Oke, dat is natuurlijk anders. Ik dacht dat het om een 'normale' euthanasie ging (dus binnen de kaders van de wet, en zelfs dan blijft het een ingewikkeld thema)quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Gelukkig vond ik in dit geval ondersteuning in de wet.
Een van de familieleden ging echt naar en boos doen, dat vond ik het ergste. Gebruik je energie beter.
Maar het was een leermoment.
Je zei het zelf al, maar veel zelf koken, maar dan ook écht zelf koken! Alles vers halen, verse groente, en eventueel wat dingen als gezeefde tomaten en tomatenblokjes uit blik op voorraad hebben staan. Tenzij ik het er in wíl gaat er geen suiker door mijn eten heen, omdat ik nagenoeg alles zelf maak, en dat scheelt een hoop. In ieder geval als het gaat om gezondheidquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:56 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ja ik moet van die suikers af...Maar die zitten echt overal in![]()
Jij vindt het dus niet erg om lekker lang in de keuken testaan? Lekker kokkerellen etc.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je zei het zelf al, maar veel zelf koken, maar dan ook écht zelf koken! Alles vers halen, verse groente, en eventueel wat dingen als gezeefde tomaten en tomatenblokjes uit blik op voorraad hebben staan. Tenzij ik het er in wíl gaat er geen suiker door mijn eten heen, omdat ik nagenoeg alles zelf maak, en dat scheelt een hoop. In ieder geval als het gaat om gezondheid
Zie de foto hierbovenquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Jij vindt het dus niet erg om lekker lang in de keuken testaan? Lekker kokkerellen etc.
Ok Ok ik zie genoegquote:
Ja, dat valt bij mij ook onder versquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Niet alles hoeft vers te zijn. Groente uit diepvries/blik/pot zijn ook goed qua vitamine maar het zoutgehalte is veelal veel te hoog.
Lang in de keuken staat is helemaal niet nodig, je moet alleen het nodige produktkennis hebben om door te hebben w'at je binnen krijgt.
Maar lekker en gezond koken hoeft helemaal niet lang te duren! Mijn couscoussalade van vanavond bijvoorbeeld (toevallig gister al gemaakt)quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ok Ok ik zie genoeg. De moeder van een maatje van me kan ook zo geweldig koken. Die staat gerust vanaf ene uur of 11 in de keuken alles zelf temaken. God en dat smaakt zo lekker.
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar lekker en gezond koken hoeft helemaal niet lang te duren! Mijn couscoussalade van vanavond bijvoorbeeld (toevallig gister al gemaakt)
Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Courgette in stukjes snijden, wortel in stukjes snijden, peultjes door de helft. Wat olie in koekepan, en dat allemaal even flink roerbakken.
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!
Jammer dat ik geen feta lustquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef motorbloempje het volgende:
couscous met feta is echt een van de beste uitvindingen ever
Dit ga ik onthouden voor overmorgen!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
.....
b]Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Courgette in stukjes snijden, wortel in stukjes snijden, peultjes door de helft. Wat olie in koekepan, en dat allemaal even flink roerbakken.
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!/b]
Ok, maisbrood wordt lastig voor morgen, want heb geen bruinbrood in huis helaas.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:06 schreef motorbloempje het volgende:
peperkoek en maisbrood zou ik weglatenmaargoed, dat ben ik
peperkoek eruit gooien, nog 2 boterhammen erbij en een appel en een peer, en het is een perfect lijstje.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef smurfinnetje78 het volgende:
die zakjes groente van de appie zijn die 'ok-ig'?
de periode waarin ik eerder een poging deed hielp zelf koken iig wel goed. Ben er toen toch 4 kilo van kwijt geraakt, en die wil ik er zeker niet meer aan. Nu nog de andere 8.
Tomatenblokjes heb ik iig altijd wel op voorraad. En vanaf vandaag gaan we gewoon weer terug naar zoals ik het wil om die kilo's eraf te krijgen.
Mijn eetplan voor morgen:
O: 2 sneetjes maisbrood met sandwichspread
T: peperkoek
L: 2 sneetjes bruinbrood met geitenkaas en plakjes tomaat
T: verse jus
D: gekookte aardappels, met gekookte boontjes en een salade (rauwkost, tomaat, komkommer, mais)
T: aardbeien
En vooral veel drinken, thee, water, melk
Eens kijken wat ik er daadwerkelijk van brouw. Denk dat ik dit lijstje ook op de koelkast ga plakken voor morgenochtend.
ik ben 1.60m en 65,6 kgquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
peperkoek eruit gooien, nog 2 boterhammen erbij en een appel en een peer, en het is een perfect lijstje.
Afhankelijk van hoe lang je bent en wat je weegt, natuurlijk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |