Daar zijn ze juist mee bezig.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:12 schreef johnnylove het volgende:
@Disane je beantwoordt niet mijn vraag.
In Oost-Jeruzalem hebben de Israëliërs geen exodus veroorzaakt.
Je kent de term fallacy?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In dat geval zijn er ook 'etnische zuiveringen' in:
- Sudan
- Turkije
- Kosovo/Servie
- Egypte
- Westelijke Sahara/Marokko
- Tibet
- Afghanistan
- Pakistan
- Indonesie
- Zimbabwe
Etc
http://www.rightweb.irc-online.org/profile/Moskowitz_Irvingquote:Moskowitz, Irving
Irving Moskowitz is a Florida-based bingo and gambling magnate who is notorious for funding illegal Jewish settlements in Palestinian territories. An associate of the rightwing Israeli think tank the Ariel Center for Policy Research,[1] Moskowitz has funded several U.S. neoconservative pressure groups and the campaigns of conservative “pro-Israel” politicians.[ ]
Moskowitz’s donations to U.S. political figures have also been subject to scrutiny. In January 2011, the liberal Israel lobby J Street criticized Florida Republican Rep. Ileana Ros-Lehtinen, a fierce anti-Castro congresswoman who has also championed Likud-aligned policies on Mideast peace, for receiving campaign contributions from Moskowitz, who was the congresswoman’s top individual donor. J Street called on Ros-Lehtinen to return the donations, saying that Moskowitz "actively works to derail the chances for a two-state solution by funding Jewish settler housing in the middle of Arab neighborhoods in east Jerusalem.” [ ]
In Israel, Moskowitz has been heavily criticized for using his wealth to try to dictate government policy and making controversial land purchases in Palestinian enclaves in Jerusalem and the West Bank and Gaza. In January 2011, a Moskowitz-owned hotel in East Jerusalem was partially razed to enable construction of Jewish settlements that are illegal under international law. "[Israel] is not looking for peace but to take more land," said Adnan Husseini, the Palestinian-appointed governor of Jerusalem, told the Guardian. "It's clear they are doing everything to violate the situation. They are disfiguring this area by building a settlement here."[4]
Moskowitz’s support for settlements goes back decades. In the late 1990s, he had a public dispute with then-Prime Minister Benjamin Netanyahu over a controversial home he purchased and gave to three Jewish families in eastern Jerusalem. Reported the Jewish Telegraphic Agency (JTA), "After heated negotiations, Netanyahu convinced Moskowitz to kick the families out of the Arab neighborhood in eastern Jerusalem, on the Mount of Olives. Instead 10 yeshiva students will guard and maintain the property. For years Netanyahu supported Moskowitz's Jerusalem land purchases. The two have been close ever since Moskowitz was instrumental in opening a research institute named after Netanyahu's brother, Yonatan, who died during the famous Entebbe rescue in 1976."
Earlier in 1996, Moskowitz pressured Netanyahu to open a controversial tunnel next to the Temple Mount. This led to several days of rioting in Palestinian areas, resulting in some 70 deaths. A plaque in the tunnel commemorates Moskowitz, who funded the tunnel's construction. In 2000, the Temple Mount tunnel provided the spark that set off the second intifada, the al-Aqsa uprising, when then-Prime Minister Ariel Sharon visited the tunnel. [ ]
Moskowitz established the Irving I. Moskowitz Foundation in 1968. A year later, according to the JTA, he began his controversial property acquisitions in Jerusalem with proceeds from the sale of one of his hospitals.[ ]
Je hebt het verslag niet gelezen en het bericht op de radio niet gehoord. Dan is het vrij zinloos verder te praten. En leer eens degene te quoten die je adresseert.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:20 schreef johnnylove het volgende:
Ze verjagen alle Palestijnen uit Oost-Jeruzalem en vervangen ze door tienduizenden Joden?
De Palestijnen wonen er nog steeds en wonen slechts een heel beperkt aantal Joden in Oost-Jeruzalem (wel ondersteund met duizenden militairen)
Klopt, je leest niet maar roept ongezien 'De Palestijnen doen het ook!'. Ik heb nota bene een link gepost en later zelfs nog enkele extracten uit de bron om aan te tonen dat er in Oost-Jeruzalem een onbeschaamde, openlijke zuivering plaatsvindt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:30 schreef johnnylove het volgende:
@Disane
Jij hebt het over etnische zuiveringen en ik noem dat hypocriet omdat de Palestijnen precies hetzelfde doen alleen nog erger. In Israel wonen wel Arabieren en in toekomstig Palestina zullen zeker geen Joden wonen.
Daarnaast over welk verslag heb je het en welk bericht op de radio?? Ik betrek er niks bij dat doe jij.
Nee ik noem mijn berichten geen zuivering. Ik noem de constante opzettelijke bouw van joodse nederzettingen in Palestijnse wijken in Oost-Jeruzalem zuivering. Als je het artikel had gelezen, had je geweten dat er geen doekjes om worden gewonden dat het doel is Oost-Jeruzalem Palestijnenvrij te maken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:02 schreef johnnylove het volgende:
@Disana
Als je jouw berichten zuivering noemt... Je moet het land toch een x ontwikkelen.
Jouw laatste opmerking over een ezel bla bla geeft precies het probleem aan in die regio.
Je keurt het gedrag van de Joden stelselmatig af, maar het gedrag van de Palestijnen is 100% goed en daarnaast volkomen te begrijpen!
Geen wonder dat Palestina een droom blijft en zal blijven.
What's in a name?quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:18 schreef Disana het volgende:
Enkele passages uit een veel langer stuk:
[..]
http://www.rightweb.irc-online.org/profile/Moskowitz_Irving
Als je wist wat fallacies waren zou je inzien dat deze richting van argumentatie niet relevant is.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ken jij de term proportionaliteit?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_cleansing#21st_century
Zijn dan mijn post slordig en niet voldoende onderbouwd?quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, je leest niet maar roept ongezien 'De Palestijnen doen het ook!'. Ik heb nota bene een link gepost en later zelfs nog enkele extracten uit de bron om aan te tonen dat er in Oost-Jeruzalem een onbeschaamde, openlijke zuivering plaatsvindt.
Jij hebt het over een in de huidige omstandigheden ondenkbaar iets: een Palestijnese staat. Je roept maar vast dat daarin geen joden welkom zouden zijn. Al zou dat zo zijn: geef de Palestijnen eens ongelijk? Een ezel stoot zich in het algemeen niet twee keer aan dezelfde steen.
Je hebt de context van mijn eerste post waarop je reageerde dus nog steeds niet gelezen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:35 schreef johnnylove het volgende:
Ten eerste voer ik hier geen betoog aan en ga me zeker niet mengen in de eindeloze discussie.
Ik reageerde alleen specifiek op jou over jouw hypocriete opmerking over zuivering. Je geeft uiteindelijk zelf nog aan dat je het bij Palestijnen wel goed vind?
Zijn dan mijn post slordig en niet voldoende onderbouwd?
Psst doe eens aan zelfreflectie. Oh wacht Moslims hebben daar nogal moeite mee..
Ik denk Duitse , zit ik er ver naast?quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:41 schreef Disana het volgende:
[..]
En waar haal jij vandaan dat ik een moslim ben?
Ik noem het beestje bij de naam: stelselmatige, opzettelijke zuivering. Het is onzin om te zeggen dat Israël de kans heeft en het niet doet, want Israël doet het wel, onder het oog van de hele wereld.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:51 schreef johnnylove het volgende:
Dan trok ik, misschien, over jou een voorbarige conclusie qua moslim. Daarvoor dan mijn excuses.
En wat je steeds refereert noem ik geen etnische zuivering. Er is nog altijd een verschil tussen willen en doen. En de Israëliërs hebben alle kans gehad om tot een daadwerkelijke zuivering over te gaan. Hebben ze dat gedaan?
Stropop-redenering.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:15 schreef Zith het volgende:
[..]
Als je wist wat fallacies waren zou je inzien dat deze richting van argumentatie niet relevant is.
Dus daarom is ie kritiekloos pro-Israel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, dan ben jij natuurlijk Amerikaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |