abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:39:10 #211
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96008229
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:36 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Gelukkig vond ik in dit geval ondersteuning in de wet.
Een van de familieleden ging echt naar en boos doen, dat vond ik het ergste. Gebruik je energie beter.

Maar het was een leermoment.
Oke, dat is natuurlijk anders. Ik dacht dat het om een 'normale' euthanasie ging (dus binnen de kaders van de wet, en zelfs dan blijft het een ingewikkeld thema)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:41:41 #212
229513 Blurred86
Live Positive
pi_96008405
ik moet eigenlijk ook even cold turkey afkicken van de suiker, ik eet echt veel rotzooi hier (als extra bovenop mijn normale eten), al valt de schade qua kilo's wel mee denk ik door het vele bewegen. Maar toch, voel me beter met gezonder eten..

Wat niet helpt is dat ik vandaag een paaspakket in mijn brievenbus vond (van de ex O+ :@ ) met oa paaseitjes en paasstol. Dus, als dat op is (en dat duurt vast niet lang :') ) ga ik net als Tink maar eens een tijdje de suiker en chips laten staan. Oh, en ik heb ook nog een bijna volle bak B&J, hm.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_96008682
zal ik ook onder mn steen vandaan kruipen...?

Ik probeer wel mee te lezen maar lukt niet altijd. Misschien dat het met schrijven erbij wat beter gaat?
Ik zou graag een kilo of 8 kwijt willen raken, maar loop best tegen wat dingen aan.

Als eerste zit ik nog steeds in een revalidatietraject na een ongeluk..Dat vergt veel (geestelijke) energie, en zorgt misschien ook wel voor vreetbuien... En mis (denk ik?) discipline!
Ik voel me dik, maar het lukt gewoon niet om de kilo's eraf te krijgen...
Ik denk dat er sowieso wat moet veranderen, en dat is sowieso geen tussendoortjes meer.

zal eens even mijn lijstje voor vandaag neerzetten:

O: 2 sneetjes maisbrood met avocado
T: liga melk (AH)
L: een chocoladewafel ;( :')
D: aardappelsalade (AH) aangevuld met wat groente.
T: nog niks maar denk dat ik straks wat aardbeien ga eten.

Ik drink genoeg. Vooral veel (groene) thee, melk, optimel chocolademelk en appelsap.
Ik sport niet... wat ik wel graag zou willen maar het lukt me niet/komt er steeds niet van...

Ik eet altijd vegetarisch (geen vlees/geen vis) eet heel graag kaas op m'n brood. De pindakaas heb ik al de deur uit gedaan.
En nu zoek ik vooral tips waarmee ik gezond kan gaan eten. Ik eet graag pasta's. Aardappelen gaan er ook wel in, rijst ben ik niet echt dol op maar eet ik wel.
En ik wil hier graag mee blijven schrijven in de hoop dat dit wat meer stimulans geeft om die 8 kilo eraf te krijgen!
pi_96008866

Vrij naar dit recept van Jamie Oliver :9

en nu zit ik vol :o
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:52:30 #215
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96009131
Puff, dat soort dingen zijn zo vreselijk persoonlijk en echt niet om te beoordelen. Maar dat vind ik van de meeste heftige dingen. Oordelen is makkelijk.

Smurfin, veel suikers, weinig groente.

Tink, doorzetten! Herken het ontzettend, na een week vol vreetpartijen, denk ik ook de hele dag : dat kan nog wel, mjoh, kan ook wel.. Nog niet zoveel gehad dus een plak cake met slagroom kan ook wel...

Daarom blijft dit stukje forum ook fijn met lijstjes, dan zie je echt wat je hebt gehad.. In je hoofd is het vaak toch wat anders (te veel of te weinig! )
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_96009268
en welkom en succes smurfinnetje!
Ja doei.
pi_96009365
Dat laatste wat jij zegt klopt heel erg Uniek... in mijn hoofd heb ik altijd véél meer gegeten of véél slechter dan dat het daadwerkelijk is als ik het nog eens nalees.. :o
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_96009429
ja ik moet van die suikers af...Maar die zitten echt overal in :')

Denk dat ik weer de overhand in de keuken moet nemen, want vriendlief kookt nu heel vaak omdat ik de puf er niet voor heb na een dag werken en fysiotherapie enzo.
Maar door het weer zelf te doen krijg ik het hopelijk weer zelf onder controle.
Dus daar ga ik mee beginnen. zal zo eens de planning van mijn eetlijst voor morgen weergeven.

En bedankt voor het welkom. Het succes heb ik wel nodig ;-)
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:58:05 #219
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96009504
Ik voel me net een junk nu. Denk alleen maar aan rommel :{ Kan me van de vorige afkickpoging (nu al 3 jaar geleden geloof ik) helemaal niet herinneren dat het zo moeilijk was. Maar goed, toen was 'de noodzaak' ook groter dan nu.
pi_96009509
Definitief lijstje:

O: yoghurt met banaan en muesli
L: 2 gekookte aardappelen met 2 kikkererwtburgers, wat sla en yoghurtsaus
T: 5 kleine koekjes
S: 4.5 km. hardlopen met 9.9 km. per uur
D: couscoussalade met gegrilde courgette, wortel en peultjes, wat komkommer, feta en cashews
T: paaseitje, halve mango

Ik ben tevreden!
pi_96009514
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:56 schreef smurfinnetje78 het volgende:
ja ik moet van die suikers af...Maar die zitten echt overal in :')

Je zei het zelf al, maar veel zelf koken, maar dan ook écht zelf koken! Alles vers halen, verse groente, en eventueel wat dingen als gezeefde tomaten en tomatenblokjes uit blik op voorraad hebben staan. Tenzij ik het er in wíl gaat er geen suiker door mijn eten heen, omdat ik nagenoeg alles zelf maak, en dat scheelt een hoop. In ieder geval als het gaat om gezondheid :Y
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:58:58 #222
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_96009560
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je zei het zelf al, maar veel zelf koken, maar dan ook écht zelf koken! Alles vers halen, verse groente, en eventueel wat dingen als gezeefde tomaten en tomatenblokjes uit blik op voorraad hebben staan. Tenzij ik het er in wíl gaat er geen suiker door mijn eten heen, omdat ik nagenoeg alles zelf maak, en dat scheelt een hoop. In ieder geval als het gaat om gezondheid :Y
Jij vindt het dus niet erg om lekker lang in de keuken testaan? Lekker kokkerellen etc.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_96009625
Welkom Smurfinnetje :) Succes!
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:59:56 #224
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96009633
En mopper. De huidige eigenaar van het bedrijf dat ik wil overnemen begint ineens tegen te stribbelen.
pi_96009644
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Jij vindt het dus niet erg om lekker lang in de keuken testaan? Lekker kokkerellen etc.
Zie de foto hierboven :+ :P
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:01:45 #226
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_96009760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zie de foto hierboven :+ :P
Ok Ok ik zie genoeg :@. De moeder van een maatje van me kan ook zo geweldig koken. Die staat gerust vanaf ene uur of 11 in de keuken alles zelf temaken. God en dat smaakt zo lekker. *;
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:03:00 #227
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96009841
Niet alles hoeft vers te zijn. Groente uit diepvries/blik/pot zijn ook goed qua vitamine maar het zoutgehalte is veelal veel te hoog.

Lang in de keuken staat is helemaal niet nodig, je moet alleen het nodige produktkennis hebben om door te hebben w'at je binnen krijgt.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_96009871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Niet alles hoeft vers te zijn. Groente uit diepvries/blik/pot zijn ook goed qua vitamine maar het zoutgehalte is veelal veel te hoog.

Lang in de keuken staat is helemaal niet nodig, je moet alleen het nodige produktkennis hebben om door te hebben w'at je binnen krijgt.
Ja, dat valt bij mij ook onder vers :+

Als ik zo'n grote vrieskist zou hebben zou ik daar echt zakken aan diepvriesgroente in leggen O+

Maar da's iets voor als we verhuisd zijn :P
Ja doei.
pi_96009921
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ok Ok ik zie genoeg :@. De moeder van een maatje van me kan ook zo geweldig koken. Die staat gerust vanaf ene uur of 11 in de keuken alles zelf temaken. God en dat smaakt zo lekker. *;
Maar lekker en gezond koken hoeft helemaal niet lang te duren! Mijn couscoussalade van vanavond bijvoorbeeld (toevallig gister al gemaakt)

Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Courgette in stukjes snijden, wortel in stukjes snijden, peultjes door de helft. Wat olie in koekepan, en dat allemaal even flink roerbakken.
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!
pi_96009991
Tomatensaus van puree duurt nauwelijks langer dan uit zo'n pot.
En het is nog goedkoper ook!
pi_96009997
die zakjes groente van de appie zijn die 'ok-ig'?
de periode waarin ik eerder een poging deed hielp zelf koken iig wel goed. Ben er toen toch 4 kilo van kwijt geraakt, en die wil ik er zeker niet meer aan. Nu nog de andere 8.
Tomatenblokjes heb ik iig altijd wel op voorraad. En vanaf vandaag gaan we gewoon weer terug naar zoals ik het wil om die kilo's eraf te krijgen.

Mijn eetplan voor morgen:

O: 2 sneetjes maisbrood met sandwichspread
T: peperkoek
L: 2 sneetjes bruinbrood met geitenkaas en plakjes tomaat
T: verse jus
D: gekookte aardappels, met gekookte boontjes en een salade (rauwkost, tomaat, komkommer, mais)
T: aardbeien

En vooral veel drinken, thee, water, melk

Eens kijken wat ik er daadwerkelijk van brouw. Denk dat ik dit lijstje ook op de koelkast ga plakken voor morgenochtend.
pi_96010000
couscous met feta is echt een van de beste uitvindingen ever O+
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:05:56 #233
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_96010034
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maar lekker en gezond koken hoeft helemaal niet lang te duren! Mijn couscoussalade van vanavond bijvoorbeeld (toevallig gister al gemaakt)

Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Courgette in stukjes snijden, wortel in stukjes snijden, peultjes door de helft. Wat olie in koekepan, en dat allemaal even flink roerbakken.
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!
Daar heb je wel gelijk in. :+
pi_96010043
peperkoek en maisbrood zou ik weglaten :) maargoed, dat ben ik :P
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:07:03 #235
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_96010117
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef motorbloempje het volgende:
couscous met feta is echt een van de beste uitvindingen ever O+
Jammer dat ik geen feta lust :'( Vindt dat toch zo vies. Couscous daarin tegen :9~
pi_96010120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

.....
b]Couscous maken (couscous in bak, kokend water, olie, zout en wat citroensap erbij gooien)
Rucola wassen. Feta in stukjes snijden. Als alles klaar is alles bij de couscous gooien en er wat cashewnoten doorheen roeren. Alles mengen, en in 20 minuten ben je klaar, en heb je een gezonde hoeveelheid groenten, en een lekkere maaltijd!/b]
Dit ga ik onthouden voor overmorgen!
pi_96010266
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:06 schreef motorbloempje het volgende:
peperkoek en maisbrood zou ik weglaten :) maargoed, dat ben ik :P
Ok, maisbrood wordt lastig voor morgen, want heb geen bruinbrood in huis helaas.
Peperkoek.. ja het is of peperkoek, of een ligading of geen tussendoor. Hoewel zit nu te bedenken dat ik op kantoor fruit kan kopen. Dan neem ik een appel ipv de peperkoek tussendoor.
pi_96010275
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:05 schreef smurfinnetje78 het volgende:
die zakjes groente van de appie zijn die 'ok-ig'?
de periode waarin ik eerder een poging deed hielp zelf koken iig wel goed. Ben er toen toch 4 kilo van kwijt geraakt, en die wil ik er zeker niet meer aan. Nu nog de andere 8.
Tomatenblokjes heb ik iig altijd wel op voorraad. En vanaf vandaag gaan we gewoon weer terug naar zoals ik het wil om die kilo's eraf te krijgen.

Mijn eetplan voor morgen:

O: 2 sneetjes maisbrood met sandwichspread
T: peperkoek
L: 2 sneetjes bruinbrood met geitenkaas en plakjes tomaat
T: verse jus
D: gekookte aardappels, met gekookte boontjes en een salade (rauwkost, tomaat, komkommer, mais)
T: aardbeien

En vooral veel drinken, thee, water, melk

Eens kijken wat ik er daadwerkelijk van brouw. Denk dat ik dit lijstje ook op de koelkast ga plakken voor morgenochtend.
peperkoek eruit gooien, nog 2 boterhammen erbij en een appel en een peer, en het is een perfect lijstje.

Afhankelijk van hoe lang je bent en wat je weegt, natuurlijk!
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:09:07 #239
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96010303
Precies Mo...
Mijn schoonvader zorgt straks weer voor sperziebonen/bieten/slasoorten/rabarber/prei/komkommer enz. vers van het veld.
Tis toch specialer (vooral omdat je meestal ook gratis slakken hebt)

Wat jij hebt gemaakt ziet er fantastisch uit, wil het zo graag proeven maar ik zou het niet maken, omdat ik parmazaan. rucola, pijnboonpitten niet lekker vind :@

Jeager, jij vind het ook leuk om goed met je voeding om te gaan he? Altijd leuk om te lezen

[ Bericht 0% gewijzigd door uniekhoorn op 26-04-2011 20:15:00 ]
pi_96010324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

peperkoek eruit gooien, nog 2 boterhammen erbij en een appel en een peer, en het is een perfect lijstje.

Afhankelijk van hoe lang je bent en wat je weegt, natuurlijk!
ik ben 1.60m en 65,6 kg ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')