quote:

5quote:Op maandag 11 april 2011 14:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Hoeveel schuld heeft die vader hieraan?

Aangezien de vader de trekker niet overhaalde en vermoedelijk nooit had verwacht dat zijn zoon tot iets dergelijks in staat was, gok ik dat zijn schuld verwaarloosbaar is.quote:Op maandag 11 april 2011 14:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En kunnen we nu weer on topic? Hoeveel schuld heeft die vader hieraan?

op een schaal van 10?quote:

Geen, of veel, wie weet het.quote:Op maandag 11 april 2011 14:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En kunnen we nu weer on topic? Hoeveel schuld heeft die vader hieraan?

Maar goed, ik heb uit de tweede hand (van oud-klasgenoten) dat die gozer bijna 10 jaar geleden al samen met pa een beetje ongezonde fascinatie voor wapens had. Waarom zou je daar nu niks over mogen zeggen?quote:Op maandag 11 april 2011 14:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geen, of veel, wie weet het.
Niemand, dus ik vind het fucking prematuur om op basis van hear say hier iets over de schuld van de ouders te gaan lullen

Wat is ongezond?quote:Op maandag 11 april 2011 14:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb uit de tweede hand (van oud-klasgenoten) dat die gozer bijna 10 jaar geleden al samen met pa een beetje ongezonde fascinatie voor wapens had. Waarom zou je daar nu niks over mogen zeggen?

Wel allemaal stukjes van de puzzel die nu op zijn plaats vallenquote:Op maandag 11 april 2011 14:39 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Wat is ongezond?
Wat oud-klasgenoten wel of niet ongezond vinden, zegt mij totaal niets natuurlijk.

Daarvan lopen er nog veel meer rond in Nederland. Als dit zorgwekkend zou zijn, trek het dan gelijk maar even door. Waarom hebben die oud-klasgenoten niet ingegrepen? Schuldig! De schietvereniging? Schuldig! Hij heeft onder behandeling gestaan van het GGZ. Schuldig!..quote:Op maandag 11 april 2011 14:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb uit de tweede hand (van oud-klasgenoten) dat die gozer bijna 10 jaar geleden al samen met pa een beetje ongezonde fascinatie voor wapens had. Waarom zou je daar nu niks over mogen zeggen?

Ik vind wel dat er geen wapenvergunning aan mensen met aantoonbare psychische problemen moeten worden gegevenquote:Op maandag 11 april 2011 14:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Daarvan lopen er nog veel meer rond in Nederland. Als dit zorgwekkend zou zijn, trek het dan gelijk maar even door. Waarom hebben die oud-klasgenoten niet ingegrepen? Schuldig! De schietvereniging? Schuldig! Hij heeft onder behandeling gestaan van het GGZ. Schuldig!..
Dat is toch gewoon pure onzin?

omdat je met vingers wijzen niets opschiet, en wie zegt dat jou tweedehandsbronnen zo betrouwbaar zijn? misschien zijn het wel van die opgefokte huppelende sprookjes hippies die elke man of vrouw die net iets te enthousiast lult over zijn of haar nieuwe leatherman een ongezonde fascinatie voor wapens vinden hebben....quote:Op maandag 11 april 2011 14:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]

Helemaal mee eens, dat is in de juiste richting wijzen.quote:Op maandag 11 april 2011 14:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er geen wapenvergunning aan mensen met aantoonbare psychische problemen moeten worden gegeven

Dat zijn ook direct dezelfde mensen die actiefilms en schietspellen als oorzaak aanwijzen zeker?quote:Op maandag 11 april 2011 14:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wel allemaal stukjes van de puzzel die nu op zijn plaats vallen
Eens.quote:Op maandag 11 april 2011 14:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er geen wapenvergunning aan mensen met aantoonbare psychische problemen moeten worden gegeven

Precies. En de jongen had een Mercedes gekregen van zijn ouders.. ook een beetje vreemd. Waarschijnlijk zeer beschermende ouders die medelijden met hem hadden. (geen vrienden)quote:Op maandag 11 april 2011 13:43 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Je weet niet wat voorn ouders het zijn.. Ik dacht dat zijn vader ook wapens had

als tristan geen wapenvergunning had gekregen was hij wel op een andere manier aan een wapen gekomen... misschien heeft zn pa ook een paar wapens thuis in de kluis?quote:Op maandag 11 april 2011 14:43 schreef Auti het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dat is in de juiste richting wijzen.

Daar zal ook wel een kern van waarheid in zitten.quote:Op maandag 11 april 2011 14:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dat zijn ook direct dezelfde mensen die actiefilms en schietspellen als oorzaak aanwijzen zeker?

Zou kunnen, maar dan dient pa er wel voor te zorgen dat Tristan daar niet over kan beschikken, ook al had zoonlief zijn eigen verlof.quote:Op maandag 11 april 2011 14:44 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
als tristan geen wapenvergunning had gekregen was hij wel op een andere manier aan een wapen gekomen... misschien heeft zn pa ook een paar wapens thuis in de kluis?

Gaat het maximale aantal wapens eigenlijk pp of per huishouden?quote:Op maandag 11 april 2011 14:48 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan dient pa er wel voor te zorgen dat Tristan daar niet over kan beschikken, ook al had zoonlief zijn eigen verlof.
Enig mogelijke uitzondering daarop is een zgn. medegebruikers verlof.
Dat houdt in dat de wapens van pa en zoon op beider verlof vermeld moeten staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |