Oh dat wil niet zeggen dat dat nooit meer gaat gebeuren hoorquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:05 schreef MarMar het volgende:
Mah XM fijn dat je nu grapefruit gewoon als T eet en niet als ontbijt ook
Dat zijn altijd moeilijke thema's he, leven en dood. Er is helaas geen fout en goed, geen waar en onwaar. Alleen je eigen overtuigingen en wat je zelf vind dat goed is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heel goed Tink!
Ik zit -op een tumtum na- ook nog op schema vandaag
Wel gedoe met familie die je 'onmenselijk' en afschuwelijk noemt, omdat je iemand geen spuitje wil geven![]()
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:19 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb nog een stukje pure chocolade aan mijn lijstje toegevoegd, maar verder zit ik nog op schema.
*trots is, want droomt van ijs en chips
Ik heb het nu wel even moeilijk hoor. Maar het moet, want ik heb ineens een buikjequote:
Gelukkig vond ik in dit geval ondersteuning in de wet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat zijn altijd moeilijke thema's he, leven en dood. Er is helaas geen fout en goed, geen waar en onwaar. Alleen je eigen overtuigingen en wat je zelf vind dat goed is.
Oke, dat is natuurlijk anders. Ik dacht dat het om een 'normale' euthanasie ging (dus binnen de kaders van de wet, en zelfs dan blijft het een ingewikkeld thema)quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Gelukkig vond ik in dit geval ondersteuning in de wet.
Een van de familieleden ging echt naar en boos doen, dat vond ik het ergste. Gebruik je energie beter.
Maar het was een leermoment.
Je zei het zelf al, maar veel zelf koken, maar dan ook écht zelf koken! Alles vers halen, verse groente, en eventueel wat dingen als gezeefde tomaten en tomatenblokjes uit blik op voorraad hebben staan. Tenzij ik het er in wíl gaat er geen suiker door mijn eten heen, omdat ik nagenoeg alles zelf maak, en dat scheelt een hoop. In ieder geval als het gaat om gezondheidquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:56 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ja ik moet van die suikers af...Maar die zitten echt overal in![]()
Jij vindt het dus niet erg om lekker lang in de keuken testaan? Lekker kokkerellen etc.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je zei het zelf al, maar veel zelf koken, maar dan ook écht zelf koken! Alles vers halen, verse groente, en eventueel wat dingen als gezeefde tomaten en tomatenblokjes uit blik op voorraad hebben staan. Tenzij ik het er in wíl gaat er geen suiker door mijn eten heen, omdat ik nagenoeg alles zelf maak, en dat scheelt een hoop. In ieder geval als het gaat om gezondheid
Zie de foto hierbovenquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Jij vindt het dus niet erg om lekker lang in de keuken testaan? Lekker kokkerellen etc.
Ok Ok ik zie genoegquote:
Ja, dat valt bij mij ook onder versquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Niet alles hoeft vers te zijn. Groente uit diepvries/blik/pot zijn ook goed qua vitamine maar het zoutgehalte is veelal veel te hoog.
Lang in de keuken staat is helemaal niet nodig, je moet alleen het nodige produktkennis hebben om door te hebben w'at je binnen krijgt.
Maar lekker en gezond koken hoeft helemaal niet lang te duren! Mijn couscoussalade van vanavond bijvoorbeeld (toevallig gister al gemaakt)quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ok Ok ik zie genoeg. De moeder van een maatje van me kan ook zo geweldig koken. Die staat gerust vanaf ene uur of 11 in de keuken alles zelf temaken. God en dat smaakt zo lekker.
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar lekker en gezond koken hoeft helemaal niet lang te duren! Mijn couscoussalade van vanavond bijvoorbeeld (toevallig gister al gemaakt)
Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Courgette in stukjes snijden, wortel in stukjes snijden, peultjes door de helft. Wat olie in koekepan, en dat allemaal even flink roerbakken.
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!
Jammer dat ik geen feta lustquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef motorbloempje het volgende:
couscous met feta is echt een van de beste uitvindingen ever
Dit ga ik onthouden voor overmorgen!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
.....
b]Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Courgette in stukjes snijden, wortel in stukjes snijden, peultjes door de helft. Wat olie in koekepan, en dat allemaal even flink roerbakken.
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!/b]
Ok, maisbrood wordt lastig voor morgen, want heb geen bruinbrood in huis helaas.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:06 schreef motorbloempje het volgende:
peperkoek en maisbrood zou ik weglatenmaargoed, dat ben ik
peperkoek eruit gooien, nog 2 boterhammen erbij en een appel en een peer, en het is een perfect lijstje.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef smurfinnetje78 het volgende:
die zakjes groente van de appie zijn die 'ok-ig'?
de periode waarin ik eerder een poging deed hielp zelf koken iig wel goed. Ben er toen toch 4 kilo van kwijt geraakt, en die wil ik er zeker niet meer aan. Nu nog de andere 8.
Tomatenblokjes heb ik iig altijd wel op voorraad. En vanaf vandaag gaan we gewoon weer terug naar zoals ik het wil om die kilo's eraf te krijgen.
Mijn eetplan voor morgen:
O: 2 sneetjes maisbrood met sandwichspread
T: peperkoek
L: 2 sneetjes bruinbrood met geitenkaas en plakjes tomaat
T: verse jus
D: gekookte aardappels, met gekookte boontjes en een salade (rauwkost, tomaat, komkommer, mais)
T: aardbeien
En vooral veel drinken, thee, water, melk
Eens kijken wat ik er daadwerkelijk van brouw. Denk dat ik dit lijstje ook op de koelkast ga plakken voor morgenochtend.
ik ben 1.60m en 65,6 kgquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
peperkoek eruit gooien, nog 2 boterhammen erbij en een appel en een peer, en het is een perfect lijstje.
Afhankelijk van hoe lang je bent en wat je weegt, natuurlijk!
Ja, ik vind het fijn om lekker te eten. Ik kook ook graag voor alleen mezelf, en stel een echte maaltijd per dag echt op prijs. En ik vind het fijn om resultaat te zien (wat nu langzamerhand zo is!)quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Precies Mo...
Mijn schoonvader zorgt straks weer voor sperziebonen/bieten/slasoorten/rabarber/prei/komkommer enz. vers van het veld.
Tis toch specialer (vooral omdat je meestal ook gratis slakken hebt)
Wat jij hebt gemaakt ziet er fantastisch uit, wil het zo graag proeven maar ik zou het niet maken, omdat ik parmazaan. rucola, pijnboonpitten niet lekker vind
Nynke Jagärtrut, jij vind het ook leuk om goed met je voeding om te gaan he? Altijd leuk om te lezen
Dan moet je wat minder eten dan ik doe. Misschien is 4 boterhammen dan wel genoeg, maar er mag echt nog wel wat fruit bij.quote:
Lust je roggebrood? Bij de Lidl verkopen ze pakjes roggebrood met 5 pakjes van 2 stuks (100gram). Met pindakaas erop is het een heel fijn en vullend en gezond tussendoortje!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:08 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Ok, maisbrood wordt lastig voor morgen, want heb geen bruinbrood in huis helaas.
Peperkoek.. ja het is of peperkoek, of een ligading of geen tussendoor. Hoewel zit nu te bedenken dat ik op kantoor fruit kan kopen. Dan neem ik een appel ipv de peperkoek tussendoor.
Je kan ook yoghurt, kwark of een gekookt ei als tussendoortje eten. Of wat wortels, tomaten of paprika ofzo. Of augurk-hamrolletjes. Of stukjes gerookte kipfilet, een handje nootjes of wat fruit.quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Mijn eetplan voor morgen:
O: 2 sneetjes volkorenbrood met sandwichspread
T: peperkoek 2 stuks fruit
L: 2 sneetjes bruin volkorenbrood met geitenkaas en plakjes tomaat
T: verse jus
D: gekookte aardappels, met gekookte boontjes en een salade (rauwkost, tomaat, komkommer, mais)
T: aardbeien
En vooral veel drinken, thee, water, melk
Eens kijken wat ik er daadwerkelijk van brouw. Denk dat ik dit lijstje ook op de koelkast ga plakken voor morgenochtend.
Eens!!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef motorbloempje het volgende:
couscous met feta is echt een van de beste uitvindingen ever
Dat klinkt ook goed. Hoe maak je het?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:45 schreef Blurred86 het volgende:
koken! ik maak nu geroosterde aardappelen en groenten (wortel, courgette, paprika, knoflook) in de oven en daar ga ik een gebakken eitje bij eten zo
![]()
je lijstje ziet er inderdaad netjes uit Puff! eet je je roggebrood zonder iets erop?
wat olie en zout erover, en op 200 graden, 3 kwartier in de oven. Eventueel wat knoflook en bacon erbij...of een lekker worstje...quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:47 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Dat klinkt ook goed. Hoe maak je het?
Gewoon alles schillen/wassen en in de oven op grillstand ofzo?
Wel handig al die lijstjes van iedereen. Een goede leidraad voor de starter.
ze eet vegetarischquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wat olie en zout erover, en op 200 graden, 3 kwartier in de oven. Eventueel wat knoflook en bacon erbij...of een lekker worstje...
Ok, klinkt nog makkelijk. Ik moet maar eens even mn notitieblok pakken voor al die gerechten hier.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wat olie en zout erover, en op 200 graden, 3 kwartier in de oven. Eventueel wat knoflook en bacon erbij...of een lekker worstje...
Ben jij niet in de war met Abba?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:55 schreef motorbloempje het volgende:
Gimme! Gimme! Gimme! Als laatste dans
Al kwaakt de kikvors en spartelt de vis, het weer verandert of het blijft zoals het is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je moet je bril ook op doen en niet om! Ik zag de edit wel.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:58 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje speelt de 'maar ik ben nog een beetje ziek'-kaart
Ja maar kan niet kijkenquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:05 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Oeoeoeoeh, hebben jullie ook zo'n zin in De Bruiloft vrijdag?.
RIP aan de nabestaanden..quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:09 schreef Viking84 het volgende:
Wel triest dat z'n moeder er niet bij is.
ik sms je wel door hoe het verlooptquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vrijdag uitslapen, RPMen, even naar de kapper en wat boodschapjes halen. Denk dat ik een aardig eind kom in het Grote Vermijden!
quote:'Spaanse peper vermindert honger'
Uitgegeven: 26 april 2011 17:45
Laatst gewijzigd: 26 april 2011 19:08
BAARN - Een vleugje rode chilipeper door de maaltijd vermindert het hongergevoel en verhoogt het calorieverbruik. Deze bevinding is volgens Amerikaanse onderzoekers van de Purdue University de manier om gewichtsverlies te realiseren.
© ThinkstockHet is de stof capsaïcine, die de scherpe smaak van peper veroorzaakt en daarbij het hongergevoel vermindert en het energieverbruik na de maaltijd opkrikt.
Capsaïcine stimuleert de receptoren op de tong, die gevoelig zijn voor hitte en pijn, wat een branderig gevoel geeft. Het branderige gevoel bevordert de spijsvertering, evenals de verhoogde lichaamstemperatuur.
Halve theelepel
Volgens professor Richard Mattes werkt de stof het beste bij mensen, die hete pepers niet iedere dag consumeren. "Veranderingen in het eetpatroon, die niet veel moeite kosten zoals een vleugje rode chilipeper aan de maaltijd toevoegen, zijn houdbaar en voordelig op de lange termijn, zeker wanneer het samengaat met beweging en gezonde voeding," denkt Mattes.
Een halve theelepel cayennepeper (gemalen gedroogde Spaanse peper) in de maaltijd heeft hetzelfde effect. Volgens de onderzoekers is een halve theelepel een hoeveelheid, die de meeste mensen 'aankunnen'.
Aangetoond
Voor het Amerikaanse onderzoek werden 25 mensen met een gezond gewicht gedurende zes weken gevolgd: 13 liefhebbers van gekruid eten en 12 niet-liefhebbers. De liefhebbers kozen voor 1,8 gram rode chilipeper, de niet-liefhebbers namen genoegen met 0,3 gram.
Onderzoeker Mattes: "Na het eten bleek er een verschil in eetlust tussen de liefhebbers en niet-liefhebbers. Wanneer mensen bekend zijn met de scherpe smaak, verliest het blijkbaar zijn doeltreffendheid."
In eerdere studies is gekeken of capsaïcine in een capsule kan worden opgenomen om zo het effect van een verminderd hongergevoel en een verhoogd calorieverbruik te bewerkstelligen. Nu blijkt dat het eten van Spaanse pepers op zichzelf hetzelfde effect heeft.
Whatsappenquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik sms je wel door hoe het verloopt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |