SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Huizenmarkt # 109: Waar de banksters -2% voorspellen voor 2011
Huizenmarkt # 110: huizenkopers, van hero to zero en weer terug?
Huizenmarkt # 111: Waar de coalitie de macht kwijtraakt
Huizenmarkt # 112: Raakt de zeep op?
Huizenmarkt # 113: Waar huurders het zeepje oprapen
Huizenmarkt # 114: Waar de Fundateller een nieuw hoogtepunt bereikt?
Huizenmarkt # 115: de meltdown van de erfpachtwoning is in gang gezet
Huizenmarkt # 116: de meltdown is niet meer te stoppenCalm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
En het zoveelste bewijs hoe krom de wetgeving in Nederland is, en hoe marktverstorend de HRA is.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mooi, de rente op een 5 jaarstermijndeposito is ook van 4,0 naar 4,1% gegaan zie ik. Nu is het nog minder aantrekkelijk om af te lossen.
In dat geval blijft de laatste babyboomer echt volledig buiten schot en mogen de huidige jongeren het tegen die tijd grotere probleem afbetalen...quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:36 schreef michaelmoore het volgende:
Ach ik geef de HRA nog 10 jaar en dan staat de rente op 7%
Dat zat er toch wel in alquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In dat geval blijft de laatste babyboomer echt volledig buiten schot en mogen de huidige jongeren het tegen die tijd grotere probleem afbetalen...
De HRA zal wel langer overleven, daar zijn simpelweg teveel mensen van afhankelijk. En wat betreft de rente van 7%, ik zeg: doen!quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:36 schreef michaelmoore het volgende:
Ach ik geef de HRA nog 10 jaar en dan staat de rente op 7%
"Afhankelijk" is in deze het sleutelwoord...quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De HRA zal wel langer overleven, daar zijn simpelweg teveel mensen van afhankelijk.
Als je wilt kan ik er ook van levensbelang van maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:13 schreef RemcoDelft het volgende:
"Afhankelijk" is in deze het sleutelwoord...
Ik denk dat men de komende jaren het huurwaardeforfait gaat opschroeven dat merkt niemand, eigenlijk is dat het neutraliseren van de HRAquote:Op woensdag 23 maart 2011 18:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je wilt kan ik er ook van levensbelang van maken.
Teveel mensen kunnen zonder de maandelijkse voorlopige teruggave niet rondkomen, dus als de overheid de HRA aan wil pakken zal dat uiterst voorzichtig (en dus geleidelijk) moeten gebeuren. En tot die tijd stop ik mijn jaarlijkse HRA teruggave netjes in termijndeposito's. Aflossen van het aflossingsvrije deel kan immers altijd nog en per saldo levert (voor mij) een deposito winst op t.o.v. niet aflossen. Dat compenseert weer mooi de stijgende kosten van allerlei andere zaken.
Ik denk van niet. Zelfs het opschroeven van het HWF voor de woningen boven 1.000.000,- mislukte al om reden dat ze bang waren dat daar op termijn teveel mensen door zouden worden geraakt. Laat staan als je het HWF voor de lagere woningwaarden op zou schroeven.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat men de komende jaren het huurwaardeforfait gaat opschroeven dat merkt niemand, eigenlijk is dat het neutraliseren van de HRA
De mijne ging iets van 20 euro omlaag, maar dát kwam niet in de krant hoor!quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En ik heb werkelijk geen idee hoe je erbij komt 'dat niemand dat merkt'... Tuurlijk wel. Zelfs als de OZB 10,- op jaarbasis omhoog gaat staan de kranten er vol van
maar het huurwaardeforfait komt op je IB aangifte en zolang mensen nog wat HRA terug krijgen vinden ze het prima.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De mijne ging iets van 20 euro omlaag, maar dát kwam niet in de krant hoor!
Dat had toch minstens in het Drontens Dagblad gemoeten zou je zeggen
Jij denkt dat het niet opvalt als de maandelijkse teruggave ineens lager wordt? Tuurlijk wel. Bovendien houden banken met je maximale hypotheek ook rekening met het HWF (als die stijgt, stijgen je netto lasten immers mee) dus dan raakt de woningmarkt nog verder op slot.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:08 schreef michaelmoore het volgende:
maar het huurwaardeforfait komt op je IB aangifte en zolang mensen nog wat HRA terug krijgen vinden ze het prima.
Dat is wel een voordeel van dit topic, je krijgt nooit onverwachts een hogere rekening in de bus. Zodra iets stijgt wat met een eigen woning te maken heeft, al is het maar 3 euro per jaar, dan zijn hier vriendelijke mensen genoeg die je er tot in den treure op attenderen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:33 schreef Whuzz het volgende:
Dat had toch minstens in het Drontens Dagblad gemoeten zou je zeggen
Sterker nog, je hoort het al 10 jaar van te voren! Zo hoorden we net dat de HRA over 10 jaar wordt afgeschaft, dat weet het kabinet nog niet eens, maar wij al welquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is wel een voordeel van dit topic, je krijgt nooit onverwachts een hogere rekening in de bus. Zodra iets stijgt wat met een eigen woning te maken heeft, al is het maar 3 euro per jaar, dan zijn hier vriendelijke mensen genoeg die je er tot in den treure op attenderen.
10 jaar.... Hmmmmm.... Gezien de betrouwbaarheid van de hier rond 2009 2010 2011 2012 voorspelde daling van de huizenprijzen met 40% zou die 10 jaar zomaar wat langer kunnen worden. Ik denk dat tegen de tijd dat de HRA helemaal verdwenen is ik helemaal geen hypotheek meer heb.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Sterker nog, je hoort het al 10 jaar van te voren! Zo hoorden we net dat de HRA over 10 jaar wordt afgeschaft, dat weet het kabinet nog niet eens, maar wij al wel
Ja! Leuk! Doe maar!quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:48 schreef Terrorizer het volgende:
In de Spits! van vandaag staan 6 pagina's NVM propaganda over juist nu een huis te kopen.
Ik ben bijna om. Als jullie het leuk vinden zal ik het proberen in te scannen.
Zelfs in de allerergste achterbuurten van Rotterdam heb ik dergelijke taferelen, met tokkies op plastic tuinstoeltjes in de voortuin met een kratje bier, nog nooit mogen aanschouwen. Dus ik weet niet waar jij woont, maar het kan nooit veel soeps zijn. Ik gok op Brabant-Oost, Groningen, Limboland of België.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat een gelul, het gaat me niet om veilig voelen of wat dan ook. Ik heb gewoon geen zin om geassocieerd te worden met tokkies. Want er zijn genoeg wijken waar je dat soort gasten in de voortuin ziet zitten, op plastic tuinstoeltjes met een kratje bier. Ik wil niet mijn wijk in rijden en dat soort figuren zien zitten.
lolwut? Dat zijn nou juist de delen waar je de minste kans hebt om dat volk te aanschouwen? (zeker Groningen en België...)quote:Op donderdag 24 maart 2011 06:02 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Zelfs in de allerergste achterbuurten van Rotterdam heb ik dergelijke taferelen, met tokkies op plastic tuinstoeltjes in de voortuin met een kratje bier, nog nooit mogen aanschouwen. Dus ik weet niet waar jij woont, maar het kan nooit veel soeps zijn. Ik gok op Brabant-Oost, Groningen, Limboland of België.
Volgens mij ben jij nog nooit in die steden geweest, want je lult dicke peop.quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:33 schreef Whuzz het volgende:
Doe eens een rondje door de oude volksbuurten van Utrecht of Den Haag. Gegarandeerd succes
Precies mijn punt. Eindhoven (Brabant-Oost) en Apeldoorn (ook in een door god vergeten gebied buiten de Randstad), daar zie je dit soort tafereeltjes. Maar in de Randstad kun je dat gerust vergeten.quote:Hell, wil je een practisch voorbeeld? De vogelbuurt in Apeldoorn, specifiek de regio zwanenweg, eendenweg, talingweg. Kleine arbeiders-huurhuisjes, waar in de zomer op de binnenpleintjes legio tuinstoeltjes en kratjes bier te vinden zijn.
De hele buurt staat als lichtelijk "tokkie" bekend (maar nog steeds een stuk beter dan de zenehuizen-noord met zijn grote flats).
Nog een voorbeeld? Eindhoven oud-Gestel, zo rond de zuidkant van de hoogstraat. Zelfde type wijk, kleine huurhuisjes en in de zomer allemaal op straat hangen. En ook hier, dat is altijd nog een stuk beter dan de flats in woensel.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:48 schreef Asfyxia het volgende:
In de oude volksbuurten van Utrecht en Den Haag wonen überhaupt bijna geen blanken meer. En die paar die er nog wel wonen zitten verstijfd van angst achter hun geraniums te koekeloeren. En allochtonen zitten sowieso niet op tuinstoelen in hun tuintje bier te tanken.
quote:do 24 mrt 2011, 07:21
'Vertrouwen in woningmarkt gedaald' AMSTERDAM (AFN) - Het vertrouwen in de Nederlandse woningmarkt is de afgelopen maanden gedaald. Dat komt onder meer omdat starters en woningbezitters verwachten dat de hypotheekrente zal stijgen, zo concludeert ING na een onderzoek.
Bijna heel Heerlenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
Volgens mij zijn die wijken in Heerlen voornamelijk gemengd huur/koop? Als ik daar zo rond-streetview en even google lijken me het veelal WBV wijken die de verkoop in gaan wanneer de huidige huurder vertrekt.quote:
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote]'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
Terrorizer for presidentquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:48 schreef Terrorizer het volgende:
In de Spits! van vandaag staan 6 pagina's NVM propaganda over juist nu een huis te kopen.
Ik ben bijna om. Als jullie het leuk vinden zal ik het proberen in te scannen.
En dan jouw de lol ontnemen om uit te vinden waar dat isquote:Op donderdag 24 maart 2011 08:33 schreef Whuzz het volgende:
Kijk Xeno, zo doe je dat. Als je ergens over praat, gewoon voorbeelden noemen. Als je dat niet kunt gewoon je mond houden.![]()
Lekker vertekenend grafiekje weer waarbij de Y as zomaar op 30.000 begint.quote:
Mooi.quote:
Geen idee en het boeit me ook geen ruk, dus ik snap even niet waarom je dat aan mij vraagt.quote:Vertel eens Asfyxia, in welke van die twee voelt een blanke wanbetalende huurder zich nou het meest thuis?
Hoezo vertekend? Je kan toch zien waar de grafiek begint? Op deze manier bespaar je gewoon een hoop inktquote:Op donderdag 24 maart 2011 10:25 schreef Basp1 het volgende:
Lekker vertekenend grafiekje weer waarbij de Y as zomaar op 30.000 begint.![]()
De cijfers komen van het cbs maar het grafiek is door cenzuur gemaakt.![]()
En zoals we dus aan de nieuwe cijfers kunnen zien heeft de markt zich ongeveer op 32.000 transacties per kwartaal gestabiliseerd.
Ik denk omdat je argumenten (allochtonenwijken die compleet verneukt zijn) die het onderwerp van discussie (veel huurwijken zijn verneukt in de grote steden) onderbouwen, afdoet als argumenten die het tegenspreken (verneukte allochtonenwijk is niet hetzelfde als verneukte tokkiewijk!!111).quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:43 schreef Asfyxia het volgende:
Geen idee en het boeit me ook geen ruk, dus ik snap even niet waarom je dat aan mij vraagt.
Lies, damned lies, and statisticsquote:Op donderdag 24 maart 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo vertekend? Je kan toch zien waar de grafiek begint? Op deze manier bespaar je gewoon een hoop inkt
rekenkundig worden er nu 32.000 woningen verkocht tegen 50.000 normaal dus zeg maar 60% , dat zorgt voor een toename van 6000 per maandquote:
Volgens mij zou jij er goed aan doen om de discussie even helemaal terug te lezen en je er even goed in te verdiepen waar die werkelijk over ging. Ik heb namelijk nooit beweerd dat CoolGuy ongelijk zou hebben. Ik heb alleen uit zijn beweringen over tokkies op plastic tuinstoelen in voortuintjes met kratten bier de logische conclusie getrokken dat hij zeker niet in de Randstad woont, maar in een kansarmenverzamelareaal als Brabant-Oost, Groningen, Limboland of België, en hij dus per definitie al kansloos is, of hij nu huurt of koopt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik denk omdat je argumenten (allochtonenwijken die compleet verneukt zijn) die het onderwerp van discussie (veel huurwijken zijn verneukt in de grote steden) onderbouwen, afdoet als argumenten die het tegenspreken (verneukte allochtonenwijk is niet hetzelfde als verneukte tokkiewijk!!111).
Maar ik ben blij dat je toch een manier gevonden hebt om jezelf prettig te voelen bij de uitkomst van de discussie, ook al gaf je Coolguy in principe gelijk
Je vergeet Flevoland.quote:[b] Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1626601maar in een kansarmenverzamelareaal als Brabant-Oost, Groningen, Limboland of België, en hij dus per definitie al kansloos is, of hij nu huurt of koopt.
Nee ik woon inderdaad niet in de randstad. Dat heb je goed. Och, komend van iemand die niet gehinderd wordt door enige vorm van relevante kennis, en die een tipje van de sluier heeft opgelicht over hoe hij 'zaken' doet kan ik dat niet serieus nemen. Maar dat kan ik je ook niet kwalijk nemen want je hebt het niet van een vreemde.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:09 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Volgens mij zou jij er goed aan doen om de discussie even helemaal terug te lezen en je er even goed in te verdiepen waar die werkelijk over ging. Ik heb namelijk nooit beweerd dat CoolGuy ongelijk zou hebben. Ik heb alleen uit zijn beweringen over tokkies op plastic tuinstoelen in voortuintjes met kratten bier de logische conclusie getrokken dat hij zeker niet in de Randstad woont, maar in een kansarmenverzamelareaal als Brabant-Oost, Groningen, Limboland of België, en hij dus per definitie al kansloos is, of hij nu huurt of koopt.
Mensen die zich druk maken om wat "anderen" van hen zouden denken, als ze in een buurt zouden wonen met tokkies die op plastic tuinstoelen in hun voortuintje een kratje bier leeghakken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee ik woon inderdaad niet in de randstad. Dat heb je goed. Och, komend van iemand die niet gehinderd wordt door enige vorm van relevante kennis, en die een tipje van de sluier heeft opgelicht over hoe hij 'zaken' doet kan ik dat niet serieus nemen. Maar dat kan ik je ook niet kwalijk nemen want je hebt het niet van een vreemde.
Lies, damned lies, and statistics wat je hier meteen toepast.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:05 schreef meth77 het volgende:
[..]
rekenkundig worden er nu 32.000 woningen verkocht tegen 50.000 normaal dus zeg maar 60% , dat zorgt voor een toename van 6000 per maand
zie fundateller voor controle
Die ging volgens mij over tokkies in huurwijken. (Waarvan als kenmerk werd gegeven dat ze vaak op plastic stoeltjes zitten)quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:09 schreef Asfyxia het volgende:
Volgens mij zou jij er goed aan doen om de discussie even helemaal terug te lezen en je er even goed in te verdiepen waar die werkelijk over ging.
En ik probeer je duidelijk te maken dat ik het nogal dom vond om te gaan lopen piepen over het al dan niet aanwezig zijn van plastic stoeltjes als argument in een duscussie over slechte huurwijken en al helemáál als je dat argument probeert te bestrijden met een ander argument dat het juist onderbóuwt. (Namelijk huurwijken zonder plastic stoeltjes maar met terroriserende allochtonen)quote:Ik heb alleen uit zijn beweringen over tokkies op plastic tuinstoelen in voortuintjes met kratten bier de logische conclusie getrokken
Ja, Eindhoven bijvoorbeeld verschilt echt enorm van de Randstad ja... ik ben er juist wegverhuisd omdat het teveel op de randstad ging lijken. Wel in de regio blijven wonen vanwege werk, maar als mijn werk zich in in Groningen of belgië had bevonden was ik daar met plezier gaan wonen.quote:dat hij zeker niet in de Randstad woont, maar in een kansarmenverzamelareaal als Brabant-Oost, Groningen, Limboland of België,
Een wanbetalende huurder die zelf al blijk gaf meerdere tokkie-trekjes te vertonen die iemand anders kansloos noemt.quote:en hij dus per definitie al kansloos is, of hij nu huurt of koopt.
Zegt de man met allemaal virtuele tot hun oogkassen gefinacieerde kennissen die hun huizen allemaal voor de hoofdprijs willen verkopen.quote:
Eh...wat anderen van mij denken? Hoezo wat anderen van mij denken? Dat boeit me niet zo. Als ik in een buurt zou wonen waar dat soort mensen overal te zien zijn, dan zal dat niet echt goed zijn voor de aanblik van de wijk, en daarmee dus ook niet voor het soort mensen dat er komt kijken om eventueel te gaan wonen. Ik heb liever te doen met het soort mensen dat er nu wonen dan met het soort mensen dat voor aan straat op plastic tuinstoelen bier zit te zuipen. Als dat de overhand krijgt krijg je meer en meer van dat soort tokkies die er komen wonen. Heb ik niet zo'n zin in.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Mensen die zich druk maken om wat "anderen" van hen zouden denken, als ze in een buurt zouden wonen met tokkies die op plastic tuinstoelen in hun voortuintje een kratje bier leeghakken.
Man man man, jij hebt echt issues.
Je vergeet de andere helft die hij aanhaalde als voorbeeld van mensen in financiële problemen. Of was dat dezelfde helft?quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zegt de man met allemaal virtuele tot hun oogkassen gefinacieerde kennissen die hun huizen allemaal voor de hoofdprijs willen verkopen.
Das de frustratie die spreekt johquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:51 schreef Whuzz het volgende:
Een wanbetalende huurder die zelf al blijk gaf meerdere tokkie-trekjes te vertonen die iemand anders kansloos noemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |