abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2011 @ 11:55:34 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95336826

quote:
In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.

De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.

Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur

De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."

Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.

Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html

• Een aantal van de gewonden zijn momenteel nog in levensgevaar.
• Koningin Beatrix heeft haar medeleven betuigd.
• 3 andere winkelcentra uit voorzorg ontruimd.
• Onder de slachtoffers zijn kinderen, hoeveel maakt de politie nog niet bekend.
• De dader opereerde alleen.
• De dader was een autochtone man uit Alphen a/d Rijn.
• De dader was een bekende van de politie met een drugsverleden.
• De officier van justitie heeft verteld dat de dader geen ex-militair is.
• 20:00 persconferentie!
• Omwonenden Atlas, Herenhof weer naar huis. Aarhof volgt rond 02:00 uur naar verwachting.

MEER NIEUWS VIA Alphen Stad FM: http://www.alphenstadfm.nl/ OF 105.4 FM

http://www.condoleance.nl(...)en-aan-den-rijn.html
http://nos.nl/video/231953-complete-persconferentie-3-alphen.html

7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #16
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #15
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #14
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #13
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #12
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #11
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #10
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #9
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #8
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #7
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #6
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #5
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #4
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #3
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #2
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan de Rijn
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 11 april 2011 @ 11:55:55 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95336834
quote:
Herhaal: de gemeente meldt dat het dodental niet is gestegen, maar dat het echtpaar onder de 6 dodelijke slachtoffers zit #schietpartij
Op twitter...

"Twitter :') "
pi_95336835
22 Schat. ;)

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij?
Hoe doe je dat zo snel,dan?
www.cybercrime.nl
  maandag 11 april 2011 @ 11:56:04 #4
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_95336836
Toch niet meer doden
ALPHEN - Er zijn toch niet meer doden gevallen door het schietdrama in Alphen aan den Rijn. Het totale aantal doden staat nog steeds op zeven, inclusief de dader.

Het ANP meldde eerder dat er nog twee doden waren gevallen. Het ging echter om een dubbeltelling, laat het persbureau weten.
pi_95336850
quote:
99s.gif Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Stefan het volgende:
Wat zegt achtergrond. Mensen willen dingen in een hokje stoppen, zo van: zie je wel, niet mijn achtergrond, of iemand beschuldigen dat ze het niet hebben geweten terwijl het zo duidelijk was.
Kijk Falling Down met Michael Douglas nog eens, en vertel of achtergrond weten had uitgemaakt, of Elephant van Gus van Zant
JA en mensen gaan dus nu denken of ze zo iemand in hun omgeving zouden hebben of kennen.
En dat vind ik eng. Want ik hou ook van schietspellen en ik vind wapens ook interessant en ik heb een sociale stoornis en ben alleen en ik heb ook een camobroek etc.. Maar ik ben niet gek.
-weg-
  maandag 11 april 2011 @ 11:56:29 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95336852
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Aangifte van gedaan. :D
Waarom? Los van het feit dat dit pure baldadigheid is is het hartstikke onmogelijk zonder een fashionable atoombom. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_95336853
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef Darklight het volgende:
Toch niet meer doden
ALPHEN - Er zijn toch niet meer doden gevallen door het schietdrama in Alphen aan den Rijn. Het totale aantal doden staat nog steeds op zeven, inclusief de dader.

Het ANP meldde eerder dat er nog twee doden waren gevallen. Het ging echter om een dubbeltelling, laat het persbureau weten.
Lekker bezig ANP. :')
pi_95336858
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Aangifte van gedaan. :D
Damn, wat een idioten heb je toch? Dat zijn geen geintjes meer. Zeker nu niet. :{
  maandag 11 april 2011 @ 11:56:44 #9
136730 PiRANiA
pi_95336864
Ah, dus toch een dubbeltelling, miscommunicatie..

Godzijdank!
-weg-
pi_95336905
Dubbeltelling: Lekker slordig weer. Wat een incompetente figuren zitten er toch bij de media.
pi_95336928
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom? Los van het feit dat dit pure baldadigheid is is het hartstikke onmogelijk zonder een fashionable atoombom. :{

Dit soort achterlijk gedrag moet hardnekkig de kop ingedrukt worden. Ik geloof niet in het risico dat een dergelijke aankondiging daadwerkelijk zou leiden tot de moord op een of meerdere leraren: het is in zoverre inderdaad baldadigheid.

Echter hoort men in dit land het gezag van leraren, ambulancepersoneel, politie et cetera weer eens hoger in acht te gaan nemen. Een leerling die bij mij dergelijke uitingen zou doen (ik ben geen leraar overigens) zou ik zo hardhandig mijn klaslokaal uitschoppen dat ze de komende drie weken niet op haar - zoals nu te vaak voorkomend bij pubers - te blote reet zou durven zitten.
  maandag 11 april 2011 @ 11:59:49 #13
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_95336976
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dubbeltelling: Lekker slordig weer. Wat een incompetente figuren zitten er toch bij de media.
Ik zou zeggen: solliciteer en doe het beter.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
  Admin maandag 11 april 2011 @ 11:59:50 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95336978
Zo, geen aantallen meer in de TT, er is weer verwarring alom.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 11 april 2011 @ 12:00:03 #15
136730 PiRANiA
pi_95336988
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:59 schreef yvonne het volgende:
Zo, geen aantallen meer in de TT, er is weer verwarring alom.
Plaatje ook aangepast.
pi_95336992
quote:
99s.gif Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Stefan het volgende:
Wat zegt achtergrond. Mensen willen dingen in een hokje stoppen, zo van: zie je wel, niet mijn achtergrond, of iemand beschuldigen dat ze het niet hebben geweten terwijl het zo duidelijk was.
Kijk Falling Down met Michael Douglas nog eens, en vertel of achtergrond weten had uitgemaakt, of Elephant van Gus van Zant
Net of een of andere Hollywood film je beter dingen laat begrijpen.
  maandag 11 april 2011 @ 12:00:51 #17
273430 HalvinCarris
pi_95337020
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:00 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Plaatje ook aangepast.
Uhm, ja, zo kan het ook :)
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_95337026
Gelukkig.
pi_95337090
Wel is het erg opvallend dat dit soort shootings slechts plaatsvinden in rijke Westerse landen.

Zet dit niet aan het denken?

Bij mij wel: het zijn producten van deze maatschappij.
pi_95337098
ANP :') wat een mongolen werken daar zeg.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95337113
Frontpage?
-weg-
pi_95337114
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Wel is het erg opvallend dat dit soort shootings slechts plaatsvinden in rijke Westerse landen.

Oh wacht in Irak blazen mensen zich niet op waar veel meer doden bij vallen.
pi_95337131
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:58 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Dit soort achterlijk gedrag moet hardnekkig de kop ingedrukt worden. Ik geloof niet in het risico dat een dergelijke aankondiging daadwerkelijk zou leiden tot de moord op een of meerdere leraren: het is in zoverre inderdaad baldadigheid.

Echter hoort men in dit land het gezag van leraren, ambulancepersoneel, politie et cetera weer eens hoger in acht te gaan nemen. Een leerling die bij mij dergelijke uitingen zou doen (ik ben geen leraar overigens) zou ik zo hardhandig mijn klaslokaal uitschoppen dat ze de komende drie weken niet op haar - zoals nu te vaak voorkomend bij pubers - te blote reet zou durven zitten.
Eens. Ook aangifte gedaan. :)
pi_95337136
quote:
99s.gif Op maandag 11 april 2011 12:03 schreef Temlin het volgende:

[..]

Oh wacht in Irak blazen mensen zich niet op waar veel meer doden bij vallen.
Hebben een ander motief hoor.
pi_95337166
quote:

Je hebt Nieuwsuur ook gezien.
pi_95337181
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:58 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Of het nu leid tot een daadwerkelijke daad of niet.. Als je zoiets zegt in het openbaar is er wat mis met jou
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95337221
quote:

fail

Was op tv

edit: Nieuwsuur dus
pi_95337240
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 12:05 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Of het nu leid tot een daadwerkelijke daad of niet.. Als je zoiets zegt in het openbaar is er wat mis met jou
En daarom dus de aangifte. Iedereen even melden via www.cybercrime.nl :D
pi_95337282
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hebben een ander motief hoor.
Jah een of ander man die ze nooit hebben gezien helpen :') Dat vind ik niet echt een goed motief maar goed.
pi_95337293
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:06 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

https://www.meldpuntcybercrime.nl/ ?
-weg-
pi_95337297
Gut wat een niveau hier :')

:W
pi_95337304
quote:
Die ja. :')
pi_95337312
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:06 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ik heb het doorgegeven aan een vriend waarvan de pa bij de politie werkt.. Dan krijg ik ook te horen wanneer de persoon opgepakt is
  maandag 11 april 2011 @ 12:09:29 #34
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95337314
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik doe niet autoritair, ik neem niet alles over zomaar.
Wel krijg ik as we speak telefoon van een collega in Alphen die in het z'huis daar werkt en doorgeeft dat er 2 overleden zijn.
Nou snap ik er niks meer van, die van dat Lyceum was een misrekening (je had gelijk dus) maar is dit weer een andere bron?
  maandag 11 april 2011 @ 12:10:55 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_95337366
Toch nog 2 mensen alsnog overleden ? :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 11 april 2011 @ 12:11:13 #36
273430 HalvinCarris
pi_95337378
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:10 schreef deedeetee het volgende:
Toch nog 2 mensen alsnog overleden ? :@
Nope.
pi_95337404
Er gaan nu heeeeeel veel geruchten en onduidelijkheid.. RTL heeft ook geen bericht meer online staan, ook niet dat het een foutje was.. wellicht dat er straks meer naar voren komt
-weg-
pi_95337449
quote:

Dat klopt imho wel. De eisen in de maatschappij liggen vrij hoog waardoor sommige mensen het niet meer bij kunnen houden en in vele opzichten zullen falen. Dat zal bij sommigen de nodige wrok met zich meebregen en een enkeling zal doorslaan.

Ik denk dat we in onze handen mogen wrijven dat de wapens hier niet voor het oprapen liggen, anders zou zoiets vast vaker voorkomen.
pi_95337486
AD.nl:

quote:
18-jarige achtervolgde Van der Vlis: Ik moest hem stoppen

De Leidse studente die verscheidene slachtoffers hielp, wil niet herkenbaar op de foto.

Wegkomen. Dat wil vrijwel iedereen die zaterdag oog in oog komt te staan met Tristan van der Vlis. Maar niet de 18-jarige zaterdaghulp die de viskar bemant. Zij zet de achtervolging in. Als Tristan in de richting van haar vaders viskar loopt, knapt er iets. 'Over mijn lijk dacht ik, ik móest hem tegenhouden.'

De jonge vrouw probeert de schutter te achtervolgen, maar een man met een schotwond in zijn buik blokkeert de weg. Ze werpt zich tijdens het drama ook op als reddende engel voor de slachtoffers. 'Hij begon te schreeuwen. Ik studeer voor doktersassistente, maar hij liet me niet helpen. Daarom wilde ik verder.' Terwijl ze onder een tafeltje kruipt, houdt ze de schutter in de gaten.

'Ik zag hem lopen, trots, de schouders naar achteren, twee handen om zijn geweer. Hij schoot gewoon. In een flits ging het door me heen: hij loopt in de richting van mijn vader, die verderop een viskar heeft. Over mijn lijk, dacht ik. Ik ben weer naar buiten gegaan. Ik wilde iets tegen zijn achterhoofd gooien, hem stoppen.'

Mensen helpen
Daarna ziet ze hoe hij zelfmoord pleegt. 'Mijn vader was veilig, ik kon mensen gaan helpen. De eigenaresse van Square Mode lag op haar buik voor de winkel, ze ademde nog. Ik heb een hartslag gezocht, maar kon hem niet vinden. Misschien kwam het door mijn klamme handen. Ze lag op haar buik, ik durfde haar niet om te draaien.

Daarom ben ik verder gelopen naar een vrouw die in haar scootmobiel hing. Zij had een hoofdwond. Ik heb om een schort gevraagd, heb dat tegen haar wond aan geduwd.'

Een man met een kogel vlak naast zijn hart helpt ze door zakdoekjes tegen de wond te duwen. 'Om de beurt ben ik bij de slachtoffers langsgegaan. Met die meneer ben ik meegegaan naar het ziekenhuis. Ik ben bij hem gebleven tot hij ontwaakte. Toen bedankt hij me.'

Automatische piloot
De Leidse leeft nu op de automatische piloot. 'Ik heb nog niet gehuild, maar ook niet gegeten.' Ze wil niet met haar naam in de krant. 'Ik weet niet hoe het zal voelen als ik daarmee word geconfronteerd.'
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Admin maandag 11 april 2011 @ 12:14:51 #40
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95337494
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:09 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nou snap ik er niks meer van, die van dat Lyceum was een misrekening (je had gelijk dus) maar is dit weer een andere bron?
En het was een dubbeltelling. je ziet, verwarring alom.
Ik snap het niet helemaal hoor,
Mortuarium: tel de lijken-klaar
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 11 april 2011 @ 12:15:21 #41
13462 BansheeBoy
pi_95337516
Dappere Islamitische girl. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Admin maandag 11 april 2011 @ 12:15:59 #42
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95337543
Ja hallo, als jullie een strakke plasser krijgen van dat aangifte gedoe, open er een fijn topic over?
Niet hier, dank.

maandag 11 april 2011 @ 12:17:20 #43
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95337592
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:14 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
De jonge vrouw probeert de schutter te achtervolgen, maar een man met een schotwond in zijn buik blokkeert de weg

Blokkeert de weg in een winkelcentrum?

Vindt het een sterk verhaal.
pi_95337600
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat klopt imho wel. De eisen in de maatschappij liggen vrij hoog waardoor sommige mensen het niet meer bij kunnen houden en in vele opzichten zullen falen. Dat zal bij sommigen de nodige wrok met zich meebregen en een enkeling zal doorslaan.

Ik denk dat we in onze handen mogen wrijven dat de wapens hier niet voor het oprapen liggen, anders zou zoiets vast vaker voorkomen.
Precies.

En mensen die daar niet aan kunnen voldoen worden gewoon gestigmatiseerd.

Geen wonder dat sommigen doordraaien.
pi_95337610
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:15 schreef yvonne het volgende:
Ja hallo, als jullie een strakke plasser krijgen van dat aangifte gedoe, open er een fijn topic over?
Niet hier, dank.

Ik krijg er een voortijdige zweetlozing van :@

Toch wel triest dat dat meisje niet herkenbaar in beeld wil.. Zal vast niets met de media te maken hebben :')
pi_95337629
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:17 schreef Stefan het volgende:

[..]

Niet letterlijk..
  maandag 11 april 2011 @ 12:19:14 #47
13462 BansheeBoy
pi_95337650
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:15 schreef yvonne het volgende:
Niet hier, dank.
Yvonne! :D

Admin maandag 11 april 2011 @ 12:19:15 #48
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95337653
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:17 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ik krijg er een voortijdige zweetlozing van :@

Toch wel triest dat dat meisje niet herkenbaar in beeld wil.. Zal vast niets met de media te maken hebben :')
Zoek op: hulp bij viskar
Er zullen dus wel foto's tevoorschijn komen.

maandag 11 april 2011 @ 12:19:32 #49
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95337663
quote:
1s.gif Op [url= de Dodelijke schietpartij Alphen aan den Rijn#22 11 april 2011 12:18[/url] schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

Niet letterlijk..
En de achtervolging, was die ook niet letterlijk?
pi_95337711
Meisje met hoofddoek werd zaterdag op tv geïnterviewd. Ik geloof haar wel.
pi_95337713
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zoek op: hulp bij viskar
Er zullen dus wel foto's tevoorschijn komen.
Wat moet ik daar vinden dan? Op google staat alleen veel over.. Viskarren :')
  maandag 11 april 2011 @ 12:23:52 #52
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_95337804
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

En het was een dubbeltelling. je ziet, verwarring alom.
Ik snap het niet helemaal hoor,
Mortuarium: tel de lijken-klaar
En als het er nu duizenden waren en je vertelde je er twee, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen :')

Nou ja, ben wel blij dat er niet nog meer doden te betreuren zijn, hopelijk blijft dat zo!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Admin maandag 11 april 2011 @ 12:23:54 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95337806
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 12:21 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Wat moet ik daar vinden dan? Op google staat alleen veel over.. Viskarren :')
Je begreep me wel }:|

pi_95337866
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 12:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Je begreep me wel }:|
Probeer je me nou te trollen of dom te laten voelen? -O-
  maandag 11 april 2011 @ 12:25:33 #55
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95337875
Media (telegraaf/RTL) nemen alles klakkeloos over

Er is een naamgenoot van Tristan van der Vlis
Er zijn negen doden
Vader zag hoe dochter van 10 door het hoofd werd geschoten

Allemaal bullshit verhalen.
  Admin maandag 11 april 2011 @ 12:26:42 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95337906
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 12:25 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Probeer je me nou te trollen of dom te laten voelen? -O-
Nee, een knipoog.

pi_95337917
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:25 schreef Stefan het volgende:

Er zijn negen doden

Die is inderdaad bizar ja. 2 kinderen zijn licht gewond geraakt...
pi_95337922
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:19 schreef Stefan het volgende:

[..]

En de achtervolging, was die ook niet letterlijk?
Ja, stuk is een beetje erg slecht geschreven. Ik vatte het op dat ze tijdens de achtervolging een man zag die was neergeschoten en dat ze eerst wou kijken of het goed met hem ging.
  Admin maandag 11 april 2011 @ 12:27:32 #59
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95337938
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:25 schreef Stefan het volgende:

Er zijn negen doden

^O^
Je vergeet de politie.

pi_95337996
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
Meisje met hoofddoek werd zaterdag op tv geïnterviewd. Ik geloof haar wel.
Ik niet.

Ze wilde net iets teveel als held naar voren komen die het allemaal had kunnen veranderen.
Captain Hindsight heeft er ook nog wel een mening over.
pi_95338075
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 12:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik niet.

Ze wilde net iets teveel als held naar voren komen die het allemaal had kunnen veranderen.
Maar ze faalde. Ik had die kerel ook wel neergeschoten als ik daar toevallig had gelopen terwijl ik illegaal mijn wapen bij me had.. Ik voel me ook een held nu :')
pi_95338183
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 12:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik niet.

Ach, we komen het toch niet te weten hoe het verhaal werkelijk in elkaar steekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2011 12:34:25 ]
pi_95338252
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:55 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Op twitter...

"Twitter :') "
een echtpaar onder de slachtoffer?
iets bekend over de leeftijden van het echtpaar? vrees dat hun dan de ouders van het kind wat gered werd zijn (in hoeverre dat waar was)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_95338300
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:36 schreef roos85 het volgende:

[..]

iets bekend over de leeftijden van het echtpaar? vrees dat hun dan de ouders van het kind wat gered werd zijn (in hoeverre dat waar was)
Ik denk rond de 40.. waren een paar rond de 40 en een paar hele oude die gestorven zijn..
pi_95338329
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:36 schreef roos85 het volgende:

[..]

Kijken naar de leeftijden van de slachtoffers zou ik zeggen; 49 en 45. Maar dat is natuurlijk niet zeker gezegd.
-weg-
pi_95338346
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 12:37 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ik denk rond de 40.. waren een paar rond de 40 en een paar hele oude die gestorven zijn..
ja weet dat er een aantal rond de 40 waren, maar ook wat oudere mensen..

maar als het dus een jonger echtpaar is.. ;(
pi_95338371
Dus ze wilde graag helpen, maar iemand blokkeerde de weg? Er is iets, dat heet springen, dat gaat heel makkelijk. Ook ligt ze ineens onder een tafel. Ik geloof er zelf vrij weinig van.
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_95338393
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:38 schreef Auti het volgende:

[..]

Kijken naar de leeftijden van de slachtoffers zou ik zeggen; 49 en 45. Maar dat is natuurlijk niet zeker gezegd.
nee daarom, het echtpaar kan ook een bejaard echtpaar zijn
pi_95338423
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:39 schreef roos85 het volgende:

[..]

Het zou gaan om een lerares en haar man.
-weg-
pi_95338424
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:38 schreef roos85 het volgende:

[..]

ja weet dat er een aantal rond de 40 waren, maar ook wat oudere mensen..

maar als het dus een jonger echtpaar is.. ;(
Er was al aangegeven dat er een dubbeltelling was
pi_95338466
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:39 schreef roos85 het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:40 schreef Auti het volgende:

[..]

Herintreders :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_95338469
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:40 schreef Auti het volgende:

[..]

mmm oke
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 12:40 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Er was al aangegeven dat er een dubbeltelling was
dat is echt lomp en te triest voor woorden
pi_95338488
quote:
ALPHEN - Maandagochtend is verwarring ontstaan over een aantal overleden slachtoffers als gevolg van de schietpartij in Alphen aan den Rijn. Directeur Theo Muntingh van het Groene Hart Lyceum meldde dat een werkneemster op de school in de nacht van zondag op maandag was overleden, evenals haar echtgenoot. Later verklaarde hij dat de betreffende slachtoffers al eerder waren overleden.

De verwarring werd veroorzaakt door een misverstand tussen de school en de GGD, aldus Muntingh.
-weg-
pi_95338510
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:41 schreef roos85 het volgende:

[..]

mmm oke

[..]

dat is echt lomp en te triest voor woorden
Fouten worden gemaakt.. Alleen dat zoiets niet gevonden wordt voor het uitgebracht wordt is toch erg raar.. Zeker als je ziet hoe weinig info er in eerste instantie werd gegeven
pi_95338639
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:42 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Fouten worden gemaakt.. Alleen dat zoiets niet gevonden wordt voor het uitgebracht wordt is toch erg raar.. Zeker als je ziet hoe weinig info er in eerste instantie werd gegeven
fouten kunnen er gemaakt worden,maar dit is wel een erg slordige fout.. en zeker raar dat zoiets niet gezien wordt voordat het naar buiten wordt gebracht
pi_95338707
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:42 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Komt door het weekend.
  maandag 11 april 2011 @ 12:48:09 #77
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_95338712
http://twitter.com/PolitieHM/status/57392890229436417
quote:
Update: de 3 wapens op de PD zijn allen gebruikt. Hij had hiervoor vergunnningen. Er wordt nog onderzocht of een wapen omgebouwd is.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_95338742
Dat interview met die scholieren...
pi_95338775
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:39 schreef Dropdown het volgende:
Dus ze wilde graag helpen, maar iemand blokkeerde de weg? Er is iets, dat heet springen, dat gaat heel makkelijk. Ook ligt ze ineens onder een tafel. Ik geloof er zelf vrij weinig van.
Man, als ze wou opscheppen had ze toch wel der naam gezegd. Damn, ik begrijp nu wel waarom alle mensen die het hebben meegemaakt in privacy willen blijven met al dat kortzichtige geneuzel, het is ook nooit goed. Net als die ene man die werd kwalijk genomen dat hij zijn stiefdochter niet in bescherming nam maar wel zijn eigen dochter. Je weet toch helemaal niets van de situatie..
  Admin maandag 11 april 2011 @ 13:00:30 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95339133
Val nou niet over dat meiske heen,
als je enigszins bekend bent met interviewen tijdens druk ( en voor het AD ook buiten druk _O- ) dan weet je dat wát het meiske verteld heeft in het echt behoorlijk kan verschillen met wat er komt te staan...

Dit is nu eenmaal wat kranten doen.

pi_95339140
quote:
Tristan van der Vlis, de dader van de schietpartij in Alphen aan den Rijn, heeft meer dan honderd keer geschoten.

De drie wapens die op de plaats delict zijn aangetroffen zijn alledrie door de dader gebruikt, meldt het OM. (ANP)
-weg-
pi_95339215
Hoe moeilijk kan het zijn om zeven doden te tellen.....
pi_95339255
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:00 schreef Auti het volgende:

[..]

als hij zoveel geschoten heeft is het een wonder dat niet meer mensen zijn neergeschoten
  maandag 11 april 2011 @ 13:06:20 #84
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95339349
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:03 schreef roos85 het volgende:

[..]

als hij zoveel geschoten heeft is het een wonder dat niet meer mensen zijn neergeschoten
Er zijn toch iets van 30 mensen neergeschoten? Vink nogal wat.
Ik zou wel zo'n overzicht willen zien waar en wanneer hij schoot en waar ie liep. Heb er geen beeld bij.
pi_95339399
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:06 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik zou wel zo'n overzicht willen zien waar en wanneer hij schoot en waar ie liep. Heb er geen beeld bij.
Die zijn ze aan het maken toch? Er komt een "tot achter de komma" nauwkeurige reconstructie. Ik denk dat we die tzt nog wel te zien krijgen.
-weg-
pi_95339436
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:06 schreef Stefan het volgende:

[..]

maar als hij meer dan 100x heeft geschoten, voor iemand die op een schietvereniging zit, vind ik het een wonder dat er niet honderd mensen geraakt zijn.
er zijn nog 30 mensen teveel geraakt natuurlijk.

ja dat overzicht zal het wel makkelijker te maken om er een beeld bij vormen
pi_95339440
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:00 schreef yvonne het volgende:
Val nou niet over dat meiske heen,
als je enigszins bekend bent met interviewen tijdens druk ( en voor het AD ook buiten druk _O- ) dan weet je dat wát het meiske verteld heeft in het echt behoorlijk kan verschillen met wat er komt te staan...

Dit is nu eenmaal wat kranten doen.
Ze vertelde het bij Nieuwsuur voor de camera, buiten beeld.
  Admin maandag 11 april 2011 @ 13:10:00 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95339479
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:03 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ik heb toendertijd andere zaken als deze gevolgd die toen in het nieuws waren, maar overal viel het aantal slachtoffers mee.
Klinkt vreemd zo :)
Maar ik denk dat ook de geestesgesteldheid van de dader op het moment telt, en allemaal bewegende doelen.
Hij schiet niet vanuit hinderlaag, hij schiet lopend, onder de adrenaline.

pi_95339485
Misschien weerhield hem toch iets. Hij was immers schizofreen.

http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)liefde-eenling.dhtml
pi_95339506
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Re op 11-04-2011 13:14:10 ]
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_95339522
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:08 schreef roos85 het volgende:

[..]

maar als hij meer dan 100x heeft geschoten, voor iemand die op een schietvereniging zit, vind ik het een wonder dat er niet honderd mensen geraakt zijn.
er zijn nog 30 mensen teveel geraakt natuurlijk.

ja dat overzicht zal het wel makkelijker te maken om er een beeld bij vormen
Op bewegende doelen schieten is een stuk moeilijker en niet iedereen beoefent dynamische disciplines.
Daarbij zijn er 30 mensen geraakt, wellicht sommige mensen meerdere keren. Als 1 op de 2 kogels raak was, dan is dat vrij hoog vind ik. Zeker als er een automatisch wapen gebruikt is.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 11 april 2011 @ 13:11:38 #92
136730 PiRANiA
pi_95339545
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:10 schreef Klaudias het volgende:
*

is dit z'n pa?
Doet het er toe?
pi_95339563
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:10 schreef Klaudias het volgende:
x

is dit z'n pa?
Ja, maar dat hoeft niet in het nieuws toch. Die man heeft het al moeilijk genoeg. Lekker met rust laten.
-weg-
pi_95339572
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:10 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik heb toendertijd andere zaken als deze gevolgd die toen in het nieuws waren, maar overal viel het aantal slachtoffers mee.
Klinkt vreemd zo :)
ja het klinkt wel vreemd, maar bedoel het echt niet kwaad..
ik vind het echt een wonder, voor hetzelfde geld waren er veel meer slachtoffers gevallen
quote:
Maar ik denk dat ook de geestesgesteldheid van de dader op het moment telt, en allemaal bewegende doelen.
Hij schiet niet vanuit hinderlaag, hij schiet lopend, onder de adrenaline.
dat is ook zo, hij was ook niet erg helder (lijkt me dan) tijdens deze daad
  Admin maandag 11 april 2011 @ 13:12:28 #95
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95339582
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 13:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ze vertelde het bij Nieuwsuur voor de camera, buiten beeld.
Ik wil niet als zeikerd overkomen, maar ik wil gewoon dat mensen nadenken.
Je hebt iets vreselijks meegemaakt, en binnen no time 'moet' je je verhaal kwijt aan pers.
Leef je nou eens in.
Ben jij coherent?
Ben jij in staat om accuut een daadwerkelijk 100% betrouwbaar verslag te doen?
Er zit nog teveel adrenaline, shock, daarom worden ooggetuigen ook altijd meerdere keren gehoord.

Admin maandag 11 april 2011 @ 13:13:29 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95339621
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:10 schreef Jordony het volgende:
Misschien weerhield hem toch iets. Hij was immers schizofreen.

Ik geef het op.
Ja familie en vrienden, en die hebben gelijk :|W
Heb jij ooit weleens verhalen gehoord van familie hoe ze over je denken? :D
Of zgn vrienden?

Admin maandag 11 april 2011 @ 13:14:48 #97
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95339665
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:12 schreef roos85 het volgende:

[..]

ja het klinkt wel vreemd, maar bedoel het echt niet kwaad..
ik vind het echt een wonder, voor hetzelfde geld waren er veel meer slachtoffers gevallen

[..]

dat is ook zo, hij was ook niet erg helder (lijkt me dan) tijdens deze daad
Oh nee, ik weet dat je het niet kwaad bedoeld :)
Ik ben blijknbaar met een soort windmolengevecht bezig om mensen eens na te laten denken :)
Geeft niks,
denk ik haha ;)

pi_95339673
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:12 schreef Auti het volgende:

[..]

Ja, maar dat hoeft niet in het nieuws toch. Die man heeft het al moeilijk genoeg. Lekker met rust laten.
helaas staat vader met naam en toenaam in een artikel van het AD
pi_95339700
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik geef het op.
Of zgn vrienden?
Is altijd naderhand praten.. Ja eigenlijk was hij toch wel apart soms
pi_95339707
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik geef het op.
Of zgn vrienden?
Dat is best wel een goed punt, maar in combinatie met wat de hoofdofficier allemaal zegt;
verleden, suicidaal, ggz, etc is veel uit dat artikel toch wel een beetje aannemelijk.
Ik weet het ook niet, sterker nog ik kon hem niet, het is wachten tot alles afgerond is.
-weg-
pi_95339733
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:16 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is best wel een goed punt, maar in combinatie met wat de hoofdofficier allemaal zegt;
verleden, suicidaal, ggz, etc is veel uit dat artikel toch wel een beetje aannemelijk.
Ik weet het ook niet, sterker nog ik kon hem niet, het is wachten tot alles afgerond is.
Dat heeft niets te maken met het vermoorden van anderen
pi_95339758
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 13:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ben blijknbaar met een soort windmolengevecht bezig om mensen eens na te laten denken :)
Geeft niks,
denk ik haha ;)
het is ook zo lastig om hier een voorstelling van te maken, eerste gedachte was dan ook, "meer dan honderd keer geschoten" dan hadden er dus veel meer slachtoffers kunnen vallen...
helaas zijn er nog veel te veel mensen geraakt ;(

jij hebt er wel een forse taak aan ;) haha
pi_95339764
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:10 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Op bewegende doelen schieten is een stuk moeilijker en niet iedereen beoefent dynamische disciplines.
Daarbij zijn er 30 mensen geraakt, wellicht sommige mensen meerdere keren. Als 1 op de 2 kogels raak was, dan is dat vrij hoog vind ik. Zeker als er een automatisch wapen gebruikt is.
Met een automatisch wapen is het gewoon moeilijk om de stroom kogels goed te richten. Niet voor niets gebruiken de meeste specialisten een wapen dat op halfautomatsche stand staat.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95339795
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 13:16 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met het vermoorden van anderen
eensch, maar het geeft wel aan hoe vreselijk deze jongen met zichzelf in de knoop zat. Dat is vanuit het OM bevestigd. Met die gegevens vind ik het artikel in het AD niet in zijn geheel onbetrouwbaar.
-weg-
pi_95339796
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Met een automatisch wapen is het gewoon moeilijk om de stroom kogels goed te richten. Niet voor niets gebruiken de meeste specialisten een wapen dat op halfautomatsche stand staat.
Dat heeft meer te maken met het feit dat er allemaal administratieve rompslomp nodig is voor je met automatische wapens aan de slag mag..
  maandag 11 april 2011 @ 13:19:02 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95339802
nou hij heeft ook vanalles geloof ik, depressie, schizofrenie, zal straks ook nog wel blijken dat hij een autist was
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin maandag 11 april 2011 @ 13:19:07 #107
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95339805
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:17 schreef roos85 het volgende:

[..]

het is ook zo lastig om hier een voorstelling van te maken, eerste gedachte was dan ook, "meer dan honderd keer geschoten" dan hadden er dus veel meer slachtoffers kunnen vallen...
helaas zijn er nog veel te veel mensen geraakt ;(

jij hebt er wel een forse taak aan ;) haha
Bierkaai, windmolens :)
Ik ga zo lekker naar buiten :)

pi_95339820
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 13:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Bierkaai, windmolens :)
Ik ga zo lekker naar buiten :)
Mensen die niet buiten met een laptop zitten
pi_95339821
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:19 schreef Re het volgende:
nou hij heeft ook vanalles geloof ik, depressie, schizofrenie, zal straks ook nog wel blijken dat hij een autist was
asjeblieft niet zeg, ik heb mijn camobroek al weggegooid.
-weg-
pi_95339871
quote:
een of ander figuur had gister op een artikel op de site van telegraaf gereageerd, dat autisten psychopaten waren :')

maar neem aan dat er bij hem geen officiële diagnose gesteld is
pi_95339942
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:20 schreef roos85 het volgende:

[..]

een of ander figuur had gister op een artikel op de site van telegraaf gereageerd, dat autisten psychopaten waren :')

maar neem aan dat er bij hem geen officiële diagnose gesteld is
Ik mag hopen van niet.. Anders is het erg raar dat hij wapens thuis mocht hebben..
  Admin maandag 11 april 2011 @ 13:23:34 #112
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95339966
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:18 schreef Auti het volgende:

[..]

eensch, maar het geeft wel aan hoe vreselijk deze jongen met zichzelf in de knoop zat. Dat is vanuit het OM bevestigd. Met die gegevens vind ik het artikel in het AD niet in zijn geheel onbetrouwbaar.
Maar je ziet dat het oordeel al klaar is
Gestoorde man, wapens, games.
DUS hoef je niets meer te doen aan de onderliggende problemen, en gaan we gewoon vrolijk wachten op de volgende Karst, Tristan, knul uit Dendermonde, knul uit Duitsland etc etc.
Je plakt een etiket en dan is het klaar.
Maar de mensen die overduidelijk tussen wal en schip vallen zullen niet gehoord worden, niet gezien, pas als het te laat is en dan begint het hele feest overnieuw.
Gestoord, games, wapens...
Zo makkelijk is het..

pi_95339979
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 13:18 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Dat heeft meer te maken met het feit dat er allemaal administratieve rompslomp nodig is voor je met automatische wapens aan de slag mag..
Specialisten die gewoon met automatische wapens mogen werken, hebben deze ook vaak op halfautomatisch/repeteren staan. Het spaart munitie en je schiet gerichter/treffender.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  Admin maandag 11 april 2011 @ 13:24:41 #114
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95340002
quote:
Familie weet alles jonguh, maar niet of hij wel/geen medicatie heeft.
Ik ben altijd wel blij met familie/vrienden die een diagnose kunen stellen

Admin maandag 11 april 2011 @ 13:25:09 #115
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95340023
quote:
13s.gif Op maandag 11 april 2011 13:19 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Mensen die niet buiten met een laptop zitten
Kan ik het scherm niet lezen :'(

pi_95340054
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 13:22 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet.. Anders is het erg raar dat hij wapens thuis mocht hebben..
daarom denk ik dat hij geen officieel gestelde diagnose had
pi_95340065
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:24 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Specialisten die gewoon met automatische wapens mogen werken, hebben deze ook vaak op halfautomatisch/repeteren staan. Het spaart munitie en je schiet gerichter/treffender.
Ik dacht dat er toestemming gevraagd moest worden alvorens er volautomatisch geschoten mocht worden..
Maar enkel of burst is inderdaad nauwkeuriger..
Als je de gaten in de deur van het winkelcentrum ziet dan vraag je je af of hij er heel ver van af stond of dat hij gewoon niet kon mikken
pi_95340067
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 13:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

Familie weet alles jonguh, maar niet of hij wel/geen medicatie heeft.
Ik ben altijd wel blij met familie/vrienden die een diagnose kunen stellen
Als familie ook nog recepten zou mogen uitschrijven, scheelt dat enorm op de werklast die artsen tegenwoordig hebben. Win-win zeg ik ^O^
pi_95340105
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kan ik het scherm niet lezen :'(
Schaduw en helderheid op maximum.. In de zon smelt je toch half weg -O-
pi_95340107
quote:
4s.gif Op maandag 11 april 2011 13:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Maar je ziet dat het oordeel al klaar is
Gestoorde man, wapens, games.
DUS hoef je niets meer te doen aan de onderliggende problemen, en gaan we gewoon vrolijk wachten op de volgende Karst, Tristan, knul uit Dendermonde, knul uit Duitsland etc etc.
Je plakt een etiket en dan is het klaar.
Maar de mensen die overduidelijk tussen wal en schip vallen zullen niet gehoord worden, niet gezien, pas als het te laat is en dan begint het hele feest overnieuw.
Gestoord, games, wapens...
Zo makkelijk is het..
Het wordt idd wel een beetje pusherig gebracht zo ja; gestoord, games, wapens.
Maar dat is blijkbaar ook wat mensen graag willen horen? Ik vind dat een nare ontwikkeling.
-weg-
pi_95340132
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:24 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

De automatische stand wordt gebruikt achter op een motor om een auto te doorzeven.
pi_95340135
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:26 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Als familie ook nog recepten zou mogen uitschrijven, scheelt dat enorm op de werklast die artsen tegenwoordig hebben. Win-win zeg ik ^O^
Ik voorspel een boel recepten voor morfine op naam van de tokkies
pi_95340184
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:27 schreef Auti het volgende:

[..]

Maar dat is blijkbaar ook wat mensen graag willen horen? Ik vind dat een nare ontwikkeling.
men zoekt nu een reden waarom hij tot deze daad is gekomen, omdat ze het willen verklaren
pi_95340201
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 13:18 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Jij denkt dat invalteams van de politie geen automatsche wapens hebben vanwege de administratieve rompslomp? :')
Volgens mij kun je gewoon veel gerichter schieten op halfautomatische stand. Dat is de reden dat iedereen hem op halfautomatisch zet.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Admin maandag 11 april 2011 @ 13:29:09 #125
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95340204
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:27 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik ook, want de mens in de knel, blijft zo onzichtbaar!
Het onderliggende probleem wordt niet gezien, zorgwekkend!

pi_95340242
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ook, want de mens in de knel, blijft zo onzichtbaar!
Het onderliggende probleem wordt niet gezien, zorgwekkend!
en dat gaat met het huidige bezuinigen in de (geestelijke) gezondheidszorg alleen maar erger worden..
pi_95340267
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij denkt dat invalteams van de politie geen automatsche wapens hebben vanwege de administratieve rompslomp? :')
Volgens mij kun je gewoon veel gerichter schieten op halfautomatische stand. Dat is de reden dat iedereen hem op halfautomatisch zet.
Joh.
Maar als ze vol automatisch willen schieten moet er toestemming gevraagd worden..
pi_95340279
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:26 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ik dacht dat er toestemming gevraagd moest worden alvorens er volautomatisch geschoten mocht worden..
Maar enkel of burst is inderdaad nauwkeuriger..
Als je de gaten in de deur van het winkelcentrum ziet dan vraag je je af of hij er heel ver van af stond of dat hij gewoon niet kon mikken
Voor zover ik weet valt de BBE niet onder de afspraken die normaliter voor politieteams gelden.
En als hij van een redelijke afstand met een relatief zwaar handvuurwapen schiet, dan is de afwijking al snel heel groot als het een korte loop heeft.
pi_95340349
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:30 schreef roos85 het volgende:

[..]

en dat gaat met het huidige bezuinigen in de (geestelijke) gezondheidszorg alleen maar erger worden..
Zou je niet eerst eens kijken naar de omgeving, voordat we weer naar de zorg wijzen.
  maandag 11 april 2011 @ 13:33:55 #130
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_95340352
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 13:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Op FOK!? Succes.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_95340358
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:31 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet valt de BBE niet onder de afspraken die normaliter voor politieteams gelden.
En als hij van een redelijke afstand met een relatief zwaar handvuurwapen schiet, dan is de afwijking al snel heel groot als het een korte loop heeft.
Door getuigen werd gezegd dat hij een geweer had.. Dus laten we daar maar van uit gaan op dit moment..
pi_95340395
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zou je niet eerst eens kijken naar de omgeving, voordat we weer naar de zorg wijzen.
de omgeving kan niet alles zien, en sommige gevallen willen ze de problemen niet zien
  maandag 11 april 2011 @ 13:36:51 #133
136 V.
pi_95340426
Wat mij overigens verbaast is dat hij vergunning zou hebben voor alle drie de wapens waarmee hij geschoten zou hebben. Eén was een 'mitrailleur'-achtig automatisch wapen... daar krijg je hier toch sowieso geen vergunning voor?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_95340428
Is deze al voorbij gekomen?

quote:
De dader van de schietpartij in winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft honderd keer geschoten. Daarnaast blijkt uit camerabeelden in het winkelcentrum dat de schietpartij een paar minuten heeft geduurd. Dat heeft het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.

De drie wapens die zijn aangetroffen in het winkelcentrum zijn ook alledrie gebruikt. Voor deze wapens had de 24-jarige Tristan van der V. een vergunning. Er wordt nog onderzocht of een van de wapens was omgebouwd.

De politie en OM benadrukken nogmaals dat de dader alleen bij de politie bekend was met een zaak uit 2006. Hij had toen suïcidale klachten en is door de GGD beoordeeld. Dit leidde tot een inbewaringstelling van 10 dagen in een gesloten inrichting. Daarna heeft de politie nog eenmaal een melding van overlast over hem gehad.

Uit informatie die pas bij de politie na de schietpartij bekend is geworden, blijkt dat hij een paar weken geleden gestopt is met het werk dat hij deed voor een uitzendbureau. Het OM:

Hij was wel down, maar het was niet bekend dat hij suïcidaal was. Zijn actie van zaterdag kwam als een totale verrassing.

De lichamen van de slachtoffers worden vandaag vrijgegeven.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)schoot-honderd-keer/

Er waren dus wel video beelden
Geen 20 min maar een paar min dat het duurde
  maandag 11 april 2011 @ 13:37:33 #135
136 V.
pi_95340454
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:35 schreef roos85 het volgende:

[..]

de omgeving kan niet alles zien
...maar de drukbezette, onderbetaalde zorg wel?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 april 2011 @ 13:37:45 #136
136730 PiRANiA
pi_95340464
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:36 schreef xyzyx het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)schoot-honderd-keer/

Er waren dus wel video beelden
Geen 20 min maar een paar min dat het duurde
Videobeelden zijn nooit ontkend ;).
pi_95340494
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:36 schreef Verbal het volgende:
Wat mij overigens verbaast is dat hij vergunning zou hebben voor alle drie de wapens waarmee hij geschoten zou hebben. Eén was een 'mitrailleur'-achtig automatisch wapen... daar krijg je hier toch sowieso geen vergunning voor?

V.
Je kan 'mitrailleur' achtige wapens gewoon onder vergunning krijgen.. Ze mogen alleen niet volautomatisch zijn.. Het ombouwen is alleen vrij makkelijk te doen
pi_95340510
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:37 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Videobeelden zijn nooit ontkend ;).
Ik dacht dat hier wel wat onduidelijkheid over was..
pi_95340514
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:34 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Door getuigen werd gezegd dat hij een geweer had.. Dus laten we daar maar van uit gaan op dit moment..
Hij had 3 wapens toch?
Zolang de politie geen uitsluitsel geeft zegt mij dat weinig. Ik kan mij goed voorstellen dat mensen die dekking zoeken niet continu gezien hebben welk wapen hij in handen had.
  Admin maandag 11 april 2011 @ 13:39:14 #140
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95340523
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

Op FOK!? Succes.

V.
Ik heb een rondje sites gedaan, het kan erger :{

maandag 11 april 2011 @ 13:39:18 #141
136730 PiRANiA
pi_95340524
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 13:38 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ik dacht dat hier wel wat onduidelijkheid over was..
De politie heeft eerder gezegd er geen uitspraken over te doen ;).
  maandag 11 april 2011 @ 13:39:28 #142
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_95340527
quote:

V.
quote:
Categorie II. Tot de wapens in deze categorie behoren wapens waarvan het gebruik en bezit is voorbehouden aan overheidsinstanties, zoals de krijgsmacht en de politie, en een selectieve groep gespecialiseerde verzamelaars.
Voorbeelden: automatische vuurwapens, pepperspray, stroomstootwapens, etc.
En dit:
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:38 schreef xyzyx het volgende:
Je kan 'mitrailleur' achtige wapens gewoon onder vergunning krijgen.. Ze mogen alleen niet volautomatisch zijn.. Het ombouwen is alleen vrij makkelijk te doen
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 11 april 2011 @ 13:40:15 #143
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95340561
quote:

V.
Hij scheen m omgebouwd te hebben.
pi_95340564
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:39 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Hij had 3 wapens toch?
Zolang de politie geen uitsluitsel geeft zegt mij dat weinig. Ik kan mij goed voorstellen dat mensen die dekking zoeken niet continu gezien hebben welk wapen hij in handen had.
Heb je gelijk in.. De getuige die het geweer zag was binnen en de deur is van buiten beschoten denk ik.
pi_95340566
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

...maar de [s]overonderbezette, onderbetaalde zorg wel?

V.
nee, helaas ook niet, en hebben ook te maken met de bureaucratische rompslomp
pi_95340571
quote:

excuseer?

List of mass murderers and spree killers by number of victims
Bij de workplace killings en de school massacres is het westen redelijk goed vertegenwoordigd, maar bij mass murder (op één locatie, uitgezonderd 2 eerder vermelde categoriën)en killing sprees (meerdere locaties, korte tijdspanne) en hate crimes zie ik vooral niet-westerse landen: Uganda, Yemen, Filippijnen, Laos, Indonesie, Indie, Nepal, Rusland etc..
pi_95340580
Het lijkt me persoonlijk niet echt handig om nu vuurwapens te gaan verbieden naar aanleiding van deze daad. Want als er geen vuurwapens meer zijn worden kwade geesten ook uitgeroeid? Het getuigt van mij niet van een diepgaande visie als dit echt de beste oplossingen zijn die aangedragen worden.

Beter lijkt me om eens te kijken om vakmensen zoals leraren van de basisschool te trainen op het vroeg signaleren van problemen, zodat zo vroeg mogelijk hulp kan worden geboden. Helaas is de praktijk dat leraren van de basisschool of docenten op de middelbare school een slechte aanpak van het oplossen van het probleem hebben, terwijl dat juist een ideale kans zou zijn om problemen in een vroeg stadium op te sporen en op te lossen.
pi_95340592
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

...maar de overbezette, onderbetaalde zorg wel?

V.
Precies. Hoe moet de geestelijke zorg weten van de problemen van dit individu als niemand ze daar op wijst?
En dan nog kun je mensen heel moeilijk gedwongen opnemen.
pi_95340594
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[..]

En dit:

[..]

Pepperspray mocht je toch wel gewoon hebben alleen niet kopen?
pi_95340622
Maar als ouders ga je toch niet toestaan, dat je zoon, die opgenomen is, vuurwapens heeft.

Je laat je zoon, die dronken is, ook niet autorijden, dan pak je zijn sleutels of belt de politie.

Als je als ouders geen paal en perk stelt, wordt het alleen maar erger, soms kan je beter ingrijpen en niet liefdevol met iets omgaan.
opvoeden is daar toch op gericht, mocht deze jongen zo instabiel blijken te zijn, zoek je
instanties, als je het niet alleen aan kan.
  maandag 11 april 2011 @ 13:42:18 #151
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95340639
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies. Hoe moet de geestelijke zorg weten van de problemen van dit individu als niemand ze daar op wijst?
En dan nog kun je mensen heel moeilijk gedwongen opnemen.
Maar wel een wapenvergunning innemen.
pi_95340652
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:39 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

De politie heeft eerder gezegd er geen uitspraken over te doen ;).
Daarom was er dus onduidelijkheid..
  maandag 11 april 2011 @ 13:43:01 #153
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_95340659
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 13:41 schreef xyzyx het volgende:
Zeker niet. Pepperspray is gewoon verboden. Je kunt het alleen redelijk creatief/ snel zelf maken. :) Maar industriele pepperspray is absoluut verboden.

In Amerika is toch zo'n enorme rel geweest over de Tec-9 die heel makkelijk omgebouwd kon worden en die de fabrikant uiteindelijk aan moest passen zodat dit niet meer mogelijk was. Ik dacthw el dat men hier wat dichter op zou zitten, zeker in Nederland.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_95340697
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:41 schreef hondjes het volgende:
Maar als ouders ga je toch niet toestaan, dat je zoon, die opgenomen is, vuurwapens heeft.

Je laat je zoon, die dronken is, ook niet autorijden, dan pak je zijn sleutels of belt de politie.

Als je als ouders geen paal en perk stelt, wordt het alleen maar erger, soms kan je beter ingrijpen en niet liefdevol met iets omgaan.
opvoeden is daar toch op gericht, mocht deze jongen zo instabiel blijken te zijn, zoek je
Je weet niet wat voorn ouders het zijn.. Ik dacht dat zijn vader ook wapens had
pi_95340727
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:40 schreef NRP het volgende:
Het lijkt me persoonlijk niet echt handig om nu vuurwapens te gaan verbieden naar aanleiding van deze daad. Want als er geen vuurwapens meer zijn worden kwade geesten ook uitgeroeid? Het getuigt van mij niet van een diepgaande visie als dit echt de beste oplossingen zijn die aangedragen worden.
Vuurwapens zijn al verboden en alleen onder strenge voorwaarden toegestaan. Maar als je het vuurwapenprobleem wil aanpakken lijkt me het verbieden van wapenbezit onder sportschutters niet de manier. Wapens kun je altijd wel kopen
Als je wapenbezit wil aanpakken moet je naar de bron, wapenfabrikanten. Helaas is de wapenproductie na de olie industrie een van de grootste bedrijftakken, die laten zich niet zomaar verbiieden.
pi_95340745
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:41 schreef hondjes het volgende:

Dan moeten ouders ook maar alle messen, schroevendraaiers en ander potentieel dodelijk gereedschap uit huis verwijderen dus?
Oh ja, ook z'n internet afsluiten, want online kan je makkelijk lezen hoe je een bom moet maken, of gewoon nieuwe wapens bestellen, etc, etc, etc.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95340748
quote:
Van de mensen die gewond raakten bij de schietpartij in Alphen aan den Rijn liggen er nog negen in een ziekenhuis.

In totaal zes mensen zijn zondag en vandaag uit het ziekenhuis ontslagen. Dat heeft waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn vanmiddag gezegd.

De zes liggen verspreid over vier ziekenhuizen. Van één van hen is de situatie 'kritisch', die van vijf anderen stabiel. Over de toestand van drie gewonden kon Eenhoorn niets zeggen. (ANP/Redactie)
-weg-
pi_95340776
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zeker niet. Pepperspray is gewoon verboden. Je kunt het alleen redelijk creatief/ snel zelf maken. :) Maar industriele pepperspray is absoluut verboden.

In Amerika is toch zo'n enorme rel geweest over de Tec-9 die heel makkelijk omgebouwd kon worden en die de fabrikant uiteindelijk aan moest passen zodat dit niet meer mogelijk was. Ik dacthw el dat men hier wat dichter op zou zitten, zeker in Nederland.
Snel mijn busjes pepperspray weg doen dan.. Ga straks wel even navraag doen bij de politie en als het niet mag lever ik het wel in.. Ben er van overtuigd dat het niet verkocht werd maar wel in bezit gehouden mocht worden..
  Admin maandag 11 april 2011 @ 13:45:57 #159
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95340784
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 13:41 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Er mag niks en tóch hebben en doen mensen van alles wat niet mag.
Goh, nét euh...mensen

pi_95340847
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:44 schreef Messina het volgende:

[..]

Dan moeten ouders ook maar alle messen, schroevendraaiers en ander potentieel dodelijk gereedschap uit huis verwijderen dus?
Oh ja, ook z'n internet afsluiten, want online kan je makkelijk lezen hoe je een bom moet maken, of gewoon nieuwe wapens bestellen, etc, etc, etc.
Je weet dat je autorijbewijs ingenomen kan worden als je zelfmoordneigingen hebt? Dan is het raar dat ze niet preventief een wapenvergunning intrekken.. Die wapens kun je gewoon op de vereniging leggen.. Ik zie het nut van het thuis houden van wapens ook niet.. Maak ze gewoon schoon bij de schiet vereniging, laat ze daar en het kost een boel gezeik met vergunningen, kluizen, controles enz..
pi_95340876
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er mag niks en tóch hebben en doen mensen van alles wat niet mag.
Goh, nét euh...mensen
Wat een boefjes zijn we toch he met zn allen. Zolang je anderen maar niet lastig valt mag iedereen van mij zelf uitspoken wat hij/zij zelf wilt..
pi_95340897
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:44 schreef Messina het volgende:

[..]

Was hij maar met een schroevendraaier in dat winkelcentrum gelopen!
  † In Memoriam † maandag 11 april 2011 @ 13:49:35 #163
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_95340900
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:48 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Je weet dat je autorijbewijs ingenomen kan worden als je zelfmoordneigingen hebt? Dan is het raar dat ze niet preventief een wapenvergunning intrekken.. Die wapens kun je gewoon op de vereniging leggen.. Ik zie het nut van het thuis houden van wapens ook niet.. Maak ze gewoon schoon bij de schiet vereniging, laat ze daar en het kost een boel gezeik met vergunningen, kluizen, controles enz..
Handig voor inbrekers. Hebben ze meteen een arsenaal.
Carpe Libertatem
pi_95340920
quote:

[..]

Kan ja. Maar in hoeveel gevallen doen ze het ook daadwerkelijk? De familie van een kennis van mij zijn bijna allemaal depressief en suicidaal, maar allemaal rijden ze auto.
pi_95340931
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Vuurwapens zijn al verboden en alleen onder strenge voorwaarden toegestaan. Maar als je het vuurwapenprobleem wil aanpakken lijkt me het verbieden van wapenbezit onder sportschutters niet de manier. Wapens kun je altijd wel kopen
Als je wapenbezit wil aanpakken moet je naar de bron, wapenfabrikanten. Helaas is de wapenproductie na de olie industrie een van de grootste bedrijftakken, die laten zich niet zomaar verbiieden.
Dat lijkt me dus ook, aan wapens is sowieso wel relatief makkelijk te komen. Maar stel dat dat zou lukken, een waterdichte wapenwetgeving. Wat wordt dan de nieuwste trend? Dan gaan we steken i.p.v. schieten? Een zieke geest die echt kwaad wil doen, die doet wel kwaad. Het belangrijkste wat wapenregelgeving zal tegenhouden, zijn die incidenten als 'papa haalde per ongeluk de trekker over toen hij een grap wou uithalen' of 'kind pakt geweer van papa en schiet per ongeluk zijn broertje dood'.
pi_95340945
http://www.mediaenkranten(...)ristan-van-der-vlis/

Profiel: jonge geweldplegers als Tristan van der Vlis
-weg-
pi_95340953
quote:
9s.gif Op maandag 11 april 2011 13:45 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Snel mijn busjes pepperspray weg doen dan.. Ga straks wel even navraag doen bij de politie en als het niet mag lever ik het wel in.. Ben er van overtuigd dat het niet verkocht werd maar wel in bezit gehouden mocht worden..
Valt in dezelfde categorie als automatische vuurwapens en stroomstootwapens. Categorie II, waarbij gebruik en bezit alleen is toegestaan door overheidsinstanties of gespecialiseerde verzamelaars :)
pi_95340959
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:49 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Was hij maar met een schroevendraaier in dat winkelcentrum gelopen!
Jack de Prikker

En die deed niet eens z'n best.
pi_95341022
Als alle vuurwapens verboden zijn, dan kunnen er ook geen schietpartijen meer voorkomen. Vandaar dat er nooit overvallen zijn met vuurwapens in Nederland.

In Engeland waren de resultaten heel positief hoor na het verbannen van vuurwapens:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/1440764.stm (40% meer incidenten na het verbannen)

en http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article2328368.ece
  maandag 11 april 2011 @ 13:55:58 #170
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95341126
quote:

[..]

Op de vereniging laten? Wordt lastig. Veel leden van een vereniging hebben meer dan een wapen, moet dus al een heel aardige kluis worden. Plus nog een voor de munitie.
Daarbij herlaad ik mijn eigen patronen. ook op de club doen?
Dan ook nog het kleine detail dat ik veel wedstrijden schiet. Moet elk lid dat naar een wedstrijd gaat, eerst wapens en munitie op de club ophalen dan? Zou betekenen dan alleen van mijn club al meer dan 90 sets sleutels in omloop zouden komen en dat elk lid de codes van het alarm zou moeten kennnen. Over veiligheids risico's gesproken.

Het grote probleem in deze kwestie is dat T. nooit een verlof had mogen hebben met zijn antecedenten. Daar is het als eerste fout gegaan.
Verder is het hoe het nu in de WWM is geregeld, een goede manier is. Alleen de handhaving door de politie zal op sommige punten verbeterd moeten worden, dat is hier wel bewezen.
Stress is voor idioten.
pi_95341137
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Jack de Prikker

En die deed niet eens z'n best.
wil je nu beweren dat je net zoveel doden maakt met een schroevendraaier als met een half-automatisch vuurwapen?
pi_95341175
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 13:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Handig voor inbrekers. Hebben ze meteen een arsenaal.
Standaard ligt er bij een schietvereniging al genoeg

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:49 schreef Messina het volgende:

[..]

Kan ja. Maar in hoeveel gevallen doen ze het ook daadwerkelijk? De familie van een kennis van mij zijn bijna allemaal depressief en suicidaal, maar allemaal rijden ze auto.
Kans is vrij klein ja.. Ik denk dat het alleen in vrij zware gevallen is..
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:50 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Valt in dezelfde categorie als automatische vuurwapens en stroomstootwapens. Categorie II, waarbij gebruik en bezit alleen is toegestaan door overheidsinstanties of gespecialiseerde verzamelaars :)
Snel inleveren dus.. of gewoon zelf wegwerken :')
pi_95341273
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

wil je nu beweren dat je net zoveel doden maakt met een schroevendraaier als met een half-automatisch vuurwapen?
Schroevendraaier nee, mes wel:

http://nl.wikipedia.org/w(...)llis-bij-Dendermonde

Ik zeg verbieden al die messen. Alleen slagers met een mesvergunning mogen vlees snijden.
  maandag 11 april 2011 @ 14:01:24 #174
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_95341318
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:00 schreef kontknager het volgende:

[..]

Ik zeg verbieden al die messen. Alleen slagers met een mesvergunning mogen vlees snijden.
suïcidale slagers heb je ook nog
pi_95341359
quote:

[..]

Verbied ook meteen even het vuurwerk. Misschien is er wel iemand die een superbom uit België haalt en alles in de straal van een kilometer opblaast.

Nou heb ik zelf eigenlijk best wel een hekel aan vuurwerk.
pi_95341360
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:55 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Op de vereniging laten? Wordt lastig. Veel leden van een vereniging hebben meer dan een wapen, moet dus al een heel aardige kluis worden. Plus nog een voor de munitie.
Daarbij herlaad ik mijn eigen patronen. ook op de club doen?
Dan ook nog het kleine detail dat ik veel wedstrijden schiet. Moet elk lid dat naar een wedstrijd gaat, eerst wapens en munitie op de club ophalen dan? Zou betekenen dan alleen van mijn club al meer dan 90 sets sleutels in omloop zouden komen en dat elk lid de codes van het alarm zou moeten kennnen. Over veiligheids risico's gesproken.

Het grote probleem in deze kwestie is dat T. nooit een verlof had mogen hebben met zijn antecedenten. Daar is het als eerste fout gegaan.
Verder is het hoe het nu in de WWM is geregeld, een goede manier is. Alleen de handhaving door de politie zal op sommige punten verbeterd moeten worden, dat is hier wel bewezen.
Heb je gelijk in.. Alleen mensen die depressief zijn zouden gewoon hun wapens verplicht op de schietvereniging moeten laten..
pi_95341382
quote:

[..]

ik tel rond de 50% minder doden
pi_95341415
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:02 schreef NRP het volgende:

[..]

Verbied ook meteen even het vuurwerk. Misschien is er wel iemand die een superbom uit België haalt en alles in de straal van een kilometer opblaast.

Nou heb ik zelf eigenlijk best wel een hekel aan vuurwerk.
Denken dat je nog zwaar vuurwerk in Belgie kan halen :') :') :')
pi_95341475
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Pa is beeldend kunstenaar, daar kun je nog geen droog brood van vreten. En dan wel je zoon een Mercedes kado geven? Daar klopt al iets niet. Dubieuze rol van die pa dus, die schijnt ook een je reinste wapenfreak te zijn en heeft dat aan zijn zoon doorgegeven.
Bron?
  maandag 11 april 2011 @ 14:06:05 #180
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95341485
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 14:02 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Heb je gelijk in.. Alleen mensen die depressief zijn zouden gewoon hun wapens verplicht op de schietvereniging moeten laten..
Bij mensen die depressief zijn moet volgens de Circulaire2005 deel B art 1.1 het verlof onverwijld ingetrokken worden. En dat is hier fout gegaan. De klachten van T. waren al langer bekend bij de politie, zelfs voor dat hij het verlof kreeg. (volgens mijn info heeft hij dat in 2007 gekregen)
Het had dus sowieso al nooit verstrekt mogen worden.
Stress is voor idioten.
  maandag 11 april 2011 @ 14:06:14 #181
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_95341490
quote:
Pa is beeldend kunstenaar, daar kun je nog geen droog brood van vreten. En dan wel je zoon een Mercedes kado geven? Daar klopt al iets niet. Dubieuze rol van die pa dus, die schijnt ook een je reinste wapenfreak te zijn en heeft dat aan zijn zoon doorgegeven.
kom op zeg zo'n mercedes tik je voor 3 rooitjes op de kop, ouwe bak
  maandag 11 april 2011 @ 14:06:47 #182
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_95341504
pepperspray kun je gewoon hier over de grens kopen, in Gronau
pi_95341531
quote:
13s.gif Op maandag 11 april 2011 14:04 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Denken dat je nog zwaar vuurwerk in Belgie kan halen :') :') :')
In het illegale circuit is anders genoeg te krijgen.
pi_95341536
quote:
En tekenleraar.
-weg-
pi_95341556
quote:
Misschien is pa goed op de aandelenmarkt.
En een oude Benz kost niets.

Puur stemmingmakerij dus.
pi_95341592
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:07 schreef NRP het volgende:

[..]

In het illegale circuit is anders genoeg te krijgen.
Daarvoor hoef je niet naar Belgie..
pi_95341629
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:06 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Bij mensen die depressief zijn moet volgens de Circulaire2005 deel B art 1.1 het verlof onverwijld ingetrokken worden. En dat is hier fout gegaan. De klachten van T. waren al langer bekend bij de politie, zelfs voor dat hij het verlof kreeg. (volgens mijn info heeft hij dat in 2007 gekregen)
Het had dus sowieso al nooit verstrekt mogen worden.
Hoe zit het dan met de toegang tot de schietvereniging?
pi_95341667
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 14:09 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Royeren.
-weg-
pi_95341728
quote:

[..]

2 baby's en 1 verzorgster...
Kon je echt geen beter voorbeeld vinden?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8670662.stm
http://en.wikipedia.org/wiki/Akihabara_massacre
http://www.suite101.com/c(...)two-teachers-a236418
http://www.msnbc.msn.com/id/35995544/ns/world_news-asia-pacific/
  maandag 11 april 2011 @ 14:12:44 #190
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95341746
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 14:09 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Voor lidmaatschap van een vereniging is overleggen van een VOG voldoende. De zwaarste toetsing komt bij de eerste aanvraag van een WM4. Waarbij wel opgemerkt moet worden dat wanneer de WM4 om wat voor reden dan ook geweigerd wordt, het lid direct geroyeerd dient te worden. Dat is weer een eis van de KNSA.
Intrekken/weigeren WM4 is intrekken KNSA licentie. En dus lidmaatschap onmogelijk.
Stress is voor idioten.
pi_95341769
En aan de hand van de melding dat pa beeldend kunstenaar is, trek jij met hetzelfde gemak de conclusie dat pa wel in dubieuze zaken moet zitten?
pi_95341804
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:01 schreef maickeltje het volgende:

[..]

suïcidale slagers heb je ook nog
Daarom moeten ze dagelijks een politie controle hebben om te kijken of de slagersmessen veilig zijn opgeslagen in een goed afgeschermde kluis. Ook moet een psychiater maandelijks een keuring doen om te kijken of er geen vrees voor misbruik is.

Verder vind ik ook dat auto's alleen beschikbaar moeten zijn voor mensen die het nodig hebben voor hun werk. De kans is gewoon te groot dat deze auto's worden gebruikt bij massamoorden ala de naald.
pi_95341840
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:12 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Voor lidmaatschap van een vereniging is overleggen van een VOG voldoende. De zwaarste toetsing komt bij de eerste aanvraag van een WM4. Waarbij wel opgemerkt moet worden dat wanneer de WM4 om wat voor reden dan ook geweigerd wordt, het lid direct geroyeerd dient te worden. Dat is weer een eis van de KNSA.
Dus als je depressief bent of bent geweest dan kun je beter geen wapenvergunning aanvragen omdat je dan hoogst waarschijnlijk geweigerd wordt en dus uit de vereniging wordt geknikkerd?
pi_95341843
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:14 schreef kontknager het volgende:

[..]

Daarom moeten ze dagelijks een politie controle hebben om te kijken of de slagersmessen veilig zijn opgeslagen in een goed afgeschermde kluis. Ook moet een psychiater maandelijks een keuring doen om te kijken of er geen vrees voor misbruik is.
Ga even weg met dat gestook. Niemand hier pleit voor een algeheel wapenverbod.
pi_95341895
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:15 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ga even weg met dat gestook. Niemand hier pleit voor een algeheel wapenverbod.
Dat dus. Omdat 1 idioot mensen neerschiet met een legaal wapen betekend niet dat het hele wereldje zo is..

Voor het zelfde geld was hij met een auto op een menigte ingereden..
pi_95341971
quote:
Pa is beeldend kunstenaar, daar kun je nog geen droog brood van vreten.
Ja, hedendaagse kunst brengt niets op
pi_95342074
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

In combinatie met een gedeelde gevaarlijke fascinatie voor allerlei wapentuig wel ja. Niet echt educatief om maar een understatement te gebruiken. Ergo: hij heeft gefaald als ouder.
Gevaarlijke fascinatie? Ze zitten allebei bij een schietsportvereniging?
Nou nou...dat balanceert inderdaad op het randje.

Op schietverenigingen zie je zovaak dat kinderen meegroeien in de hobby die paps beoefent.
pi_95342121
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het gros zit op uitkeringsnivo
En hebben verder nooit andere inkomsten?
Die stelling is aantoonbaar onjuist.
  maandag 11 april 2011 @ 14:26:34 #199
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95342144
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 14:15 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Dus als je depressief bent of bent geweest dan kun je beter geen wapenvergunning aanvragen omdat je dan hoogst waarschijnlijk geweigerd wordt en dus uit de vereniging wordt geknikkerd?
In eerste instantie wel. Maar je kan ook een consult bij een psychiater aanvragen, je door die laten onderzoeken en vragen of deze bereid is een verklaring af te geven geen belemmering voor de omgang met vuurwapens te zien. Al zijn die psych's dungezaaid, vanwege de verantwoordelijkheid die zij zich daarmee op zich laden.
Ik zou in ieder geval eerst even met het bestuur van je club overleggen en van daaruit beslissen wat de mogelijkheden zijn.
Let wel, er moet een periode van minimaal 8 jaar zijn tussen de diagnose of opname en de aanvraag.
Stress is voor idioten.
pi_95342171
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het gros zit op uitkeringsnivo
en is jong en heeft geen kinderen. En dan wel een volwassen zoon hebben? Daar klopt dus iets niet. Ik eis een dna test!
  maandag 11 april 2011 @ 14:28:23 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95342211
ahhh lekker ongefundeerd trollen, dat zouden meer mensen moeten doen :{
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 11 april 2011 @ 14:29:06 #202
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_95342232
Nee, kappen

[ Bericht 98% gewijzigd door yvonne op 11-04-2011 14:29:41 ]
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_95342257
srry
-weg-
  Admin maandag 11 april 2011 @ 14:30:15 #204
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95342270
Don't feed the trolls

pi_95342294
ok
  maandag 11 april 2011 @ 14:32:10 #206
3647 B.R.Oekhoest
pi_95342331
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 14:30 schreef yvonne het volgende:
Don't feed the trolls

En kunnen we nu weer on topic? Hoeveel schuld heeft die vader hieraan?
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_95342383
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]
Hoeveel schuld heeft die vader hieraan?
5
pi_95342421
quote:

[..]

Aangezien de vader de trekker niet overhaalde en vermoedelijk nooit had verwacht dat zijn zoon tot iets dergelijks in staat was, gok ik dat zijn schuld verwaarloosbaar is.

Ik denk wel dat hij zich achteraf schuldig zal voelen en dat zal hij de rest van zijn leven nog bij zich moeten dragen.
  maandag 11 april 2011 @ 14:35:29 #209
3647 B.R.Oekhoest
pi_95342436
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:33 schreef Klaudias het volgende:

[..]

5
op een schaal van 10?
  Admin maandag 11 april 2011 @ 14:35:48 #210
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95342450
quote:

[..]

Geen, of veel, wie weet het.
Niemand, dus ik vind het fucking prematuur om op basis van hear say hier iets over de schuld van de ouders te gaan lullen

maandag 11 april 2011 @ 14:37:28 #211
3647 B.R.Oekhoest
pi_95342510
quote:
13s.gif Op maandag 11 april 2011 14:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

Geen, of veel, wie weet het.
Niemand, dus ik vind het fucking prematuur om op basis van hear say hier iets over de schuld van de ouders te gaan lullen
Maar goed, ik heb uit de tweede hand (van oud-klasgenoten) dat die gozer bijna 10 jaar geleden al samen met pa een beetje ongezonde fascinatie voor wapens had. Waarom zou je daar nu niks over mogen zeggen?
pi_95342533
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

op een schaal van 10?
nee, gewoon 5
pi_95342574
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Maar goed, ik heb uit de tweede hand (van oud-klasgenoten) dat die gozer bijna 10 jaar geleden al samen met pa een beetje ongezonde fascinatie voor wapens had. Waarom zou je daar nu niks over mogen zeggen?
Wat is ongezond?
Wat oud-klasgenoten wel of niet ongezond vinden, zegt mij totaal niets natuurlijk.
  maandag 11 april 2011 @ 14:40:09 #214
3647 B.R.Oekhoest
pi_95342618
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:39 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Wat is ongezond?
Wat oud-klasgenoten wel of niet ongezond vinden, zegt mij totaal niets natuurlijk.
Wel allemaal stukjes van de puzzel die nu op zijn plaats vallen
pi_95342633
quote:

[..]

Daarvan lopen er nog veel meer rond in Nederland. Als dit zorgwekkend zou zijn, trek het dan gelijk maar even door. Waarom hebben die oud-klasgenoten niet ingegrepen? Schuldig! De schietvereniging? Schuldig! Hij heeft onder behandeling gestaan van het GGZ. Schuldig!..

Dat is toch gewoon pure onzin?
-weg-
pi_95342676
Heftig verhaal ooggetuige/ http://twaud.io/qw5d
  maandag 11 april 2011 @ 14:42:22 #217
3647 B.R.Oekhoest
pi_95342708
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:40 schreef Auti het volgende:

[..]

Daarvan lopen er nog veel meer rond in Nederland. Als dit zorgwekkend zou zijn, trek het dan gelijk maar even door. Waarom hebben die oud-klasgenoten niet ingegrepen? Schuldig! De schietvereniging? Schuldig! Hij heeft onder behandeling gestaan van het GGZ. Schuldig!..

Dat is toch gewoon pure onzin?
Ik vind wel dat er geen wapenvergunning aan mensen met aantoonbare psychische problemen moeten worden gegeven
pi_95342728
quote:

[..]

omdat je met vingers wijzen niets opschiet, en wie zegt dat jou tweedehandsbronnen zo betrouwbaar zijn? misschien zijn het wel van die opgefokte huppelende sprookjes hippies die elke man of vrouw die net iets te enthousiast lult over zijn of haar nieuwe leatherman een ongezonde fascinatie voor wapens vinden hebben....
pi_95342741
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik vind wel dat er geen wapenvergunning aan mensen met aantoonbare psychische problemen moeten worden gegeven
Helemaal mee eens, dat is in de juiste richting wijzen.
-weg-
pi_95342755
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Wel allemaal stukjes van de puzzel die nu op zijn plaats vallen
Dat zijn ook direct dezelfde mensen die actiefilms en schietspellen als oorzaak aanwijzen zeker?

Genoeg mensen die zich veel met wapens bezighouden en toch vinden dergelijke schietpartijen zelden plaats. Die puzzelstukjes vallen dus helemaal niet vanzelfsprekend in elkaar. Bij uitzonderlijke gevallen klopt de puzzel, maar dat is altijd achteraf bekeken.

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Eens.
pi_95342780
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 13:43 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Je weet niet wat voorn ouders het zijn.. Ik dacht dat zijn vader ook wapens had
Precies. En de jongen had een Mercedes gekregen van zijn ouders.. ook een beetje vreemd. Waarschijnlijk zeer beschermende ouders die medelijden met hem hadden. (geen vrienden)
pi_95342793
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:43 schreef Auti het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, dat is in de juiste richting wijzen.
als tristan geen wapenvergunning had gekregen was hij wel op een andere manier aan een wapen gekomen... misschien heeft zn pa ook een paar wapens thuis in de kluis?
  maandag 11 april 2011 @ 14:46:30 #223
3647 B.R.Oekhoest
pi_95342862
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:43 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Dat zijn ook direct dezelfde mensen die actiefilms en schietspellen als oorzaak aanwijzen zeker?

Daar zal ook wel een kern van waarheid in zitten.
  maandag 11 april 2011 @ 14:48:14 #224
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95342927
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:44 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

als tristan geen wapenvergunning had gekregen was hij wel op een andere manier aan een wapen gekomen... misschien heeft zn pa ook een paar wapens thuis in de kluis?
Zou kunnen, maar dan dient pa er wel voor te zorgen dat Tristan daar niet over kan beschikken, ook al had zoonlief zijn eigen verlof.
Enig mogelijke uitzondering daarop is een zgn. medegebruikers verlof.
Dat houdt in dat de wapens van pa en zoon op beider verlof vermeld moeten staan.
Stress is voor idioten.
pi_95342974
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:48 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar dan dient pa er wel voor te zorgen dat Tristan daar niet over kan beschikken, ook al had zoonlief zijn eigen verlof.
Enig mogelijke uitzondering daarop is een zgn. medegebruikers verlof.
Dat houdt in dat de wapens van pa en zoon op beider verlof vermeld moeten staan.
Gaat het maximale aantal wapens eigenlijk pp of per huishouden?
  maandag 11 april 2011 @ 14:50:35 #226
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95342997
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:49 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Gaat het maximale aantal wapens eigenlijk pp of per huishouden?
Per persoon.
Stress is voor idioten.
  maandag 11 april 2011 @ 14:51:58 #227
3647 B.R.Oekhoest
pi_95343043
Yvonne, hier wat onderbouwing voor wat ik daarstraks postte (maar wat je hebt weggejorist) over het Mink K. gehalte van Triestan van der V.:

Schuur vol met wapens
Voormalig klasgenoot John van Meeteren keek naar eigen zeggen 'nauwelijks op' van Tristans daad. Ze zaten samen in de derde klas. 'Ik dacht: dat móet Tristan zijn geweest.' Van Meeteren denkt meteen aan wat de jongen in zijn jaren op middelbare school in de berging van zijn flat had liggen: wapens. 'Hij en zijn vader hadden een hele verzameling. Hij was altijd bezig met die geweren. De schuur lag er vol mee.'

Zoals iemand van 18 toeleeft naar het halen van zijn rijbewijs, zo leefde Tristan toe naar het krijgen van een wapenvergunning. 'Toen hij 18 werd wilde hij direct zijn wapens. Hij wilde zo snel mogelijk vijf wapens. Tristan had het nooit over brommers of meisjes, zoals wij op die leeftijd, maar altijd over geweren en pistolen. Hij zei ook heel goed te weten hoe hij aan illegale wapens kon komen,' zegt oud-collega André van de Werken, die met Tristan werkte in het magazijn van Brookland.
pi_95343148
Wat een vreselijk verhaal is het toch, zeker voor Nederlandse begrippen...
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_95343156
quote:
Op maandag 11 april 2011 13:50 schreef Auti het volgende:
http://www.mediaenkranten(...)ristan-van-der-vlis/

Profiel: jonge geweldplegers als Tristan van der Vlis
Waarom vragen ze Bram Bakker nog steeds? Wat een kneus.
pi_95343158
Allemaal gewoon legaal en niets van doen met Mink K achtige praktijken.
En je zal de jonge jochies de kost moeten geven die van pistooltjes en geweertjes houden, een aantal zet dat door in het lid worden van een schietvereniging.

Maar dat maakt je, of je ouders, nog geen crimineel die te vergelijken is met een Mink K ofzo?
-weg-
pi_95343184
Iemand postte nog over het "warum" op het bord:
http://www.volkskrant.nl/(...)bord-overal-op.dhtml
  maandag 11 april 2011 @ 14:57:26 #232
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95343210
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:17 schreef Stefan het volgende:

[..]

Kan ook niet.. gangpad is 5 meter ofzo.
The truth was in here.
pi_95343294
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:56 schreef vaasinbloem het volgende:
Iemand postte nog over het "warum" op het bord:
http://www.volkskrant.nl/(...)bord-overal-op.dhtml
mooi verhaal
  maandag 11 april 2011 @ 15:08:55 #234
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95343615
Die passie voor wapens kan ik nog begrijpen, die heb ik en veel van mijn vrienden ook. Anders zouden we het niet volhouden om bijna fulltime met schietsport bezig te zijn.

Uit het AD artikel intrigeert dit me nog het meest:
quote:
Eenling
Familie en bekenden van Tristan spreken van een 'eenling'. Een man zonder vrienden. Nooit een vriendin gehad. Een zieke geest. Altijd bozig. Een jongen die conflicten zocht. Die zich in zijn ouderlijk huis opsloot met gewelddadige videospelletjes. En het altijd maar over wapens had. Hoe dodelijker, hoe beter. Of de Alphenaar medicijnen gebruikte voor zijn psychiatrische problemen, is onduidelijk.

Aankondingingen
Uit verklaringen van bekenden en familie gisteren en vandaag blijkt dat Tristan het altijd trots over zijn wapens had en ook meerdere malen heeft geroepen dat hij mensen zou neer schieten. 'Hij heeft gedaan wat hij altijd al zei dat hij zou doen: mensen neerschieten,' zegt oud-collega Rachid Lima. 'Hij zei meer dan eens dat hij het gemeentehuis of het politiebureau zou binnenlopen en ze allemaal wel eens kapot zou schieten.'

Mensen die anoniem wensen te blijven laten weten dat Tristan nooit buiten was. 'Hij was echt altijd bezig met die spelletjes en zijn wapens. En hij had zijn mond vol over mitrailleurs en M-16's.' Ook was hij gek op zijn auto, een Mercedes die hij van zijn vader kreeg. 'Supertrots was hij daarop. Hij had op een dag verduisterende folie op de ramen geplakt. Die folie is deels verboden en dat wist hij en zei daarover: als ik ooit een agent aan mijn auto zie komen, dan maak ik hem kapot.'
Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke denkwijze of houding niet is opgevallen binnen zijn vereniging of het bestuur daarvan. Vooral omdat T. daar enkele jaren lid is geweest.
Het zou in ieder geval genoeg reden zijn om zo iemand acuut te royeren en melding te maken bij BW.

Ben nu wel erg nieuwsgierig om welke vereniging het gaat. Als het relaas van die klasgenoot volledig op waarheid berust, zou het bestuur van die club ook nog wel eens onderwerp van onderzoek kunnen worden.
Stress is voor idioten.
pi_95343681
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:08 schreef Roerkoning het volgende:
Ben nu wel erg nieuwsgierig om welke vereniging het gaat. Als het relaas van die klasgenoot volledig op waarheid berust, zou het bestuur van die club ook nog wel eens onderwerp van onderzoek kunnen worden.
Dagschuttersvereniging Nieuwkoop.
Ik vind het ook raar dat niemand aan de bel trok.
-weg-
pi_95343686
heb niet alle topics doorgelezen maar is al bekend wat voor wapen het precies was?
There are only 151 Pokémon.
pi_95343693
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:10 schreef Eenskijken het volgende:
heb niet alle topics doorgelezen maar is al bekend wat voor wapen het precies was?
nee
-weg-
pi_95343702
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:10 schreef Eenskijken het volgende:
een vuurwapen,....

niet dat het veel uitmaakt... maar het was in ieder geval een semi automatisch wapen dat hij heeft omgebouwd tot vol automatisch, schijnt een vrij makkelijke handeling te zijn volgens politiewoordvoerder (bron: spits of metro weet niet meer precies)
  maandag 11 april 2011 @ 15:12:32 #239
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95343750
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:10 schreef Auti het volgende:

[..]

Dagschuttersvereniging Nieuwkoop.
Ik vind het ook raar dat niemand aan de bel trok.
Had het vermoeden al.
Zou het toeval zijn dat hun site al sinds gisteren offline is?
Stress is voor idioten.
pi_95343770
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:12 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Had het vermoeden al.
lijkt me sterk, anders was het wel verdomd goede timing
pi_95343788
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:12 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Had het vermoeden al.
Die server stond gister te roken.. iedereen is nieuwsgierig.
-weg-
pi_95343803
quote:
Die passie voor wapens kan ik nog begrijpen, die heb ik en veel van mijn vrienden ook. Anders zouden we het niet volhouden om bijna fulltime met schietsport bezig te zijn.

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke denkwijze of houding niet is opgevallen binnen zijn vereniging of het bestuur daarvan. Vooral omdat T. daar enkele jaren lid is geweest.
Het zou in ieder geval genoeg reden zijn om zo iemand acuut te royeren en melding te maken bij BW.

Je moet denk ik wel incalculeren dat de berichtgeving over die Tristan met de dag sensationeler zal worden . ik zou zeggen alles X 1/2
  maandag 11 april 2011 @ 15:15:12 #243
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95343834
quote:

[..]

Wat ik niet kan begrijpen is dat niemand in de omgeving dan even (anoniem) aangeeft dat er een potentiele moordenaar is met wapens in zijn kelder.
Plus.. het is niet te rijmen dat iemand die in een gesloten inrichting heeft gezeten, een wapenvergunning mag hebben... snap ik niet. :)
The truth was in here.
  maandag 11 april 2011 @ 15:15:40 #244
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95343858
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:11 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

een vuurwapen,....

niet dat het veel uitmaakt... maar het was in ieder geval een semi automatisch wapen dat hij heeft omgebouwd tot vol automatisch, schijnt een vrij makkelijke handeling te zijn volgens politiewoordvoerder (bron: spits of metro weet niet meer precies)
Zelfs dat ombouwen is nog steeds niet zeker, volgens mij. Dat onderzoek loopt dacht ik nog.
Echter afgaand op wat ik tot nu toe gelezen en gezien heb, gecombineerd met wat ik weet van vuurwapens, is het eerste wat in mij opkomt een AR-15.
Stress is voor idioten.
pi_95343901
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:15 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Zelfs dat ombouwen is nog steeds niet zeker, volgens mij. Dat onderzoek loopt dacht ik nog.
Echter afgaand op wat ik tot nu toe gelezen en gezien heb, gecombineerd met wat ik weet van vuurwapens, is het eerste wat in mij opkomt een AR-15.
En een FAL? Daar zit ik aan te denken.
-weg-
  maandag 11 april 2011 @ 15:16:53 #246
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95343907
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:14 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Je moet denk ik wel incalculeren dat de berichtgeving over die Tristan met de dag sensationeler zal worden . ik zou zeggen alles X 1/2
Inderdaad. Vandaar ook dat ik er nadrukkelijk bij schrijf "als het relaas waar is"
Stress is voor idioten.
  maandag 11 april 2011 @ 15:19:10 #247
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95343967
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:16 schreef Auti het volgende:

[..]

En een FAL? Daar zit ik aan te denken.
Die is in 7.62x51. Dan zou die ruit van die zilvergrijze auto niet alleen verbrijzeld zijn, maar er compleet uitlggen. De kinetische energie van een dergelijke kogel is nog te groot na door een lichaam gegaan te zijn.
Stress is voor idioten.
pi_95343974
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:16 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Inderdaad. Vandaar ook dat ik er nadrukkelijk bij schrijf "als het relaas waar is"
Jammer dat het altijd gepaard gaat met zoveel sensatie. de filmrechten zullen ook al wel verkocht zijn. ziekelijk :r
  maandag 11 april 2011 @ 15:21:54 #249
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95344064
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:19 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Jammer dat het altijd gepaard gaat met zoveel sensatie. de filmrechten zullen ook al wel verkocht zijn. ziekelijk :r
Helemaal mee eens.
Stress is voor idioten.
pi_95344228
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat ik niet kan begrijpen is dat niemand in de omgeving dan even (anoniem) aangeeft dat er een potentiele moordenaar is met wapens in zijn kelder.
Plus.. het is niet te rijmen dat iemand die in een gesloten inrichting heeft gezeten, een wapenvergunning mag hebben... snap ik niet. :)
Er is blijkbaar geen communicatie tussen psychiatrische instellingen en Justitie.
pi_95344243
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:19 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Die is in 7.62x51. Dan zou die ruit van die zilvergrijze auto niet alleen verbrijzeld zijn, maar er compleet uitlggen. De kinetische energie van een dergelijke kogel is nog te groot na door een lichaam gegaan te zijn.
Mag je als lid van zo'n vereniging een militair wapen hebben?
  maandag 11 april 2011 @ 15:27:03 #252
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_95344256
Ik heb niet het hele topic gevolgd ( wel op tv alles gevolgd)
Enorm triest wat daar is gebeurd..

Bij deze: wens ik alle ooggetuigen, familie natuurlijk , en de mensen zelf,enorm veel sterkte!
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  maandag 11 april 2011 @ 15:27:47 #253
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95344283
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Begrijp ik ook niet. Vrees dat mensen gedacht hebben dat het wel los zou lopen of grootspraak was. Misschien hadden ze er gewoon geen zin in het te melden of waren ze te druk met hun eigen leven. Wie zal het zeggen? Denk dat we dat nooit helemaal zeker zullen weten.
quote:
Zou ook volgens de wet niet moeten kunnen. (Circulaire2005 WWM deel B art. 1.1)
Vindt het ook onbegrijpelijk dat dat verlof is afgegeven. Ben zeer benieuwd naar de uitkomst van het Rijksrecherche onderzoek.
Stress is voor idioten.
pi_95344294
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:26 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Er is blijkbaar geen communicatie tussen psychiatrische instellingen en Justitie.
Hij is ook weer uit de stichting gekomen dus schijnbaar dachten ze dat hij kon/was genezen. Maar je hebt echt geen machinegeweer nodig voor een slachting dus vind ik die discussie sowieso al onzin.
pi_95344335
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hij is ook weer uit de stichting gekomen dus schijnbaar dachten ze dat hij kon/was genezen. Maar je hebt echt geen machinegeweer nodig voor een slachting dus vind ik die discussie sowieso al onzin.
En het vreemde is dat een gesloten afdeling onder justitie valt
  maandag 11 april 2011 @ 15:30:10 #256
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95344365
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:29 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Dus weer een faal van Donner .. of hoe heet de pief die tegenwoordig die post bekleed.
The truth was in here.
pi_95344381
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:11 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

een vuurwapen,....

Vuurwapens.

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zolang het geen automatisch wapen is, dan mag dat.
  maandag 11 april 2011 @ 15:31:44 #258
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95344435
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:27 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Begrijp ik ook niet. Vrees dat mensen gedacht hebben dat het wel los zou lopen of grootspraak was. Misschien hadden ze er gewoon geen zin in het te melden of waren ze te druk met hun eigen leven. Wie zal het zeggen? Denk dat we dat nooit helemaal zeker zullen weten.

[..]

Zou ook volgens de wet niet moeten kunnen. (Circulaire2005 WWM deel B art. 1.1)
Vindt het ook onbegrijpelijk dat dat verlof is afgegeven. Ben zeer benieuwd naar de uitkomst van het Rijksrecherche onderzoek.
Maar goed.. als ik zou weten van iemand dat hij wapens heeft liggen.. en niet stabiel is of dat soort "grootspraak" uit. Zou er toch een een gesprekje bij de politie tegenaan willen gooien.. nu achteraf zou ik mij dan niet achter de oren hoeven te krabben.
The truth was in here.
  maandag 11 april 2011 @ 15:33:46 #259
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95344518
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja, mits het aan de eisen gesteld aan een wapen voor sportschutters voldoet. Denk aan minimale lengte, semi auto only en er is een maximum gesteld aan het kaliber.
Daarnaast moet men aan kunnen tonen het wapen binnen de vereniging te kunnen gebruiken. Zo kan iemand die bijvoorbeeld lid is van een club waar ze alleen pistool banen hebben, nooit een grootkaliber geweer bijgeschreven krijgen, tenzij die vereniging faciliteiten elders heeft voor zo'n wapen.
Stress is voor idioten.
  maandag 11 april 2011 @ 15:34:43 #260
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_95344553
Het is niet echt belangrijk en wellicht al ter sprake gekomen maar waar is de burgemeester van Alphen eigenlijk? We zien alleen maar de waarnemend burgemeester.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_95344585
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:31 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar goed.. als ik zou weten van iemand dat hij wapens heeft liggen.. en niet stabiel is of dat soort "grootspraak" uit. Zou er toch een een gesprekje bij de politie tegenaan willen gooien.. nu achteraf zou ik mij dan niet achter de oren hoeven te krabben.
tjah ik begin me serieus af te vragen of ik zoiets wel zou melden bij de politie (achteraf natuurlijk wel), als iemand zo iets zou zeggen zou ik in eerste instantie zo ver mogelijk bij zo'n persoon uit de buurt blijven en het misschien wel proberen te vergeten. bovendien weet je niet op wat voor manier hij die dingen heeft gezegd. Mensen die hem hebben gekent komen daar ook nu pas mee dus blijkbaar namen ze die bedreigingen niet zo heel serieus...
pi_95344653
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 14:15 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Wat ik vreemd vind is dat die vader nergens aan de bel getrokken heeft, ik denk niet dat hij ooit gedacht zou hebben dat zijn zoon dit zou doen. Maar een suicidaal kind met wapens laten spelen is wel een beetje de kat op het spek binden.
pi_95344654
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:33 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Ja, mits het aan de eisen gesteld aan een wapen voor sportschutters voldoet. Denk aan minimale lengte, semi auto only en er is een maximum gesteld aan het kaliber.
Daarnaast moet men aan kunnen tonen het wapen binnen de vereniging te kunnen gebruiken. Zo kan iemand die bijvoorbeeld lid is van een club waar ze alleen pistool banen hebben, nooit een grootkaliber geweer bijgeschreven krijgen, tenzij die vereniging faciliteiten elders heeft voor zo'n wapen.
als ze een ex-psychiatrisch patient een vergunnning geven voor een geweer zullen ze het misschien ook niet zo heel nauw nemen met die andere regels
  maandag 11 april 2011 @ 15:39:51 #264
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95344732
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:37 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

als ze een ex-psychiatrisch patient een vergunnning geven voor een geweer zullen ze het misschien ook niet zo heel nauw nemen met die andere regels
Die kans bestaat natuurlijk, maar ik wacht liever even de uitkomst van het RR onderzoek af voor dat ik daar uitspraken over doe.
Stress is voor idioten.
pi_95344733
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:37 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

?

Denk je dat ze iemand met wapen voor een langebaan op een 25-meter baantje toelaten? Dan wordt de hele tent aan gort geschoten. En zo'n vereniging raakt snel zijn vergunning kwijt, die zetten dat niet moedwillig op het spel.
pi_95344780
quote:
5s.gif Op maandag 11 april 2011 15:34 schreef kasper het volgende:
Het is niet echt belangrijk en wellicht al ter sprake gekomen maar waar is de burgemeester van Alphen eigenlijk? We zien alleen maar de waarnemend burgemeester.
Vanaf 1 december 2008 was De Gelder burgemeester van Alphen aan den Rijn. In december 2010 werd bekend dat Bas Eenhoorn als waarnemend burgemeester tijdelijk diens functie had overgenomen zonder dat werd aangegeven wat de reden daarvoor was.
-weg-
pi_95344782
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat ik vreemd vind is dat die vader nergens aan de bel getrokken heeft, ik denk niet dat hij ooit gedacht zou hebben dat zijn zoon dit zou doen. Maar een suicidaal kind met wapens laten spelen is wel een beetje de kat op het spek binden.
Daar ben ik het niet mee eens, simpelweg omdat er ook zonder wapens genoeg manieren zijn om een eind aan je eigen leven te maken.Misschien dacht die vader wel: "De schietbaan is het enige wat die knul nog leuk vindt, laat ik hem dat eens niet afpakken."
pi_95344783
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:44 schreef 16meter het volgende:

[..]

Precies. En de jongen had een Mercedes gekregen van zijn ouders.. ook een beetje vreemd. Waarschijnlijk zeer beschermende ouders die medelijden met hem hadden. (geen vrienden)
Waarom is het krijgen van een auto van je ouders vreemd. Genoeg mensen die er 1 van de ouders krijgen.

En een mercedes, die dingen zijn tweedehands geen drol waard.
pi_95344815
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:39 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Die kans bestaat natuurlijk, maar ik wacht liever even de uitkomst van het RR onderzoek af voor dat ik daar uitspraken over doe.
ik wacht gezellig met je mee, was meer de bedoeling om aan te geven dat het daar sowieso al is fout gegaan.
  maandag 11 april 2011 @ 15:43:53 #270
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95344868
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:39 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

?

Denk je dat ze iemand met wapen voor een langebaan op een 25-meter baantje toelaten? Dan wordt de hele tent aan gort geschoten. En zo'n vereniging raakt snel zijn vergunning kwijt, die zetten dat niet moedwillig op het spel.
En dat natuurlijk. Het is in eerste instantie het bestuur van een club dat een WM3 afgeeft en daarmee verklaart dat:
- De aanvrager aan de eisen voldoet
- Het wapen binnen verenigings verband gebruikt kan worden.
Stress is voor idioten.
pi_95344905
quote:
Gebiedsverbod huis Tristan ALPHEN AAN DEN RIJN - Het gebied rond het huis van Tristan van der Vlis en zijn vader is verboden gebied. Volgens waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn van Alphen aan den Rijn is het zo druk rond de flat dat de openbare orde in het geding komt.

Alleen mensen met officiele toestemming van de politie mogen nog naar binnen. Ieder ander wordt teruggestuurd door de politie.

Hoe lang het gebiedsverbod van kracht blijft is onbekend.
-weg-
pi_95344914
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:29 schreef zoefbust het volgende:

[..]

bedoel je misschien IBS of RM? Want gesloten afdelingen hebben ook patienten die niet met justitie in aanraking geweest zijn.
quote:
Het merendeel van de opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen, circa 85, vindt plaats op vrijwillige basis Onder een vrijwillige opneming wordt verstaan een opneming zonder Inbewaringstelling (IBS) of Rechterlijke Machtiging (RM) op grond van de Krankzinnigenwet. De vrijwillig opgenomen psychiatrische patiënt heeft in beginsel dezelfde juridische positie als een patiënt in een gewoon ziekenhuis. Hoewel het onderscheid tussen vrijwillig en onvrijwillig opgenomen patiënten formeel-juridisch groot is, valt dit onderscheid in de praktijk nauwelijks waar te nemen. Vaak verblijven beide groepen patiënten door elkaar op dezelfde (gesloten) afdelingen en zijn zij onderworpen aan hetzelfde therapeutische regime, inclusief maatregelen als beperking van de bewegingsvrijheid en separatie.
  maandag 11 april 2011 @ 15:46:20 #273
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95344957
Het ging in dit geval om een IBS. En was dus bekend bij de politie.
Stress is voor idioten.
pi_95344994
quote:

[..]

?

Op een te klein baantje met groot kaliber schieten kan toch ook gevaarlijk zijn? Dat er iets terug ketst in je gezicht ofzo?
pi_95345053
quote:

[..]

?

Zijn alle 25-meter banen enkel voor pistool??
pi_95345069
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Op een te klein baantje met groot kaliber schieten kan toch ook gevaarlijk zijn? Dat er iets terug ketst in je gezicht ofzo?
Ook dat.
  maandag 11 april 2011 @ 15:49:32 #277
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95345100
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kan, maar dat hangt hoofdzakelijk van de vorm van de kogelvanger af. Ik ken 50 meter banen waar je met een gerust hart een 7.62x51 kan afschieten. En dat kaliber is geschikt voor afstanden tot 1000 meter.
Stress is voor idioten.
  maandag 11 april 2011 @ 15:49:37 #278
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95345104
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:41 schreef Auti het volgende:

[..]

Vanaf 1 december 2008 was De Gelder burgemeester van Alphen aan den Rijn. In december 2010 werd bekend dat Bas Eenhoorn als waarnemend burgemeester tijdelijk diens functie had overgenomen zonder dat werd aangegeven wat de reden daarvoor was.
Vlgs mij eea onenigheid in de raad, zijn ook wethouders opgestapt in de afgelopen tijd.
The truth was in here.
  maandag 11 april 2011 @ 15:50:12 #279
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95345131
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:44 schreef Auti het volgende:

[..]

Als ze de weg maar vrijhouden, moet er zo nog langs!
The truth was in here.
  maandag 11 april 2011 @ 15:51:47 #280
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95345188
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:48 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Kort gezegd, ja. Of klein kaliber geweer of andere (lichte) geweer kalibers. Zoals .30M1
Maar ook hier hangt het uiteindelijk weer van de vorm en sterkte van de kogelvanger af.
Stress is voor idioten.
pi_95345189
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:49 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Kan, maar dat hangt hoofdzakelijk van de vorm van de kogelvanger af. Ik ken 50 meter banen waar je met een gerust hart een 7.62x51 kan afschieten. En dat kaliber is geschikt voor afstanden tot 1000 meter.
Ik denk dat je aan het einde van dit drama misschien nog wel meer leden zal hebben op de vereniging want toch een hoop mensen zijn nieuwsgierig... Tenzij Fredje zijn natte droom van ALLES MUSS VERBOTTEN zijn wat dichterbij gaat proberen te brengen.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 15:51:54 #282
249559 crew  Lavenderr
pi_95345192
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als ze de weg maar vrijhouden, moet er zo nog langs!
Je spoort toch echt niet als je naar het huis van de vader gaat, wat zijn sommige mensen toch lomp en achterlijk bezig 8)7 die man is gek van verdriet, laat hem toch met rust zou je denken he?
pi_95345199
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:48 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Nee, kan bijvoorbeeld ook karabijn zijn. [edit] Wat Roerkoning dus al zegt :)
Maar ik bedoelde meer wapens voor een baan als de Harskamp en dan de 300 meter baan.
  maandag 11 april 2011 @ 15:54:06 #284
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95345276
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik denk dat je aan het einde van dit drama misschien nog wel meer leden zal hebben op de vereniging want toch een hoop mensen zijn nieuwsgierig... Tenzij Fredje zijn natte droom van ALLES MUSS VERBOTTEN zijn wat dichterbij gaat proberen te brengen.
Haha..
Dan niet bij ons, want juist om dit soort excessen te voorkomen laten wij alleen mensen toe die geintroduceerd worden door leden die al langer lid zijn bij onze club. En dan moeten ze niet aankomen met iemand die ze een week kennen ofzo.
Stress is voor idioten.
  maandag 11 april 2011 @ 15:55:43 #285
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95345349
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:52 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Nee, kan bijvoorbeeld ook karabijn zijn. [edit] Wat Roerkoning dus al zegt :)
Maar ik bedoelde meer wapens voor een baan als de Harskamp en dan de 300 meter baan.
300 meter? Pff.. mietje :P
Doe eens 1000 yards op Bisley, dat is pas schieten. O+
Stress is voor idioten.
  maandag 11 april 2011 @ 15:55:47 #286
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95345352
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je spoort toch echt niet als je naar het huis van de vader gaat, wat zijn sommige mensen toch lomp en achterlijk bezig 8)7 die man is gek van verdriet, laat hem toch met rust zou je denken he?
Dat niet alleen.. het is zo achterlijk hoe sommige mensen reageren.. ben je een naamgenoot dan ben je de pineut.. rij je in een zwarte Swift dan dubbelop!
Zulk dom volk loopt er rond... nou en dat nog in vele vormen ook blijkt dan maar.
The truth was in here.
  maandag 11 april 2011 @ 15:55:50 #287
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_95345355
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:41 schreef Auti het volgende:
Ah, duidelijk.
Bedankt voor de info.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_95345399
^O^
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:54 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Haha..
Dan niet bij ons, want juist om dit soort excessen te voorkomen laten wij alleen mensen toe die geintroduceerd worden door leden die al langer lid zijn bij onze club. En dan moeten ze niet aankomen met iemand die ze een week kennen ofzo.
tjah zelfs dan kun je het nog niet geheel voorkomen, je mede-leden kunnen zich vergissen of er draait iemand door of wat dan ook... (overigens wel goed dat jullie dit doen hoor )
  maandag 11 april 2011 @ 15:57:38 #289
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_95345428
quote:
4s.gif Op maandag 11 april 2011 15:55 schreef kasper het volgende:

[..]

Ah, duidelijk.
Bedankt voor de info.
Wat betreft de reden van die wisseling: volgens mij had het te maken met de politieke problemen rond een gemeentelijke herindeling.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_95345488
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat niet alleen.. het is zo achterlijk hoe sommige mensen reageren.. ben je een naamgenoot dan ben je de pineut.. rij je in een zwarte Swift dan dubbelop!
Zulk dom volk loopt er rond... nou en dat nog in vele vormen ook blijkt dan maar.
En ze mogen nog stemmen ook.
Onderschat nooit de macht van domme mensen in grote groepen :{
pi_95345628
Alsof er al niet genoeg is gebeurd is er alweer iemand doodgeschoten vanmiddag:

ROTTERDAM (ANP) - Bij een schietpartij aan de Schinnenbaan in Rotterdam-Zuid is maandagmiddag een dode gevallen, meldde een woordvoerder van de politie.

Nadere informatie over het incident had de woordvoerder nog niet.

De persoon zou zijn doodgeschoten op een speelplaats in Rotterdam, heb ik begrepen, zaterdag was er ook al een dode gevallen bij een schietpartij in Rotterdam en dan die zeven doden in Alphen, waar gaan we heen in dit land?
  maandag 11 april 2011 @ 16:05:18 #292
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95345736
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:56 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
^O^

[..]

tjah zelfs dan kun je het nog niet geheel voorkomen, je mede-leden kunnen zich vergissen of er draait iemand door of wat dan ook... (overigens wel goed dat jullie dit doen hoor )
Klopt. Onze club staat bekend vanwege het strengste deur beleid in onze regio. Nieuwe mensen krijgen voordat we ze aannemen ook altijd een intake gesprek met een van mijn collega bestuursleden, die psycholoog van beroep is. En als hij nee zegt, gaat het feest mooi niet door.
Op die manier weten we onze club al ruim 25 jaar vrij van rare incidenten te houden.
Stress is voor idioten.
pi_95345750
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:02 schreef Wesleybrabant het volgende:

ROTTERDAM (ANP) - Bij een schietpartij aan de Schinnenbaan in Rotterdam-Zuid is maandagmiddag een dode gevallen, meldde een woordvoerder van de politie.

De persoon zou zijn doodgeschoten op een speelplaats in Rotterdam, heb ik begrepen, zaterdag was er ook al een dode gevallen bij een schietpartij in Rotterdam en dan die zeven doden in Alphen, waar gaan we heen in dit land?
Word je net wakker uit een 80-jarige winterslaap of zo?
De moordcijfers lopen al enkele jaren terug. Je hoort er alleen meer over deze dagen.
  maandag 11 april 2011 @ 16:05:32 #294
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95345752
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:02 schreef Wesleybrabant het volgende:

Vorige week nog 3 andere doden bij schietpartijen in Alphen he
The truth was in here.
pi_95345788
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

Vorige week nog 3 andere doden bij schietpartijen in Alphen he
Alphen is het Juarez van Europa.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2011 16:06:42 ]
pi_95345966
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:05 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Klopt. Onze club staat bekend vanwege het strengste deur beleid in onze regio. Nieuwe mensen krijgen voordat we ze aannemen ook altijd een intake gesprek met een van mijn collega bestuursleden, die psycholoog van beroep is. En als hij nee zegt, gaat het feest mooi niet door.
Op die manier weten we onze club al ruim 25 jaar vrij van rare incidenten te houden.
netjes, netjes,... heb er ooit ook over na zitten denken om de schietsport te gaan beoefenen. ik ben vanwege mijn vakgebied best geinteresseerd in historische vuurwapens. maar kost te veel tijd en moeite dus zie er maar vanaf.
pi_95345995
Ik word niet wakker uit mijn slaap wat ik bedoel, dat het eene moment er drie weken geen dode vallen door schietpartijen en het eene moment zijn er plotseling meerdere schietpartijen acht elkaar, dit soort drama's als in Alphen maar ook in Apeldoorn in 2009 komt allemaal door indivualisme, wat zelfs gevaarlijker is dan terrorisme. Dat bedoel ik met waar gaat het heen met ons land, eenlingen die bloedbaden aanrichten wat nu dus al 2 keer binnen 2 jaar is gebeurd en daarvoor nooit. Ik vrees ervoor dat dit soort dingen nog meer gaan voorkomen... zeer triest
  maandag 11 april 2011 @ 16:15:54 #298
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95346168
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:11 schreef Wesleybrabant het volgende:
Ik word niet wakker uit mijn slaap wat ik bedoel, dat het eene moment er drie weken geen dode vallen door schietpartijen en het eene moment zijn er plotseling meerdere schietpartijen acht elkaar, dit soort drama's als in Alphen maar ook in Apeldoorn in 2009 komt allemaal door indivualisme, wat zelfs gevaarlijker is dan terrorisme. Dat bedoel ik met waar gaat het heen met ons land, eenlingen die bloedbaden aanrichten wat nu dus al 2 keer binnen 2 jaar is gebeurd en daarvoor nooit. Ik vrees ervoor dat dit soort dingen nog meer gaan voorkomen... zeer triest
Maar ik heb ook gehoord dat er zaterdag meer dan normaal baby's zijn geboren, ze konden de bevallingen niet bijbenen!
The truth was in here.
  maandag 11 april 2011 @ 16:16:31 #299
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95346202
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:11 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

netjes, netjes,... heb er ooit ook over na zitten denken om de schietsport te gaan beoefenen. ik ben vanwege mijn vakgebied best geinteresseerd in historische vuurwapens. maar kost te veel tijd en moeite dus zie er maar vanaf.
Dat zou jammer zijn, want juist historische wapens kunnen dan interessant voor je zijn.
Als je een wapen dat onder artikel 18 RWM valt, heb je er namelijk geen verlof voor nodig. Die zijn vrijgesteld.
Kijk hier maar eens.
http://www.infopolitie.nl(...)laire-2005&Itemid=68
Daar heb je geen verlof voor nodig en hoef je dus ook de wettelijke schietbeurten niet te halen.
In sommige gevallen heb je alleen een verlof voor de munitie nodig, dan moet je die beurten weer wel maken.
Stress is voor idioten.
  maandag 11 april 2011 @ 16:17:13 #300
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_95346243
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:11 schreef Wesleybrabant het volgende:
Nou nou.. Natuurlijk is het erg en zo. Maar jij doet net alsof je in een diepe depressie zit hierdoor, dat je bijna niet de straat op durft. Dat is een beetje overdreven hoor. Het is niet zo'n trent, dat je nu al kan zeggen dat er binnen een half jaar weer zoiets zal gebeuren.
Ik heb geen signature.
pi_95346288
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:16 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn, want juist historische wapens kunnen dan interessant voor je zijn.
Als je een wapen dat onder artikel 18 RWM valt, heb je er namelijk geen verlof voor nodig. Die zijn vrijgesteld.
Kijk hier maar eens.
http://www.infopolitie.nl(...)laire-2005&Itemid=68
Daar heb je geen verlof voor nodig en hoef je dus ook de wettelijke schietbeurten niet te halen.
In sommige gevallen heb je alleen een verlof voor de munitie nodig, dan moet je die beurten weer wel maken.
ja ik wist wel dat je voor oudere wapens geen vergunning nodig had, maar munitie wist ik niet. ik zat te denken aan zwart kruit vuurwapens, die van nog voor het slaghoedje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')