Per persoon.quote:Op maandag 11 april 2011 14:49 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Gaat het maximale aantal wapens eigenlijk pp of per huishouden?
Waarom vragen ze Bram Bakker nog steeds? Wat een kneus.quote:Op maandag 11 april 2011 13:50 schreef Auti het volgende:
http://www.mediaenkranten(...)ristan-van-der-vlis/
Profiel: jonge geweldplegers als Tristan van der Vlis
Kan ook niet.. gangpad is 5 meter ofzo.quote:Op maandag 11 april 2011 12:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Blokkeert de weg in een winkelcentrum?
Vindt het een sterk verhaal.
mooi verhaalquote:Op maandag 11 april 2011 14:56 schreef vaasinbloem het volgende:
Iemand postte nog over het "warum" op het bord:
http://www.volkskrant.nl/(...)bord-overal-op.dhtml
Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke denkwijze of houding niet is opgevallen binnen zijn vereniging of het bestuur daarvan. Vooral omdat T. daar enkele jaren lid is geweest.quote:Eenling
Familie en bekenden van Tristan spreken van een 'eenling'. Een man zonder vrienden. Nooit een vriendin gehad. Een zieke geest. Altijd bozig. Een jongen die conflicten zocht. Die zich in zijn ouderlijk huis opsloot met gewelddadige videospelletjes. En het altijd maar over wapens had. Hoe dodelijker, hoe beter. Of de Alphenaar medicijnen gebruikte voor zijn psychiatrische problemen, is onduidelijk.
Aankondingingen
Uit verklaringen van bekenden en familie gisteren en vandaag blijkt dat Tristan het altijd trots over zijn wapens had en ook meerdere malen heeft geroepen dat hij mensen zou neer schieten. 'Hij heeft gedaan wat hij altijd al zei dat hij zou doen: mensen neerschieten,' zegt oud-collega Rachid Lima. 'Hij zei meer dan eens dat hij het gemeentehuis of het politiebureau zou binnenlopen en ze allemaal wel eens kapot zou schieten.'
Mensen die anoniem wensen te blijven laten weten dat Tristan nooit buiten was. 'Hij was echt altijd bezig met die spelletjes en zijn wapens. En hij had zijn mond vol over mitrailleurs en M-16's.' Ook was hij gek op zijn auto, een Mercedes die hij van zijn vader kreeg. 'Supertrots was hij daarop. Hij had op een dag verduisterende folie op de ramen geplakt. Die folie is deels verboden en dat wist hij en zei daarover: als ik ooit een agent aan mijn auto zie komen, dan maak ik hem kapot.'
Dagschuttersvereniging Nieuwkoop.quote:Op maandag 11 april 2011 15:08 schreef Roerkoning het volgende:
Ben nu wel erg nieuwsgierig om welke vereniging het gaat. Als het relaas van die klasgenoot volledig op waarheid berust, zou het bestuur van die club ook nog wel eens onderwerp van onderzoek kunnen worden.
neequote:Op maandag 11 april 2011 15:10 schreef Eenskijken het volgende:
heb niet alle topics doorgelezen maar is al bekend wat voor wapen het precies was?
een vuurwapen,....quote:Op maandag 11 april 2011 15:10 schreef Eenskijken het volgende:
heb niet alle topics doorgelezen maar is al bekend wat voor wapen het precies was?
Had het vermoeden al.quote:Op maandag 11 april 2011 15:10 schreef Auti het volgende:
[..]
Dagschuttersvereniging Nieuwkoop.
Ik vind het ook raar dat niemand aan de bel trok.
lijkt me sterk, anders was het wel verdomd goede timingquote:Op maandag 11 april 2011 15:12 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Had het vermoeden al.
Zou het toeval zijn dat hun site al sinds gisteren offline is?
Die server stond gister te roken.. iedereen is nieuwsgierig.quote:Op maandag 11 april 2011 15:12 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Had het vermoeden al.
Zou het toeval zijn dat hun site al sinds gisteren offline is?
Je moet denk ik wel incalculeren dat de berichtgeving over die Tristan met de dag sensationeler zal worden . ik zou zeggen alles X 1/2quote:Op maandag 11 april 2011 15:08 schreef Roerkoning het volgende:
Die passie voor wapens kan ik nog begrijpen, die heb ik en veel van mijn vrienden ook. Anders zouden we het niet volhouden om bijna fulltime met schietsport bezig te zijn.
Uit het AD artikel intrigeert dit me nog het meest:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke denkwijze of houding niet is opgevallen binnen zijn vereniging of het bestuur daarvan. Vooral omdat T. daar enkele jaren lid is geweest.
Het zou in ieder geval genoeg reden zijn om zo iemand acuut te royeren en melding te maken bij BW.
Ben nu wel erg nieuwsgierig om welke vereniging het gaat. Als het relaas van die klasgenoot volledig op waarheid berust, zou het bestuur van die club ook nog wel eens onderwerp van onderzoek kunnen worden.
Wat ik niet kan begrijpen is dat niemand in de omgeving dan even (anoniem) aangeeft dat er een potentiele moordenaar is met wapens in zijn kelder.quote:Op maandag 11 april 2011 15:08 schreef Roerkoning het volgende:
Die passie voor wapens kan ik nog begrijpen, die heb ik en veel van mijn vrienden ook. Anders zouden we het niet volhouden om bijna fulltime met schietsport bezig te zijn.
Uit het AD artikel intrigeert dit me nog het meest:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke denkwijze of houding niet is opgevallen binnen zijn vereniging of het bestuur daarvan. Vooral omdat T. daar enkele jaren lid is geweest.
Het zou in ieder geval genoeg reden zijn om zo iemand acuut te royeren en melding te maken bij BW.
Zelfs dat ombouwen is nog steeds niet zeker, volgens mij. Dat onderzoek loopt dacht ik nog.quote:Op maandag 11 april 2011 15:11 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
een vuurwapen,....
niet dat het veel uitmaakt... maar het was in ieder geval een semi automatisch wapen dat hij heeft omgebouwd tot vol automatisch, schijnt een vrij makkelijke handeling te zijn volgens politiewoordvoerder (bron: spits of metro weet niet meer precies)
En een FAL? Daar zit ik aan te denken.quote:Op maandag 11 april 2011 15:15 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Zelfs dat ombouwen is nog steeds niet zeker, volgens mij. Dat onderzoek loopt dacht ik nog.
Echter afgaand op wat ik tot nu toe gelezen en gezien heb, gecombineerd met wat ik weet van vuurwapens, is het eerste wat in mij opkomt een AR-15.
Inderdaad. Vandaar ook dat ik er nadrukkelijk bij schrijf "als het relaas waar is"quote:Op maandag 11 april 2011 15:14 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Je moet denk ik wel incalculeren dat de berichtgeving over die Tristan met de dag sensationeler zal worden . ik zou zeggen alles X 1/2
Die is in 7.62x51. Dan zou die ruit van die zilvergrijze auto niet alleen verbrijzeld zijn, maar er compleet uitlggen. De kinetische energie van een dergelijke kogel is nog te groot na door een lichaam gegaan te zijn.quote:
Jammer dat het altijd gepaard gaat met zoveel sensatie. de filmrechten zullen ook al wel verkocht zijn. ziekelijkquote:Op maandag 11 april 2011 15:16 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Inderdaad. Vandaar ook dat ik er nadrukkelijk bij schrijf "als het relaas waar is"
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 11 april 2011 15:19 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Jammer dat het altijd gepaard gaat met zoveel sensatie. de filmrechten zullen ook al wel verkocht zijn. ziekelijk
Er is blijkbaar geen communicatie tussen psychiatrische instellingen en Justitie.quote:Op maandag 11 april 2011 15:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat ik niet kan begrijpen is dat niemand in de omgeving dan even (anoniem) aangeeft dat er een potentiele moordenaar is met wapens in zijn kelder.
Plus.. het is niet te rijmen dat iemand die in een gesloten inrichting heeft gezeten, een wapenvergunning mag hebben... snap ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |