fathers, mothers, children and babies in their homes, are evaluated in that context.
So there is certainly no automatic, or even readily attainable, blocking vote in the Security Council for the Palestinians’ demand for statehood, even if the establishment of that “state” is being sought while the core issues of dispute with neighboring Israel remain unresolved.
ISRAEL MAY be troubled by aspects of our relationship with the Obama administration, but as far as I can ascertain, of the 15 countries that will be asked to vote on the issue of “Palestine” sometime in the very near future, the only country that Jerusalem is confident will take our side is America. Says Shalev frankly, “We’ve never stopped trying, but I’m not sure we can get the votes we need to oppose a Security Council resolution on Palestinian statehood.” Without wishing to be quoted, current Israeli diplomatic sources sound still more pessimistic.
Who else might, nonetheless, deprive the Palestinians of the nine “yes” votes they need? Based on voting records and other impressions, China, Brazil, India, Lebanon and South Africa are evidently considered beyond all hope.
Colombia is deemed a possible ally. But the vital countries with the capacity to sway others, say Schifter and others, are Germany, France and the UK. Might Germany be prepared to say “no” to unilateral UN establishment of Palestine? Maybe, say some, if Prime Minister Binyamin Netanyahu can persuade Merkel that he is truly prepared to put flesh on his skeletal talk of a two-state solution.
If Germany joins the US, say several people with whom I spoke, the UK and France might reasonably do the same. Bosnia might then conceivably follow. Schifter speculates that if the French really want to help, they might bring over Gabon. Then there’s Portugal, which has privately been sounding noncommittal but might be wooable, or, just perhaps, the Russians. Either of those two, and the job would be done. The final member of the 15, Nigeria, some suggest, may not be beyond reach either.
Lots of ifs.
One key to the success of this diplomatic battle, chorus all those with whom I’ve talked, is how hard the US works to bring others on board. It has several interests in doing so. Foremost among them, its own longstanding, oft-stated conviction that the path to Palestine runs via bilateral Israeli-Palestinian negotiations, not international diplomatic dictate. And second, its deep reluctance to have to resort to a veto again; last month marked the first time in four years that a veto had been used at the Security Council, and the Obama administration plainly loathed finding itself in a 1-14 mismatch. In fact, I’ve been told that Washington came “very, very close” to not vetoing the anti-settlement resolution.
A minority of those with whom I spoke speculated that the US might not now veto a Palestine-statehood resolution. Shalev, for one, said “We might lose in the Security Council. I’m not sure the US will use its veto.”
But most insiders were adamant that Washington certainly would use its veto if necessary. Equally, though, Washington would much rather not have to veto, and that means depriving the Palestinians of the nine “yes” votes they need.
Often, in recent months, administration sources have complained to me that Israel underestimates the amount of work it does away from the headlines to prevent Israel getting more heavily trashed in diplomatic forums. Those activities were relevant, for instance, in keeping the Goldstone Commission report away from the Security Council, although central, too, in this regard, was the work of members of a House Task Force on Israel at the UN.
Is the administration working hard today?
One source, who has been in frequent recent contact with the State Department, was adamant that the answer is no. American diplomats, according to this source, can be heard complaining that Israel is relying too heavily on them to do the background work, and suggesting, instead, that Israel should be making its own energetic case to the Western Europeans, the Russians, the Chinese.
Another source, however, referred to all kinds of contacts between various prominent senators and congressmen and the leaders of some of the countries whose positions will determine the Security Council vote. “Countries can be swayed,” this source said, “and the US Congress will certainly be making an effort.”
But Israel needs to do a lot more itself, too, this source added, “and that starts with Netanyahu trying hard to win over Merkel.”
A third source added that if the Americans went to work on this, there was a chance of stopping the push for unilateral statehood in the Security Council. The US administration is crucial, this source said. Broadly speaking, the source added, if the US pulls back, others move to fill the vacuum. If the US is persuaded of the imperative to step forward, other countries may well take their cue from Washington.
HOWEVER, IF Israel, with whatever US support, fails to muster seven “no” votes, abstentions or absences, and the US is forced to veto a UN Security Council resolution on Palestinian statehood, the battle will shift to the General Assembly.
There, too, a two-thirds majority is needed for a resolution to pass. But unlike the Security Council, it’s a case of a two-thirds majority not among the entire 192-strong membership, but among those of the 192 members that are “present and voting.” So there, too, Israel is in deep trouble.
According to The Israel Project’s Senior Research Director Alan Elsner, pro-Palestinian resolutions routinely muster the support of more than 110 member nations. Getting a two-thirds majority among members who are present will thus likely be well within the Palestinians’ reach. Shalev shares the assessment. And she warns that if the Palestinians can gain General Assembly recognition for statehood under a “Uniting for Peace” resolution, “it would be a real obstacle… not just a public relations setback. This would seek to impose on us some kind of Palestinian state.”
The degree of momentum would depend, however, at least to some extent, on just how many General Assembly votes the Palestinians get for statehood. “If a resolution passes, as it likely would,” says Schifter, “there is a difference in the impact between one adopted by 150 votes, which is the goal the Palestinians have set themselves, or, say, 110.”
Scope there, too, therefore, for energetic Israeli diplomacy.
Some of the sources with whom I spoke predicted a post- UNGA-vote rush by many countries to open embassies in “Palestine.” They predicted a significant upsurge in boycott and sanctions efforts. “I don’t want to sound apocalyptic,” said one, “but there could be demands on Israel to withdraw to the pre-1967 lines, backed up by all kinds of attempts to pressure Israel to advance those demands, even though none of the core issues had been resolved.”
Elsner said he, too, envisaged heightened sanctions and boycotts. He thought the Palestinian strategy was designed to ratchet up economic pressure on Israel, “demonstrate Israel’s isolation, and get Israel back to the negotiating table on better terms for the Palestinians. Their aim is for a deal based on the 1949 armistice lines, including the ‘right of return,’ and preventing [Israeli demands such as] the ongoing deployment of Israeli forces on the Jordan River.”
Laszlo Mizrahi said that Abbas’s current bid to achieve a semblance of unity with Hamas was designed to offset objections from countries which might argue that the Palestinians could hardly be granted statehood when they were led by two conflicting governments. The “push for unity,” she said, “is all connected with the GA in September.”
So, too, said Elsner, the successful PA effort to win endorsement of Palestinian statehood from Latin America and the ongoing effort to do the same in Europe. “They worked below the radar for six months on Latin America without the Israeli Foreign Ministry picking up on the degree of inroads made; then they reeled off country after country.”
The Palestinians have a strong delegation at the UN, Elsner added. “They are very wellversed in its intricacies.”
And Israel? Well, Israel hasn’t had a permanent ambassador to the UN for the six months since Shalev stepped down last fall, as she had announced long ahead that she would be doing. Prosor is still on ambassadorial duty in the UK – a highly important post which he can hardly up and leave overnight – and is not set to take over for another two months or so.
SOME IN Israel, it is plain, are acutely aware of the danger. Indeed, several sources suggested to me, one of the motivations for the purportedly imminent new Netanyahu diplomatic initiative is to take the wind out of the Palestinian sails – to underline Israeli willingness to make real progress, and thus undercut Palestinian claims that they have no option, given ostensible Israeli intransigence and given ongoing Israeli settlement building, but to take the unilateral route.
The idea is to win over both international players, and the Palestinians themselves – to convince them that the bilateral route is the better route.
Noting that over 110 nations have already announced their support for a Palestinian state, Defense Minister Ehud Barak last week told the Institute for National Security Studies that Israel was facing “a diplomatic tsunami that the majority of the public is unaware of.”
He urged Netanyahu to “put the core issues on the table. Israel must say it is willing to discuss security borders, refugees and Jerusalem.” As things stood, he warned, Israel was being pushed “into a corner from which the old South Africa’s deterioration began.”
Added Barak: “Israel’s delegitimization is in sight.”
Presumably, he has internalized the finer details of the Palestinians’ UN strategy.
“The way things are now,” Schifter summed up, “I have no doubt that a resolution will be brought to the GA in September, bypassing the Security Council, using the 1950 ‘Uniting for Peace’ resolution to recommend a state of Palestine within the 1949 armistice lines and presumably upholding UNGA Resolution 194 on the ‘right of return’ for refugees.”
Let no one say we’ve not been warned.
En daarmee is het bezettende land dus ondemocratisch.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:25 schreef waht het volgende:
[..]
Het bezette volk wordt niet democratisch bestuurd, maar dat volk woont dan ook niet in Isral.
Dan maar een beetje etnisch zuiveren.quote:Het kan beiden. Ze willen een staat waarin joden geen minderheid zijn, binnen de samenleving blijven er dan nog talloze cultuurverschillen.
Wat is er rechtvaardig aan die oorlogsbuit dan?quote:De gebiedsuitbreiding is al lang geschied. En daarvoor kan Isral de echte schurkenstaten (Syri, Egypte, et cetera) dankbaar zijn: zij gaven een uitstekende reden om het gehele land in te nemen. Een rechtvaardige oorlogsbuit ten nadele van de aanvallende partijen.
Dat lijkt me jouw keuze om de nuance die ruimte niet te gunnen.quote:Uiteraard kan ik dit gaan nuanceren (in het voordeel van de Palestijnen) maar daar is in deze discussie duidelijk geen ruimte voor.
Een land dat een ander land bezet is direct ondemocratisch?quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En daarmee is het bezettende land dus ondemocratisch.
De huidige verdeling is nadelig voor de aanvallende partijen.quote:Wat is er rechtvaardig aan die oorlogsbuit dan?
GB bezet Noord-Ierlandquote:Op donderdag 26 mei 2011 18:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En daarmee is het bezettende land dus ondemocratisch.
[..]
Het argument is? Altijd vreemd als mensen dit soort debiele kaartjes aanhalen. Alsof de moslimwereld n land is? Alsof het dan ineens minder erg is? Nazi-Duitsland veroverd Belgie. OOOOOOOOOOOH, het is toch maar een klein stukje? Toch?quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[ afbeelding ]
Groot-Israel!
Roven van land!
Jonguh, jouw geliefde Marokkotje bezet vele malen meer land. En bouwt een muur die die in Israel kleineert. Maar ja, dat is niet erg. No spang. Want dat zijn moslims.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het argument is? Altijd vreemd als mensen dit soort debiele kaartjes aanhalen. Alsof de moslimwereld n land is? Alsof het dan ineens minder erg is? Nazi-Duitsland veroverd Belgie. OOOOOOOOOOOH, het is toch maar een klein stukje? Toch?
Waarom is dat niet erg? En waarom geef je geen antwoord op mijn vraag. Het gaat hier gewoon om bezetting van andermans land. Klaar. Of je nou een ministaat bent, of een joekel van een staat - dat doet er geen reet toe.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nazi-Duitsland: valt meerdere landen binnen, roeit op miljoenenschaal bewoners uit. Richt industriele vernietingingskampen in.
Israel:
[..]
Jonguh, jouw geliefde Marokkotje bezet vele malen meer land. En bouwt een muur die die in Israel kleineert. Maar ja, dat is niet erg. No spang. Want dat zijn moslims.
De buitenproportionele aandacht voor dit mini-conflict irriteert. Zoals gezegd, moslims moorden in India in 1 jaar tijd meer mensen uit dan in een halve eeuw Israel er aan slachtoffers gevallen zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom is dat niet erg? En waarom geef je geen antwoord op mijn vraag. Het gaat hier gewoon om bezetting van andermans land. Klaar. Of je nou een ministaat bent, of een joekel van een staat - dat doet er geen reet toe.
Ja en? De USA moord in 1 jaar tijd meer mensen uit dan moslims in tientallen jaren? Wat doet dat af aan de daad? Jij geeft nu toch ook aandacht aan dit conflict, door telkens alles te bagatelliseren?quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De buitenproportionele aandacht voor dit mini-conflict irriteert. Zoals gezegd, moslims moorden in India in 1 jaar tijd meer mensen uit dan in een halve eeuw Israel er aan slachtoffers gevallen zijn.
De hypocrisie is gewoon extreem. Het zijn ook altijd dezelfde types die zogenaamd zo verbolgen over dit conflict zijn.
Eh nee hoor, oh gij Marokkaan.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? De USA moord in 1 jaar tijd meer mensen uit dan moslims in tientallen jaren?
Het is maar wat je buitenproportioneel noemt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De buitenproportionele aandacht voor dit mini-conflict irriteert.
De USA nog welquote:Op donderdag 26 mei 2011 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? De USA moord in 1 jaar tijd meer mensen uit dan moslims in tientallen jaren? Wat doet dat af aan de daad? Jij geeft nu toch ook aandacht aan dit conflict, door telkens alles te bagatelliseren?
dat heb je bij gehouden .quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? De USA moord in 1 jaar tijd meer mensen uit dan moslims in tientallen jaren/
Onder leiding van de VS. Varkentje of niet. Probeer het nog eens, maar dan zonder je pik zo diep in de reet van de Amerikanen te steken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:59 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
De USA nog welga eens snel terug naar je Moskeeetje varkens aanbidden
Ik heb net zo min met Amerikanen als met Moslimsquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onder leiding van de VS. Varkentje of niet. Probeer het nog eens, maar dan zonder je pik zo diep in de reet van de Amerikanen te steken.
Jij bent echt stoer met je gevatte beledigingen,quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:19 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Ik heb net zo min met Amerikanen als met Moslims
Onder de leiding van die grote clown uit mekka zijn er nog meer doden gevallen die na al die eeuwen nog steeds geloven in 40 maagden.
jij bent echt mega stoer met je Slayer muziek en je stoere alternatieve vriendenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij bent echt stoer met je gevatte beledigingen,.
Ga lekker gerust verder met dromen, slaap lekker.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:19 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Ik heb net zo min met Amerikanen als met Moslims
Onder de leiding van die grote clown uit mekka zijn er nog meer doden gevallen die na al die eeuwen nog steeds geloven in 40 maagden.
Wat totale quatsch is (het plaatje dus en de implicaties). Laten we toch in godsnaam niet zo naief zijn om te denken dat dit om Israels veiligheid gaat; de kolonisatie van Palestina heeft alles te maken met extreem-zionisme, met een haast racistische verovering van "heilig" land. Kom op, zeg, laten we wel redelijk blijven en niet in die rechts-extremistische sprookjes geloven.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:43 schreef waht het volgende:
Ik zal de gemoederen wat bedaren met wat visuele ondersteuning:
[ afbeelding ]
Ik heb weinig over te dromen in tegenstelling tot Moslims/Christen etcaquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ga lekker gerust verder met dromen, slaap lekker.
Wat een zielig leventje heb je dan....quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:52 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Ik heb weinig over te dromen in tegenstelling tot Moslims/Christen etca
Palestina. Is dat een land?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat totale quatsch is (het plaatje dus en de implicaties). Laten we toch in godsnaam niet zo naief zijn om te denken dat dit om Israels veiligheid gaat; de kolonisatie van Palestina heeft alles te maken met extreem-zionisme, met een haast racistische verovering van "heilig" land. Kom op, zeg, laten we wel redelijk blijven en niet in die rechts-extremistische sprookjes geloven.
dat danquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat totale quatsch is (het plaatje dus en de implicaties). Laten we toch in godsnaam niet zo naief zijn om te denken dat dit om Israels veiligheid gaat; de kolonisatie van Palestina heeft alles te maken met extreem-zionisme, met een haast racistische verovering van "heilig" land. Kom op, zeg, laten we wel redelijk blijven en niet in die rechts-extremistische sprookjes geloven.
Wacht nog vijf maanden en de kans is groot dat het inderdaad een door de VN erkend land is. Bezet en gekoloniseerd door Isral.quote:
wishfull dreamming heet dat.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wacht nog vijf maanden en de kans is groot dat het inderdaad een door de VN erkend land is. Bezet en gekoloniseerd door Isral.
Nou, gelukkig is dat geen wishful thinking, want de kans is zeer groot, zeker na het verwerpen van een redelijke vrede door die gifslang Benjamin Netanyahu onder luid applaus, dat de Palestijnen naar de VN gaan en daar ook die erkenning krijgen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:32 schreef C_N het volgende:
[..]
wishfull dreamming heet dat.
zo kunnen een land hebben konden het al lang hebben maar op een reden,, de veiligheid van Israel .
Die van mij zijn al uitgekomenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:06 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Wat een zielig leventje heb je dan....
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, gelukkig is dat geen wishful thinking, want de kans is zeer groot, zeker na het verwerpen van een redelijke vrede door die gifslang Benjamin Netanyahu onder luid applaus, dat de Palestijnen naar de VN gaan en daar ook die erkenning krijgen.
Wat ze konden krijgen was geen land, dat was een reservaat, Bantoestans, zoals de zwarten in Zuid-Afrika mochten hebben.
Ik verwacht meer van de ontwikkelingen in met name Egypte. Laten we wel wezen, we hebben tientallen jaren een hardvochtige corrupte dictatuur in stand helpen houden omdat ze Israel steunden. Het volk was dat wel zat en nu ontstaat er een wezenlijk andere situatie, die uiteraard de positie van Israel zal verzwakken, waardoor er op de lange termijn een andere onderhandelingspositie zal ontstaan.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, gelukkig is dat geen wishful thinking, want de kans is zeer groot, zeker na het verwerpen van een redelijke vrede door die gifslang Benjamin Netanyahu onder luid applaus, dat de Palestijnen naar de VN gaan en daar ook die erkenning krijgen.
Wat ze konden krijgen was geen land, dat was een reservaat, Bantoestans, zoals de zwarten in Zuid-Afrika mochten hebben.
dat Israel moet onderhandelen is een fijt . zowel voor de (palestijnse) regering.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik verwacht meer van de ontwikkelingen in met name Egypte. Laten we wel wezen, we hebben tientallen jaren een hardvochtige corrupte dictatuur in stand helpen houden omdat ze Israel steunden. Het volk was dat wel zat en nu ontstaat er een wezenlijk andere situatie, die uiteraard de positie van Israel zal verzwakken, waardoor er op de lange termijn een andere onderhandelingspositie zal ontstaan.
echt geloof mij het is echt zonde van je tijd .lees de 72 topics er maar op naquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:20 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
jij bent echt mega stoer met je Slayer muziek en je stoere alternatieve vrienden
Ow jah, sinds wanneer houden dromen op dan?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:38 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Die van mij zijn al uitgekomenZonder behulp van iemand in de lucht
http://www.bndestem.nl/ni(...)uwe-koers-Egypte.ecequote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik verwacht meer van de ontwikkelingen in met name Egypte. Laten we wel wezen, we hebben tientallen jaren een hardvochtige corrupte dictatuur in stand helpen houden omdat ze Israel steunden. Het volk was dat wel zat en nu ontstaat er een wezenlijk andere situatie, die uiteraard de positie van Israel zal verzwakken, waardoor er op de lange termijn een andere onderhandelingspositie zal ontstaan.
Het zal ook bij woorden blijven. In economisch en militair opzicht is Israel superieur en zijn ze verzekerd van steun vanuit de VS (en de meeste andere Westerse landen) . Het zal in dat opzicht ook weinig veranderen aan hun onderhandelingspositie. Willen ze echter de vrede bewaren, of een kans geven, dan zullen ze uiteraard wel hun opstelling moeten veranderen. Ik zie echter niet Israel erg veel opgeven n.a.v. de Arabische lente. Daar zijn de Arabische landen domweg te zwak en instabiel voor.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:19 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
http://www.bndestem.nl/ni(...)uwe-koers-Egypte.ece
![]()
Verwacht ook wat meer actie van de Arabische Liga. Nabil el Araby gaat de boel runnen daar vanaf juni, verwacht van hem zeker wel harde taal richting Israel en de VN.
Wie weet kan er veel bereikt worden met alleen maar woorden. Mubarak(+rest van Arabische landen) had(den) geen eens woorden...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Het zal ook bij woorden blijven. In economisch en militair opzicht is Israel superieur en zijn ze verzekerd van steun vanuit de VS (en de meeste andere Westerse landen) . Het zal in dat opzicht ook weinig veranderen aan hun onderhandelingspositie. Willen ze echter de vrede bewaren, of een kans geven, dan zullen ze uiteraard wel hun opstelling moeten veranderen. Ik zie echter niet Israel erg veel opgeven n.a.v. de Arabische lente. Daar zijn de Arabische landen domweg te zwak en instabiel voor.
Heilig land, mijn god. Dat geloven 3 debielen en that's it. Alsof Israel zijn beleid op bijbelse onzin baseertquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja en de ontwikkelingen in Egypte zijn zeer positief! De militaire dictatuur is vervangen door eh... een militaire dictatuur en de moslims keren zich en masse tegen de kopten. Nou, dat gaat vast de goede kant op.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Militaire dictatuur vervangen door een militaire dictatuur? Moslims keren zich tegen Christenen? Ken de feiten of stfu....quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en de ontwikkelingen in Egypte zijn zeer positief! De militaire dictatuur is vervangen door eh... een militaire dictatuur en de moslims keren zich en masse tegen de kopten. Nou, dat gaat vast de goede kant op.
eh dat was al jaren zo ,,Gabibiquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:16 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Militaire dictatuur vervangen door een militaire dictatuur? Moslims keren zich tegen Christenen? Ken de feiten of stfu....
In de tijd van Nasser, Sadat en de beginjaren van Mubarak ja, maar zeg vanaf 15 jaar geleden dwaalde het regime steeds verder af van het leger.quote:
Ja. Mubarak was een militair, die is weg. En nu is de macht in de handen van... hoge militairen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:16 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Militaire dictatuur vervangen door een militaire dictatuur?
http://www.dagelijksestan(...)or-moslims-in-egyptequote:Moslims keren zich tegen Christenen? Ken de feiten of stfu....
Mubarak was een militair die totaal schijt had aan het leger. Enkele hoge piefen goed betalen en klaar. Vraag de soldaten die nu op straat lopen naar hun mening over Mubarak, het antwoord zal je verrassen. De huidige militaire raad is niet van plan lang aan te blijven, keer op keer hebben ze in hun verklaringen aangegeven, dat ze zosm de macht willen overdragen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja. Mubarak was een militair, die is weg. En nu is de macht in de handen van... hoge militairen.
http://iedereenbewust.nl/(...)tairen-aan-de-macht/
http://www.leaponline.nl/(...)aar-zijn-leger-niet/
[..]
http://www.dagelijksestan(...)or-moslims-in-egypte
http://nos.nl/audio/23885(...)enen-en-moslims.html
http://nos.nl/audio/22442(...)tenen-in-egypte.html
http://israeltoday.nl/hea(...)christenen-in-egypte
Botsingen moslims en christenen in Egypte
http://www.nu.nl/buitenla(...)tenen-in-egypte.html
Zo, volg je nu je eigen advies op?
Isral is harstikke veilig.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:32 schreef C_N het volgende:
[..]
wishfull dreamming heet dat.
zo kunnen een land hebben konden het al lang hebben maar op een reden,, de veiligheid van Israel .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Isral is harstikke veilig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.you killing me .jij ben zo verrekt grappig.
[..]
Isral is harstikke veilig.Ga jij dan even vooruit voor wat reconwerk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat toont enkel jouw kortzichtigheid aan. De waarheid is dat het met zowel religieuze als veiligheidsoverwegingen te maken heeft. Ik belicht puur de militaire kant omdat ik die interessanter vind. Doen alsof die niet bestaat is belachelijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan zal je dit vast erg interessant vindenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:54 schreef waht het volgende:
[..]
Dat toont enkel jouw kortzichtigheid aan. De waarheid is dat het met zowel religieuze als veiligheidsoverwegingen te maken heeft. Ik belicht puur de militaire kant omdat ik die interessanter vind. Doen alsof die niet bestaat is belachelijk.
Die heb ik lang geleden al eens gelezen (is al best oud, pas sinds kort openbaar), maar toch bedankt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan zal je dit vast erg interessant vinden
http://righttruth.typepad(...)modern-stratfor.html
quote:Arabische Liga steunt uitroepen Palestijnse staat in september
Een comit van de Arabische Liga gaat de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in september vragen de staat Palestina te erkennen. Dat besloten de leden van de Liga vanavond op een bijeenkomst in Doha, de hoofdstad van Qatar.
De steun van de Arabische Liga is een belangrijke opsteker voor de Palestijnse president Abbas, die al langer van plan is de VN in het najaar te vragen een onafhankelijk Palestina te erkennen. De Liga zal de Algemene Vergadering van de VN vragen volledig lidmaatschap te geven aan Palestina, dat moet gaan bestaan uit de Westelijke Jordaanoever en Gaza. Oost-Jeruzalem zou de hoofdstad van Palestina moeten worden.
Abbas zei eerder vandaag in Doha dat hij niet verwacht dat de vredesonderhandelingen tussen Isral en de Palestijnse Autoriteit op de korte termijn hervat worden. De speech die de Isralische premier Netanyahu maandag gaf in het Amerikaanse Congres bewijst volgens Abbas dat er geen ‘gedeelde fundamenten’ zijn die een basis bieden voor het hervatten van de besprekingen. Hij stelt dat de gang naar de VN voor de Palestijnen de enige keuze is.
Waarom moet je metteen zo reageren? Doe eens rustig.quote:
Laat m nou lekker happen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Waarom moet je metteen zo reageren? Doe eens rustig.
Jij dan duidelijk niet lezenquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:18 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Jij hebt dus niet het hele filmpje gekeken. Kijk maar eens naar 2.24
Ik had deze discussie niet met jou, dus hoe jij haar opvat, laat me koud.quote:Op donderdag 26 mei 2011 02:42 schreef Partizan8919 het volgende:
Dit kan als zeer discriminerend opgevat worden Kees want je richt je nu tegen een specifiek volk. Die je over dezelfde kam probeert te halen met allerlei vreemde verwijten.
Vertel mij eens waar deze haat persoonlijk vandaan komt! Dat je kritisch bent op Isral, op het beleid, dat moet jij weten maar waarom richt jij je nu op het Isralische volk?
[..]
Isral is harstikke veilig.Ik begreep uit de krant dat Netanyahu aan Obama had verteld dat de grenzen van 1967 niet veilig waren. De journalist constateerde, dat dat wel mee moest vallen. omdat Israel zich in het verleden vanuit die grenzen al succescvol verdedigd had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is echt ongelooflijk hoe de Israeli/joden hun eigen drogredeneringen verloochenen.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
http://desertpeace.wordpr(...)ngress-fails-to-see/quote:Netanyahu wants a Palestinian quisling, not peace partner
By Khalid Amayreh in occupied Palestine
There is absolutely no doubt that a true, dignified peace with the Palestinians is nowhere on Benyamin Netanyahu’s agenda. The clear spirit of insolence characterizing his recent speech before Congress, often described as an Israeli-occupied territory, caricatures an extremist demagogue who understands peace to mean domination and enslavement by Zionist Jews of the Palestinian people.
Netanyahu doesn’t use terms such as “domination,” “enslavement” or even “subjugation. “However, the misleading rationales, pretexts, and red herrings he keeps invoking to justify Israeli recalcitrance and rejection of a just peace illustrate a depraved mindset that covets more lebensraum or “breathing space” at the Palestinians expense.
Lebensraum represented the gist of Nazi Germany’s expansionistic policies toward its neighbors especially on the eastern front.
Netanyahu has been disseminating lies which, were it not for Israel’s tight domination of Congress as well as the bulk of US media, would mark the man with the indelible stamp as a pathological liar.
The list of demands he has been making shows that true peace and Israel can’t really be used in the same sentence, that the two are actually an eternal oxymoron.
Netanyahu, who only a few months ago complained to western media that Israel couldn’t negotiate with a divided people, is now saying the opposite, that Israel can’t live with the latest reconciliation agreement between Fatah and Hamas,.
Looking into the brutal ugliness of his thuggish mentality, it is clear that Netanyahu wants to see Palestinians at each other’s throats once again, which he hopes would enable him to claim anew that Israel can’t have peace with a people who don’t have peace within themselves.!!
Netanyahu says the Palestinian leadership must choose between peace with Hamas and peace with Israel. He easily forgets that that the Islamic liberation movement would actually look like a group of boy scouts when compared with the vast majority of his coalition government’s partners. It was this fact that prompted an Israeli cabinet minister to declare recently that “we are already a fascist state.”
Netanyahu keeps complaining about the fact that Hamas doesn’t recognize Israel. Well does Israel recognize Palestine? Does Israel recognize a putative Palestinian state on the West Bank?
Besides, why should Hamas recognize the legitimacy of a state that is based on ethnic cleansing, land theft and aggression? How would Hamas that recognizes “Israel ‘s legitimacy” face millions of Palestinian refugees who were uprooted from their homes and villages 63 years ago in order to make accommodations for racist invaders from Eastern Europe claiming mendaciously a religious affinity with the homeland of the Palestinian people.
Indeed, such recognition by Hamas would spell the end of the movement in the eyes of the Palestinian people, Arabs and Muslims.
Netanyahu insists that Israel can’t and will not return to the 1967 borders which he describes as indefensible. However, it is amply clear that what he has really in mind is the fate of hundreds of Jewish colonies inhabited by hundreds of thousands of Jewish fanatics who are inculcated with the false messianic doctrine that the Almighty created the entire universe for the sake of the Jew and that the very existence of non-Jews is inessential and that their lives have therefore no sanctity.
It is really shameful and shocking that western intellectual circles and media don’t pay sufficient attention to this conspicuous Nazi dimension of the Jewish settler movement while readily indulging in demonizing Islamist freedom fighters fighting for freedom from Israeli occupation that differs little in substance from the Nazi occupation of Europe.
Netanyahu also wants the Palestinians to recognize Israel as a Jewish state, which implies that Israel would have the right in the future to expel its non-Jewish citizens. Unfortunately, there are western officials, including the President of the United States, who are willing to accept this orgy of insolence which goes beyond the pale of anything moral, anything human, anything decent.
Indeed, one might wonder how Zionist Jews in the North America and Europe would react if the US declared itself a Protestant state or a Christian state whereby non-Christians would have to submit to the will of the Christian majority?
One would expect many Zionist Jews to leave no stone unturned in protest against the “Nazification” of America and how anti-Semitism is rearing its ugly head again.
Israel, whose leaders are among the world’s most professional liars when the Hebrew Bible commands people not to lie, claim that Israel is both Jewish and Democratic? However, everyone knows that Israel can’t be both Talmudic and democratic.
There is no doubt that Israel is seeking true Palestinian quislings, not true Palestinian peace partners because no dignified Palestinian would accept these insolent dictates coming from one of the most mendacious persons under the sun.
And if such a Palestinian did, he probably would be shot and killed like a stray dog in the streets of the West Bank.
The nearly pornographic indulgence by Netanyahu in lying and misrepresenting the truth about the Palestinian plight underscores the insecure position and fragile foundation upon which the entire Zionist argument is based.
It also gives the auspicious promise that this virulent diabolic entity won’t last very long because that which is based on falsehood won’t endure.
Fantastisch. Want ik heb vernomen dat als de Arabische Liga iets wil, dat het dan gebeurt. Of is dat alleen als ze een aanval willen die wij willen?quote:
De staat Palestina willen ze al meer dan 50 jaar. Jammer dat ze de lessen ervan vergeten zijn.quote:Op zondag 29 mei 2011 05:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Fantastisch. Want ik heb vernomen dat als de Arabische Liga iets wil, dat het dan gebeurt. Of is dat alleen als ze een aanval willen die wij willen?
De Liga wil net zo graag een Palestijnse staat als Amerika vrede wil.quote:Op zondag 29 mei 2011 08:51 schreef johnnylove het volgende:
[..]
De staat Palestina willen ze al meer dan 50 jaar. Jammer dat ze de lessen ervan vergeten zijn.
Wat ook weer onzin is.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:12 schreef waht het volgende:
[..]
De Liga wil net zo graag een Palestijnse staat als Amerika vrede wil.
Het kan ze weinig niets schelen.
quote:End the refugee problem
Op-ed: Arab, Palestinian leaders must stop using their people as negotiating chips
n President Barack Obama’s speech of May 19, he credits the recent “Arab Spring” with opening the first windows onto the prospect of burgeoning democracy across the Arab world. Crediting technology and the availability of information via the Internet with revealing the possibility of freedom to the oppressed masses under the thumbs of dictators, the president described his vision of a grass-roots inspired movement to grace Arab states with democratic governments and its people with human rights and the dignity of freedom.
However, the president – and the Department of State – is still convinced that the “root cause” of problems in the Middle East is the Israeli-Palestinian conflict. The reality on the ground paints quite a different picture. While Obama began by examining the rising unrest across the Arab world and its potential consequences both for those countries and the world at large, in the end the focus reverted by force of habit to the perennial “black sheep” of the Middle East – Israel and the Palestinian conflict. Despite overwhelming evidence that the Israeli/Palestinian conflict is not in fact responsible for all the region’s ills, the president’s (and the State Department) reflex is to conflate the “lack of progress” in Israeli/Palestinian negotiations to an absurd magnitude.
Historically, US presidents at the behest of the Department of State, have remained fixated on what Israel should “do” to “advance the cause of peace” at the expense of discerning the trends of disquiet rolling through the Middle East in ways which have profoundly threatened regional (and global) stability. In that regard, Obama is no different. That said, Obama did state that resolution between Israelis and Palestinians will come about by basing the disposition of territory on the 1948 Armistice lines. Though that expectation is a foregone conclusion in the eyes of all but Israel (which - somewhat naively - insists that there be no preconditions to negotiations), President Obama laid down the gauntlet to Israel.
In a departure for American foreign policy, Obama did not preface his statement by saying that the 1967 boundaries are a “Palestinian goal” but rather articulated it as a specifically American initiative. This contravenes stated US policy to protect Israel’s security; the 1948 Armistice lines, which were hardly defensible in 1967, are only more precarious now.
There are real (and realistic) ways for the President to assert American interests in the “peace process” and take concrete steps not only toward establishing a real premise for a workable negotiation between the Palestinians and Israelis – but also toward improving and gaining traction in bilateral relationships with Arab countries. Palestinian “refugeeness” has become a central symbol of their struggle and the raison d'tre of their cause; Palestinian proponents argue that as long as they are refugees, no peace with Israel can ever come about.
The End of UNRWA?
This issue has been poorly understood and handled by America since the 1950s. It has been used – first by the Arab League, then by the Palestinians themselves – as a diversion; as a “ticking bomb;” and as an ideological, no-holds-barred, Armageddon-esque threat to topple negotiations and destroy Israel from within and without. The US helps perpetuate the quagmire through continued financial support of UNRWA (the UN body solely devoted to aiding Palestinian refugees) notwithstanding clear evidence that UNRWA has been co-opted by terrorist elements and despite directives from the US Congress to demand by UNRWA transparency and accountability.
Defusing this threat is not only possible, but relatively simple (although not easy). The United States has disparate interests in, relationships with, and goals for Arab states which have significant Palestinian refugee populations (Palestinian Authority; Gaza; Jordan; Syria; Lebanon). Conversely each of those states (or entities) have something they want or need from the S. Treating the Palestinian refugee issue as a matter for bilateral negotiations between America and each state significantly mutes the ideological component, and defuses its potential use as a “weapon” in negotiations.
This strategy re-focuses the context of the refugee issue - making it a matter for logistical and operational-oriented solutions. It obliges the Arab states to confront their own responsibility for the treatment of the Palestinians within their borders as chattel (not to mention their outright persecution in Syria and Lebanon) and highlights the incongruous irony that Palestinians are still living in refugee “camps” while under the autonomous jurisdiction of their own (ostensibly democratically elected) governments in the Palestinian Authority areas and Gaza.
Such a refocusing is also a boon for US policy interests, both in the short and long term. In re-evaluating a long-held but faulty axiom of 20th century American foreign policy, the Obama administration can signal its intent to establish “cooperative dominance” that is oriented toward productive results rather than ideological posturing for the new, 21st century realities in the Middle East. President Obama can establish a pattern of pragmatic diplomacy that alerts both the new and old Arab regimes that the United States is interested not in ceaseless dogmatic whining but in brass-tacks negotiating intended to produce real payoffs.
Finally, employing such approach would go a long way toward compelling the Arabs and Palestinians to stop rewriting history to accommodate the myth that the West (and specifically Israel) created the refugee problem. Palestinian recidivism and a selective historical memory prevent the acknowledgement that it was the Arab rejection of UN Resolution 181 and the Partition Plan that created the Palestinian refugee problem. Ending the refugee problem means (among other things) dismantling UNRWA and other enabling NGOs and requiring the Palestinians and Arab states to step up and take responsibility for both past actions and the future disposition of those who would be citizens.
As Israel absorbed approximately a million Jewish refugees from Arab and Muslim nations in the wake of independence in 1948 alone, it is time for the Palestinians to be freed of refugee “servitude” by their leaders. Whatever the timetable for an independent Palestinian state – and it is coming, as part of a viable two-state solution – it is long past due that Palestinian and Arab leaders stop using their people as negotiating chips and start recognizing them as citizens with full rights where they live today.
Het is meer tegen het Isral gericht dan voor Palestina.quote:
daar is een forum voor snot jong, met je doe eens rustigquote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Waarom moet je metteen zo reageren? Doe eens rustig.
bronquote:Op zondag 29 mei 2011 00:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik begreep uit de krant dat Netanyahu aan Obama had verteld dat de grenzen van 1967 niet veilig waren. De journalist constateerde, dat dat wel mee moest vallen. omdat Israel zich in het verleden vanuit die grenzen al succescvol verdedigd had.
Het is echt ongelooflijk hoe de Israeli/joden hun eigen drogredeneringen verloochenen.
Ja, maar hoe? Het is veel te kort door de bocht om te stellen dat de grenzen verdedigbaar zijn omdat het uiteindelijk goed is gelopen. Het had keihard mis kunnen gaan, daar is geen twijfel over mogelijk. En op bepaalde momenten leek het ook mis te gaan. Om die kans dat het in de toekomst mis gaat te verkleinen zijn de andere grenzen beter.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik begreep uit de krant dat Netanyahu aan Obama had verteld dat de grenzen van 1967 niet veilig waren. De journalist constateerde, dat dat wel mee moest vallen. omdat Israel zich in het verleden vanuit die grenzen al succescvol verdedigd had.
Het is echt ongelooflijk hoe de Israeli/joden hun eigen drogredeneringen verloochenen.
De Nederlandse grenzen zijn ook lastig te verdedigen, laten we Nordrein-Westfahlen en Niedersachsen dan maar aan Nederland toevoegen. Het is toch echt Netanyahu die begint met de bespottelijke redenering.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:46 schreef waht het volgende:
[..]
Ja, maar hoe? Het is veel te kort door de bocht om te stellen dat de grenzen verdedigbaar zijn omdat het uiteindelijk goed is gelopen. Het had keihard mis kunnen gaan, daar is geen twijfel over mogelijk. En op bepaalde momenten leek het ook mis te gaan. Om die kans dat het in de toekomst mis gaat te verkleinen zijn de andere grenzen beter.
Het is dus een drogredenering van de journalist, niet van Netanyahu.
Dat is dan weer een drogredenering van jouw kant. Nederland kent geen dreiging van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden van... et cetera. De vergelijking gaat dus niet op.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Nederlandse grenzen zijn ook lastig te verdedigen, laten we Nordrein-Westfahlen en Niedersachsen dan maar aan Nederland toevoegen. Het is toch echt Netanyahu die begint met de bespottelijke redenering.
Ik kan me vergissen maar volgens mij worden er geen raketten vanuit Belgie en Duitsland op ons afgevuurd en hebben Engeland en Duitsland de afgelopen halve eeuw ons niet meerdere malen aangevallen EN zijn de regimes van Duitsland en Belgie ons zeer slecht gezind + is er een revolutie geweest in Engeland waarvan de uitkomst hoogstwaarschijnlijk niet gunstig voor ons is. Tevens is er volgens mij geen paramilitaire beweging die ons kapot wilt hebben bezig in Nordrein-Westfahlen.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Nederlandse grenzen zijn ook lastig te verdedigen, laten we Nordrein-Westfahlen en Niedersachsen dan maar aan Nederland toevoegen. Het is toch echt Netanyahu die begint met de bespottelijke redenering.
Wij zijn ook decennia bezig goede maatjes met onze buren te worden en te blijven. Dat heeft zo zijn praktische voordelen.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:55 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is dan weer een drogredenering van jouw kant. Nederland kent geen dreiging van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden van... et cetera. De vergelijking gaat dus niet op.
Israel is militair niet zwak of zo. Het zou een argument kunnen zijn voor een overgangsfase wanneer het leger nauwelijks iets tegen kon houden en daarmee het voortbestaan van Israel onmiddellijk bedreigd was. Dat is niet het geval.quote:Isral kent die dreiging al decennia. Vanuit Jordani is die afgenomen, vanuit de rest van de landen is die dreiging er nog steeds en is de toekomst erg onzeker geworden.
Dat is waar maar dat zie ik meer als luxepositie.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wij zijn ook decennia bezig goede maatjes met onze buren te worden en te blijven. Dat heeft zo zijn praktische voordelen.
Waarschijnlijk kan Isral vandaag de dag nog steeds een aanval afslaan vanaf de 1967-grenzen.quote:Israel is militair niet zwak of zo. Het zou een argument kunnen zijn voor een overgangsfase wanneer het leger nauwelijks iets tegen kon houden en daarmee het voortbestaan van Israel onmiddellijk bedreigd was. Dat is niet het geval.
Verdediging impliceert dat je je eigen land verdedigt. De grens verleggen om dan die te gaan verdedigen heet aanvallen en veroveren.
Het is redelijk normaal hoor, de meeste landen drijven gewoon handel met elkaar, en gaan met buurlanden in competitie om zich te plaatsen voor een regionaal of wereldkampioenschap voetbal, dat soort dingen.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:15 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is waar maar dat zie ik meer als luxepositie.
Ja.quote:Waarschijnlijk kan Isral vandaag de dag nog steeds een aanval afslaan vanaf de 1967-grenzen.
Dat vraag ik me dus ook af. Je moet wel een ontzettend droevig klootzakkenvolk zijn om oorlog te verkiezen boven vrede voor meer land.quote:Maar waarom dat risico nemen?
Vooral als het 3 km2 is. Kom op man, als dat veroveringstochten voor moeten stellen zijn ze wel met voorsprong de slechtste veroveraars aller tijden. Na decennia veroveren wel 100 km2! Wouw! En de tegenstander die zogenaamd het slachtoffer van genocide is heeft 1 vd snelste groeicijfers ter wereld.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat vraag ik me dus ook af. Je moet wel een ontzettend droevig klootzakkenvolk zijn om oorlog te verkiezen boven vrede voor meer land.
Een land dat je in een korte actie hebt veroverd is anders een stuk moeilijker te behouden op termijn dan een land waarin je de plaatselijke bewoners wegjaagt en langzaam vervangt door eigen volk.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vooral als het 3 km2 is. Kom op man, als dat veroveringstochten voor moeten stellen zijn ze wel met voorsprong de slechtste veroveraars aller tijden. Na decennia veroveren wel 100 km2! Wouw! En de tegenstander die zogenaamd het slachtoffer van genocide is heeft 1 vd snelste groeicijfers ter wereld.
Voor ons is het nu misschien normaal, maar dat is ook wel eens anders geweest.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is redelijk normaal hoor, de meeste landen drijven gewoon handel met elkaar, en gaan met buurlanden in competitie om zich te plaatsen voor een regionaal of wereldkampioenschap voetbal, dat soort dingen.
Echte oorlog is het al lang niet meer, dat kan geen enkel volk zo lang verdragen. Het is een gebrekkige vrede waarbij het Isralische volk in relatieve rust kan leven.quote:Dat vraag ik me dus ook af. Je moet wel een ontzettend droevig klootzakkenvolk zijn om oorlog te verkiezen boven vrede voor meer land.
2000 jaarquote:Op zondag 29 mei 2011 20:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Een land dat je in een korte actie hebt veroverd is anders een stuk moeilijker te behouden op termijn dan een land waarin je de plaatselijke bewoners wegjaagt en langzaam vervangt door eigen volk.
Daarnaast, als je er al bijna 2000 jaar op gewacht hebt kunnen een paar decennia er ook nog wel bij
Nou ze zijn toen weggejaagd door de Romeinen, toen ze het probeerden, en sindsdien was het dus wachten .. diaspora heet dat, ooit van gehoord?quote:
Leek me overbodig, gezien de simpele redenering die door iedereen wel te volgen en te beamen zal zijn. Ik wilde alleen niet net doen of ik haar zelf bedacht had.quote:
Jammer!quote:Op zondag 29 mei 2011 02:15 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
http://desertpeace.wordpr(...)ngress-fails-to-see/
Kwestie van rhetorica.quote:Op zondag 29 mei 2011 02:15 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
http://desertpeace.wordpr(...)ngress-fails-to-see/
Ja, en vanuit Jordani worden de grenzen van 1967 mogelijk (= dus niet) bedreigd.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:55 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is dan weer een drogredenering van jouw kant. Nederland kent geen dreiging van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden van... et cetera. De vergelijking gaat dus niet op.
Isral kent die dreiging al decennia. Vanuit Jordani is die afgenomen, vanuit de rest van de landen is die dreiging er nog steeds en is de toekomst erg onzeker geworden.
Mja, dat is waar. Nederland gedraagt zich tegenwoordig ook anders naar de buurlanden dan Israel.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:55 schreef waht het volgende:
[..]
Elke grens is lastig te verdedigen. Dat heb je zo met grenzen: die kosten moeite om ze in stand te houden. Dat is iets met de wetten ven de thermodynamica, basale natuurkunde,.quote:Isral kent die dreiging al decennia. Vanuit Jordani is die afgenomen, vanuit de rest van de landen is die dreiging er nog steeds en is de toekomst erg onzeker geworden.
Geloof je de andere bullshit uit de bijbel ook? Of hanteer je het selectief?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou ze zijn toen weggejaagd door de Romeinen, toen ze het probeerden, en sindsdien was het dus wachten .. diaspora heet dat, ooit van gehoord?
De inval in Irak was niet bedoeld als vergelding voor de aanslag op het WTC.quote:Op maandag 30 mei 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:
Nou had ik al niet zo'n hoge pet op van het congres van de VSvA. Slechts 1 (n) lid stemde tegen de oorlog tegen Irak als vergelding van de aanval op de Twin Towers. Dat ene lid was een zwarte vrouw.
Voor iemand die zulke gedachten koestert, heb je bar weinig kennis van de Duitse overheid:quote:Dat moet je joden nageven: ze draaien woorden om en om tot ze naar hun eigen belangen staan. Geloven moet je ze dus nooit.
De Nederlandse collaborateur heette Mussert. Seyss-Inquart was een Oostenrijker.quote:Op maandag 30 mei 2011 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jammer!
Ik dacht even dat Quisling de Nederlandse colabborateur was, maar het was de Noorse. Oh ja, de Nederlandse heette zes-en-een-kwart.
Wablief, direct gevolg? Hoe kom jij aan die onzin?quote:Op maandag 30 mei 2011 07:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geloof je de andere bullshit uit de bijbel ook? Of hanteer je het selectief?
Israels creatie is een direct gevolg van WOII, niet van Bijbelse bullshit.
Isral heeft geen grond van Libanon ingenomen. Dat is juist iets wat ze willen voorkomen, getuige hun acties tijdens de laatste operaties tegen Hezbollah.quote:Op maandag 30 mei 2011 01:55 schreef Kees22 het volgende:
OK, laten we even aftellen: de grens met Libanon? Mwa, even een paar vliegtuigen en Libanon ligt in puin. De schade herstellen doen ze zelf maar, dat houdt ze wel even bezig.
Samen met Syri als de aanvaller is dat meer dan genoeg rechtvaardiging om de Golanhoogten te houden. Het is een natuurlijke barrire waar Syri dankbaar gebruik van heeft gemaakt tijdens hun aanvallen. Dat gebeurt niet meer.quote:Syri? Vanaf de bezette Golanhoogte kan Israel zo Syri beschieten. Of niet dan? Bovendien is Syri intern onzeker.
De Sina is in handen van Egypte.quote:De Groene Lijn tussen de bezette gebieden en Israel? Met de vermeende agressor van die kant, Jordani, is al lang een verdrag gesloten. De bezette Westoever wordt al lang niet meer geclaimd door Jordani. Als een aanval niet te verwachten valt, is een verdediging ook niet nodig.
Egypte blijft nog over. Maar ook met Egyopte is een verdrag gesloten. Sterker nog: er werd met Egypte samengewerkt om de Gazastrook te isoleren. En nog zeer onlangs werden Egyptische troepen door Israel toegelaten in de Sinai. ???????
Er is niet zoiets als wel of niet verdedigbaar. Er is alleen een bepaalde mate van risico die je loopt, of het incasseringsvermogen dat je hebt. De 1967-grenzen zijn slechter verdedigbaar dan de huidige grenzen.quote:Kortom: het gevoel dat de staat Israel in zijn bestaan bedreigd wordt door de buren, is een ongefundeerde angst en valt dus onder de fobien.
En de stelling dat de grenzen van 1967 onverdedigbaar zijn, is loze praat.
Zonder WOII was er NOOIT een Israel in huidige vorm geweest. De Balfour-declaratie had iets heel anders voor ogen. Over trieste onkunde gesproken. Man man man.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Wablief, direct gevolg? Hoe kom jij aan die onzin?
Ga even googelen alsjeblieft, op bvb Der Judenstaat, of de Balfourverklaring .. je onkunde is, erm, triest.
De opkomst van Hitler en WOII hebben gezorgd voor een versnelde toestroom, dat wel, maar meer ook niet.
Ooh, nou gaat het ineens om Isral in de 'huidige vorm', nou de huidige vorm is direct gevolg van de oorlog in 67 en niet van WOII.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zonder WOII was er NOOIT een Israel in huidige vorm geweest. De Balfour-declaratie had iets heel anders voor ogen. Over trieste onkunde gesproken. Man man man.
Niet doen moussie. Lewis is een onbetrouwbare orintalist, luister naar het advies van Edward Said.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef Nibb-it het volgende:
Het boek van Bernard Lewis (the Middle East) is een aanrader voor jou moussie. Ik merk dat je wel interesse hebt in de historische kant van het verhaal
quote:Bernard Lewis was born to middle-class Jewish parents in Stoke Newington, London. He became interested in languages and history while preparing for his bar mitzvah.
Jacob Weisberg has described Lewis as "perhaps the most significant intellectual influence behind the invasion of Iraq". Michael Hirsh has attributed to him the view that regime change in Iraq would provide a jolt that would "modernize the Middle East" and suggested that Lewis' allegedly 'Orientalist' theories about "What Went Wrong" in the Middle East, and other writings, formed the intellectual basis of the push towards war in Iraq.
It is a common phenomenon among Western students of the Orient to fall in love with a civilization. Such love often ends in bitter impatience when reality fails to conform to the ideal. The rage, in this instance, is that of the Western scholar. His beloved civilization is sick. And what would be more heartwarming to an old Orientalist than to see the greatest Western democracy cure the benighted Muslim?
Lewis is known for his literary sparrings with Edward W. Said, the Palestinian-American literary theorist whose aim was to deconstruct what he called Orientalist scholarship. Said, a professor at Columbia University, characterised Lewis's work as a prime example of Orientalism in his 1978 book Orientalism.
Said asserted that the field of Orientalism was political intellectualism bent on self-affirmation rather than objective study, a form of racism, and a tool of imperialist domination.
http://politicalcorrection.org/fpmatters/201105270008quote:Then came a moment that was, for me, the most shocking experience I ever had during my years working for the United States government.
William Safire, the most influential New York Times columnist, phoned me in a rage. He told me that he knew for a fact that neither Levin nor I had drafted the letter. He said that he knew that the letter was written by an aide to the leader of the Labor Party opposition in Israel, Shimon Peres. He said that aide, one Yossi Beilin, had hand-delivered the text to me, and that I had convinced Levin to circulate it. He said that my goal was to unseat Shamir and replace him with Peres.
I almost laughed. The very idea that a Senate aide had such power was astounding. But then Safire asked if I thought it was appropriate for a Senate aide to be the agent of a foreign political party, and what would Levin think when he read about that in Safire's column.
That was scary. As a Senate aide, I had sworn allegiance to the United States and the Constitution. I also had a security clearance. This could be serious.
I told Safire that I had written the draft and that Levin had (as is his wont) extensively edited it. I told him I had no idea who Beilin was (which was the truth). Safire then got really nasty and told me that he knew I was lying because he had the story on good authority (Israeli U.N. ambassador Binyamin Netanyahu and AIPAC's number two guy, Steve Rosen, who was subsequently indicted for espionage). I said I didn't care who he heard it from, it was a lie. Additionally, Levin had undertaken the initiative to help Israel because he thought that if Israel ruled out territorial withdrawal, the conflict would never end.
The call concluded with Safire backing down after warning me that if he ever found out I was lying, I would be "finished." He said he would not write the column because — get this — in the end he believed me more than his sources.
And that was that. Nothing more happened with the Letter of 30, except that after the vicious attacks on Levin, few senators have challenged the Israeli government or AIPAC since.
So what's the moral? It is this: Criticizing Israel is dangerous business. On what other issue would a New York Times columnist call a Senate staffer and threaten to destroy his career? None. And why was a New York Times columnist acting as if he was working for the Israeli government? Safire wasn't a journalist that day; he essentially was a representative of the Israeli government.
Zucht... nee het gaat niet perse om de grenzen, het gaat om Israel als soevereine, joodse staat. Dat was helemaal niet de bedoeling:quote:Op maandag 30 mei 2011 17:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooh, nou gaat het ineens om Isral in de 'huidige vorm', nou de huidige vorm is direct gevolg van de oorlog in 67 en niet van WOII.
quote:Foreign Office
November 2nd, 1917
Dear Lord Rothschild,
I have much pleasure in conveying to you, on behalf of His Majesty's Government, the following declaration of sympathy with Jewish Zionist aspirations which has been submitted to, and approved by, the Cabinet.
"His Majesty's Government view with favour the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, and will use their best endeavours to facilitate the achievement of this object, it being clearly understood that nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine, or the rights and political status enjoyed by Jews in any other country."
I should be grateful if you would bring this declaration to the knowledge of the Zionist Federation.
Yours sincerely,
Arthur James Balfour
Kanttekeningen
De notities die werden gemaakt tijdens de besprekingen van de verklaring verduidelijken sommige details over het woordgebruik. Het woord tehuis in plaats van staat werd opzettelijk gebruikt en de Britten deden in de jaren die volgden heel wat moeite om te ontkennen dat de oprichting van een Joodse staat ooit de bedoeling was geweest, onder meer via de Churchill White Paper van 1922. Priv gaven Britse functionarissen, waaronder Balfour, wel toe dat de interpretatie van de zionisten het uiteindelijke resultaat zou zijn.
Via de tekst wilde men ook duidelijk maken dat het Joods tehuis niet het hele Palestina zou bestrijken. Edwin Montagu, minister van Buitenlandse Zaken van India en een antizionistische Jood, zorgde ervoor dat de tekst rekening hield met de rechten van de niet-Joodse gemeenschappen in Palestina en ook met de positie van Joden in andere landen, omdat hij wilde vermijden dat de verklaring anders wellicht tot antisemitische acties zou kunnen leiden.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:17 schreef Monidique het volgende:
De vuile waarheid
de zionistische kolonisatie en agressie
[..]
http://politicalcorrection.org/fpmatters/201105270008
Nou inderdaad, die Zionistische kolonisatie en agressie op grote schaal. Hele stukken land worden bruut bezet en toegevoegd aan Groot-Israel, daarbij gesteund door de oppermachtige Joodse lobby die hun vieze smerige vingers diep in de hoofden van de Joden-slaaf Amerika hebben gepland.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Monidique het volgende:
Inderdaad, dat was misschien te politiek-incorrect van me. Die woorden willen we helemaal niet horen.
Dit hierquote:Op maandag 30 mei 2011 19:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht... nee het gaat niet perse om de grenzen, het gaat om Israel als soevereine, joodse staat. Dat was helemaal niet de bedoeling:
is een heel belangrijke zin. Zoals je misschien weet vierde het antisemitisme toen hoogtij in Europa, en als er in die verklaring 'jewish state' had gestaan ipv 'national home' hadden de antisemieten uiteraard tegen gestemd. De joden wegwerken naar een flink stuk verderop zagen ze wel zitten, maar helpen bij het oprichten van een eigen staat, ben je nou helemaal betoeterd.quote:Priv gaven Britse functionarissen, waaronder Balfour, wel toe dat de interpretatie van de zionisten het uiteindelijke resultaat zou zijn.
Nou zeg. Heb je toch even midden in de roos geschoten met je scheermesscherpe analyse.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:44 schreef Monidique het volgende:
Ik zie dat mijn misschien wat politiek-incorrecte, maar wel al te redelijke observatie al heel wat irrationeel gedoe losmaakt. Precies zoals ik verwachtte.
Een heel belangrijke zin waar dus geen enkele bron voor is maar die in je straatje past neem je aan en de feitelijkheden negeer je. Zoals gewoonlijk dus.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Dit hier
[..]
is een heel belangrijke zin. Zoals je misschien weet vierde het antisemitisme toen hoogtij in Europa, en als er in die verklaring 'jewish state' had gestaan ipv 'national home' hadden de antisemieten uiteraard tegen gestemd. De joden wegwerken naar een flink stuk verderop zagen ze wel zitten, maar helpen bij het oprichten van een eigen staat, ben je nou helemaal betoeterd.
Peter Mansfield, the Arabs ..quote:Op maandag 30 mei 2011 19:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een heel belangrijke zin waar dus geen enkele bron voor is maar die in je straatje past neem je aan en de feitelijkheden negeer je. Zoals gewoonlijk dus.
Nou kan die natuurlijk 10 jaar later van mening verandert zijn, dat is mogelijk, maar het is waarschijnlijker dat de politieke omstandigheden voorzichtigheid gebieden bij de woordkeuze. Je kwam zelf al aan met die whitepaper, want denk je had er gebeurt als er staat had gestaan ipv national home, dan waren de rapen helemaal gaar geweest.quote:A state cannot be created by decree, but by the forces of a people and in the course of generations. Even if all the governments of the world gave us a country, it would only be a gift of words. But if the Jewish people will go build Palestine, the Jewish State will become a reality—a fact.
Zolang je de joden maar nooit gelooft komt het wel goed he Keessie?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:58 schreef Kees22 het volgende:
Dat is het grappige aan deze discussie en daarom gaat zij oneindig door: het onderwerp verspringt telkens weer.
Er zijn allerlei aspecten aan dit probleem en die worden naar willekeur door elkaar gehaald.
Alles wordt gebruikt om de macht van de sterke te laten prevaleren over het recht van de verstandige.
Om fanatisme en scherpslijperij de kans te geven begrip en empathie te onderdrukken.
Ja? Wie denk je dat er blij zijn? Geef eens namen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:47 schreef C_N het volgende:
Ik denk dat velen weer erg blij zijn op fok .
iran,, moorden van Israelishe kinderen en zelfmoord bom aanvallen is een moslim duty /
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4076176,00.html
goh je reageer erg snel .voel jij je aangesproken ?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
Ja? Wie denk je dat er blij zijn? Geef eens namen.
Nou, kom op. Durf die namen toch eens te noemen. Over wie had je het?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:03 schreef C_N het volgende:
[..]
goh je reageer erg snel .voel jij je aangesproken ?
Hooguit blij dat er zo weinig moslims naar hem luisteren, het zou me wat zijn als ze dat wel deden. Voor de rest vind ik het opvallend dat hoe harder die man aandringt des te minder aanslagen worden er gepleegdquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:47 schreef C_N het volgende:
iran,, moorden van Israelishe kinderen en zelfmoord bom aanvallen is een moslim duty /
idd wie neem iran nog serieus vandaag de dag. en gelukkig maar dat niet iedere moslim naar hem luisterdquote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Hooguit blij dat er zo weinig moslims naar hem luisteren, het zou me wat zijn als ze dat wel deden. Voor de rest vind ik het opvallend dat hoe harder die man aandringt des te minder aanslagen worden er gepleegd
waarom zou ik geen namen durven te noemen ??quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, kom op. Durf die namen toch eens te noemen. Over wie had je het?
Omdat je ze niet noemt. Noem eens namen of trek je loze stelling terug.quote:
Vind je dat kies? Dergelijke lage, vuile beschuldigingen? Ik vind het nogal, ik wou zeggen kinderachtig, maar gezien de walgelijke, hatelijke, ongefundeerde beschuldigingen zou dat te onschuldig klinken. Is dat hoe jij altijd omgaat met mensen die jou vragen stellen, ze uitmaken voor alles wat in jouw kennelijk zieke hoofd opkomt?quote:aan jou reakties te oordelen voel jij je schijnbaar erg aan gesproken ,zo trek je conclusie .
voor jou neem ik niets terug .ben jij niet waard sorry [quotequote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat je ze niet noemt. Noem eens namen of trek je loze stelling terug.
wat jij er van vind is niet mijn probleem erger nog ik vind het zielig voor jou dat je zo bent en ik wist dat ik je zou kunnen helpen en jou een beter leven te geven vol vruegde en plezier inplaats van haat en zielig zijn en vol zitten van onder buik gevoelens . en je haat tegen mensen wat te kunnen verzachten het zou jou erg goed doen .quote:Ik vind het nogal, ik wou zeggen kinderachtig,
je praat nu over jou eigen posten . goh je ziet ineens dingen in .goed zo .quote:maar gezien de walgelijke, hatelijke, ongefundeerde beschuldigingen zou dat te onschuldig klinken.
word wakker en lees je posten waar jij mensen van beschuldigd doe je iederen dag na dag na dag .nogmaals je voeld je erg aangesproken . op zich wel leuk en by the way je geloof mij toch niet....quote:Is dat hoe jij altijd omgaat met mensen die jou vragen stellen, ze uitmaken voor alles wat in jouw kennelijk zieke hoofd opkomt?
quote:
weet je ,,drink een glaasje melk per dag.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:38 schreef Monidique het volgende:
Loze opmerking dus,. Ik hoop niet dat je er trots op bent, dan zou je namelijk heel ver heen zijn.
Maar dat Hezbollah strijders de bevolking (die 'zielige' palestijntjes) gebruikt als afweerschild tegen de Isralische aanvallen, daar rep jij met geen woord over, bijzonder selectief noem ik dit.....quote:Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou inderdaad, die Zionistische kolonisatie en agressie op grote schaal. Hele stukken land worden bruut bezet en toegevoegd aan Groot-Israel, daarbij gesteund door de oppermachtige Joodse lobby die hun vieze smerige vingers diep in de hoofden van de Joden-slaaf Amerika hebben gepland.
De genocide die gepleegd wordt op het arme Palestijnse slachtoffervolk die in rap tempo in aantal afnemen terwijl de Joden hun grondgebied met grote stukken land uitbreiden.
Het is een bloody shame!
Hezbollah doet niets anders dan haar (Iraanse) belangen en grondgebied verdedigen. Dat Hezbollah heel Libanon in puin heeft gestort en een stel fascistische debielen zijn is helemaal niet erg joh. En dat Hezbollah met de PLO gewoon jacht heeft gemaakt op Libaneze Christenen, wat boeit dat? Groen Links wil immers ook gewoon de Moslimbroederschap een kans geven en de SP loopt gezellig mee Intifada te schreeuwen met PLO en Hamas-supporters dus wat is het probleem?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:03 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Maar dat Hezbollah strijders de bevolking (die 'zielige' palestijntjes) gebruikt als afweerschild tegen de Isralische aanvallen, daar rep jij met geen woord over, bijzonder selectief noem ik dit.....
Misschien iemand die zegt dat je joden nooit moet geloven?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, kom op. Durf die namen toch eens te noemen. Over wie had je het?
Uhm wat is er mis met het 'schreeuwen' van intifada?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hezbollah doet niets anders dan haar (Iraanse) belangen en grondgebied verdedigen. Dat Hezbollah heel Libanon in puin heeft gestort en een stel fascistische debielen zijn is helemaal niet erg joh. En dat Hezbollah met de PLO gewoon jacht heeft gemaakt op Libaneze Christenen, wat boeit dat? Groen Links wil immers ook gewoon de Moslimbroederschap een kans geven en de SP loopt gezellig mee Intifada te schreeuwen met PLO en Hamas-supporters dus wat is het probleem?
laten we zo zeggen,, als jij dat doet dan is er niets mis mee .gezien jou eerdere opmerkingen .quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:25 schreef inZanity het volgende:
[..]
Uhm wat is er mis met het 'schreeuwen' van intifada?
Oh niets als je weet dat het in de praktijk vooral bestaat uit het blind schieten van raketten en opblazen van stadsbussen. Helemaal niets hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:25 schreef inZanity het volgende:
[..]
Uhm wat is er mis met het 'schreeuwen' van intifada?
Mwa. ik vind dit wel lijken op die cartoon die je laatst postte. Die van de mottige Palestijnse strijder kruipend over de grond met een box met een baby op zijn rug.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:47 schreef C_N het volgende:
=
Dit is serieuzer dan dat gezeik hierboven!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:30 schreef waht het volgende:
Volgens mij zet deze discussie voort omdat er een fundamenteel verschil van mening is over waar het conflict begon. Hierbij treft de ene of de andere kant blaam voor het in gang zetten van het conflict. En uiteraard zijn er vele invalshoeken die totaal los van elkaar staan. Hierdoor is er geen objectieve waarde aan te geven.
En er zijn vele invalshoeken: juridisch, religieus, historisch, militair, om te beginnen en dan ook nog in verschillende tijdschalen: recent, 1000 jaar geleden, 2000 jaar geleden, 3000 jaar gelden 4000 jaar geleden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:30 schreef waht het volgende:
Volgens mij zet deze discussie voort omdat er een fundamenteel verschil van mening is over waar het conflict begon. Hierbij treft de ene of de andere kant blaam voor het in gang zetten van het conflict. En uiteraard zijn er vele invalshoeken die totaal los van elkaar staan. Hierdoor is er geen objectieve waarde aan te geven.
quote:
quote:Op zondag 29 mei 2011 21:44 schreef moussie het volgende:
Nou ze zijn toen weggejaagd door de Romeinen, toen ze het probeerden, en sindsdien was het dus wachten .. diaspora heet dat, ooit van gehoord?
en dezequote:Op maandag 30 mei 2011 07:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Geloof je de andere bullshit uit de bijbel ook? Of hanteer je het selectief?
Israels creatie is een direct gevolg van WOII, niet van Bijbelse bullshit.
Vandaag in het nieuws, from our daily reporter (waarvoor dank overigens)quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Heilig land, mijn god. Dat geloven 3 debielen en that's it.
Verwarrend h?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:29 schreef C_N het volgende:
United Jerusalem's 44th Year after 2,000 Years of Exile
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/144644
Nee totaal niet verwarrend. Iedereen met 1 werkende hersencel weet dat die reunie de facto 44 jaar is en verder geen fuck te maken heeft met niet controleerbare onzin van 2000 jaar geleden, want anderen er ook van willen maken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 01:51 schreef moussie het volgende:
En om enkele van die verschillende invalshoeken te verduidelijken een voorbeeld
[..]
[..]
[..]
en deze
[..]
Vandaag in het nieuws, from our daily reporter (waarvoor dank overigens)
[..]
Verwarrend h?
En met name het terrorisme van Hamas en de weigering het bestaan van Isral te erkennen (dan heb ik het niet eens over de joodse identiteit) doen daar geen goed aan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En er zijn vele invalshoeken: juridisch, religieus, historisch, militair, om te beginnen en dan ook nog in verschillende tijdschalen: recent, 1000 jaar geleden, 2000 jaar geleden, 3000 jaar gelden 4000 jaar geleden.
Toch zou het wel handig zijn om een modus vivendi (manier van leven) te vinden die aan zo veel mogelijk aspecten recht doet.
En met name de actieve kolonisatie van de Westoever en het uitsluiten van Hamas doen daar geen goed aan.
In het eerste schuilt eigenlijk een what-if vraag. We zullen nooit weten of zonder WOII het gelukt zou zijn om Isral te stichten. Feit is wel dat er al van alles in gang is gezet in de decennia voor WOII en zonder die stappen zou het na de oorlog waarschijnlijk niet gelukt zijn. Een zeer hypothetische discussie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee totaal niet verwarrend. Iedereen met 1 werkende hersencel weet dat die reunie de facto 44 jaar is en verder geen fuck te maken heeft met niet controleerbare onzin van 2000 jaar geleden, want anderen er ook van willen maken.
Feit: na WOII is Israel in de na-oorlogse chaos opgericht omdat ene Onkel Adolf net een jaar of 6 bezig was geweest joden actief op te jagen en op industrile wijze koud te maken. Dat land was nooit opgericht zonder dat, nooit. Denk je dat een handvol joden de facto de oorlog aan Groot-Brittanni had durven verklaren? Al die Bijbelse onzin die eromheen gehangen wordt, kom op zeg. Gewoon politiek: joden worden op ongekende wijze vervolgd in Europa->oplossing: eigen land claimen no mather what. Het enige wat je er aan zou kunnen ophangen is de locatie. Maar zo slecht was die niet gekozen, want het was een uithoek waar geen hond woonde.
ja ok kees 69quote:Op woensdag 1 juni 2011 01:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mwa. ik vind dit wel lijken op die cartoon die je laatst postte. Die van de mottige Palestijnse strijder kruipend over de grond met een box met een baby op zijn rug.
En dan als contrast met een smetteloos geklede Israelische soldaat die een gebed prevelt.
Verder ben ik het wel met diverse mensen eens: dit soort opmerkingen zijn niet steekhoudender of doeltreffender dan een raket uit Gaza.
Dat is precies wat er gebeurde. Haganah, Irgun en Lehi begonnen een guerilla oorlog tegen de Britten en de Arabieren, tot de Britten er in 1948 genoeg van hadden. De meeste Joodse soldaten waren al voor de oorlog in Palestina.quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee totaal niet verwarrend. Iedereen met 1 werkende hersencel weet dat die reunie de facto 44 jaar is en verder geen fuck te maken heeft met niet controleerbare onzin van 2000 jaar geleden, want anderen er ook van willen maken.
Feit: na WOII is Israel in de na-oorlogse chaos opgericht omdat ene Onkel Adolf net een jaar of 6 bezig was geweest joden actief op te jagen en op industrile wijze koud te maken. Dat land was nooit opgericht zonder dat, nooit. Denk je dat een handvol joden de facto de oorlog aan Groot-Brittanni had durven verklaren? Al die Bijbelse onzin die eromheen gehangen wordt, kom op zeg. Gewoon politiek: joden worden op ongekende wijze vervolgd in Europa->oplossing: eigen land claimen no mather what. Het enige wat je er aan zou kunnen ophangen is de locatie. Maar zo slecht was die niet gekozen, want het was een uithoek waar geen hond woonde.
Oeoeh.quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou nee hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:53 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En met name het terrorisme van Hamas en de weigering het bestaan van Isral te erkennen (dan heb ik het niet eens over de joodse identiteit) doen daar geen goed aan.
Je trapt zelf in de valkuil die waht beschrijft.
OK, laat ik niet achterblijven in antwoorden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh, zonder de Tweede Wereldoorlog zou het nog makkelijker geweest zijn. Dan waren er immers veel meer joden geweest.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:56 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
In het eerste schuilt eigenlijk een what-if vraag. We zullen nooit weten of zonder WOII het gelukt zou zijn om Isral te stichten. Feit is wel dat er al van alles in gang is gezet in de decennia voor WOII en zonder die stappen zou het na de oorlog waarschijnlijk niet gelukt zijn. Een zeer hypothetische discussie.
Wat betreft 2000 jaar geleden. Het joodse deel van de bijbel eindigt zo'n 500 v.C, dus wat er 2000 jaar geleden al dan niet is gebeurd halen joden niet uit de bijbel. Bovendien is er genoeg archeologisch bewijs dat er 2000 jaar geleden een joods land was in Isral. Daar is geen bijbel voor nodig.
Ja. En dan? Er is genoeg archeologisch bewijs dat er 2000 geleden Romeinen woonden in Nijmegen. Maar aansluiten bij Itali? Of inwoners van Rome automatisch een woonvergunning in Nijmegen geven?quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:56 schreef PhysicsRules het volgende:
Wat betreft 2000 jaar geleden. Het joodse deel van de bijbel eindigt zo'n 500 v.C, dus wat er 2000 jaar geleden al dan niet is gebeurd halen joden niet uit de bijbel. Bovendien is er genoeg archeologisch bewijs dat er 2000 jaar geleden een joods land was in Isral. Daar is geen bijbel voor nodig.
Ja, maar dat moet je joden nageven: ze draaien woorden om en om tot ze naar hun eigen belangen staan. Geloven moet je ze dus nooitquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar fundamenteler: voor veel mensen bestaat de werkelijkheid onder andere uit religie.
Nou kun jij dat wel onzin vinden, maar voor die mensen is het bestaan van een almachtige god heel reel. En als je de keuze hebt tussen gehoorzamen aan een almachtige god met een eeuwig leven of een feilbare menselijke organisatie voor een jaar of 80, nou, dan weet ik het ook wel.
Quats. Het was een Brits-Joods leger. Dat was er A nooit geweest zonder Rommel en B hadden ze het nooit aangedurft omdat de noodzaak er niet was.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is precies wat er gebeurde. Haganah, Irgun en Lehi begonnen een guerilla oorlog tegen de Britten en de Arabieren, tot de Britten er in 1948 genoeg van hadden. De meeste Joodse soldaten waren al voor de oorlog in Palestina.
Daarin ben ik het wel met je eens: doorlaatpost = tegenhouden van passantenquote:Op donderdag 2 juni 2011 00:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja, maar dat moet je joden nageven: ze draaien woorden om en om tot ze naar hun eigen belangen staan. Geloven moet je ze dus nooit
Dat is wat jij er van maakt. Feitelijk is een intifada niks anders dan een opstand, ofwel verzet. In het geval van de Palestijnen (zowel gewelddadig maar zeker ook geweldloos) verzet tegen een langdurend en verschrikkelijke bezetting en onderdrukking. Er is niks mis met het oproepen tot (geweldloos) verzet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh niets als je weet dat het in de praktijk vooral bestaat uit het blind schieten van raketten en opblazen van stadsbussen. Helemaal niets hoor.
Wil Isral dan wel een Palestijnse staat erkennen? Dat blijkt dan niet uit hun staatsterroristische acties.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:53 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En met name het terrorisme van Hamas en de weigering het bestaan van Isral te erkennen (dan heb ik het niet eens over de joodse identiteit) doen daar geen goed aan.
Ja en een Endlosung is ook een gewoon Duits woord.quote:Op donderdag 2 juni 2011 03:07 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dat is wat jij er van maakt. Feitelijk is een intifada niks anders dan een opstand, ofwel verzet. In het geval van de Palestijnen (zowel gewelddadig maar zeker ook geweldloos) verzet tegen een langdurend en verschrikkelijke bezetting en onderdrukking. Er is niks mis met het oproepen tot (geweldloos) verzet.
Lees je eens in voordat je zoveel onzin verkoopt. Begin hier bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Quats. Het was een Brits-Joods leger. Dat was er A nooit geweest zonder Rommel en B hadden ze het nooit aangedurft omdat de noodzaak er niet was.
Na Vernichtigungslager I en II und so weiter was die noodzaak er in extrema.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Lees je eens in voordat je zoveel onzin verkoopt. Begin hier bijvoorbeeld:
http://en.wikipedia.org/wiki/King_David_Hotel_Bombing
Vreemd hoe de mensen met de minste kennis altijd het hardste schreeuwen.
Ik ken de Jewish Brigade. Dat er Joden tijdens de oorlog met de Britten meevochten sluit natuurlijk niet uit dat na de oorlog Joden tegen de Britten vochten. Soms zelfs dezelfde Joden die eerder voor de Britten hadden gevochten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
1 groepering is verantwoordelijk voor de stichting?
Neem je eigen advies eens ter harte: http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Brigade
Vele voormalig Britse militairen met Joodse roots hebben gevochten voor Israels creatie.
Ik denk dat dan toch eerder deze in aanmerking komen als 'vechtend voor Israls creatie'quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
1 groepering is verantwoordelijk voor de stichting?
Neem je eigen advies eens ter harte: http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Brigade
Vele voormalig Britse militairen met Joodse roots hebben gevochten voor Israels creatie.
Nou we zijn overtuigd. Dank voor deze bijdrage.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:44 schreef Management het volgende:
Isral is gesticht op Bijbelse gronden, en per definitie een nooit-bestaand land geweest.
Landjepik Palestina
Er waren altijd plannen geweest om een quasi joodse staat op te richten en Palestina was een van de keuze, de ander was het joodse Autonome Oblast in Rusland, de joodse staat bestond dus al.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_Autonome_Oblast
Waarom de overname van Palestina
Hey, als Stalin dat zegt dan is dat zo. Goed argument.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:44 schreef Management het volgende:
Isral is gesticht op Bijbelse gronden, en per definitie een nooit-bestaand land geweest.
Landjepik Palestina
Er waren altijd plannen geweest om een quasi joodse staat op te richten en Palestina was een van de keuze, de ander was het joodse Autonome Oblast in Rusland, de joodse staat bestond dus al.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_Autonome_Oblast
Waarom de overname van Palestina
Ik ga toch ook niet de huis beroven waar ik 12 jaar geleden woonde want het was ooit van mij?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 01:19 schreef Kees22 het volgende:
Om de een of andere reden kan ik niet meer citeren, maar @Management: Israel een nooit bestaand land??
"Lang, heel lang geleden was er eens een land waarin alles voor joden goed was geregeld. Maar dat is wel heel lang geleden, nog voor je grootmoeders grootmoeder."
Israel heeft wel ooit als land bestaan, en misschien ook wel als joodse staat waarbij joods zowel religie als afstamming inhield.
Maar goed: 2000 jaar geleden kwamen de Batavieren op biervaten de Rijn afgezakt.
quote:Israel accused after Palestinian boys burned by mystery canister
Military experts say unidentified devices found in West Bank may have contained outlawed white phosphorus
Filmpje!
The Israeli army has been accused of leaving dangerous munitions near Palestinian homes after two boys were seriously burnt when they picked up a mysterious silver canister which exuded toxic white fumes.
A second canister, discovered nearby less than a week later, was destroyed by the army in a controlled explosion
The army does not deny leaving the devices, but would not identify them and suggested they were left over after training exercises. But the area where they were found does not feature on an army map of designated training areas and the canisters appeared new and unweathered.
Eid Da'ajani, 15, found the canister on 20 February, around 100 metres from his home in the village of Buweib, south of Hebron. The device, around 20cm (7.9 ins) long and 5cm in diameter, was lying in a scrubland where the boys were watching the family's goats.
Eid showed it to his cousin, Mohammed, also 15, who said that it might be a bomb, but Eid picked at the tube's foil-like covering, causing it to emit dense white fumes. The boys ran away but the gas clung to them and burnt their clothes, melting their shoes and burning their skin.
"The moment the smoke came. I dropped it, but the smoke followed us. When we escaped that's when the pain started, " said Eid.
Military experts consulted by the Guardian said the effect of the smoke was similar to that caused by white phosphorous but could not speculate on the nature of the devices from photographs alone.
One suggested that it could be chaff – projectiles fired from an aircraft to decoy enemy missiles – which had not ignited.
The use of white phosphorous in civilian areas is banned by the Geneva conventions yet it is often used by armies for marking and creating smoke screens. Israel used white phosphorous in civilian areas during the Gaza war in 2008-2009 but stopped after international criticism.
Khalid Da'ajani, the boys' grandfather said that 10 people in the area had been killed by discarded army bombs. "We knew it was the army [which left the cannister] but we had never seen anything like this. The burns seemed to spread along their bodies and all we could do was pour water on them which didn't seem to help," he said.
Both boys were taken to the local hospital in Yatta, but when contacted by Eid's father the Israeli army showed little interest until told that there had been an explosion. Soldiers then questioned the boys and doctors eventually gave them an intravenous transfusion which eased their pain. The family's request to receive treatment in an Israeli hospital was denied, but two days later, the boys were taken to hospital in Hebron where a team of visiting Italian doctors spent three hours cleaning their wounds.
The hospital report states that boys suffered first to second degree burns to their faces, hands, ankles and legs due to "the explosion of a foreign body". They were then referred to a burns unit in Nablus, around 60 miles from their home, rather than to an Israeli hospital less than half the distance away.
But last week, Lo'ai, Mohammed's younger brother discovered an identical canister not far from where the first was found.
He ran away and his family contacted the army. After inspecting the device, troops piled rocks and explosives around it before blowing it up.
In a statement, a spokesman for the Israeli army said: "The area under discussion served in the past as a training field and is no longer in use. The young men were treated on site by a military medical team. Because their injuries were light, they did not require evacuation to an Israeli hospital, and they were evacuated by the Red Crescent."
Almost two weeks after the event the boys have stopped vomiting and suffering from headaches. Large parts of their skin remain bleached white and blistered. Both seem to be recovering but still find it hard to walk.
A spokesman for Physicians for Human Rights and Israeli non-governmental organisation said that the incident represented a violation of the Palestinians' right to the health by the Israeli army.
"Leaving bombs unattended on the lands of Palestinians where children and others spend most of their time is a violation of human rights. Worse, is the fact that the army denied these children a better treatment in Israeli hospitals despite the fact that they admitted it was a bomb they had left in the field," the spokesman said.
Physicians for Human Rights have said that they have written to ask the army for answers about the incident and will take legal action with the family if the army does not explain how two of these dangerous devices appeared in village lands that are regularly frequented by children, adults and animals.
Dit vond ik wel een leuke.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
One suggested that it could be chaff – projectiles fired from an aircraft to decoy enemy missiles – which had not ignited.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |