abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97332855
Is nogal een aanname dat ik kritiekloos pro-Israël ben!

Heb alleen gezegd dat ik Disana van hypocriet gedrag beschuldig betreffende haar mening over zuivering.
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:31:13 #77
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97333086
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:49 schreef Disana het volgende:
Ja, etnische zuivering. Onder de ogen van Obama worden nederzettingen midden tussen de Palestijnen in hun eigen wijken in Oost-Jeruzalem gebouwd om de stad als Israëlisch te kunnen claimen. Deze bouw wordt geheel gefinancierd vanuit de VS.

http://www.rightweb.irc-online.org/profile/Moskowitz_Irving
Ik wist dat papegaaien wel eens woorden konden zeggen, maar dat ze ook konden typen, nee dat wist ik dan weer niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zeg dít Israel. Ik streef wel vrede na, maar het uitgangspunt van vrede kan niks anders zijn dan gelijkwaardigheid van volkeren, rassen en mensen. Dat telt het uitverkoren zijn van een volk niet, en tellen historische aanspraken slechts naar hun historische waarde. Dan legt een 3000 jaar oude mythologie het af tegen een halve eeuw van etnische zuivering.

Als je dan naar die rechten kijkt dan doet eigenlijk elk bestaan van Israel de Palestijnen tekort, maar vrede is geven en nemen, en als de Palestijnen dan heel veel geven als beginzet, zou je uit kunnen komen op een Israel binnen de grenzen van 67 als uitgangspunt waarbij de Palestijnen dan nog gecompenseerd moeten worden. Eerlijk is anders, maar als je het accent verschuift van herstel van onrecht naar mogelijkheden voor de toekomst, moet het kunnen.

Er is best een Israel denkbaar dat wel bestaansrecht heeft. Heel goed zelfs, dat Israel staat echter heel ver van het huidige Israel en zal niet geleid worden door figuren als Netanyahu en marionetten in West-Europa hebben die daartoe haat tegen moslims zaaien.
In hoeverre denk jij dat de Joden zich meer uitverkoren beschouwen als de Moslims?
Of als de Christenen? Dat heeft er toch niets mee te maken Weltschmerz want dan snap ik niet dat jij je wel richt tegen Israël, maar niet tegen Iran bijvoorbeeld waar geen sprake mag zijn van dissidentie, of tegen Egypte waar Koptische Christenen massaal worden aangevallen.

Maar zelfs buiten al die voorbeelden meen jij dat Israel terug moet naar de grenzen van '67 en ik neem aan dat je een gedeelde hoofdstad ook voor ogen houdt. Oke, dat is een redelijk standpunt, maar jij ziet net als ik dat de Palestijnen net zo goed fouten hebben gemaakt. Dus welke concessies moeten zij doen? Welke stappen moeten zij nemen beter gezegd?
Thee!
pi_97334340
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:31 schreef Partizan8919 het volgende:
meen jij dat Israel terug moet naar de grenzen van '67 en ik neem aan dat je een gedeelde hoofdstad ook voor ogen houdt. Oke, dat is een redelijk standpunt, maar jij ziet net als ik dat de Palestijnen net zo goed fouten hebben gemaakt. Dus welke concessies moeten zij doen? Welke stappen moeten zij nemen beter gezegd?
Nou, uit zijn posts haal ik simpelweg dat hij vindt dat de staat Israel geen bestaansrecht heeft vanwege het feit hoe het vlak na de oorlog tot stand is gekomen.

Zodoende verwacht ik ook dat hij vindt dat Polen de verloren gebieden in het Oosten terugkrijgt, Duitsland uiteraard ook. Zelfde geldt voor Slowakije en Tjechie. Japan krijgt weer wat eilanden terug. En ga zo maar door.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_97335119
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:31 schreef Partizan8919 het volgende:
In hoeverre denk jij dat de Joden zich meer uitverkoren beschouwen als de Moslims?
Als jij meent dat je mensen van een ander ras van hun land mag schoppen omdat je Joods bent en die volgens de mythologie dat land een paar duizend jaar geleden bewoonden, dan moet je je wel heel erg 'uitverkoren' voelen. Zo'n claim maakt verder niemand en zeker niet op basis van ras. En niemand ergens in de wereld die een claim maakt die er ook maar in de verste verte op lijkt wordt door Nederland en de VS gesteund.

quote:
Maar zelfs buiten al die voorbeelden meen jij dat Israel terug moet naar de grenzen van '67 en ik neem aan dat je een gedeelde hoofdstad ook voor ogen houdt.
Het zal er op uit moeten komen, maar het lijkt mij niet bij voorbaat vanzelfsprekend dat Israël een moreel recht op een deel van Jerusalem heeft. Het hangt een beetje van de geschiedenis af waarvan ik niet zo op de hoogte ben, maar ik kan me best voorstellen dat dat een noodzakelijke concessie zou zijn van de Palestijnen waar een concessie tegenover moet staan.

quote:
Oke, dat is een redelijk standpunt,
Waarmee het standpunt van Israel en hun verdedigers onredelijk is.

quote:
maar jij ziet net als ik dat de Palestijnen net zo goed fouten hebben gemaakt. Dus welke concessies moeten zij doen? Welke stappen moeten zij nemen beter gezegd?
Het lijkt mij niet zo relevant welke fouten de Palestijnen hebben gemaakt. Het gaat om de rechten van volkeren en het gaat om de toekomst. Als het om de schuldvraag zou gaan dan is het eenvoudig, einde Israel en de hele politiek en legertop voor een tribunaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97335513

Toch een heel ander beeld dan ons jaren is voorgehouden
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2011 @ 13:30:43 #81
230491 Zith
pls tip
pi_97335719
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:26 schreef ReplaR het volgende:

Goed punt, het is inderdaad niet 1 grote groep terroristen. Dit versterkt het principe dat deze mensen niet hun land moeten kwijtraken aan Israel. Kijk, als het nou allemaal terroristen waren prima, maar van normale burgers land afpakken?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:34:20 #82
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97335881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij meent dat je mensen van een ander ras van hun land mag schoppen omdat je Joods bent en die volgens de mythologie dat land een paar duizend jaar geleden bewoonden, dan moet je je wel heel erg 'uitverkoren' voelen. Zo'n claim maakt verder niemand en zeker niet op basis van ras. En niemand ergens in de wereld die een claim maakt die er ook maar in de verste verte op lijkt wordt door Nederland en de VS gesteund.
Maar waarom leven er dan nog zo veel Arabieren binnen de grenzen van Israel?
Waarom worden die er dan niet uitgeschopt naar andere landen?
Je spreekt over etnische zuiveringen maar hoe kan het dat er meer Palestijnen zijn dan ooit?
Hoe kom je er bij dat alleen Joden een dergelijke claim zouden maken?

"Whoever is killed by a Jew receives the reward of two martyrs, because the very thing that the Jews did to the prophets was done to him.

"The Jews are the most despicable and contemptible nation to crawl upon the face of the Earth, because they have displayed hostility to Allah.

"Allah will kill the Jews in the hell of the world to come, just like they killed the believers in the hell of this world.

"The Jews kill anyone who believes in Allah. They do not want to see any peace whatsoever on Earth."

De bovenstaande uitspraken zijn van een Hamas-minister en verwoorden toch prima hun standpunt. In welk opzicht ga jij dit goedpraten vraag ik me af.
Je hebt de rassen er al weer bijgehaald zie ik.
Toch vraag ik me af op welke empirische voorbeelden jij dit baseert.

[..]

quote:
Het zal er op uit moeten komen, maar het lijkt mij niet bij voorbaat vanzelfsprekend dat Israël een moreel recht op een deel van Jerusalem heeft. Het hangt een beetje van de geschiedenis af waarvan ik niet zo op de hoogte ben, maar ik kan me best voorstellen dat dat een noodzakelijke concessie zou zijn van de Palestijnen waar een concessie tegenover moet staan.
Dus in jouw ogen heeft Israël geen recht op wat voor deel dan ook van Jeruzalem, terwijl al ver voor de Joodse migraties terug naar dit gebied, er een Joodse meerderheid in deze stad was?

[..]

quote:
Waarmee het standpunt van Israel en hun verdedigers onredelijk is.
In principe is het jarenlang hetzelfde standpunt geweest, bovendien is het nog steeds het standpunt van Obama en veel Israëliërs, en ik denk dat Netanyahu ook wel zwicht voor deze mening gezien zijn flexibiliteit de laatste maanden/weken die hij heeft getoond tijdens verschillende speeches.

[..]

quote:
Het lijkt mij niet zo relevant welke fouten de Palestijnen hebben gemaakt. Het gaat om de rechten van volkeren en het gaat om de toekomst. Als het om de schuldvraag zou gaan dan is het eenvoudig, einde Israel en de hele politiek en legertop voor een tribunaal.
Hoezo is het niet relevant welke fouten de Palestijnen gemaakt hebben? Het Joodse volk heeft toch net zo goed recht op een veilige toekomst? Dus nogmaals in hoeverre praat jij al die zelfmoordaanslagen op onschuldige burgers goed? In hoeverre praat jij raketaanvallen op burgerdoelen goed? Het onderdrukken van de eigen bevolking door partijen als Hamas? Hoezo concludeer jij dan dat de Palestijnen geen enkele verantwoordelijkheid hebben?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou, uit zijn posts haal ik simpelweg dat hij vindt dat de staat Israel geen bestaansrecht heeft vanwege het feit hoe het vlak na de oorlog tot stand is gekomen.

Zodoende verwacht ik ook dat hij vindt dat Polen de verloren gebieden in het Oosten terugkrijgt, Duitsland uiteraard ook. Zelfde geldt voor Slowakije en Tjechie. Japan krijgt weer wat eilanden terug. En ga zo maar door.
Ik vraag me inderdaad af hoe dit in hemelsnaam tot een stabiele situatie kan leiden.
Kennelijk zien zij het als positief als al deze radicale veranderingen worden doorgevoerd.
Thee!
pi_97336310
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet wat de Israelische regering doet. Die zijn gewoon bezig met het de facto besturen van het land en dat heeft verder geen fuck te maken met onzinnige claims van duizenden jaren geleden die JIJ erbij haalt.
Dat de meeste kolonisten gestoord zijn, dat vind ik dan weer wel.

En wat je 'rassen'verhaal betreft, ook Duitsland bv heeft regelingen die bv Wolga-Duitsers (gewoon Russen dus) toegang verleend op basis van etniciteit/afstamming.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2011 @ 14:07:58 #84
137949 Disana
pi_97337371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Dat is ook helemaal niet wat de Israelische regering doet. Die zijn gewoon bezig met het de facto besturen van het land en dat heeft verder geen fuck te maken met onzinnige claims van duizenden jaren geleden die JIJ erbij haalt.
Dat de meeste kolonisten gestoord zijn, dat vind ik dan weer wel.
Die regering ondersteunt echter wel de uitbreiding van nederzettingen en de bouw van nieuwe nederzettingen. Dat is dus wel iets meer dan 'de facto besturen van het land'.
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:13:15 #85
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97337582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Die regering ondersteunt echter wel de uitbreiding van nederzettingen en de bouw van nieuwe nederzettingen. Dat is dus wel iets meer dan 'de facto besturen van het land'.
En de 'Palestijnse' 'regering' ondersteunt zelfmoordaanslagen!
Wat is je punt?
Thee!
pi_97337803
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:30 schreef Zith het volgende:

[..]

Goed punt, het is inderdaad niet 1 grote groep terroristen. Dit versterkt het principe dat deze mensen niet hun land moeten kwijtraken aan Israel. Kijk, als het nou allemaal terroristen waren prima, maar van normale burgers land afpakken?
Jij hebt dus niet het hele filmpje gekeken. Kijk maar eens naar 2.24
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:19:25 #87
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_97337851
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:26 schreef ReplaR het volgende:

Leuk stukje schoolTV op het eind.

[ Bericht 20% gewijzigd door Nibb-it op 26-05-2011 14:25:32 ]
pi_97337859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:13 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

En de 'Palestijnse' 'regering' ondersteunt zelfmoordaanslagen!
Wat is je punt?
Moet je hier eens naar kijken: http://www.youtube.com/user/palwatch

Waar die zelfmoordterroristen gewoon verheerlijkt worden op TV en waar ze kinderen op TV indoctrineren. Maar oooo wat zijn ze toch zielig.

Sorry maar ik kotst echt op mensen die ze maar blijven verdedigen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:25:37 #89
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:35:56 #90
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_97338549
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar dan: maakt dat Israel minder een schurkenstaat?

En sterker nog: als de democratische staat Israel een schurkenstaat is, die zijn buren terroriseert, is dan het Israeklische volk geen schurkenvolk?
Onder toeristen staan Israeli's al bekend als onbeschofte vlerken, nog meer dan Russen of Nederlanders.
Ik vind je maar een raar mannetje, Kees.
pi_97340588
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 07:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Groot Israel? Ja 22.000 km2 is idd een groot land.
Maar goed, dat weet je natuurlijk ook wel, de term groot-israel wordt voor iets heel anders bedoeld, en dat weet je best. Dat is de prietpraat van, jawel, onvervalste anti-semieten die claimen dat Israel zo iets van plan is: http://images.google.com/(...)aq=f&aqi=g1&aql=&oq=
Nou, ze zijn er al bijna he na 60 jaar? Poe poe.
Kijk anders een goed naar dit logo .. van de Irgun

opgeheven in 1948, laatste leider was Begin, even later PM van de kersverse staat Israël.

En de Irgun, die kwam weer voort uit de Betar. En uit de ideologie van Betar
quote:
Afterward will come probably the most important task of all: to make
Eretz Yisrael the leading state of the civilized world, a country the customs and laws of which
are to be followed by the whole universe. "From Zion shall go forth Torah", signifies a "Torah"
not merely in the religious sense. Zionism is a tremendous, overwhelming important tack, the
boundaries of which our generation cannot as yet envisage. The first step, that deed without
which there can be no Zionism, or a Jewish state, or a real Jewish nation, is the creation of a
Jewish majority in Eretz Yisrael on both sides of the Jordan.
http://www.betar.org/pubs/ideology.htm

Enkele bekende leden:
quote:
# Jitschak Sjamir, de zevende premier van Israël, Likoed, was minister van Defensie en van Buitenlandse Zaken van Israël, 1940-1948 Lechi-strijder en 1942-1948 Lechi-commandant;
# Ehoed Olmert, de twaalfde premier van Israël, sinds 2005 Kadima, daarvoor Likoed, was burgemeester van Jeruzalem;
# Moshe Arens, was minister van Defensie en minister Buitenlandse Zaken van Israël;
# Eitan Livni, vader van Tsipora (Tsipi) Livni van Kadima, was lid van de Knesset voor de Likoed;
# Tsipora (Tsipi) Livni, oppositieleider in de Knesset, daarvoor minister van Buitenlandse Zaken van Israël, Kadima, vóór de oprichting van Kadima in 2005 Likoed;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Betar_%28zionisme%29

En om even duidelijk te maken in hoeverre het idee nog steeds leeft een stuk uit een nieuwsartikel uit 2008, een uitspraak van Betar-lid Olmert
quote:
"I thought that land from the Jordan River through to the sea was all ours, but ultimately, after a long and tortured process, I arrived at the conclusion that we must share with those we live with, if we don't want to be a bi-national state."
http://www.haaretz.com/ne(...)ael-anymore-1.253772

Dus prietpraat van onvervalste antisemieten? Je zou er niet verder naast kunnen zitten
pleased to meet you
pi_97340610
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 02:42 schreef Partizan8919 het volgende:
Dus jij zou het niet erg vinden als ze weer vervolgd zouden worden?
Dat zou jij logisch vinden?
Dus omdat de Joden hier eeuwenlang vervolgd en vermoord zijn heeft de Palestijn zich maar gedeisd te houden en niets te willen .. hij heeft het maar te pikken dat er een andere staat wordt gesticht op zijn geboortegrond? Het is blijkbaar normaal en logisch dat het Palestijnse volk de gevolgen draagt van de daden die jouw voorouders begaan hebben?
pleased to meet you
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:39:04 #94
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97340995
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus omdat de Joden hier eeuwenlang vervolgd en vermoord zijn heeft de Palestijn zich maar gedeisd te houden en niets te willen .. hij heeft het maar te pikken dat er een andere staat wordt gesticht op zijn geboortegrond? Het is blijkbaar normaal en logisch dat het Palestijnse volk de gevolgen draagt van de daden die jouw voorouders begaan hebben?
Mijn voorouders? Bovendien had mijn voorgaande quote betrekking op een situatie waar de Israelische staat weg zou zijn, zoals Weltschmerz en PV, dat voor ogen staat!
Kennelijk vonden ze het niet erg als de Joden daarna vervolgd zouden worden.
Dit had voornamelijk betrekking op de laatste van de twee.
Thee!
pi_97342176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Kijk anders een goed naar dit logo .. van de Irgun
[ afbeelding ]
opgeheven in 1948, laatste leider was Begin, even later PM van de kersverse staat Israël.

En de Irgun, die kwam weer voort uit de Betar. En uit de ideologie van Betar

[..]

http://www.betar.org/pubs/ideology.htm

Enkele bekende leden:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Betar_%28zionisme%29

En om even duidelijk te maken in hoeverre het idee nog steeds leeft een stuk uit een nieuwsartikel uit 2008, een uitspraak van Betar-lid Olmert

[..]

http://www.haaretz.com/ne(...)ael-anymore-1.253772

Dus prietpraat van onvervalste antisemieten? Je zou er niet verder naast kunnen zitten
Kijk eens naar dit logo:

En kijk nu eens daar dit logo!

Einz!!!11!!!!
pi_97342330
edit: blijf maar weer weg

[ Bericht 96% gewijzigd door Frutsel op 26-05-2011 16:15:32 ]
pi_97343144
quote:
11s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Kijk eens naar dit logo:

[ afbeelding ]

En kijk nu eens daar dit logo!

[ afbeelding ]

Einz!!!11!!!!
ach gut, een logo en een vlag .. en wat probeer je nog meer te zeggen naast het ontlopen van een antwoord over het gegeven dat antisemieten helemaal niets te maken hebben met die droom van een Israël aan beide oevers van de Jordaan? En dat zowel de ideologie als ook het beleid van veel prominente Israëlische politici erop gericht zijn of tot voor kort waren om dat vroeger of later , iig gedeeltelijk, realiseren?
Die zinsnede alleen al .. ik dacht altijd dat het van ons was
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2011 @ 16:39:36 #98
137949 Disana
pi_97343490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:

What's in a name?
Misschien lees je nog wel mee. Toevallig is vanmiddag een lezing van David Irving in Amsterdam voor een groep studenten verijdeld. En Bram is natuurlijk een lieverdje vergeleken bij deze Amerikaanse naamgenoot.
pi_97343797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:39 schreef Partizan8919 het volgende:

[..]

Mijn voorouders?
ach, als we al onnadenkend aan het generaliseren zijn doe ik gewoon ook even mee

quote:
Bovendien had mijn voorgaande quote betrekking op een situatie waar de Israelische staat weg zou zijn, zoals Weltschmerz en PV, dat voor ogen staat!
Kennelijk vonden ze het niet erg als de Joden daarna vervolgd zouden worden.
Dit had voornamelijk betrekking op de laatste van de twee.
Over 'jumping to conclusions' gesproken .. alsof het opheffen van die staat automatisch zou gaan leiden tot vervolging van de Joden .. mag ik je even in herinnering brengen dat men daar eeuwenlang in vrede samen leefde terwijl de Joden hier vervolgd en vermoord werden?
pleased to meet you
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:50:38 #100
344471 Partizan8919
Why So Serious?
pi_97344028
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef moussie het volgende:

[..]

ach, als we al onnadenkend aan het generaliseren zijn doe ik gewoon ook even mee
Waar deed ik dat dan?
Nogmaals op wie doel je dan met mijn voorouders?

[..]

quote:
Over 'jumping to conclusions' gesproken .. alsof het opheffen van die staat automatisch zou gaan leiden tot vervolging van de Joden .. mag ik je even in herinnering brengen dat men daar eeuwenlang in vrede samen leefde terwijl de Joden hier vervolgd en vermoord werden?
Dat is dus flauwekul, ook Joden werden in Islamitische gebieden met regelmaat vervolgd, en daarnaast waren ze tweederangs burgers. Ze werden echter niet heel veel anders behandeld dan andere groepen zoals Christenen, dat klopt, en we kunnen een verbreding zien van het geweld sinds het begin van de vorige eeuw. Dat neemt niet weg dat mijn post een reactie was op de stelling van ik dacht PV dat hij het niet erg vond, of het hem niet interesseerde, wat er daarna met de Joden zou gebeuren. Hoe ze behandeld zouden worden en dat het alleen aan hunzelf lag.
Thee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')