quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:11 schreef MissMSX het volgende:
Zo, mega-egopost.
Ik ben ook weer van de partij. Na een maand niet gelopen te hebben heb ik mezelf weer een schop onder m'n hol gegeven en ben les 7 gaan lopen.
Heb het lopen op een vast aantal bpm overboord gegooid en ga nu weer lekker in m'n eigen tempo. Dat is traag, maar zo is het voor nu wel lekkerder lopen. Geen last van verzuurde benen gehad.
Lang leve holschoppen
complimenten voor beiden !!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:20 schreef Vitapientje het volgende:
Zo, net weer een rondje gelopen met Evy. Het ging niet echt lekker. Ik had om 6 uur soep gegeten en ben om half 8 gaan lopen. Die soep zat me toch niet echt lekker.
Maar ik heb wel het lopen volgehouden (1x1 2x2 en 2x3 minuten).
De pijn in mijn lies was al minder geworden in de loop van de dag. Toen ik net begon speelde het weer op, maar ik heb rustig aan gedaan en de pijn trok weg.
Nadeel alleen van mijn nieuwe schoenen is dat er heel harde naden in de (inleg)zool zitten. Ik heb nu dus beginnen blaren onder beide voeten. Iemand een idee wat je daar aan kan doen? Sportsokken, naadloze sokken, geen sokken? Iemand een tip?
Ik moet wel zeggen, als ik lees hoe ver sommige al kunnen lopen en in welke tijd ben ik benieuwd hoe en of ik dat ooit ga halen!
In de moderne iPods zit wel gps. Daarbij is er een oplossing van Nike voor de iPod. Misschien ook de moeite van het proberen waard.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:43 schreef Schadenfreude het volgende:
Dank voor je reactue, maar ik heb geen smartphone. Wel een iPod touch maar ik denk niet dat daar GPS in zit. Zijn er ms apps of andere programmas (evy?) waarin een soort van tijdschema zit zodat ik niet steeds op m'n horloge hoef te kijken?
quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:39 schreef slacker_nl het volgende:
Gaat lekker, volgens Runkeeper heb ik de langste afstand gerend en is m'n snelheid bijna 9 km/h. Wat dus betekend dat ik sneller aan het lopen ben en ik houd het vol dus! Het gaat berelekker.
The WHUT?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:50 schreef exile79 het volgende:
Ben nu twee maanden bezig, en conditioneel merk ik duidelijk verbeteringen, maar de pokkel is nog net zo dik, schiet niet echt op.
Loop je alleen, of doe je ook nog andere dingen? Lopen icm krachttraining zorgt voor een strakkere pokkel (neem aan dat je buikje bedoeld).quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:50 schreef exile79 het volgende:
Ben nu twee maanden bezig, en conditioneel merk ik duidelijk verbeteringen, maar de pokkel is nog net zo dik, schiet niet echt op.
Ok, dat is mooi om te weten. Ik ga ook zeker door hoor, maar misschien kan ik op de dagen dat ik niet ren thuis wat oefeningen gaan doen. We zullen zien.quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:46 schreef Vitapientje het volgende:
exile79, je moet ook geduld hebben... Twee maanden is om af te vallen bij je buik niets. Als iets moeilijk weg te krijgen is, is het je buik wel. Rustig doorlopen en gezond eten (heel makkelijk in de lente met al dat lekkere groente en fruit). En wellicht combineren met buikspieroefeningen.
Je maakt een grap toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:52 schreef Ach3r0n het volgende:
Viking84, jouw snelheid valt nog wel een beetje tegen. Heb je voor je gevoel maximaal gelopen, of had je nog wat over?
Lijkt me best frustrerend om zo langzaam te lopen
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:52 schreef Ach3r0n het volgende:
Viking84, jouw snelheid valt nog wel een beetje tegen. Heb je voor je gevoel maximaal gelopen, of had je nog wat over?
Lijkt me best frustrerend om zo langzaam te lopen
Lekker Thrilled! Dat trotse gevoel is toch een van de belangrijkste drijfveren om te blijven lopen. Binnen een maand van 6.5 naar 10. Spannend! Welke loop is het die jullie gekozen hebben?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:47 schreef Thrilled het volgende:
lol
Nja gister voor het eerst mijn nieuwe schoenen kunnen testen en oh-my-god wat lopen die lekker!Zoveel vering, correctie en steun ten opzichte van mijn vorige schoenen.. Dit maakt het hardlopen gewoon 10 keer leuker! Ze zijn me echt elke euro waard!
Kheb samen met een maat een route in de buurt gelopen wat ze het bolwerk noemen, voetpad met allemaal heuvels rondom het centrum, langs een singel. Schitterende wandelroute maar die heuvels waren slopend! In ieder geval achteraf gemeten was het 6,46 km met een tijd van 37 minuten en 15 seconden, ofwel: 10,4 km/u! We waren enorm trots op onszelf en beide gesloopt.. Beetje spierpijn in de kuiten en scheenbenen, maar dat komt wel weer goed..
Ons ook allebei ingeschreven voor de loop van 18 juni, allebei 10 km dus we kunnen niet meer terug
Dat trotse gevoel is inderdaad mijn 'high' denk ik, want dat motiveert mij echt voor andere hardloopsessies. En we hebben ons ingeschreven voor de PZC Familieloop, keuze tussen 3 km, 10 km of 21,1 km. Is dus 'maar' een halve marathon, maar de 21,1 vond ik teveel van het goede..quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Lekker Thrilled! Dat trotse gevoel is toch een van de belangrijkste drijfveren om te blijven lopen. Binnen een maand van 6.5 naar 10. Spannend! Welke loop is het die jullie gekozen hebben?
Ik heb vanmorgen voor de 5de keer mijn ronde in de duinen gedaan. Gelukkig begin ik wat verbetering in tijd te merken, want mijn benen voelen nog steeds loodzwaar na afloop. Als ik het laatste duin naar het strand op ga heb ik een soort van omgekeerde hoogtevrees. Zolang ik naar het rulle zand kijk lukt het nog wel maar zodra ik kijk hoever ik nog moet dan worden mijn benen ineens vloeibaar. Toch ben ik vandaag een stukje dichter bij de top gekomen dan vorige week. Volgende week weer een nieuwe kans!
Mijn loop, voor wie wil kijken.
Hoe en waar heb jij je schoenen uitgekozen? Ik ren op dit moment met tennisschoenen, redelijk harde zool, maar misschien dat andere schoenen nog veel betere vering en steun bieden? Ik heb niet zo snel last van blessures oid, maar vraag me wel af wat voor jou het grootste verschil is met je nieuwe schoenen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:47 schreef Thrilled het volgende:
lol
Nja gister voor het eerst mijn nieuwe schoenen kunnen testen en oh-my-god wat lopen die lekker!Zoveel vering, correctie en steun ten opzichte van mijn vorige schoenen.. Dit maakt het hardlopen gewoon 10 keer leuker! Ze zijn me echt elke euro waard!
Kheb samen met een maat een route in de buurt gelopen wat ze het bolwerk noemen, voetpad met allemaal heuvels rondom het centrum, langs een singel. Schitterende wandelroute maar die heuvels waren slopend! In ieder geval achteraf gemeten was het 6,46 km met een tijd van 37 minuten en 15 seconden, ofwel: 10,4 km/u! We waren enorm trots op onszelf en beide gesloopt.. Beetje spierpijn in de kuiten en scheenbenen, maar dat komt wel weer goed..
Ons ook allebei ingeschreven voor de loop van 18 juni, allebei 10 km dus we kunnen niet meer terug
Dan zal je denk ik niet zo snel van dat buikje afkomen. Wat al veel zou schelen is buikspieroefeningen. Ik ben hoe dan ook voorstander om ook krachttraining erbij te doen. Spieren verbranden energie, dus hoe meer spieren je hebt hoe meer je in rust verbrand. Om even aan te geven, ik doe aan en krachttraining en hardlopen en ben in 2 maanden tijd maar 2 kg af gevallen (let ook op m'n eten hoor). Maar het gaat allemaal niet zo rap. Geduld!quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:13 schreef exile79 het volgende:
Ik loop alleen icm met steeds gezonder eten.
Wel jammer dat spieren meer wegen dan vet. Dus wanneer je wel (zichtbaar) slanker bent valt dat soms niet te zien op de weegschaal, sommige mensen hechten veel te veel waarde aan een getalletje en kijken niet in de spiegel. Als je wil afvallen zou ik ook zeker krachttraining erbij doen!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan zal je denk ik niet zo snel van dat buikje afkomen. Wat al veel zou schelen is buikspieroefeningen. Ik ben hoe dan ook voorstander om ook krachttraining erbij te doen. Spieren verbranden energie, dus hoe meer spieren je hebt hoe meer je in rust verbrand. Om even aan te geven, ik doe aan en krachttraining en hardlopen en ben in 2 maanden tijd maar 2 kg af gevallen (let ook op m'n eten hoor). Maar het gaat allemaal niet zo rap. Geduld!
Sowieso denk ik dat hardlopen om af te vallen in zichzelf een te dunne motivatie is om het vol te houden. In de andersheid jaar dat ik loop ben ik 11 kilo afgevallen maar het gevoel van tijdens en na het lopen is wat me steeds weer drijft om die schoenen aan te trekken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:14 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Wel jammer dat spieren meer wegen dan vet. Dus wanneer je wel (zichtbaar) slanker bent valt dat soms niet te zien op de weegschaal, sommige mensen hechten veel te veel waarde aan een getalletje en kijken niet in de spiegel. Als je wil afvallen zou ik ook zeker krachttraining erbij doen!
Eens. Ik ben ook gaan hardlopen om een betere conditie te krijgen, om iets aan mezelf te bewijzen en om die kick die ik ervan krijg. Volgens mij val ik er (nog?) helemaal niet van af. M'n lichaam is wel wat gestroomlijnder geworden, maar echt afvallen, nee.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Sowieso denk ik dat hardlopen om af te vallen in zichzelf een te dunne motivatie is om het vol te houden. In de andersheid jaar dat ik loop ben ik 11 kilo afgevallen maar het gevoel van tijdens en na het lopen is wat me steeds weer drijft om die schoenen aan te trekken.
Ik heb ze gekocht bij Koole sport ( http://www.koolesport.nl/ ) , een sportwinkel die wat persoonlijker / verder gaat dan de standaard sportzaak. Vond het een hele prettige ervaring en ook de verkoper was erop uit om mij goede schoenen te verkopen, in plaats van meer euro's te verdienen..quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:51 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Hoe en waar heb jij je schoenen uitgekozen? Ik ren op dit moment met tennisschoenen, redelijk harde zool, maar misschien dat andere schoenen nog veel betere vering en steun bieden? Ik heb niet zo snel last van blessures oid, maar vraag me wel af wat voor jou het grootste verschil is met je nieuwe schoenen.
Oke dankje, ik woon in de buurt van Rotterdam. Ik zag dat die winkel in middelburg lag, dus op zich valt dat nog wel mee, zou natuurlijk wel fijn zijn als er een soortgelijke winkel in deb uurt van rotterdam ligt. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel meer waarde zo'n speciale schoen dmv video opname heeft tegenover een 'gewone' sportschoen. Voordat jij over ging naar die speciale op maat gemaakte schoenen, liep je toen al op sportschoenen of zijn dit de eerste schoenen waarmee je liep?quote:Op zondag 22 mei 2011 10:15 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik heb ze gekocht bij Koole sport ( http://www.koolesport.nl/ ) , een sportwinkel die wat persoonlijker / verder gaat dan de standaard sportzaak. Vond het een hele prettige ervaring en ook de verkoper was erop uit om mij goede schoenen te verkopen, in plaats van meer euro's te verdienen..
Het grootste verschil is toch echt de demping/vering en de correctie van de zool. Hiervoor liep ik op asics met superdunne zolen. Hierdoor moest ik zelf veel meer moeite doen om de volgende stap te zetten en dat gaat nu bijna vanzelf doordat ik automatisch 'doorrol' in de volgende stap.. ook moet ik veel minder zelf nadenken hoe ik mijn voet neerzet omdat die schoenen dat toch wel corrigeren.. dus nu kan ik veel meer ontspannen en soepeler lopen, wat het al een stuk leuker maakt
Wat ik dan voor jou wel kan aanraden is om ook zo'n zaak op te zoeken (weet niet waar je woont..) en misschien met je huidige schoenen zo'n opname laten maken.. als zij zeggen dat je andere schoenen nodig hebt, misschien een overweging waard om dat dan ook te doen?
Ik ben in ieder geval niks anders dan positief!
Je kan voor dat soort advies terecht bij elke echte hardloopwinkelquote:Op zondag 22 mei 2011 10:42 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Oke dankje, ik woon in de buurt van Rotterdam. Ik zag dat die winkel in middelburg lag, dus op zich valt dat nog wel mee, zou natuurlijk wel fijn zijn als er een soortgelijke winkel in deb uurt van rotterdam ligt. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel meer waarde zo'n speciale schoen dmv video opname heeft tegenover een 'gewone' sportschoen. Voordat jij over ging naar die speciale op maat gemaakte schoenen, liep je toen al op sportschoenen of zijn dit de eerste schoenen waarmee je liep?
Loop jij nog wel? Ik zie je hier nooit meer postenquote:Op zondag 22 mei 2011 11:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Je kan voor dat soort advies terecht bij elke echte hardloopwinkelBv De Hardloopwinkel, Run2Day etc
Niet echt meer... Werk sloopt me toch wel aardig, een ritme hebben is best gek volgens m'n lichaamquote:Op zondag 22 mei 2011 11:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Loop jij nog wel? Ik zie je hier nooit meer posten.
Nope! Hebben we als groep besloten (vader, vriend en ik)quote:Op zondag 22 mei 2011 12:16 schreef slacker_nl het volgende:
GotC, ik begrijp hieruit dat je niet in Delft gaat lopen met Hemelvaart?
Anyhows, deze week licht trainen, zondag 7km in Almere en de donderdag erop 5km in Delft. Zin in!
Ah oke, dankje, zal misschien binnenkort maar eens kijken. Heb jij ook op die manier jouw schoenen gehaald?quote:Op zondag 22 mei 2011 11:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Je kan voor dat soort advies terecht bij elke echte hardloopwinkelBv De Hardloopwinkel, Run2Day etc
Zonder naar de filmpjes gekeken te hebben toch een reactie. Ik train met een loopgroep en daar wordt elke week aandacht gegeven aan looptechnieken. Daar komt o.a. landen op de voor/middenvoet aan bod. Misschien is het een idee om eens mee te doen bij zo'n loopgroep? Ik ben er heel positief over, het motiveert, ik hoef geen intervaltraining door de weeks te doen (dat doen we dus met die loopgroep) en het is redelijk sociaal want je leert nieuwe mensen kennen (voornamelijk vrouwen, huge huge plus vind ik zelfquote:Op zondag 22 mei 2011 13:28 schreef Cudles het volgende:
Ik ga maar eens letten op mijn looptechniek. Ik ben een heel striker en dat is helemaal fout. Morgen eens proberen er op te letten met deze filmpjes in mijn achterhoofd. Zal er vast super pro uit zienIemand ervaring met het switchen van heel naar forefoot striken?
En dat is waar, wanneer hoe? Ik moet nog een 5km wedstrijd vinden om tegen een vriend van me te gaan rennen, wie het eerst finished mag bier aan de ander lappen, zoek nog een leuke wedstrijd om dat te gaan doenquote:Op zondag 22 mei 2011 12:25 schreef GotC het volgende:
Nope! Hebben we als groep besloten (vader, vriend en ik). De volgende wedstrijd van het Running Circuit doen we wel weer mee, denk ik.
Ik ben gemotiveerd vanwege een paar redenen:quote:Op zondag 22 mei 2011 22:07 schreef marleenhoofd- het volgende:
Hallo,
Vinden jullie hardlopen ook echt leuk? Ikzelf vind ik het namelijk niet leuk op het moment, achteraf heb ik er altijd wel een goed gevoel over.
Ik wil graag hardlopen om een redelijke conditie te krijgen/behouden en ik hoop er ook wat mee af te vallen, maar telkens als ik ermee begin ben er ik erg gemotiveerd en houd ik het een paar weken vol om 2 a 3 keer per week hard te lopen. Totdat er iets is waardoor het bijvoorbeeld een week minder goed uitkomt en dan stop ik weer helemaal mee. De laatste keer dat ik weer begonnen was, lukte het me na 3 weken training 35 minuten te kunnen rennen, ik was hier zelf wel tevreden over. Toen ging ik echter een week op vakantie, waar ik nu al 2 weken van terug ben, maar ik heb niet meer hardgelopen.
Mijn vraag is dus eigenlijk hoe jullie gemotiveerd blijven om uberhaupt gaan en als je vertrokken bent om aan het rennen te blijven? Ik heb meestal echt geen zin en als mijn mp3-speler leeg is, ga ik sowieso niet.
Nu ga ik overigens wel even want ik heb net het programma XXL gezien en dat was wel een goede motivator.
Dat is inderdaad wel een mooie lijst. Aan een wedstrijd meedoen vind ik zelf wel een grote drempel, ik heb het gevoel dat ik daarvoor wel goed moet zijn, hetzelfde geldt voor aanmelden bij een loopgroep. 3,4,en 8 spreken me erg aan en dat zou voldoende moeten zijn. Ik zwem niet (zou ik wel kunnen gaan doen) ik dans wel, dat vind ik erg leuk (veel leuker dan hardlopen) maar zo'n les is maar eens per week en dat vind ik niet genoeg sport.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:27 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik ben gemotiveerd vanwege een paar redenen:
1) Zat emotioneel en lichamelijk in een diep dal en door o.a. meer bewegen ben ik uit dat dal geklommen.
2) Vanwege 1) heb ik mezelf een doel gegeven, het uitlopen van de Dam tot Dam loop. Daar loop ik nu voor. Dat grijpbare doel motiveert. Maar heb inmiddels wel enkele mijlpalen erbij gepakt, de 7 km in Almere en de 5km in Delft volgende week. Dat zrogt er voor mij voor dat ik blijf lopen en dat ik weet waarom ik het doe
3) De endorfine verslaving, dat stofje is gewoon lekker en wil er meer van
4) Over een jaar wil ik eruit zien als een sportief iemand, geen buikje, lenig. Lopen helpt me daarbij
5) Het lopen in een loopgroep helpt het lopen ook leuk te maken
6) De afwisseling met zwemmen. Als je geen zin hebt om te lopen kun je ook een keer gaan zwemmen. Net zo goed voor de conditie en je traint er zelfs meer spieren door, je gehele lichaam is bezig.
7) Zorgen dat je mp speler altijd opgeladen is. Bij mij zijn dat m'n telefoons. Beide hebben GPS, een playlist en Endomondo, dus ik kan altijd rennen met een device die alles voor me bijhoudt. Geen excuus en anders spul ind e lader, wacht ik een uurtje en gaan.
8) Merkbaar fitter, merkbaar vrolijker, merkbaar irritanter voor mensen op werk
Zoals ik zei liep ik hiervoor op asics en dat zijn op zich wel sportschoenen, maar gewoon standaard schoenen met een dunne, neutrale zool.. en als je geen neutrale stand van je voet hebt zijn het geen goede schoenen..quote:Op zondag 22 mei 2011 10:42 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Oke dankje, ik woon in de buurt van Rotterdam. Ik zag dat die winkel in middelburg lag, dus op zich valt dat nog wel mee, zou natuurlijk wel fijn zijn als er een soortgelijke winkel in deb uurt van rotterdam ligt. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel meer waarde zo'n speciale schoen dmv video opname heeft tegenover een 'gewone' sportschoen. Voordat jij over ging naar die speciale op maat gemaakte schoenen, liep je toen al op sportschoenen of zijn dit de eerste schoenen waarmee je liep?
als je met een beginnergroep loopt zijn er altijd mensen die veel meer of net zo prutsen dan jij. Dan valt het allemaal heel erg meequote:Op maandag 23 mei 2011 00:03 schreef marleenhoofd- het volgende:
Daar moet ik toch nog even een nachtje over slapen, ik heb een universitaire sportkaart en volgens mij kun je daar ook mee bij een hardloopgroep, maar ik denk niet dat ik dat wil. Ik vind het niet zo'n prettig idee dat iedereen dan ziet hoe ik aan het prutsen ben.
Yupquote:Op zondag 22 mei 2011 21:15 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Ah oke, dankje, zal misschien binnenkort maar eens kijken. Heb jij ook op die manier jouw schoenen gehaald?
Nja, we gaan geen echt leuke wedstrijden doenquote:Op zondag 22 mei 2011 21:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zonder naar de filmpjes gekeken te hebben toch een reactie. Ik train met een loopgroep en daar wordt elke week aandacht gegeven aan looptechnieken. Daar komt o.a. landen op de voor/middenvoet aan bod. Misschien is het een idee om eens mee te doen bij zo'n loopgroep? Ik ben er heel positief over, het motiveert, ik hoef geen intervaltraining door de weeks te doen (dat doen we dus met die loopgroep) en het is redelijk sociaal want je leert nieuwe mensen kennen (voornamelijk vrouwen, huge huge plus vind ik zelf). Ik heb vroeger geleerd op de hiel te landen, maar wordt dus inmiddels afgeraden omdat je het tempo verliest en te lang grondcontact hebt.
[..]
En dat is waar, wanneer hoe? Ik moet nog een 5km wedstrijd vinden om tegen een vriend van me te gaan rennen, wie het eerst finished mag bier aan de ander lappen, zoek nog een leuke wedstrijd om dat te gaan doen
Ik ben jaloers op jou en je nieuwe schoenen! Ik heb ook wel nieuwe schoenen, maar die zijn met minder zorg uitgezocht en waarschijnlijk iets minder flitsendquote:Op maandag 23 mei 2011 17:44 schreef Thrilled het volgende:
Haha herkenbare verhalen over de jogging/pyjama broekIedereen is hetzelfde en niemand kan gelijk het maximale rennen.. we zitten allemaal in hetzelfde schuitje
Ik ga zometeen weer een rondje doen op mn nieuwe schoenen, net iets meer dan 6 km en hopen dat ik nergens last van krijg!
Ik vind dat altijd zo overdreven van die mensen die helemaal in zo'n speciaal outfit lopen dat ontzettend strak op de huid zit. ik doe altijd mijn best om die mensen in te halenquote:Op maandag 23 mei 2011 15:11 schreef Vitapientje het volgende:
Ik loop alleen, maar ik schaamde me de eerste keer ook dood toen ik mijn rondje deed en nog steeds af en toe (aan het einde van mijn ronde). Helemaal als ik dan word ingehaald door een atletische hinde in een smashing outfit. Ik voel me dan een sloffende hobbezak met mijn oude joggingbroek (die ik de laatste tijd ook af en toe als pyjamabroek gebruikte). Maar goed, iedereen moet het leren en iedereen die hardloopt is waarschijnlijk zo begonnen. Dus ik trek me er weinig van aan. Op den duur loop ik er hopelijk ook zo bij en is het het waard om een glimmend roze pakje te kopen
Idd. Ik loop altijd in oude shirts. Beetje zonde om nieuwe shirt daarvoor te gebruiken als ze na een uurtje toch kletnat de was in gaan. Ik begrijp ook niet dat mensen zich schamen tijdens het hardlopen. Je bent ten minste bezig. Krijg zelf eigenlijk alleen maar goedkeurende blikken, en dat is echt niet vanwege mijn fancy outfit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:28 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo overdreven van die mensen die helemaal in zo'n speciaal outfit lopen dat ontzettend strak op de huid zit. ik doe altijd mijn best om die mensen in te halen. Gewoon een tshirt en een korte broek voor mij hoor.
Ik heb de eerste maanden ook in een oude joggingbroek en een skipulley gelopen, maar kreeg op een gegeven moment een mooi Nike shirt. Toen merkte ik hoeveel lekkerder dat was. Transpiratie wordt minder en dat wat er is wordt beter afgevoerd. Daarna ook eens een tight geprobeerd en nu hoef ik niet meer terug. Het zit veel lekkerder allemaal!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:28 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo overdreven van die mensen die helemaal in zo'n speciaal outfit lopen dat ontzettend strak op de huid zit. ik doe altijd mijn best om die mensen in te halen. Gewoon een tshirt en een korte broek voor mij hoor.
Heeft helemaal níks met interessantdoenerij te maken (tenzij je net begint, misschien). Ik heb de hele herfst en winter in een trainingsbroek en een katoenen shirt + trui gelopen en je kon m'n kleren echt uitwringen als ik thuis kwam. Nu loop ik in een kort broekje en shirtje die speciaal voor hardlopen bedoeld zijn en ik heb geen last meer van plakkende shirts etc. Maakt echt veel verschil.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:28 schreef Turalyon het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:03 schreef abraham het volgende:
Scheelt natuurlijk ook dat met al dat rennen het tempo er aardig in komt. Afgelopen zondag in Den Haag de 10k op bijna 11 km/h afgelegd.
Ik loop altijd in een tight, en hardloopshirtje. Kan me dan alsnog niet schelen wie me inhaalt ofzo, in de winter heb ik het lekker warm, als het regent is de kleding binnen een paar tellen weer droog..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:28 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Ah oke, tja zelf nooit geprobeerd, dus idd lekker oordelen van mijquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heeft helemaal níks met interessantdoenerij te maken (tenzij je net begint, misschien). Ik heb de hele herfst en winter in een trainingsbroek en een katoenen shirt + trui gelopen en je kon m'n kleren echt uitwringen als ik thuis kwam. Nu loop ik in een kort broekje en shirtje die speciaal voor hardlopen bedoeld zijn en ik heb geen last meer van plakkende shirts etc. Maakt echt veel verschil.
Voor de stroomlijnquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:37 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Ah oke, tja zelf nooit geprobeerd, dus idd lekker oordelen van mij. Maar goed, heb zelf niet zoveel problemen met ontzettend plakkende shirts, daarna altijd lekker douchen! Ik dacht altijd dat ze dat deden voor de stroomlijn oid haha
Haha tja zag er serieus het nut niet echt van in hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:40 schreef GotC het volgende:
[..]
Voor de stroomlijn. Alles behalve dat
Het zit gewoon lekkerder, vooral in de winter..
Voordat ik een strakke broek had vaak last van schuurplekken aan de binnenkant van bovenbenen. Met strakke broek daar totaal geen last meer van.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:28 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Comfort is inderdaad dé reden om je in belachelijk strak kunststof naar buiten te wagen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:21 schreef ratatat het volgende:
[..]
Voordat ik een strakke broek had vaak last van schuurplekken aan de binnenkant van bovenbenen. Met strakke broek daar totaal geen last meer van.
Zou het aan het weer liggen? vandaag ook maar 9 km gedaan met moeite en tussendoor wandelenquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:10 schreef Cudles het volgende:
Ohoh wat ging het toch slecht vandaag! In totaal 26 minuten gelopen waarvan 6 minuten gewandeld. Kreeg last van mijn buik na 12 minuten. Zeker iets te stevig gelunched.
Normaal loop ik 30 minuten en ga ik wel door als het tegenzit, maar dit keer had ik geen zin om de strijd aan te gaan
Volgende keer beter. Domme hardlopen....
Ik snap je niet helemaal... Je hoopt op een langzamere tijd in de wedstrijd?quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:35 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag lesje met loopgroep ingehaald en de km-tijden is vandaag gedaald naar 5:30. Hopen op 6:15 in Almere a.s. zondag. De komende dagen ga ik NIKS meer doen.
Nopequote:Op donderdag 26 mei 2011 00:47 schreef Caland het volgende:
Ben de laatste 3 weken toch wel redelijk fanatiek aan het lopen, probeer toch altijd wel 3 keer per week te gaan. Al is dit misschien niet fanatiek te noemen
Mijn vraag is nu, ik wil uiteindelijk 4 keer in de week gaan hardlopen en dan het liefst van maandag t/m donderdag. Is dit wel verstandig? Aangezien je 4 dagen op rij steeds hardloopt en dan 3 dagen rust.
Ik hou het nu ook niet langer dan 25-30 minuutjes vol ofzo hoor, met een paar pauze's van 1-2 minuten ertussen. Mijn conditie vooralsnog is belabberd. Zit ook pas bij de 4e les van die Evy ofzo, en loop na die lessen vaak nog 2-3 minuten door.
Ik loop normaal 6:25 min/km. Met de training gister heb ik 5:[23]0 oid gelopen. Op zich is dat wel lekker, maar of ik dat 7km ga volhouden weet ik niet (betwijfel het). In totaal maar 3/4 km dat tempo gelopen. Was lekker, maar om nou te zeggen dat het reeel is.. Nee, dus ik hoop wel op een versnelling vergeleken normaal, dus 6:10 ofzo.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal... Je hoopt op een langzamere tijd in de wedstrijd?
Probeer in plaat van de lopen iets anders te doen, ik doe krachttrainig op de rustdagen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:47 schreef Caland het volgende:
Ben de laatste 3 weken toch wel redelijk fanatiek aan het lopen, probeer toch altijd wel 3 keer per week te gaan. Al is dit misschien niet fanatiek te noemen
Mijn vraag is nu, ik wil uiteindelijk 4 keer in de week gaan hardlopen en dan het liefst van maandag t/m donderdag. Is dit wel verstandig? Aangezien je 4 dagen op rij steeds hardloopt en dan 3 dagen rust.
Ik hou het nu ook niet langer dan 25-30 minuutjes vol ofzo hoor, met een paar pauze's van 1-2 minuten ertussen. Mijn conditie vooralsnog is belabberd. Zit ook pas bij de 4e les van die Evy ofzo, en loop na die lessen vaak nog 2-3 minuten door.
Er was vorige maand nog een aanbiedingquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:16 schreef Schild het volgende:
De Lidl heeft vandaag weer wat hardloopkleding in de verkoop. Is nu wel ander merk en model dan die aanbieding van een paar maanden geleden.
Herkenbaar, loop jij een aantal keer hetzelfde rondje? Volgende keer gewoon een groot rondje van 7km rennen als dat kan. Dan kan je ook niet opeens afhakenquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Er was vorige maand nog een aanbieding.
Net 5,7 km gelopen. Had 7 km gewild, maar had geen zin meer. Baal nu een beetje, want het ging prima. Was ik maar niet zo'n sissy. Nu ga ik zaterdag 45 min doen en miss plak ik er voor straf wel 5 min aan vast. Dan loop ik toch > 8 km voor het eerst! Weer een leuke nieuwe uitdaging
.
Ja ik loop altijd hetzelfde rondje, in principe, alleen sla ik bij een kortere afstand eerder afquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:52 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Herkenbaar, loop jij een aantal keer hetzelfde rondje? Volgende keer gewoon een groot rondje van 7km rennen als dat kan. Dan kan je ook niet opeens afhaken
Ook altijd leuk om nieuwe routes te nemen, en dan op het einde ff kijken hoeveel km je nu hebt gelopen.
http://www.afstandmeten.nl/
2x per weer duurlopenquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:04 schreef Jarno het volgende:
Daarnaast heb ik in september de Damloop geplanned staan en dus moet de afstand nog flink omhoog. Ook wil ik aan m'n snelheid werken, wat is de beste manier om dit te doen? Intervallen toch?
En heeft er iemand wellicht een schema om van 5 a 6k naar de 15 te gaan?
Dat is de spirit Vitapientje! Snelheid komt in een later stadium nog wel. Eerst leren ervan geniet!quote:Op zondag 29 mei 2011 09:31 schreef Vitapientje het volgende:
Wat een stilte op vrijdag en zaterdag...
Net terug van mijn rondje en ik ben, zoals Evy het noemt, behoorlijk fier op mezelf. Vandaag voor het eerst 2x 4 minuten en 1x 5 minuten gelopen zonder problemen! Wat een kick om te merken dat je conditie echt met sprongen vooruit gaat. Alleen merkte ik dat mijn spieren het nog niet waren gewend, dus die voelde ik bij de eeste 4 minuten flink. Maar daarna in de rust wat rekoefeningen gedaan en toen geen last meer gehad.
De snelheid zit er alleen nog niet in. Deze keer 3,4 km in 26 minuten. Maar goed, dat is voor latere zorg
Op naar de volgende les!
Het moet wel leuk en recreatief blijven.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:32 schreef Ach3r0n het volgende:
3,8 KM is best wel een grote afstand om te zwemmen. Je moet dat alleen doen als je zwemmen erg leuk vind. Maar je kan het prima combineren met hardlopen
Ik heb het even opgezocht, maar 3,8 KM is de afstand zwemmen van een volledige Iron Man. Als je ervoor gaat, doe het dan gelijk goed![]()
quote:Op maandag 30 mei 2011 15:52 schreef slacker_nl het volgende:
Het blijkt zelfs 39:55 te zijn volgens de officiele meting. BAM!
3,8 km is ongeveer 2 uur zwemmen. Waarschijnlijk iets langer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:32 schreef Ach3r0n het volgende:
3,8 KM is best wel een grote afstand om te zwemmen. Je moet dat alleen doen als je zwemmen erg leuk vind. Maar je kan het prima combineren met hardlopen
Ik heb het even opgezocht, maar 3,8 KM is de afstand zwemmen van een volledige Iron Man. Als je ervoor gaat, doe het dan gelijk goed![]()
Het lijkt me niet erg om in de regen te lopen, alleen gister leek het me niet zo'n goed plan/ Vandaag ga ik trouwen, dus een koutje kan ik me niet veroorloven. Vandaag ook maar ff "rustig aan", trouwen dus. Morgen hopelijk fris genoeg om weer een rondje te doen.quote:
Goed gedaan!quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:13 schreef Viking84 het volgende:
Net voor het eerst 5 km in 30 minuten gelopen!. Zo blij!
.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 2 juni 2011 10:13 schreef Viking84 het volgende:
Net voor het eerst 5 km in 30 minuten gelopen!. Zo blij!
.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 1 juni 2011 08:36 schreef Vitapientje het volgende:
[..]
Het lijkt me niet erg om in de regen te lopen, alleen gister leek het me niet zo'n goed plan/ Vandaag ga ik trouwen, dus een koutje kan ik me niet veroorloven. Vandaag ook maar ff "rustig aan", trouwen dus. Morgen hopelijk fris genoeg om weer een rondje te doen.
Singelloop klinkt trouwens wel heel leuk! Ga ik in de gaten houden.
Enneh, welkom Biels!
quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:06 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Ik voel met je mee, want ik heb ook voor het eerst 5 KM gelopen sinds 2 maanden. Herken ook wat je zegt in het andere topic over het steeds opnieuw willen lopen binnen de 30 minuten.
Onderweg had ik best wel last van de warmte, maar ik zag ook dat ik de 30 minuten zou kunnen halen. Bij thuiskomst merkte ik pas hoe zwaar ik gelopen had, maar ben toch trots op mijn tijd: 29:30
Daar kan je het beste zelf achterkomen. Elke dag even beetje warmup doen, kort rondje rennen en kijken hoe het aanvoelt. Als het slecht voelt stop je en ga je gewoon douchen ofzo. Als het goed voelt loop je iets verder. Hardlopen zou altijd ontspannen moeten zijn, dat is zeg maar het uitgangspunt. Als dat al vanaf het begin niet zo is dan moet je ingrijpen. Dat het in de loop van een run slecht aanvoelt is typischerwijs natuurlijker en minder zorgwekkend (zeker voor een beginner).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:06 schreef Caland het volgende:
Nouja, ze voelen vooral kneiterhard aan eigenlijk. Steeds van die korte steekjes als ik veel heb gelopen. Eigenlijk het standaard-gevoel dat je hebt bij last van je kuiten hebt denk ik, had dat ook wel eens met voetbal.
Als het een onderliggend mechanisch probleem is (heup/knie) of verkeerde schoenen helpt rust niet. Maar het steeds weer blijven proberen gaat ook geen oplossing bieden. Ik denk dat als je al langdurig last van je kuit hebt je het beste eens een fysio er naar kan laten kijken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:27 schreef Aukje83 het volgende:
Maar ik zie dat wel erg vaak. Mensen die 'iets' aan hun been voelen en dan denken dat het shin splints is en er dan maar mee kappen. Hardlopen moet je juist veel doen en vaak doen, veel kleine pogingen. Teveel rust werkt averechts.
Tot les 27 moet je intervallen en vertelt Evy wanneer je moet lopen of wandelen, bij les 28-29-30 moet je al 30 minuten aan één stuk lopen en heeft Evy dus niks meer te zeggen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:35 schreef Alrac4 het volgende:
ik heb de lessen van Evy van 0-5 km gedownload, maar deze lopen maar tot les 27, terwijl op het schema staat dat er ook nog lessen 28-32 moeten zijn.
weet iemand waar ik deze vandaan kan halen?
Relaxt, met je eigen muziek! Evy's muziek loopt niet fijn, ik probeer alleen een beetje naar haar te luisteren.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:17 schreef Schild het volgende:
[..]
Tot les 27 moet je intervallen en vertelt Evy wanneer je moet lopen of wandelen, bij les 28-29-30 moet je al 30 minuten aan één stuk lopen en heeft Evy dus niks meer te zeggen.
quote:Op maandag 6 juni 2011 16:43 schreef Caland het volgende:
Zeg maar gerust kutmuziek, als je dan toch zo'n serie maakt doe dan iig de moeite om elke les andere nummers te gebruiken.
Een loopschema kun je makkelijk googelen. Ik loop zelf met Start to run op de mp3 maar dat is wel baggermuziek.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:52 schreef Stienn het volgende:
Na lang twijfelen toch maar eens begonnen aan hardlopen. Vorige week schoenen gekocht en deze week een beetje gaan lopen. Nu woon ik in de buurt van een kanaal en heb je een rondje van ongeveer 3 km. Dit loop ik nu een beetje in het tempo van 2 min lopen en 1 min pauze.
is dat een beetje een goed begin? Langzaam uitbreiden zodat ik het uiteindelijk in 1 keer door kan hardlopen.
6.53 km/u is wel heel erg langzaam, dus dat kan niet kloppenquote:Op maandag 6 juni 2011 20:40 schreef lunko1979 het volgende:
Ik heb vandaag mijn Ipod-Nike device gekalibreerd. Ik dacht dat hij voorheen al vrij nauwkeurig was, maar als ik 2x hetzelfde rondje loop en 1x geeft hij 6.2 km aan en de volgende keer 6.9km is dat toch wel een verschil.
Vandaag eerst gekalibreerd en daarna 3km gelopen in 20 minuten. Vervolgens geeft hij (ik denk) mijn gemiddelde snelheid aan, 6.53km per uur. Maar als ik 3km in 20 minuten loop, dan loop ik er toch 9 per uur? +/-??
Hoe kan dit?? Iemand?
Oooh dat. Ja idd, dat is even wennen.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:32 schreef lunko1979 het volgende:
6.53 min/km, ik snap hem al, ik doe dus 6 minuten en 53 seconden over 1 km.
Da's dus een andere manier van rekenen, beetje vaag wel....
Ik mag niet meedoen..quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:23 schreef Lush-lady het volgende:
Nog 10 dagen en dan is de ladiesrun in Rotterdam, ik loop de 10k. Wie loopt er hier nog meer mee???
In dit artikel vind je wat informatie over steken in je zij. Ik had het laatst ook. Had toen uren niet gegeten dus dat kon het niet zijn, was al wel lang intensief aan het rennen en herken me wel in hetgeen hier gezegd wordt over de ademhaling. Wellicht heb je er wat aan?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:44 schreef heloef het volgende:
Ik ben vandaag wezen hardlopen rond het meer. Het was niet een compleet succes (is ook de eerste keer sinds jaren dat ik iets aan sport doe) heb het grootste gedeelte gewoon gesnelwandelt. Voelde wel de steken in mijn zij terugkomen die ik vroeger ook kreeg tijdens het voetballen (reden waarom ik ben gestopt met sporten) is er een manier om dit te voorkomen?
Blessures zuigen.quote:Op maandag 13 juni 2011 09:37 schreef slacker_nl het volgende:
Gister weer gelopen, ging beter dan de dag ervoor. Na 4 km begon m'n achillespees weer beetje latig te doen. Vandaag rust, morgen weer even kijken hoe en wat.
Een maatje!quote:Op maandag 13 juni 2011 20:39 schreef SolnaStockholm het volgende:
Pf ik bedenk me opeens dat ik hier al heel lang niet meer geweest ben. En van lopen komt ook al niks terecht. Vandaag voor het eerst in 3 maanden weer eens gegaan. Totaal 5.01 km in 33:33 min. Heb maar 1x hoeven wandelen vanwege kramp in m'n voeten. Ik moet mezelf wel echt schoppen om de deur uit te gaan en wat te doen. Hoe kom ik aan betere motivatie?
Ja hier heb ik zeker wat aan, bedankt!quote:Op maandag 13 juni 2011 19:34 schreef Vlindertjelief het volgende:
[..]
In dit artikel vind je wat informatie over steken in je zij. Ik had het laatst ook. Had toen uren niet gegeten dus dat kon het niet zijn, was al wel lang intensief aan het rennen en herken me wel in hetgeen hier gezegd wordt over de ademhaling. Wellicht heb je er wat aan?
Hier is het een kwestie van echt inplannen in de agenda.quote:
Behoorlijk, tis m'n kuit die nu stijf aanvoelt, dus straks even een massage scoren in de lunchquote:
We werken allemaal hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 05:58 schreef Vlindertjelief het volgende:
[..]
Hier is het een kwestie van echt inplannen in de agenda.
zit in de zelfde fase Zoektocht, maar ga je dan met evy direkt door met het 5-10km schema of begin je weer van voor af aan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:26 schreef DeZoektocht het volgende:
Heb een tijdje wat aangemodderd met af en toe lopen en dan direct een heel end, en op prutschoenen.
Dus vandaag goeie schoenen en kleding aangeschaft.
Download nu dat evy programma en heb runtastic op mn telefoon geinstalleerd
Eens kijken hoe dat evy programma bevalt.
Heheh ben echt nog een beginner hoor dus ik start rustig vanaf het beginquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zit in de zelfde fase Zoektocht, maar ga je dan met evy direkt door met het 5-10km schema of begin je weer van voor af aan?
ok let me refrase that, ik bedoelde dat ik gewoon begon te rennen en doorging tot ik erbij neervielquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
Je zegt te zijn begonnen met behoorlijke afstanden, aan hoe aan lange afstand moet ik dan denken?
Bedankt voor de reactie zal eens een paar keer wat rustiger aan doen en kijken of dat helpt. De schoenen ga ik gewoon halen, zonder goede schoenen is het toch geen beginnen aan geloof ik.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:00 schreef Vlindertjelief het volgende:
@Rob1828: Het kan zijn dat jij het conditioneel wel trekt, maar dat jouw spieren daar toch anders over denken en dat je daardoor deze blessures hebt. Oftewel mogelijk iets rustiger beginnen?
Het zou ook aan de schoenen kunnen liggen inderdaad. Vraag is of de schoenen alleen de investering waard zijn als de pijntjes daardoor verdwijnen. Je wil ze denk ik ook ter voorkoming van verder leed.
Dat zeggen ze toch wel? Ik denk zelf 3 keer in de week met elke dag na het hardlopen een dag pauze.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:00 schreef DeZoektocht het volgende:
Ik ga morgen beginnen met les 1 van evy
Vraag me wel af hoe vaak de bedoeling is dat je loopt.
Weet iemand dat? elke dag, 1x per 2 dagen 3x in de week?
thanksquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:01 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Dat zeggen ze toch wel? Ik denk zelf 3 keer in de week met elke dag na het hardlopen een dag pauze.
Ah, kijk hier eens:
http://www.start-to-run.b(...)-tot-5-kilometer.pdf
Dit loopschema duurt ongeveer 10 weken.
Iedere week is opgebouwd uit 3 trainingsdagen en 4 rustdagen.
Dit is allemaal vrij te kiezen toch raden wij aan om tussen 2 trainingsdagen door een
rustdag te voorzien.
Veel succes.
In het begin wel denk ikquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:12 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
thanks
mmmmm ik wou avondje fitness, avondje lopen, avondje fitness, avondje lopen gaan doen maar dat is dan maybe toch iets teveel van het goede.
Ik heb hem zelf nog nooit ergens voorbij zien komen.. ik heb wel volgens de C25K gerend (Couch to 5k) en die vond ik erg goed.. ik zou zeggen download hem eens en kijk wat er in zitquote:
Ah oké, hij is dus erg goed? Beter dan Evy? Want dat mens is wel heel druk. Ook de wisseling van nummers gaat me te snel en is te druk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:31 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik heb hem zelf nog nooit ergens voorbij zien komen.. ik heb wel volgens de C25K gerend (Couch to 5k) en die vond ik erg goed.. ik zou zeggen download hem eens en kijk wat er in zit
Ik fitness ook, weet nog niet hoe goed het te combineren is omdat ik pas net begonnen ben met lopen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:15 schreef Vlindertjelief het volgende:
Vraagje aan de hardlopers hier. Is hardlopen de enige sport die jullie beoefenen of doen jullie er nog een sport naast. Hoe vinden jullie dat te combineren?
Zelf boks ik ook nog twee keer per week en ik heb gemerkt dat ik beter niet de dag voorafgaand aan de dag dat ik moet boksen kan gaan hardlopen. Andersom werkt wel goed. De afwisseling vind ik erg leuk.
Nee, ik loop alleen hard, ben ook geen teamsporter en ik vind het heerlijk om mijn schoenen te pakken wanneer het mijn uitkomtquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:15 schreef Vlindertjelief het volgende:
Vraagje aan de hardlopers hier. Is hardlopen de enige sport die jullie beoefenen of doen jullie er nog een sport naast.
Ik begrijp wat je bedoelt.. C25k is vééél rustiger en relaxed.. de muziek is ook veel langer van hetzelfde (maar ik vond het wat saai als de afstanden wat langer worden..)quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:13 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Ah oké, hij is dus erg goed? Beter dan Evy? Want dat mens is wel heel druk. Ook de wisseling van nummers gaat me te snel en is te druk.
Heel misschien ga ik vanavond eens oefenen om te kijken of het me bevalt, dan begin ik er Maandag namelijk echt mee.
Goed bezig, succes. Ga je morgen lopen in Zwolle?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:09 schreef microgids het volgende:
Wat een leuk topic!
Ik loop nog niet zo lang, heb een paar jaar geleden (2007) een keer met een loop van 5 km meegedaan en met de 4 EM bij de dam tot dam, maar toen op een laag pitje.
Maar dit jaar ben ik weer begonnen, en heb ik in Deventer met een 5 km loop meegedaan en de 5 km bij de Marikenloop. Zaterdag wil ik weer 4EM gaan lopen.
Ik heb nu ook Evy ontdekt, en vind het wel leuk om mee te lopen.
Ik denk dat dit topic af en toe bekijken ook wel motiverend werkt!
Oh ja en ik doe er niet echt een andere sport bij, in het verleden combineerde ik het lopen met kickboksen, dat vond ik heel fijn. Nu doe ik wel aan yoga erbij.
ik loop met runstatic op mijn blackberry, ik vind het erg handig om je snelheid in de gaten te houden en evt. aan te passenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:45 schreef Vlindertjelief het volgende:
Vanochtend gelopen. Ging niet heel lekker. Ging weer te snel waardoor ik na 40 minuten moest afhaken door steken in mijn zij. Moet echt in een iets langzamer tempo zodat ik het wat langer kan volhouden. Ik houd even een paar dagen rust qua hardlopen voor herstel.
hahaha, dat idee heb ik ook altijd..zoiets van "zonde van mijn tijd om voor een 5km wedstrijd mijn loopschoenen aan te trekken..."quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:04 schreef Fallen het volgende:
Ik krijg altijd zo'n "ah gossie, een loopje voor de kids" idee bij de 5km, hoewel dat verre van terecht is. Maarja....
Gewoon doen, je loopt de laatste km op karakter, vooral tijdens zo'n wedstrijd. Gewoon rustig beginnen en je niet laten gek maken door anderen en te hard willen gaan lopen. En als je een pijntje voelt ook niet gelijk stoppen, maar doorgaan. Tenzij het echt een serieuze pijn is. Eventueel tempo verlagen, maar vooral blijven lopen!! Tis echt tof. Mijn eerste 5km was vooral afzien in de laatste km. Daar kwam ik mezelf tegen (was iets te hard begonnen en versnelde ook nog eens na de eerste km). Maar uiteindelijk wel goede race gelopen. Dus, vooral doen!!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:30 schreef Vitapientje het volgende:
@ Thrilled, YEAH goed bezig! Volgende week heb ik mijn eerste 5 km (ja Fallen, ik doe mee met de kinderloop) en ik hoop dat ik hem in ieder geval uit kan lopen
Vanochtend door de zeikende regen gelopen. Hoewel het er soms wel heel hard aan toe ging (het leek af en toe of ik gewoon onder een kraan stond) was het wel heerlijk.
Morgen ff naar het Amsterdamse Bos om de 5 km-route te lopen om te kijken of het wel zin heeft om volgende week naar Utrecht te gaan
2 dagen achter elkaar? Intensief hoor!quote:Op zondag 19 juni 2011 07:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
net terug van een klein rondje..kon de 9km die ik gister gedaan heb nog aardig in mijn benen voelen.
Toch maar geprobeert om een aardig tempo er in te houden (5.27min/km)...kortom, het ging redelijk zwaar maar na afloop toch tevreden.
Mij doel is om 4-5 keer ter week te lopen.quote:Op zondag 19 juni 2011 08:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
2 dagen achter elkaar? Intensief hoor!
Zit je bij de brandweer toevallig?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Mij doel is om 4-5 keer ter week te lopen.
Wil niet alleen zo snel mogelijk terug zijn op mijn oude nivo van 10 jaar terug maar ik ben ook van plan om hier aan mee te doen volgend jaar http://www.firefightersclimb.org.nz/
Ja je moet letten op hoe de gegevens over gedragen worden tussen sensor en horloge.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:44 schreef Vlindertjelief het volgende:
Ben van plan om een hartslagmeter (horloge) aan te schaffen. Iemand tips?
Dat gaat lekker op schema dan. Waar mik je op? 16 in 1:25?quote:Op maandag 20 juni 2011 09:57 schreef abraham het volgende:
Was zo te lezen voor de lopers een goed weekeindHet weer was wel niet best maar met de koelere temperaturen kon er prima gelopen worden.
Heb zelf zondagmiddag langer en sneller gelopen dan bij de vorige trainingen dus ben ook een blije loper. Op naar de Dam tot Damloop.
resultaat: 11 km in 57 minuten
Negeer je horloge en volg Evy. De totale tijd van de lessen kloppen wel, als een tussenperiode een minuutje langer of korter duurt maakt niet uitquote:Op maandag 20 juni 2011 20:07 schreef Alrac4 het volgende:
Ik heb nog een vraagje over de lessen van Evy:
soms als ik op mijn horloge de minuten nakijk klopt het gewoon niet.
vandaag les 19 gedaan, oftewel beginnen met 5 minuten rennen, maar toen Evy zei dat ik mocht stoppen waren er op mijn horloge pas 3 minuten voorbij.
weet iemand of dit aan mijn dowload ligt of dat Evy het gewoon niet zo nauw neemt met die minuten?
Okeyquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:58 schreef Vitapientje het volgende:
SjaakVilleneuve, volgens mij is het het best om 2 dagen rust te nemen, maar ik heb me er nog geen een keer aangehouden. Tot nu toe heb ik ook geen blessures, dus ik zou zeggen: als het goed voelt, gewoon doen.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:26 schreef DeZoektocht het volgende:
Goed bezig weer mensen![]()
Ik ga zo beginnen aan Evy les 3.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja dat viel mij ook wle eens opquote:Op maandag 20 juni 2011 20:07 schreef Alrac4 het volgende:
Ik heb nog een vraagje over de lessen van Evy:
soms als ik op mijn horloge de minuten nakijk klopt het gewoon niet.
vandaag les 19 gedaan, oftewel beginnen met 5 minuten rennen, maar toen Evy zei dat ik mocht stoppen waren er op mijn horloge pas 3 minuten voorbij.
weet iemand of dit aan mijn dowload ligt of dat Evy het gewoon niet zo nauw neemt met die minuten?! of "nog 1 minuut!" en dan na 10 seconden "nu mag je weer wandelen", maar ik dacht altijd dat het aan mij lag..
We zullen zien, zei de blinde.
bij deze term krijg ik altijd visioenen van mensen die in het holst van de nacht uit schaamte voor hun lichaam aan het rennen zijn...quote:
haha, nee...ik woon zo afgelgen dat ik kilometers kan lopen zonder ook maar iemand tegen te komenquote:Op woensdag 22 juni 2011 01:00 schreef Doodloper het volgende:
Haha, geen visioenen van mensen die langs een drukke weg wonen en savonds lekker rustig kunnen rennen zonder continu opzij te moeten springen voor langsracende autos?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |