quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
Iedereen die meent dat hij een vuurwapen bij zich moet dragen is een malloot in mijn ogen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er lopen nu ook mensen met wapens rond. Vaak illegale wapens. Dat vind ik geen prettig idee. Het is een stuk prettiger om het recht te krijgen om een vuurwapen te hebben om jezelf te verdedigen tegen dit soort malloten.
Jij kent duidelijk Halcon nog niet, anders zou je dit niet vragen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:50 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Heb je ze wel allemaal op een rijtje?
Foto slachtoffer?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef donald_dick het volgende: [..] Leg eens uit wat je ermee bedoelt?
Leek zo omdat je dat quotte met als reactie: "zo denk ik er precies ook over"quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik reageer op het feit dat mensen steeds asocialer worden en niet over wapenbezit.
6.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:46 schreef Halcon het volgende:
Dat loopt wel los. Mensen die bang zijn rennen weg. Het is wel duidelijk wie er schiet. Als dan 'n omstander z'n gun trekt, schiet hij de schutter af en is het probleem opgelost. Dat is stukken beter dan het zo uit de hand te laten lopen dat er 7 doden vallen.
Dus je speculeert maar wat?quote:
Ze zijn idd nog steeds bezig, er is een heel leger aan medische hulp aanwezig in het dorp, als er oorlog uit zou breken zitten jullie goed..quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:54 schreef Snapcount2 het volgende:
Nou, wij moesten ons huis uit vanwege de bommelding. We zijn niet ingelicht over hoe lang het zou gaan duren en wat we mee moesten gaan nemen, maar ik geloof dat het een nachtje logeren wordt.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Het feit dat er überhaupt wapens bestaan zegt toch wel wat over de huidige staat van de mensheid.²
quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Het feit dat er überhaupt wapens bestaan zegt toch wel wat over de huidige staat van de mensheid.²
Nee ik niet! Klik de link en er staat een post met een foto van de dader. Ik had daar verder nog niets over gelezen anders dan alle fake foto's en nep profielen.quote:
en dat moesten we opmaken met een link naar iemands postgeschiedenis?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:56 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nee ik niet! Klik de link en er staat een post met een foto van de dader. Ik had daar verder nog niets over gelezen anders dan alle fake foto's en nep profielen.
Of begrijp jij mij nou niet?
hoe weet je de persoon op de foto de dader is?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:56 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nee ik niet! Klik de link en er staat een post met een foto van de dader. Ik had daar verder nog niets over gelezen anders dan alle fake foto's en nep profielen.
Het is echt bizar, de hulpverleners doen overigens allemaal puik werk, het is alleen een beetje jammer dat de agenten niet zo goed waren ingelicht aangezien ik zonder medicijnen de deur uitgezet ben. De agent die ons uit het huis kwam zetten wist alleen dat we het huis uit moesten en zei niet waarom en hoe lang het zou gaan duren. Maar goed, het kan een stuk erger.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:55 schreef Auti het volgende:
[..]
Ze zijn idd nog steeds bezig, er is een heel leger aan medische hulp aanwezig in het dorp, als er oorlog uit zou breken zitten jullie goed..Bizar. Die winkelcentra worden volledig uitgekamd
Hij is het niet maar dat is wel een kneus.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:53 schreef Messina het volgende:
Het Grote BoF! topic: Alle kneuzen verzamelen!
Het is ook gewoon een probleem dat zulke (mass destruction?) weapons beschikbaar zijn voor het gewone gepeupel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:56 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je maakt in NWS net zulke achterlijke posts als in VBL.
Wie ben jij om te zeggen dat hij een kneus is?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:57 schreef maril het volgende:
[..]
Hij is het niet maar dat is wel een kneus.
Denk het..quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Jij kent duidelijk Halcon nog niet, anders zou je dit niet vragen.
oke, goed dat ze er zo mee bezig zijn..quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:55 schreef Auti het volgende:
[..]
Ze zijn idd nog steeds bezig, er is een heel leger aan medische hulp aanwezig in het dorp, als er oorlog uit zou breken zitten jullie goed..Bizar. Die winkelcentra worden volledig uitgekamd
Ja klopt, de EOD is rond 20:30 begonnen met uitkammen van alle winkels e.d. en dat gaat wel even duren.quote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:59 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik snap ook niet waarom de lijken daar gewoon blijven. Respectloos.
Forensisch onderzoek.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:59 schreef iwannabehigh het volgende:
HALLO!quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:57 schreef roos85 het volgende:
[..]
hoe weet je de persoon op de foto de dader is?
Sporenonderzoek...quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:59 schreef iwannabehigh het volgende:
Ja want die criminelen komen niet aan wapens? doe is toch niet zo dom. Als die winkels een shotgun achter in hun winkel hadden liggen zou hij niet zo ver gekomen zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:57 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die met wapens een overvaller uitschakelen zou kunnen gebeuren in een droomscenario.
Maar toch staan de goede daden die met wapens worden bereikt in schril contrast met de slechte daden waarvoor ze worden gebruikt.
Als je het hier legaliseert loopt ook iedere Marokkaan, Antilliaan en opvliegende Hardcore-sjonnie met een geweer. Dan heb je wel een psychopaat gestopt omdat iemand hem neer schoot, maar elke dag sterven er ook tientallen anderen.
Of is dat "collateral damage" in de strijd tegen het kwaad?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:00 schreef jpjedi het volgende:
[..]
HALLO!
ik niet! Is mijn post toch niet???
vandaar mijn vraagquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:56 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tsja, ik heb toch liever 1 random freak in 50 jaar, dan een shotgun achter elke toonbank.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:00 schreef OreO het volgende:
Ja want die criminelen komen niet aan wapens? doe is toch niet zo dom. Als die winkels een shotgun achter in hun winkel hadden liggen zou hij niet zo ver gekomen zijn.
zieke mensen trolls, hits, traffic, affliates, geld ?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, waarom zou je dat überhaupt doen?
[ afbeelding ]
Ze worden iig vanacht niet vrijgegeven, dit is bevestigdquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja klopt, de EOD is rond 20:30 begonnen met uitkammen van alle winkels e.d. en dat gaat wel even duren.
Persfoto van het jaar proberen te scoren?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, waarom zou je dat überhaupt doen?
[ afbeelding ]
Jij komt over als een verstandige entiteit, dat zie ik graag.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tsja, ik heb toch liever 1 random freak in 50 jaar, dan een shotgun achter elke toonbank.
En wie weet is 1 van die winkeliers wel eens een keer overspannen en trekt met z'n shotgun het winkelcentrum in ...quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tsja, ik heb toch liever 1 random freak in 50 jaar, dan een shotgun achter elke toonbank.
Blijkt die foto opeens gemaakt te zijn in een heel andere plaatsquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Persfoto van het jaar proberen te scoren?
Je eigen foto siteje promoten....
Gok maar raak.
Zucht, is bij de Ridderhof gemaakt hoor. Hier alle andere foto's van die gozer:quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Blijkt die foto opeens gemaakt te zijn in een heel andere plaats
Mensen die denken dat het moeilijk is legaal aan een wapen te komenquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:57 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die met wapens een overvaller uitschakelen zou kunnen gebeuren in een droomscenario.
Maar toch staan de goede daden die met wapens worden bereikt in schril contrast met de slechte daden waarvoor ze worden gebruikt.
Als je het hier legaliseert loopt ook iedere Marokkaan, Antilliaan en opvliegende Hardcore-sjonnie met een geweer. Dan heb je wel een psychopaat gestopt omdat iemand hem neer schoot, maar elke dag sterven er ook tientallen anderen.
Of is dat "collateral damage" in de strijd tegen het kwaad?
Command and Concuerquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Kunnen we stellen dat spellen als Quake en Command and Concuer een grote rol spelen en hebben gespeeld bij het plannen van dit soort "slachtpartijen"? Ik denk het wel.²
Hier is maar 1 reactie op mogelijk:quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Kunnen we stellen dat spellen als Quake en Command and Concuer een grote rol spelen en hebben gespeeld bij het plannen van dit soort "slachtpartijen"? Ik denk het wel.²
En dan? Wil je al die spellen gaan verbieden?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Nog niet "geruimd"???quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:05 schreef Auti het volgende:
De lichamen zijn nog niet geruimd (cru woord).. er wordt uigebreid onderzoek verricht atm
Of iemand die al gepakt is met verboden wapenbezit kan bij een schietvereniging gaan and wapens legaal krijgen. En dan door een winkel centrum lopen... of iemand ken een vriend die aan een wapen kan komen.. your point please?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:03 schreef Klaudias het volgende:
[..]
En wie weet is 1 van die winkeliers wel eens een keer overspannen en trekt met z'n shotgun het winkelcentrum in ...
Dat zijn nu juist games die er geen moer mee te maken hebben, noem dan postal of any FPSquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat komt omdat al zijn posts dom zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:06 schreef Fireblast het volgende:
[..]
En dan? Wil je al die spellen gaan verbieden?
Ik lees echt louter domme posts van jou.²
offtopic: hij kan niet echt goed fotograferenquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:06 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zucht, is bij de Ridderhof gemaakt hoor. Hier alle andere foto's van die gozer:
http://www.svenvanbeek.nl(...)st-schietpartij.html
Wat bizar eigenlijk, niet dat het niet goed is ofzo.. wel een beetje moeilijk te begrijpen als nabestaande lijkt me.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:01 schreef Auti het volgende:
[..]
Ze worden iig vanacht niet vrijgegeven, dit is bevestigd
Fail trollquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Ongetwijfeld, kijk maar naar Amerika, sinds de opkomst van dit soort games ( ik zeg bewust games en geen spellen) lijkt het wel een trend om af en toe in de real world te trainen, met alle kwalijke gevolgen van dien.quote:
Ooh oke, dan snap ik hem.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:06 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat komt omdat al zijn posts dom zijn.
lijkt me als nabestaande echt verschrikkelijk...quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:07 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Wat bizar eigenlijk, niet dat het niet goed is ofzo.. wel een beetje moeilijk te begrijpen als nabestaande lijkt me.
waarom zit er een balkje op de gezichten van die swat gasten? ze zijn toch niet herkenbaar..quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:06 schreef MilaNL het volgende:
[..]
offtopic: hij kan niet echt goed fotograferen
Of je kan zeggen, daar kunnen ze hun agressie kwijt..quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, kijk maar naar Amerika, sinds de opkomst van dit soort games ( ik zeg bewust games en geen spellen) lijkt het wel een trend om af en toe in de real world te trainen.
Het kan m.i. geen kwaad om hier eens goed onderzoek naar te doen.²
Dat je wapens niet op een presenteerblaadje hoeft te geven gok ik zo. Zoals ik een vorige reply ook al zei, het zijn voornamelijk angstige mensen die voor vrij wapenbezit pleiten. En angstige mensen met wapens is niet de beste combinatie.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:06 schreef OreO het volgende:
[..]
Of iemand die al gepakt is met verboden wapenbezit kan bij een schietvereniging gaan and wapens legaal krijgen. En dan door een winkel centrum lopen... of iemand ken een vriend die aan een wapen kan komen.. your point please?
Bullshit!quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, kijk maar naar Amerika, sinds de opkomst van dit soort games ( ik zeg bewust games en geen spellen) lijkt het wel een trend om af en toe in de real world te trainen.
Het lijkt me sowieso verschrikkelijk om zo iemand te moeten verliezen, ik denk dat je je hele leven met een "wat als..."-gevoel blijft zitten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:08 schreef roos85 het volgende:
[..]
lijkt me als nabestaande echt verschrikkelijk...
als je de overleden persoon in kwestie nog mag zien
Ja, voor computerspellen was er geen geweld. Lees je fabelboek er maar eens op na troll.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, kijk maar naar Amerika, sinds de opkomst van dit soort games ( ik zeg bewust games en geen spellen) lijkt het wel een trend om af en toe in de real world te trainen, met alle kwalijke gevolgen van dien.
Als media mensen niet zou beinvloeden, waarom wordt er dan zoveel verdiend met de reclameindustrie?quote:
dat sowieso...quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:10 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso verschrikkelijk om zo iemand te moeten verliezen, ik denk dat je je hele leven met een "wat als..."-gevoel blijft zitten.
Wat als ik hem/haar had uitgenodigd om vandaag even langs te komen, wat als ze gisteren boodschappen had gedaan, ...
Toen hadden ze religie en nationalisme.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, voor computerspellen was er geen geweld. Lees je fabelboek er maar eens op na troll.
De nabestaanden zijn juist toch al wel ingelicht? Voor de rest van Nederland is die informatie minder van belang.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:07 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Wat bizar eigenlijk, niet dat het niet goed is ofzo.. wel een beetje moeilijk te begrijpen als nabestaande lijkt me.
En dan heb ik de kwalijke gevolgen van 3D gebruik nog buiten beschouwing gelaten. Ik werd altijd na een kwartier spelen al extreem duizelig.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:09 schreef OreO het volgende:
[..]
Of je kan zeggen, daar kunnen ze hun agressie kwijt..
Fail troll... go sleep
Onzin, dan hadden er mogelijk zelfs meer slachtoffers zijn geweest.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:00 schreef OreO het volgende:
. Als die winkels een shotgun achter in hun winkel hadden liggen zou hij niet zo ver gekomen zijn.
zolang die geen raket tegen de grond schoot om naar de tweede verdieping te springen ga ik voor 'niet waarschijnlijk'quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Er schijnt een bombrief gevonden te zijn in de auto van de dader.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:11 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Kom net thuis van een "gezellig" dagje uit en verneem dit nu pas. Ongelooflijk dat dit vandaag langs me heen is gegaan.Heel erg.
Misschien lees ik ergens overheen hoor, maar waarom zijn drie andere winkelcentra ook afgesloten? Uit angst voor bom-/explosiegevaar?
narrow minded much? zeker nooit nederland uit geweestquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat je wapens niet op een presenteerblaadje hoeft te geven gok ik zo. Zoals ik een vorige reply ook al zei, het zijn voornamelijk angstige mensen die voor vrij wapenbezit pleiten. En angstige mensen met wapens is niet de beste combinatie.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang die geen raket tegen de grond schoot om naar de tweede verdieping te springen ga ik voor 'niet waarschijnlijk'
ze zijn wel ingelicht, maar de lichamen zijn nog op plaats delict..quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
De nabestaanden zijn juist toch al wel ingelicht? Voor de rest van Nederland is die informatie minder van belang.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Onzin, dan hadden er mogelijk zelfs meer slachtoffers zijn geweest.
Daar krijg ik echt rillingen van, als ik me alleen al probeer voor te stellen dat bv. je vader daar al uren dood ligt. Verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:13 schreef roos85 het volgende:
[..]
ze zijn wel ingelicht, maar de lichamen zijn nog op plaats delict..
als een dierbare overleden is wil je degene toch zien?
Wat een dom gelul... trollebol.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dan heb ik de kwalijke gevolgen van 3D gebruik nog buiten beschouwing gelaten. Ik werd altijd na een kwartier spelen al extreem duizelig.
Veel van die shooters gebruiken dezelfde engine, dus toeval kun je het niet noemen.²
Ach gut, weer een helderziende.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Onzin, dan hadden er mogelijk zelfs meer slachtoffers zijn geweest.
Penn & Tellerquote:
Of voor mensen die in alphen aan den rijn wonen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:13 schreef roos85 het volgende:
[..]
ze zijn wel ingelicht, maar de lichamen zijn nog op plaats delict..
als een dierbare overleden is wil je degene toch zien?
Ik ben beroeps militair geweest ..quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:12 schreef OreO het volgende:
[..]
narrow minded much? zeker nooit nederland uit geweest
Ben ik niet met je eens, ik snap niet hoe je dit kunt stellen. Geweld is van alle tijden, sla de geschiedenisboeken er maar eens op na. Ik ben het wel met je eens als je bedoelt dat dit soort games als een soort van inspiratiebron werken. De dader van vandaag was 25 jaar, hij heeft de opkomst van deze games dus heel bewust ervaren.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, voor computerspellen was er geen geweld. Lees je fabelboek er maar eens op na troll.
Het andere gerucht is dat de moeder de brief heeft gevonden maar het is bevestigd dat er een brief is en daarop zijn de winkelcentra en directe omgeving ontruimd. Op dit moment gaat daar alles ondersteboven, het zekere voor het onzekere.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:12 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Er schijnt een bombrief gevonden te zijn in de auto van de dader.
ja hequote:Op zaterdag 9 april 2011 23:14 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Daar krijg ik echt rillingen van, als ik me alleen al probeer voor te stellen dat bv. je vader daar al uren dood ligt. Verschrikkelijk.
Ik ben ook wel eens getuige geweest toen er iemand ineens op zuidplein een mes trok. Was alsof ik naar een film zat te kijken, toen ik die mensenmassa ineens op me af zag komen. Zulke dingen bessef je vaak niet gelijk. Het is alsof er een film word afgespeeld, en het duurt vaak ffe voor je kan reagerenquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:05 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Ben zelf ook getuige geweest van een dodelijke steekpartij, op het moment zelf ben je er nauwelijks bewust van dat het werkelijk gebeurt.
Ik zie weer een Klink-actie aankomen van vriend Teevenquote:Schutter Alphen had wapenvergunning
Officier van Justitie Kitty Nooy meldt op een persconferentie in Alphen aan de Rijn dat de dader van de schietpartij een 24-jarige Alphenaar is die bij zijn vader woonde. Verder maakte de officier bekend dat, in tegenstelling tot eerdere berichten, zowel de moeder als de vader van de verdachte ongedeerd is gebleven. De moeder van de schutter zou ook degene zijn die een afscheidsbrief van haar zoon heeft gevonden. Wat er in die brief staat is nog onbekend.
Het OM meldt dat Tristan van der Vlis lid was van de een schietvereniging en een vergunning zou hebben gehad om vijf wapens in huis te mogen hebben, waarvan hij er drie ook daadwerkelijk had.
Winkelcentra
De reden dat drie andere winkelcentra in Alphen aan de Rijn zijn ontruimd, is een briefje dat in de auto van de schutter is gevonden met daarop een waarschuwing dat in drie andere winkelcentra explosieven zouden liggen. Volgens burgemeester Bas Eenhoorn komt er rond 21:00 vanavond meer duidelijkheid over de winkelcentra.
Blowen
Onze verslaggever ter plaatse weet nog te melden dat Tristan van der Vlis samen met zijn vader lid was van de schietvereniging. Verder blowde de "nette jongen" volgens buurtgenoten "de hele tijd", maar sprak hij wel met twee woorden en was hij bijzonder beleefd.
geef hem saus!!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
je bent totaal niet meer credible...quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Vertel eens, wat heb jij zoal in je leven gedaan ?
Realiteit.quote:
Ben je ook écht uitgezonden geweest? Je hoort altijd over die trauma's die er daardoor worden opgelopen. Herken je dit?quote:
waar slaat dat nou weer opquote:
Mensen met epilepsie wordt ook afgeraden om langere tijd achter elkaar te gamenquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dan heb ik de kwalijke gevolgen van 3D gebruik nog buiten beschouwing gelaten. Ik werd altijd na een kwartier spelen al extreem duizelig.
Veel van die shooters gebruiken dezelfde engine, dus toeval kun je het niet noemen.²
quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
geef hem saus!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, het is een veel betere oplossing om wapens te verbieden zodat psychopaten lekker een tijdje hun gang kunnen gaan zonder dat gewone burgers zich kunnen verdedigen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat je wapens niet op een presenteerblaadje hoeft te geven gok ik zo. Zoals ik een vorige reply ook al zei, het zijn voornamelijk angstige mensen die voor vrij wapenbezit pleiten. En angstige mensen met wapens is niet de beste combinatie.
quote:Verder blowde de "nette jongen" volgens buurtgenoten "de hele tijd", maar sprak hij wel met twee woorden en was hij bijzonder beleefd.
Kentekencheck lijkt me?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef just me het volgende:
Hoe wisten ze eigenlijk welke auto van de schutter was?
Ik heb een broer met trauma, maar die huppelt momenteel vrolijk door Schotland.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben je ook écht uitgezonden geweest? Je hoort altijd over die trauma's die er daardoor worden opgelopen. Herken je dit?²
Dat weet ik niet, en jij ook niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Realiteit.
Als er in die winkels wapens voorhanden waren en iemand uit paniek een wapen had geapkt dan denk jij dat diegene direct met 1 schot deze malloot had kunnen neerknellen én dat de malloot dan geen reactie op die actie had gegeven ?
Het gaat om het sociale contact die je bij de vereniging opdoetquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef Fireblast het volgende:
Het zal wel bekrompen zijn, maar ik zie ook het hele nut van schietverenigingen niet in.
Is het nou echt zo'n leuke 'sport'?
De lichamen moeten toch geïdentificeerd worden? Of moeten ze daar ook op wachten. Dat zou dan wel heel cru zijn.quote:
Ja, hoe is hij deze opgelopen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:18 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb een broer met trauma, maar die huppelt momenteel vrolijk door Schotland.
quote:
Jezus... lekker boeiendquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:18 schreef roos85 het volgende:
[..]
was het de auto van zijn vader of toch van hemzelf?
wat doet een joch van 24 met een mercedes?
Ik weet niet hoe het met geweren gaat maar ik vond het met een boog toch best een leuke sport.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef Fireblast het volgende:
Het zal wel bekrompen zijn, maar ik zie ook het hele nut van schietverenigingen niet in.
Is het nou echt zo'n leuke 'sport'?
Ja? Minder man. Sterkte.quote:
de lichamen waren toch geïdentificeerd?alleen zijn de lichamen nog niet vrijgegeven en geborgen ivm onderzoekquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
De lichamen moeten toch geïdentificeerd worden? Of moeten ze daar ook op wachten. Dat zou dan wel heel cru zijn.
ja duh, ze wisten dus dat iemand de schutter was, ze wisten zijn naam en vonden zo zijn auto?quote:
Thanks. Lees het net in oud topic. "Gelukkig" niets gevonden (neem immers aan dat dit al nieuws van eerder vanmiddag was).quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:12 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Er schijnt een bombrief gevonden te zijn in de auto van de dader.
Er is imo wel een groot verschil tussen het kopen van een bepaald merk wc-papier en het afschieten van mensen. Er is dan ook geen enkel bewijs dat voor de stelling dat het spelen van videogames lijdt tot meer agressie.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:10 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Als media mensen niet zou beinvloeden, waarom wordt er dan zoveel verdiend met de reclameindustrie?
Klopt maar ik weet wél dat als er in een winkelcentrum een gast rondhupt die in het wilde weg gaat schieten er zeker niet minder slachtoffers zouden vallen als een aantal winkelmedewerkers er achteraan rennen en mee gaan doen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:19 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, en jij ook niet.
Maar dit moet dan toch door een bekende zijn geweest? Dat laatste begrijp ik.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:21 schreef roos85 het volgende:
[..]
ze lichamen waren toch geïdentificeerd?alleen zijn de lichamen nog niet vrijgegeven en geborgen ivm onderzoek
Vreselijk, ben zelf neergeschoten in Jordanie tijdens mijn vakantie. Mijn kamergenoot heeft het helaas niet overleefd. Het is heel lastig om dat te verwerken en dit soort momenten helpen ook niet echt. Zeker niet omdat het in mijn woonplaats gebeurd is.quote:
camerabeelden?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:21 schreef just me het volgende:
[..]
ja duh, ze wisten dus dat iemand de schutter was, ze wisten zijn naam en vonden zo zijn auto?
jeetje wat heftig! heel veel sterktequote:Op zaterdag 9 april 2011 23:21 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Vreselijk, ben zelf neergeschoten in Jordanie tijdens mijn vakantie. Mijn kamergenoot heeft het helaas niet overleefd. Het is heel lastig om dat te verwerken en dit soort momenten helpen ook niet echt. Zeker niet omdat het in mijn woonplaats gebeurd is.
Zeker nog nooit op Rotterdam-Zuid geweest op zaterdagmiddag?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:18 schreef roos85 het volgende:
[..]
wat doet een joch van 24 met een mercedes?
niet op een zaterdagmiddagquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:22 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Zeker nog nooit op Rotterdam-Zuid geweest op zaterdagmiddag?
Dat weet je niet, als je wapenbezit makkelijker maakt en mensen aanmoedigt om te oefenen met vuurwapens, dan zouden dit soort dingen weleens snel in de kiem gesmoord kunnen worden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Klopt maar ik weet wél dat als er in een winkelcentrum een gast rondhupt die in het wilde weg gaat schieten er zeker niet minder slachtoffers zouden vallen als een aantal winkelmedewerkers er achteraan rennen en mee gaan doen.
Over Hamdaoui gesproken. .quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een probleem dat zulke (mass destruction?) weapons beschikbaar zijn voor het gewone gepeupel.
Maar laten we ons voornamelijk druk maken om het klemtoon gebruik van El Hamdaoui en verkeerd geparkeerde auto's.²
Dank je, we mogen een avondje ergens anders logeren omdat we in een winkelcentrum in Alphen wonen.quote:
Juist! Dat lijkt me al reden genoeg. Je weet het namelijk nietquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:19 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, en jij ook niet.
Ach, op een random dag eigenlijk!quote:
dat wel, maar meer petjes en bontkraagjes zonder auto gezienquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:24 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Ach, op een random dag eigenlijk!![]()
Maar goed, dit is offtopic.
Ik weet wel dat mensen dan in ieder geval een KANS hebben om zichzelf te verdedigen. Die hebben ze nu nooit gehad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:24 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Juist! Dat lijkt me al reden genoeg. Je weet het namelijk niet
jeetje, dat maakt het extra heftig lijkt mequote:Op zaterdag 9 april 2011 23:24 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dank je, we mogen een avondje ergens anders logeren omdat we in een winkelcentrum in Alphen wonen.
Kan niet, Moslims plegen geen zelfmoord.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:24 schreef bastibro het volgende:
[..]
Over Hamdaoui gesproken. .
Er wordt hier en daar al gesuggereerd dat die Tristan van der Vlis bekeerd is tot de islam
Er zijn ook weleens mensen om andere redenen vermoord... dus wat lul je dom?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Fanatieke gamers, die boys die écht dag en nacht zgn. onschuldig gamen, creëren een hele korte scheidslijn tussen fictie en werkelijkheid of realiteit zo u wilt. Met alle kwalijke gevolgen van dien.
Laatst had een boy in Japan/China/Korea zijn vader vermoord omdat zijn internet werd afgesloten.²
niet? en al die zelfmoordterroristen dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan niet, Moslims plegen geen zelfmoord.²
Poepen ze wel? Of ook niet?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelfmoordterrorist..? Dan krijgen ze 50 maagden omdat het martelaren zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is niets Islamitisch aan, maar die nemen nog een hoop mensen mee tijdens hun zelfmoordaanslag. De boy van vandaag schoot zichzelf gewoon dood.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:27 schreef roos85 het volgende:
[..]
niet? en al die zelfmoordterroristen dan?
Nou dat is behoorlijk heftig.. Mijn broer heeft alleen flashbacks en onmacht gevoel en alles maar dit is misschien wel pittiger. Ik kan mij best wel voorstellen dat deze gebeurtenis moeilijk voor jou is. Ik hoop dat je er goed mee om kan gaan, praten helpt!quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:21 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Vreselijk, ben zelf neergeschoten in Jordanie tijdens mijn vakantie. Mijn kamergenoot heeft het helaas niet overleefd. Het is heel lastig om dat te verwerken en dit soort momenten helpen ook niet echt. Zeker niet omdat het in mijn woonplaats gebeurd is.
Of een kans om het allemaal nog veel erger te maken..quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:25 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat mensen dan in ieder geval een KANS hebben om zichzelf te verdedigen. Die hebben ze nu nooit gehad.
Niets is minder waar. Iedere keer dat ze Israel aanvallen is dat zelfmoordquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een onbenullige conclusie zonder enkel bewijs....quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Fanatieke gamers, die boys die écht dag en nacht zgn. onschuldig gamen, creëren een hele korte scheidslijn tussen fictie en werkelijkheid of realiteit zo u wilt. Met alle kwalijke gevolgen van dien.²
Ja, ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar de bron van dat gerucht.quote:
Praten helpt zeker, het is alleen lastig om mensen te vinden die begrijpen wat er in je om gaat.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:28 schreef Auti het volgende:
[..]
Nou dat is behoorlijk heftig.. Mijn broer heeft alleen flashbacks en onmacht gevoel en alles maar dit is misschien wel pittiger. Ik kan mij best wel voorstellen dat deze gebeurtenis moeilijk voor jou is. Ik hoop dat je er goed mee om kan gaan, praten helpt!
Dat getroll van jou begint nu wel knap vervelend te worden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is niets Islamitisch aan, maar die nemen nog een hoop mensen mee tijdens hun zelfmoordaanslag. De boy van vandaag schoot zichzelf gewoon dood.²
In de VS zijn in de afgelopen jaren wel vaker van 'dit soort' schietpartijen geweest. Wapenbezit is daar inderdaad toegestaan. Tóch is het nog steeds niet voorgekomen dat dit soort 'gekken' door burgers zijn neergeschoten. Tot nu toe zijn dit soort daders alleen omgekomen door politiekogels of door zelfmoord.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:23 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat weet je niet, als je wapenbezit makkelijker maakt en mensen aanmoedigt om te oefenen met vuurwapens, dan zouden dit soort dingen weleens snel in de kiem gesmoord kunnen worden.
Heb jij weleens gehoord over een spree-killing op een wapenshow in de VS?
Ja, lijkt me erg lastig. Zeker omdat er weinig ervaringsdeskundigen zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:29 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Praten helpt zeker, het is alleen lastig om mensen te vinden die begrijpen wat er in je om gaat.
Ja, de slachtbank is een veel beter alternatief.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of een kans om het allemaal nog veel erger te maken..
Hij heeft bij zijn auto meteen al iemand neergeschoten (de bestuurder van die grijze auto).quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:17 schreef just me het volgende:
Hoe wisten ze eigenlijk welke auto van de schutter was?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:25 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat mensen dan in ieder geval een KANS hebben om zichzelf te verdedigen. Die hebben ze nu nooit gehad.
dat lijkt me wel lastig, zullen niet veel mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en waarmee je dit kunt delenquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:29 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Praten helpt zeker, het is alleen lastig om mensen te vinden die begrijpen wat er in je om gaat.
Hoeveel mensen denk je dat er werkelijk in staat zijn onder stress de situatie te realiseren, de juiste beslissing te maken en dan ook het lef te hebben gericht op een mens te schieten met het doel die persoon uit te schakelen ? Getrainde politiemensen hebben daar al moeite mee en jij denkt dat een willekeurige burger dat zomaar doet ? Dat is pas naief.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:25 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af, een gevoel van veiligheid hebben omdat je een wapen binnen handbereik hebt of het daadwerkelijk veiliger zijn ?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:23 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat weet je niet, als je wapenbezit makkelijker maakt en mensen aanmoedigt om te oefenen met vuurwapens, dan zouden dit soort dingen weleens snel in de kiem gesmoord kunnen worden.
Neen? Wanneer zou dat geweest moeten zijn?quote:Heb jij weleens gehoord over een spree-killing op een wapenshow in de VS?
Misschien dat mensen steun aan elkaar kunnen hebben? Er waren natuurlijk wel redelijk wat mensen hier bij betrokken vandaag.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:30 schreef roos85 het volgende:
[..]
dat lijkt me wel lastig, zullen niet veel mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en waarmee je dit kunt delen
Ik heb op de boogschutterij nieuwe leden meegemaakt die het nog niet eens voor elkaar kregen om op 5 meter afstand een schietschijf met een diameter van een meter te raken, en dat was dan ook nog eens in een situatie van totale rust. Ik moet er niet aan denken dat dat soort mensen ineens in een situatie met veel stress de held willen gaan uithangen met hun wapen...quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:30 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ja, de slachtbank is een veel beter alternatief.
na vandaag zal hij inderdaad met meer mensen hierover kunnen pratenquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien dat mensen steun aan elkaar kunnen hebben? Er waren natuurlijk wel redelijk wat mensen hier bij betrokken vandaag.
Dat is inderdaad misschien naief, wat is het alternatief? Wapens verbieden garandeert alleen maar dat alleen criminelen aan wapens kunnen komen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoeveel mensen denk je dat er werkelijk in staat zijn onder stress de situatie te realiseren, de juiste beslissing te maken en dan ook het lef te hebben gericht op een mens te schieten met het doel die persoon uit te schakelen ? Getrainde politiemensen hebben daar al moeite mee en jij denkt dat een willekeurige burger dat zomaar doet ? Dat is pas naief.
Je hoeft niet hetzelfde te hebben meegmaakt om iemand te kunnen steunen/begrijpen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:30 schreef roos85 het volgende:
[..]
dat lijkt me wel lastig, zullen niet veel mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en waarmee je dit kunt delen
Dat dus.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af, een gevoel van veiligheid hebben omdat je een wapen binnen handbereik hebt of het daadwerkelijk veiliger zijn ?
Stel het zou mogen, dan moet je nog eens gaan bedenken (Wettelijke regels bij Byzondere Wetten) hoe je dat vorm zou moeten geven. Mag iemand na 60 schietbeurten de sleutel van de wapenkast bij zich dragen, waar zit de wapenkast etc etc. Tegen de tijd dat 1 personeelslid het wapen daadwerkelijk in zijn handen heeft en het ding schietklaar is dan is de * Tristan* alweer vele winkeldeuren verder, de winkelmedewerker zal dan moeten gaan rennen en al zoekende moeten gaan kijken waar de *Tristan* is..
Kan mij nog steeds niet voorstellen dat het dan beter zou gaan aflopen.
[..]
Neen? Wanneer zou dat geweest moeten zijn?
Criminelen EN mensen die ervoor getraind hebben om met een wapen om te gaan (politie).quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad misschien naief, wat is het alternatief? Wapens verbieden garandeert alleen maar dat alleen criminelen aan wapens kunnen komen.
Mee eens, maar een ervaringdeskundige heeft wel altijd een streepje voor. Die weet écht wat er speelt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hoeft niet hetzelfde te hebben meegmaakt om iemand te kunnen steunen/begrijpen.
Ja, het lijkt me ook niet dat je snel met een psycholoog/psychiater hierover gaat praten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:30 schreef roos85 het volgende:
[..]
om te steunen niet, maar om te begrijpen wel..quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hoeft niet hetzelfde te hebben meegmaakt om iemand te kunnen steunen/begrijpen.
Mensen die op een schietvereniging zitten moeten vaker schieten dan agenten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Criminelen EN mensen die ervoor getraind hebben om met een wapen om te gaan.
Dude kap eens met dat die irritante schrijfstijl van je.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mee eens, maar een ervaringdeskundige heeft wel altijd een streepje voor. Die weet écht wat er speelt.²
Het alternatief is realiseren dat dit soort dingen kunnen gebeuren. De kans dat het je overkomt is bijna verwaarloosbaar klein. De kans dat je slachtoffer wordt van een vuurwapen wordt veel groter als je iedereen van een wapen voorziet. Zo staan de zaken. Je voorkomt heel misschien dat een psycho een paar slachtoffers maakt, daar tegenover staan tientallen andere slachtoffers.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad misschien naief, wat is het alternatief? Wapens verbieden garandeert alleen maar dat alleen criminelen aan wapens kunnen komen.
Ok, betekent dit dat er geen doden meer vallen? Er zijn nog alleen lichtgewonden toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:37 schreef Auti het volgende:
Lifeline 1 trauma helikopter Amsterdam gaat zojuist retour. Staat niet meer standby Alphen a/d Rijn
dat is wel een voorbarige conclusiequote:Op zaterdag 9 april 2011 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, betekent dit dat er geen doden meer vallen. Er zijn nog alleen lichtgewonden toch?
Me dunkt?²
Mensen op een schietbaan staan niet bloot aan de druk en de stress die zo'n situatie met zich meebrengen en zijn in zo'n situatie ongetraind en dus compleet nutteloos.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen die op een schietvereniging zitten moeten vaker schieten dan agenten.
Iemand steunen kan, begrijpen is veel lastiger.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Mensen die willekeurig mensen gaan doodschieten zijn over het algemeen niet al langer (zwaar) crimineel. Dat zijn mensen die over het algemeen een onopvallend leven leiden en waar niemand echt een beeld bij heeft. Om wat voor reden dan ook komen ze soms toch aan een wapen en knapt een draadje waardoor dit soort gebeurtenissen plaatsvind.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En hebben fasoenlijke wapens, meer kennis en schieten per jaar minimaal 100 keer meerquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen die op een schietvereniging zitten moeten vaker schieten dan agenten.
Het is een rustgevend teken, ze zijn echter nog steeds bezig met het zoeken naar explosieven, maar de dreiging is nu wel stukken lager. Men kan naar bedquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, betekent dit dat er geen doden meer vallen. Er zijn nog alleen lichtgewonden toch?
Me dunkt?²
Kan, maar je kunt volkomen andere gevoelens hebben over exact dezelfde situatie en elkaar dus daardoor toch totaal niet begrijpenquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mee eens, maar een ervaringdeskundige heeft wel altijd een streepje voor. Die weet écht wat er speelt.²
quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ze zeggen dat deze jongen al een bekende van de politie is dan is het vreemd dat hij een wapenvergunning heeft. Zelfs in Amerika mogen boeven geen vuurwapens hebben.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:39 schreef -0- het volgende:
[..]
Mensen die willekeurig mensen gaan doodschieten zijn over het algemeen niet al langer (zwaar) crimineel. Dat zijn mensen die over het algemeen een onopvallend leven leiden en waar niemand echt een beeld bij heeft. Om wat voor reden dan ook komen ze soms toch aan een wapen en knapt een draadje waardoor dit soort gebeurtenissen plaatsvind.
Wanneer wapens vrij verkrijgbaar zijn zullen er vaker dit soort incidenten plaatsvinden omdat er genoeg zijn waarbij het draadje knapt zonder dat ze toegang hebben tot wapens.
Met een wapenvergunning ben je automatisch bekend bij de politie.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als ze zeggen dat deze jongen al een bekende van de politie is dan is het vreemd dat hij een wapenvergunning heeft. Zelfs in Amerika mogen boeven geen vuurwapens hebben.
Alles staat/stond daar klaar voor de bomdreiging idd.. SIGMA teams en 2 x MMT + de nodige ambu'squote:Op zaterdag 9 april 2011 23:40 schreef Felagund het volgende:
[..]Er liggen nog mensen zwaargewond in het ziekenhuis, dus dit zijn voorbarige conclusies. Ik denk dat die trauma helikopter vooral voor voorzorg nog standby stond.
Ongetwijfeld, en je mag me ouderwets noemen, maar ik zou niet gaan huilen als de maatschappij wapenvrij zou zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:39 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
En hebben fasoenlijke wapens, meer kennis en schieten per jaar minimaal 100 keer meer
Dit kan ik me niet voorstellen, de wet is zo strikt hierover en wordt actief nageleeft, meneer heeft had een verlof , dan komen ze sowieso 2 keer per jaar langs.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als ze zeggen dat deze jongen al een bekende van de politie is dan is het vreemd dat hij een wapenvergunning heeft. Zelfs in Amerika mogen boeven geen vuurwapens hebben.
Ja maar normaal gesproken als ze zeggen dat het een bekende is dan is het een boefje.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Met een wapenvergunning ben je automatisch bekend bij de politie.
Als alle overheden op de wereld ook ontwapend zou worden... Zolang we guns kunnen maken zal er altijd iemand willen zijn die er een wil hebben. Hetzij om sport, zelfverdediging of gewoon macht.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, en je mag me ouderwets noemen, maar ik zou niet gaan huilen als de maatschappij wapenvrij zou zijn.
Het is toch überhaupt van den zotte dat we in de 21ste eeuw problemen niet op een diplomatieke manier kunnen oplossen.²
Is in de persco geweest, hij had in 2003 een overtreding op de wet wapens en munitie en ook bedreiging en overlast. Deze zaken zijn geseponeerd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja maar normaal gesproken als ze zeggen dat het een bekende is dan is het een boefje.
denk dat ik erover heen gelezen heb,maar waarom stond hij bekend bij de politie?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja maar normaal gesproken als ze zeggen dat het een bekende is dan is het een boefje.
Is het niet verboden om een semi-automaat om te bouwen? En mogen er automaten sowieso in NL?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:55 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Het is eenvoudiger om een automatisch wapen te ontwerpen dan een semi-automatisch. Daarom is het vaak zo makkelijk om te bouwen.
Kan best wel op een "normale" manier geweest zijn, ik ken sportschutters die lopen de deur plat bij de politie voor advies en socialtalk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het gaat zelden fout. Alleen weet je het niet want in NL zijn er behoorlijk weinig legale vuurwapenbezitters.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Een wapenvergunning, dat is toch een brevet van onvermogen man. Hoe vaak is dat niet fout gegaan inmiddels?²
Hij praat poep. Als je een geweer ombouwt dan is de loop vaak niet sterk genoeg voor automatisch vuur. Dan houd hij er al na 2 magazijnen mee op.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:45 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Is het niet verboden om een semi-automaat om te bouwen? En mogen er automaten sowieso in NL?
Ik zou eerlijk gezegd meer geinteresseerd zijn in hoe je van een BB gun een vuurwapen maakt.
In het land waar ik woon zijn beide toegestaan maar je kan geen vuurwapen bezitten als je een strafblad hebt
Zeker, maar ik ben voor een real weapon free world. Dus écht nergens meer wapens.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als alle overheden op de wereld ook ontwapend zou worden... Zolang we guns kunnen maken zal er altijd iemand willen zijn die er een wil hebben. Hetzij om sport, zelfverdediging of gewoon macht.
Dat valt heel er mee, er word veel geschoten in NLquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:46 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Het gaat zelden fout. Alleen weet je het niet want in NL zijn er behoorlijk weinig legale vuurwapenbezitters.
Ja dat is verboden en nee alleen justitie (met hoge uitzondering van de minister) en defensie mogen gebruik maken van volautomatisch vuur. Geen enkele burger kan een verlof krijgen voor een automatisch wapenquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:45 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Is het niet verboden om een semi-automaat om te bouwen? En mogen er automaten sowieso in NL?
Ik zou eerlijk gezegd meer geinteresseerd zijn in hoe je van een BB gun een vuurwapen maakt.
In het land waar ik woon zijn beide toegestaan maar je kan geen vuurwapen bezitten als je een strafblad hebt
Dat kan niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:45 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja probeer eens gezellig te praten tegen een overvaller die een mes op je keel drukt of iemand die op het punt staat jou om te leggen met een bijl.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeker, maar ik ben voor een real weapon free world. Dus écht nergens meer wapens.
De atoombom bijvoorbeeld, is toch geen toonbeeld van een beschaafde wereld? En het klinkt wellicht erg Cohen achtig, maar er is toch enorm weinig wat je niet met een goed gesprek opgelost krijgt.²
Dat kan wel want het IS al een vuurwapenquote:
Ik ben voor een wereld met gratis onbeperkt bier en tieten. Want als iedereen daar toegang tot heeft is er enorm weinig wat je niet opgelost krijgt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeker, maar ik ben voor een real weapon free world. Dus écht nergens meer wapens.
De atoombom bijvoorbeeld, is toch geen toonbeeld van een beschaafde wereld? En het klinkt wellicht erg Cohen achtig, maar er is toch enorm weinig wat je niet met een goed gesprek opgelost krijgt.²
Dit is helemaal poep wat je hier verkondigd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij praat poep. Als je een geweer ombouwt dan is de loop vaak niet sterk genoeg voor automatisch vuur. Dan houd hij er al na 2 magazijnen mee op.
In 2003 is hij toch al eens in aanraking geweest met jusitie vanwege verboden wapenbezit. Kortom, dat zal de reden zijn dat het een bekende is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:45 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Kan best wel op een "normale" manier geweest zijn, ik ken sportschutters die lopen de deur plat bij de politie voor advies en socialtalk.
Lees hierboven over 2 geseponeerde zaken tegen hem
Het is geen vuurwapen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:50 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat kan wel want het IS al een vuurwapenEn ja die zijn ook op te voeren en het ligt aan heel veel factoren maar er zijn toch echt wel BB guns waar je iemand heel erg mee kapot kan schieten.
Behalve als jou stok groter is dan die van de buurman en je dus voordeel kan halen uit geweld. Atoombommen hebben nog het voordeel van MAD dus is de kans klein dat ze gebruikt worden. Als ieder gezin een vuurwapen in huis had dan zouden boefjes een andere afweging maken langs dezelfde lijnen als overheden met atoombommen. Dit land bestaat en heet Zwitserland.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En de trekkergroepquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:50 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dit is helemaal poep wat je hier verkondigd.
Je loop van een automaat is precies hetzelfde , er worden aanpassingen gedaan aan o.a. de kamer.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:50 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik ben voor een wereld met gratis onbeperkt bier en tieten. Want als iedereen daar toegang tot heeft is er enorm weinig wat je niet opgelost krijgt.
Check de site van de Telegraaf zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Zijn er trouwens al berichten vanuit zijn direct omgeving de wereld in geholpen?²
Je bedoelt omgebouwde BB guns of de gewone?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:50 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat kan wel want het IS al een vuurwapenEn ja die zijn ook op te voeren en het ligt aan heel veel factoren maar er zijn toch echt wel BB guns waar je iemand heel erg mee kapot kan schieten.
Het klinkt inderdaad wat cohen achtig; ontzettend naief en ver van de werkelijkheid af. Ieder normaal denkend mens zou wel willen dat al het geweld en criminaliteit kon worden opgelost met een gesprek, maar helaas zit de wereld nou eenmaal anders in elkaar.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een "BB" is een CAT4 luchtdrukwapen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:52 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je bedoelt omgebouwde BB guns of de gewone?
Zie hier de internals van een bb gun:quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:50 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee, er zijn een paar zieke geesten hier op Fok! die er een andere user bij willen naaien.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef jpjedi het volgende:
Klopt dit??
http://forum.fok.nl/user/history/129576
Verder nog niet gezien eigenlijk.
bizar om het gezicht achter het drama te zienquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:53 schreef Tourniquet het volgende:
Op RTL4 lieten ze een foto zien van Tristan. Zo in het nieuws.
Als er BB guns zijn waar je konijnen en kippen mee kan afschieten dan zijn er ook BB guns waar je mensen mee dood kunt schieten als je goed mikt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:52 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je bedoelt omgebouwde BB guns of de gewone?
nou lekker is datquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:54 schreef Temlin het volgende:
[..]
Nee, er zijn een paar zieke geesten hier op Fok! die er een andere user bij willen naaien.
Maar bedoelde die gast dat je iemand zwaar kan verwonden met een BB gun of niet?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:53 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Een "BB" is een CAT4 luchtdrukwapen.
Is ie gelijkend op een bestaand vuurwapen dan is het CAT I en dat maakt het nog geen vuurwapen.
Het is natuurlijk erg idealisitsch gesteld, maar vergeet dat je als je de optie tot wapengebruik onmogelijk wordt gemaakt je gedwongen wordt tot dialoog.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:52 schreef DaneV het volgende:
[..]
Het klinkt inderdaad wat cohen achtig; ontzettend naief en ver van de werkelijkheid af. Ieder normaal denkend mens zou wel willen dat al het geweld en criminaliteit kon worden opgelost met een gesprek, maar helaas zit de wereld nou eenmaal anders in elkaar.
Ja weet ik, ligt ook aan de vorm van de 'pellet' die je gebruikt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als er BB guns zijn waar je konijnen en kippen mee kan afschieten dan zijn er ook BB guns waar je mensen mee dood kunt schieten als je goed mikt.
Ooit vuisten gezien? Dan heb je het nog niet over alledaagse voorwerpen die gevaarlijk zijn zoals auto's en keukenmessen en hockeysticks.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is natuurlijk erg idealisitsch gesteld, maar vergeet dat je als je de optie tot wapengebruik onmogelijk wordt gemaakt je gedwongen wordt tot dialoog.²
Ondanks dat dysphorisch zijn heb je nog wel humorquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:50 schreef meth1745 het volgende:
lente breekt aan, warmer weer...
de ssri's beginnen te werken, winterdepressie trekt weg, van futloos naar dysphorisch...
vond al dat er iets in de lucht hing.. energie..
maar dat zijn misschien m'n pillen
Jep, ik ken het hele verhaal er niet achter maar zou om een paar gasten uit KLB gaan. Dit hebben ze ook gedaan, troll acount aangemaakt met plaatje van hem.quote:
waar woon je dan? Ze zijn ook in NL toegestaan voor iedereen dacht ik.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:55 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja weet ik, ligt ook aan de vorm van de 'pellet' die je gebruikt.
Ik ga zelf een BB gun kopendaarom vroeg ik, die zijn hier waar ik woon toegestaan
Als jij met dik 600 FPS een 6mm kogellager "BB" kan verschieten, dan mag je toch wel spreken van een vuurwapen hoorquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:53 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Een "BB" is een CAT4 luchtdrukwapen.
Is ie gelijkend op een bestaand vuurwapen dan is het CAT I en dat maakt het nog geen vuurwapen.
wtfquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:57 schreef Temlin het volgende:
[..]
Jep, ik ken het hele verhaal er niet achter maar zou om een paar gasten uit KLB gaan. Dit hebben ze ook gedaan, troll acount aangemaakt met plaatje van hem.
http://twitpic.com/4iviwk
Wauw! Wat doet die gast precies? :quote:
Triest.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:57 schreef Temlin het volgende:
[..]
Jep, ik ken het hele verhaal er niet achter maar zou om een paar gasten uit KLB gaan. Dit hebben ze ook gedaan, troll acount aangemaakt met plaatje van hem.
http://twitpic.com/4iviwk
het is wel bizar inderdaad..quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:58 schreef Starlie het volgende:
Beetje dom gedacht misschien hoor maar waarom zijn ze in de Ridderhof nog bezig met onderzoeken? De dader is immers overleden... Vind het zo sneu voor al die nabestaanden dat al de slachtoffers er nog liggen!
een metalen pin in dat andere buisje tegen de huls aanrammen waar normaal de slagpin komt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:58 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wauw! Wat doet die gast precies? :
Lijkt een gewone pijp....
Is dat de dader? Ziet er eerlijk gezegd wel als een gamer uit.quote:
Als ze over de shock heen zijn willen ze vast heel erg graag weten wat er gebeurd is en iedereen de schuld geven.. Dit heet onderzoek.quote:
Da's toevallig. Toen ik 6 of 7 jaar was liep ik met m'n zuster op de stoep. Plaatselijk krapuul reed op fiets voorbij, stopt, neemt luchtbuks, schiet in m'n zus haar arm. Precies op de hoogte van mijn ogen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zal eens een persoonlijke anekdote vertellen waarom ik tegen wapens ben:
Toen ik een jaar of 13 was liepen mijn broertje en ik door een park. Een paar vrienden van ons waren heerlijk baldadig bezig, 1 van hen had een luchtbuks bij zich. Op het moment dat mijn broertje en ik ongeveer 50 meter van hen waren verwijderd schoot 1 van de jongens mijn broertje in zijn rug.²
Ok. Goed nieuws man. Nu hopen dat de lichamen snel worden overgebracht.quote:
dat snap ik, maar dan kan ik het nog wel bizar vinden..quote:Op zondag 10 april 2011 00:01 schreef Auti het volgende:
[..]
Als ze over de shock heen zijn willen ze vast heel erg graag weten wat er gebeurd is en iedereen de schuld geven.. Dit heet onderzoek.
Foto is van 3 jaar terug, misschien scheelt datquote:Op zondag 10 april 2011 00:02 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Dat lijkt eerder op iemand van 15 dan 25
quote:Op zondag 10 april 2011 00:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is dat de dader? Ziet er eerlijk gezegd wel als een gamer uit.
Mijn verhaal lijkt steeds aannemelijker te worden.²
Lijkt me niet echt haast hebben. Die overledende is er morgen ook nog wel.quote:Op zondag 10 april 2011 00:02 schreef roos85 het volgende:
[..]
dat snap ik, maar dan kan ik het nog wel bizar vinden..
bizar is misschien niet het goede woord, maar ik weet even geen ander woord
als nabestaande wil je het liefst toch bij de overlevende zijn
Wat kortzichtig zeg!quote:Op zondag 10 april 2011 00:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is dat de dader? Ziet er eerlijk gezegd wel als een gamer uit.
Mijn verhaal lijkt steeds aannemelijker te worden.²
quote:Op zondag 10 april 2011 00:03 schreef DaneV het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Waar slaat dat nou weer op? Sinds wanneer kan je aan iemand zijn gezicht zien of hij games speelt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Ja die ouders van de dader wilden dit natuurlijk ook niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 april 2011 00:05 schreef Messina het volgende:
[..]Mjah het ergste is; volgens mij issie niet aan het trollen maar meent hij het nog serieus ook...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is BansheeBoy altijd. Just ignore.quote:Op zondag 10 april 2011 00:06 schreef DaneV het volgende:
[..]
Mjah het ergste is; volgens mij issie niet aan het trollen maar meent hij het nog serieus ook...
ook niks over gehoord, maar er gingen eerst geruchten dat hij zijn ouders had neergeschoten..quote:Op zondag 10 april 2011 00:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja die ouders van de dader wilden dit natuurlijk ook niet.
Ik heb vandaag echt zo'n 3 uur TV gekeken, maar niemand iets horen zeggen als: "Onze gedachten gaan ook naar de ouders van de dader, die helemaal niet wilden dat ze hun zoon zouden verliezen aan zo'n rare actie." of iets in die richting.
Of gaat het niet over de moeder van de schutter?
7 doden in een kwartier tijd. Je kunt het je haast niet bevatten.quote:Op zondag 10 april 2011 00:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat is BansheeBoy altijd. Just ignore.
Het is een paar topics terug wel besproken hier...quote:Op zondag 10 april 2011 00:07 schreef roos85 het volgende:
[..]
ook niks over gehoord, maar er gingen eerst geruchten dat hij zijn ouders had neergeschoten..
ja het ging over de moeder van de schutter
Wat zeggen ze?quote:Op zondag 10 april 2011 00:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Nu een gedetailleerd verslag op RTL4.²
oke, heb een paar topics gemist..quote:Op zondag 10 april 2011 00:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Het is een paar topics terug wel besproken hier...
Ook al verafschuw je zijn daden, het blijft toch je kind.
En als de ouders dit hadden gedaan, kon het kind niet meer op straat?quote:Op zondag 10 april 2011 00:08 schreef roos85 het volgende:
[..]
oke, heb een paar topics gemist..
ja, zijn ouders zullen voorlopig niet normaal over straat kunnen
Waarom niet? Het is hun schuld toch niet? Zij wilden dit niet.quote:Op zondag 10 april 2011 00:08 schreef roos85 het volgende:
[..]
oke, heb een paar topics gemist..
ja, zijn ouders zullen voorlopig niet normaal over straat kunnen
Natuurlijk niet, maar onderschat de opvoeding niet.quote:Op zondag 10 april 2011 00:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is hun schuld toch niet? Zij wilden dit niet.
omdat er toch mensen zullen zijn die hun erop aan kijken, hoe raar het ook klinkt..quote:Op zondag 10 april 2011 00:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is hun schuld toch niet? Zij wilden dit niet.
quote:Op zondag 10 april 2011 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar onderschat de opvoeding niet.²
quote:Op zondag 10 april 2011 00:05 schreef vergezocht het volgende:
Dank je wel ik denk dat ik een homemade zipgun ga bouwenMocht je je bedenken, 'k heb nog een hoop andere linksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou, ik ben niet een van die mensen in ieder geval.quote:Op zondag 10 april 2011 00:11 schreef roos85 het volgende:
[..]
omdat er toch mensen zullen zijn die hun erop aan kijken, hoe raar het ook klinkt..
het is toch hun zoon die het gedaan heeft
deze daad kan los staan van de opvoedingquote:Op zondag 10 april 2011 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar onderschat de opvoeding niet.²
Ik heb me exact aan hetzelfde geërgerd. Eerlijk is eerlijk, het is typisch Amerikaans. Maar dit kan overal gebeuren, en dat doet het dus ook.quote:Op zondag 10 april 2011 00:11 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb het vandaag tientallen keren gehoord, en ik kan er niet meer TEGEN! ''On-Nederlandse toestanden, dat dit kan in Nederland!!11.''
Moet ik, met mijn 22 jaar, nou uitleggen aan legio mensen veel ouder dan ik, dat overal waar mensen zijn, zoiets kan gebeuren? OVERAL? De wereld is een vreselijke plek, we zijn met teveel, het is te ingewikkeld geworden, te zwaar, te verwarrend.
DIT KAN OVERAL GEBEUREN.
Al staat Nederland niet hooh op de 'hel-op-aarde-'lijst.quote:Op zondag 10 april 2011 00:11 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb het vandaag tientallen keren gehoord, en ik kan er niet meer TEGEN! ''On-Nederlandse toestanden, dat dit kan in Nederland!!11.''
Moet ik, met mijn 22 jaar, nou uitleggen aan legio mensen veel ouder dan ik, dat overal waar mensen zijn, zoiets kan gebeuren? OVERAL? De wereld is een vreselijke plek, we zijn met teveel, het is te ingewikkeld geworden, te zwaar, te verwarrend.
DIT KAN OVERAL GEBEUREN.
Daar hoef je niet 22 voor te zijn. Het is meestal gewoon een eerste reactie van mensen.quote:Op zondag 10 april 2011 00:11 schreef Guanabana het volgende:
DIT KAN OVERAL GEBEUREN.
Denk dat het meer de "shock" is dat het voor het eerst in NL is gebeurd nu. In Amerika zijn dit soort dingen helaas vaker voorgekomen dus daar zou je het dan "verwachten"... denk dat dat het meer is! Maar inderdaad het blijkt nu maar dat het overal kan gebeuren...quote:Op zondag 10 april 2011 00:11 schreef Guanabana het volgende:
DIT KAN OVERAL GEBEUREN.
dat is het zeker, maar er zullen genoeg mensen rondlopen die het de ouders kwalijk nemenquote:Op zondag 10 april 2011 00:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Nou, ik ben niet een van die mensen in ieder geval.
Ik vind het voor zijn ouders ook verschrikkelijk.
Ouders spelen nou eenmaal een grote rol bij de vorming van een kind. Natuurlijk zijn er geen ouders die tegen hun kinderen zeggen: ga een random winkelcentrum binnen en neem een mitrailleur mee. Dat is van den zotte. Maar ouders moeten zich interesseren voor hun kinderen, ook als ze ouder zijn dan 18.quote:Op zondag 10 april 2011 00:14 schreef roos85 het volgende:
[..]
dat is het zeker, maar er zullen genoeg mensen rondlopen die het de ouders kwalijk nemen
kijk maar naar BansheeBoy die gelijk over de opvoeding begint
Misschien heeft hij ook wel gelijk, maar je kan het niet zomaar aannemen vind ik. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op zondag 10 april 2011 00:14 schreef roos85 het volgende:
[..]
dat is het zeker, maar er zullen genoeg mensen rondlopen die het de ouders kwalijk nemen
kijk maar naar BansheeBoy die gelijk over de opvoeding begint
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |