quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:14 schreef Yu-Kee het volgende:
Mensen kunnen toch niet ruiken of jij je ei hard of zacht wilt? Dus dat moet je dan zelf even zeggen (wel raar dat de gastheer/vrouw dat niet aan je vraagt trouwens).
Maar ik vind het ook raar als mensen eten opzetten en dan gewoon iets anders gaan doen. Voor aardappels en rijst dat gewoon een tijdje moet koken maakt het niet zoveel uit, maar bij dingen die gebakken en regelmatig omgekeerd moeten worden, en dingen die geroerd moeten worden snap ik niet dat mensen gewoon weglopen.
Kan dat dan, ontploffend vleesquote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:17 schreef Yu-Kee het volgende:
- Expres in vlees prikken ("Ja, want dan kan het niet ontploffen") zodat het niet meer sappig is
Valt me op dat ze dat bij Masterchef Australië echt constant doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:17 schreef Yu-Kee het volgende:
- Tijdens het koken met de lepel in de pan roeren, vervolgens gaan proeven met diezelfde lepel en dan weer verder gaan roeren ermee
Ja, in sommige stukken vlees zit namelijk wat dynamiet. Dit komt door de voeding van de dieren. Er zitten stoffen in die in de maag en in de darmen omgezet kunnen worden in dynamiet. Dit is echter een langzaam proces en in het meeste vlees zit het niet. Hoewel dit heel af en toe, vooral bij varkensvlees, nog wel zo kan zijn waardoor het vlees dus kan ontploffen bij het bakken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Kan dat dan, ontploffend vlees![]()
(vegavraag, ik weet het)
Nee bij de Lidl zitten er meestal wondertollen in het vlees. Bij de Aldi dan weer vuurpijlen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ah, goed om te weten. Is het nou zo dat je bij kiloknallers als Lidl en Aldi een grotere kans loopt om vlees met nitroglycerine te treffen?
Oeh, ik koop normaal alleen bilogisch vlees maar ik denk dat ik voortaan naar de Lidl ga.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:42 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Nee bij de Lidl zitten er meestal wondertollen in het vlees. Bij de Aldi dan weer vuurpijlen.
Waarom zou ik daar om lachen?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zal er om lachen, maar met vet en kippenstront (liever nog duiven) kan je echt explosieven maken.
Saucijsjes bijvoorbeeld. Is wel zonde als dat gebeurt, omdat dan de vleessappen eruit lopen. Gelukkig overkomt mij dat zelden.quote:
Ook zo vaak meegemaakt inderdaad.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:46 schreef Psy-freak het volgende:
De vraag: houdt je van pittig eten?
Zeker!
Uhm... dit is pittig?
Nog eentje: Mensen die een leeg pak van bijvoorbeeld sinaasappelsap in één keer in de prullenbak gooien i.p.v. zo'n pak plat te maken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:23 schreef Yu-Kee het volgende:
- Te weinig sambal:
"Heb je genoeg sambal in huis, want ik ga Indisch voor je koken."
Hij/zij: "Ja hoor, dat heb ik wel."
En dan kom je daar en dan staat er echt zo'n minipotje bijna uitgedroogde sambal Oelek met een heel klein restje erin.
"Huh? Hoeveel sambal heb je nodig dan? Met deze hoeveelheid doe je toch járen?!"
Zegt hij/zij dan...
Als je aanrecht schoon is leg ik dat allemaal wel op de aanrecht alleen niet met een klodder eraan. En mijn aanrecht is nadat ik het af gedaan heb weer brandschoonquote:Op dinsdag 10 januari 2012 02:32 schreef robber57 het volgende:
Lepels,messen, roerijzers en andere spatels met een zootje drab eraan op het aanrecht naast het fornuis leggen ipv op een schoteltje![]()
Kun je bij het afwassen je suf krabben om zo'n opgedroogde klodder champion saus er af te krijgen![]()
Voor ieder wissewasje een schoon bakje,schoteltje, kopje,mes,lepel enz enz pakken en zo en berg afwas creeren waar je de rest van de avond mee aan de slag kunt.
quote:Op maandag 9 januari 2012 20:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Nog eentje: Mensen die een leeg pak van bijvoorbeeld sinaasappelsap in één keer in de prullenbak gooien i.p.v. zo'n pak plat te maken.
Ik dacht even hoe kom ik aan dit topic in mijn actives, maar heb mijn grootste ergernissen vorig jaar al gepost.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 02:32 schreef robber57 het volgende:
Voor ieder wissewasje een schoon bakje,schoteltje, kopje,mes,lepel enz enz pakken en zo en berg afwas creeren waar je de rest van de avond mee aan de slag kunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |