Wat... een.... kick!!!!!
Zo, de hardloopwedstrijd zit erop en man man man

had niet verwacht dat het zo leuk kon zijn! De route liep over de boulevard, over de duinen en weer terug en genoeg supporters langs de kant die klapten, juichten of af en toe wat motiverends riepen! haha
Toen ik op 4 km zat kwam ik de eerste hardloper al weer tegen die op de terugweg zat, en langs het keerpunt was geweest.. om me heen bij de start waren ook zoooveel mensen met professionele kleding, dure hartslagmeters, steunkousen, riemen met drinkflesjes eraan enzo.. ik voelde me zo klein, zielig en amateuristisch in mn simpele shirt en korte broek

Maar het startschot ging en iedereen ging juichen, waarna we de eerste kilometer eigenlijk niet op eigen tempo konden lopen omdat we met 600 man door smalle straatjes moesten.. Maar uiteindelijk werd het allemaal wat ruimer en breder en kon je je eigen ding doen..
Best demotiverend als veel mensen je inhalen maar heb me bewust niet gek laten maken daardoor, en dat was maar goed ook, want de helft daarvan kwam ik later weer tegen langs de kant, wandelend met een rood hoofd (vooral veel jongens van mijn leeftijd, die mij drie keer sprintend inhaalden, maar vervolgens weer door mij ingehaald werden als ze weer moesten wandelen)..
Met de weersverwachting had ik veel regen verwacht maar het bleef droog, de zon ging zelfs schijnen en alleen de wind was erg hard.. maar dat mocht de pret niet drukken en een kilometer voor het einde had ik zelfs nog redelijk wat energie over! Mijn doel was om de 10 km binnen een uur te lopen en jawel: mijn stopwatch vertelde mij:
56.26mTrotser en meer tevreden kan ik niet zijn

De finish was ook geweldig als iedereen nog loopt te roepen en heb in mijn eindsprint nog de persoon voor me in kunnen halen..
Mijn eerste hardloopwedstrijd was dus een succes en het smaakt naar meer!!!