quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:14 schreef Yu-Kee het volgende:
Mensen kunnen toch niet ruiken of jij je ei hard of zacht wilt? Dus dat moet je dan zelf even zeggen (wel raar dat de gastheer/vrouw dat niet aan je vraagt trouwens).
Maar ik vind het ook raar als mensen eten opzetten en dan gewoon iets anders gaan doen. Voor aardappels en rijst dat gewoon een tijdje moet koken maakt het niet zoveel uit, maar bij dingen die gebakken en regelmatig omgekeerd moeten worden, en dingen die geroerd moeten worden snap ik niet dat mensen gewoon weglopen.
Kan dat dan, ontploffend vleesquote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:17 schreef Yu-Kee het volgende:
- Expres in vlees prikken ("Ja, want dan kan het niet ontploffen") zodat het niet meer sappig is
Valt me op dat ze dat bij Masterchef Australië echt constant doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:17 schreef Yu-Kee het volgende:
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee
Ja, in sommige stukken vlees zit namelijk wat dynamiet. Dit komt door de voeding van de dieren. Er zitten stoffen in die in de maag en in de darmen omgezet kunnen worden in dynamiet. Dit is echter een langzaam proces en in het meeste vlees zit het niet. Hoewel dit heel af en toe, vooral bij varkensvlees, nog wel zo kan zijn waardoor het vlees dus kan ontploffen bij het bakken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Kan dat dan, ontploffend vlees![]()
(vegavraag, ik weet het)
Nee bij de Lidl zitten er meestal wondertollen in het vlees. Bij de Aldi dan weer vuurpijlen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ah, goed om te weten. Is het nou zo dat je bij kiloknallers als Lidl en Aldi een grotere kans loopt om vlees met nitroglycerine te treffen?
Oeh, ik koop normaal alleen bilogisch vlees maar ik denk dat ik voortaan naar de Lidl ga.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:42 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Nee bij de Lidl zitten er meestal wondertollen in het vlees. Bij de Aldi dan weer vuurpijlen.
Waarom zou ik daar om lachen?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zal er om lachen, maar met vet en kippenstront (liever nog duiven) kan je echt explosieven maken.
Saucijsjes bijvoorbeeld. Is wel zonde als dat gebeurt, omdat dan de vleessappen eruit lopen. Gelukkig overkomt mij dat zelden.quote:
Ook zo vaak meegemaakt inderdaad.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef Psy-freak het volgende:
De vraag: houdt je van pittig eten?
Zeker!
Uhm... dit is pittig?
Nog eentje: Mensen die een leeg pak van bijvoorbeeld sinaasappelsap in één keer in de prullenbak gooien i.p.v. zo'n pak plat te maken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:23 schreef Yu-Kee het volgende:
- Te weinig sambal:
"Heb je genoeg sambal in huis, want ik ga Indisch voor je koken."
Hij/zij: "Ja hoor, dat heb ik wel."
En dan kom je daar en dan staat er echt zo'n minipotje bijna uitgedroogde sambal Oelek met een heel klein restje erin.
"Huh? Hoeveel sambal heb je nodig dan? Met deze hoeveelheid doe je toch járen?!"
Zegt hij/zij dan...
Als je aanrecht schoon is leg ik dat allemaal wel op de aanrecht alleen niet met een klodder eraan. En mijn aanrecht is nadat ik het af gedaan heb weer brandschoonquote:Op dinsdag 10 januari 2012 02:32 schreef robber57 het volgende:
Lepels,messen, roerijzers en andere spatels met een zootje drab eraan op het aanrecht naast het fornuis leggen ipv op een schoteltje![]()
Kun je bij het afwassen je suf krabben om zo'n opgedroogde klodder champion saus er af te krijgen![]()
Voor ieder wissewasje een schoon bakje,schoteltje, kopje,mes,lepel enz enz pakken en zo en berg afwas creeren waar je de rest van de avond mee aan de slag kunt.
quote:Op maandag 9 januari 2012 20:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Nog eentje: Mensen die een leeg pak van bijvoorbeeld sinaasappelsap in één keer in de prullenbak gooien i.p.v. zo'n pak plat te maken.
Ik dacht even hoe kom ik aan dit topic in mijn actives, maar heb mijn grootste ergernissen vorig jaar al gepost.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 02:32 schreef robber57 het volgende:
Voor ieder wissewasje een schoon bakje,schoteltje, kopje,mes,lepel enz enz pakken en zo en berg afwas creeren waar je de rest van de avond mee aan de slag kunt.
Hee pssst, Yu-Kee ben ik ook.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:27 schreef Staal het volgende:
Ik dacht even hoe kom ik aan dit topic in mijn actives, maar heb mijn grootste ergernissen vorig jaar al gepost..
Ja, ik was ook altijd tussendoor af. Je staat op dat moment toch in de keuken, omdat je het eten in de gaten moet houden.quote:Eten dat geen aandacht krijgt. En ik begrijp dus nog steeds niet waarom sommige mensen zo'n bende maken in de keuken.
Ik was zelf voortdurend alles af in de wachtmomenten. Het maakt mij niet uit wat je pakt maar ruim meteen op. Het is gewoon niet leuk om na het tafelen nog een hele berg te moeten afwassen. Het moet niet meer zijn dan de borden, bestek en hooguit twee pannen.
Dat weet ik sinds de nominaties.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hee pssst, Yu-Kee ben ik ook.
[..]
Ja, ik was ook altijd tussendoor af. Je staat op dat moment toch in de keuken, omdat je het eten in de gaten moet houden.
quote:
ik ook, de afwas van de vorige dagquote:Op woensdag 11 januari 2012 00:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ja, ik was ook altijd tussendoor af. Je staat op dat moment toch in de keuken, omdat je het eten in de gaten moet houden.
Dat dusquote:Op woensdag 11 januari 2012 00:27 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik dacht even hoe kom ik aan dit topic in mijn actives, maar heb mijn grootste ergernissen vorig jaar al gepost..
Eten dat geen aandacht krijgt. En ik begrijp dus nog steeds niet waarom sommige mensen zo'n bende maken in de keuken.
Ik was zelf voortdurend alles af in de wachtmomenten. Het maakt mij niet uit wat je pakt maar ruim meteen op. Het is gewoon niet leuk om na het tafelen nog een hele berg te moeten afwassen. Het moet niet meer zijn dan de borden, bestek en hooguit twee pannen.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:36 schreef RobinOok het volgende:
Gelukkig maak ik het niet mee, maar ik zou me kapot ergerer aan mensen die zeiken dat je tussendoor niet afwast en teveel bakjes vies maakt. Zou mooi de laatste keer zijn dat ik voor ze kookte. Waarmee het dus een eenmalige ergernis zou zijn. Mocht ik het ooit nog meemaken.
Niet inderdaad, als ik voor iemand kook, zorg ik meteen dat ik de boel netjes achterlaat.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:46 schreef CutCake het volgende:
![]()
Idd, neemt er iemand de moeite voor je te koken heb je de gore moed om er over te gaan lopen zeuren hoe je het doet
Typisch Hollands, hoe zachter de groenten hoe beter.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:37 schreef ieniminimuis het volgende:
Voor de rest overgegaarde groenten! Maakt men een wokgerecht laat men de saus en groenten voor een lange tijd pruttelen. Overgegaarde lenteuitjes en paprika bleh. Andere mensen keuren dan mijn kookkunsten af om niet zachtgekookte groenten.
Nog erger: Met lippenstift erop!quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:02 schreef Staal het volgende:
Oja, nog eentje, mokken met theeaanslag van een jaar. Veel te vinden op kantoren.
dat is echt goor ja. Sowiso onverzorgd volk in de keuken gadverquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:06 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nog erger: Met lippenstift erop!
Tja, eten trekt gekken aan die van alles beweren. Rawfood, Vegan, knettergekquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:18 schreef MaximusTG het volgende:
Sowieso, de hele rawfood hype.. We hebben niet voor niets het vuur ontdekt
Nog nooit gezien, en zie er het nut niet van in ook nietquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:14 schreef Bakkerd het volgende:
Ik erger me er echt aan als mensen hun mes rechtop in de boter steken en even drie keer roeren voordat ze gaan smeren. Weet niet waarom, maar een toegetakeld boterbakje vind ik echt niet relaxt.
Ik heb dat ook nog nooit gezien, het klinkt als een soort dwangneurose!quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:55 schreef fotostarter het volgende:
Nog nooit gezien, en zie er het nut niet van in ook niet
Die moet je gewoon van te voren even onderdompelen in kokend water, en dan kan je het gewoon bakken zonder dat ze knappen. Basis Keuken Kennis Les1quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:16 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Saucijsjes bijvoorbeeld. Is wel zonde als dat gebeurt, omdat dan de vleessappen eruit lopen. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Dat dus.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:32 schreef fotostarter het volgende:
Mensen die een tijdje heet water via de kraan tappen en dan dicht draaien.
Denk jij daarna even snel je handen te wassen......
Dat is ook maar een afspraak, die mij altijd een beetje doet denken aan 7 boerenzonen en te weinig eten die zonder die regel zo snel mogelijk aanvallen om meer te krijgen dan de ander, of daartoe zelfs in de pan spugen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
- Mensen die na het opscheppen meteen beginnen met eten, en niet netjes wachten totdat iedereen zijn/haar eten heeft.
Ja o.k., als je met 20 mensen aan tafel eet en niet iedereen krijgt (ongeveer) tegelijkertijd zijn/haar eten, is het inderdaad niet zo handig als men op elkaar gaat zitten wachten. Maar met een normaal gezin, kleine groep of met z'n 2-en vind ik het normaal als men op elkaar wacht.quote:[b]Op maandag 16 januari 2012 14:10 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
Dat is ook maar een afspraak, die mij altijd een beetje doet denken aan 7 boerenzonen en te weinig eten die zonder die regel zo snel mogelijk aanvallen om meer te krijgen dan de ander, of daartoe zelfs in de pan spugen.
In andere landen en culturen is wachten juist weer onbeleefd, alsof de gastheer of vrouw eerst zelf een hapje moet nemen omdat je het niet vertrouwd, en je laat het eten koud worden. Zeker als je in een groot gezelschap eet.
Niet alles in het leven hoeft een praktische functie te hebben. Ik vind het gewoon lomp onbeleefd Tokkie-gedrag als mensen meteen gaan 'aanvallen'/'bunkeren' zonder eerst op de anderen te wachten. 'Vreten om het vreten' heb ik dan ook niks mee.quote:Als er genoeg is voor iedereen heeft die regel geen functie meer lijkt me, of wel?
Ik ben er ook mee opgevoed, maar ik vind het beleefd omdat het als beleefd ervaren wordt. Als mensen vinden dat het zo hoort dan is het onbeschoft om je daar niks van aan te trekken. Maar er zit ook iets in van wachten tot het eten eerlijk verdeeld is en misschien ook wel iets van een gebrek aan enthousiasme. Dus wat mij betreft is die beleefdheidsregel maar heel relatief.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Niet alles in het leven hoeft een praktische functie te hebben. Ik vind het gewoon lomp onbeleefd Tokkie-gedrag als mensen meteen gaan 'aanvallen'/'bunkeren' zonder eerst op de anderen te wachten. 'Vreten om het vreten' heb ik dan ook niks mee.
*RIL*quote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef ieniminimuis het volgende:
het versterkt toch juist het samen eten gevoel? En ik vind het wel zo netjes om te wachten tot iedereen heeft. Daarnaast bied je zo ook de mogelijkheid tot eventuele rituelen die men doet voordat men gaat eten; bidden elkaar smakelijk eten wensen etc.
Daarop voortbordurend:quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
- Mensen die na het opscheppen meteen beginnen met eten, en niet netjes wachten totdat iedereen zijn/haar eten heeft.
Bidden is inderdaad misschien ook nog een deel van de oorsprong, maar dat maakt mijn associatie met uitgehongerde in de pan spugende boerenzonen niet minder.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef ieniminimuis het volgende:
het versterkt toch juist het samen eten gevoel? En ik vind het wel zo netjes om te wachten tot iedereen heeft. Daarnaast bied je zo ook de mogelijkheid tot eventuele rituelen die men doet voordat men gaat eten; bidden elkaar smakelijk eten wensen etc.
Dan zit ik zeker in een ander universumquote:
Je zit er niet alleenquote:Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zit ik zeker in een ander universum
I reject your reality universe and substitute my own!quote:Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zit ik zeker in een ander universum
Misschien moet je je moeder uitleggen dat dat ding met de ronde opening de wasmachine is, en die met het grote vierkante gat de vaatwasser.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 08:11 schreef MaximusTG het volgende:
Geen messen in de vaatwasser - nou, ik heb er zelf geen, maar mn moeder doet de messen van dr messenblok er nooit in want die hebben een houten heft. Dat wordt lelijk in de vaatwasser. En van de kleine aardappelschilmesjes zijn al eens puntjes afgebroken in de vaatwasser.
Hygiene in de keuken is heel belangrijkquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:54 schreef female81 het volgende:
Ik krijg kriebels van keukengerei dat met nog niet volledig gegaard vlees of gebakken eieren in aanraking is gekomen, en dat dan zomaar ergens neer wordt gekwakt waar het in contact komt met ánder keukengerei, waar dan weer rustig mee wordt geroerd of zo.
Ja, ik ben zo'n neuroot met bacterie-angst die bijna overal een ander schoteltje voor pakt, om de boel zo schoon mogelijk op te leggen. En halverwege - indien nodig - schoon keukengerei pakt, als het inmiddels nagenoeg gare ei afgewerkt moet worden.![]()
(Rob Geus zou het vast geweldig vinden.)
Je hebt helemaal gelijk. Maar realiseer je daarbij ook dat je in je darmen meer bacterien hebt wonen dan er cellen in je lichaam zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hygiene in de keuken is heel belangrijk
http://www.telegraaf.nl/b(...)_vergiftiging__.html
Ondanks wat allerlei trieste daar krijg je weerstand van brallers hier op fok ook mogen ageren.
Toevallig was een paar weken die aflevering, heb em gezien.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hygiene in de keuken is heel belangrijk
http://www.telegraaf.nl/b(...)_vergiftiging__.html
Ondanks wat allerlei trieste daar krijg je weerstand van brallers hier op fok ook mogen ageren.
Daarom moet je ook je handen wassen als je naar de wc bent geweestquote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar realiseer je daarbij ook dat je in je darmen meer bacterien hebt wonen dan er cellen in je lichaam zijn.
Ik probeer ook een beetje op te letten met dergelijke zaken, maar ik vraag me altijd af in hoeverre het afwassen van keukengerei nu effectief hygiënisch werkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:54 schreef female81 het volgende:
Ik krijg kriebels van keukengerei dat met nog niet volledig gegaard vlees of gebakken eieren in aanraking is gekomen, en dat dan zomaar ergens neer wordt gekwakt waar het in contact komt met ánder keukengerei, waar dan weer rustig mee wordt geroerd of zo.
Ja, ik ben zo'n neuroot met bacterie-angst die bijna overal een ander schoteltje voor pakt, om de boel zo schoon mogelijk op te leggen. En halverwege - indien nodig - schoon keukengerei pakt, als het inmiddels nagenoeg gare ei afgewerkt moet worden.![]()
En dat is dan ook precies de reden dat mijn messen wel de vaatwasser ingaan na het snijden van bijvoorbeeld kip.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik probeer ook een beetje op te letten met dergelijke zaken, maar ik vraag me altijd af in hoeverre het afwassen van keukengerei nu effectief hygiënisch werkt.
Ik was met de hand af, en echt niet in kokend water.
Hoe deed je dat voor het vaatwasser-tijdperk dan? Toch ook gewoon afwassen in een teiltje?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dat is dan ook precies de reden dat mijn messen wel de vaatwasser ingaan na het snijden van bijvoorbeeld kip.
Met kokend water. Dan is het ding in de vaatwasser leggen een stuk makkelijker en als je een beetje nadenkt bij wat voor messen je koopt en hoe en waar je ze in de vaatwasser legt geloof ik er niet zo in dat het zo enorm schadelijk is voor je messen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoe deed je dat voor het vaatwasser-tijdperk dan? Toch ook gewoon afwassen in een teiltje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no love sincerer than the love of food.
Wat bedoel je met een beetje nadenken bij wat voor messen je koopt?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Met kokend water. Dan is het ding in de vaatwasser leggen een stuk makkelijker en als je een beetje nadenkt bij wat voor messen je koopt en hoe en waar je ze in de vaatwasser legt geloof ik er niet zo in dat het zo enorm schadelijk is voor je messen.
Oh zo, ja dat helpt al. Maar ook een mes met een ABS handvat voorkomt niet dat het zijn scherpte en hardheid verliest.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik bedoel o.a. geen houten handvatten. En ik koop inderdaad geen messen van ¤100 of meer.
Interessant. Hoe gebeurt dat dan precies? We hebben het hier over een roestvast, metalen object dat op een rekje ligt, waar er heet water en zeep overheen worden gespoeld. Ik geloof er geen reet van dat het daardoor botter of zelfs zachter wordt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:21 schreef Ludd het volgende:
Daarmee verpest je je mes gewoon. De snede wordt slechter (sneller bot), je mes oxideert en kan zelfs zijn hardheid verliezen.
Het is dus niet gewoon zeep, vaatwasmiddel bevat redelijk wat zouten en chemicaliën die de snede (sneller) aantasten dan afwassen met de hand. En als je hem in zo'n bakje zet ipv in de machine legt dan is dat niet al te best voor de punt. Maar volgens mij is het effect redelijk overschat. Ik slijp mijn messen zelf, en tegelijkertijd vaak ook die van mijn ouders, en zij leggen hem altijd in de vaatwasser. Ik merk iig weinig verschil in scherpte. Zachter word het staal echt niet, een vaatwasser komt nooit boven de 100 graden , en staal gaat pas veranderen rond de 700 graden, dus dat is onzinquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Interessant. Hoe gebeurt dat dan precies? We hebben het hier over een roestvast, metalen object dat op een rekje ligt, waar er heet water en zeep overheen worden gespoeld. Ik geloof er geen reet van dat het daardoor botter of zelfs zachter wordt.
Het is eerder andersom: eerst komt de zeep, die maakt vet oplosbaar in water (dat is de functie van zeep), daarna spoel je met stromend water het "vuil" weg.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:03 schreef Boe-man het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat het schoonmaken van je handen en de vaat voornamelijk komt door het schrobben/borstelen en daarna pas de zeep. Aangezien je in de meeste gevallen je handen niet wast met water dat heet genoeg is om bacteriën te doden en geen heel agressieve schoonmaakmiddelen gebruikt.
Doordat er vaatwassermiddel etc. in het lemmet kan 'vreten' waardoor corrosie op kan treden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Interessant. Hoe gebeurt dat dan precies? We hebben het hier over een roestvast, metalen object dat op een rekje ligt, waar er heet water en zeep overheen worden gespoeld. Ik geloof er geen reet van dat het daardoor botter of zelfs zachter wordt.
Ik zei ook niet dat dit per se gebeurt. Ligt er ook aan hoe je de vaatwasser 'inricht'. Maar dat gebeurt dan natuurlijk niet door hitte inderdaad.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:57 schreef Eltonno het volgende:
Zachter word het staal echt niet, een vaatwasser komt nooit boven de 100 graden , en staal gaat pas veranderen rond de 700 graden, dus dat is onzin
Van elektrolyse word het staal niet zachter..quote:Op woensdag 18 januari 2012 07:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Doordat er vaatwassermiddel etc. in het lemmet kan 'vreten' waardoor corrosie op kan treden.
Ik slijp overigens regelmatig messen van derden, en bij sommige roestvaste messen zie je dan van die lichtbruine puntjes. Typisch gevolg van vaatwasser. Als ik een volgende keer weer zo'n mes te slijpen heb, zal ik er eens een foto van maken.
Dat jij er geen reet van gelooft moet je zelf weten. Als jij het in de vaatwasser wilt stoppen moet je dat vooral blijven doen. Ik dacht eigenlijk dat het algemeen bekend was dat dit niet zo goed voor messen is. Alle kanalen waar ik m'n messen koop geven dat ook duidelijk aan overigens.
Daarbij hadden we het niet specifiek over roestvaste messen dacht ik? Ik niet tenminste. Of zou jij je carbon Robert Herder ook gewoon in de vaatwasser doen?
[..]
Ik zei ook niet dat dit per se gebeurt. Ligt er ook aan hoe je de vaatwasser 'inricht'. Maar dat gebeurt dan natuurlijk niet door hitte inderdaad.Wel door elektrolyse.
Als je verschillende hardheden hebt wel toch? Ik heb messen van 56 hrc, maar ook van 62 hrc.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:03 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Van elektrolyse word het staal niet zachter..
Ik wel, heb sinds kort een nieuwequote:
Ik hoop dat messen daar niks mee van doen hebben?quote:
Ga op jezelf wonen danquote:Op maandag 16 januari 2012 13:45 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
En m'n vader heeft helaas de walgelijke gewoonte om iedere keer met z'n lepel een flinke schep uit een pot (jam, pindakaas enz.) te nemen, en dan met die afgelikte lepel steeds weer opnieuw die pot in te gaan.![]()
![]()
En hij blijft het ook doen, ongeacht hoe vaak je hem er al op aangesproken hebt.
Kijk, dat een kind dat doet kan ik me voorstellen, maar als volwassene hoor je gewoon zelf het besef te hebben dat zoiets uiterst onhygiënisch is voor de overige gezinsleden.
Oftopicquote:
En wie zegt dat ik dat niet al lang doe?quote:
Elektrolyse doet echt niks met je hardheid. Het enige wat elektrolyse doet is het ontleden van het ene staal en het afzetten op het andere. Waardoor er dus afbraak van het ene staal ontstaat en opbouw op het andere. Waardoor dus je ene mes heel langzaam zal verdwijnen, en de andere groter word.. Maar op de schaal in een vaatwasser zal het niet meer doen dan wat vlekjes op een mes maken, en hiervoor moeten de messen ook nog eens van een verschillende soort staal zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:48 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je verschillende hardheden hebt wel toch? Ik heb messen van 56 hrc, maar ook van 62 hrc.
Gezelligquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mensen die niet direct afwassen na het eten
Zit wel wat in natuurlijk, maar dat moet het bezoek aanbieden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:03 schreef MaximusTG het volgende:
Heb het een keer zo erg gehad bij iemand, die nodigde ons uit, en kwam na het eten met de mededeling "Ik heb gekookt, dan moeten jullie afwassen..."
Klopt, ik vraag ook altijd of ik moet helpen afwassen, hoeft dan vaak niet. (leuk beleefdheidsspelletje is het ook). Maar die kerel bracht het op zo'n lompe manier..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zit wel wat in natuurlijk, maar dat moet het bezoek aanbieden.
Verder afwasmachines zijn er niet voor niets
Kom je vanavond bij mij eten?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:32 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Echt niet dat ik mijn bezoek laat afwassen!
Als ik bij iemand anders eet vind ik het ook raar als er van mij verwacht wordt dat ik ga afwassen.
"Ja hoor, is goed, ik zal dan meteen even je wc schoonmaken, de ramen lappen, stofzuigen, de was doen, en je bed verschonen."
Dat doe ik ook niet, maar dan spoel ik wel snel de dingen af en was het af als de visite weg is.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:32 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Echt niet dat ik mijn bezoek laat afwassen!
Als ik bij iemand anders eet vind ik het ook raar als er van mij verwacht wordt dat ik ga afwassen.
"Ja hoor, is goed, ik zal dan meteen even je wc schoonmaken, de ramen lappen, stofzuigen, de was doen, en je bed verschonen."
Ze kwam bij mij op bezoek en nu moet ze dus wel koken, de ramen lappen stofzuigen en opruimen:quote:
Ik kwam 'op bezoek'?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:41 schreef Daniel1976 het volgende:
Ze kwam bij mij op bezoek en nu moet ze dus wel koken, de ramen lappen stofzuigen en opruimen:
[R&P SC] Op bezoek bij B!
![]()
![]()
![]()
ik zou het als bezoek zelf aanbieden. Ik heb zelf ook meegemaakt toen ik geen vaatwasser had dat ik alles nog moest afwassen. En dat was veel. Ik had geluk dat mijn moeder nog even wat langer is gebleven en die me even kon helpen. Maar ik zou dat nooit zo doen bij andere die geen vaatwasser hebben. Want je lol gaat er dan van over om voor meerdere mensen te koken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verder afwasmachines zijn er niet voor niets
Nee, hou maar niet je mond. Stuur me nou maar een keer die beloofde mail, ik brand van nieuwsgierigheid en ik heb heus wel tijd om 'm te lezen en te beantwoorden tussen het afwassen door.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:11 schreef Staal het volgende:
Ik hou nu maar wijselijk mijn mond. Nooit stoken in een goed huwelijk..
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja mijn moeder was ook altijd tegen een afwasmachien, tot de kinderen het huis uit waren en ze het zelf moest doen.
Net als een tv met afstandsbediening by the way,quote:
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja mijn moeder was ook altijd tegen een afwasmachien, tot de kinderen het huis uit waren en ze het zelf moest doen.
Koop je eigen pot jam en zet je naam erop..quote:Op maandag 16 januari 2012 13:45 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
En m'n vader heeft helaas de walgelijke gewoonte om iedere keer met z'n lepel een flinke schep uit een pot (jam, pindakaas enz.) te nemen, en dan met die afgelikte lepel steeds weer opnieuw die pot in te gaan.![]()
![]()
En hij blijft het ook doen, ongeacht hoe vaak je hem er al op aangesproken hebt.
Kijk, dat een kind dat doet kan ik me voorstellen, maar als volwassene hoor je gewoon zelf het besef te hebben dat zoiets uiterst onhygiënisch is voor de overige gezinsleden.
Haha, ja, dat zou je in dat geval nog haast gaan doen ook.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:14 schreef Frappelsien het volgende:
Koop je eigen pot jam en zet je naam erop..
Jij eet geen Jam?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:18 schreef RobinOok het volgende:
Mijn vader doet dat ook. Ik kan er niet mee zitten.
Mijn moeder zei altijd dat ze 3 afwasmachines had.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
LOLquote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mijn moeder zei altijd dat ze 3 afwasmachines had.
Ja, of 'ik moet zo nodig huiswerk maken'.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Mijn zus ging altijd met een boek naar de plee en bleef zitten tot het klaar was.
Tot pa daar genoeg van had en een stok onder de klink zette en haar wie van de drie en MASH liet missen
Wat een nare moeder.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben ook dan om haar te pesten homo geworden.quote:
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben ook dan om haar te pesten homo geworden.
Dat had ik vroeger ook met een zusje. Ging altijd naar de wc naar het eten en zodra de afwas klaar was, jawel... daar was ze weer! En ik zei er altijd wat van maar dan was ik de sjaakquote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Mijn zus ging altijd met een boek naar de plee en bleef zitten tot het klaar was.
Tot pa daar genoeg van had en een stok onder de klink zette en haar wie van de drie en MASH liet missen
Mijn moeder kon ook niet echt koken, ben gaan koken uit zelfverdedigingquote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]![]()
Mijn eigen moeder kon niet koken, tot wij het huis uit gingen en ze ineens onvermoede kooktalenten ontdekte.Als kind aten we veelal gekookte aardappels met gaargekookte groenten en dingen als slavinken en te lang gebakken karbonade.
Herkenbaar!! Wij aten iedere aond gekookte aardappelen, doorgekookte groenten en een stuk vlees uit de oven (droog en taai!!) gekruid met altijd dezelfde vleeskruiden en een laag paneermeel...quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn moeder kon ook niet echt koken, ben gaan koken uit zelfverdediging
Ik ook.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer trouwens dat slecht kokenden moeders mensen zo wegjagen van aardappels, groente, vlees. Goed klaargemaakt kan het verschrikkelijk lekker zijn, en is het gezond.
Ik at ze ook zelden of nooit meer, tot ik mijn huidige partner tegenkwam die graag aardappels eet.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:09 schreef Quispi het volgende:
Precies, ik heb inmiddels zo'n afkeer van gekookte aardappels dat ik ze in geen jaren meer gegeten heb....
ik heb toen ik het huis uit ging ook paar jaar geen aardappels gegeten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer trouwens dat slecht kokenden moeders mensen zo wegjagen van aardappels, groente, vlees. Goed klaargemaakt kan het verschrikkelijk lekker zijn, en is het gezond.
Ik ben inmiddels over deze laatste ouderlijk-huis-induced-voedselfobie heen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:48 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben dol op aardappels, maar gekookt eten we ze eigenlijk nooit.
Je weet dat Jeroen Meús een 7 delig tv-serie over alleen de aardappel heeft? Wat hou ik toch van de Vlaamse televisie. Is net afgelopen geloof ik, nu weer plat preferé.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb daar niet alle afleveringen van gezien, peru, ierland, frankrijk en witrusland heb ik gezienquote:Op zondag 22 januari 2012 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik begin zelf weer wat meer aardappelen te eten. Maar ik snap ook wel waarom ik dat jaren weinig gedaan heb. Het duurt altijd weer tot aardappel 4 tot het schillen een beetje opschiet, het moet ook nog vrij lang opstaan, vaak zijn twee bewerkingen gewenst, het is ook nog niet eens zo heel makkelijk om gebakken aardappelen helemaal goed te krijgen. Bij gekookte aarappelen wil ik wel een mooie rundvleesjus, dat moet ook maar net uitkomen. Een pastaatje is makkelijker en sneller.
[..]
Je weet dat Jeroen Meús een 7 delig tv-serie over alleen de aardappel heeft? Wat hou ik toch van de Vlaamse televisie. Is net afgelopen geloof ik, nu weer plat preferé.
Ik kan Van der Keuken ook erg waarderen. De insteek is alleen heel anders en soms zijn ze iets te verdachtmakend. Maar Belgen zijn nou eenmaal een stuk beleefder en die Meus is ook gewoon een leuke vent, dat werkt zeker voor de programma's die hij maakt. Van mevrouw Dahl tot bekenden van Sinatra of een Franse orde ter promotie van een ingewandenstoofpot, hij neemt ze allemaal voor zich in. Maar ook omdat hij wat kan en ook echt zijn best doet om eerst maar eens van anderen te leren.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb daar niet alle afleveringen van gezien, peru, ierland, frankrijk en witrusland heb ik gezien
Ik mag Jeroen graag zien, erg kundig, gevoel voor humor en breed georienteerd, en erg correct tegenover de mensen in zijn programma, niet dat zuigende gedoe van bv Teun vd Keuken die verder niet erg snugger overkomt.
Bedoel jij René Pluijm? Daar erger ik me altijd groen aan.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan Van der Keuken ook erg waarderen. De insteek is alleen heel anders en soms zijn ze iets te verdachtmakend. Maar Belgen zijn nou eenmaal een stuk beleefder en die Meus is ook gewoon een leuke vent, dat werkt zeker voor de programma's die hij maakt. Van mevrouw Dahl tot bekenden van Sinatra of een Franse orde ter promotie van een ingewandenstoofpot, hij neemt ze allemaal voor zich in. Maar ook omdat hij wat kan en ook echt zijn best doet om eerst maar eens van anderen te leren.
Een enorm contrast met een Nederlands tv-kokje waar ik de naam even van kwijt ben die dan in het buitenland dacht eventjes zijn eigen draai aan een lokaal gerecht te geven terwijl hij niet eens kan koken. Die brutaliteit, die arrogantie en die incompetentie, dat is echt heel erg Hollands, meer nog dan Nederlands, en dat is ook heel erg commerciele tv.
Inderdaadquote:Op zondag 22 januari 2012 15:21 schreef Staal het volgende:
Bedoel jij René Pluijm? Daar erger ik me altijd groen aan.
Vreselijk figuur is het inderdaad. En altijd euforisch over alles wat hij voor zijn snufferd krijgt. Alles is mooi, echt, zo puur, zo echt. Al zou je hem een stuk knaaghout geven van de Gamma.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
InderdaadDat eeuwige gevis naar complimenten ook. "Is het lekker? Is dit de échte smaak van de provence/navarra/münsterland of hoe jullie je achterlijke boerenknollenland ook noemen? Ja toch? Hè? Toch? Ja hè?
Ontopic: waar ik me wel eens aan erger is de onbereidheid om van het eten iets moois, lekkers of speciaals te maken. Ik noem het laatste kerstdiner bij m'n ouders. Gekookte aardappelen en slappe bloemkool met maizenapapje, precies zoals vroeger (meerdere malen per week) werd opgediend.. Glaasje rode Edah-huiswijn erbij, uit het meest standaard wijnglas wat er is. Geen mooi tafelkleed, geen servetten, geen onderborden etc. De feestelijke aankleding was een waxinelichtje in een borrelglas. Jammer.
Ja, die ja. Ik heb het maar één keer gezien, maar ik hoopte echt dat hij door die locals in mekaar werd geslagen. Waar haalt hij het gore lef vandaan om die mensen hun gerecht te verkrachten en dan ook te gaan zeuren om complimenten terwijl ze duidelijk met lange tanden zitten te eten.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:21 schreef Staal het volgende:
[..]
Bedoel jij René Pluijm? Daar erger ik me altijd groen aan.
Ze bedoelen het inderdaad lief, maar weten gewoon niet beter. Het is ook een stukje verschil in karakter denk ik. Ik hou van lekker eten, champagne, goede wijn, mooie muziek, kunst, alle dingen die het leven aangenaam maken.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:27 schreef Staal het volgende:
...
Maar over je ouders, is dat nou geen moeite willen doen of misschien gewoon niet beter weten? Sommige mensen hebben er echt geen gevoel voor terwijl ze het onwijs lief bedoelen.
Ik denk dat het inderdaad wel zoiets gaat worden. M'n broertje (die wél goed kan koken) had het voorgerecht dit jaar al gemaakt. Misschien kan hij promoveren tot het hoofdgerecht als ik voorstel de voorgerechten te maken. Zal niet makkelijk worden aangezien m'n moeder waarschijnlijk nog steeds denkt dat ik, als vrijgezelle vent, hooguit een stoommaaltijd in de magnetron kan klaarmakenquote:We spreken altijd een keer of vier per jaar af met mijn favoriete mensen uit de familie.
Heel gezellig. Meestal wordt er dan Chinees besteld. Maar nu voor dat we kwamen, zei ze dat ze wat lekkers zou maken. Erwtensoep. Nou die heb ik 1 keer overleefd. Dat nooit meer. Ik heb toen maar gedaan alsof ik niet zo lekker was, maar ja, dat kun je niet blijven doen natuurlijk. Ergens in de zomer had ze macaroni gemaakt die zo grijs was dat Flexa jaloers zou worden op de pigmenten en een chili die leek op hondevoer in een plas bonensoep.
Ze deed blikken bonen zonder uitlekken flotsj in die pan. Gelukkig was er toen iemand bij die beter voorbereid haar zelf meegebrachte maaltijdsalade met me deelde.
Toen kwam door de telefoon het idee van rijst, perzik en cornedbeef. Wat?!.
Snel voorgesteld dat het nou eens mijn beurt was om moeite te doen. Heb inderdaad de hele avond in de keuken gestaan. Maar was een prima manier om er onderuit te komen. Misschien een tip voor jou volgende kerst..
Ik bied het meestal wel aan om "even te helpen" maar ga er eigenlijk vanuit dat ze 'nee hoeft niet' zeggen. Als we bezoek hebben laden we de hele meuk ook ff in 5 minuten in de vaatwasser en de rest komt de volgende dag wel. Ik hou er sowieso niet van als anderen m'n vaatwasser inpakken want dat gaat vaak zo inefficient als de pest.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:
hahaha inderdaad!!quote:Op zondag 22 januari 2012 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, die ja. Ik heb het maar één keer gezien, maar ik hoopte echt dat hij door die locals in mekaar werd geslagen. Waar haalt hij het gore lef vandaan om die mensen hun gerecht te verkrachten en dan ook te gaan zeuren om complimenten terwijl ze duidelijk met lange tanden zitten te eten.
Ooit ergens gegeten waar ze dat ook deden. Aanvankelijk zag de bonenschotel-nog-zonder-bonen er op het fornuis best smakelijk uit...tot de blikken werden opengetrokken en hoppa met gehele inhoud werden geleegd in de pan. Ik was te verbijsterd om snel genoeg te reageren. Wat is dat onsmakelijk zeg.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:27 schreef Staal het volgende:
. Ze deed blikken bonen zonder uitlekken flotsj in die pan.
Ik denk het, jij post hetquote:
zoooo lelijk!quote:Op maandag 23 januari 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk het, jij post het
Maar goed, zwarte borden en kopjes...
Vast van dat achthoekige spul uit de jaren 80
Mode is zo verschrikkelijk dat het ieder jaar veranderd moet worden (THHGTTG)quote:
Wat dat betreft ben ik ook wel een beetje een OCDer, het moet er wel netjes instaan iddquote:
Ik gebruik duralex glazen voor wijn.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:21 schreef Isegrim het volgende:
Over glazen en de vaatwasser gesproken: wanneer maken ze nou eens een vaatwasser waar je met goed fatsoen je wijnglazen in kunt zetten?
Ik had van iemand een set soortgelijke onbreekbare glazen gekregen (tweede hands, geen cadeau oid). Vond ze eigenlijk wel lelijk en dacht tijdens het afwassen 'hmm, zouden ze ook kunnen breken?'. Ik heb er 1 op de keukenvloer laten vallen en idd, die stuiteren gewoonquote:Op maandag 23 januari 2012 19:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die glazen zijn wel handig ja, als je ze laat vallen stuiteren ze gewoon weer omhoog je hand in
Passen ze niet in het bestekmandje? Of over de bordenprikkers?quote:Op maandag 23 januari 2012 19:29 schreef Isegrim het volgende:
Ik gebruik ook het liefst onze voetloze wijnglaasjes, maar meneer wil graag wijnglazen.
Dan heb je geluk, want als ze breke (en dat kunnen ze) dan spatten ze in 10.000 stukjes uit elkaar.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had van iemand een set soortgelijke onbreekbare glazen gekregen (tweede hands, geen cadeau oid). Vond ze eigenlijk wel lelijk en dacht tijdens het afwassen 'hmm, zouden ze ook kunnen breken?'. Ik heb er 1 op de keukenvloer laten vallen en idd, die stuiteren gewoon
Klopt, maar de laatste keer dat ik dat had was 20 jaar geleden, en het voordeel is dat je wel veel scherven hebt, maar niet van die scherpe kleine scherfjes zoals bij gewone glazen die veeeeel sneller breken.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:38 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dan heb je geluk, want als ze breke (en dat kunnen ze) dan spatten ze in 10.000 stukjes uit elkaar.
Oh echt waar!quote:Op maandag 23 januari 2012 19:38 schreef RobinOok het volgende:
Dan heb je geluk, want als ze breke (en dat kunnen ze) dan spatten ze in 10.000 stukjes uit elkaar.
Alleen de flutes passen in het bestekmandje. Over de bordenprikkers kan, maar is niet heel stabiel.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:37 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Passen ze niet in het bestekmandje? Of over de bordenprikkers?
Wat voor een wijnglazen heb je?quote:Op maandag 23 januari 2012 19:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alleen de flutes passen in het bestekmandje. Over de bordenprikkers kan, maar is niet heel stabiel.
Dat achthoekige spul is inderdaad lelijk, heb ik zeker niet, gewoon vierkante witte borden. Maar een paar zwarte koffiemokken is toch weinig mis mee? Ik ben trouwens de eerste die toegeeft dat ik een OCD heb met dat soort dingenquote:Op maandag 23 januari 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk het, jij post het
Maar goed, zwarte borden en kopjes...
Vast van dat achthoekige spul uit de jaren 80
* Troost *quote:Op maandag 23 januari 2012 20:21 schreef twi het volgende:
[..]
Dat achthoekige spul is inderdaad lelijk, heb ik zeker niet, gewoon vierkante witte borden. Maar een paar zwarte koffiemokken is toch weinig mis mee? Ik ben trouwens de eerste die toegeeft dat ik een OCD heb met dat soort dingen
In het geval van mijn ouders, andere familie/vrienden/kennissen zou ik me er niet aan ergeren als de tafel niet perfect opgemaakt is. Het gaat me dan vooral om het gezelschap. Bij een formeel diner vind ik het wat anders.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:44 schreef DonJames het volgende:
Ontopic: waar ik me wel eens aan erger is de onbereidheid om van het eten iets moois, lekkers of speciaals te maken. Ik noem het laatste kerstdiner bij m'n ouders. Gekookte aardappelen en slappe bloemkool met maizenapapje, precies zoals vroeger (meerdere malen per week) werd opgediend.. Glaasje rode Edah-huiswijn erbij, uit het meest standaard wijnglas wat er is. Geen mooi tafelkleed, geen servetten, geen onderborden etc. De feestelijke aankleding was een waxinelichtje in een borrelglas. Jammer.
Ja, snap ik ook nooit. Mensen die niet zoveel mogelijk klaarzetten van tevoren, maar er 5 minuten voordat de rest klaar is achter komen dat dít nog moet gebeuren, dát nog moet gebeuren...quote:
Wat is daar dan mis mee?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Verpakkingen opensnijden met je koksmes.
Pak een schaar ofzo. Daar misbruik je je goede mes toch niet voor.quote:
Bierglazen ook.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:22 schreef MaximusTG het volgende:
Wijnglazen moet je ook gewoon met de hand afwassen.
Ook een doodzonde. Ik doe al 3 jaar met dezelfde koekenpan, en er zit nog geen 1 krasje in.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:15 schreef hugsy33 het volgende:
Of mensen die in de pan snijden, dag anti-aanbaklaag
Of dat de groente zo uit het water komen, zonder enige vorm van zout, nootmuskaat of peper.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Mensen die het je voor het eten lekker zitten te maken met een beschrijving van wat ze gaan maken en als het dan op tafel komt blijkt het doodgebakken te zijn en smaakt het naar margarine.
Stel je voor, groenten die naar zichzelf smaken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:28 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Of dat de groente zo uit het water komen, zonder enige vorm van zout, nootmuskaat of peper.
GATVER
quote:Op maandag 23 januari 2012 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voor een wijnglazen heb je?
Een goed mes kan daar tegen, het is gereedschapquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Pak een schaar ofzo. Daar misbruik je je goede mes toch niet voor.
Als je een beetje een degelijk mes hebt moet het snijden in karton en/of plastic niet echt uitmaken dacht ik zoquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Pak een schaar ofzo. Daar misbruik je je goede mes toch niet voor.
Die hoekige glazen vind ik niet lekker monden, weet niet waarom.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Royal Leerdam Style (Anderhalf jaar geleden 18 rood en 18 wit van Isegrims moeder gekregen. Isegrim is zó goed met wijnglazen, dat we nu nog 2 witte hebben), en een hand vol van die hoekige Duralex glazen:
[ afbeelding ]
En ook de IKEA-variant daarvan:
[ afbeelding ]
Dat is niet erg. Maar een beetje zout is toch niet erg.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stel je voor, groenten die naar zichzelf smaken.
Ligt aan je smaak en de groente in kwestie, jatoch?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:32 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Dat is niet erg. Maar een beetje zout is toch niet erg.
Dat is een symptoom van hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:11 schreef HostiMeister het volgende:
Weltschmerz, tering waar je je druk om kan maken zeg
Enige waar ik me echt aan erger is als mensen eten helemaal kapot bakken/koken. Zo zonde.
Mensen die producten van de Aldi standaard 'troep' noemen...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:28 schreef simmu het volgende:
de rest van mijn gezin houdt van alditroep
dat weet ik, ik doe er tenslotte de boodschappen. edoch; die grillbrugers zijn troepquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:50 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Mensen die producten van de Aldi standaard 'troep' noemen...
Er zijn zoveel producten van de Aldi waar echt niks mis mee is.
Ja, jij bent gek, maar dat wist je al.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik erger me eigenlijk nooit aan andermans keukengewoonten, ben ik nu raar?
Dat jij je nergens aan ergert laat mij weer ergeren, is dat niet erg? Erger jij je aan het ergeren of wat is erger?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:39 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, jij bent gek, maar dat wist je al.
Ik erger me ook niet aan jullie ergeren aan andermans keukengewoonten ik deel gewoon de ergernis niet, niet erg toch?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat jij je nergens aan ergert laat mij weer ergeren, is dat niet erg? Erger jij je aan het ergeren of wat is erger?
Ben jij zo'n onnodige panroerder? Zo'n vaatwasserchaoot? Zo'n groentendoodkoker? Zo'n Aldigrillburgerliefhebber?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Zou het dan toch van Erger tot Kwaad gaan?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik erger me ook niet aan jullie ergeren aan andermans keukengewoonten ik deel gewoon de ergernis niet, niet erg toch?
Heb bij supermarkten wel gezien dat ze hetzelfde deden, zag bij AH wel eens flessen olijfolie die al meer dan een jaar over datum waren en een dikke laag stof hadden.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Nog eentje:
Mensen die als ze boodschappen gedaan hebben, gewoon alle nieuwe spullen voorin de kasten zetten, waardoor alles wat achterin staat vergeten wordt en op een gegeven moment weggegooid moet worden (nee, ik ben niet zo iemand die producten meteen weggooit als ze net over de datum zijn).
Nee.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Je ermee bemoeien en je er aan ergeren zijn twee verschillende zaken, maar erger jij je er aan als iemand zich er mee bemoeit als je voor hen kookt?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:59 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Nee.
Ik ook niet. Gewoon niet mee bemoeien als iemand voor je kookt. Zo simpel kan het zijn!
Neehoor, vind ik prima. Maar ik ben ook niet zo'n kookwonder, misschien gaat het daar mee samen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je ermee bemoeien en je er aan ergeren zijn twee verschillende zaken, maar erger jij je er aan als iemand zich er mee bemoeit als je voor hen kookt?
Het komt ook weleens voor dat je gaat koken in andermans keuken (althans, ik doe dat weleens), dus dan word je automatisch geconfronteerd met die keukengewoontes.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:59 schreef Sinosappel het volgende:
Nee.
Ik ook niet. Gewoon niet mee bemoeien als iemand voor je kookt. Zo simpel kan het zijn!
Dit.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
oeh ben blij dat ik niet zo'n vriendin heb... dan zou ik niet meer mogen koken
Als ik het me goed herinner was het zijn eigen idee al vóórdat we samenwoonden, maar ik vond het wel een heel goed idee, want het voorkomt een hoop onnodig gezeik.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
oeh ben blij dat ik niet zo'n vriendin heb... dan zou ik niet meer mogen koken
Dus als ik het goed begrijp hoeft hij (omdat het alleen maar op jouw manier mag) niets te doen in de keuken en het huishouden? Heeft hij goed voor elkaarquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Daar wil ik nog aan toevoegen dat hij helemaal niet zo van het huishouden is. Hij laat het liefst alles slingeren. Dat vind ik niet erg, maar dan is het gewoon ook beter als hij zich er helemaal niet mee bemoeit.
Waar zit het addertje onder het gras?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Daar wil ik nog aan toevoegen dat hij helemaal niet zo van het huishouden is. Hij laat het liefst alles slingeren. Dat vind ik niet erg, maar dan is het gewoon ook beter als hij zich er helemaal niet mee bemoeit.
Jesus, dat er nog vrouwen als Joipoidoipoipoi bestaan!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:14 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
...Gelukkig hebben mijn huidige liefde en ik samen afgesproken dat hij zich niet meer in de keuken bemoeit. Hij mag even door de keuken heenlopen als hij daar toevallig langs moet, maar als hij te lang in de keuken blijft hangen, duw ik hem gewoon weg.
Nee, daar zal ik nooit over klagen. Hij heeft het goed voor elkaar..., maar ik heb het ook goed met hem.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:25 schreef Isabeau het volgende:
Dus als ik het goed begrijp hoeft hij (omdat het alleen maar op jouw manier mag) niets te doen in de keuken en het huishouden? Heeft hij goed voor elkaarEn dan later niet klagen dat hij niets doet hè.
Tja, en ik hou er niet van als ik druk bezig ben in de keuken, en iemand achter mij is er ondertussen een puinhoop van aan het maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:31 schreef HostiMeister het volgende:
Prima, ik zou het echter niet pikken van je, Joipoidoipoipoi
Tja, ik vind het wel handig. In mijn vorige relaties ging het anders. Wél bemoeien met het huishouden, maar het níet doen en ondertussen ook alles laten slingeren.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:47 schreef Staal het volgende:
Als jullie allebei tevreden zijn met de afspraken dan werkt het. Niets meer aan doen dan.
Persoonlijk vind ik het niet handig. Bij mijn buren gaat het ook zo. Zij doet het huishouden, hij de tuin.
Als zij weg zou vallen kan die man gewoon niet voor zichzelf zorgen. Zij zou niet eens weten hoe ze een lamp moet ophangen.
Oh, hij kan best voor zichzelf zorgen hoor, heeft dat ook wel moeten doen voordat ik er was.quote:Ik kook 90%. Maar hij kookt wel en vraagt ook hoe ik dingen doe.
Vind het ook een prettig idee dat als ik wegval dat hij niet alle dagen sla met spekjes en bonenschotels hoeft te eten maar alles kan maken. Evenveel kunnen vind ik sowieso wel praktisch.
Dat geldt ook voor de rest. Ik zou echt niet afhankelijk van een man willen zijn als het op klussen aankomt. Laat het me 1 keer zien en dan doe ik het zelf wel.
Precies.quote:Maar daarom is de ene relatie de andere ook niet.
Dat bedoel ik!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:59 schreef minilot het volgende:
I hear you JoiPoienz! Ik jaag mijn lief desnoods met een keukenmes de keuken uit. Mijn domein!
Ik kook, hij eet het op.
Onze verkering vaart wel zéér wel bij een traditioneel rolpatroon.![]()
Precies. Soms denk je ook iets te ruiken maar dan blijkt het iets anders te zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:06 schreef Lienekien het volgende:
Of hij ruikt etenslucht en zegt: "Ha, we eten X!" "Nee , dat eten ze bij de buren."
Zo gaat het hier ook hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:59 schreef minilot het volgende:
I hear you JoiPoienz! Ik jaag mijn lief desnoods met een keukenmes de keuken uit. Mijn domein!
Ik kook, hij eet het op.
Onze verkering vaart wel zéér wel bij een traditioneel rolpatroon.![]()
Haha, uiteraard!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dat bedoel ik!
Maar ik neem aan dat jij het zelf ook opeet.
Ja jammer, maar hier kan ik me dus ook al aan ergeren. Het valt een beetje onder eten dat geen aandacht krijgt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me eraan ergeren dat het gas te hoog staat en dat het fornuis wordt ondergesputterd en dat iemand dan niet even het gas een tikje lager doet.
Denk eigenlijk dat mannen veel relaxter zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kan de laatste keer dat ik me ergerde niet eens herinneren
Het zal waarschijnlijk aan mijzelf geweest zijn...
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Precies. Soms denk je ook iets te ruiken maar dan blijkt het iets anders te zijn.
Wat ik ook wel grappig vindt is als je gewoon nog met de basics bezig bent (ui aanfruiten ofzo) dat mensen al zeggen "goh, dat ruikt lekker". Krijg ik soms de neiging ze een bordje gebakken uien te geven
TENENKROMMEND + HEVIGE FRUSTRATIEquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Precies. Soms denk je ook iets te ruiken maar dan blijkt het iets anders te zijn.
Wat ik ook wel grappig vindt is als je gewoon nog met de basics bezig bent (ui aanfruiten ofzo) dat mensen al zeggen "goh, dat ruikt lekker". Krijg ik soms de neiging ze een bordje gebakken uien te geven
Ik uit m'n woede in hoofdletters, niet in steekpartijen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:48 schreef Sinosappel het volgende:
Ik durf nooit meer in de buurt te komen van iemand die aan het koken is dankzij dit topic.
Dat is maar goed ook in zo'n ruimte met diverse (neem ik aan) scherpe messenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:49 schreef twi het volgende:
Ik uit m'n woede in hoofdletters, niet in steekpartijen.
ik zou zeggen leer je kinders om er vanaf te blijven! En ach ze snijden zichzelf een keer met een mes en daarna weten ze dat het gevaarlijk is. Kinderen moeten het verschil leren tussen daar mag ik aankomen en daaraan niet. Het is in mijn ogen slechts een opvoed taak of laat je kinderen maar eens voelen hoe het is om de fout in te gaan. Niets werkt zo goed om gedrag aan te leren dan het belonings en bestraffingssysteem.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:53 schreef simmu het volgende:
wat ik trouwnes ook afschuwelijk irritant vindt, is dat ik al mijn spulletjes steeds weg moet bergen ivm de kinderenmessen enzo gaan hooghooghoog, keukenmachine achter slot en grendel. en elke keer als je even iets wil gebruiken moet je dus her en der uit hoge en moeilijk bereikbare plaatsen alles overal vandaan plukken
tuurlijk is dat zo. ze zijn alleen nog een beetje klein voor het hele "dan doe je je maar zeer" verhaal met messenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:59 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
ik zou zeggen leer je kinders om er vanaf te blijven! En ach ze snijden zichzelf een keer met een mes en daarna weten ze dat het gevaarlijk is. Kinderen moeten het verschil leren tussen daar mag ik aankomen en daaraan niet. Het is in mijn ogen slechts een opvoed taak of laat je kinderen maar eens voelen hoe het is om de fout in te gaan. Niets werkt zo goed om gedrag aan te leren dan het belonings en bestraffingssysteem.
Gecombineerd met m'n hematofobie is dat inderdaad wel goed.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook in zo'n ruimte met diverse (neem ik aan) scherpe messen
of in mijn geval in het bestekbakje van het afruiprekje...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:22 schreef twi het volgende:
[..]
Gecombineerd met m'n hematofobie is dat inderdaad wel goed.
Nog een ergernis, messen met een scherpe punt naar boven gericht in de afwasmachine stoppen.
Messen horen ook niet in de afwasmachinequote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:22 schreef twi het volgende:
[..]
Gecombineerd met m'n hematofobie is dat inderdaad wel goed.
Nog een ergernis, messen met een scherpe punt naar boven gericht in de afwasmachine stoppen.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Messen horen ook niet in de afwasmachine
Ik vind het al irritant als mensen het gas niet terugdraaien bij het koken van aardappels of groenten. Dan staat het gas vol open en het water hevig te borrelen. Nergens goed voor, het water wordt er niet warmer van en het zal niet sneller gaar zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me eraan ergeren dat het gas te hoog staat en dat het fornuis wordt ondergesputterd en dat iemand dan niet even het gas een tikje lager doet.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:06 schreef Lienekien het volgende:
Of hij ruikt etenslucht en zegt: "Ha, we eten X!" "Nee , dat eten ze bij de buren."
Nog zoiets. Ben je druk bezig in de keuken om iets lekker te koken voor iemand, gaat ze ongeïnteressseerd op de bank wat met d'r telefoon spelen of TV kijken. LEKKER GEZELLIG!!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:48 schreef Sinosappel het volgende:
Ik durf nooit meer in de buurt te komen van iemand die aan het koken is dankzij dit topic.
Haha wat doe je me aaanquote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nog zoiets. Ben je druk bezig in de keuken om iets lekker te koken voor iemand, gaat ze ongeïnteressseerd op de bank wat met d'r telefoon spelen of TV kijken. LEKKER GEZELLIG!!
Wellicht is het meer een hint richting jou.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:06 schreef Lienekien het volgende:
Ik las Mensenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koksmessen doe ik er ook niet in, maar kleine goedkope vleesmessen met een scherpe punt, waarom niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die kreeg ik als kind ook altijd te horen!quote:
Als kindquote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:35 schreef robber57 het volgende:
- Wat eten we?
* Hussen-met-je-neus-er-tussen
-
Zo een heb ik er ook gehad.quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:41 schreef Isegrim het volgende:
Mijn vriend leegt ook nooit de prullenbak. Dat is namelijk 'mijn taak'.Kan me niet herinneren waar in het contract dat staat.
Is dat een aanbeveling?quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:45 schreef MaximusTG het volgende:
* MaximusTG is de ideale man. Koken, schoonmaken, opruimen. No problemo. Het eerste schijnt zelfs een hobby voor me te zijn
quote:
Haha gelukkig ruimt mijn huidige vriend wel alles netjes op. Maar bij een vriendinnetje wat in een studentenhuis woont zou ik dus echt niet kunnen leven.quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:07 schreef jerney het volgende:
Ik ben zo blij met mijn lief als ik dit topic lees
Krijg alleen af en toe een opmerking wanneer ik het GFT- zakje weer eens te vol heb gepropten dan weer kusjes
andersom erger ik me ook niet. Wel ben ik vies van oude, koude sopjes.
Maar afhankelijk van mijn bui laat ik ze dan links liggen of verman ik mezelf en trek de stop er snel uit terwijl ik "huuuuuu" roep en een vies gezicht trek.
Ik vind met vuilniszakken sjouwen ook weer zo'n mannending. Bij ons komen ze op Woensdag en nu voor het eerst is die taak 'verschoven' naar m'n vriendin. Ik moet nl. de kleine wegbrengen en 2 vuilniszakken en een maxi-cosi dragen werkt nietquote:Op woensdag 25 januari 2012 08:41 schreef Isegrim het volgende:
Mijn vriend leegt ook nooit de prullenbak. Dat is namelijk 'mijn taak'.Kan me niet herinneren waar in het contract dat staat.
En dan moet je ook nog oppassen dat je niet met een vuilniszak bij de opvang/school staat.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik vind met vuilniszakken sjouwen ook weer zo'n mannending. Bij ons komen ze op Woensdag en nu voor het eerst is die taak 'verschoven' naar m'n vriendin. Ik moet nl. de kleine wegbrengen en 2 vuilniszakken en een maxi-cosi dragen werkt niet
Ik moest lachenquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:05 schreef DeTolk het volgende:
En dan moet je ook nog oppassen dat je niet met een vuilniszak bij de opvang/school staat.
Ja hallo, als ik sta te koken en druk ben, en dat ding is vol, dan is dat jouw taak als souschef jaquote:Op woensdag 25 januari 2012 08:41 schreef Isegrim het volgende:
M'n vriendin vindt grote messen eng ofzo. Die gebruikt nooit 't grote koksmes. Ik dop er de boontjes mee...quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:56 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik heb wel eens in een lunchroom gewerkt, moest ik een ui snipperen met een aardappelschilmesje...
Sowieso, mensen die alles snijden met een aardappelschilmesje
Beetje kok neemt zijn eigen messen meequote:Op woensdag 25 januari 2012 16:56 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik heb wel eens in een lunchroom gewerkt, moest ik een ui snipperen met een aardappelschilmesje...
Sowieso, mensen die alles snijden met een aardappelschilmesje
een (half) pakje op kamer temperatuur, de rest in de koelkast? En zijn zat zaken waar je harde boter voor wilt hebben, en je voorraad blijft langer goedquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:53 schreef minilot het volgende:
Roomboter in de koelkast? Wat lastig lijkt me dat: zo'n onsmeerbaar harde homp!
Daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen, boontjes doppen met een mes?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:00 schreef Catbert het volgende:
[..]
M'n vriendin vindt grote messen eng ofzo. Die gebruikt nooit 't grote koksmes. Ik dop er de boontjes mee...
Ik denk dat ie bedoeld sperzieboontjes ontkronenquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:25 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen, boontjes doppen met een mes?
Ah, nou, roomboter gaat er bij ons in vliegende vaart doorheen, dus het blijft sowieso wel goed.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
een (half) pakje op kamer temperatuur, de rest in de koelkast? En zijn zat zaken waar je harde boter voor wilt hebben, en je voorraad blijft langer goed
iiiiiquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:45 schreef minilot het volgende:
Jaaa, maar ik doe dan ook alweer vier jaar met dezelfde fles sesamolie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |