abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97495955
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Wablief, direct gevolg? Hoe kom jij aan die onzin?
Ga even googelen alsjeblieft, op bvb Der Judenstaat, of de Balfourverklaring .. je onkunde is, erm, triest.
De opkomst van Hitler en WOII hebben gezorgd voor een versnelde toestroom, dat wel, maar meer ook niet.
Zonder WOII was er NOOIT een Israel in huidige vorm geweest. De Balfour-declaratie had iets heel anders voor ogen. Over trieste onkunde gesproken. Man man man.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_97498953
Over de BBC en hun partijdigheid wat betreft Palestina & Israël:

pi_97501956
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zonder WOII was er NOOIT een Israel in huidige vorm geweest. De Balfour-declaratie had iets heel anders voor ogen. Over trieste onkunde gesproken. Man man man.
Ooh, nou gaat het ineens om Israël in de 'huidige vorm', nou de huidige vorm is direct gevolg van de oorlog in 67 en niet van WOII.

Maar vertel, wat hadden Balfour, Rothschild en Weizman volgens dan wel in gedachten met hun 'jewish homeland', anders dan een eigen thuisland voor de Joden? Ze hadden zich de weg naar de joodse staat anders voorgesteld, dat is waar, WOII heeft voor een gigantische stroomversnelling gezorgd, maar de creatie aan zich heeft geen fuck te maken met de tweede wereldoorlog en is dus ook geen 'direct gevolg'.
De creatie is begonnen in het hoofd van Herzl, Der Judenstaat en Altneuland staan aan de wieg van het Zionisme, en toen was Hitler nog een klein jongetje en WOII lag nog dik 40 jaar in de toekomst. 20 jaar later kwam de kans om deze droom stukken sneller te realiseren dan Herzl ooit had durven dromen, het gebied kwam onder Brits mandaat en na een flink potje lobbyen kwam de toezegging dat de Britten zich zullen inzetten om in Palestina een thuisland voor het Joodse volk te verwezenlijken.
Nogmaals ver voor WOII dus. Zo überhaupt is de creatie een direct gevolg van WOI, als het geen mandaatgebied was geweest zou het heel anders zijn gelopen met de staat Israël. Daarnaast, zonder de basis die in de tussenliggende 20 jaar was gelegd hadden al die Joden ook nergens naar toe kunnen vluchten, net voor en tijdens WOII.
pleased to meet you
  maandag 30 mei 2011 @ 17:15:26 #229
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_97502265
Het boek van Bernard Lewis (the Middle East) is een aanrader voor jou moussie. Ik merk dat je wel interesse hebt in de historische kant van het verhaal :)
pi_97503041
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef Nibb-it het volgende:
Het boek van Bernard Lewis (the Middle East) is een aanrader voor jou moussie. Ik merk dat je wel interesse hebt in de historische kant van het verhaal :)
Niet doen moussie. Lewis is een onbetrouwbare oriëntalist, luister naar het advies van Edward Said.

quote:
Bernard Lewis was born to middle-class Jewish parents in Stoke Newington, London. He became interested in languages and history while preparing for his bar mitzvah.

Jacob Weisberg has described Lewis as "perhaps the most significant intellectual influence behind the invasion of Iraq". Michael Hirsh has attributed to him the view that regime change in Iraq would provide a jolt that would "modernize the Middle East" and suggested that Lewis' allegedly 'Orientalist' theories about "What Went Wrong" in the Middle East, and other writings, formed the intellectual basis of the push towards war in Iraq.

It is a common phenomenon among Western students of the Orient to fall in love with a civilization. Such love often ends in bitter impatience when reality fails to conform to the ideal. The rage, in this instance, is that of the Western scholar. His beloved civilization is sick. And what would be more heartwarming to an old Orientalist than to see the greatest Western democracy cure the benighted Muslim?

Lewis is known for his literary sparrings with Edward W. Said, the Palestinian-American literary theorist whose aim was to deconstruct what he called Orientalist scholarship. Said, a professor at Columbia University, characterised Lewis's work as a prime example of Orientalism in his 1978 book Orientalism.

Said asserted that the field of Orientalism was political intellectualism bent on self-affirmation rather than objective study, a form of racism, and a tool of imperialist domination.
pi_97507193
De vuile waarheid over de Israëlische lobby in Amerika en waarom Amerika nooit een neutrale partij zal zijn in de pogingen de zionistische kolonisatie en agressie te beëindigen:
quote:
Then came a moment that was, for me, the most shocking experience I ever had during my years working for the United States government.

William Safire, the most influential New York Times columnist, phoned me in a rage. He told me that he knew for a fact that neither Levin nor I had drafted the letter. He said that he knew that the letter was written by an aide to the leader of the Labor Party opposition in Israel, Shimon Peres. He said that aide, one Yossi Beilin, had hand-delivered the text to me, and that I had convinced Levin to circulate it. He said that my goal was to unseat Shamir and replace him with Peres.

I almost laughed. The very idea that a Senate aide had such power was astounding. But then Safire asked if I thought it was appropriate for a Senate aide to be the agent of a foreign political party, and what would Levin think when he read about that in Safire's column.

That was scary. As a Senate aide, I had sworn allegiance to the United States and the Constitution. I also had a security clearance. This could be serious.

I told Safire that I had written the draft and that Levin had (as is his wont) extensively edited it. I told him I had no idea who Beilin was (which was the truth). Safire then got really nasty and told me that he knew I was lying because he had the story on good authority (Israeli U.N. ambassador Binyamin Netanyahu and AIPAC's number two guy, Steve Rosen, who was subsequently indicted for espionage). I said I didn't care who he heard it from, it was a lie. Additionally, Levin had undertaken the initiative to help Israel because he thought that if Israel ruled out territorial withdrawal, the conflict would never end.

The call concluded with Safire backing down after warning me that if he ever found out I was lying, I would be "finished." He said he would not write the column because — get this — in the end he believed me more than his sources.

And that was that. Nothing more happened with the Letter of 30, except that after the vicious attacks on Levin, few senators have challenged the Israeli government or AIPAC since.

So what's the moral? It is this: Criticizing Israel is dangerous business. On what other issue would a New York Times columnist call a Senate staffer and threaten to destroy his career? None. And why was a New York Times columnist acting as if he was working for the Israeli government? Safire wasn't a journalist that day; he essentially was a representative of the Israeli government.
http://politicalcorrection.org/fpmatters/201105270008
pi_97507678
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Ooh, nou gaat het ineens om Israël in de 'huidige vorm', nou de huidige vorm is direct gevolg van de oorlog in 67 en niet van WOII.

Zucht... nee het gaat niet perse om de grenzen, het gaat om Israel als soevereine, joodse staat. Dat was helemaal niet de bedoeling:

quote:
Foreign Office
November 2nd, 1917

Dear Lord Rothschild,

I have much pleasure in conveying to you, on behalf of His Majesty's Government, the following declaration of sympathy with Jewish Zionist aspirations which has been submitted to, and approved by, the Cabinet.

"His Majesty's Government view with favour the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, and will use their best endeavours to facilitate the achievement of this object, it being clearly understood that nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine, or the rights and political status enjoyed by Jews in any other country."

I should be grateful if you would bring this declaration to the knowledge of the Zionist Federation.

Yours sincerely,
Arthur James Balfour

Kanttekeningen

De notities die werden gemaakt tijdens de besprekingen van de verklaring verduidelijken sommige details over het woordgebruik. Het woord tehuis in plaats van staat werd opzettelijk gebruikt en de Britten deden in de jaren die volgden heel wat moeite om te ontkennen dat de oprichting van een Joodse staat ooit de bedoeling was geweest, onder meer via de Churchill White Paper van 1922. Privé gaven Britse functionarissen, waaronder Balfour, wel toe dat de interpretatie van de zionisten het uiteindelijke resultaat zou zijn.

Via de tekst wilde men ook duidelijk maken dat het Joods tehuis niet het hele Palestina zou bestrijken. Edwin Montagu, minister van Buitenlandse Zaken van India en een antizionistische Jood, zorgde ervoor dat de tekst rekening hield met de rechten van de niet-Joodse gemeenschappen in Palestina en ook met de positie van Joden in andere landen, omdat hij wilde vermijden dat de verklaring anders wellicht tot antisemitische acties zou kunnen leiden.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_97507744
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:17 schreef Monidique het volgende:
De vuile waarheid

de zionistische kolonisatie en agressie

[..]

http://politicalcorrection.org/fpmatters/201105270008

:')

[ Bericht 4% gewijzigd door Die_Hofstadtgruppe op 30-05-2011 20:13:24 ]
pi_97507876
Inderdaad, dat was misschien te politiek-incorrect van me. Die woorden willen we helemaal niet horen.
pi_97508004
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Monidique het volgende:
Inderdaad, dat was misschien te politiek-incorrect van me. Die woorden willen we helemaal niet horen.
Nou inderdaad, die Zionistische kolonisatie en agressie op grote schaal. Hele stukken land worden bruut bezet en toegevoegd aan Groot-Israel, daarbij gesteund door de oppermachtige Joodse lobby die hun vieze smerige vingers diep in de hoofden van de Joden-slaaf Amerika hebben gepland.
De genocide die gepleegd wordt op het arme Palestijnse slachtoffervolk die in rap tempo in aantal afnemen terwijl de Joden hun grondgebied met grote stukken land uitbreiden.
Het is een bloody shame!
pi_97508389
Ik zie dat mijn misschien wat politiek-incorrecte, maar wel al te redelijke observatie al heel wat irrationeel gedoe losmaakt. Precies zoals ik verwachtte.
pi_97508530
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zucht... nee het gaat niet perse om de grenzen, het gaat om Israel als soevereine, joodse staat. Dat was helemaal niet de bedoeling:
Dit hier
quote:
Privé gaven Britse functionarissen, waaronder Balfour, wel toe dat de interpretatie van de zionisten het uiteindelijke resultaat zou zijn.
is een heel belangrijke zin. Zoals je misschien weet vierde het antisemitisme toen hoogtij in Europa, en als er in die verklaring 'jewish state' had gestaan ipv 'national home' hadden de antisemieten uiteraard tegen gestemd. De joden wegwerken naar een flink stuk verderop zagen ze wel zitten, maar helpen bij het oprichten van een eigen staat, ben je nou helemaal betoeterd.
pleased to meet you
pi_97508965
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:44 schreef Monidique het volgende:
Ik zie dat mijn misschien wat politiek-incorrecte, maar wel al te redelijke observatie al heel wat irrationeel gedoe losmaakt. Precies zoals ik verwachtte.
Nou zeg. Heb je toch even midden in de roos geschoten met je scheermesscherpe analyse.
pi_97509008
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Dit hier

[..]

is een heel belangrijke zin. Zoals je misschien weet vierde het antisemitisme toen hoogtij in Europa, en als er in die verklaring 'jewish state' had gestaan ipv 'national home' hadden de antisemieten uiteraard tegen gestemd. De joden wegwerken naar een flink stuk verderop zagen ze wel zitten, maar helpen bij het oprichten van een eigen staat, ben je nou helemaal betoeterd.
Een heel belangrijke zin waar dus geen enkele bron voor is maar die in je straatje past neem je aan en de feitelijkheden negeer je. Zoals gewoonlijk dus.
pi_97512130
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Een heel belangrijke zin waar dus geen enkele bron voor is maar die in je straatje past neem je aan en de feitelijkheden negeer je. Zoals gewoonlijk dus.
Peter Mansfield, the Arabs ..

Een uitspraak van Weizman, goede vriend van Rothschild, zo'n 10 jaar voor Balfour
quote:
A state cannot be created by decree, but by the forces of a people and in the course of generations. Even if all the governments of the world gave us a country, it would only be a gift of words. But if the Jewish people will go build Palestine, the Jewish State will become a reality—a fact.
Nou kan die natuurlijk 10 jaar later van mening verandert zijn, dat is mogelijk, maar het is waarschijnlijker dat de politieke omstandigheden voorzichtigheid gebieden bij de woordkeuze. Je kwam zelf al aan met die whitepaper, want denk je had er gebeurt als er staat had gestaan ipv national home, dan waren de rapen helemaal gaar geweest.
pleased to meet you
pi_97525596
Dat is het grappige aan deze discussie en daarom gaat zij oneindig door: het onderwerp verspringt telkens weer.
Er zijn allerlei aspecten aan dit probleem en die worden naar willekeur door elkaar gehaald.
Alles wordt gebruikt om de macht van de sterke te laten prevaleren over het recht van de verstandige.
Om fanatisme en scherpslijperij de kans te geven begrip en empathie te onderdrukken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 01:30:08 #242
93664 waht
Mushir
pi_97526365
Volgens mij zet deze discussie voort omdat er een fundamenteel verschil van mening is over waar het conflict begon. Hierbij treft de ene of de andere kant blaam voor het in gang zetten van het conflict. En uiteraard zijn er vele invalshoeken die totaal los van elkaar staan. Hierdoor is er geen objectieve waarde aan te geven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_97528711
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 00:58 schreef Kees22 het volgende:
Dat is het grappige aan deze discussie en daarom gaat zij oneindig door: het onderwerp verspringt telkens weer.
Er zijn allerlei aspecten aan dit probleem en die worden naar willekeur door elkaar gehaald.
Alles wordt gebruikt om de macht van de sterke te laten prevaleren over het recht van de verstandige.
Om fanatisme en scherpslijperij de kans te geven begrip en empathie te onderdrukken.
Zolang je de joden maar nooit gelooft komt het wel goed he Keessie?
pi_97548755
Ik denk dat velen weer erg blij zijn op fok .
=

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4076176,00.html

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 31-05-2011 22:04:08 ]
pi_97550565
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:47 schreef C_N het volgende:
iran,, moorden van Israelishe kinderen en zelfmoord bom aanvallen is een moslim duty /

Ja? Wie denk je dat er blij zijn? Geef eens namen.
pi_97551625
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

Ja? Wie denk je dat er blij zijn? Geef eens namen.
goh je reageer erg snel .voel jij je aangesproken ?
pi_97552282
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:03 schreef C_N het volgende:

[..]

goh je reageer erg snel .voel jij je aangesproken ?
Nou, kom op. Durf die namen toch eens te noemen. Over wie had je het?
pi_97552283
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:47 schreef C_N het volgende:
iran,, moorden van Israelishe kinderen en zelfmoord bom aanvallen is een moslim duty /

Hooguit blij dat er zo weinig moslims naar hem luisteren, het zou me wat zijn als ze dat wel deden. Voor de rest vind ik het opvallend dat hoe harder die man aandringt des te minder aanslagen worden er gepleegd
pleased to meet you
pi_97552716
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Hooguit blij dat er zo weinig moslims naar hem luisteren, het zou me wat zijn als ze dat wel deden. Voor de rest vind ik het opvallend dat hoe harder die man aandringt des te minder aanslagen worden er gepleegd
idd wie neem iran nog serieus vandaag de dag. en gelukkig maar dat niet iedere moslim naar hem luisterd

en
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, kom op. Durf die namen toch eens te noemen. Over wie had je het?
waarom zou ik geen namen durven te noemen ??
ik had het niet over iemand in het algemeen
quote ,,Ik denk dat velen weer erg blij zijn op fok ...einde quote
maar aan jou reakties te oordelen voel jij je schijnbaar erg aan gesproken ,zo trek je conclusie .
pi_97552845
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:26 schreef C_N het volgende:

waarom zou ik geen namen durven te noemen ??
Omdat je ze niet noemt. Noem eens namen of trek je loze stelling terug.

quote:
aan jou reakties te oordelen voel jij je schijnbaar erg aan gesproken ,zo trek je conclusie .
Vind je dat kies? Dergelijke lage, vuile beschuldigingen? Ik vind het nogal, ik wou zeggen kinderachtig, maar gezien de walgelijke, hatelijke, ongefundeerde beschuldigingen zou dat te onschuldig klinken. Is dat hoe jij altijd omgaat met mensen die jou vragen stellen, ze uitmaken voor alles wat in jouw kennelijk zieke hoofd opkomt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')