Mag je als lid van zo'n vereniging een militair wapen hebben?quote:Op maandag 11 april 2011 15:19 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Die is in 7.62x51. Dan zou die ruit van die zilvergrijze auto niet alleen verbrijzeld zijn, maar er compleet uitlggen. De kinetische energie van een dergelijke kogel is nog te groot na door een lichaam gegaan te zijn.
Begrijp ik ook niet. Vrees dat mensen gedacht hebben dat het wel los zou lopen of grootspraak was. Misschien hadden ze er gewoon geen zin in het te melden of waren ze te druk met hun eigen leven. Wie zal het zeggen? Denk dat we dat nooit helemaal zeker zullen weten.quote:Op maandag 11 april 2011 15:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat ik niet kan begrijpen is dat niemand in de omgeving dan even (anoniem) aangeeft dat er een potentiele moordenaar is met wapens in zijn kelder.
Zou ook volgens de wet niet moeten kunnen. (Circulaire2005 WWM deel B art. 1.1)quote:Plus.. het is niet te rijmen dat iemand die in een gesloten inrichting heeft gezeten, een wapenvergunning mag hebben... snap ik niet.
Hij is ook weer uit de stichting gekomen dus schijnbaar dachten ze dat hij kon/was genezen. Maar je hebt echt geen machinegeweer nodig voor een slachting dus vind ik die discussie sowieso al onzin.quote:Op maandag 11 april 2011 15:26 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Er is blijkbaar geen communicatie tussen psychiatrische instellingen en Justitie.
En het vreemde is dat een gesloten afdeling onder justitie valtquote:Op maandag 11 april 2011 15:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij is ook weer uit de stichting gekomen dus schijnbaar dachten ze dat hij kon/was genezen. Maar je hebt echt geen machinegeweer nodig voor een slachting dus vind ik die discussie sowieso al onzin.
Dus weer een faal van Donner .. of hoe heet de pief die tegenwoordig die post bekleed.quote:Op maandag 11 april 2011 15:29 schreef zoefbust het volgende:
[..]
En het vreemde is dat een gesloten afdeling onder justitie valt
Vuurwapens.quote:
Zolang het geen automatisch wapen is, dan mag dat.quote:Op maandag 11 april 2011 15:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mag je als lid van zo'n vereniging een militair wapen hebben?
Maar goed.. als ik zou weten van iemand dat hij wapens heeft liggen.. en niet stabiel is of dat soort "grootspraak" uit. Zou er toch een een gesprekje bij de politie tegenaan willen gooien.. nu achteraf zou ik mij dan niet achter de oren hoeven te krabben.quote:Op maandag 11 april 2011 15:27 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Begrijp ik ook niet. Vrees dat mensen gedacht hebben dat het wel los zou lopen of grootspraak was. Misschien hadden ze er gewoon geen zin in het te melden of waren ze te druk met hun eigen leven. Wie zal het zeggen? Denk dat we dat nooit helemaal zeker zullen weten.
[..]
Zou ook volgens de wet niet moeten kunnen. (Circulaire2005 WWM deel B art. 1.1)
Vindt het ook onbegrijpelijk dat dat verlof is afgegeven. Ben zeer benieuwd naar de uitkomst van het Rijksrecherche onderzoek.
Ja, mits het aan de eisen gesteld aan een wapen voor sportschutters voldoet. Denk aan minimale lengte, semi auto only en er is een maximum gesteld aan het kaliber.quote:Op maandag 11 april 2011 15:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mag je als lid van zo'n vereniging een militair wapen hebben?
tjah ik begin me serieus af te vragen of ik zoiets wel zou melden bij de politie (achteraf natuurlijk wel), als iemand zo iets zou zeggen zou ik in eerste instantie zo ver mogelijk bij zo'n persoon uit de buurt blijven en het misschien wel proberen te vergeten. bovendien weet je niet op wat voor manier hij die dingen heeft gezegd. Mensen die hem hebben gekent komen daar ook nu pas mee dus blijkbaar namen ze die bedreigingen niet zo heel serieus...quote:Op maandag 11 april 2011 15:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar goed.. als ik zou weten van iemand dat hij wapens heeft liggen.. en niet stabiel is of dat soort "grootspraak" uit. Zou er toch een een gesprekje bij de politie tegenaan willen gooien.. nu achteraf zou ik mij dan niet achter de oren hoeven te krabben.
Wat ik vreemd vind is dat die vader nergens aan de bel getrokken heeft, ik denk niet dat hij ooit gedacht zou hebben dat zijn zoon dit zou doen. Maar een suicidaal kind met wapens laten spelen is wel een beetje de kat op het spek binden.quote:Op maandag 11 april 2011 14:15 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Dus als je depressief bent of bent geweest dan kun je beter geen wapenvergunning aanvragen omdat je dan hoogst waarschijnlijk geweigerd wordt en dus uit de vereniging wordt geknikkerd?
als ze een ex-psychiatrisch patient een vergunnning geven voor een geweer zullen ze het misschien ook niet zo heel nauw nemen met die andere regelsquote:Op maandag 11 april 2011 15:33 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Ja, mits het aan de eisen gesteld aan een wapen voor sportschutters voldoet. Denk aan minimale lengte, semi auto only en er is een maximum gesteld aan het kaliber.
Daarnaast moet men aan kunnen tonen het wapen binnen de vereniging te kunnen gebruiken. Zo kan iemand die bijvoorbeeld lid is van een club waar ze alleen pistool banen hebben, nooit een grootkaliber geweer bijgeschreven krijgen, tenzij die vereniging faciliteiten elders heeft voor zo'n wapen.
Die kans bestaat natuurlijk, maar ik wacht liever even de uitkomst van het RR onderzoek af voor dat ik daar uitspraken over doe.quote:Op maandag 11 april 2011 15:37 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
als ze een ex-psychiatrisch patient een vergunnning geven voor een geweer zullen ze het misschien ook niet zo heel nauw nemen met die andere regels
?quote:Op maandag 11 april 2011 15:37 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
als ze een ex-psychiatrisch patient een vergunnning geven voor een geweer zullen ze het misschien ook niet zo heel nauw nemen met die andere regels
Vanaf 1 december 2008 was De Gelder burgemeester van Alphen aan den Rijn. In december 2010 werd bekend dat Bas Eenhoorn als waarnemend burgemeester tijdelijk diens functie had overgenomen zonder dat werd aangegeven wat de reden daarvoor was.quote:Op maandag 11 april 2011 15:34 schreef kasper het volgende:
Het is niet echt belangrijk en wellicht al ter sprake gekomen maar waar is de burgemeester van Alphen eigenlijk? We zien alleen maar de waarnemend burgemeester.
Daar ben ik het niet mee eens, simpelweg omdat er ook zonder wapens genoeg manieren zijn om een eind aan je eigen leven te maken.Misschien dacht die vader wel: "De schietbaan is het enige wat die knul nog leuk vindt, laat ik hem dat eens niet afpakken."quote:Op maandag 11 april 2011 15:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat ik vreemd vind is dat die vader nergens aan de bel getrokken heeft, ik denk niet dat hij ooit gedacht zou hebben dat zijn zoon dit zou doen. Maar een suicidaal kind met wapens laten spelen is wel een beetje de kat op het spek binden.
Waarom is het krijgen van een auto van je ouders vreemd. Genoeg mensen die er 1 van de ouders krijgen.quote:Op maandag 11 april 2011 14:44 schreef 16meter het volgende:
[..]
Precies. En de jongen had een Mercedes gekregen van zijn ouders.. ook een beetje vreemd. Waarschijnlijk zeer beschermende ouders die medelijden met hem hadden. (geen vrienden)
ik wacht gezellig met je mee, was meer de bedoeling om aan te geven dat het daar sowieso al is fout gegaan.quote:Op maandag 11 april 2011 15:39 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Die kans bestaat natuurlijk, maar ik wacht liever even de uitkomst van het RR onderzoek af voor dat ik daar uitspraken over doe.
En dat natuurlijk. Het is in eerste instantie het bestuur van een club dat een WM3 afgeeft en daarmee verklaart dat:quote:Op maandag 11 april 2011 15:39 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
?
Denk je dat ze iemand met wapen voor een langebaan op een 25-meter baantje toelaten? Dan wordt de hele tent aan gort geschoten. En zo'n vereniging raakt snel zijn vergunning kwijt, die zetten dat niet moedwillig op het spel.
quote:Gebiedsverbod huis Tristan ALPHEN AAN DEN RIJN - Het gebied rond het huis van Tristan van der Vlis en zijn vader is verboden gebied. Volgens waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn van Alphen aan den Rijn is het zo druk rond de flat dat de openbare orde in het geding komt.
Alleen mensen met officiele toestemming van de politie mogen nog naar binnen. Ieder ander wordt teruggestuurd door de politie.
Hoe lang het gebiedsverbod van kracht blijft is onbekend.
bedoel je misschien IBS of RM? Want gesloten afdelingen hebben ook patienten die niet met justitie in aanraking geweest zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 15:29 schreef zoefbust het volgende:
[..]
En het vreemde is dat een gesloten afdeling onder justitie valt
quote:Het merendeel van de opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen, circa 85, vindt plaats op vrijwillige basis Onder een vrijwillige opneming wordt verstaan een opneming zonder Inbewaringstelling (IBS) of Rechterlijke Machtiging (RM) op grond van de Krankzinnigenwet. De vrijwillig opgenomen psychiatrische patiënt heeft in beginsel dezelfde juridische positie als een patiënt in een gewoon ziekenhuis. Hoewel het onderscheid tussen vrijwillig en onvrijwillig opgenomen patiënten formeel-juridisch groot is, valt dit onderscheid in de praktijk nauwelijks waar te nemen. Vaak verblijven beide groepen patiënten door elkaar op dezelfde (gesloten) afdelingen en zijn zij onderworpen aan hetzelfde therapeutische regime, inclusief maatregelen als beperking van de bewegingsvrijheid en separatie.
Op een te klein baantje met groot kaliber schieten kan toch ook gevaarlijk zijn? Dat er iets terug ketst in je gezicht ofzo?quote:Op maandag 11 april 2011 15:39 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
?
Denk je dat ze iemand met wapen voor een langebaan op een 25-meter baantje toelaten? Dan wordt de hele tent aan gort geschoten. En zo'n vereniging raakt snel zijn vergunning kwijt, die zetten dat niet moedwillig op het spel.
Zijn alle 25-meter banen enkel voor pistool??quote:Op maandag 11 april 2011 15:39 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |