abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:01:45 #226
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_96009760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zie de foto hierboven :+ :P
Ok Ok ik zie genoeg :@. De moeder van een maatje van me kan ook zo geweldig koken. Die staat gerust vanaf ene uur of 11 in de keuken alles zelf temaken. God en dat smaakt zo lekker. *;
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:03:00 #227
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96009841
Niet alles hoeft vers te zijn. Groente uit diepvries/blik/pot zijn ook goed qua vitamine maar het zoutgehalte is veelal veel te hoog.

Lang in de keuken staat is helemaal niet nodig, je moet alleen het nodige produktkennis hebben om door te hebben w'at je binnen krijgt.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_96009871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Niet alles hoeft vers te zijn. Groente uit diepvries/blik/pot zijn ook goed qua vitamine maar het zoutgehalte is veelal veel te hoog.

Lang in de keuken staat is helemaal niet nodig, je moet alleen het nodige produktkennis hebben om door te hebben w'at je binnen krijgt.
Ja, dat valt bij mij ook onder vers :+

Als ik zo'n grote vrieskist zou hebben zou ik daar echt zakken aan diepvriesgroente in leggen O+

Maar da's iets voor als we verhuisd zijn :P
Ja doei.
pi_96009921
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ok Ok ik zie genoeg :@. De moeder van een maatje van me kan ook zo geweldig koken. Die staat gerust vanaf ene uur of 11 in de keuken alles zelf temaken. God en dat smaakt zo lekker. *;
Maar lekker en gezond koken hoeft helemaal niet lang te duren! Mijn couscoussalade van vanavond bijvoorbeeld (toevallig gister al gemaakt)

Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Courgette in stukjes snijden, wortel in stukjes snijden, peultjes door de helft. Wat olie in koekepan, en dat allemaal even flink roerbakken.
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!
pi_96009991
Tomatensaus van puree duurt nauwelijks langer dan uit zo'n pot.
En het is nog goedkoper ook!
pi_96009997
die zakjes groente van de appie zijn die 'ok-ig'?
de periode waarin ik eerder een poging deed hielp zelf koken iig wel goed. Ben er toen toch 4 kilo van kwijt geraakt, en die wil ik er zeker niet meer aan. Nu nog de andere 8.
Tomatenblokjes heb ik iig altijd wel op voorraad. En vanaf vandaag gaan we gewoon weer terug naar zoals ik het wil om die kilo's eraf te krijgen.

Mijn eetplan voor morgen:

O: 2 sneetjes maisbrood met sandwichspread
T: peperkoek
L: 2 sneetjes bruinbrood met geitenkaas en plakjes tomaat
T: verse jus
D: gekookte aardappels, met gekookte boontjes en een salade (rauwkost, tomaat, komkommer, mais)
T: aardbeien

En vooral veel drinken, thee, water, melk

Eens kijken wat ik er daadwerkelijk van brouw. Denk dat ik dit lijstje ook op de koelkast ga plakken voor morgenochtend.
pi_96010000
couscous met feta is echt een van de beste uitvindingen ever O+
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:05:56 #233
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_96010034
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maar lekker en gezond koken hoeft helemaal niet lang te duren! Mijn couscoussalade van vanavond bijvoorbeeld (toevallig gister al gemaakt)

Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Courgette in stukjes snijden, wortel in stukjes snijden, peultjes door de helft. Wat olie in koekepan, en dat allemaal even flink roerbakken.
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!
Daar heb je wel gelijk in. :+
pi_96010043
peperkoek en maisbrood zou ik weglaten :) maargoed, dat ben ik :P
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:07:03 #235
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_96010117
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef motorbloempje het volgende:
couscous met feta is echt een van de beste uitvindingen ever O+
Jammer dat ik geen feta lust :'( Vindt dat toch zo vies. Couscous daarin tegen :9~
pi_96010120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

.....
b]Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!/b]
Dit ga ik onthouden voor overmorgen!
pi_96010266
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:06 schreef motorbloempje het volgende:
peperkoek en maisbrood zou ik weglaten :) maargoed, dat ben ik :P
Ok, maisbrood wordt lastig voor morgen, want heb geen bruinbrood in huis helaas.
Peperkoek.. ja het is of peperkoek, of een ligading of geen tussendoor. Hoewel zit nu te bedenken dat ik op kantoor fruit kan kopen. Dan neem ik een appel ipv de peperkoek tussendoor.
pi_96010275
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef smurfinnetje78 het volgende:
die zakjes groente van de appie zijn die 'ok-ig'?
de periode waarin ik eerder een poging deed hielp zelf koken iig wel goed. Ben er toen toch 4 kilo van kwijt geraakt, en die wil ik er zeker niet meer aan. Nu nog de andere 8.
Tomatenblokjes heb ik iig altijd wel op voorraad. En vanaf vandaag gaan we gewoon weer terug naar zoals ik het wil om die kilo's eraf te krijgen.

O: 2 sneetjes maisbrood met sandwichspread
T: peperkoek
L: 2 sneetjes bruinbrood met geitenkaas en plakjes tomaat
D: gekookte aardappels, met gekookte boontjes en een salade (rauwkost, tomaat, komkommer, mais)

Eens kijken wat ik er daadwerkelijk van brouw. Denk dat ik dit lijstje ook op de koelkast ga plakken voor morgenochtend.
peperkoek eruit gooien, nog 2 boterhammen erbij en een appel en een peer, en het is een perfect lijstje.

Afhankelijk van hoe lang je bent en wat je weegt, natuurlijk!
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:09:07 #239
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96010303
Precies Mo...
Mijn schoonvader zorgt straks weer voor sperziebonen/bieten/slasoorten/rabarber/prei/komkommer enz. vers van het veld.
Tis toch specialer (vooral omdat je meestal ook gratis slakken hebt)

Wat jij hebt gemaakt ziet er fantastisch uit, wil het zo graag proeven maar ik zou het niet maken, omdat ik parmazaan. rucola, pijnboonpitten niet lekker vind :@

Jeager, jij vind het ook leuk om goed met je voeding om te gaan he? Altijd leuk om te lezen

[ Bericht 0% gewijzigd door uniekhoorn op 26-04-2011 20:15:00 ]
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_96010324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

peperkoek eruit gooien, nog 2 boterhammen erbij en een appel en een peer, en het is een perfect lijstje.

Afhankelijk van hoe lang je bent en wat je weegt, natuurlijk!
ik ben 1.60m en 65,6 kg ;(
pi_96010397
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Precies Mo...
Mijn schoonvader zorgt straks weer voor sperziebonen/bieten/slasoorten/rabarber/prei/komkommer enz. vers van het veld.
Tis toch specialer (vooral omdat je meestal ook gratis slakken hebt)

Wat jij hebt gemaakt ziet er fantastisch uit, wil het zo graag proeven maar ik zou het niet maken, omdat ik parmazaan. rucola, pijnboonpitten niet lekker vind :@

Nynke Jagärtrut, jij vind het ook leuk om goed met je voeding om te gaan he? Altijd leuk om te lezen
Ja, ik vind het fijn om lekker te eten. Ik kook ook graag voor alleen mezelf, en stel een echte maaltijd per dag echt op prijs. En ik vind het fijn om resultaat te zien (wat nu langzamerhand zo is!)
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:09 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

Dan moet je wat minder eten dan ik doe. Misschien is 4 boterhammen dan wel genoeg, maar er mag echt nog wel wat fruit bij.
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:11:18 #242
229513 Blurred86
Live Positive
pi_96010434
beter nog dan couscous kun je bulghur nemen, meer vezels en lekkerder (vind ik tenminste ;) )
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_96010449
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:08 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

Ok, maisbrood wordt lastig voor morgen, want heb geen bruinbrood in huis helaas.
Peperkoek.. ja het is of peperkoek, of een ligading of geen tussendoor. Hoewel zit nu te bedenken dat ik op kantoor fruit kan kopen. Dan neem ik een appel ipv de peperkoek tussendoor.
Lust je roggebrood? Bij de Lidl verkopen ze pakjes roggebrood met 5 pakjes van 2 stuks (100gram). Met pindakaas erop is het een heel fijn en vullend en gezond tussendoortje! :)
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:11:53 #244
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96010466
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:09 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

Je kan ook yoghurt, kwark of een gekookt ei als tussendoortje eten. Of wat wortels, tomaten of paprika ofzo. Of augurk-hamrolletjes. Of stukjes gerookte kipfilet, een handje nootjes of wat fruit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_96010484
ik maak ook (bijna) altijd zelf pastasaus met de tomatenblokjes en knoflook, uitjes en kruiden. En dan groente voor de vulling enzo. Misschien moet ik iig (weer) overgaan op tarwepasta.

Thnx voor de feedback ladies!
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:12:28 #246
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96010498
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef smurfinnetje78 het volgende:

O: 2 sneetjes volkorenbrood met sandwichspread
T: peperkoek 2 stuks fruit
L: 2 sneetjes bruin volkorenbrood met geitenkaas en plakjes tomaat

dinsdag 26 april 2011 @ 20:13:28 #247
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96010571
sorry Jaeger, moet ik het even editten?
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:13:46 #248
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96010597
Oja, vruchtensap en melk zijn eigenlijk gewoon levensmiddelen. Tegen de dorst drink je beter gewoon water, thee of koffie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_96010720
Fruit check! Vind het wel lekker maar heb t weinig in huis. Dus daar gaan we verandering in brengen! Goed tussendoortje idd.

Roggebrood is niet m'n favoriet, maar als backup wel handig om in huis te hebben. Dus dat ga ik zeker halen. En verder meer van de snackgroentes als tomaatjes en komkommers ed.

Normaliter heb ik altijd bruinbrood in huis maar de AH heeft t niet altijd liggen :(

En idd, yoghurt enzo in huis halen. En eieren ook een goed plan!
Dat wordt een boodschappenlijstje voor morgen :)
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:16:49 #250
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_96010812
Heuningbosthee.

Maar dat is eigenlijk tisane. How very Hercule Poirot.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')