quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:11 schreef MissMSX het volgende:
Zo, mega-egopost.
Ik ben ook weer van de partij. Na een maand niet gelopen te hebben heb ik mezelf weer een schop onder m'n hol gegeven en ben les 7 gaan lopen.
Heb het lopen op een vast aantal bpm overboord gegooid en ga nu weer lekker in m'n eigen tempo. Dat is traag, maar zo is het voor nu wel lekkerder lopen. Geen last van verzuurde benen gehad.
Lang leve holschoppen
complimenten voor beiden !!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:20 schreef Vitapientje het volgende:
Zo, net weer een rondje gelopen met Evy. Het ging niet echt lekker. Ik had om 6 uur soep gegeten en ben om half 8 gaan lopen. Die soep zat me toch niet echt lekker.
Maar ik heb wel het lopen volgehouden (1x1 2x2 en 2x3 minuten).
De pijn in mijn lies was al minder geworden in de loop van de dag. Toen ik net begon speelde het weer op, maar ik heb rustig aan gedaan en de pijn trok weg.
Nadeel alleen van mijn nieuwe schoenen is dat er heel harde naden in de (inleg)zool zitten. Ik heb nu dus beginnen blaren onder beide voeten. Iemand een idee wat je daar aan kan doen? Sportsokken, naadloze sokken, geen sokken? Iemand een tip?
Ik moet wel zeggen, als ik lees hoe ver sommige al kunnen lopen en in welke tijd ben ik benieuwd hoe en of ik dat ooit ga halen!
In de moderne iPods zit wel gps. Daarbij is er een oplossing van Nike voor de iPod. Misschien ook de moeite van het proberen waard.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:43 schreef Schadenfreude het volgende:
Dank voor je reactue, maar ik heb geen smartphone. Wel een iPod touch maar ik denk niet dat daar GPS in zit. Zijn er ms apps of andere programmas (evy?) waarin een soort van tijdschema zit zodat ik niet steeds op m'n horloge hoef te kijken?
quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:39 schreef slacker_nl het volgende:
Gaat lekker, volgens Runkeeper heb ik de langste afstand gerend en is m'n snelheid bijna 9 km/h. Wat dus betekend dat ik sneller aan het lopen ben en ik houd het vol dus! Het gaat berelekker.
The WHUT?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:50 schreef exile79 het volgende:
Ben nu twee maanden bezig, en conditioneel merk ik duidelijk verbeteringen, maar de pokkel is nog net zo dik, schiet niet echt op.
Loop je alleen, of doe je ook nog andere dingen? Lopen icm krachttraining zorgt voor een strakkere pokkel (neem aan dat je buikje bedoeld).quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:50 schreef exile79 het volgende:
Ben nu twee maanden bezig, en conditioneel merk ik duidelijk verbeteringen, maar de pokkel is nog net zo dik, schiet niet echt op.
Ok, dat is mooi om te weten. Ik ga ook zeker door hoor, maar misschien kan ik op de dagen dat ik niet ren thuis wat oefeningen gaan doen. We zullen zien.quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:46 schreef Vitapientje het volgende:
exile79, je moet ook geduld hebben... Twee maanden is om af te vallen bij je buik niets. Als iets moeilijk weg te krijgen is, is het je buik wel. Rustig doorlopen en gezond eten (heel makkelijk in de lente met al dat lekkere groente en fruit). En wellicht combineren met buikspieroefeningen.
Je maakt een grap toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:52 schreef Ach3r0n het volgende:
Viking84, jouw snelheid valt nog wel een beetje tegen. Heb je voor je gevoel maximaal gelopen, of had je nog wat over?
Lijkt me best frustrerend om zo langzaam te lopen
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:52 schreef Ach3r0n het volgende:
Viking84, jouw snelheid valt nog wel een beetje tegen. Heb je voor je gevoel maximaal gelopen, of had je nog wat over?
Lijkt me best frustrerend om zo langzaam te lopen
Lekker Thrilled! Dat trotse gevoel is toch een van de belangrijkste drijfveren om te blijven lopen. Binnen een maand van 6.5 naar 10. Spannend! Welke loop is het die jullie gekozen hebben?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:47 schreef Thrilled het volgende:
lol
Nja gister voor het eerst mijn nieuwe schoenen kunnen testen en oh-my-god wat lopen die lekker!Zoveel vering, correctie en steun ten opzichte van mijn vorige schoenen.. Dit maakt het hardlopen gewoon 10 keer leuker! Ze zijn me echt elke euro waard!
Kheb samen met een maat een route in de buurt gelopen wat ze het bolwerk noemen, voetpad met allemaal heuvels rondom het centrum, langs een singel. Schitterende wandelroute maar die heuvels waren slopend! In ieder geval achteraf gemeten was het 6,46 km met een tijd van 37 minuten en 15 seconden, ofwel: 10,4 km/u! We waren enorm trots op onszelf en beide gesloopt.. Beetje spierpijn in de kuiten en scheenbenen, maar dat komt wel weer goed..
Ons ook allebei ingeschreven voor de loop van 18 juni, allebei 10 km dus we kunnen niet meer terug
Dat trotse gevoel is inderdaad mijn 'high' denk ik, want dat motiveert mij echt voor andere hardloopsessies. En we hebben ons ingeschreven voor de PZC Familieloop, keuze tussen 3 km, 10 km of 21,1 km. Is dus 'maar' een halve marathon, maar de 21,1 vond ik teveel van het goede..quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Lekker Thrilled! Dat trotse gevoel is toch een van de belangrijkste drijfveren om te blijven lopen. Binnen een maand van 6.5 naar 10. Spannend! Welke loop is het die jullie gekozen hebben?
Ik heb vanmorgen voor de 5de keer mijn ronde in de duinen gedaan. Gelukkig begin ik wat verbetering in tijd te merken, want mijn benen voelen nog steeds loodzwaar na afloop. Als ik het laatste duin naar het strand op ga heb ik een soort van omgekeerde hoogtevrees. Zolang ik naar het rulle zand kijk lukt het nog wel maar zodra ik kijk hoever ik nog moet dan worden mijn benen ineens vloeibaar. Toch ben ik vandaag een stukje dichter bij de top gekomen dan vorige week. Volgende week weer een nieuwe kans!
Mijn loop, voor wie wil kijken.
Hoe en waar heb jij je schoenen uitgekozen? Ik ren op dit moment met tennisschoenen, redelijk harde zool, maar misschien dat andere schoenen nog veel betere vering en steun bieden? Ik heb niet zo snel last van blessures oid, maar vraag me wel af wat voor jou het grootste verschil is met je nieuwe schoenen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:47 schreef Thrilled het volgende:
lol
Nja gister voor het eerst mijn nieuwe schoenen kunnen testen en oh-my-god wat lopen die lekker!Zoveel vering, correctie en steun ten opzichte van mijn vorige schoenen.. Dit maakt het hardlopen gewoon 10 keer leuker! Ze zijn me echt elke euro waard!
Kheb samen met een maat een route in de buurt gelopen wat ze het bolwerk noemen, voetpad met allemaal heuvels rondom het centrum, langs een singel. Schitterende wandelroute maar die heuvels waren slopend! In ieder geval achteraf gemeten was het 6,46 km met een tijd van 37 minuten en 15 seconden, ofwel: 10,4 km/u! We waren enorm trots op onszelf en beide gesloopt.. Beetje spierpijn in de kuiten en scheenbenen, maar dat komt wel weer goed..
Ons ook allebei ingeschreven voor de loop van 18 juni, allebei 10 km dus we kunnen niet meer terug
Dan zal je denk ik niet zo snel van dat buikje afkomen. Wat al veel zou schelen is buikspieroefeningen. Ik ben hoe dan ook voorstander om ook krachttraining erbij te doen. Spieren verbranden energie, dus hoe meer spieren je hebt hoe meer je in rust verbrand. Om even aan te geven, ik doe aan en krachttraining en hardlopen en ben in 2 maanden tijd maar 2 kg af gevallen (let ook op m'n eten hoor). Maar het gaat allemaal niet zo rap. Geduld!quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:13 schreef exile79 het volgende:
Ik loop alleen icm met steeds gezonder eten.
Wel jammer dat spieren meer wegen dan vet. Dus wanneer je wel (zichtbaar) slanker bent valt dat soms niet te zien op de weegschaal, sommige mensen hechten veel te veel waarde aan een getalletje en kijken niet in de spiegel. Als je wil afvallen zou ik ook zeker krachttraining erbij doen!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan zal je denk ik niet zo snel van dat buikje afkomen. Wat al veel zou schelen is buikspieroefeningen. Ik ben hoe dan ook voorstander om ook krachttraining erbij te doen. Spieren verbranden energie, dus hoe meer spieren je hebt hoe meer je in rust verbrand. Om even aan te geven, ik doe aan en krachttraining en hardlopen en ben in 2 maanden tijd maar 2 kg af gevallen (let ook op m'n eten hoor). Maar het gaat allemaal niet zo rap. Geduld!
Sowieso denk ik dat hardlopen om af te vallen in zichzelf een te dunne motivatie is om het vol te houden. In de andersheid jaar dat ik loop ben ik 11 kilo afgevallen maar het gevoel van tijdens en na het lopen is wat me steeds weer drijft om die schoenen aan te trekken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:14 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Wel jammer dat spieren meer wegen dan vet. Dus wanneer je wel (zichtbaar) slanker bent valt dat soms niet te zien op de weegschaal, sommige mensen hechten veel te veel waarde aan een getalletje en kijken niet in de spiegel. Als je wil afvallen zou ik ook zeker krachttraining erbij doen!
Eens. Ik ben ook gaan hardlopen om een betere conditie te krijgen, om iets aan mezelf te bewijzen en om die kick die ik ervan krijg. Volgens mij val ik er (nog?) helemaal niet van af. M'n lichaam is wel wat gestroomlijnder geworden, maar echt afvallen, nee.quote:Op zondag 22 mei 2011 00:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Sowieso denk ik dat hardlopen om af te vallen in zichzelf een te dunne motivatie is om het vol te houden. In de andersheid jaar dat ik loop ben ik 11 kilo afgevallen maar het gevoel van tijdens en na het lopen is wat me steeds weer drijft om die schoenen aan te trekken.
Ik heb ze gekocht bij Koole sport ( http://www.koolesport.nl/ ) , een sportwinkel die wat persoonlijker / verder gaat dan de standaard sportzaak. Vond het een hele prettige ervaring en ook de verkoper was erop uit om mij goede schoenen te verkopen, in plaats van meer euro's te verdienen..quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:51 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Hoe en waar heb jij je schoenen uitgekozen? Ik ren op dit moment met tennisschoenen, redelijk harde zool, maar misschien dat andere schoenen nog veel betere vering en steun bieden? Ik heb niet zo snel last van blessures oid, maar vraag me wel af wat voor jou het grootste verschil is met je nieuwe schoenen.
Oke dankje, ik woon in de buurt van Rotterdam. Ik zag dat die winkel in middelburg lag, dus op zich valt dat nog wel mee, zou natuurlijk wel fijn zijn als er een soortgelijke winkel in deb uurt van rotterdam ligt. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel meer waarde zo'n speciale schoen dmv video opname heeft tegenover een 'gewone' sportschoen. Voordat jij over ging naar die speciale op maat gemaakte schoenen, liep je toen al op sportschoenen of zijn dit de eerste schoenen waarmee je liep?quote:Op zondag 22 mei 2011 10:15 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik heb ze gekocht bij Koole sport ( http://www.koolesport.nl/ ) , een sportwinkel die wat persoonlijker / verder gaat dan de standaard sportzaak. Vond het een hele prettige ervaring en ook de verkoper was erop uit om mij goede schoenen te verkopen, in plaats van meer euro's te verdienen..
Het grootste verschil is toch echt de demping/vering en de correctie van de zool. Hiervoor liep ik op asics met superdunne zolen. Hierdoor moest ik zelf veel meer moeite doen om de volgende stap te zetten en dat gaat nu bijna vanzelf doordat ik automatisch 'doorrol' in de volgende stap.. ook moet ik veel minder zelf nadenken hoe ik mijn voet neerzet omdat die schoenen dat toch wel corrigeren.. dus nu kan ik veel meer ontspannen en soepeler lopen, wat het al een stuk leuker maakt
Wat ik dan voor jou wel kan aanraden is om ook zo'n zaak op te zoeken (weet niet waar je woont..) en misschien met je huidige schoenen zo'n opname laten maken.. als zij zeggen dat je andere schoenen nodig hebt, misschien een overweging waard om dat dan ook te doen?
Ik ben in ieder geval niks anders dan positief!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |