quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:14 schreef Yu-Kee het volgende:
Mensen kunnen toch niet ruiken of jij je ei hard of zacht wilt? Dus dat moet je dan zelf even zeggen (wel raar dat de gastheer/vrouw dat niet aan je vraagt trouwens).
Maar ik vind het ook raar als mensen eten opzetten en dan gewoon iets anders gaan doen. Voor aardappels en rijst dat gewoon een tijdje moet koken maakt het niet zoveel uit, maar bij dingen die gebakken en regelmatig omgekeerd moeten worden, en dingen die geroerd moeten worden snap ik niet dat mensen gewoon weglopen.
Kan dat dan, ontploffend vleesquote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:17 schreef Yu-Kee het volgende:
- Expres in vlees prikken ("Ja, want dan kan het niet ontploffen") zodat het niet meer sappig is
Valt me op dat ze dat bij Masterchef Australië echt constant doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:17 schreef Yu-Kee het volgende:
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee
Ja, in sommige stukken vlees zit namelijk wat dynamiet. Dit komt door de voeding van de dieren. Er zitten stoffen in die in de maag en in de darmen omgezet kunnen worden in dynamiet. Dit is echter een langzaam proces en in het meeste vlees zit het niet. Hoewel dit heel af en toe, vooral bij varkensvlees, nog wel zo kan zijn waardoor het vlees dus kan ontploffen bij het bakken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Kan dat dan, ontploffend vlees![]()
(vegavraag, ik weet het)
Nee bij de Lidl zitten er meestal wondertollen in het vlees. Bij de Aldi dan weer vuurpijlen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ah, goed om te weten. Is het nou zo dat je bij kiloknallers als Lidl en Aldi een grotere kans loopt om vlees met nitroglycerine te treffen?
Oeh, ik koop normaal alleen bilogisch vlees maar ik denk dat ik voortaan naar de Lidl ga.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:42 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Nee bij de Lidl zitten er meestal wondertollen in het vlees. Bij de Aldi dan weer vuurpijlen.
Waarom zou ik daar om lachen?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zal er om lachen, maar met vet en kippenstront (liever nog duiven) kan je echt explosieven maken.
Saucijsjes bijvoorbeeld. Is wel zonde als dat gebeurt, omdat dan de vleessappen eruit lopen. Gelukkig overkomt mij dat zelden.quote:
Ook zo vaak meegemaakt inderdaad.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef Psy-freak het volgende:
De vraag: houdt je van pittig eten?
Zeker!
Uhm... dit is pittig?
Nog eentje: Mensen die een leeg pak van bijvoorbeeld sinaasappelsap in één keer in de prullenbak gooien i.p.v. zo'n pak plat te maken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:23 schreef Yu-Kee het volgende:
- Te weinig sambal:
"Heb je genoeg sambal in huis, want ik ga Indisch voor je koken."
Hij/zij: "Ja hoor, dat heb ik wel."
En dan kom je daar en dan staat er echt zo'n minipotje bijna uitgedroogde sambal Oelek met een heel klein restje erin.
"Huh? Hoeveel sambal heb je nodig dan? Met deze hoeveelheid doe je toch járen?!"
Zegt hij/zij dan...
Als je aanrecht schoon is leg ik dat allemaal wel op de aanrecht alleen niet met een klodder eraan. En mijn aanrecht is nadat ik het af gedaan heb weer brandschoonquote:Op dinsdag 10 januari 2012 02:32 schreef robber57 het volgende:
Lepels,messen, roerijzers en andere spatels met een zootje drab eraan op het aanrecht naast het fornuis leggen ipv op een schoteltje![]()
Kun je bij het afwassen je suf krabben om zo'n opgedroogde klodder champion saus er af te krijgen![]()
Voor ieder wissewasje een schoon bakje,schoteltje, kopje,mes,lepel enz enz pakken en zo en berg afwas creeren waar je de rest van de avond mee aan de slag kunt.
quote:Op maandag 9 januari 2012 20:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Nog eentje: Mensen die een leeg pak van bijvoorbeeld sinaasappelsap in één keer in de prullenbak gooien i.p.v. zo'n pak plat te maken.
Ik dacht even hoe kom ik aan dit topic in mijn actives, maar heb mijn grootste ergernissen vorig jaar al gepost.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 02:32 schreef robber57 het volgende:
Voor ieder wissewasje een schoon bakje,schoteltje, kopje,mes,lepel enz enz pakken en zo en berg afwas creeren waar je de rest van de avond mee aan de slag kunt.
Hee pssst, Yu-Kee ben ik ook.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:27 schreef Staal het volgende:
Ik dacht even hoe kom ik aan dit topic in mijn actives, maar heb mijn grootste ergernissen vorig jaar al gepost..
Ja, ik was ook altijd tussendoor af. Je staat op dat moment toch in de keuken, omdat je het eten in de gaten moet houden.quote:Eten dat geen aandacht krijgt. En ik begrijp dus nog steeds niet waarom sommige mensen zo'n bende maken in de keuken.
Ik was zelf voortdurend alles af in de wachtmomenten. Het maakt mij niet uit wat je pakt maar ruim meteen op. Het is gewoon niet leuk om na het tafelen nog een hele berg te moeten afwassen. Het moet niet meer zijn dan de borden, bestek en hooguit twee pannen.
Dat weet ik sinds de nominaties.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hee pssst, Yu-Kee ben ik ook.
[..]
Ja, ik was ook altijd tussendoor af. Je staat op dat moment toch in de keuken, omdat je het eten in de gaten moet houden.
quote:
ik ook, de afwas van de vorige dagquote:Op woensdag 11 januari 2012 00:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ja, ik was ook altijd tussendoor af. Je staat op dat moment toch in de keuken, omdat je het eten in de gaten moet houden.
Dat dusquote:Op woensdag 11 januari 2012 00:27 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik dacht even hoe kom ik aan dit topic in mijn actives, maar heb mijn grootste ergernissen vorig jaar al gepost..
Eten dat geen aandacht krijgt. En ik begrijp dus nog steeds niet waarom sommige mensen zo'n bende maken in de keuken.
Ik was zelf voortdurend alles af in de wachtmomenten. Het maakt mij niet uit wat je pakt maar ruim meteen op. Het is gewoon niet leuk om na het tafelen nog een hele berg te moeten afwassen. Het moet niet meer zijn dan de borden, bestek en hooguit twee pannen.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:36 schreef RobinOok het volgende:
Gelukkig maak ik het niet mee, maar ik zou me kapot ergerer aan mensen die zeiken dat je tussendoor niet afwast en teveel bakjes vies maakt. Zou mooi de laatste keer zijn dat ik voor ze kookte. Waarmee het dus een eenmalige ergernis zou zijn. Mocht ik het ooit nog meemaken.
Niet inderdaad, als ik voor iemand kook, zorg ik meteen dat ik de boel netjes achterlaat.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:46 schreef CutCake het volgende:
![]()
Idd, neemt er iemand de moeite voor je te koken heb je de gore moed om er over te gaan lopen zeuren hoe je het doet
Typisch Hollands, hoe zachter de groenten hoe beter.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:37 schreef ieniminimuis het volgende:
Voor de rest overgegaarde groenten! Maakt men een wokgerecht laat men de saus en groenten voor een lange tijd pruttelen. Overgegaarde lenteuitjes en paprika bleh. Andere mensen keuren dan mijn kookkunsten af om niet zachtgekookte groenten.
Nog erger: Met lippenstift erop!quote:Op woensdag 11 januari 2012 01:02 schreef Staal het volgende:
Oja, nog eentje, mokken met theeaanslag van een jaar. Veel te vinden op kantoren.
dat is echt goor ja. Sowiso onverzorgd volk in de keuken gadverquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:06 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nog erger: Met lippenstift erop!
Tja, eten trekt gekken aan die van alles beweren. Rawfood, Vegan, knettergekquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:18 schreef MaximusTG het volgende:
Sowieso, de hele rawfood hype.. We hebben niet voor niets het vuur ontdekt
Nog nooit gezien, en zie er het nut niet van in ook nietquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:14 schreef Bakkerd het volgende:
Ik erger me er echt aan als mensen hun mes rechtop in de boter steken en even drie keer roeren voordat ze gaan smeren. Weet niet waarom, maar een toegetakeld boterbakje vind ik echt niet relaxt.
Ik heb dat ook nog nooit gezien, het klinkt als een soort dwangneurose!quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:55 schreef fotostarter het volgende:
Nog nooit gezien, en zie er het nut niet van in ook niet
Die moet je gewoon van te voren even onderdompelen in kokend water, en dan kan je het gewoon bakken zonder dat ze knappen. Basis Keuken Kennis Les1quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:16 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Saucijsjes bijvoorbeeld. Is wel zonde als dat gebeurt, omdat dan de vleessappen eruit lopen. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Dat dus.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:32 schreef fotostarter het volgende:
Mensen die een tijdje heet water via de kraan tappen en dan dicht draaien.
Denk jij daarna even snel je handen te wassen......
Dat is ook maar een afspraak, die mij altijd een beetje doet denken aan 7 boerenzonen en te weinig eten die zonder die regel zo snel mogelijk aanvallen om meer te krijgen dan de ander, of daartoe zelfs in de pan spugen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
- Mensen die na het opscheppen meteen beginnen met eten, en niet netjes wachten totdat iedereen zijn/haar eten heeft.
Ja o.k., als je met 20 mensen aan tafel eet en niet iedereen krijgt (ongeveer) tegelijkertijd zijn/haar eten, is het inderdaad niet zo handig als men op elkaar gaat zitten wachten. Maar met een normaal gezin, kleine groep of met z'n 2-en vind ik het normaal als men op elkaar wacht.quote:[b]Op maandag 16 januari 2012 14:10 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
Dat is ook maar een afspraak, die mij altijd een beetje doet denken aan 7 boerenzonen en te weinig eten die zonder die regel zo snel mogelijk aanvallen om meer te krijgen dan de ander, of daartoe zelfs in de pan spugen.
In andere landen en culturen is wachten juist weer onbeleefd, alsof de gastheer of vrouw eerst zelf een hapje moet nemen omdat je het niet vertrouwd, en je laat het eten koud worden. Zeker als je in een groot gezelschap eet.
Niet alles in het leven hoeft een praktische functie te hebben. Ik vind het gewoon lomp onbeleefd Tokkie-gedrag als mensen meteen gaan 'aanvallen'/'bunkeren' zonder eerst op de anderen te wachten. 'Vreten om het vreten' heb ik dan ook niks mee.quote:Als er genoeg is voor iedereen heeft die regel geen functie meer lijkt me, of wel?
Ik ben er ook mee opgevoed, maar ik vind het beleefd omdat het als beleefd ervaren wordt. Als mensen vinden dat het zo hoort dan is het onbeschoft om je daar niks van aan te trekken. Maar er zit ook iets in van wachten tot het eten eerlijk verdeeld is en misschien ook wel iets van een gebrek aan enthousiasme. Dus wat mij betreft is die beleefdheidsregel maar heel relatief.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Niet alles in het leven hoeft een praktische functie te hebben. Ik vind het gewoon lomp onbeleefd Tokkie-gedrag als mensen meteen gaan 'aanvallen'/'bunkeren' zonder eerst op de anderen te wachten. 'Vreten om het vreten' heb ik dan ook niks mee.
*RIL*quote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef ieniminimuis het volgende:
het versterkt toch juist het samen eten gevoel? En ik vind het wel zo netjes om te wachten tot iedereen heeft. Daarnaast bied je zo ook de mogelijkheid tot eventuele rituelen die men doet voordat men gaat eten; bidden elkaar smakelijk eten wensen etc.
Daarop voortbordurend:quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
- Mensen die na het opscheppen meteen beginnen met eten, en niet netjes wachten totdat iedereen zijn/haar eten heeft.
Bidden is inderdaad misschien ook nog een deel van de oorsprong, maar dat maakt mijn associatie met uitgehongerde in de pan spugende boerenzonen niet minder.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef ieniminimuis het volgende:
het versterkt toch juist het samen eten gevoel? En ik vind het wel zo netjes om te wachten tot iedereen heeft. Daarnaast bied je zo ook de mogelijkheid tot eventuele rituelen die men doet voordat men gaat eten; bidden elkaar smakelijk eten wensen etc.
Dan zit ik zeker in een ander universumquote:
Je zit er niet alleenquote:Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zit ik zeker in een ander universum
I reject your reality universe and substitute my own!quote:Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zit ik zeker in een ander universum
Misschien moet je je moeder uitleggen dat dat ding met de ronde opening de wasmachine is, en die met het grote vierkante gat de vaatwasser.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 08:11 schreef MaximusTG het volgende:
Geen messen in de vaatwasser - nou, ik heb er zelf geen, maar mn moeder doet de messen van dr messenblok er nooit in want die hebben een houten heft. Dat wordt lelijk in de vaatwasser. En van de kleine aardappelschilmesjes zijn al eens puntjes afgebroken in de vaatwasser.
Hygiene in de keuken is heel belangrijkquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:54 schreef female81 het volgende:
Ik krijg kriebels van keukengerei dat met nog niet volledig gegaard vlees of gebakken eieren in aanraking is gekomen, en dat dan zomaar ergens neer wordt gekwakt waar het in contact komt met ánder keukengerei, waar dan weer rustig mee wordt geroerd of zo.
Ja, ik ben zo'n neuroot met bacterie-angst die bijna overal een ander schoteltje voor pakt, om de boel zo schoon mogelijk op te leggen. En halverwege - indien nodig - schoon keukengerei pakt, als het inmiddels nagenoeg gare ei afgewerkt moet worden.![]()
(Rob Geus zou het vast geweldig vinden.)
Je hebt helemaal gelijk. Maar realiseer je daarbij ook dat je in je darmen meer bacterien hebt wonen dan er cellen in je lichaam zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hygiene in de keuken is heel belangrijk
http://www.telegraaf.nl/b(...)_vergiftiging__.html
Ondanks wat allerlei trieste daar krijg je weerstand van brallers hier op fok ook mogen ageren.
Toevallig was een paar weken die aflevering, heb em gezien.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hygiene in de keuken is heel belangrijk
http://www.telegraaf.nl/b(...)_vergiftiging__.html
Ondanks wat allerlei trieste daar krijg je weerstand van brallers hier op fok ook mogen ageren.
Daarom moet je ook je handen wassen als je naar de wc bent geweestquote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar realiseer je daarbij ook dat je in je darmen meer bacterien hebt wonen dan er cellen in je lichaam zijn.
Ik probeer ook een beetje op te letten met dergelijke zaken, maar ik vraag me altijd af in hoeverre het afwassen van keukengerei nu effectief hygiënisch werkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:54 schreef female81 het volgende:
Ik krijg kriebels van keukengerei dat met nog niet volledig gegaard vlees of gebakken eieren in aanraking is gekomen, en dat dan zomaar ergens neer wordt gekwakt waar het in contact komt met ánder keukengerei, waar dan weer rustig mee wordt geroerd of zo.
Ja, ik ben zo'n neuroot met bacterie-angst die bijna overal een ander schoteltje voor pakt, om de boel zo schoon mogelijk op te leggen. En halverwege - indien nodig - schoon keukengerei pakt, als het inmiddels nagenoeg gare ei afgewerkt moet worden.![]()
En dat is dan ook precies de reden dat mijn messen wel de vaatwasser ingaan na het snijden van bijvoorbeeld kip.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik probeer ook een beetje op te letten met dergelijke zaken, maar ik vraag me altijd af in hoeverre het afwassen van keukengerei nu effectief hygiënisch werkt.
Ik was met de hand af, en echt niet in kokend water.
Hoe deed je dat voor het vaatwasser-tijdperk dan? Toch ook gewoon afwassen in een teiltje?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dat is dan ook precies de reden dat mijn messen wel de vaatwasser ingaan na het snijden van bijvoorbeeld kip.
Met kokend water. Dan is het ding in de vaatwasser leggen een stuk makkelijker en als je een beetje nadenkt bij wat voor messen je koopt en hoe en waar je ze in de vaatwasser legt geloof ik er niet zo in dat het zo enorm schadelijk is voor je messen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoe deed je dat voor het vaatwasser-tijdperk dan? Toch ook gewoon afwassen in een teiltje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no love sincerer than the love of food.
Wat bedoel je met een beetje nadenken bij wat voor messen je koopt?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Met kokend water. Dan is het ding in de vaatwasser leggen een stuk makkelijker en als je een beetje nadenkt bij wat voor messen je koopt en hoe en waar je ze in de vaatwasser legt geloof ik er niet zo in dat het zo enorm schadelijk is voor je messen.
Oh zo, ja dat helpt al. Maar ook een mes met een ABS handvat voorkomt niet dat het zijn scherpte en hardheid verliest.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik bedoel o.a. geen houten handvatten. En ik koop inderdaad geen messen van ¤100 of meer.
Interessant. Hoe gebeurt dat dan precies? We hebben het hier over een roestvast, metalen object dat op een rekje ligt, waar er heet water en zeep overheen worden gespoeld. Ik geloof er geen reet van dat het daardoor botter of zelfs zachter wordt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:21 schreef Ludd het volgende:
Daarmee verpest je je mes gewoon. De snede wordt slechter (sneller bot), je mes oxideert en kan zelfs zijn hardheid verliezen.
Het is dus niet gewoon zeep, vaatwasmiddel bevat redelijk wat zouten en chemicaliën die de snede (sneller) aantasten dan afwassen met de hand. En als je hem in zo'n bakje zet ipv in de machine legt dan is dat niet al te best voor de punt. Maar volgens mij is het effect redelijk overschat. Ik slijp mijn messen zelf, en tegelijkertijd vaak ook die van mijn ouders, en zij leggen hem altijd in de vaatwasser. Ik merk iig weinig verschil in scherpte. Zachter word het staal echt niet, een vaatwasser komt nooit boven de 100 graden , en staal gaat pas veranderen rond de 700 graden, dus dat is onzinquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Interessant. Hoe gebeurt dat dan precies? We hebben het hier over een roestvast, metalen object dat op een rekje ligt, waar er heet water en zeep overheen worden gespoeld. Ik geloof er geen reet van dat het daardoor botter of zelfs zachter wordt.
Het is eerder andersom: eerst komt de zeep, die maakt vet oplosbaar in water (dat is de functie van zeep), daarna spoel je met stromend water het "vuil" weg.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:03 schreef Boe-man het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat het schoonmaken van je handen en de vaat voornamelijk komt door het schrobben/borstelen en daarna pas de zeep. Aangezien je in de meeste gevallen je handen niet wast met water dat heet genoeg is om bacteriën te doden en geen heel agressieve schoonmaakmiddelen gebruikt.
Doordat er vaatwassermiddel etc. in het lemmet kan 'vreten' waardoor corrosie op kan treden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Interessant. Hoe gebeurt dat dan precies? We hebben het hier over een roestvast, metalen object dat op een rekje ligt, waar er heet water en zeep overheen worden gespoeld. Ik geloof er geen reet van dat het daardoor botter of zelfs zachter wordt.
Ik zei ook niet dat dit per se gebeurt. Ligt er ook aan hoe je de vaatwasser 'inricht'. Maar dat gebeurt dan natuurlijk niet door hitte inderdaad.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:57 schreef Eltonno het volgende:
Zachter word het staal echt niet, een vaatwasser komt nooit boven de 100 graden , en staal gaat pas veranderen rond de 700 graden, dus dat is onzin
Van elektrolyse word het staal niet zachter..quote:Op woensdag 18 januari 2012 07:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Doordat er vaatwassermiddel etc. in het lemmet kan 'vreten' waardoor corrosie op kan treden.
Ik slijp overigens regelmatig messen van derden, en bij sommige roestvaste messen zie je dan van die lichtbruine puntjes. Typisch gevolg van vaatwasser. Als ik een volgende keer weer zo'n mes te slijpen heb, zal ik er eens een foto van maken.
Dat jij er geen reet van gelooft moet je zelf weten. Als jij het in de vaatwasser wilt stoppen moet je dat vooral blijven doen. Ik dacht eigenlijk dat het algemeen bekend was dat dit niet zo goed voor messen is. Alle kanalen waar ik m'n messen koop geven dat ook duidelijk aan overigens.
Daarbij hadden we het niet specifiek over roestvaste messen dacht ik? Ik niet tenminste. Of zou jij je carbon Robert Herder ook gewoon in de vaatwasser doen?
[..]
Ik zei ook niet dat dit per se gebeurt. Ligt er ook aan hoe je de vaatwasser 'inricht'. Maar dat gebeurt dan natuurlijk niet door hitte inderdaad.Wel door elektrolyse.
Als je verschillende hardheden hebt wel toch? Ik heb messen van 56 hrc, maar ook van 62 hrc.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:03 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Van elektrolyse word het staal niet zachter..
Ik wel, heb sinds kort een nieuwequote:
Ik hoop dat messen daar niks mee van doen hebben?quote:
Ga op jezelf wonen danquote:Op maandag 16 januari 2012 13:45 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
En m'n vader heeft helaas de walgelijke gewoonte om iedere keer met z'n lepel een flinke schep uit een pot (jam, pindakaas enz.) te nemen, en dan met die afgelikte lepel steeds weer opnieuw die pot in te gaan.![]()
![]()
En hij blijft het ook doen, ongeacht hoe vaak je hem er al op aangesproken hebt.
Kijk, dat een kind dat doet kan ik me voorstellen, maar als volwassene hoor je gewoon zelf het besef te hebben dat zoiets uiterst onhygiënisch is voor de overige gezinsleden.
Oftopicquote:
En wie zegt dat ik dat niet al lang doe?quote:
Elektrolyse doet echt niks met je hardheid. Het enige wat elektrolyse doet is het ontleden van het ene staal en het afzetten op het andere. Waardoor er dus afbraak van het ene staal ontstaat en opbouw op het andere. Waardoor dus je ene mes heel langzaam zal verdwijnen, en de andere groter word.. Maar op de schaal in een vaatwasser zal het niet meer doen dan wat vlekjes op een mes maken, en hiervoor moeten de messen ook nog eens van een verschillende soort staal zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:48 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je verschillende hardheden hebt wel toch? Ik heb messen van 56 hrc, maar ook van 62 hrc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |