abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2011 @ 14:50:35 #226
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95342997
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:49 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Gaat het maximale aantal wapens eigenlijk pp of per huishouden?
Per persoon.
Stress is voor idioten.
  maandag 11 april 2011 @ 14:51:58 #227
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_95343043
Yvonne, hier wat onderbouwing voor wat ik daarstraks postte (maar wat je hebt weggejorist) over het Mink K. gehalte van Triestan van der V.:

http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)liefde-eenling.dhtml

Schuur vol met wapens
Voormalig klasgenoot John van Meeteren keek naar eigen zeggen 'nauwelijks op' van Tristans daad. Ze zaten samen in de derde klas. 'Ik dacht: dat móet Tristan zijn geweest.' Van Meeteren denkt meteen aan wat de jongen in zijn jaren op middelbare school in de berging van zijn flat had liggen: wapens. 'Hij en zijn vader hadden een hele verzameling. Hij was altijd bezig met die geweren. De schuur lag er vol mee.'

Zoals iemand van 18 toeleeft naar het halen van zijn rijbewijs, zo leefde Tristan toe naar het krijgen van een wapenvergunning. 'Toen hij 18 werd wilde hij direct zijn wapens. Hij wilde zo snel mogelijk vijf wapens. Tristan had het nooit over brommers of meisjes, zoals wij op die leeftijd, maar altijd over geweren en pistolen. Hij zei ook heel goed te weten hoe hij aan illegale wapens kon komen,' zegt oud-collega André van de Werken, die met Tristan werkte in het magazijn van Brookland.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_95343148
Wat een vreselijk verhaal is het toch, zeker voor Nederlandse begrippen...
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_95343156
quote:
Op maandag 11 april 2011 13:50 schreef Auti het volgende:
http://www.mediaenkranten(...)ristan-van-der-vlis/

Profiel: jonge geweldplegers als Tristan van der Vlis
Waarom vragen ze Bram Bakker nog steeds? Wat een kneus.
pi_95343158
Allemaal gewoon legaal en niets van doen met Mink K achtige praktijken.
En je zal de jonge jochies de kost moeten geven die van pistooltjes en geweertjes houden, een aantal zet dat door in het lid worden van een schietvereniging.

Maar dat maakt je, of je ouders, nog geen crimineel die te vergelijken is met een Mink K ofzo?
-weg-
pi_95343184
Iemand postte nog over het "warum" op het bord:
http://www.volkskrant.nl/(...)bord-overal-op.dhtml
  maandag 11 april 2011 @ 14:57:26 #232
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95343210
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:17 schreef Stefan het volgende:

[..]

Blokkeert de weg in een winkelcentrum?

Vindt het een sterk verhaal.
Kan ook niet.. gangpad is 5 meter ofzo.
The truth was in here.
pi_95343294
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:56 schreef vaasinbloem het volgende:
Iemand postte nog over het "warum" op het bord:
http://www.volkskrant.nl/(...)bord-overal-op.dhtml
mooi verhaal
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  maandag 11 april 2011 @ 15:08:55 #234
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95343615
Die passie voor wapens kan ik nog begrijpen, die heb ik en veel van mijn vrienden ook. Anders zouden we het niet volhouden om bijna fulltime met schietsport bezig te zijn.

Uit het AD artikel intrigeert dit me nog het meest:
quote:
Eenling
Familie en bekenden van Tristan spreken van een 'eenling'. Een man zonder vrienden. Nooit een vriendin gehad. Een zieke geest. Altijd bozig. Een jongen die conflicten zocht. Die zich in zijn ouderlijk huis opsloot met gewelddadige videospelletjes. En het altijd maar over wapens had. Hoe dodelijker, hoe beter. Of de Alphenaar medicijnen gebruikte voor zijn psychiatrische problemen, is onduidelijk.

Aankondingingen
Uit verklaringen van bekenden en familie gisteren en vandaag blijkt dat Tristan het altijd trots over zijn wapens had en ook meerdere malen heeft geroepen dat hij mensen zou neer schieten. 'Hij heeft gedaan wat hij altijd al zei dat hij zou doen: mensen neerschieten,' zegt oud-collega Rachid Lima. 'Hij zei meer dan eens dat hij het gemeentehuis of het politiebureau zou binnenlopen en ze allemaal wel eens kapot zou schieten.'

Mensen die anoniem wensen te blijven laten weten dat Tristan nooit buiten was. 'Hij was echt altijd bezig met die spelletjes en zijn wapens. En hij had zijn mond vol over mitrailleurs en M-16's.' Ook was hij gek op zijn auto, een Mercedes die hij van zijn vader kreeg. 'Supertrots was hij daarop. Hij had op een dag verduisterende folie op de ramen geplakt. Die folie is deels verboden en dat wist hij en zei daarover: als ik ooit een agent aan mijn auto zie komen, dan maak ik hem kapot.'
Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke denkwijze of houding niet is opgevallen binnen zijn vereniging of het bestuur daarvan. Vooral omdat T. daar enkele jaren lid is geweest.
Het zou in ieder geval genoeg reden zijn om zo iemand acuut te royeren en melding te maken bij BW.

Ben nu wel erg nieuwsgierig om welke vereniging het gaat. Als het relaas van die klasgenoot volledig op waarheid berust, zou het bestuur van die club ook nog wel eens onderwerp van onderzoek kunnen worden.
Stress is voor idioten.
pi_95343681
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:08 schreef Roerkoning het volgende:
Ben nu wel erg nieuwsgierig om welke vereniging het gaat. Als het relaas van die klasgenoot volledig op waarheid berust, zou het bestuur van die club ook nog wel eens onderwerp van onderzoek kunnen worden.
Dagschuttersvereniging Nieuwkoop.
Ik vind het ook raar dat niemand aan de bel trok.
-weg-
pi_95343686
heb niet alle topics doorgelezen maar is al bekend wat voor wapen het precies was?
There are only 151 Pokémon.
pi_95343693
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:10 schreef Eenskijken het volgende:
heb niet alle topics doorgelezen maar is al bekend wat voor wapen het precies was?
nee
-weg-
pi_95343702
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:10 schreef Eenskijken het volgende:
een vuurwapen,....

niet dat het veel uitmaakt... maar het was in ieder geval een semi automatisch wapen dat hij heeft omgebouwd tot vol automatisch, schijnt een vrij makkelijke handeling te zijn volgens politiewoordvoerder (bron: spits of metro weet niet meer precies)
  maandag 11 april 2011 @ 15:12:32 #239
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95343750
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:10 schreef Auti het volgende:

[..]

Dagschuttersvereniging Nieuwkoop.
Ik vind het ook raar dat niemand aan de bel trok.
Had het vermoeden al.
Zou het toeval zijn dat hun site al sinds gisteren offline is?
Stress is voor idioten.
pi_95343770
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:12 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Had het vermoeden al.
lijkt me sterk, anders was het wel verdomd goede timing
pi_95343788
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:12 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Had het vermoeden al.
Die server stond gister te roken.. iedereen is nieuwsgierig.
-weg-
pi_95343803
quote:
Die passie voor wapens kan ik nog begrijpen, die heb ik en veel van mijn vrienden ook. Anders zouden we het niet volhouden om bijna fulltime met schietsport bezig te zijn.

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke denkwijze of houding niet is opgevallen binnen zijn vereniging of het bestuur daarvan. Vooral omdat T. daar enkele jaren lid is geweest.
Het zou in ieder geval genoeg reden zijn om zo iemand acuut te royeren en melding te maken bij BW.

Je moet denk ik wel incalculeren dat de berichtgeving over die Tristan met de dag sensationeler zal worden . ik zou zeggen alles X 1/2
  maandag 11 april 2011 @ 15:15:12 #243
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95343834
quote:

[..]

Wat ik niet kan begrijpen is dat niemand in de omgeving dan even (anoniem) aangeeft dat er een potentiele moordenaar is met wapens in zijn kelder.
Plus.. het is niet te rijmen dat iemand die in een gesloten inrichting heeft gezeten, een wapenvergunning mag hebben... snap ik niet. :)
The truth was in here.
  maandag 11 april 2011 @ 15:15:40 #244
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95343858
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:11 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

een vuurwapen,....

niet dat het veel uitmaakt... maar het was in ieder geval een semi automatisch wapen dat hij heeft omgebouwd tot vol automatisch, schijnt een vrij makkelijke handeling te zijn volgens politiewoordvoerder (bron: spits of metro weet niet meer precies)
Zelfs dat ombouwen is nog steeds niet zeker, volgens mij. Dat onderzoek loopt dacht ik nog.
Echter afgaand op wat ik tot nu toe gelezen en gezien heb, gecombineerd met wat ik weet van vuurwapens, is het eerste wat in mij opkomt een AR-15.
Stress is voor idioten.
pi_95343901
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:15 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Zelfs dat ombouwen is nog steeds niet zeker, volgens mij. Dat onderzoek loopt dacht ik nog.
Echter afgaand op wat ik tot nu toe gelezen en gezien heb, gecombineerd met wat ik weet van vuurwapens, is het eerste wat in mij opkomt een AR-15.
En een FAL? Daar zit ik aan te denken.
-weg-
  maandag 11 april 2011 @ 15:16:53 #246
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95343907
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:14 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Je moet denk ik wel incalculeren dat de berichtgeving over die Tristan met de dag sensationeler zal worden . ik zou zeggen alles X 1/2
Inderdaad. Vandaar ook dat ik er nadrukkelijk bij schrijf "als het relaas waar is"
Stress is voor idioten.
  maandag 11 april 2011 @ 15:19:10 #247
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95343967
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:16 schreef Auti het volgende:

[..]

En een FAL? Daar zit ik aan te denken.
Die is in 7.62x51. Dan zou die ruit van die zilvergrijze auto niet alleen verbrijzeld zijn, maar er compleet uitlggen. De kinetische energie van een dergelijke kogel is nog te groot na door een lichaam gegaan te zijn.
Stress is voor idioten.
pi_95343974
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:16 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Inderdaad. Vandaar ook dat ik er nadrukkelijk bij schrijf "als het relaas waar is"
Jammer dat het altijd gepaard gaat met zoveel sensatie. de filmrechten zullen ook al wel verkocht zijn. ziekelijk :r
  maandag 11 april 2011 @ 15:21:54 #249
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95344064
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:19 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Jammer dat het altijd gepaard gaat met zoveel sensatie. de filmrechten zullen ook al wel verkocht zijn. ziekelijk :r
Helemaal mee eens.
Stress is voor idioten.
pi_95344228
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat ik niet kan begrijpen is dat niemand in de omgeving dan even (anoniem) aangeeft dat er een potentiele moordenaar is met wapens in zijn kelder.
Plus.. het is niet te rijmen dat iemand die in een gesloten inrichting heeft gezeten, een wapenvergunning mag hebben... snap ik niet. :)
Er is blijkbaar geen communicatie tussen psychiatrische instellingen en Justitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')