SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Huizenmarkt # 109: Waar de banksters -2% voorspellen voor 2011
Huizenmarkt # 110: huizenkopers, van hero to zero en weer terug?
Huizenmarkt # 111: Waar de coalitie de macht kwijtraakt
Huizenmarkt # 112: Raakt de zeep op?
Huizenmarkt # 113: Waar huurders het zeepje oprapen
Huizenmarkt # 114: Waar de Fundateller een nieuw hoogtepunt bereikt?
Huizenmarkt # 115: de meltdown van de erfpachtwoning is in gang gezet
Huizenmarkt # 116: de meltdown is niet meer te stoppenCalm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
En het zoveelste bewijs hoe krom de wetgeving in Nederland is, en hoe marktverstorend de HRA is.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mooi, de rente op een 5 jaarstermijndeposito is ook van 4,0 naar 4,1% gegaan zie ik. Nu is het nog minder aantrekkelijk om af te lossen.
In dat geval blijft de laatste babyboomer echt volledig buiten schot en mogen de huidige jongeren het tegen die tijd grotere probleem afbetalen...quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:36 schreef michaelmoore het volgende:
Ach ik geef de HRA nog 10 jaar en dan staat de rente op 7%
Dat zat er toch wel in alquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In dat geval blijft de laatste babyboomer echt volledig buiten schot en mogen de huidige jongeren het tegen die tijd grotere probleem afbetalen...
De HRA zal wel langer overleven, daar zijn simpelweg teveel mensen van afhankelijk. En wat betreft de rente van 7%, ik zeg: doen!quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:36 schreef michaelmoore het volgende:
Ach ik geef de HRA nog 10 jaar en dan staat de rente op 7%
"Afhankelijk" is in deze het sleutelwoord...quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De HRA zal wel langer overleven, daar zijn simpelweg teveel mensen van afhankelijk.
Als je wilt kan ik er ook van levensbelang van maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:13 schreef RemcoDelft het volgende:
"Afhankelijk" is in deze het sleutelwoord...
Ik denk dat men de komende jaren het huurwaardeforfait gaat opschroeven dat merkt niemand, eigenlijk is dat het neutraliseren van de HRAquote:Op woensdag 23 maart 2011 18:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je wilt kan ik er ook van levensbelang van maken.
Teveel mensen kunnen zonder de maandelijkse voorlopige teruggave niet rondkomen, dus als de overheid de HRA aan wil pakken zal dat uiterst voorzichtig (en dus geleidelijk) moeten gebeuren. En tot die tijd stop ik mijn jaarlijkse HRA teruggave netjes in termijndeposito's. Aflossen van het aflossingsvrije deel kan immers altijd nog en per saldo levert (voor mij) een deposito winst op t.o.v. niet aflossen. Dat compenseert weer mooi de stijgende kosten van allerlei andere zaken.
Ik denk van niet. Zelfs het opschroeven van het HWF voor de woningen boven 1.000.000,- mislukte al om reden dat ze bang waren dat daar op termijn teveel mensen door zouden worden geraakt. Laat staan als je het HWF voor de lagere woningwaarden op zou schroeven.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat men de komende jaren het huurwaardeforfait gaat opschroeven dat merkt niemand, eigenlijk is dat het neutraliseren van de HRA
De mijne ging iets van 20 euro omlaag, maar dát kwam niet in de krant hoor!quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En ik heb werkelijk geen idee hoe je erbij komt 'dat niemand dat merkt'... Tuurlijk wel. Zelfs als de OZB 10,- op jaarbasis omhoog gaat staan de kranten er vol van
maar het huurwaardeforfait komt op je IB aangifte en zolang mensen nog wat HRA terug krijgen vinden ze het prima.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De mijne ging iets van 20 euro omlaag, maar dát kwam niet in de krant hoor!
Dat had toch minstens in het Drontens Dagblad gemoeten zou je zeggen
Jij denkt dat het niet opvalt als de maandelijkse teruggave ineens lager wordt? Tuurlijk wel. Bovendien houden banken met je maximale hypotheek ook rekening met het HWF (als die stijgt, stijgen je netto lasten immers mee) dus dan raakt de woningmarkt nog verder op slot.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:08 schreef michaelmoore het volgende:
maar het huurwaardeforfait komt op je IB aangifte en zolang mensen nog wat HRA terug krijgen vinden ze het prima.
Dat is wel een voordeel van dit topic, je krijgt nooit onverwachts een hogere rekening in de bus. Zodra iets stijgt wat met een eigen woning te maken heeft, al is het maar 3 euro per jaar, dan zijn hier vriendelijke mensen genoeg die je er tot in den treure op attenderen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:33 schreef Whuzz het volgende:
Dat had toch minstens in het Drontens Dagblad gemoeten zou je zeggen
Sterker nog, je hoort het al 10 jaar van te voren! Zo hoorden we net dat de HRA over 10 jaar wordt afgeschaft, dat weet het kabinet nog niet eens, maar wij al welquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is wel een voordeel van dit topic, je krijgt nooit onverwachts een hogere rekening in de bus. Zodra iets stijgt wat met een eigen woning te maken heeft, al is het maar 3 euro per jaar, dan zijn hier vriendelijke mensen genoeg die je er tot in den treure op attenderen.
10 jaar.... Hmmmmm.... Gezien de betrouwbaarheid van de hier rond 2009 2010 2011 2012 voorspelde daling van de huizenprijzen met 40% zou die 10 jaar zomaar wat langer kunnen worden. Ik denk dat tegen de tijd dat de HRA helemaal verdwenen is ik helemaal geen hypotheek meer heb.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Sterker nog, je hoort het al 10 jaar van te voren! Zo hoorden we net dat de HRA over 10 jaar wordt afgeschaft, dat weet het kabinet nog niet eens, maar wij al wel
Ja! Leuk! Doe maar!quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:48 schreef Terrorizer het volgende:
In de Spits! van vandaag staan 6 pagina's NVM propaganda over juist nu een huis te kopen.
Ik ben bijna om. Als jullie het leuk vinden zal ik het proberen in te scannen.
Zelfs in de allerergste achterbuurten van Rotterdam heb ik dergelijke taferelen, met tokkies op plastic tuinstoeltjes in de voortuin met een kratje bier, nog nooit mogen aanschouwen. Dus ik weet niet waar jij woont, maar het kan nooit veel soeps zijn. Ik gok op Brabant-Oost, Groningen, Limboland of België.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat een gelul, het gaat me niet om veilig voelen of wat dan ook. Ik heb gewoon geen zin om geassocieerd te worden met tokkies. Want er zijn genoeg wijken waar je dat soort gasten in de voortuin ziet zitten, op plastic tuinstoeltjes met een kratje bier. Ik wil niet mijn wijk in rijden en dat soort figuren zien zitten.
lolwut? Dat zijn nou juist de delen waar je de minste kans hebt om dat volk te aanschouwen? (zeker Groningen en België...)quote:Op donderdag 24 maart 2011 06:02 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Zelfs in de allerergste achterbuurten van Rotterdam heb ik dergelijke taferelen, met tokkies op plastic tuinstoeltjes in de voortuin met een kratje bier, nog nooit mogen aanschouwen. Dus ik weet niet waar jij woont, maar het kan nooit veel soeps zijn. Ik gok op Brabant-Oost, Groningen, Limboland of België.
Volgens mij ben jij nog nooit in die steden geweest, want je lult dicke peop.quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:33 schreef Whuzz het volgende:
Doe eens een rondje door de oude volksbuurten van Utrecht of Den Haag. Gegarandeerd succes
Precies mijn punt. Eindhoven (Brabant-Oost) en Apeldoorn (ook in een door god vergeten gebied buiten de Randstad), daar zie je dit soort tafereeltjes. Maar in de Randstad kun je dat gerust vergeten.quote:Hell, wil je een practisch voorbeeld? De vogelbuurt in Apeldoorn, specifiek de regio zwanenweg, eendenweg, talingweg. Kleine arbeiders-huurhuisjes, waar in de zomer op de binnenpleintjes legio tuinstoeltjes en kratjes bier te vinden zijn.
De hele buurt staat als lichtelijk "tokkie" bekend (maar nog steeds een stuk beter dan de zenehuizen-noord met zijn grote flats).
Nog een voorbeeld? Eindhoven oud-Gestel, zo rond de zuidkant van de hoogstraat. Zelfde type wijk, kleine huurhuisjes en in de zomer allemaal op straat hangen. En ook hier, dat is altijd nog een stuk beter dan de flats in woensel.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:48 schreef Asfyxia het volgende:
In de oude volksbuurten van Utrecht en Den Haag wonen überhaupt bijna geen blanken meer. En die paar die er nog wel wonen zitten verstijfd van angst achter hun geraniums te koekeloeren. En allochtonen zitten sowieso niet op tuinstoelen in hun tuintje bier te tanken.
quote:do 24 mrt 2011, 07:21
'Vertrouwen in woningmarkt gedaald' AMSTERDAM (AFN) - Het vertrouwen in de Nederlandse woningmarkt is de afgelopen maanden gedaald. Dat komt onder meer omdat starters en woningbezitters verwachten dat de hypotheekrente zal stijgen, zo concludeert ING na een onderzoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |