Vertelquote:Op maandag 25 april 2011 17:37 schreef lezzer het volgende:
Ik ben gewoon waanzinnig blij dat ik nu in déze reeks mag
Ik was al op zoek naar een lesbisch tintje in de TTquote:Op maandag 25 april 2011 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
meestal zorgt een seksgerelateerde TT voor nieuw volk
quote:Op maandag 25 april 2011 17:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik was al op zoek naar een lesbisch tintje in de TT.
Onder de 27 (bmi) geraakt hèquote:
Hardstikke goedquote:Op maandag 25 april 2011 17:44 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het stond al in m'n AT hoor![]()
[..]
Onder de 27 (bmi) geraakt hè![]()
13kg kwijt, ongeveer 10kg te gaan.
quote:Op maandag 25 april 2011 17:44 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het stond al in m'n AT hoor![]()
[..]
Onder de 27 (bmi) geraakt hè![]()
13kg kwijt, ongeveer 10kg te gaan.
Oh noez, not you too!quote:Op maandag 25 april 2011 18:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
Lezzer, welkom &![]()
Ik ben nog steeds rapporten na aan het kijken![]()
Oh, en crap. Mijn piercing heeft besloten te gaan ontstekenNu heb ik een hele mooie, rode cirkel op mijn pols met in het midden een blinkertje
Ja, maar ik heb nog hoopquote:
oh my, bah!quote:Op maandag 25 april 2011 19:01 schreef Laureline het volgende:
Bij guacemole moet ik altijd denken aan dat potje guacemole bij de AH waarbij ik tussen de ingrediënten helemaal geen avocado vondGroen Spul had het beter kunnen heten.
Ontbijten bij je eigen pa en ma, en dan naar ikeaquote:Op maandag 25 april 2011 19:04 schreef Laureline het volgende:
Ik stond net met m'n tas ook voor lul bij de dichte AH. Toen heb ik maar Tsing Tao's gehaald bij de Chinees![]()
Waarom is er eigenlijk behoefte aan een Tweede Paasdag? Wat hoor je te doen? Nog een keer paasontbijten bij je schoonfamilie, zoals bij Tweede Kerstdag? Ik begrijp het nog steeds niet...
Omdat ik nu een gratis vrije dag heb met daarbij veel zonquote:Op maandag 25 april 2011 19:04 schreef Laureline het volgende:
Ik stond net met m'n tas ook voor lul bij de dichte AH. Toen heb ik maar Tsing Tao's gehaald bij de Chinees![]()
Waarom is er eigenlijk behoefte aan een Tweede Paasdag? Wat hoor je te doen? Nog een keer paasontbijten bij je schoonfamilie, zoals bij Tweede Kerstdag? Ik begrijp het nog steeds niet...
Huuuquote:
*boks*quote:Op maandag 25 april 2011 19:11 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Omdat ik nu een gratis vrije dag heb met daarbij veel zon
Maar voor de rest weet ik het niet
Ik mag hemelvaart werken, krijg ik ook 300% voor ;')
Kick ass!quote:Op maandag 25 april 2011 19:27 schreef loveli het volgende:
Iemand een tip voor een tienerfilm die de teckel van de tante van k_i_m mogelijk in de aanbieding heeft?
Iets braver graagquote:Op maandag 25 april 2011 19:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm, hier géén gratis vrije dag... en 5 mei ook niet... Verplicht vrije dag zelfs
[..]
Kick ass!
ik ga vanavond denk ik no strings attached kijken, met natalie portmanquote:Op maandag 25 april 2011 19:27 schreef loveli het volgende:
Iemand een tip voor een tienerfilm die de teckel van de tante van k_i_m mogelijk in de aanbieding heeft?
Ik wilde hem net al tip geven! Maar leek me niet echt een tienerfilmquote:Op maandag 25 april 2011 19:36 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ik ga vanavond denk ik no strings attached kijken, met natalie portmanen ashton kutcher
en lekker simpel. precies wat ik nodig heb
Ik had je ook wel kunnen vertellen dat die dicht was vandaag (die aan de Sumatrastraat was tot 18 uur wel open).quote:Op maandag 25 april 2011 19:04 schreef Laureline het volgende:
Die is echt superleukquote:Op maandag 25 april 2011 19:43 schreef Phaidra het volgende:
Up!Maar misschien vindt de tiener in kwestie dat te kinderachtig?
De ene tiener heeft de andere net per ongeluk een bloedneus gemeptquote:Op maandag 25 april 2011 19:43 schreef Phaidra het volgende:
Up!Maar misschien vindt de tiener in kwestie dat te kinderachtig?
lol, echte liefdequote:Op maandag 25 april 2011 19:59 schreef loveli het volgende:
[..]
De ene tiener heeft de andere net per ongeluk een bloedneus gemept
Nou, dan kon kickass dus bestquote:Op maandag 25 april 2011 19:59 schreef loveli het volgende:
[..]
De ene tiener heeft de andere net per ongeluk een bloedneus gemept
Ik ook niet. Maar sommige tieners voelen zich 'opeens' te stoer voor lieflijke Disneyproductiesquote:Op maandag 25 april 2011 19:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kweenie, yours truly is nooit gestopt met het kijken van Disneyfilms
O haiz, ik snap jouw lijstje nietquote:Op maandag 25 april 2011 21:56 schreef _aurum_ het volgende:
Lijstje van vandaag:
O: smoothie
S: Borst
L: kip en pindasaus
D: 3 plakjes ham, 3 eitjes en geroosterde paprika
T: eitjes
Sterkte trouwens. Ook voor je man. En zijn ouders. Een oma verliezen is altijd naar. Ik hoop dat ze niet geleden heeft?quote:Op maandag 25 april 2011 21:56 schreef _aurum_ het volgende:
Oh en mijn man zijn oma is vrijdag overledenKomende donderdag is de crematie
Oma was lief
![]()
En ik ben er alweer een half uurtje. Wel krappe bezetting vandaag!quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:45 schreef Blurred86 het volgende:
goedemnorgen!
Gecondoleerd aurum, sterkte
ik heb weer eens geen zin om op te staan..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Nou, dat moest bij mij eigenlijk ook, rond mn 18e. Toen heb ik zelfs een abces* in mn keel gehad.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:56 schreef progje het volgende:
Bah vervelend Coco... ik heb dat ook echt heel erg vaak gehad
daarom zijn ze er toen ik 17 was nog uit gehaald....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, dat moest bij mij eigenlijk ook, rond mn 18e. Toen heb ik zelfs een abces* in mn keel gehad.
Maar daarna had ik nooit tijd en kwam het nooit goed uit en ben ik het altijd uit blijven stellen.![]()
*Smeuïge details in spoiler.Gelukkig zonder foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
Yup, was erg leuk en ben erg uitgerust afgelopen week!quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
Was het leuk, V1z0Rmans?We hebben je nog gemist!
En blargh, ik voel me dikkigNiks nieuws onder de zon
quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
V1z0R! Kom op met die spannende verhalenGimme some dirt
![]()
MariaNiet dikkig voelen jij mooierd
Mwoah, ik vind zoiets dan altijd wel weer een leuk gruwelverhaal opleverenquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:33 schreef Perruche het volgende:
Hi vaaaizor.
Arme coco, dat zou mij echt een levenslang ziekenhuis trauma hebben opgeleverd!
Ik ben niet zo gewelddadig van aard, dus neequote:Op dinsdag 26 april 2011 10:44 schreef Perruche het volgende:
Ik ga vanavond sportenbodybalance of bodyattack... heeft iemand die laatste weleens gedaan?
Hmmm... ik weet niet, morgen bodypump da's ook wel intensief! vanavond maar even kijken hoeveel energie ik heb.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sportmaatjes laatst wel, en die zeiden dat het HEUUUUL intensief was, dusHangt er dus vanaf wat je wilt, zen worden of frustratie uiten door de lucht aan gort te schoppen
Is het veel met pasjes? Daar heb ik een broertje dood aan...quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:00 schreef Phaidra het volgende:
Bodyattack heb ik wel eens gedaan, behoorlijk intensief ja! Ik vond het wel leuk op zich, maar mijn conditie was niet zo goed dat ik de hele les mee kon doen.
Wel wat, maar niet ingewikkeld:quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:01 schreef Perruche het volgende:
[..]
Is het veel met pasjes? Daar heb ik een broertje dood aan...
quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Coco, heldinBeterschap he!
*digi-fruitbasket*
En njaaa misschien moet ik gewoon es goedBij mij is dat meestal wel de oplossingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
Zulke promo-filmpjes!quote:
Eens. Maar wel duidelijk dat er geen ballet-choreografie achter zit toch?quote:
[..]
Nou, dat moest bij mij eigenlijk ook, rond mn 18e. Toen heb ik zelfs een abces* in mn keel gehad.
Maar daarna had ik nooit tijd en kwam het nooit goed uit en ben ik het altijd uit blijven stellen.![]()
*Smeuïge details in spoiler.Mijn broertje had er een, zowat een jaar geleden. Die was goed ziek, en het duurde nogal even voordat de doktoren doorhadden dat er een abces zat, en daarna wáár dan wel niet precies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lelijke gevaarlijke dingen!ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Denk aan 'Nederland in beweging' in een hoger tempo (en zonder pedofiele Andre) met een vrouw die ondanks dat ze vermoeid is, haar uiterste best doet om een zo'n nep mogelijke lach tevoorschijn te toveren!quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:28 schreef Perruche het volgende:
Hm ben @ work dus kan filmpje niet bekijken!
Inderdaad, geen moeilijke pasjes.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Eens. Maar wel duidelijk dat er geen ballet-choreografie achter zit toch?
Oh, wauw. Ja, als ze dat ding niet zo snel kunnen ontdekken. Als ie uit zichzelf barst, kan idd levensgevaarlijk zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn broertje had er een, zowat een jaar geleden. Die was goed ziek, en het duurde nogal even voordat de doktoren doorhadden dat er een abces zat, en daarna wáár dan wel niet precies.
Lelijke gevaarlijke dingen!
LOLquote:Op maandag 25 april 2011 22:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
O haiz, ik snap jouw lijstje niet![]()
o. een banaan met yoghurt?
t. sex?
l. een stokje sateh met een lepel saus?
d.een halve salade?
t. chocolade?
[..]
*Smeuïge details in spoiler.dit had ik dus niet moeten lezen terwijl ik aan het lunchen wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gatsie wat vies!! En dat is alleen door het te lezen, laat staan dat je het meemaakt
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
Poteto, potato...quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Pedofiele André? Die gozer heette Karl Nooten hoor.
SPOILER: Tips:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:04 schreef V1z0R het volgende:
Pindakaas in je smoothiewat de? Klinkt niet zo lekker...
[..]
Poteto, potato...
RenRen, normaal reken ik zelf zo'n 15% van je onderhoud af (ik neem aan dat je onderhoud bedoeld)
Anderen gaan weer voor onderhoud - 500...
BMR = aantal kcal/dag bij geen beweging.
Onderhoud = BMR + verbruik aan kcal.Als aanvulling: snelle koolhydraten na de training alleen als je écht hard of lang getraind hebt. Anders heb je ze niet zo nodig volgens mij.SPOILER: Tips:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Wikipedia geeft hulp! http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_Germanyquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
Maria!
Hoe zou jij 'Bondspresident' vertalen? Het gaat hier om de Bondspresident van Duitsland
ik wilde net exact het bovenstaande postenquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wikipedia geeft hulp! http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_Germany
Dus datte, of gewoon de Duitse titel in cursief.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:04 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Poteto, potato...
RenRen, normaal reken ik zelf zo'n 15% van je onderhoud af (ik neem aan dat je onderhoud bedoeld)
Anderen gaan weer voor onderhoud - 500...
BMR = aantal kcal/dag bij geen beweging.
Onderhoud = BMR + verbruik aan kcal.Uhh. Onderhoud denk ik ja!SPOILER: Tips:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hmm, ik zal wel kijken wat werkt voor mij, als 15% niet werkt wat minder, als dat niet werkt weer wat meer. Het is altijd zoeken. Dankje!
Ik heb BMR gedaan met hoeveel ik sport enzo. Maar hoe kan ik ooit afvallen dan als ik niet minder ga eten? Dat lijkt me nogal onmogelijk. (BMR kwam dus uit, met sport, op 2100, zonder op 1500 +-) Moet ik dan op die 1500, of op 1600 gaan zitten?quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:10 schreef Phaidra het volgende:
Ik wilde net gaan zeggen dat je nooit ónder je BMR moet gaan zitten. BMR is wat je lichaam nodig heeft om zichzelf draaiende te houden. Als je minder binnenkrijgt, gaat je lichaam in spaarstand en zul je op de lange termijn zeker niet afvallen. Dus inderdaad je onderhoud nemen en daar maximaal 500 kcal vanaf halen, afhankelijk van de hoogte van je BMR. Ik zou in ieder geval een veilige marge in acht houden.
Ik snap er weinig vanDus vergeef me.
Kjoet!quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:14 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mijn Maneki NekoHad ik nog niet gespammed
![]()
[ afbeelding ]
Het is een spaarpot, dus hij heeft een Functie!quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Kjoet!
Maar wat kun je er mee?
RenRen, je BMR is dus 1500, je onderhoud 2100 BMR. 1750-1800kcal lijkt me dan een goed aantal om aan te houden.
BMR is niet je onderhoud...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje voor vandaag:
O: magere yoghurt met muesli
T: appel
L: bruine boterham zure haring, boterham sandwichspread
T: kom bloemkoolsoep, 2 matzes 20+kaastomaatkomkommer
D: weetnogniet, heb wel zin in bietjes en kip ofzo
T: banaan, cappuccino
Dankje! Ja weet ik veelquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Kjoet!
Maar wat kun je er mee?
RenRen, je BMR is dus 1500, je onderhoud 2100. 1750-1800kcal lijkt me dan een goed aantal om aan te houden.
BMR is niet je onderhoud...
Nou ja, vond inderdaad. Ik deed WW, ging heel lekker, tot ze een nieuw programma introduceerden (en mijn moeder alles heeft weggegooid), en het meer een "Doe maar wat"-systeem werd, en toen ging ik helemaal de mist in. Je moest sowieso 29 punten, en had een hoop vrij te besteden, maar hoe je dat deed maakte niet uit, mocht chocola zijn, en ze hoefden niet op, maar mocht wel, was vooral voor etentjes met vrienden in het wekeend. Maar dat ging volledig mis, dus at ik ze niet en viel ik niet af. Dus denk ik dat kcal tellen nu beter is, maar dat is wennenquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:38 schreef Mini. het volgende:
Leuk MarMar!
RenRen: als je punten makkelijker vindt doe je dat toch?
die staan onder de spoilerquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik wil de krullen van MarMar ook zien!
Leuk hoor! Maar vind je je 'gewone' haar ook goed staan!quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:30 schreef MarMar het volgende:
permanenten idd, ik heb een goeie kapper, ben echt blij met het resultaat!
Klinkt niet alsof je het niet meer weetquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vervelend Mo, hoop dat het snel echt weg is.
Ik probeer mijn lijstje voor de geest te halen van gister, maar ik weet het niet meer. Grapefruit, twee boterhammen, stuk bananentaart, een bord couscoussalade met tzatziki en een paar stokbroodjes met zelfgemaakte kruidenboter.
Ja, deels dus. Maar ik vergeet volgens mij e.e.a.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Klinkt niet alsof je het niet meer weet.
Pindakaas is nomquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:04 schreef V1z0R het volgende:
Weinig last van eigenlijkquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe gaat het met de jetlag Phaidra? Ik had er echt last van bij thuiskomst.
Pindakaas is inderdaad nom!quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:31 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Pindakaas is nom
Pindakaas heeft goede vetten
En ik proef eigenlijk de pindakaas niet echt, ik heb pindakaas met stukjes noot dus die kom ik af en toe tegen, maar that's about it
Ik had verwacht dat men zoiets zou hebben van WTF spinazie in je shake, maar iedereen valt over de pindakaas
Minder dan normaal. Ik snoep zo bizar veel de laatste tijd (halve pot speculoos, ijsjes, stoopwafels (meervoud), zakken chips), dat het tijd wordt voor een rem. Kijken of ik het hiermee red, want helemaal lowcarb wil ik niet (vinden mijn hersentjes niet tof).quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:45 schreef V1z0R het volgende:
Tink, valt me zo op dat je voor jouw doen ook erg laag in koolhydraten zit.
Van plan om helemaal low-carb te gaan of gewoon wat minder dan normaal?
Lijstjes zien er in ieder geval lekker uit!quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Minder dan normaal. Ik snoep zo bizar veel de laatste tijd (halve pot speculoos, ijsjes, stoopwafels (meervoud), zakken chips), dat het tijd wordt voor een rem. Kijken of ik het hiermee red, want helemaal lowcarb wil ik niet (vinden mijn hersentjes niet tof).
Zaten er ook inquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Lijstjes zien er in ieder geval lekker uit!
Kipfilet met tomatensaus
Trouwens, een paar pepertjes door een salade met garnalen en mayo is ook erg lekker
Succes!Gaat je vast lukken
telefoon mee en toch nog lekker even in het zonnetje? (je hebt toch een smartphone met email?)quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:30 schreef Viking84 het volgende:
Grmbl, nog geen sollicitatiemail. Had ik net zo goed in het park kunnen gaan liggen lezen vandaag (voor zover ik m'n hoofd erbij kan houden). En morgen wordt het niet zo zonnig. Oh, wachten really sucks.
Volle. Ik zit nu aan de wortels. Zet qua calorien geen zoden aan de dijk, maar stilt wel de lekkere trek.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:47 schreef uniekhoorn het volgende:
gecondoleerd Aurum
Tink, wat voor kwark?? Anders is het wel erg weinig.
ach, dat valt best mee. Ik vind het een mooi lijstje!quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:13 schreef Swietje het volgende:
Lekkerrr lijstje Maria![]()
Heb je niets gehoord Vik?![]()
Vandaag:
O: zuurdesem boterham met kipfilet, halfvolle melk
L: wit pistoletje met eiersalade en komkommer
T's: een dove en een zakje paprika chips![]()
![]()
D: macaroni met groente, ham, tomaat enzo en een rauwkostsalade
T: vers geperst sinaasappelsap
Toch jammer van de T's.
Eens!quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ach, dat valt best mee. Ik vind het een mooi lijstje!
Die van Maria trouwens ook!
Yay!quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ach, dat valt best mee. Ik vind het een mooi lijstje!
Die van Maria trouwens ook!
quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben ook wel tevreden vandaag
O: 250 gr franse kwark, beetje halfvolle vanillekwark, 2 el muesli
T: rode grapefruit
L: 1 boterham pindakaas, 1 boterham pasta
T: witte grapefruit
T: biscuitje, 2 droptoffees
D: gegrilde beefburger, 3 aardappelrosti's uit de oven, gewone sla en griekse salade
Ja, maar dan eten we er brood met smeersels bij meestalquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:57 schreef motorbloempje het volgende:
vaak staat er bij je D alleen maar 'Griekse Salade'dus dit is een hele verbetering
Oh dat wil niet zeggen dat dat nooit meer gaat gebeuren hoorquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:05 schreef MarMar het volgende:
Mah XM fijn dat je nu grapefruit gewoon als T eet en niet als ontbijt ook
Dat zijn altijd moeilijke thema's he, leven en dood. Er is helaas geen fout en goed, geen waar en onwaar. Alleen je eigen overtuigingen en wat je zelf vind dat goed is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heel goed Tink!
Ik zit -op een tumtum na- ook nog op schema vandaag
Wel gedoe met familie die je 'onmenselijk' en afschuwelijk noemt, omdat je iemand geen spuitje wil geven![]()
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:19 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb nog een stukje pure chocolade aan mijn lijstje toegevoegd, maar verder zit ik nog op schema.
*trots is, want droomt van ijs en chips
Ik heb het nu wel even moeilijk hoor. Maar het moet, want ik heb ineens een buikjequote:
Gelukkig vond ik in dit geval ondersteuning in de wet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat zijn altijd moeilijke thema's he, leven en dood. Er is helaas geen fout en goed, geen waar en onwaar. Alleen je eigen overtuigingen en wat je zelf vind dat goed is.
Oke, dat is natuurlijk anders. Ik dacht dat het om een 'normale' euthanasie ging (dus binnen de kaders van de wet, en zelfs dan blijft het een ingewikkeld thema)quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Gelukkig vond ik in dit geval ondersteuning in de wet.
Een van de familieleden ging echt naar en boos doen, dat vond ik het ergste. Gebruik je energie beter.
Maar het was een leermoment.
Je zei het zelf al, maar veel zelf koken, maar dan ook écht zelf koken! Alles vers halen, verse groente, en eventueel wat dingen als gezeefde tomaten en tomatenblokjes uit blik op voorraad hebben staan. Tenzij ik het er in wíl gaat er geen suiker door mijn eten heen, omdat ik nagenoeg alles zelf maak, en dat scheelt een hoop. In ieder geval als het gaat om gezondheidquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:56 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ja ik moet van die suikers af...Maar die zitten echt overal in![]()
Jij vindt het dus niet erg om lekker lang in de keuken testaan? Lekker kokkerellen etc.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je zei het zelf al, maar veel zelf koken, maar dan ook écht zelf koken! Alles vers halen, verse groente, en eventueel wat dingen als gezeefde tomaten en tomatenblokjes uit blik op voorraad hebben staan. Tenzij ik het er in wíl gaat er geen suiker door mijn eten heen, omdat ik nagenoeg alles zelf maak, en dat scheelt een hoop. In ieder geval als het gaat om gezondheid
Zie de foto hierbovenquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Jij vindt het dus niet erg om lekker lang in de keuken testaan? Lekker kokkerellen etc.
Ok Ok ik zie genoegquote:
Ja, dat valt bij mij ook onder versquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Niet alles hoeft vers te zijn. Groente uit diepvries/blik/pot zijn ook goed qua vitamine maar het zoutgehalte is veelal veel te hoog.
Lang in de keuken staat is helemaal niet nodig, je moet alleen het nodige produktkennis hebben om door te hebben w'at je binnen krijgt.
Maar lekker en gezond koken hoeft helemaal niet lang te duren! Mijn couscoussalade van vanavond bijvoorbeeld (toevallig gister al gemaakt)quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ok Ok ik zie genoeg. De moeder van een maatje van me kan ook zo geweldig koken. Die staat gerust vanaf ene uur of 11 in de keuken alles zelf temaken. God en dat smaakt zo lekker.
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar lekker en gezond koken hoeft helemaal niet lang te duren! Mijn couscoussalade van vanavond bijvoorbeeld (toevallig gister al gemaakt)
Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Courgette in stukjes snijden, wortel in stukjes snijden, peultjes door de helft. Wat olie in koekepan, en dat allemaal even flink roerbakken.
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!
Jammer dat ik geen feta lustquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef motorbloempje het volgende:
couscous met feta is echt een van de beste uitvindingen ever
Dit ga ik onthouden voor overmorgen!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
.....
b]Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Courgette in stukjes snijden, wortel in stukjes snijden, peultjes door de helft. Wat olie in koekepan, en dat allemaal even flink roerbakken.
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!/b]
Ok, maisbrood wordt lastig voor morgen, want heb geen bruinbrood in huis helaas.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:06 schreef motorbloempje het volgende:
peperkoek en maisbrood zou ik weglatenmaargoed, dat ben ik
peperkoek eruit gooien, nog 2 boterhammen erbij en een appel en een peer, en het is een perfect lijstje.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef smurfinnetje78 het volgende:
die zakjes groente van de appie zijn die 'ok-ig'?
de periode waarin ik eerder een poging deed hielp zelf koken iig wel goed. Ben er toen toch 4 kilo van kwijt geraakt, en die wil ik er zeker niet meer aan. Nu nog de andere 8.
Tomatenblokjes heb ik iig altijd wel op voorraad. En vanaf vandaag gaan we gewoon weer terug naar zoals ik het wil om die kilo's eraf te krijgen.
Mijn eetplan voor morgen:
O: 2 sneetjes maisbrood met sandwichspread
T: peperkoek
L: 2 sneetjes bruinbrood met geitenkaas en plakjes tomaat
T: verse jus
D: gekookte aardappels, met gekookte boontjes en een salade (rauwkost, tomaat, komkommer, mais)
T: aardbeien
En vooral veel drinken, thee, water, melk
Eens kijken wat ik er daadwerkelijk van brouw. Denk dat ik dit lijstje ook op de koelkast ga plakken voor morgenochtend.
ik ben 1.60m en 65,6 kgquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
peperkoek eruit gooien, nog 2 boterhammen erbij en een appel en een peer, en het is een perfect lijstje.
Afhankelijk van hoe lang je bent en wat je weegt, natuurlijk!
Ja, ik vind het fijn om lekker te eten. Ik kook ook graag voor alleen mezelf, en stel een echte maaltijd per dag echt op prijs. En ik vind het fijn om resultaat te zien (wat nu langzamerhand zo is!)quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Precies Mo...
Mijn schoonvader zorgt straks weer voor sperziebonen/bieten/slasoorten/rabarber/prei/komkommer enz. vers van het veld.
Tis toch specialer (vooral omdat je meestal ook gratis slakken hebt)
Wat jij hebt gemaakt ziet er fantastisch uit, wil het zo graag proeven maar ik zou het niet maken, omdat ik parmazaan. rucola, pijnboonpitten niet lekker vind
Nynke Jagärtrut, jij vind het ook leuk om goed met je voeding om te gaan he? Altijd leuk om te lezen
Dan moet je wat minder eten dan ik doe. Misschien is 4 boterhammen dan wel genoeg, maar er mag echt nog wel wat fruit bij.quote:
Lust je roggebrood? Bij de Lidl verkopen ze pakjes roggebrood met 5 pakjes van 2 stuks (100gram). Met pindakaas erop is het een heel fijn en vullend en gezond tussendoortje!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:08 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Ok, maisbrood wordt lastig voor morgen, want heb geen bruinbrood in huis helaas.
Peperkoek.. ja het is of peperkoek, of een ligading of geen tussendoor. Hoewel zit nu te bedenken dat ik op kantoor fruit kan kopen. Dan neem ik een appel ipv de peperkoek tussendoor.
Je kan ook yoghurt, kwark of een gekookt ei als tussendoortje eten. Of wat wortels, tomaten of paprika ofzo. Of augurk-hamrolletjes. Of stukjes gerookte kipfilet, een handje nootjes of wat fruit.quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Mijn eetplan voor morgen:
O: 2 sneetjes volkorenbrood met sandwichspread
T: peperkoek 2 stuks fruit
L: 2 sneetjes bruin volkorenbrood met geitenkaas en plakjes tomaat
T: verse jus
D: gekookte aardappels, met gekookte boontjes en een salade (rauwkost, tomaat, komkommer, mais)
T: aardbeien
En vooral veel drinken, thee, water, melk
Eens kijken wat ik er daadwerkelijk van brouw. Denk dat ik dit lijstje ook op de koelkast ga plakken voor morgenochtend.
Eens!!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef motorbloempje het volgende:
couscous met feta is echt een van de beste uitvindingen ever
Dat klinkt ook goed. Hoe maak je het?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:45 schreef Blurred86 het volgende:
koken! ik maak nu geroosterde aardappelen en groenten (wortel, courgette, paprika, knoflook) in de oven en daar ga ik een gebakken eitje bij eten zo
![]()
je lijstje ziet er inderdaad netjes uit Puff! eet je je roggebrood zonder iets erop?
wat olie en zout erover, en op 200 graden, 3 kwartier in de oven. Eventueel wat knoflook en bacon erbij...of een lekker worstje...quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:47 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Dat klinkt ook goed. Hoe maak je het?
Gewoon alles schillen/wassen en in de oven op grillstand ofzo?
Wel handig al die lijstjes van iedereen. Een goede leidraad voor de starter.
ze eet vegetarischquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wat olie en zout erover, en op 200 graden, 3 kwartier in de oven. Eventueel wat knoflook en bacon erbij...of een lekker worstje...
Ok, klinkt nog makkelijk. Ik moet maar eens even mn notitieblok pakken voor al die gerechten hier.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wat olie en zout erover, en op 200 graden, 3 kwartier in de oven. Eventueel wat knoflook en bacon erbij...of een lekker worstje...
Ben jij niet in de war met Abba?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:55 schreef motorbloempje het volgende:
Gimme! Gimme! Gimme! Als laatste dans
Al kwaakt de kikvors en spartelt de vis, het weer verandert of het blijft zoals het is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je moet je bril ook op doen en niet om! Ik zag de edit wel.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:58 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje speelt de 'maar ik ben nog een beetje ziek'-kaart
Ja maar kan niet kijkenquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:05 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Oeoeoeoeh, hebben jullie ook zo'n zin in De Bruiloft vrijdag?.
RIP aan de nabestaanden..quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:09 schreef Viking84 het volgende:
Wel triest dat z'n moeder er niet bij is.
ik sms je wel door hoe het verlooptquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vrijdag uitslapen, RPMen, even naar de kapper en wat boodschapjes halen. Denk dat ik een aardig eind kom in het Grote Vermijden!
quote:'Spaanse peper vermindert honger'
Uitgegeven: 26 april 2011 17:45
Laatst gewijzigd: 26 april 2011 19:08
BAARN - Een vleugje rode chilipeper door de maaltijd vermindert het hongergevoel en verhoogt het calorieverbruik. Deze bevinding is volgens Amerikaanse onderzoekers van de Purdue University de manier om gewichtsverlies te realiseren.
© ThinkstockHet is de stof capsaïcine, die de scherpe smaak van peper veroorzaakt en daarbij het hongergevoel vermindert en het energieverbruik na de maaltijd opkrikt.
Capsaïcine stimuleert de receptoren op de tong, die gevoelig zijn voor hitte en pijn, wat een branderig gevoel geeft. Het branderige gevoel bevordert de spijsvertering, evenals de verhoogde lichaamstemperatuur.
Halve theelepel
Volgens professor Richard Mattes werkt de stof het beste bij mensen, die hete pepers niet iedere dag consumeren. "Veranderingen in het eetpatroon, die niet veel moeite kosten zoals een vleugje rode chilipeper aan de maaltijd toevoegen, zijn houdbaar en voordelig op de lange termijn, zeker wanneer het samengaat met beweging en gezonde voeding," denkt Mattes.
Een halve theelepel cayennepeper (gemalen gedroogde Spaanse peper) in de maaltijd heeft hetzelfde effect. Volgens de onderzoekers is een halve theelepel een hoeveelheid, die de meeste mensen 'aankunnen'.
Aangetoond
Voor het Amerikaanse onderzoek werden 25 mensen met een gezond gewicht gedurende zes weken gevolgd: 13 liefhebbers van gekruid eten en 12 niet-liefhebbers. De liefhebbers kozen voor 1,8 gram rode chilipeper, de niet-liefhebbers namen genoegen met 0,3 gram.
Onderzoeker Mattes: "Na het eten bleek er een verschil in eetlust tussen de liefhebbers en niet-liefhebbers. Wanneer mensen bekend zijn met de scherpe smaak, verliest het blijkbaar zijn doeltreffendheid."
In eerdere studies is gekeken of capsaïcine in een capsule kan worden opgenomen om zo het effect van een verminderd hongergevoel en een verhoogd calorieverbruik te bewerkstelligen. Nu blijkt dat het eten van Spaanse pepers op zichzelf hetzelfde effect heeft.
Whatsappenquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik sms je wel door hoe het verloopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |