sarcasme ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:22 schreef revolutionarymen het volgende:
Als de minister president het zegt dan moet er wel een bron van waarheid in zitten
We zijn hoe dan ook afhankelijk van onze bondgenoten, daar doen wat extra tanks of 6000 man personeel niets aan af. Dat de wereld in elkaar stort als er geen alternatief wordt gevonden voor olie, dat ben ik met je eens. Maar dan kun je beter geld besteden aan de zoektocht naar alternatieven, dan aan een grote krijgsmacht.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:24 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Waar zeg ik veroveren??!
Weet je ik heb er geen eens zin om op in te gaan, jij denkt echt dat de wereld waar de meest wrede diersoort de baas is, steeds minder oorlogen krijgt?
Alle landen om Europa heen, hebben de afgelopen paar jaar (en toekomstige jaren) mega militaire deals afgesloten, records! Denk jij dat dat zomaar is?
De grondstoffen raken op, er is geen alternatief wat het op kan vangen (ook niet over 20-40 jaar zolang kernenergie negatief in het nieuws komt) en ieder (opkomende) wereldmacht buiten Europa heeft records van miliataire versterkingen verkondigt.
Moet je wel nog bondgenoten hebben.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We zijn hoe dan ook afhankelijk van onze bondgenoten, daar doen wat extra tanks of 6000 man personeel niets aan af.
Daar draait defensie toch om?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:29 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Alsof er met een VMBO IQ gehandeld is.
Heh? Hij zegt dat er nu vliegtuigen voor reserveonderdelen gebruikt worden en dat dat onwenselijk is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:29 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
ik vind het wel schandelijk dat hij doet alsof Defensie doodleuk kiest om vliegtuigen de kopen en aan de grond te houden puur voor de reserve onderdelen..Alsof er met een VMBO IQ gehandeld is met miljoenen aan geld.
Maar niet ff opnoemen dat dit komt omdat er jaarlijks gekort word op bezuinigen en het niet mogelijk is door te weinig geld om alles in de lucht te houden.
Nee, hij had het inderdaad ook over raketverdediging. Daar wil hij goed in zijn. Maar nu wel de helft wegbezuinigen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:28 schreef Leopaard het volgende:
Ik heb hem alleen maar horen praten over cyberoorlog en radarsystemen.
Een doorverwijzing naar zijn posts zou ironisch zijn, maar ik doe het toch maar.quote:
Welnu, wanneer er door bezuinigingen geld vrij komt dan kan je dat weer her-investeren.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, hij had het inderdaad ook over raketverdediging. Daar wil hij goed in zijn. Maar nu wel de helft wegbezuinigen.
Juist, en onze bondgenoten staan te springen om ons te helpen als wij niet meer in staat zijn om zelf een volwaardig lid te kunnen zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We zijn hoe dan ook afhankelijk van onze bondgenoten, daar doen wat extra tanks of 6000 man personeel niets aan af. Dat de wereld in elkaar stort als er geen alternatief wordt gevonden voor olie, dat ben ik met je eens. Maar dan kun je beter geld besteden aan de zoektocht naar alternatieven, dan aan een grote krijgsmacht.
Jij denkt dat het westen ons nu massaal de rug toekeert?quote:
Denk dat onze bondgenoten weinig keus hebben, dat zijn immers afspraken die zijn gedaan in NAVO-verband. Daarnaast lijkt het mij vrij stuk dat een van onze potentiele vijanden (China, Iran) specifiek Nederland aanvalt en onze buurlanden met rust laat.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:32 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist, en onze bondgenoten staan te springen om ons te helpen als wij niet meer in staat zijn om zelf een volwaardig lid te kunnen zijn.
Als jij dat ook eens doet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnu, wanneer er door bezuinigingen geld vrij komt dan kan je dat weer her-investeren.
Dat is alles wat hij zegt, het reorganiseren van defensie is gewoon de hoofdzaak. Wel een beetje tussen de regels doorlezen hè.
Het is een gradueel proces. Als wij de NAVO niets te bieden hebben, op basis waarvan kunnen wij dan onvoorwaardelijke steun verwachten?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat het westen ons nu massaal de rug toekeert?
Dominoeffect.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat het westen ons nu massaal de rug toekeert?
Wij zijn toch omringd met NAVO landen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is een gradueel proces. Als wij de NAVO niets te bieden hebben, op basis waarvan kunnen wij dan onvoorwaardelijke steun verwachten?
Wellicht was ik wat prematuur, ik zal Gadaffi maar als randfiguur bestempelen en verdere uitingen die dergelijke stigmatisering onderstrepen dan ook voor waar aanzien en het naast me neer leggen.quote:
Denk aan handelsbelangen, schepen, of bijvoorbeeld rijksdelen in de West.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat onze bondgenoten weinig keus hebben, dat zijn immers afspraken die zijn gedaan in NAVO-verband. Daarnaast lijkt het mij vrij stuk dat een van onze potentiele vijanden (China, Iran) specifiek Nederland aanvalt en onze buurlanden met rust laat.
Dat zal allemaal wel meevallen, dunkt mij. Mochten wij (in het allerergste geval) worden binnengevallen door een vijandige natie, dan gaan onze bondgenoten over tot actie. Er is geen enkele reden te geloven dat zij dat niet doen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is een gradueel proces. Als wij de NAVO niets te bieden hebben, op basis waarvan kunnen wij dan onvoorwaardelijke steun verwachten?
Afspraak was ook om 2% BNP te besteden aan defensie. Waarom kan de ene regel niet gebroken worden als door een andere gebroken regel de capaciteit er niet meer voor is?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat onze bondgenoten weinig keus hebben, dat zijn immers afspraken die zijn gedaan in NAVO-verband. Daarnaast lijkt het mij vrij stuk dat een van onze potentiele vijanden (China, Iran) specifiek Nederland aanvalt en onze buurlanden met rust laat.
Zie mijn andere reactie. En dat is natuurlijk een wel erg laffe houding hè. Laat de anderen de boel maar opknappen, wij zitten goed hier.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wij zijn toch omringd met NAVO landen?
Dit doen we al 200 jaar zo....vertrouwen op anderen en het vuile werk laten opknappenquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel meevallen, dunkt mij. Mochten wij (in het allerergste geval) worden binnengevallen door een vijandige natie, dan gaan onze bondgenoten over tot actie. Er is geen enkele reden te geloven dat zij dat niet doen.
Wat is er laf aan? Ik kijk gewoon rationeel naar de kans dat we aangevallen worden, die is 0.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zie mijn andere reactie. En dat is natuurlijk een wel erg laffe houding hè. Laat de anderen de boel maar opknappen, wij zitten goed hier.
Nood breekt wet. Er moet nou eenmaal worden bezuinigd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Afspraak was ook om 2% BNP te besteden aan defensie. Waarom kan de ene regel niet gebroken worden als door een andere gebroken regel de capaciteit er niet meer voor is?
Ja, en? Tot dusver werkt die strategie uitstekend.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:38 schreef Leopaard het volgende:
[..]
Dit doen we al 200 jaar zo....vertrouwen op anderen en het vuile werk laten opknappen
Alsof ik iemand uit 1940 hoor praten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:39 schreef eriksd het volgende:
Ik kijk gewoon rationeel naar de kans dat we aangevallen worden, die is 0.
Jij stelt voor dat Nederland de HBO'er wordt die in zijn projectgroep meelift op de intelligentie en inzet van zijn medescholieren en onderwijl zelf geen flikker uitvoert.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is er laf aan? Ik kijk gewoon rationeel naar de kans dat we aangevallen worden, die is 0.
Ohja, de Duitsers staan al klaar. Excuus.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Alsof ik iemand uit 1940 hoor praten.
We hebben toch een leger? We gaan toch naar het buitenland? We betalen toch meer dan genoeg?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jij stelt voor dat Nederland de HBO'er wordt die in zijn projectgroep meelift op de intelligentie en inzet van zijn medescholieren en onderwijl zelf geen flikker uitvoert.
Jaja, want een vergelijking met 1940 is prima gerechtvaardigd. Je beseft dat het internationale speelveld er compleet anders uitziet dan toen. Het is goed dat wij ons als land aanpassen aan e nieuwe situatie.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Alsof ik iemand uit 1940 hoor praten.
behoorlijk laffe instelling en ik kan me indenken dat onze bondgenoten dit ook niet tot het einde der tijden blijven pikkenquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Tot dusver werkt die strategie uitstekend.
goed.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wellicht was ik wat prematuur, ik zal Gadaffi maar als randfiguur bestempelen en verdere uitingen die dergelijke stigmatisering onderstrepen dan ook voor waar aanzien en het naast me neer leggen.
Mon excuse.
Dat weet ik wel zeker. Tenzij de maatschappij in zn geheel in elkaar stort en alle landen weer zelfstandig gaan opereren. Dan kunnen we inderdaad fluiten naar die steun. Maar goed, dan zijn wij ook uitgespeeld op internationaal niveau. No way dat we als lullig landje ooit een vuist kunnen maken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:43 schreef Leopaard het volgende:
[..]
behoorlijk laffe instelling en ik kan me indenken dat onze bondgenoten dit ook niet tot het einde der tijden blijven pikken
Men mag de antillen hebben hoor, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:45 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
goed.
Verder hebben wij als Nederland ook nog wat belangen in Zuid-Amerika en het Caraïbische gebied te beschermen he, helemaal nu Venezuela als meerdere malen gesuggereerd heeft onze gebieden daar te willen.
Verder zoals al vaker is gezegd, Amerika word het ook wel een keer zat, of kan het ook een keer te druk hebben, waardoor wij niet geholpen kunnen worden door andere landen. En die kans is helemaal groter als je besluit niet meer op topniveau (immers die landen die je dan nodig hebt zijn ook topniveau) mee te (willen) draaien.
Dus nogmaals. Een dominoeffect.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nood breekt wet. Er moet nou eenmaal worden bezuinigd.
Ik denk dat ik een stuk beter op de hoogte ben van hoe de internationale gemeenschap eruit ziet dan de meeste mensen. En daar gaat de zon ook voor niets op. Iedereen is aan het bezuinigen, iedereen heeft het zwaar en zeker dan worden meelifters niet getolereerd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
Jaja, want een vergelijking met 1940 is prima gerechtvaardigd. Je beseft dat het internationale speelveld er compleet anders uitziet dan toen. Het is goed dat wij ons als land aanpassen aan e nieuwe situatie.
Och, Chavez heeft een leger van niks, dat slaat geen deuk in een pakje boter.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:45 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
goed.
Verder hebben wij als Nederland ook nog wat belangen in Zuid-Amerika en het Caraïbische gebied te beschermen he, helemaal nu Venezuela als meerdere malen gesuggereerd heeft onze gebieden daar te willen.
Verder zoals al vaker is gezegd, Amerika word het ook wel een keer zat, of kan het ook een keer te druk hebben, waardoor wij niet geholpen kunnen worden door andere landen. En die kans is helemaal groter als je besluit niet meer op topniveau (immers die landen die je dan nodig hebt zijn ook topniveau) mee te (willen) draaien.
in totaal 6 miljoen militairen incl reservistenquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och, Chavez heeft een leger van niks, dat slaat geen deuk in een pakje boter.
Weet niet of je het weet, maar de krijgsmacht wordt niet opgedoekt. Zij wordt slechts ingekrimpt. Gevolg is dat we minder missies uit kunnen voeren, maar dat betekent niet dat we geheel aan de zijlijn blijven staan in alle gevallen. Beetje realiteitszin graag.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dus nogmaals. Een domonieffect.
Nederland besluit de 2% regel aan zijn laars te lappen en halveerd het aandeel. Maar Nederland is niet de enige met een economische crisis. Als wij het doen, geven we een vrijbrief aan andere landen om hetzelfde te doen.
Vervolgens hebben we nu al niet meer de capaciteit om een leidende rol te spelen zoals wij in Afghanistan hebben gedaan. Met als gevolg dat we dus een bescheidenere rol gaan spelen. In de hoop dat andere landen het gat op vullen.
Andere kleine landen met een beperkter budget dan Nederland die nog wel aan de 2% zullen zich wel 3x bedenken voor ze dat gaan doen, want waarom zij wel en Nederland niet? Met als gevolg dat alleen de grote naties een leidende rol kunnen spelen, maar ook zij hebben er niet de capaciteit voor om meerdere leidende rollen op zich te nemen.
Met als gevolg dat bij een volgende crisissituatie, "opbouw"/"vecht"-missie, hulpverleningsactie de landen elkaar alleen nog maar aan zullen staren met het kostenplaatje in het achterhoofd.
En dus de internationale veiligheid en hulpverlening in één grote chaos veranderd omdat eerst niemand wilt, en daarna niemand meer kan.
Als er dan niet meer ingegrepen kan worden, geef je groen licht om verdere onderdelen af te stoten totdat de nederlandse krijgsmacht een schim is van zichzelf, puur omdat "het toch niet gebruikt wordt".
Geniaal.
Wat willen die doen dan, zwemmen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:50 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
in totaal 6 miljoen militairen incl reservisten
Het is en-en.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:50 schreef Lotusss het volgende:
TT aangepast. En bah. Bezuinig godverdomme dan op ontwikkelingssamenwerking
kan makkelijkquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat willen die doen dan, zwemmen?
Daarom is Rutte een held.quote:
Doen we ook.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:50 schreef Lotusss het volgende:
TT aangepast. En bah. Bezuinig godverdomme dan op ontwikkelingssamenwerking
Ik zie 6 miljoen Venuzolanen al de zee over zwemmen inderdaad.quote:
quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dus nogmaals. Een dominoeffect.
Nederland besluit de 2% regel aan zijn laars te lappen en halveerd het aandeel. Maar Nederland is niet de enige met een economische crisis. Als wij het doen, geven we een vrijbrief aan andere landen om hetzelfde te doen.
Vervolgens hebben we nu al niet meer de capaciteit om een leidende rol te spelen zoals wij in Afghanistan hebben gedaan. Met als gevolg dat we dus een bescheidenere rol gaan spelen. In de hoop dat andere landen het gat op vullen.
Andere kleine landen met een beperkter budget dan Nederland die nog wel aan de 2% zullen zich wel 3x bedenken voor ze dat gaan doen, want waarom zij wel en Nederland niet? Met als gevolg dat alleen de grote naties een leidende rol kunnen spelen, maar ook zij hebben er niet de capaciteit voor om meerdere leidende rollen op zich te nemen.
Met als gevolg dat bij een volgende crisissituatie, "opbouw"/"vecht"-missie, hulpverleningsactie de landen elkaar alleen nog maar aan zullen staren met het kostenplaatje in het achterhoofd.
En dus de internationale veiligheid en hulpverlening in één grote chaos veranderd omdat eerst niemand wilt, en daarna niemand meer kan.
Als er dan niet meer ingegrepen kan worden, geef je groen licht om verdere onderdelen af te stoten totdat de nederlandse krijgsmacht een schim is van zichzelf, puur omdat "het toch niet gebruikt wordt".
Geniaal.
MEER dan nu.quote:
nee idd want 6 miljoen hebben ze niet nodig, en zoiezo ooit gehoord van schepen? zelfde als de witt en rotterdamquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zie 6 miljoen Venuzolanen al de zee over zwemmen inderdaad.
Gaan ze ook doen.quote:
En die kunnen onze onderzeeërs (die als de beteren der wereld gezien worden) niet torpederen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:53 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
nee idd want 6 miljoen hebben ze niet nodig, en zoiezo ooit gehoord van schepen? zelfde als de witt en rotterdam
Waarom? Zodat we onze overbodige tanks kunnen behouden?quote:
Eens, hij mag wel eens tot de kern komen.quote:
RAKETTEN KOOS!quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Zodat we onze overbodige tanks kunnen behouden?
Die staan gewoon mooier bij de grens. Zeg nou zelf.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Om bijvoorbeeld NIET 12.300 mensen te dumpen.... ????quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want die moeten per se in deze verkapte WW blijven hangen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:55 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Om bijvoorbeeld NIET 12.300 mensen te dumpen.... ????
Als je wil dat ze met WW thuis gaan zitten en uitkering gaan trekken, prima. Om het maar op jouw voorbeeld te houden: nu doen ze tenminste nog iets nuttigs.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Want die moeten per se in deze verkapte WW blijven hangen?
En we zijn bij lange na niet het enige land dat het doet. Die regel dateert volgens mij uit de koude oorlog.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nood breekt wet. Er moet nou eenmaal worden bezuinigd.
Uiteraard. Bedrijfsleven is but, overheid is the shit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Want die moeten per se in deze verkapte WW blijven hangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |