abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106876498
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Niet alles in het leven hoeft een praktische functie te hebben. Ik vind het gewoon lomp onbeleefd Tokkie-gedrag als mensen meteen gaan 'aanvallen'/'bunkeren' zonder eerst op de anderen te wachten. 'Vreten om het vreten' heb ik dan ook niks mee.
Ik ben er ook mee opgevoed, maar ik vind het beleefd omdat het als beleefd ervaren wordt. Als mensen vinden dat het zo hoort dan is het onbeschoft om je daar niks van aan te trekken. Maar er zit ook iets in van wachten tot het eten eerlijk verdeeld is en misschien ook wel iets van een gebrek aan enthousiasme. Dus wat mij betreft is die beleefdheidsregel maar heel relatief.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 januari 2012 @ 17:42:49 #52
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_106877027
het versterkt toch juist het samen eten gevoel? En ik vind het wel zo netjes om te wachten tot iedereen heeft. Daarnaast bied je zo ook de mogelijkheid tot eventuele rituelen die men doet voordat men gaat eten; bidden elkaar smakelijk eten wensen etc.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 16 januari 2012 @ 17:47:45 #53
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_106877192
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef ieniminimuis het volgende:
het versterkt toch juist het samen eten gevoel? En ik vind het wel zo netjes om te wachten tot iedereen heeft. Daarnaast bied je zo ook de mogelijkheid tot eventuele rituelen die men doet voordat men gaat eten; bidden elkaar smakelijk eten wensen etc.
*RIL*

Okay. Ik zou spontaan hier willen invoeren dat ze mogen aanvallen.
Maar ik zet nooit pannen op tafel maar geef borden door dus iedereen heeft het op dezelfde tijd.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_106877281
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

- Mensen die na het opscheppen meteen beginnen met eten, en niet netjes wachten totdat iedereen zijn/haar eten heeft.
Daarop voortbordurend:
- Mensen die al gaan opscheppen terwijl nog niet iedereen aan tafel zit omdat degene die kookt bijvoorbeeld nog bezig is om dingen op tafel te zetten. (En dan inderdaad ook gelijk beginnen hun voer naar binnen te schuiven)

- Mensen die beginnen af te ruimen terwijl nog niet iedereen het eten op heeft.

- Mensen die van tafel gaan als zij hun eten op hebben terwijl anderen nog bezig zijn.

En verder:
- Onscherpe messen
- Glazen snijplanken
- Niet proeven tijdens het koken maar blind het recept volgen
- Pasta op de gok koken en dan overgare kleffe prut op tafel zetten
- Bij het bereiden van meerdere gerechten niet vooruit denken en gelijk voldoende uien e.d. snijden maar per gerechtje werken, opruimen en dan diezelfde dingen tien minuten later weer tevoorschijn moeten halen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_106877988
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Bidden is inderdaad misschien ook nog een deel van de oorsprong, maar dat maakt mijn associatie met uitgehongerde in de pan spugende boerenzonen niet minder.

Wat ik wel beleefd vind en bij gezamenlijk eten hoort is dat je aan tafel zit te wachten tot het eten opgediend wordt. Ook vind ik het wel zo beleefd om voor een ander op te scheppen of een bord door te geven, maar als je dan uiteindelijk jouw bord voor je hebt, waarom dan wachten tot het koud is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 januari 2012 @ 18:47:20 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106879364
Boerenzonen die in de pan spugen? WTF Als er genoeg te eten is, is het op de boerderie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106879658
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:50 schreef MinderMutsig het volgende:

- Glazen snijplanken
Glazen snijplanken bestaan niet.
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2012 @ 18:57:56 #58
91830 MaximusTG
pi_106879790
Snijdt inderdaad niet fijn, maar ik denk dat google dat niet met je eens is;).

Zou graag nog een keer een kopshouten snijplank aanschaffen :).
  maandag 16 januari 2012 @ 18:59:50 #59
45206 Pietverdriet
pi_106879868
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

Glazen snijplanken bestaan niet.
Dan zit ik zeker in een ander universum
pi_106880180
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je zit er niet alleen ;)
pi_106883806
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

I reject your reality universe and substitute my own!

Glazen snijplanken bestaan niet in mijn universum.
pi_106892426
qua keuken

- mensen die messen in de vaatwasser doen

- glazen snijplanken inderdaad

- margarine

qua koken:

- mensen die overal zout op doen, en dan nog veel ook. Ik heb liever gewoon een vaatje zout op tafel zodat je zelf kunt doseren.

- mensen die groenten te lang koken waardoor het haast tot pap gekookt is. Lees, groeten die geen enkele 'beet' meer hebben.
pi_106895125
Waarom geen messen in de vaatwasser ?

On-topic: mijn broertje die nooit zijn handen wast als ie uit school komt of voor het eten maar dan wel vol de kaas beetpakt :(

En dan ook nog te lui zijn om de korstjes eraf te halen en dus een halve maan van de kaas maken

Edit, broertje is 14 |:(
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2012 @ 08:11:55 #64
91830 MaximusTG
pi_106901069
Geen messen in de vaatwasser - nou, ik heb er zelf geen, maar mn moeder doet de messen van dr messenblok er nooit in want die hebben een houten heft. Dat wordt lelijk in de vaatwasser. En van de kleine aardappelschilmesjes zijn al eens puntjes afgebroken in de vaatwasser.
pi_106906629
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 08:11 schreef MaximusTG het volgende:
Geen messen in de vaatwasser - nou, ik heb er zelf geen, maar mn moeder doet de messen van dr messenblok er nooit in want die hebben een houten heft. Dat wordt lelijk in de vaatwasser. En van de kleine aardappelschilmesjes zijn al eens puntjes afgebroken in de vaatwasser.
Misschien moet je je moeder uitleggen dat dat ding met de ronde opening de wasmachine is, en die met het grote vierkante gat de vaatwasser.
La derecha oprime, la izquierda libera
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2012 @ 12:23:40 #66
91830 MaximusTG
pi_106906808
Nou, ik denk dat ze dat verschil wel weet hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Weet er verder ook niks van hoe dat kwam, misschien was het een smoesje van mn vader dat ie ze kapot had gemaakt :+.
pi_106909532
Melk drink ik alleen uit het pak
Roeren net de lepel waarvan ik proef kan beat hoor
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:11:29 #68
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_106910391
Mensen die terwijl je aan het koken bent ineens heel irrelevante andere dingen gaan doen, zoals het eten geven van de kat, bloemen in een vaas gaan zetten of - en dat kan gewoon echt niet - de vuilniszak van de pedaalemmer gaan vervangen.

Serieus, ik sta te koken! Er gaat echt niemand dood van even een uurtje wachten met dat soort onzin.
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2012 @ 14:19:55 #69
91830 MaximusTG
pi_106910695
Dat is wel afhankelijk van hoe groot de keuken is. Ik heb niet zo'n groot aanrecht, en vind het ook niet echt lekker als iemand een doekje komt omspoelen terwijl ik net iets aan het snijden ben bv.
Als er plek genoeg is maakt het mij niet uit hoor, zolang ze niet direct voor mn voeten lopen.
pi_106911955
Ik krijg kriebels van keukengerei dat met nog niet volledig gegaard vlees of gebakken eieren in aanraking is gekomen, en dat dan zomaar ergens neer wordt gekwakt waar het in contact komt met ánder keukengerei, waar dan weer rustig mee wordt geroerd of zo. :{

Ja, ik ben zo'n neuroot met bacterie-angst die bijna overal een ander schoteltje voor pakt, om de boel zo schoon mogelijk op te leggen. En halverwege - indien nodig - schoon keukengerei pakt, als het inmiddels nagenoeg gare ei afgewerkt moet worden. :')

(Rob Geus zou het vast geweldig vinden.)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:01:41 #71
45206 Pietverdriet
pi_106912219
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:54 schreef female81 het volgende:
Ik krijg kriebels van keukengerei dat met nog niet volledig gegaard vlees of gebakken eieren in aanraking is gekomen, en dat dan zomaar ergens neer wordt gekwakt waar het in contact komt met ánder keukengerei, waar dan weer rustig mee wordt geroerd of zo. :{

Ja, ik ben zo'n neuroot met bacterie-angst die bijna overal een ander schoteltje voor pakt, om de boel zo schoon mogelijk op te leggen. En halverwege - indien nodig - schoon keukengerei pakt, als het inmiddels nagenoeg gare ei afgewerkt moet worden. :')

(Rob Geus zou het vast geweldig vinden.)
Hygiene in de keuken is heel belangrijk
http://www.telegraaf.nl/b(...)_vergiftiging__.html
Ondanks wat allerlei trieste daar krijg je weerstand van brallers hier op fok ook mogen ageren.
pi_106924918
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ondanks wat allerlei trieste daar krijg je weerstand van brallers hier op fok ook mogen ageren.
Je hebt helemaal gelijk. Maar realiseer je daarbij ook dat je in je darmen meer bacterien hebt wonen dan er cellen in je lichaam zijn.
Whatever...
pi_106925854
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toevallig was een paar weken die aflevering, heb em gezien.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_106926459
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:15 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Maar realiseer je daarbij ook dat je in je darmen meer bacterien hebt wonen dan er cellen in je lichaam zijn.
Daarom moet je ook je handen wassen als je naar de wc bent geweest ;).
pi_106926659
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:54 schreef female81 het volgende:

Ik probeer ook een beetje op te letten met dergelijke zaken, maar ik vraag me altijd af in hoeverre het afwassen van keukengerei nu effectief hygiënisch werkt.

Ik was met de hand af, en echt niet in kokend water.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')