Ja, maar hoe? Het is veel te kort door de bocht om te stellen dat de grenzen verdedigbaar zijn omdat het uiteindelijk goed is gelopen. Het had keihard mis kunnen gaan, daar is geen twijfel over mogelijk. En op bepaalde momenten leek het ook mis te gaan. Om die kans dat het in de toekomst mis gaat te verkleinen zijn de andere grenzen beter.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik begreep uit de krant dat Netanyahu aan Obama had verteld dat de grenzen van 1967 niet veilig waren. De journalist constateerde, dat dat wel mee moest vallen. omdat Israel zich in het verleden vanuit die grenzen al succescvol verdedigd had.
Het is echt ongelooflijk hoe de Israeli/joden hun eigen drogredeneringen verloochenen.
De Nederlandse grenzen zijn ook lastig te verdedigen, laten we Nordrein-Westfahlen en Niedersachsen dan maar aan Nederland toevoegen. Het is toch echt Netanyahu die begint met de bespottelijke redenering.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:46 schreef waht het volgende:
[..]
Ja, maar hoe? Het is veel te kort door de bocht om te stellen dat de grenzen verdedigbaar zijn omdat het uiteindelijk goed is gelopen. Het had keihard mis kunnen gaan, daar is geen twijfel over mogelijk. En op bepaalde momenten leek het ook mis te gaan. Om die kans dat het in de toekomst mis gaat te verkleinen zijn de andere grenzen beter.
Het is dus een drogredenering van de journalist, niet van Netanyahu.
Dat is dan weer een drogredenering van jouw kant. Nederland kent geen dreiging van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden van... et cetera. De vergelijking gaat dus niet op.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Nederlandse grenzen zijn ook lastig te verdedigen, laten we Nordrein-Westfahlen en Niedersachsen dan maar aan Nederland toevoegen. Het is toch echt Netanyahu die begint met de bespottelijke redenering.
Ik kan me vergissen maar volgens mij worden er geen raketten vanuit Belgie en Duitsland op ons afgevuurd en hebben Engeland en Duitsland de afgelopen halve eeuw ons niet meerdere malen aangevallen EN zijn de regimes van Duitsland en Belgie ons zeer slecht gezind + is er een revolutie geweest in Engeland waarvan de uitkomst hoogstwaarschijnlijk niet gunstig voor ons is. Tevens is er volgens mij geen paramilitaire beweging die ons kapot wilt hebben bezig in Nordrein-Westfahlen.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Nederlandse grenzen zijn ook lastig te verdedigen, laten we Nordrein-Westfahlen en Niedersachsen dan maar aan Nederland toevoegen. Het is toch echt Netanyahu die begint met de bespottelijke redenering.
Wij zijn ook decennia bezig goede maatjes met onze buren te worden en te blijven. Dat heeft zo zijn praktische voordelen.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:55 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is dan weer een drogredenering van jouw kant. Nederland kent geen dreiging van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden van... et cetera. De vergelijking gaat dus niet op.
Israel is militair niet zwak of zo. Het zou een argument kunnen zijn voor een overgangsfase wanneer het leger nauwelijks iets tegen kon houden en daarmee het voortbestaan van Israel onmiddellijk bedreigd was. Dat is niet het geval.quote:Israël kent die dreiging al decennia. Vanuit Jordanië is die afgenomen, vanuit de rest van de landen is die dreiging er nog steeds en is de toekomst erg onzeker geworden.
Dat is waar maar dat zie ik meer als luxepositie.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wij zijn ook decennia bezig goede maatjes met onze buren te worden en te blijven. Dat heeft zo zijn praktische voordelen.
Waarschijnlijk kan Israël vandaag de dag nog steeds een aanval afslaan vanaf de 1967-grenzen.quote:Israel is militair niet zwak of zo. Het zou een argument kunnen zijn voor een overgangsfase wanneer het leger nauwelijks iets tegen kon houden en daarmee het voortbestaan van Israel onmiddellijk bedreigd was. Dat is niet het geval.
Verdediging impliceert dat je je eigen land verdedigt. De grens verleggen om dan die te gaan verdedigen heet aanvallen en veroveren.
Het is redelijk normaal hoor, de meeste landen drijven gewoon handel met elkaar, en gaan met buurlanden in competitie om zich te plaatsen voor een regionaal of wereldkampioenschap voetbal, dat soort dingen.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:15 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is waar maar dat zie ik meer als luxepositie.
Ja.quote:Waarschijnlijk kan Israël vandaag de dag nog steeds een aanval afslaan vanaf de 1967-grenzen.
Dat vraag ik me dus ook af. Je moet wel een ontzettend droevig klootzakkenvolk zijn om oorlog te verkiezen boven vrede voor meer land.quote:Maar waarom dat risico nemen?
Vooral als het 3 km2 is. Kom op man, als dat veroveringstochten voor moeten stellen zijn ze wel met voorsprong de slechtste veroveraars aller tijden. Na decennia veroveren wel 100 km2! Wouw! En de tegenstander die zogenaamd het slachtoffer van genocide is heeft 1 vd snelste groeicijfers ter wereld.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat vraag ik me dus ook af. Je moet wel een ontzettend droevig klootzakkenvolk zijn om oorlog te verkiezen boven vrede voor meer land.
Een land dat je in een korte actie hebt veroverd is anders een stuk moeilijker te behouden op termijn dan een land waarin je de plaatselijke bewoners wegjaagt en langzaam vervangt door eigen volk.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vooral als het 3 km2 is. Kom op man, als dat veroveringstochten voor moeten stellen zijn ze wel met voorsprong de slechtste veroveraars aller tijden. Na decennia veroveren wel 100 km2! Wouw! En de tegenstander die zogenaamd het slachtoffer van genocide is heeft 1 vd snelste groeicijfers ter wereld.
Voor ons is het nu misschien normaal, maar dat is ook wel eens anders geweest.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is redelijk normaal hoor, de meeste landen drijven gewoon handel met elkaar, en gaan met buurlanden in competitie om zich te plaatsen voor een regionaal of wereldkampioenschap voetbal, dat soort dingen.
Echte oorlog is het al lang niet meer, dat kan geen enkel volk zo lang verdragen. Het is een gebrekkige vrede waarbij het Israëlische volk in relatieve rust kan leven.quote:Dat vraag ik me dus ook af. Je moet wel een ontzettend droevig klootzakkenvolk zijn om oorlog te verkiezen boven vrede voor meer land.
2000 jaarquote:Op zondag 29 mei 2011 20:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Een land dat je in een korte actie hebt veroverd is anders een stuk moeilijker te behouden op termijn dan een land waarin je de plaatselijke bewoners wegjaagt en langzaam vervangt door eigen volk.
Daarnaast, als je er al bijna 2000 jaar op gewacht hebt kunnen een paar decennia er ook nog wel bij
Nou ze zijn toen weggejaagd door de Romeinen, toen ze het probeerden, en sindsdien was het dus wachten .. diaspora heet dat, ooit van gehoord?quote:
Leek me overbodig, gezien de simpele redenering die door iedereen wel te volgen en te beamen zal zijn. Ik wilde alleen niet net doen of ik haar zelf bedacht had.quote:
Jammer!quote:Op zondag 29 mei 2011 02:15 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
http://desertpeace.wordpr(...)ngress-fails-to-see/
Kwestie van rhetorica.quote:Op zondag 29 mei 2011 02:15 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
http://desertpeace.wordpr(...)ngress-fails-to-see/
Ja, en vanuit Jordanië worden de grenzen van 1967 mogelijk (= dus niet) bedreigd.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:55 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is dan weer een drogredenering van jouw kant. Nederland kent geen dreiging van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden, of van buurlanden van buurlanden van... et cetera. De vergelijking gaat dus niet op.
Israël kent die dreiging al decennia. Vanuit Jordanië is die afgenomen, vanuit de rest van de landen is die dreiging er nog steeds en is de toekomst erg onzeker geworden.
Mja, dat is waar. Nederland gedraagt zich tegenwoordig ook anders naar de buurlanden dan Israel.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:55 schreef waht het volgende:
[..]
Elke grens is lastig te verdedigen. Dat heb je zo met grenzen: die kosten moeite om ze in stand te houden. Dat is iets met de wetten ven de thermodynamica, basale natuurkunde,.quote:Israël kent die dreiging al decennia. Vanuit Jordanië is die afgenomen, vanuit de rest van de landen is die dreiging er nog steeds en is de toekomst erg onzeker geworden.
Geloof je de andere bullshit uit de bijbel ook? Of hanteer je het selectief?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou ze zijn toen weggejaagd door de Romeinen, toen ze het probeerden, en sindsdien was het dus wachten .. diaspora heet dat, ooit van gehoord?
De inval in Irak was niet bedoeld als vergelding voor de aanslag op het WTC.quote:Op maandag 30 mei 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:
Nou had ik al niet zo'n hoge pet op van het congres van de VSvA. Slechts 1 (één) lid stemde tegen de oorlog tegen Irak als vergelding van de aanval op de Twin Towers. Dat ene lid was een zwarte vrouw.
Voor iemand die zulke gedachten koestert, heb je bar weinig kennis van de Duitse overheid:quote:Dat moet je joden nageven: ze draaien woorden om en om tot ze naar hun eigen belangen staan. Geloven moet je ze dus nooit.
De Nederlandse collaborateur heette Mussert. Seyss-Inquart was een Oostenrijker.quote:Op maandag 30 mei 2011 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jammer!
Ik dacht even dat Quisling de Nederlandse colabborateur was, maar het was de Noorse. Oh ja, de Nederlandse heette zes-en-een-kwart.
Wablief, direct gevolg? Hoe kom jij aan die onzin?quote:Op maandag 30 mei 2011 07:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geloof je de andere bullshit uit de bijbel ook? Of hanteer je het selectief?
Israels creatie is een direct gevolg van WOII, niet van Bijbelse bullshit.
Israël heeft geen grond van Libanon ingenomen. Dat is juist iets wat ze willen voorkomen, getuige hun acties tijdens de laatste operaties tegen Hezbollah.quote:Op maandag 30 mei 2011 01:55 schreef Kees22 het volgende:
OK, laten we even aftellen: de grens met Libanon? Mwa, even een paar vliegtuigen en Libanon ligt in puin. De schade herstellen doen ze zelf maar, dat houdt ze wel even bezig.
Samen met Syrië als de aanvaller is dat meer dan genoeg rechtvaardiging om de Golanhoogten te houden. Het is een natuurlijke barrière waar Syrië dankbaar gebruik van heeft gemaakt tijdens hun aanvallen. Dat gebeurt niet meer.quote:Syrië? Vanaf de bezette Golanhoogte kan Israel zo Syrië beschieten. Of niet dan? Bovendien is Syrië intern onzeker.
De Sinaï is in handen van Egypte.quote:De Groene Lijn tussen de bezette gebieden en Israel? Met de vermeende agressor van die kant, Jordanië, is al lang een verdrag gesloten. De bezette Westoever wordt al lang niet meer geclaimd door Jordanië. Als een aanval niet te verwachten valt, is een verdediging ook niet nodig.
Egypte blijft nog over. Maar ook met Egyopte is een verdrag gesloten. Sterker nog: er werd met Egypte samengewerkt om de Gazastrook te isoleren. En nog zeer onlangs werden Egyptische troepen door Israel toegelaten in de Sinai. ???????
Er is niet zoiets als wel of niet verdedigbaar. Er is alleen een bepaalde mate van risico die je loopt, of het incasseringsvermogen dat je hebt. De 1967-grenzen zijn slechter verdedigbaar dan de huidige grenzen.quote:Kortom: het gevoel dat de staat Israel in zijn bestaan bedreigd wordt door de buren, is een ongefundeerde angst en valt dus onder de fobieën.
En de stelling dat de grenzen van 1967 onverdedigbaar zijn, is loze praat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |