Misschien dat mensen steun aan elkaar kunnen hebben? Er waren natuurlijk wel redelijk wat mensen hier bij betrokken vandaag.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:30 schreef roos85 het volgende:
[..]
dat lijkt me wel lastig, zullen niet veel mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en waarmee je dit kunt delen
Ik heb op de boogschutterij nieuwe leden meegemaakt die het nog niet eens voor elkaar kregen om op 5 meter afstand een schietschijf met een diameter van een meter te raken, en dat was dan ook nog eens in een situatie van totale rust. Ik moet er niet aan denken dat dat soort mensen ineens in een situatie met veel stress de held willen gaan uithangen met hun wapen...quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:30 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ja, de slachtbank is een veel beter alternatief.
na vandaag zal hij inderdaad met meer mensen hierover kunnen pratenquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien dat mensen steun aan elkaar kunnen hebben? Er waren natuurlijk wel redelijk wat mensen hier bij betrokken vandaag.
Dat is inderdaad misschien naief, wat is het alternatief? Wapens verbieden garandeert alleen maar dat alleen criminelen aan wapens kunnen komen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoeveel mensen denk je dat er werkelijk in staat zijn onder stress de situatie te realiseren, de juiste beslissing te maken en dan ook het lef te hebben gericht op een mens te schieten met het doel die persoon uit te schakelen ? Getrainde politiemensen hebben daar al moeite mee en jij denkt dat een willekeurige burger dat zomaar doet ? Dat is pas naief.
Je hoeft niet hetzelfde te hebben meegmaakt om iemand te kunnen steunen/begrijpen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:30 schreef roos85 het volgende:
[..]
dat lijkt me wel lastig, zullen niet veel mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en waarmee je dit kunt delen
Dat dus.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af, een gevoel van veiligheid hebben omdat je een wapen binnen handbereik hebt of het daadwerkelijk veiliger zijn ?
Stel het zou mogen, dan moet je nog eens gaan bedenken (Wettelijke regels bij Byzondere Wetten) hoe je dat vorm zou moeten geven. Mag iemand na 60 schietbeurten de sleutel van de wapenkast bij zich dragen, waar zit de wapenkast etc etc. Tegen de tijd dat 1 personeelslid het wapen daadwerkelijk in zijn handen heeft en het ding schietklaar is dan is de * Tristan* alweer vele winkeldeuren verder, de winkelmedewerker zal dan moeten gaan rennen en al zoekende moeten gaan kijken waar de *Tristan* is..
Kan mij nog steeds niet voorstellen dat het dan beter zou gaan aflopen.
[..]
Neen? Wanneer zou dat geweest moeten zijn?
Criminelen EN mensen die ervoor getraind hebben om met een wapen om te gaan (politie).quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad misschien naief, wat is het alternatief? Wapens verbieden garandeert alleen maar dat alleen criminelen aan wapens kunnen komen.
Mee eens, maar een ervaringdeskundige heeft wel altijd een streepje voor. Die weet écht wat er speelt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hoeft niet hetzelfde te hebben meegmaakt om iemand te kunnen steunen/begrijpen.
Ja, het lijkt me ook niet dat je snel met een psycholoog/psychiater hierover gaat praten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:30 schreef roos85 het volgende:
[..]
om te steunen niet, maar om te begrijpen wel..quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hoeft niet hetzelfde te hebben meegmaakt om iemand te kunnen steunen/begrijpen.
Mensen die op een schietvereniging zitten moeten vaker schieten dan agenten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Criminelen EN mensen die ervoor getraind hebben om met een wapen om te gaan.
Dude kap eens met dat die irritante schrijfstijl van je.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mee eens, maar een ervaringdeskundige heeft wel altijd een streepje voor. Die weet écht wat er speelt.˛
Het alternatief is realiseren dat dit soort dingen kunnen gebeuren. De kans dat het je overkomt is bijna verwaarloosbaar klein. De kans dat je slachtoffer wordt van een vuurwapen wordt veel groter als je iedereen van een wapen voorziet. Zo staan de zaken. Je voorkomt heel misschien dat een psycho een paar slachtoffers maakt, daar tegenover staan tientallen andere slachtoffers.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad misschien naief, wat is het alternatief? Wapens verbieden garandeert alleen maar dat alleen criminelen aan wapens kunnen komen.
Ok, betekent dit dat er geen doden meer vallen? Er zijn nog alleen lichtgewonden toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:37 schreef Auti het volgende:
Lifeline 1 trauma helikopter Amsterdam gaat zojuist retour. Staat niet meer standby Alphen a/d Rijn
dat is wel een voorbarige conclusiequote:Op zaterdag 9 april 2011 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, betekent dit dat er geen doden meer vallen. Er zijn nog alleen lichtgewonden toch?
Me dunkt?˛
Mensen op een schietbaan staan niet bloot aan de druk en de stress die zo'n situatie met zich meebrengen en zijn in zo'n situatie ongetraind en dus compleet nutteloos.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen die op een schietvereniging zitten moeten vaker schieten dan agenten.
Iemand steunen kan, begrijpen is veel lastiger.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Mensen die willekeurig mensen gaan doodschieten zijn over het algemeen niet al langer (zwaar) crimineel. Dat zijn mensen die over het algemeen een onopvallend leven leiden en waar niemand echt een beeld bij heeft. Om wat voor reden dan ook komen ze soms toch aan een wapen en knapt een draadje waardoor dit soort gebeurtenissen plaatsvind.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:34 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En hebben fasoenlijke wapens, meer kennis en schieten per jaar minimaal 100 keer meerquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen die op een schietvereniging zitten moeten vaker schieten dan agenten.
Het is een rustgevend teken, ze zijn echter nog steeds bezig met het zoeken naar explosieven, maar de dreiging is nu wel stukken lager. Men kan naar bedquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, betekent dit dat er geen doden meer vallen. Er zijn nog alleen lichtgewonden toch?
Me dunkt?˛
Kan, maar je kunt volkomen andere gevoelens hebben over exact dezelfde situatie en elkaar dus daardoor toch totaal niet begrijpenquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mee eens, maar een ervaringdeskundige heeft wel altijd een streepje voor. Die weet écht wat er speelt.˛
quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ze zeggen dat deze jongen al een bekende van de politie is dan is het vreemd dat hij een wapenvergunning heeft. Zelfs in Amerika mogen boeven geen vuurwapens hebben.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:39 schreef -0- het volgende:
[..]
Mensen die willekeurig mensen gaan doodschieten zijn over het algemeen niet al langer (zwaar) crimineel. Dat zijn mensen die over het algemeen een onopvallend leven leiden en waar niemand echt een beeld bij heeft. Om wat voor reden dan ook komen ze soms toch aan een wapen en knapt een draadje waardoor dit soort gebeurtenissen plaatsvind.
Wanneer wapens vrij verkrijgbaar zijn zullen er vaker dit soort incidenten plaatsvinden omdat er genoeg zijn waarbij het draadje knapt zonder dat ze toegang hebben tot wapens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |