sarcasme ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:22 schreef revolutionarymen het volgende:
Als de minister president het zegt dan moet er wel een bron van waarheid in zitten
We zijn hoe dan ook afhankelijk van onze bondgenoten, daar doen wat extra tanks of 6000 man personeel niets aan af. Dat de wereld in elkaar stort als er geen alternatief wordt gevonden voor olie, dat ben ik met je eens. Maar dan kun je beter geld besteden aan de zoektocht naar alternatieven, dan aan een grote krijgsmacht.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:24 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Waar zeg ik veroveren??!
Weet je ik heb er geen eens zin om op in te gaan, jij denkt echt dat de wereld waar de meest wrede diersoort de baas is, steeds minder oorlogen krijgt?
Alle landen om Europa heen, hebben de afgelopen paar jaar (en toekomstige jaren) mega militaire deals afgesloten, records! Denk jij dat dat zomaar is?
De grondstoffen raken op, er is geen alternatief wat het op kan vangen (ook niet over 20-40 jaar zolang kernenergie negatief in het nieuws komt) en ieder (opkomende) wereldmacht buiten Europa heeft records van miliataire versterkingen verkondigt.
Moet je wel nog bondgenoten hebben.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We zijn hoe dan ook afhankelijk van onze bondgenoten, daar doen wat extra tanks of 6000 man personeel niets aan af.
Daar draait defensie toch om?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:29 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Alsof er met een VMBO IQ gehandeld is.
Heh? Hij zegt dat er nu vliegtuigen voor reserveonderdelen gebruikt worden en dat dat onwenselijk is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:29 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
ik vind het wel schandelijk dat hij doet alsof Defensie doodleuk kiest om vliegtuigen de kopen en aan de grond te houden puur voor de reserve onderdelen..Alsof er met een VMBO IQ gehandeld is met miljoenen aan geld.
Maar niet ff opnoemen dat dit komt omdat er jaarlijks gekort word op bezuinigen en het niet mogelijk is door te weinig geld om alles in de lucht te houden.
Nee, hij had het inderdaad ook over raketverdediging. Daar wil hij goed in zijn. Maar nu wel de helft wegbezuinigen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:28 schreef Leopaard het volgende:
Ik heb hem alleen maar horen praten over cyberoorlog en radarsystemen.
Een doorverwijzing naar zijn posts zou ironisch zijn, maar ik doe het toch maar.quote:
Welnu, wanneer er door bezuinigingen geld vrij komt dan kan je dat weer her-investeren.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, hij had het inderdaad ook over raketverdediging. Daar wil hij goed in zijn. Maar nu wel de helft wegbezuinigen.
Juist, en onze bondgenoten staan te springen om ons te helpen als wij niet meer in staat zijn om zelf een volwaardig lid te kunnen zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We zijn hoe dan ook afhankelijk van onze bondgenoten, daar doen wat extra tanks of 6000 man personeel niets aan af. Dat de wereld in elkaar stort als er geen alternatief wordt gevonden voor olie, dat ben ik met je eens. Maar dan kun je beter geld besteden aan de zoektocht naar alternatieven, dan aan een grote krijgsmacht.
Jij denkt dat het westen ons nu massaal de rug toekeert?quote:
Denk dat onze bondgenoten weinig keus hebben, dat zijn immers afspraken die zijn gedaan in NAVO-verband. Daarnaast lijkt het mij vrij stuk dat een van onze potentiele vijanden (China, Iran) specifiek Nederland aanvalt en onze buurlanden met rust laat.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:32 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist, en onze bondgenoten staan te springen om ons te helpen als wij niet meer in staat zijn om zelf een volwaardig lid te kunnen zijn.
Als jij dat ook eens doet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnu, wanneer er door bezuinigingen geld vrij komt dan kan je dat weer her-investeren.
Dat is alles wat hij zegt, het reorganiseren van defensie is gewoon de hoofdzaak. Wel een beetje tussen de regels doorlezen hè.
Het is een gradueel proces. Als wij de NAVO niets te bieden hebben, op basis waarvan kunnen wij dan onvoorwaardelijke steun verwachten?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat het westen ons nu massaal de rug toekeert?
Dominoeffect.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat het westen ons nu massaal de rug toekeert?
Wij zijn toch omringd met NAVO landen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is een gradueel proces. Als wij de NAVO niets te bieden hebben, op basis waarvan kunnen wij dan onvoorwaardelijke steun verwachten?
Wellicht was ik wat prematuur, ik zal Gadaffi maar als randfiguur bestempelen en verdere uitingen die dergelijke stigmatisering onderstrepen dan ook voor waar aanzien en het naast me neer leggen.quote:
Denk aan handelsbelangen, schepen, of bijvoorbeeld rijksdelen in de West.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat onze bondgenoten weinig keus hebben, dat zijn immers afspraken die zijn gedaan in NAVO-verband. Daarnaast lijkt het mij vrij stuk dat een van onze potentiele vijanden (China, Iran) specifiek Nederland aanvalt en onze buurlanden met rust laat.
Dat zal allemaal wel meevallen, dunkt mij. Mochten wij (in het allerergste geval) worden binnengevallen door een vijandige natie, dan gaan onze bondgenoten over tot actie. Er is geen enkele reden te geloven dat zij dat niet doen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is een gradueel proces. Als wij de NAVO niets te bieden hebben, op basis waarvan kunnen wij dan onvoorwaardelijke steun verwachten?
Afspraak was ook om 2% BNP te besteden aan defensie. Waarom kan de ene regel niet gebroken worden als door een andere gebroken regel de capaciteit er niet meer voor is?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat onze bondgenoten weinig keus hebben, dat zijn immers afspraken die zijn gedaan in NAVO-verband. Daarnaast lijkt het mij vrij stuk dat een van onze potentiele vijanden (China, Iran) specifiek Nederland aanvalt en onze buurlanden met rust laat.
Zie mijn andere reactie. En dat is natuurlijk een wel erg laffe houding hè. Laat de anderen de boel maar opknappen, wij zitten goed hier.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wij zijn toch omringd met NAVO landen?
Dit doen we al 200 jaar zo....vertrouwen op anderen en het vuile werk laten opknappenquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel meevallen, dunkt mij. Mochten wij (in het allerergste geval) worden binnengevallen door een vijandige natie, dan gaan onze bondgenoten over tot actie. Er is geen enkele reden te geloven dat zij dat niet doen.
Wat is er laf aan? Ik kijk gewoon rationeel naar de kans dat we aangevallen worden, die is 0.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zie mijn andere reactie. En dat is natuurlijk een wel erg laffe houding hè. Laat de anderen de boel maar opknappen, wij zitten goed hier.
Nood breekt wet. Er moet nou eenmaal worden bezuinigd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Afspraak was ook om 2% BNP te besteden aan defensie. Waarom kan de ene regel niet gebroken worden als door een andere gebroken regel de capaciteit er niet meer voor is?
Ja, en? Tot dusver werkt die strategie uitstekend.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:38 schreef Leopaard het volgende:
[..]
Dit doen we al 200 jaar zo....vertrouwen op anderen en het vuile werk laten opknappen
Alsof ik iemand uit 1940 hoor praten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:39 schreef eriksd het volgende:
Ik kijk gewoon rationeel naar de kans dat we aangevallen worden, die is 0.
Jij stelt voor dat Nederland de HBO'er wordt die in zijn projectgroep meelift op de intelligentie en inzet van zijn medescholieren en onderwijl zelf geen flikker uitvoert.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is er laf aan? Ik kijk gewoon rationeel naar de kans dat we aangevallen worden, die is 0.
Ohja, de Duitsers staan al klaar. Excuus.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Alsof ik iemand uit 1940 hoor praten.
We hebben toch een leger? We gaan toch naar het buitenland? We betalen toch meer dan genoeg?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jij stelt voor dat Nederland de HBO'er wordt die in zijn projectgroep meelift op de intelligentie en inzet van zijn medescholieren en onderwijl zelf geen flikker uitvoert.
Jaja, want een vergelijking met 1940 is prima gerechtvaardigd. Je beseft dat het internationale speelveld er compleet anders uitziet dan toen. Het is goed dat wij ons als land aanpassen aan e nieuwe situatie.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Alsof ik iemand uit 1940 hoor praten.
behoorlijk laffe instelling en ik kan me indenken dat onze bondgenoten dit ook niet tot het einde der tijden blijven pikkenquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Tot dusver werkt die strategie uitstekend.
goed.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wellicht was ik wat prematuur, ik zal Gadaffi maar als randfiguur bestempelen en verdere uitingen die dergelijke stigmatisering onderstrepen dan ook voor waar aanzien en het naast me neer leggen.
Mon excuse.
Dat weet ik wel zeker. Tenzij de maatschappij in zn geheel in elkaar stort en alle landen weer zelfstandig gaan opereren. Dan kunnen we inderdaad fluiten naar die steun. Maar goed, dan zijn wij ook uitgespeeld op internationaal niveau. No way dat we als lullig landje ooit een vuist kunnen maken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:43 schreef Leopaard het volgende:
[..]
behoorlijk laffe instelling en ik kan me indenken dat onze bondgenoten dit ook niet tot het einde der tijden blijven pikken
Men mag de antillen hebben hoor, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:45 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
goed.
Verder hebben wij als Nederland ook nog wat belangen in Zuid-Amerika en het Caraïbische gebied te beschermen he, helemaal nu Venezuela als meerdere malen gesuggereerd heeft onze gebieden daar te willen.
Verder zoals al vaker is gezegd, Amerika word het ook wel een keer zat, of kan het ook een keer te druk hebben, waardoor wij niet geholpen kunnen worden door andere landen. En die kans is helemaal groter als je besluit niet meer op topniveau (immers die landen die je dan nodig hebt zijn ook topniveau) mee te (willen) draaien.
Dus nogmaals. Een dominoeffect.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nood breekt wet. Er moet nou eenmaal worden bezuinigd.
Ik denk dat ik een stuk beter op de hoogte ben van hoe de internationale gemeenschap eruit ziet dan de meeste mensen. En daar gaat de zon ook voor niets op. Iedereen is aan het bezuinigen, iedereen heeft het zwaar en zeker dan worden meelifters niet getolereerd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
Jaja, want een vergelijking met 1940 is prima gerechtvaardigd. Je beseft dat het internationale speelveld er compleet anders uitziet dan toen. Het is goed dat wij ons als land aanpassen aan e nieuwe situatie.
Och, Chavez heeft een leger van niks, dat slaat geen deuk in een pakje boter.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:45 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
goed.
Verder hebben wij als Nederland ook nog wat belangen in Zuid-Amerika en het Caraïbische gebied te beschermen he, helemaal nu Venezuela als meerdere malen gesuggereerd heeft onze gebieden daar te willen.
Verder zoals al vaker is gezegd, Amerika word het ook wel een keer zat, of kan het ook een keer te druk hebben, waardoor wij niet geholpen kunnen worden door andere landen. En die kans is helemaal groter als je besluit niet meer op topniveau (immers die landen die je dan nodig hebt zijn ook topniveau) mee te (willen) draaien.
in totaal 6 miljoen militairen incl reservistenquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och, Chavez heeft een leger van niks, dat slaat geen deuk in een pakje boter.
Weet niet of je het weet, maar de krijgsmacht wordt niet opgedoekt. Zij wordt slechts ingekrimpt. Gevolg is dat we minder missies uit kunnen voeren, maar dat betekent niet dat we geheel aan de zijlijn blijven staan in alle gevallen. Beetje realiteitszin graag.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dus nogmaals. Een domonieffect.
Nederland besluit de 2% regel aan zijn laars te lappen en halveerd het aandeel. Maar Nederland is niet de enige met een economische crisis. Als wij het doen, geven we een vrijbrief aan andere landen om hetzelfde te doen.
Vervolgens hebben we nu al niet meer de capaciteit om een leidende rol te spelen zoals wij in Afghanistan hebben gedaan. Met als gevolg dat we dus een bescheidenere rol gaan spelen. In de hoop dat andere landen het gat op vullen.
Andere kleine landen met een beperkter budget dan Nederland die nog wel aan de 2% zullen zich wel 3x bedenken voor ze dat gaan doen, want waarom zij wel en Nederland niet? Met als gevolg dat alleen de grote naties een leidende rol kunnen spelen, maar ook zij hebben er niet de capaciteit voor om meerdere leidende rollen op zich te nemen.
Met als gevolg dat bij een volgende crisissituatie, "opbouw"/"vecht"-missie, hulpverleningsactie de landen elkaar alleen nog maar aan zullen staren met het kostenplaatje in het achterhoofd.
En dus de internationale veiligheid en hulpverlening in één grote chaos veranderd omdat eerst niemand wilt, en daarna niemand meer kan.
Als er dan niet meer ingegrepen kan worden, geef je groen licht om verdere onderdelen af te stoten totdat de nederlandse krijgsmacht een schim is van zichzelf, puur omdat "het toch niet gebruikt wordt".
Geniaal.
Wat willen die doen dan, zwemmen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:50 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
in totaal 6 miljoen militairen incl reservisten
Het is en-en.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:50 schreef Lotusss het volgende:
TT aangepast. En bah. Bezuinig godverdomme dan op ontwikkelingssamenwerking
kan makkelijkquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat willen die doen dan, zwemmen?
Daarom is Rutte een held.quote:
Doen we ook.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:50 schreef Lotusss het volgende:
TT aangepast. En bah. Bezuinig godverdomme dan op ontwikkelingssamenwerking
Ik zie 6 miljoen Venuzolanen al de zee over zwemmen inderdaad.quote:
quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dus nogmaals. Een dominoeffect.
Nederland besluit de 2% regel aan zijn laars te lappen en halveerd het aandeel. Maar Nederland is niet de enige met een economische crisis. Als wij het doen, geven we een vrijbrief aan andere landen om hetzelfde te doen.
Vervolgens hebben we nu al niet meer de capaciteit om een leidende rol te spelen zoals wij in Afghanistan hebben gedaan. Met als gevolg dat we dus een bescheidenere rol gaan spelen. In de hoop dat andere landen het gat op vullen.
Andere kleine landen met een beperkter budget dan Nederland die nog wel aan de 2% zullen zich wel 3x bedenken voor ze dat gaan doen, want waarom zij wel en Nederland niet? Met als gevolg dat alleen de grote naties een leidende rol kunnen spelen, maar ook zij hebben er niet de capaciteit voor om meerdere leidende rollen op zich te nemen.
Met als gevolg dat bij een volgende crisissituatie, "opbouw"/"vecht"-missie, hulpverleningsactie de landen elkaar alleen nog maar aan zullen staren met het kostenplaatje in het achterhoofd.
En dus de internationale veiligheid en hulpverlening in één grote chaos veranderd omdat eerst niemand wilt, en daarna niemand meer kan.
Als er dan niet meer ingegrepen kan worden, geef je groen licht om verdere onderdelen af te stoten totdat de nederlandse krijgsmacht een schim is van zichzelf, puur omdat "het toch niet gebruikt wordt".
Geniaal.
MEER dan nu.quote:
nee idd want 6 miljoen hebben ze niet nodig, en zoiezo ooit gehoord van schepen? zelfde als de witt en rotterdamquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zie 6 miljoen Venuzolanen al de zee over zwemmen inderdaad.
Gaan ze ook doen.quote:
En die kunnen onze onderzeeërs (die als de beteren der wereld gezien worden) niet torpederen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:53 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
nee idd want 6 miljoen hebben ze niet nodig, en zoiezo ooit gehoord van schepen? zelfde als de witt en rotterdam
Waarom? Zodat we onze overbodige tanks kunnen behouden?quote:
Eens, hij mag wel eens tot de kern komen.quote:
RAKETTEN KOOS!quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Zodat we onze overbodige tanks kunnen behouden?
Die staan gewoon mooier bij de grens. Zeg nou zelf.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Om bijvoorbeeld NIET 12.300 mensen te dumpen.... ????quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want die moeten per se in deze verkapte WW blijven hangen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:55 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Om bijvoorbeeld NIET 12.300 mensen te dumpen.... ????
Als je wil dat ze met WW thuis gaan zitten en uitkering gaan trekken, prima. Om het maar op jouw voorbeeld te houden: nu doen ze tenminste nog iets nuttigs.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Want die moeten per se in deze verkapte WW blijven hangen?
En we zijn bij lange na niet het enige land dat het doet. Die regel dateert volgens mij uit de koude oorlog.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nood breekt wet. Er moet nou eenmaal worden bezuinigd.
Uiteraard. Bedrijfsleven is but, overheid is the shit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Want die moeten per se in deze verkapte WW blijven hangen?
Het is inderdaad fraaier dan Oost-Nederland onder water zetten in het geval van een invasie.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die staan gewoon mooier bij de grens. Zeg nou zelf.
Wat dan?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:57 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als je wil dat ze met WW thuis gaan zitten en uitkering gaan trekken, prima. Om het maar op jouw voorbeeld te houden: nu doen ze tenminste nog iets nuttigs.
Ja, zeer sneu. Maar leef je ook mee met al die ambtenaren in gemeentehuizen en op ministeries die hun baan zien verdwijnen als gevolg van de bezuinigingen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:55 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Om bijvoorbeeld NIET 12.300 mensen te dumpen.... ????
Ook veel goedkoper.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is inderdaad fraaier dan Oost-Nederland onder water zetten in het geval van een invasie.
*zucht*. Linkse rakker.quote:
Koos, zie je ditquote:
Die kunnen allemaal ondernemingen beginnen. B.v. import/export.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, zeer sneu. Maar leef je ook mee met al die ambtenaren in gemeentehuizen en op ministeries die hun baan zien verdwijnen als gevolg van de bezuinigingen?
Venezuela heeft ook subs misschien niet high tech maar ook muis stil plus de vloot van Venezuela kan met gemak die 26 km over bruggen naar Aruba en die amper nog 70 km naar curaçao. in scenario is het bekent/feit dat ze sowieso Aruba en curaçao en Bonaire kunnen annexeren. gaan naar clingendael instituut en ze zullen het zelfde zeggen wat ik zegquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En die kunnen onze onderzeeërs (die als de beteren der wereld gezien worden) niet torpederen?
En niet te vergeten effectiever. Toch ben ik nog niet overtuigd.quote:
Realiteitszin?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet of je het weet, maar de krijgsmacht wordt niet opgedoekt. Zij wordt slechts ingekrimpt. Gevolg is dat we minder missies uit kunnen voeren, maar dat betekent niet dat we geheel aan de zijlijn blijven staan in alle gevallen. Beetje realiteitszin graag.
Maar dat wist iedereen toch al van je?quote:
2 miljard structureel bezuinigen op een budget dat kleiner is dan dat van Defensie is toch al heel flink hoor.quote:
Ik werd 3 weken geleden nog beticht van het zijn van een internet-spindoctor van de VVDquote:Op vrijdag 8 april 2011 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat wist iedereen toch al van je?
Mensen die van de sinasappelkratjes lopen te roepen hoe socialisme ee pre is terwijl ze niet begrijpen dat er eerst op republikeinse wijze geld ervoor verdient moet worden, hoeven we niet te overtuigen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En niet te vergeten effectiever. Toch ben ik nog niet overtuigd.
Op heldere dagen zag je de kust van Venezuela liggen vanuit Aruba.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:59 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Venezuela heeft ook subs misschien niet high tech maar ook muis stil plus de vloot van Venezuela kan met gemak die 26 km over bruggen naar Aruba
Mja, maar je bezuinigt op eigen volk terwijl andere landen dus geld krijgen van ons wat Nederland eigenlijk zelf nodig heeft in/na deze economische crisis.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
2 miljard structureel bezuinigen op een budget dat kleiner is dan dat van Defensie is toch al heel flink hoor.
Van die 12.300 bestaat een groot deel alleen op papier (niet ingevulde vacatures), vertrekt een groot deel via natuurlijk verloop en krijgt een groot deel via een sociaal plan vrij snel nieuw werk. Op de WW heeft dit dus maar een minimaal effect.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:57 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als je wil dat ze met WW thuis gaan zitten en uitkering gaan trekken, prima. Om het maar op jouw voorbeeld te houden: nu doen ze tenminste nog iets nuttigs.
Vroeg mij al die tijd sowieso al af wat we te zoeken hadden in Afghanistan. Bovendien, waarom moeten wij weer het braafste jongetje van de klas uithangen. Je zegt het zelf: veel landen weigerden een substantiele bijdrage te leveren. Dat terwijl wij een leidende rol hebben vervuld. Nu worden wij gedwongen te bezuinigen. Ik neem aan dat onze bondgenoten daar wel enig begrip voor op kunnen brengen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Realiteitszin?
De ouderwetse Nederlandse grote bek vanaf de zijlijn?
Man, over de afgelopen twintig jaar is er consequent bezuinigd en bezuinigd en bezuinigd. Denk je nu echt dat dit de laatste bezuiniging is en dat er na de crisis weer geld in wordt gepompd? Laat me niet lachen.
Wij zullen geen leidende rol meer kun spelen zoals in Zuid-Afghanistan.
En vind je het gek dat Nederland geen opvolger kon vinden voor die leidende rol na ons vertrek? Nee, omdat wij niet het enige land zijn met bezuinigingen. En de grote landen hadden al genoeg verantwoordelijkheid in Afghanistan.
Geen enkel klein land kon/wou de rol op zich nemen. En uiteindelijk nam Amerika het maar weer over.
Als wij de internationale gemeenschap op die manier de middelvinger geven als er weer een keer beroep op ons wordt gedaan, hoe groot schat je dan de kans in dat grotere landen keer op keer wél de verantwoordelijkheid wil nemen zonder dat daar kamervragen worden gesteld en de bevolking gaat morren.
Met als gevolg dat uiteindelijk niemand meer wat wil doen omdat niemand meer op elkaar kan bouwen. En is dat niet wat een bondgenootschap inhoudt?
Dat laatste heb ik nooit beweerd en ik snap niet waar je dat kulargument vandaan haalt, laat staan dat ik dat zou insinueren!!!quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van die 12.300 bestaat een groot deel alleen op papier (niet ingevulde vacatures), vertrekt een groot deel via natuurlijk verloop en krijgt een groot deel via een sociaal plan vrij snel nieuw werk. Op de WW heeft dit dus maar een minimaal effect.
of wou je beweren dat er bij defensie enkel maar kneuzen werken die geen ander werk kunnen?
Respect dat je een compleet ander onderwerp aansnijdt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mensen die van de sinasappelkratjes lopen te roepen hoe socialisme ee pre is terwijl ze niet begrijpen dat er eerst op republikeinse wijze geld ervoor verdient moet worden, hoeven we niet te overtuigen.
Daarvoor komt terug: braafste jongetje van de klas wat betreft knuffel mentaliteit allochtonen/immigranten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vroeg mij al die tijd sowieso al af wat we te zoeken hadden in Afghanistan. Bovendien, waarom moeten wij weer het braafste jongetje van de klas uithangen.
Ik heb lange tijd ook gedacht dat jij een VVD-bot bent.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik werd 3 weken geleden nog beticht van het zijn van een internet-spindoctor van de VVD
Je bezuinigt op dure werkverschaffing (want dat is het toch als ik je goed begrijp?). Lijkt me niet meer dan terecht als op andere departementen ook heel flink gesneden moet worden. Gezien de crisis en de totale bezuinigingen van de overheid valt het zelfs relatief mee.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:02 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mja, maar je bezuinigt op eigen volk terwijl andere landen dus geld krijgen van ons wat Nederland eigenlijk zelf nodig heeft in/na deze economische crisis.
Oke. We hebben toch en rechts kabinet, dus wat zeur je nou? Dat moet allemaal toch veranderen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daarvoor komt terug: braafste jongetje van de klas wat betreft knuffel mentaliteit allochtonen/immigranten.
Wat voor probleem is er dan wanneer deze mensen een nieuwe baan moeten zoeken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:03 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik nooit beweerd en ik snap niet waar je dat kulargument vandaan haalt, laat staan dat ik dat zou insinueren!!!
Gebeurd ook. Wees maar niet bang.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke. We hebben toch en rechts kabinet, dus wat zeur je nou? Dat moet allemaal toch veranderen?
Het onderwerp was dat (overbodige) militairen op dit moment nutteloos werk zouden doen. Daar ben ik het niet mee eens. Dat jij ervan maakt dat ik zou insinueren dat het kneuzen zijn, is your bad.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat voor probleem is er dan wanneer deze mensen een nieuwe baan moeten zoeken?
Je goed recht, maar dat staat volledig los van deze discussie.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vroeg mij al die tijd sowieso al af wat we te zoeken hadden in Afghanistan.
Tuurlijk kunnen ze er begrip voor opbrengen, maar je brengt het nu alsof Nederland de enige is die het economisch wat minder heeft en nu eventjes op de reservebank wil gaan zitten in de hoop dat er nog een fitte teamgenoot is die het gat wel eventjes opvult wat wij achterlaten.quote:Bovendien, waarom moeten wij weer het braafste jongetje van de klas uithangen. Je zegt het zelf: veel landen weigerden een substantiele bijdrage te leveren. Dat terwijl wij een leidende rol hebben vervuld. Nu worden wij gedwongen te bezuinigen. Ik neem aan dat onze bondgenoten daar wel enig begrip voor op kunnen brengen.
Is er geen mogelijkheid tot overplaatsing dan?quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:12 schreef Cobra4 het volgende:
Eindhoven gaat een burgerveld worden. Endex C4 bij Defensie dus.
ook als het combi word met DEF?quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:12 schreef Cobra4 het volgende:
Voortaan vertrek vanaf schiphol?quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:12 schreef Cobra4 het volgende:
Het enige kleine voordeel wat ik me erbij kan bedenken is dat de militairen die op uitzending gaan of terugkomen wat meer onder het publiek zijn = goede PR voor krijgsmacht...quote:
Het is nu al een burger/Def combi.quote:
ah, okequote:
Zou typisch Nederlands zijn als hie militairen op schiphol worden opgewacht met spandoeken, die tegen oorlogen zijn,schande spreken en uitgejouwd worden..quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:14 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Het enige kleine voordeel wat ik me erbij kan bedenken is dat de militairen die op uitzending gaan of terugkomen wat meer onder het publiek zijn = goede PR voor krijgsmacht...
Maar dat is dan ook het ene kleine lichtpuntje in een zee van zwart
Da's ook wel weer waar ja.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:16 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Zou typisch Nederlands zijn als hie militairen op schiphol worden opgewacht met spandoeken, die tegen oorlogen zijn,schande spreken en uitgejouwd worden..
Dat wil ik wel zien.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:16 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Zou typisch Nederlands zijn als hie militairen op schiphol worden opgewacht met spandoeken, die tegen oorlogen zijn,schande spreken en uitgejouwd worden..
idd dat wou ik ook net zeggen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:29 schreef Northside het volgende:
Hij weet het mooi te brengen, die Hillen...
Ik ben benieuwd hoe we dat straks gaan aanpakken als de TL'ers van jullie onder ons gaan vallen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:31 schreef Rave_NL het volgende:
Hillen lult niet vaak met mariniers zeker..
Wij ontspringen de dans sowieso zwaar.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe we dat straks gaan aanpakken als de TL'ers van jullie onder ons gaan vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:De trap wordt van boven schoon geveegd; in de bestuursstaven komt een op drie functies te
vervallen, in de totale defensieorganisatie ruim een op zes. Ongeveer 12.000 functies komen te
vervallen. Duizenden medewerkers zullen de organisatie gedwongen moeten verlaten.
Huy hai, goed gezegdquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:39 schreef -AnneX- het volgende:
Wat is het nederlands kabinet een stel k*****r mongolen zeg...
30% staff gaan bezuinigen, maar ondertussen wel een nieuwe JSF aanschaffen (die nog in TESTFASE is en je dus geen FUCK aan hebt) en 4 nieuwe onbemande vliegtuigen die in NL niet eens mogen vliegen ()
jezus haal je hoofd eens uit je hol en kap eens met dit gezanik
Mja, moest echt ff m'n gal spuien ben dit geouwehoer zo enorm zat... onnodig geld uitgeven wat ook gebruikt kan worden voor andere doeleindenquote:
Zekerquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:43 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
Mja, moest echt ff m'n gal spuien ben dit geouwehoer zo enorm zat... onnodig geld uitgeven wat ook gebruikt kan worden voor andere doeleinden
Daar besparen ze ongeveer 2 miljard op, op een totaal budget dat een stuk lager is. Leuk, retoriek, maar zorg wel dat je beweringen kloppenquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:45 schreef FadetoGreen het volgende:
[..]
Zeker![]()
Ontwikkelingshulp kunnen ze veel meer op besparen dan defensie, en daar besparen ze niets op...
Wie gaan we daar (Midden Oosten) dan op zijn bek slaan ? Toch niet de kon. familie van Saudi Arabie ? Of die dictators van Yemen, Oman en wat daar verder op de zeebocht ligt ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:12 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
- - - -
We hebben een sterke defensie nodig om onze belangen in het buitenland te beschermen, ooit van grondstoffen gehoord? Midden oosten, waar 70% van de olie en gas zit wist je dat daar een mega, Westerse leger zit? Om al dat onder controle te houden dat de Westerse economieen waaronder de Nederlandse zou een goeie economie kan blijven (Shell werelds grootste bedrijf in olie) , denk je dat Nederland ook gewoon zoveel olie ontvangt uit dat gebied als wij geen troepen leveren om de veiligheid daar te verbeteren? ook voor landen als Qatar e.d
Inderdaad, minder naar defensie, omlaag met die VPBquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:43 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
Mja, moest echt ff m'n gal spuien ben dit geouwehoer zo enorm zat... onnodig geld uitgeven wat ook gebruikt kan worden voor andere doeleinden
Dear o dear. Ik weet niet of je het wel weet, maar wij staan als klein kikkerlandje 6de (!!!!!!!!!!) in de wereld wat ontwikkelingshulp betreft (procent wat daaraan uitgegeven wordt) aka, daar kun je veel meer weghalen, zorg zelf maar dat je beweringen kloppen ';)'quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar besparen ze ongeveer 2 miljard op, op een totaal budget dat een stuk lager is. Leuk, retoriek, maar zorg wel dat je beweringen kloppen
Waar ontkent hij dat we hoog op de ladder staan dan?quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:50 schreef FadetoGreen het volgende:
[..]
Dear o dear. Ik weet niet of je het wel weet, maar wij staan als klein kikkerlandje 6de (!!!!!!!!!!) in de wereld wat ontwikkelingshulp betreft (procent wat daaraan uitgegeven wordt) aka, daar kun je veel meer weghalen, zorg zelf maar dat je beweringen kloppen ';)'
Hij ontkent het niet, hij zegt (indirect) alleen alsof er zo weinig geld naar ontwikkelingshulp gaat. Dat probeer ik dan ook weer duidelijk te maken, maar ja, voor sommigen zijn dat soort dingen nou eenmaal moeilijk bij te houden...quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar ontkent hij dat we hoog op de ladder staan dan?
Dat doet hij ook nergens, hij zegt dat verhoudingsgewijs daar harder bezuinigd wordt, precies zoals jullie willen. Beetje zuiver redeneren hé.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:55 schreef FadetoGreen het volgende:
[..]
Hij ontkent het niet, hij doet alleen alsof er zo weinig geld naar ontwikkelingshulp gaat. Dat probeer ik dan ook weer duidelijk te maken, maar ja, voor sommigen zijn dat soort dingen nou eenmaal moeilijk bij te houden...
Ho, hee, sorry ik hoor niet bij 'jullie'. Bovendien moest er eigenlijk indirect bij staan, maar dat ben ik vergeten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat doet hij ook nergens, hij zegt dat verhoudingsgewijs daar harder bezuinigd wordt, precies zoals jullie willen. Beetje zuiver redeneren hé.
Je bedoelt jezelf als organisatie NOG verder opvreten, wat al 20 jaar lang non-stop gebeurt! Alles wat Defensie heeft kunnen investeren komt niet uit dat kleine Kutbudget wat maar achteruit blijft hollen, maar uit de opbrengst van verkopen van materiaal wat van de een op de andere dag zonder politiek-militaire analyse van niveau het label "overtollig" of "Koude Oorlog" opgeplakt krijgt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnu, wanneer er door bezuinigingen geld vrij komt dan kan je dat weer her-investeren.
Dat is alles wat hij zegt, het reorganiseren van defensie is gewoon de hoofdzaak. Wel een beetje tussen de regels doorlezen hè.
Dat hoor ik telkens als laatste argument langskomen maar wat is nou eigenlijk de kracht van dit argument?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:24 schreef Tip_of_the_Spear het volgende:
[..]
Je bedoelt jezelf als organisatie NOG verder opvreten, wat al 20 jaar lang non-stop gebeurt! Alles wat Defensie heeft kunnen investeren komt niet uit dat kleine Kutbudget wat maar achteruit blijft hollen, maar uit de opbrengst van verkopen van materiaal wat van de een op de andere dag zonder politiek-militaire analyse van niveau het label "overtollig" of "Koude Oorlog" opgeplakt krijgt.
Maar op een gegeven moment heb je bijna niets meer om te verkopen en dat punt zijn we onderhand wel aan het naderen, maar slaap vooral lekker door hoor mensen...
Wat is de kracht van alle onzin argumenten die jij hier maar keer op keer blijft herhalen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat hoor ik telkens als laatste argument langskomen maar wat is nou eigenlijk de kracht van dit argument?
wij staan garant voor de vrijheid die jij benut om te kiezen welke politiek je wilt volgen, dat je kunt zeggen wat je wil en in een vrij systeem leven, waar je kunt kiezen wat je wilt, en verlaten wanneer je wilt. Er is om die vrijheid gestreden..altijd. De vijand verandert, maar de dreiging van het einde van die vrijheid blijft, enkel in andere gezichten..quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat hoor ik telkens als laatste argument langskomen maar wat is nou eigenlijk de kracht van dit argument?
Dat het leger geld kost bedoel je? En dat dat elke keer gerechtvaardigd wordt met "ja maar ooit hebben we het nodig". Circelredenatie.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:29 schreef Royyy het volgende:
[..]
Wat is de kracht van alle onzin argumenten die jij hier maar keer op keer blijft herhalen?
En die dreiging an sich is voldoende om vooral niet te mogen bezuinigen? En hoe speelt het leger in op de terroristische dreiging binnen NL?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wij staan garant voor de vrijheid die jij benut om te kiezen welke politiek je wilt volgen, dat je kunt zeggen wat je wil en in een vrij systeem leven, waar je kunt kiezen wat je wilt, en verlaten wanneer je wilt. Er is om die vrijheid gestreden..altijd. De vijand verandert, maar de dreiging van het einde van die vrijheid blijft, enkel in andere gezichten..
regeerd worden door angst bijvoorbeeld van een terroristische groepering of vijand is wat we voorkomen door aanwezigheid. Die dreiging kan op allerlei vormen en vooral op elk moment komen en gaan.. omdat wij ook niet weten wanneer dat is.. moeten wij altijd paraat zijn...
dus 24/7 .,, dus wanneer de gemiddelde burger al naar bed gaat en zich zorgen maakt om hoelang hij morgen in de file zal staan, maar de militair altijd oproepbaar is, en juist naar de dreiging handelt, wat ook van hem/haar wordt verwacht, en de burger wordt geevacueerd om er juist uit te geraken.
daarom, slaap lekker...wij blijven wel wakker
Ja, ook lekker vergelijken! OSW kreeg jarenlang 0,7% van het BNP. Daarmee waren we in de top-3 van de wereld meen ik. Het vorige kabinet vond dat niet genoeg en VERHOOGDE dat naar 0,8% van het BNP en daarbij nog een eenmalige EXTRA bonus van Eur 100,-- miljoen. Dit alles terwijl Defensie in diezelfde periode van 2,8% van het BNP naar 1,35% is gemarteld en naar ongeveer ik schat 1,0% zal afzakken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat doet hij ook nergens, hij zegt dat verhoudingsgewijs daar harder bezuinigd wordt, precies zoals jullie willen. Beetje zuiver redeneren hé.
Nounouquote:Op vrijdag 8 april 2011 19:33 schreef Sloggi het volgende:
Ook deze eeuw zal er oorlog in Europa zijn. Hopelijk kun je zwemmen Erik, want ook jij zal de zee in worden gedreven.
Ok. Negeer je het toch. Ga je nu inhoudelijk in op de rest van de posting?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is waar, jammer genoeg. Kun jij me een periode van honderd jaar noemen waarin er geen grote oorlogen hebben gewoed op het Europese vasteland?quote:
Ik vind dat hele OSW onzin en daar mag nog veel harder in gesneden worden. Zo ook echter in Defensie. Ik zie werkelijk de toegevoegde waarde van bijv. 60 tanks niet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:33 schreef Tip_of_the_Spear het volgende:
[..]
Ja, ook lekker vergelijken! OSW kreeg jarenlang 0,7% van het BNP. Daarmee waren we in de top-3 van de wereld meen ik. Het vorige kabinet vond dat niet genoeg en VERHOOGDE dat naar 0,8% van het BNP en daarbij nog een eenmalige EXTRA bonus van Eur 100,-- miljoen. Dit alles terwijl Defensie in diezelfde periode van 2,8% van het BNP naar 1,35% is gemarteld en naar ongeveer ik schat 1,0% zal afzakken.
Nu moet OSW welk budget btw gekoppeld is aan het BNP (het Defensiebudget niet, dus dat wordt elk jaar in percentage en wat je er absoluut mee kan doen door inflatie e.d. steeds lager) ook eens wat bezuinigen.... van 0,8% naar 0,7%! Toe maar hoor! Zitten we nog steeds in absolute uberkopgroep.
Elk land zou 0,7% van het BNP moeten uitgeven en daar houden we ons slaafs aan. Elk Navo land heeft zich vastgelegd om minimaal 2,0% aan Defensie uit te geven. Houden we ons al JAREN niet aan. Hoezo internationale afspraken naleven?
Ten slotte de buitenlanddriehoek (Buitenlandse Zaken, OSW en Defensie). De afgelopen jaren heeft ook BuZa er fors geld bijgekregen. Er is dus een enorme onbalans ontstaan. OSW en BuZa leven in het land der rijken, terwijl Defensie zichzelf aan alle kanten aan het opvreten is om te kunnen overleven. Dat is te zot voor woorden en gezien de enorm toegenomen inzet en het sterk toegenomen beroep op de krijgsmacht sinds begin jaren 90 te idioot voor woorden.
Nu jij weer!
die dreiging is inderdaad een reden om niet verder te bezuinigen, omdat er geen rek meer is.. er nu al niet ingespeeld kan worden op de dreigingen in de wereld, en de vraag aan de organisatie al te groot is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
En die dreiging an sich is voldoende om vooral niet te mogen bezuinigen? En hoe speelt het leger in op de terroristische dreiging binnen NL?
Hear, hear!quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:33 schreef Tip_of_the_Spear het volgende:
[..]
Ja, ook lekker vergelijken! OSW kreeg jarenlang 0,7% van het BNP. Daarmee waren we in de top-3 van de wereld meen ik. Het vorige kabinet vond dat niet genoeg en VERHOOGDE dat naar 0,8% van het BNP en daarbij nog een eenmalige EXTRA bonus van Eur 100,-- miljoen. Dit alles terwijl Defensie in diezelfde periode van 2,8% van het BNP naar 1,35% is gemarteld en naar ongeveer ik schat 1,0% zal afzakken.
Nu moet OSW welk budget btw gekoppeld is aan het BNP (het Defensiebudget niet, dus dat wordt elk jaar in percentage en wat je er absoluut mee kan doen door inflatie e.d. steeds lager) ook eens wat bezuinigen.... van 0,8% naar 0,7%! Toe maar hoor! Zitten we nog steeds in absolute uberkopgroep.
Elk land zou 0,7% van het BNP moeten uitgeven en daar houden we ons slaafs aan. Elk Navo land heeft zich vastgelegd om minimaal 2,0% aan Defensie uit te geven. Houden we ons al JAREN niet aan. Hoezo internationale afspraken naleven?
Ten slotte de buitenlanddriehoek (Buitenlandse Zaken, OSW en Defensie). De afgelopen jaren heeft ook BuZa er fors geld bijgekregen. Er is dus een enorme onbalans ontstaan. OSW en BuZa leven in het land der rijken, terwijl Defensie zichzelf aan alle kanten aan het opvreten is om te kunnen overleven. Dat is te zot voor woorden en gezien de enorm toegenomen inzet en het sterk toegenomen beroep op de krijgsmacht sinds begin jaren 90 onverantwoord.
Nu jij weer!
Dat dachten ze 70 jaar geleden ookquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is er laf aan? Ik kijk gewoon rationeel naar de kans dat we aangevallen worden, die is 0.
Toch wel grappig, Henk en Ingrid zijn bang voor islamisering, maar tegelijk wel zowat de halve krijgsmacht ontmantelen...quote:
Je wil het leger inzetten tegen mensen die slecht geintegreerd zijn?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:49 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Toch wel grappig, Henk en Ingrid zijn bang voor islamisering, maar tegelijk wel zowat de halve krijgsmacht ontmantelen...
erg slap en je hebt de data verkeerd.quote:
Henk en Ingrid zitten juist in het leger?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:49 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Toch wel grappig, Henk en Ingrid zijn bang voor islamisering, maar tegelijk wel zowat de halve krijgsmacht ontmantelen...
Loister, Loister.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je wil het leger inzetten tegen mensen die slecht geintegreerd zijn?
Eindeloze vrede op het Europese vasteland is een utopie. Kijk de geschiedenisboeken er maar op na. Over 5 jaar staat de arabische liga aan de poort te rammelen of draait Putin de gaskraan dicht. Genoeg scenario"s te bedenken die de stabiliteit in gevaar gaan brrngen.quote:
Och, ik volg slechte integratie en de multiculturele samenleving met groot argwaan maar ik zie eigenlijk geen rol voor het leger daarin.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Eindeloze vrede op het Europese vasteland is een utopie. Kijk de geschiedenisboeken er maar op na. Over 5 jaar staat de arabische liga aan de poort te rammelen of draait Putin de gaskraan dicht. Genoeg scenario"s te bedenken die de stabiliteit in gevaar gaan brrngen.
Daar heeft hij het niet over. Hij heeft het over Rusland dat zich herbewapent en regelmatig zijn tanden laat zien en de onrust in het Midden-Oosten die hand over hand toeneemt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, ik volg slechte integratie en de multiculturele samenleving met groot argwaan maar ik zie eigenlijk geen rol voor het leger daarin.
Volgens de beleidsbrief wordt het instandhoudings project voor de Rotterdam vertraagd (1e deel met 1 jaar, 2e deel met 4 jaar), wat resulteert in verminderde inzetbaarheid.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:57 schreef Pumatje het volgende:
Btw, wat gebeurd er met de H.r.m.s de Ruyter en Rotterdam?
Endex Hr.Ms.Amsterdam en Zuiderkruisquote:
De Arabische liga aan de poort te rammelen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Eindeloze vrede op het Europese vasteland is een utopie. Kijk de geschiedenisboeken er maar op na. Over 5 jaar staat de arabische liga aan de poort te rammelen of draait Putin de gaskraan dicht. Genoeg scenario"s te bedenken die de stabiliteit in gevaar gaan brrngen.
Amsterdam gaat juist door! en opvolger , daar wordt de vloot omheen gebouwd.quote:
Lees dan de brief nog maar eens goed.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:08 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Amsterdam gaat juist door! en opvolger , daar wordt de vloot omheen gebouwd.
Klopt, Zuiderkruis gaat er einde dit jaar al uit, Amsterdam blijft tot 2013 doorvaren en wordt dan vervangen door de nieuwe JSS.quote:
ja dat zeg ik tochquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:10 schreef kronolith het volgende:
[..]
Klopt, Zuiderkruis gaat er einde dit jaar al uit, Amsterdam blijft tot 2013 doorvaren en wordt dan vervangen door de nieuwe JSS.
In ieder geval lichtelijk aangepastquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Lees dan de brief nog maar eens goed.
Oeps. Wat kronolith schrijft dus.
Lache, de aanloopbemanning voor het jss hoeft pas in 2014 aan te treden, voordat het jss inzetbaar is zijn we ook 2 jaar verder, 3 jaar zonder 'fast combat support ship'.. tuurlijk!quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:10 schreef kronolith het volgende:
[..]
Klopt, Zuiderkruis gaat er einde dit jaar al uit, Amsterdam blijft tot 2013 doorvaren en wordt dan vervangen door de nieuwe JSS.
Dat is mijn post. Niet die van Pumatje.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:14 schreef kronolith het volgende:
[..]
In ieder geval lichtelijk aangepast
quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat is mijn post. Niet die van Pumatje.
oh je bedoelde cobra's comment:Pquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:14 schreef kronolith het volgende:
[..]
In ieder geval lichtelijk aangepast
2014 zelfs!quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:25 schreef jankaas020 het volgende:
Ik zie nu trouwens op def.nl dat de 020 doorvaart tot 2014...
Dus, voor de KM betrefd:
• Hr. Ms. Zuiderkruis dit jaar eruit (leuk, die gaan zo nog op missie naar Somalië, dat zal de bemanning vast met plezier doen)
• Hr. Ms. Amsterdam vaart door tot 2014, om dan vervangen te worden door het JSS (die maar 1 olieafgeefpositie heeft, de Amsterdam had regelmatig 1 of meerdere posities die kapot waren.)
• 2 OPV's worden niet afgenomen (daar zijn de bemanningen praktisch al van bekend, wat zal er met deze mensen gebeuren?)
• 4 Mijnenjagers weg
Mag ik vragen wie 'ons' is?quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:30 schreef kronolith het volgende:
[..]
2014 zelfs!Vanmiddag werd ons nog verteld 2013
Mariniers hebben mazzel inderdaad, zei onze CDT ook al.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:38 schreef Rave_NL het volgende:
Van de 25% van de KM wordt meer dan 24,99% ingeleverd door de vloot.
Ergens tussenen
in.
beter gaan jullie je nut maar eens bewijzen......anders had ik de mariniers graag ook gehalveerd gezien. Hoop voor je dat er werk komt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:38 schreef Rave_NL het volgende:
Van de 25% van de KM wordt meer dan 24,99% ingeleverd door de vloot.
Ergens tussenen
in.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:03 schreef Cobra4 het volgende:
Leeg, leger, leegst: ons leger
VVD en CDA brengen de krijgsmacht de hardste klap in jaren toe, terwijl ze eigenlijk meer geld voor defensie wilden. Meedoen met de grote jongens kan niet meer.
Wij moeten in gezond vlees snijden, dat is heel pijnlijk. Moet u maar eens bij uzelf doen, zegt Defensieminister Hans Hillen over het miljard aan bezuinigingen op Defensie dat hij vandaag presenteert. Hillen vergeet te vermelden dat het kabinet ervoor kíest om in eigen vlees te snijden. Extra pijnlijk omdat CDA en VVD de liberalen voorop er altijd het hardste voor pleitten om niet aan defensie te komen. Bij voorkeur met sneren naar de onverantwoordelijke PvdA, die wel wilde schrappen. Dat gebeurde in de aanloop naar de verkiezingen in 1998 al, vorig jaar, en tussendoor ook nog.
Nooit meer terug
De socialisten denken ten onrechte dat ze zo nodig snel een nieuw wapensysteem kunnen kopen. Een wapensysteem met de bijbehorende deskundigheid haal je niet eventjes van de plank... En als je iets afschaft, krijg je het nooit meer terug, zei nota bene Hans Hillen (toen Eerste Kamerlid) in 2008 in Elsevier.
Of lees de VVD-notitie Investeren in Veiligheid uit 2010 en het CDArapport Zover de wereld strekt uit 2007. Beide met als strekking dat een sterke krijgsmacht cruciaal is: voor onze veiligheid, voor ons internationale aanzien, voor onze plek bij de G-20 en de economie. Nederland is een land dat zijn internationale verantwoordelijkheid neemt.
Overeind
Vorig jaar nog waren CDA en VVD het erover eens dat Nederland een flexibel inzetbare krijgsmacht moest behouden en dat daar voldoende geld voor beschikbaar moest zijn. Ze omarmden het gewichtige eindrapport Verkenningen, van defensie-experts uit binnen- en buitenland als de leidraad voor de krijgsmacht van de toekomst. Beide partijen vonden dat de huidige ambities van Nederland en de operationele kwaliteiten van Defensie overeind moeten blijven.
Dus dat het Nederlandse leger overal en onder alle omstandigheden moet kunnen opereren. Op veiligheid moet je niet bezuinigen, wist VVDKamerlid Han ten Broeke toen.
De verkiezingsprogrammas logen er al helemaal niet om. De VVD bezuinigt niet op veiligheid en dus ook niet op onze soldaten en veteranen. Het dalende defensiebudget wil de VVD dan ook een halt toeroepen, was de inzet van de liberalen. Het ambitieniveau blijft gehandhaafd, met de daarbij behorende operationele capaciteiten, luidt het CDA-programma.
Al lang
Programmas die werden geschreven toen al lang en breed bekend was dat de overheid juist in de ogen van deze partijen fors zou moeten bezuinigen.
Toch rept het huidige regeerakkoord over een veelzijdig inzetbare krijgsmacht met het daarbij behorende ambitieniveau zoals uitgewerkt in het eindrapport Verkenningen.
Maar dat lijken vooral woorden. De twee pro-defensie-partijen voeren nu ongekende bezuinigingen door en wie nog beter kijkt, ziet dat CDA en VVD, al presenteren zij zich graag als pro-defensie, nooit anders hebben gedaan dan bezuinigen.
De afgelopen twintig jaar, waarbij altijd een van de twee partijen regeerde, is het defensiebudget hard gedaald.
Nog minder
De NAVO verplicht lidstaten 2 procent van het bbp te besteden aan defensie, maar het Nederlandse aandeel daalde van 2,7 procent in 1990 naar 1,4 procent in 2009. Dat wordt nu nog minder, ondanks het feit dat nooit zo veel van het Nederlandse leger werd verwacht als de laatste jaren. Achter compromissen met de oppositie kunnen VVD en CDA zich nu niet verschuilen.
Ze slopen de marine, zegt Rob Hunnego, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Marineofficieren.
Hij windt zich erover op dat er rücksichtslos wordt bezuinigd. Ik kan er geen visie in ontdekken. Het is puur financieel gedreven, zonder enig oog voor de toekomst.
Parallel
Voorzitter van de Nederlandse Officieren Vereniging Ruud Vermeulen vreest een mank leger. Hij ziet in het afstoten van de tanks een parallel met het verkopen van Orion-patrouillevliegtuigen tijdens een eerdere bezuinigingsronde.
Die hadden we er nooit uit mogen gooien. Ze zouden goed van pas zijn gekomen bij de missies in Somalië, Irak en Afghanistan.
Met de vliegtuigen had Nederland kostbare intelligence kunnen vergaren die we nu moeten kopen.
Kapitaalvernietiging
Hillen was het daar in 2008 roerend mee eens. Op een achternamiddag verpatste Nederland alle toestellen, en daarmee vervloog de militaire deskundigheid. Kapitaalvernietiging, zei hij.
Bron: www.depers.nl
Ik ben benieuwd hoe dat er logistiek en opleidingstechnisch uit gaat zien. Het is een wereld van verschil in oa het optreden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wij ontspringen de dans sowieso zwaar.
Ons TL-pel wordt als het goed is onder jullie commando geplaatst maar blijft een 100% marinierseenheid, dus jullie krijgen er een extra pel bij.
Deze uitspraak had ik niet van hem verwaCHTquote:Op vrijdag 8 april 2011 21:15 schreef Cobra4 het volgende:
DickBerlijn: Regering kiest terecht voor een breed inzetbare krijgsmacht. Crisis maakt bezuinigingen overmijdbaar. Keuzes van Hillen zijn logisch.
Misschien dat hem even gezegd is dat hij niet al te kritisch moet zijn. Dat lag al in mijn lijn der verwachtingen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Deze uitspraak had ik niet van hem verwaCHT
Ik vergeef je.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:53 schreef Pumatje het volgende:
[..]
beter gaan jullie je nut maar eens bewijzen......anders had ik de mariniers graag ook gehalveerd gezien. Hoop voor je dat er werk komt.
Ik heb nog nooit zaken gedaan met de TL'ers, maar meer dan een paar mariniers, stingers en wat voertuigen kan het nooit zijn. Logistiek gezien zal het dus geen kopzorgen op gaan leveren..quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe dat er logistiek en opleidingstechnisch uit gaat zien. Het is een wereld van verschil in oa het optreden.
Compleet ingestudeerd, deze grienus, wat een hartelijk-kouwe kikker-op-ijs. En wat een theater. Henchman. En dan ook nog het lef hebben, dat vliegtuigje te ko-open.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:04 schreef Clan het volgende:
Boodschap minister Hillen over bezuinigingen Defensie
Nukubu vraagje: wat is TL?quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:26 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zaken gedaan met de TL'ers, maar meer dan een paar mariniers, stingers en wat voertuigen kan het nooit zijn. Logistiek gezien zal het dus geen kopzorgen op gaan leveren..
Opleidingstechnisch gezien waarschijnlijk nog minder. Ik ga ervan uit dat die enkele opleiding die er per jaar gegeven gaan worden gewoon op de oude voet doorgaat.
Meer dan een add dan een assimilatie lijkt mij.
Dat vind je het grote nieuws?quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:32 schreef -CRASH- het volgende:
Grote nieuws is dat 311sqn vanaf 19 mei ophoud te bestaan.
19 F-16's staan vanaf die datum extra aan de grond.
15 volkel en leeuwarden samen en 4 in Tucson
Groot onderhoud verhuisd naar Woensdrecht.
Leeuwarden blijft open!
2 squadrons op Volkel 2 op Leeuwarden.
Eindhoven gaat de nieuwe DC-10 verliezen, deze wordt doorverkocht.
De twee andere blijven.
Alle cougars verdwijnen.
Er blijven er 3 tot eind 2012 doorvliegen vanwege SAR taken
http://www.sgvolkel.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=4114
TegenLuchtdoel.quote:
Merci!quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:39 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
TegenLuchtdoel.
Bij ons dus infanteristen die met een stinger vliegtuigen en/of helikopters uit kunnen schakelen.
Tanks boeien me niet....quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat vind je het grote nieuws?
Man doe normaal..
Tanks zijn over een maand verleden tijd..
Anti tank capaciteit is dadelijk bijna weg... helft van de gevaarlijke fenneks worden op non actief gezet...succes met je panzerfaust op de grond.
Het begint natuurlijk al met de Laro, daar hebben wij geen onderdelen danwel herstelcapaciteit voor. Ook de radio's gaan een probleem worden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:26 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zaken gedaan met de TL'ers, maar meer dan een paar mariniers, stingers en wat voertuigen kan het nooit zijn. Logistiek gezien zal het dus geen kopzorgen op gaan leveren..
Stinger opzich niet, maar het hele verhaal erom heen is natuurlijk een stuk anders.quote:Opleidingstechnisch gezien waarschijnlijk nog minder. Ik ga ervan uit dat die enkele opleiding die er per jaar gegeven gaan worden gewoon op de oude voet doorgaat.
Meer dan een add dan een assimilatie lijkt mij.
christquote:
Serieus, voor wie ? Niet voor de taken die de huidige krijgsmacht heeft. Die vliegtuigen worden nog wel eens gebruikt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
christ
een stuk belangrijker dan 19 fokkin vliegtuigen..
Ik zie geen NL tanks die de no fly zone in Libie handhaven....quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
christ
een stuk belangrijker dan 19 fokkin vliegtuigen..
QRA geen QRFquote:Op vrijdag 8 april 2011 22:25 schreef gelly het volgende:
Sluiting van LWD was sowieso een rare keus geweest qua QRF en SAR taken. Komen nog de internationale oefeningen bij.
het een hangt vast aan het ander, de KL, KLu en KM kunnen niet zonder elkaar.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:46 schreef Dutchnative het volgende:
Hebben wij echt nog wel een uitgebreid leger nodig?
Los van de ontslagen die zouden vallen.
Dat heet gewoon ombuiging van geldstromen. Je kan wel investeren en bezuinigen tegelijk, als je de hele vloot tanks er uit gooit hou je geld over en kan je tegelijk een percentage investeren in drones, zo moeilijk economisch principe lijkt me dat toch niet?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Nogmaals: "bezuinigen maar tevens investeren in de Krijgsmacht". Waar halen ze in hemelsnaam die kreet vandaan?
Dat durf jij met droge ogen te geloven?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat heet gewoon ombuiging van geldstromen. Je kan wel investeren en bezuinigen tegelijk, als je de hele vloot tanks er uit gooit hou je geld over en kan je tegelijk een percentage investeren in drones, zo moeilijk economisch principe lijkt me dat toch niet?
Het is gewoon zo.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat durf jij met droge ogen te geloven?
Ik heb het over de algemene situatiequote:Op vrijdag 8 april 2011 22:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
het een hangt vast aan het ander, de KL, KLu en KM kunnen niet zonder elkaar.
Als de Tweede Kamer IETS niet snapt dan zijn het economische principesquote:Op vrijdag 8 april 2011 22:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat heet gewoon ombuiging van geldstromen. Je kan wel investeren en bezuinigen tegelijk, als je de hele vloot tanks er uit gooit hou je geld over en kan je tegelijk een percentage investeren in drones, zo moeilijk economisch principe lijkt me dat toch niet?
Ik snap deze vergelijking niet. Valt geloof ik ook helemaal niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is gewoon zo.
Wanneer ik m'n Bentley verkoop hou ik nog wel geld over voor een Toyota terwijl ik de rest in m'n zak steek.
Natuurlijk wel, tankbrigades zijn duurder dan 2 drones.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik snap deze vergelijking niet. Valt geloof ik ook helemaal niet te vergelijken.
Dan zal jij de wijsheid wel in pacht hebben, denk ik dan maar.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, tankbrigades zijn duurder dan 2 drones.
Alleen hebben we het niet over Bentleys en Toyotas, maar over een Bentley tegenover een stel fietsen. Je kunt je nog steeds verplaatsen, maar minder snel, minder ver en in weer en wind.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is gewoon zo.
Wanneer ik m'n Bentley verkoop hou ik nog wel geld over voor een Toyota terwijl ik de rest in m'n zak steek.
Er is helemaal geen noodzaak om drones te kopen, die komen er dus ook niet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, tankbrigades zijn duurder dan 2 drones.
Ben dan ook meer actief binnen de economie dan binnen de artillerie.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan zal jij de wijsheid wel in pacht hebben, denk ik dan maar.
Ja dus?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Alleen hebben we het niet over Bentleys en Toyotas, maar over een Bentley tegenover een stel fietsen. Je kunt je nog steeds verplaatsen, maar minder snel, minder ver en in weer en wind.
Zoals wat, meer benzine zuipen ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dus?
Ik zeg ook nergens dat functionaliteit behouden dient te worden, die Bentley kan ook meer dan die Toyota.
Doen de tanks ook, als je toch wijsneus wilt spelen.quote:
In dat geval: rust het hele leger uit met speren en knuppels! Functionaliteit is niet meer belangrijk!quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dus?
Ik zeg ook nergens dat functionaliteit behouden dient te worden, die Bentley kan ook meer dan die Toyota.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In dat geval: rust het hele leger uit met speren en knuppels! Functionaliteit is niet meer belangrijk!
Mwah, ik vind raketten en drones tegenwoordig wat functioneler dan een bataljon tanks.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In dat geval: rust het hele leger uit met speren en knuppels! Functionaliteit is niet meer belangrijk!
Het leger dient z'n middelen enkel in te zetten voor de taken waarvoor ze bedoeld zijn. Als je het er allemaal zo beroerd vindt moet je wat anders gaan doen. Net als ik gedaan heb.quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:00 schreef RedFever007 het volgende:
Maar mijn vraag is eigenlijk: kunnen "we" nog acties verwachten? Paar tanks die een snelweg blokkeren ofzo?"Meneer, wilt u uw voertuig verwijderen?"
Functioneler voor wie ? Voor zover ik weet zijn we geen integraal onderdeel van het Amerikaanse leger. Voor ons heeft het geen voordelen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwah, ik vind raketten en drones tegenwoordig wat functioneler dan een bataljon tanks.
Functioneler voor onze rol binnen de NAVO, aangezien Nederland zelf een land vol pacifistische jankerds is. Zie jij onze regering bij een volgende dreiging/oorlog een bataljon tanks verschepen met ik weet niet hoeveel manschappen om steden te omsingelen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Functioneler voor wie ? Voor zover ik weet zijn we geen integraal onderdeel van het Amerikaanse leger. Voor ons heeft het geen voordelen.
Daar ben ik het dan weer wel mee eens. Want bezuinigingen kun je al 15 jaar zien aankomen. Alleen de grootte per ronde verschilt. En een blijk van dank zul je vanuit het Haagse toch niet horen, daar rekent men alleen in Euros die bij Defensie weg kunnen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Het leger dient z'n middelen enkel in te zetten voor de taken waarvoor ze bedoeld zijn. Als je het er allemaal zo beroerd vindt moet je wat anders gaan doen. Net als ik gedaan heb.
Uhm, juist.quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Functioneler voor onze rol binnen de NAVO, aangezien Nederland zelf een land vol pacifistische jankerds is. Zie jij onze regering bij een volgende dreiging/oorlog een bataljon tanks verschepen met ik weet niet hoeveel manschappen om steden te omsingelen?
Laat me niet lachen.
Juist.quote:
Sow, noem jij ff een linkse rakkers programma op zeg.quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:09 schreef Clan het volgende:
Nu bij Pauw en Witteman over de bezuinigingen bij Defensie.
Veel geld voor een firewall.quote:Daarnaast trekt Defensie 50 miljoen euro uit voor cyberoperaties en een betere bescherming van de eigen netwerken en systemen tegen digitale aanvallen. Na 2015 is Defensie hier structureel 21 miljoen euro aan kwijt. Hillen wees erop dat oorlogsvoering in de toekomst niet alleen met kanonnen en raketten gaat, maar vaak ook via ICT en de elektronische weg.
Ik kan er ook niets aan doen dat de VARA dit programma maaktquote:Op vrijdag 8 april 2011 23:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sow, noem jij ff een linkse rakkers programma op zeg.
Ik vind van wel. Jij moet er alles aan doen dat te stoppen. En aangezien dat programma nog op TV is ben je niet erg succesvol.quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik kan er ook niets aan doen dat de VARA dit programma maakt
In de Telegraaf die enorm lovend was over deze bezuinigingen ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Jij moet er alles aan doen dat te stoppen. En aangezien dat programma nog op TV is ben je niet erg succesvol.
Ik lees het maandag wel in de krant.
Ligt eraan welke het vermeld. Ik lees meerdere kranten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:39 schreef gelly het volgende:
[..]
In de Telegraaf die enorm lovend was over deze bezuinigingen ?
Kosten die dingen 4.5 miljard p/st? Volgens mij heb je dat niet goed (geen zin aan googlen)quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:54 schreef -CRASH- het volgende:
Ze schrappen vanalles en nogwat....
Maar er wordt wel een tweede JSF aangeschaft twv 4,5 miljard
Zou een vliegtuig kost echt geen 4,5 miljard,quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:54 schreef -CRASH- het volgende:
Ze schrappen vanalles en nogwat....
Maar er wordt wel een tweede JSF aangeschaft twv 4,5 miljard
Dan kan het Defilé op veteranendag ook geen doorgang meer vinden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:21 schreef Zwansen het volgende:
Ik neem aan dat 99% van alle muzikanten ook weg moeten? Daar ging pas een hoop onnodig geld inzitten...
Moeten er daarom een paar honderd muzikanten bij defensie onder contract staan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan kan het Defilé op veteranendag ook geen doorgang meer vinden.
Tuurlijk, beetje goede muziek, wie gaat anders die mooie marsen spelen bij gelegenheden?quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Moeten er daarom een paar honderd muzikanten bij defensie onder contract staan?
In Libië zouden we met tanks de bevolking werkelijk kunnen beschermen en Kadaffi omver werpen. Terwijl je dat met luchtaanvallen niet kunt bereiken.quote:[..]
Mwah, ik vind raketten en drones tegenwoordig wat functioneler dan een bataljon tanks.
Ik zie geen NL tanks die de no fly zone in Libie handhaven....
Maar de een heeft intresse in de luchtmacht... de ander in de landmacht of de marine
Staat in hetquote:Op vrijdag 8 april 2011 23:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kosten die dingen 4.5 miljard p/st? Volgens mij heb je dat niet goed (geen zin aan googlen)
Dat is het hele budget, dat kosten ze niet per stukquote:Op zaterdag 9 april 2011 01:05 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Staat in het
Persbericht Ministerraad stemt in met bezuinigingsplannen DefensiePersbericht | 8 april 2011 | pdf, 3 paginas, 85 KB
In het operationele domein zullen onderstaande maatregelen worden genomen:
- Afstoting van vier mijnenjagers, twee patrouilleschepen en één
bevoorradingsschip;
- Bundeling van luchtverdedigingsmiddelen en mortieren van het Korps
mariniers met andere eenheden;
- Opheffing van beide tankbataljons;
- Afstoting van zes pantserhouwitsers en onderbrenging met 120 mm
mortieren in één afdeling veldartillerie;
- Halvering van de Stinger-luchtverdedigingscapaciteit;
- Vermindering van 200 Nederlandse functies in de NAVO commandostructuur
en het Duits-Nederlandse legerkorpshoofdkwartier;
- Vermindering van pantsergenie- en genieconstructiecapaciteit;
- Halvering van de met Medium Range Anti-Tank-wapensystemen uitgeruste
Fennek-voertuigen;
- De 101 Ondersteuningsbatterij wordt opgeheven;
- Afstoting van 19 F16s.
- Het budget voor de opvolger van de F16 wordt met 1,7 miljard verlaagd naar
4,5 miljard. Het tweede testtoestel van de JSF zal worden aangeschaft. Er
zullen deze kabinetsperiode geen verplichtingen voor andere toestellen
worden aangegaan;
- Afstoting van de Cougar helikopters;
- Opheffing van één Patriot batterij en twee grondverdedigingspelotons;
- Afstoten van één DC-10 vliegtuig.
De bovenstaande operationele eenheden en systemen zullen op een enkele
-------------------------------------------------------------------------------------------------
En dan blijven de JSF ook nog eens in de US als test toestel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |