Ik snap je niet helemaal... Je hoopt op een langzamere tijd in de wedstrijd?quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:35 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag lesje met loopgroep ingehaald en de km-tijden is vandaag gedaald naar 5:30. Hopen op 6:15 in Almere a.s. zondag. De komende dagen ga ik NIKS meer doen.
Nopequote:Op donderdag 26 mei 2011 00:47 schreef Caland het volgende:
Ben de laatste 3 weken toch wel redelijk fanatiek aan het lopen, probeer toch altijd wel 3 keer per week te gaan. Al is dit misschien niet fanatiek te noemen
Mijn vraag is nu, ik wil uiteindelijk 4 keer in de week gaan hardlopen en dan het liefst van maandag t/m donderdag. Is dit wel verstandig? Aangezien je 4 dagen op rij steeds hardloopt en dan 3 dagen rust.
Ik hou het nu ook niet langer dan 25-30 minuutjes vol ofzo hoor, met een paar pauze's van 1-2 minuten ertussen. Mijn conditie vooralsnog is belabberd. Zit ook pas bij de 4e les van die Evy ofzo, en loop na die lessen vaak nog 2-3 minuten door.
Ik loop normaal 6:25 min/km. Met de training gister heb ik 5:[23]0 oid gelopen. Op zich is dat wel lekker, maar of ik dat 7km ga volhouden weet ik niet (betwijfel het). In totaal maar 3/4 km dat tempo gelopen. Was lekker, maar om nou te zeggen dat het reeel is.. Nee, dus ik hoop wel op een versnelling vergeleken normaal, dus 6:10 ofzo.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal... Je hoopt op een langzamere tijd in de wedstrijd?
Probeer in plaat van de lopen iets anders te doen, ik doe krachttrainig op de rustdagen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:47 schreef Caland het volgende:
Ben de laatste 3 weken toch wel redelijk fanatiek aan het lopen, probeer toch altijd wel 3 keer per week te gaan. Al is dit misschien niet fanatiek te noemen
Mijn vraag is nu, ik wil uiteindelijk 4 keer in de week gaan hardlopen en dan het liefst van maandag t/m donderdag. Is dit wel verstandig? Aangezien je 4 dagen op rij steeds hardloopt en dan 3 dagen rust.
Ik hou het nu ook niet langer dan 25-30 minuutjes vol ofzo hoor, met een paar pauze's van 1-2 minuten ertussen. Mijn conditie vooralsnog is belabberd. Zit ook pas bij de 4e les van die Evy ofzo, en loop na die lessen vaak nog 2-3 minuten door.
Er was vorige maand nog een aanbiedingquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:16 schreef Schild het volgende:
De Lidl heeft vandaag weer wat hardloopkleding in de verkoop. Is nu wel ander merk en model dan die aanbieding van een paar maanden geleden.
Herkenbaar, loop jij een aantal keer hetzelfde rondje? Volgende keer gewoon een groot rondje van 7km rennen als dat kan. Dan kan je ook niet opeens afhakenquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Er was vorige maand nog een aanbieding.
Net 5,7 km gelopen. Had 7 km gewild, maar had geen zin meer. Baal nu een beetje, want het ging prima. Was ik maar niet zo'n sissy. Nu ga ik zaterdag 45 min doen en miss plak ik er voor straf wel 5 min aan vast. Dan loop ik toch > 8 km voor het eerst! Weer een leuke nieuwe uitdaging
.
Ja ik loop altijd hetzelfde rondje, in principe, alleen sla ik bij een kortere afstand eerder afquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:52 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Herkenbaar, loop jij een aantal keer hetzelfde rondje? Volgende keer gewoon een groot rondje van 7km rennen als dat kan. Dan kan je ook niet opeens afhaken
Ook altijd leuk om nieuwe routes te nemen, en dan op het einde ff kijken hoeveel km je nu hebt gelopen.
http://www.afstandmeten.nl/
2x per weer duurlopenquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:04 schreef Jarno het volgende:
Daarnaast heb ik in september de Damloop geplanned staan en dus moet de afstand nog flink omhoog. Ook wil ik aan m'n snelheid werken, wat is de beste manier om dit te doen? Intervallen toch?
En heeft er iemand wellicht een schema om van 5 a 6k naar de 15 te gaan?
Dat is de spirit Vitapientje! Snelheid komt in een later stadium nog wel. Eerst leren ervan geniet!quote:Op zondag 29 mei 2011 09:31 schreef Vitapientje het volgende:
Wat een stilte op vrijdag en zaterdag...
Net terug van mijn rondje en ik ben, zoals Evy het noemt, behoorlijk fier op mezelf. Vandaag voor het eerst 2x 4 minuten en 1x 5 minuten gelopen zonder problemen! Wat een kick om te merken dat je conditie echt met sprongen vooruit gaat. Alleen merkte ik dat mijn spieren het nog niet waren gewend, dus die voelde ik bij de eeste 4 minuten flink. Maar daarna in de rust wat rekoefeningen gedaan en toen geen last meer gehad.
De snelheid zit er alleen nog niet in. Deze keer 3,4 km in 26 minuten. Maar goed, dat is voor latere zorg
Op naar de volgende les!
Het moet wel leuk en recreatief blijven.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:32 schreef Ach3r0n het volgende:
3,8 KM is best wel een grote afstand om te zwemmen. Je moet dat alleen doen als je zwemmen erg leuk vind. Maar je kan het prima combineren met hardlopen
Ik heb het even opgezocht, maar 3,8 KM is de afstand zwemmen van een volledige Iron Man. Als je ervoor gaat, doe het dan gelijk goed![]()
quote:Op maandag 30 mei 2011 15:52 schreef slacker_nl het volgende:
Het blijkt zelfs 39:55 te zijn volgens de officiele meting. BAM!
3,8 km is ongeveer 2 uur zwemmen. Waarschijnlijk iets langer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:32 schreef Ach3r0n het volgende:
3,8 KM is best wel een grote afstand om te zwemmen. Je moet dat alleen doen als je zwemmen erg leuk vind. Maar je kan het prima combineren met hardlopen
Ik heb het even opgezocht, maar 3,8 KM is de afstand zwemmen van een volledige Iron Man. Als je ervoor gaat, doe het dan gelijk goed![]()
Het lijkt me niet erg om in de regen te lopen, alleen gister leek het me niet zo'n goed plan/ Vandaag ga ik trouwen, dus een koutje kan ik me niet veroorloven. Vandaag ook maar ff "rustig aan", trouwen dus. Morgen hopelijk fris genoeg om weer een rondje te doen.quote:
Goed gedaan!quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:13 schreef Viking84 het volgende:
Net voor het eerst 5 km in 30 minuten gelopen!. Zo blij!
.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 2 juni 2011 10:13 schreef Viking84 het volgende:
Net voor het eerst 5 km in 30 minuten gelopen!. Zo blij!
.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 1 juni 2011 08:36 schreef Vitapientje het volgende:
[..]
Het lijkt me niet erg om in de regen te lopen, alleen gister leek het me niet zo'n goed plan/ Vandaag ga ik trouwen, dus een koutje kan ik me niet veroorloven. Vandaag ook maar ff "rustig aan", trouwen dus. Morgen hopelijk fris genoeg om weer een rondje te doen.
Singelloop klinkt trouwens wel heel leuk! Ga ik in de gaten houden.
Enneh, welkom Biels!
quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:06 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Ik voel met je mee, want ik heb ook voor het eerst 5 KM gelopen sinds 2 maanden. Herken ook wat je zegt in het andere topic over het steeds opnieuw willen lopen binnen de 30 minuten.
Onderweg had ik best wel last van de warmte, maar ik zag ook dat ik de 30 minuten zou kunnen halen. Bij thuiskomst merkte ik pas hoe zwaar ik gelopen had, maar ben toch trots op mijn tijd: 29:30
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |