abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98225962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:12 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

mmmmm ik wou avondje fitness, avondje lopen, avondje fitness, avondje lopen gaan doen maar dat is dan maybe toch iets teveel van het goede.
In het begin wel denk ik

Op langer termijn zou het wel kunnen denk ik :)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:46:57 #227
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_98227854
Maar heeft iemand ervaring met 5K101?
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:57:24 #228
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_98245078
Wordt goed gelopen door de diverse posters!

Heb zelf nu een redelijke 10 kilometer conditie (gaat zo rond de 55 minuten) en wil nu door gaan voor de Dam tot Dam loop. Dat blijkt nog best een end verder te zijn die extra 6 km maar je moet toch doelen stellen lijkt me. Wie weet zelfs een halve marathon volgend jaar in Leiden!

Voor mensen die nog niet zijn ingeschreven voor de Dam tot Damloop en hem eigenlijk wel willen lopen is er de mogelijkheid om deel te nemen als sponsor loper!
Én rennen en een goed doel steunen. De diverse sponsorteams zijn op de site wel te vinden. (moet je wel naast het trainen ook nog even een paar geldschieters vinden maar ach...)
If at first you fail, re-define your objective.
pi_98246307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:46 schreef Gtaboy107 het volgende:
Maar heeft iemand ervaring met 5K101?
Ik heb hem zelf nog nooit ergens voorbij zien komen.. ik heb wel volgens de C25K gerend (Couch to 5k) en die vond ik erg goed.. ik zou zeggen download hem eens en kijk wat er in zit ;)
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:13:49 #230
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_98247914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:31 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik heb hem zelf nog nooit ergens voorbij zien komen.. ik heb wel volgens de C25K gerend (Couch to 5k) en die vond ik erg goed.. ik zou zeggen download hem eens en kijk wat er in zit ;)
Ah oké, hij is dus erg goed? Beter dan Evy? Want dat mens is wel heel druk. Ook de wisseling van nummers gaat me te snel en is te druk.

Heel misschien ga ik vanavond eens oefenen om te kijken of het me bevalt, dan begin ik er Maandag namelijk echt mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gtaboy107 op 16-06-2011 15:09:41 ]
pi_98262960
Zo net les 1 van Evy erop zitten *O*
Viel me ontzettend mee.
Zaterdag les 2 :Y
pi_98263979
Na vele jaren lui op de bank te hebben gelegen ook maar weer eens begonnen. Als kind op atletiek gezeten en altijd heel aardig gepresteerd op de langere afstanden, maar het is wel weer wennen zeg. Eergisteren op mijn versleten schoenen 3km gelopen in 13 minuten. Vanavond maar weer eens proberen en volgende week maar eens naar een hardloop zaak gaan. Ik hou die 3km maar aan voor de komende 4 weken, kijk daarna wel verder. Op het einde was ik echt kapot.
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:03:27 #233
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_98270200
Vandaag is het er niet van gekomen wegens lessen enzo. Morgen dan maar proberen, ik denk in de avond, als het wat koeler is, is altijd wel lekker voor mijn lichaam. Iemand nog een schoen die hij of zij fijn vind?
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:15:20 #234
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_98270872
Vraagje aan de hardlopers hier. Is hardlopen de enige sport die jullie beoefenen of doen jullie er nog een sport naast. Hoe vinden jullie dat te combineren?

Zelf boks ik ook nog twee keer per week en ik heb gemerkt dat ik beter niet de dag voorafgaand aan de dag dat ik moet boksen kan gaan hardlopen. Andersom werkt wel goed. De afwisseling vind ik erg leuk.
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
pi_98272809
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:15 schreef Vlindertjelief het volgende:
Vraagje aan de hardlopers hier. Is hardlopen de enige sport die jullie beoefenen of doen jullie er nog een sport naast. Hoe vinden jullie dat te combineren?

Zelf boks ik ook nog twee keer per week en ik heb gemerkt dat ik beter niet de dag voorafgaand aan de dag dat ik moet boksen kan gaan hardlopen. Andersom werkt wel goed. De afwisseling vind ik erg leuk.
Ik fitness ook, weet nog niet hoe goed het te combineren is omdat ik pas net begonnen ben met lopen.
Kan best zijn dat als het heel zwaar wordt ik bij fitness wat minder cardio ga doen om het wat meer te balanceren.
pi_98273853
Wat een leuk topic!
Ik loop nog niet zo lang, heb een paar jaar geleden (2007) een keer met een loop van 5 km meegedaan en met de 4 EM bij de dam tot dam, maar toen op een laag pitje.
Maar dit jaar ben ik weer begonnen, en heb ik in Deventer met een 5 km loop meegedaan en de 5 km bij de Marikenloop. Zaterdag wil ik weer 4EM gaan lopen.
Ik heb nu ook Evy ontdekt, en vind het wel leuk om mee te lopen.

Ik denk dat dit topic af en toe bekijken ook wel motiverend werkt!

Oh ja en ik doe er niet echt een andere sport bij, in het verleden combineerde ik het lopen met kickboksen, dat vond ik heel fijn. Nu doe ik wel aan yoga erbij.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:06:27 #237
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98284320
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:15 schreef Vlindertjelief het volgende:
Vraagje aan de hardlopers hier. Is hardlopen de enige sport die jullie beoefenen of doen jullie er nog een sport naast.
Nee, ik loop alleen hard, ben ook geen teamsporter en ik vind het heerlijk om mijn schoenen te pakken wanneer het mijn uitkomt
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_98298154
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:13 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Ah oké, hij is dus erg goed? Beter dan Evy? Want dat mens is wel heel druk. Ook de wisseling van nummers gaat me te snel en is te druk.

Heel misschien ga ik vanavond eens oefenen om te kijken of het me bevalt, dan begin ik er Maandag namelijk echt mee.
Ik begrijp wat je bedoelt.. C25k is vééél rustiger en relaxed.. de muziek is ook veel langer van hetzelfde (maar ik vond het wat saai als de afstanden wat langer worden..)

Evie praat om de haverklap over van alles :P Daardoor let ik minder op mijn ademhaling eigenlijk.. vond het ook vervelend..

Verder, morgen is het zover, mijn eerste hardloopwedstrijd (10 km) maar ze geven t*ringweer af :P Jullie nog tips om te anticiperen op dit weer qua kleding of voorbereiding? :') Ik kom als een verzopen hondje aan denk ik..
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:44:53 #239
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_98298814
Moet eerlijk zeggen dat ik Evy ook vrij snel zat was. Maar vooral vanwege de herhalende muziek. Op een gegeven moment ken ik die nummers wel.
Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk alleen nog maar Runkeeper voor de lessen/intervallen. Gewoon zelf instellen en je krijgt vanzelf te horen wat je wanneer moet doen en voor hoelang. En dan uiteraard zelf je muziek bepalen. Het enige is dan dat je muziek niet aansluit op het hardlopen/wandelen. Maar dat vind ik persoonlijk geen probleem.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_98304210
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:09 schreef microgids het volgende:
Wat een leuk topic!
Ik loop nog niet zo lang, heb een paar jaar geleden (2007) een keer met een loop van 5 km meegedaan en met de 4 EM bij de dam tot dam, maar toen op een laag pitje.
Maar dit jaar ben ik weer begonnen, en heb ik in Deventer met een 5 km loop meegedaan en de 5 km bij de Marikenloop. Zaterdag wil ik weer 4EM gaan lopen.
Ik heb nu ook Evy ontdekt, en vind het wel leuk om mee te lopen.

Ik denk dat dit topic af en toe bekijken ook wel motiverend werkt!

Oh ja en ik doe er niet echt een andere sport bij, in het verleden combineerde ik het lopen met kickboksen, dat vond ik heel fijn. Nu doe ik wel aan yoga erbij.
Goed bezig, succes. Ga je morgen lopen in Zwolle?

@Trilled, heb wel eens een tip gelezen om een vuilnis zak over je romp heen te trekken en dan vlak voor de start doe je hem weg. zo blijf je tenminste droog en warm. Geen ervaring mee. Morgen loop ik ook maar voor het eerst een wedstrijd. (halve marathon Zwolle)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 21:31:32 #241
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_98310264
De gevoelige plek boven mijn rechterenkel is redelijk weggetrokken, zodat ik vandaag gelukkig verder kon gaan met opbouwen. Ik blijf het nauwlettend in de gaten houden, maar ik maak me nu minder zorgen.

De training ging verrassend goed. In totaal slechts twee wandelpauzes hoeven inlassen en van de enkel voelde ik niets tijdens het lopen. Het tempo kon ik ondanks het benauwde weer goed vasthouden, maar ik moest opnieuw diep gaan. In totaal 5 KM gelopen in 28:15 (10,6 km/u). Loopsnelheid gaat verder omhoog naar 5:13 min/km (11,5 km/u) :)
pi_98325521
Pfff ben gewoon zenuwachtig voor de 10 km loop :') Heb net een ontbijtje geprobeerd te eten maar kheb anderhalve boterham moeten laten staan :P Nog wel een sinaasappel naar binnen weten te werken, maar ik ga het nu allemaal laten verteren... :P
  zaterdag 18 juni 2011 @ 08:59:08 #243
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_98325539
Neem een banaan mee! :D
En heel veel plezier vandaag... en succes natuurlijk!
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 09:39:47 #244
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_98325884
Ik heb me weer ingeschreven voor een zooi hardlooptrainingen. Vanaf volgende week zaterdag is het weer elke zaterdag hardlopen!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 09:45:29 #245
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_98325931
Vanochtend gelopen. Ging niet heel lekker. Ging weer te snel waardoor ik na 40 minuten moest afhaken door steken in mijn zij. Moet echt in een iets langzamer tempo zodat ik het wat langer kan volhouden. Ik houd even een paar dagen rust qua hardlopen voor herstel.
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 10:36:00 #246
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98326689
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 09:45 schreef Vlindertjelief het volgende:
Vanochtend gelopen. Ging niet heel lekker. Ging weer te snel waardoor ik na 40 minuten moest afhaken door steken in mijn zij. Moet echt in een iets langzamer tempo zodat ik het wat langer kan volhouden. Ik houd even een paar dagen rust qua hardlopen voor herstel.
ik loop met runstatic op mijn blackberry, ik vind het erg handig om je snelheid in de gaten te houden en evt. aan te passen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_98330062
Ik wist echt niet dat hardlopen zoveel rust kan geven :Y
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_98332917
Wat... een.... kick!!!!!

Zo, de hardloopwedstrijd zit erop en man man man :P had niet verwacht dat het zo leuk kon zijn! De route liep over de boulevard, over de duinen en weer terug en genoeg supporters langs de kant die klapten, juichten of af en toe wat motiverends riepen! haha

Toen ik op 4 km zat kwam ik de eerste hardloper al weer tegen die op de terugweg zat, en langs het keerpunt was geweest.. om me heen bij de start waren ook zoooveel mensen met professionele kleding, dure hartslagmeters, steunkousen, riemen met drinkflesjes eraan enzo.. ik voelde me zo klein, zielig en amateuristisch in mn simpele shirt en korte broek :')

Maar het startschot ging en iedereen ging juichen, waarna we de eerste kilometer eigenlijk niet op eigen tempo konden lopen omdat we met 600 man door smalle straatjes moesten.. Maar uiteindelijk werd het allemaal wat ruimer en breder en kon je je eigen ding doen..
Best demotiverend als veel mensen je inhalen maar heb me bewust niet gek laten maken daardoor, en dat was maar goed ook, want de helft daarvan kwam ik later weer tegen langs de kant, wandelend met een rood hoofd (vooral veel jongens van mijn leeftijd, die mij drie keer sprintend inhaalden, maar vervolgens weer door mij ingehaald werden als ze weer moesten wandelen)..

Met de weersverwachting had ik veel regen verwacht maar het bleef droog, de zon ging zelfs schijnen en alleen de wind was erg hard.. maar dat mocht de pret niet drukken en een kilometer voor het einde had ik zelfs nog redelijk wat energie over! Mijn doel was om de 10 km binnen een uur te lopen en jawel: mijn stopwatch vertelde mij: 56.26m

Trotser en meer tevreden kan ik niet zijn :D De finish was ook geweldig als iedereen nog loopt te roepen en heb in mijn eindsprint nog de persoon voor me in kunnen halen..

Mijn eerste hardloopwedstrijd was dus een succes en het smaakt naar meer!!! :P
pi_98333643
Wauw wat goed! Mooie tijd ook.

Ik ga mezelf nu de deur uit schoppen om ook te gaan lopen, aangezien ik het alweer heel lang uitstel (zou woensdag gaan, daarna donderdag en nu ben ik dus nog steeds niet geweest).
pi_98335690
De digitale resultaten beginnen binnen te druppelen op de website.. ik zie dat er een Belg de halve marathon (21,1km) gelopen heeft in 1:11,13 uur ... dat vind ik echt ziek.. heb je bijna 2 keer zo hard gelopen als ik :')

En de winnaar op de 10 km liep hem in 36 minuten.. pff :P Die hards...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')