quote:Israel reopens Gaza border crossing as cease-fire holds
The border was closed for seven days during a violent flare-up in which Hamas militants fired an anti-tank rocket at a school bus, critically wounding an Israeli teenager, and Israel retaliated with air raids, killing 19 Palestinians.
Israel reopened a commercial crossing with the Hamas-ruled Gaza Strip on Wednesday that was shut for seven days, as a lull in cross-border fighting continued, an Israeli spokesman said. (via)
Zo hé, dat is makkelijk weerleggen van je? Mag ik dat ook doen met die pimpelpaars gekleurde berichten van jou?quote:Op woensdag 20 april 2011 05:57 schreef C_N het volgende:
deze link sorry maar een site die een ding voor oogen heeft next
[..]
ben ik het ook niet mee eens ,dat ze dit gebruiken .verlies je een hoop wereld opinie mee,
[..]
dit werhaal ken ik al , eh was ook een verhaal waar ik het niet mee eens ben en er was een reden voor dit verhaal mischien weet je die ook ??
zo eigelijk eh nee laat ook maar ..........
[..]
de bbc daar ga ik zo wie zo niet op in. next
[..]
ja de rest zembla etc etc sorry hoor maar zijn is nu echt de groeperingen die neutraal zijn ??die komen nooit verder.
Haaretz.com hier ga ik sowieso niet op in laat maar zitten want het is veel te gekleurd.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:18 schreef C_N het volgende:
http://www.haaretz.com/ne(...)rian-crisis-1.357268
Nou sorry hier ga ik sowieso niet op in want dit is niet neutraal dus next.quote:Op donderdag 21 april 2011 19:41 schreef C_N het volgende:
Neiuwe Gaza flotilla heb banden met de hamas terrorist organizations
http://www.haaretz.com/ne(...)ganizations-1.357416
Aldus Debka.quote:Mossad races to pre-empt major Hizballah attack on Israeli-Jewish targets
For the first time in Israel's 63-year old battle against terror, its external security agency Mossad Thursday night, April 21, issued a strong warning to travelling Israelis to beware of a major terrorist attack which Hizballah had already set in motion at some undisclosed location. The only information attached to the warning was that Hizballah had consigned a high-profile team for an operation to avenge the slaying of its top commander Imad Mughniyeh three years ago for which it blames Israel.
The warning was not issued as an official notice but leaked through mainstream media and marked red alert. As one source put it, "The wedding has begun." DEBKAfile's counter-terror sources interpreted this extraordinary communication to the public as meaning that Hizballah's plot is too advanced for Israel's counter-terror agencies to preempt at source and a hectic race is afoot for them to beat Hizballah to its target or at least limit the damage.
No Israeli intelligence would disclose the location or country where the attack was to take place, only that the timeline was "immediate." Many thousands of Israelis are spending the long Passover festival vacation outside the country.
The only information released was as unusual as the rest of the notice: it was the identities of the Hizballah masterminds who set up, prepared and are running the operation.
This is the first time any Western or Middle East intelligence agency has ever released the names of terrorist masterminds before an attack. It normally takes months or even years for their identities to be discovered and even longer for their disclosure.
The Mossad may have put their names in the public domain in the hope of somehow stalling the Hizballah operation in the nick of time: The five top Hizballah terrorist operatives named are:
Talal Hamiyah, head of Hizballah's External Security Organization ESO. Deputy of the late Moughniyeh for many years, Hamiyah stepped into the slain terror-master's shoes as commander of overseas operations. Hizballah's Secretary General Hassan Nasrallah has entrusted him with avenging the death of his late boss.
Ahmed Al-Fayd, Hamiyah's operations officer and right hand.
Najem a-Din, Hizballah's bomb expert.
Naim Haris. In the guise of a Lebanese businessman, he is responsible for recruiting collaborators in different countries for Hizballah's overseas hits.
Mehmet Taharawrlu, a Turkish national who recruites local talent to assist in Hizballah attacks in Turkey.
Hoe zat dat ook al weer? Gaza was toch teruggegeven aan de Palestijnen? Maar er rollen zomaar weer tanks binnen en er worden vrachtwagens tegengehouden.quote:
Jaja:quote:
Vet van mij.quote:No Israeli intelligence would disclose the location or country where the attack was to take place, only that the timeline was "immediate." Many thousands of Israelis are spending the long Passover festival vacation outside the country.
Eh, misschien omdat 80% van de Israëli niet religieus is????quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaja:
Ik citeer:
[..]
Vet van mij.
Was de laatste wens niet: "Volgend jaar in Jeruzalem?"
Waarom gaan vele duizenden dan het land uit om Pasen te vieren? Je zou daarentegen verwachten dat familie van buiten Israel naar binnen komt om Pasen te vieren.
Kun jij mij uitleggen waarom jij, als taalexpert, zoveel moeite hebt om taal en inhoud van elkaar te scheiden? De enige die hier averechts kletst ben jijquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook al weer? Gaza was toch teruggegeven aan de Palestijnen? Maar er rollen zomaar weer tanks binnen en er worden vrachtwagens tegengehouden.
Hebreeuws is een averechtse taal, dat wordt met elke confrontatie duidelijker.
En dan ga je het land verlaten omdat je een feest viert dat gaat over het weer bereiken van je land?quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Eh, misschien omdat 80% van de Israëli niet religieus is????
Voor die 80% is het gewoon vakantie; het interesseert ze werkelijk geen biet wat er gevierd wordt. Net als Pasen in Nederland. Volgens een onderzoek in Trouw dat ik deze week heb gelezen weet maar 35% van de Nederlanders wat er met Pasen gevierd wordt.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dan ga je het land verlaten omdat je een feest viert dat gaat over het weer bereiken van je land?
Er zit wel wat in, maar daar wil ik dan wel graag wat meer uitleg over.
En als 80 % niet religieus is, dan zie ik al helemaal geen uitleg voor me.
Taal en inhoud van elkaar scheiden? Ik snap niet goed wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Kun jij mij uitleggen waarom jij, als taalexpert, zoveel moeite hebt om taal en inhoud van elkaar te scheiden? De enige die hier averechts kletst ben jij
Het valt me op dat als jij kritiek hebt op berichten uit Israël, dat je niet het bericht, maar de taal waarin het bericht is gesproken of geschreven bekritiseert. Ik heb even geen zin uit te zoeken wat voor drogreden dit is, maar er zal ongetwijfeld een mooie term voor bestaan.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Taal en inhoud van elkaar scheiden? Ik snap niet goed wat je bedoelt.
OK, dat kan zijn. Ik geloof je op je woord, ook wat betreft die 35 %. Maar wou je dan zeggen dat ze ook het rituele feest niet vieren? Dus ook niet het: "Volgend jaar in Jeruzalem."quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:00 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Voor die 80% is het gewoon vakantie; het interesseert ze werkelijk geen biet wat er gevierd wordt. Net als Pasen in Nederland. Volgens een onderzoek in Trouw dat ik deze week heb gelezen weet maar 35% van de Nederlanders wat er met Pasen gevierd wordt.
Ik ben het Hebreeuws inderdaad niet machtig. Dus ik ga af op de vertalingen van de woorden door anderen en het gebruik in de praktijk door Israel. Favoriet: doorlaatposten, vooral gebruikt om Palestijnen hinderlijk en minachtend tegen te houden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:06 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het valt me op dat als jij kritiek hebt op berichten uit Israël, dat je niet het bericht, maar de taal waarin het bericht is gesproken of geschreven bekritiseert. Ik heb even geen zin uit te zoeken wat voor drogreden dit is, maar er zal ongetwijfeld een mooie term voor bestaan.
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik vermoed dat jij het Hebreeuws niet machtig bent, dus niet in de positie bent om er uitspraken over te doen.
Nee, dat zullen ze vast niet doen, want ze doen niets met het geloof. Sommigen zullen hooguit een extra boterham eten om te benadrukken dat ze zich niet aan de regels houden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, dat kan zijn. Ik geloof je op je woord, ook wat betreft die 35 %. Maar wou je dan zeggen dat ze ook het rituele feest niet vieren? Dus ook niet het: "Volgend jaar in Jeruzalem."
Het gebeurt mij regelmatig dat ik, als Jood, de enige in een gezelschap ben die weet wat er met Goede Vrijdag, Pasen, Hemelvaartsdag en Pinksteren is gebeurd. 35% is inderdaad erg laag, maar dat het laag is verbaast mij niets.quote:Dat van die 35 % vind ik trouwens wel veemd. Pasen is het allerbelangrijkste feest van de christenen want door zijn opstanding bewees jezus zijn goddelijkheid. Nou hecht ik daar ze;f niet zo aan, maar het betekent wel, dat maar 35 % van de Nederlandse bevolking ook daadwerkelijk christelijk is.
Je voorbeeld geeft al genoeg aan. In het Engels worden die dingen consequent 'Checkpoint' genoemd. De doorlaatpost Erez wordt in het Hebreeuws 'Ma'avar Erez' genoemd. Ma'avar bekent 'overgang'.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben het Hebreeuws inderdaad niet machtig. Dus ik ga af op de vertalingen van de woorden door anderen en het gebruik in de praktijk door Israel. Favoriet: doorlaatposten, vooral gebruikt om Palestijnen hinderlijk en minachtend tegen te houden.
Over de eerste alinea: je zou best een punt kunnen hebben, ik denk dat ik het grotendeels wel met je eens zou kunnen zijn.
Wat mij betreft komen we daar op terug.
Maar nu ga ik slapen.
Als dat zo is, waarom wordt dan zo'n belang gehecht aan Jeruzalem? En aan Groot-Israel?quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:20 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, dat zullen ze vast niet doen, want ze doen niets met het geloof. Sommigen zullen hooguit een extra boterham eten om te benadrukken dat ze zich niet aan de regels houden.
[..]
Het gebeurt mij regelmatig dat ik, als Jood, de enige in een gezelschap ben die weet wat er met Goede Vrijdag, Pasen, Hemelvaartsdag en Pinksteren is gebeurd. 35% is inderdaad erg laag, maar dat het laag is verbaast mij niets.
Checkpoint betekent ook niet bepaald doorlaatpost. Meer controlepunt.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:26 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je voorbeeld geeft al genoeg aan. In het Engels worden die dingen consequent 'Checkpoint' genoemd. De doorlaatpost Erez wordt in het Hebreeuws 'Ma'avar Erez' genoemd. Ma'avar bekent 'overgang'.
Dit laat maar weer eens zien hoe voorzichtig je moet zijn met vertaalde teksten. Vertalen is interpreteren, is een oude joodse wijsheid.
Klopt, maar jij struikelt over het woord overgang. Ik betoog dat het woord overgang door de Nederlandse vertalers bedacht is en niet door de Israëlische overheid.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Checkpoint betekent ook niet bepaald doorlaatpost. Meer controlepunt.
Overgang? Betekent dat dat je tegengehouden wordt?
Het overgaan wordt immers wel erg moeilijk gemaakt.
Nu ga ik echt slapen. trusten!
Een deel van die 80% geeft kennelijk niet om de traditionele feestdagen maar heeft wel binding met het land. Dat komt misschien omdat die 80% over het algemeen in Israël geboren is.quote:Op vrijdag 22 april 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom wordt dan zo'n belang gehecht aan Jeruzalem? En aan Groot-Israel?
En ik ken de regels niet, dus weet niet hoe schokkend die extra boterham is, maar om dan kennelijk met 80 % toch heel Jeruzalem te willen hebben???
Dat is mijn punt ook. Ik heb er religieus gezien niets mee, maar ben wel goed op de hoogte. Waarom? Omdat ik het interessant vind.quote:En andersom: als Jood gaan goede vrijdag, pasen, hemelvaart en pinksteren je toch niet aan. Want het nieuwe testament is toch voorbij jouw geloof?
ok dan graag een reactie op deze dan . wat was goed aan de flotilla 1 ,buiten de over datum medicijnen,(ze houden zo veel van de palestijnen dat ze dozen met over datum paracetamol geven , stof in camouflage kleuren voor uniformen van te maken ,gebroken rolstoelen .houten krukken ..en kinderspeelgoed .en buiten terroristen die aan boord waren ,,zo denk je nog steeds niet het is een provocatie .quote:
quote:
quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:49 schreef PhysicsRules het volgende:
Eh, misschien omdat 80% van de Israëli niet religieus is????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |