zit in de zelfde fase Zoektocht, maar ga je dan met evy direkt door met het 5-10km schema of begin je weer van voor af aan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:26 schreef DeZoektocht het volgende:
Heb een tijdje wat aangemodderd met af en toe lopen en dan direct een heel end, en op prutschoenen.
Dus vandaag goeie schoenen en kleding aangeschaft.
Download nu dat evy programma en heb runtastic op mn telefoon geinstalleerd
Eens kijken hoe dat evy programma bevalt.
Heheh ben echt nog een beginner hoor dus ik start rustig vanaf het beginquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zit in de zelfde fase Zoektocht, maar ga je dan met evy direkt door met het 5-10km schema of begin je weer van voor af aan?
ok let me refrase that, ik bedoelde dat ik gewoon begon te rennen en doorging tot ik erbij neervielquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
Je zegt te zijn begonnen met behoorlijke afstanden, aan hoe aan lange afstand moet ik dan denken?
Bedankt voor de reactie zal eens een paar keer wat rustiger aan doen en kijken of dat helpt. De schoenen ga ik gewoon halen, zonder goede schoenen is het toch geen beginnen aan geloof ik.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:00 schreef Vlindertjelief het volgende:
@Rob1828: Het kan zijn dat jij het conditioneel wel trekt, maar dat jouw spieren daar toch anders over denken en dat je daardoor deze blessures hebt. Oftewel mogelijk iets rustiger beginnen?
Het zou ook aan de schoenen kunnen liggen inderdaad. Vraag is of de schoenen alleen de investering waard zijn als de pijntjes daardoor verdwijnen. Je wil ze denk ik ook ter voorkoming van verder leed.
Dat zeggen ze toch wel? Ik denk zelf 3 keer in de week met elke dag na het hardlopen een dag pauze.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:00 schreef DeZoektocht het volgende:
Ik ga morgen beginnen met les 1 van evy
Vraag me wel af hoe vaak de bedoeling is dat je loopt.
Weet iemand dat? elke dag, 1x per 2 dagen 3x in de week?
thanksquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:01 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Dat zeggen ze toch wel? Ik denk zelf 3 keer in de week met elke dag na het hardlopen een dag pauze.
Ah, kijk hier eens:
http://www.start-to-run.b(...)-tot-5-kilometer.pdf
Dit loopschema duurt ongeveer 10 weken.
Iedere week is opgebouwd uit 3 trainingsdagen en 4 rustdagen.
Dit is allemaal vrij te kiezen toch raden wij aan om tussen 2 trainingsdagen door een
rustdag te voorzien.
Veel succes.
In het begin wel denk ikquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:12 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
thanks
mmmmm ik wou avondje fitness, avondje lopen, avondje fitness, avondje lopen gaan doen maar dat is dan maybe toch iets teveel van het goede.
Ik heb hem zelf nog nooit ergens voorbij zien komen.. ik heb wel volgens de C25K gerend (Couch to 5k) en die vond ik erg goed.. ik zou zeggen download hem eens en kijk wat er in zitquote:
Ah oké, hij is dus erg goed? Beter dan Evy? Want dat mens is wel heel druk. Ook de wisseling van nummers gaat me te snel en is te druk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:31 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik heb hem zelf nog nooit ergens voorbij zien komen.. ik heb wel volgens de C25K gerend (Couch to 5k) en die vond ik erg goed.. ik zou zeggen download hem eens en kijk wat er in zit
Ik fitness ook, weet nog niet hoe goed het te combineren is omdat ik pas net begonnen ben met lopen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:15 schreef Vlindertjelief het volgende:
Vraagje aan de hardlopers hier. Is hardlopen de enige sport die jullie beoefenen of doen jullie er nog een sport naast. Hoe vinden jullie dat te combineren?
Zelf boks ik ook nog twee keer per week en ik heb gemerkt dat ik beter niet de dag voorafgaand aan de dag dat ik moet boksen kan gaan hardlopen. Andersom werkt wel goed. De afwisseling vind ik erg leuk.
Nee, ik loop alleen hard, ben ook geen teamsporter en ik vind het heerlijk om mijn schoenen te pakken wanneer het mijn uitkomtquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:15 schreef Vlindertjelief het volgende:
Vraagje aan de hardlopers hier. Is hardlopen de enige sport die jullie beoefenen of doen jullie er nog een sport naast.
Ik begrijp wat je bedoelt.. C25k is vééél rustiger en relaxed.. de muziek is ook veel langer van hetzelfde (maar ik vond het wat saai als de afstanden wat langer worden..)quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:13 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Ah oké, hij is dus erg goed? Beter dan Evy? Want dat mens is wel heel druk. Ook de wisseling van nummers gaat me te snel en is te druk.
Heel misschien ga ik vanavond eens oefenen om te kijken of het me bevalt, dan begin ik er Maandag namelijk echt mee.
Goed bezig, succes. Ga je morgen lopen in Zwolle?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:09 schreef microgids het volgende:
Wat een leuk topic!
Ik loop nog niet zo lang, heb een paar jaar geleden (2007) een keer met een loop van 5 km meegedaan en met de 4 EM bij de dam tot dam, maar toen op een laag pitje.
Maar dit jaar ben ik weer begonnen, en heb ik in Deventer met een 5 km loop meegedaan en de 5 km bij de Marikenloop. Zaterdag wil ik weer 4EM gaan lopen.
Ik heb nu ook Evy ontdekt, en vind het wel leuk om mee te lopen.
Ik denk dat dit topic af en toe bekijken ook wel motiverend werkt!
Oh ja en ik doe er niet echt een andere sport bij, in het verleden combineerde ik het lopen met kickboksen, dat vond ik heel fijn. Nu doe ik wel aan yoga erbij.
ik loop met runstatic op mijn blackberry, ik vind het erg handig om je snelheid in de gaten te houden en evt. aan te passenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:45 schreef Vlindertjelief het volgende:
Vanochtend gelopen. Ging niet heel lekker. Ging weer te snel waardoor ik na 40 minuten moest afhaken door steken in mijn zij. Moet echt in een iets langzamer tempo zodat ik het wat langer kan volhouden. Ik houd even een paar dagen rust qua hardlopen voor herstel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |