Ik ben er ook mee opgevoed, maar ik vind het beleefd omdat het als beleefd ervaren wordt. Als mensen vinden dat het zo hoort dan is het onbeschoft om je daar niks van aan te trekken. Maar er zit ook iets in van wachten tot het eten eerlijk verdeeld is en misschien ook wel iets van een gebrek aan enthousiasme. Dus wat mij betreft is die beleefdheidsregel maar heel relatief.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Niet alles in het leven hoeft een praktische functie te hebben. Ik vind het gewoon lomp onbeleefd Tokkie-gedrag als mensen meteen gaan 'aanvallen'/'bunkeren' zonder eerst op de anderen te wachten. 'Vreten om het vreten' heb ik dan ook niks mee.
*RIL*quote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef ieniminimuis het volgende:
het versterkt toch juist het samen eten gevoel? En ik vind het wel zo netjes om te wachten tot iedereen heeft. Daarnaast bied je zo ook de mogelijkheid tot eventuele rituelen die men doet voordat men gaat eten; bidden elkaar smakelijk eten wensen etc.
Daarop voortbordurend:quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
- Mensen die na het opscheppen meteen beginnen met eten, en niet netjes wachten totdat iedereen zijn/haar eten heeft.
Bidden is inderdaad misschien ook nog een deel van de oorsprong, maar dat maakt mijn associatie met uitgehongerde in de pan spugende boerenzonen niet minder.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef ieniminimuis het volgende:
het versterkt toch juist het samen eten gevoel? En ik vind het wel zo netjes om te wachten tot iedereen heeft. Daarnaast bied je zo ook de mogelijkheid tot eventuele rituelen die men doet voordat men gaat eten; bidden elkaar smakelijk eten wensen etc.
Dan zit ik zeker in een ander universumquote:
Je zit er niet alleenquote:Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zit ik zeker in een ander universum
I reject your reality universe and substitute my own!quote:Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zit ik zeker in een ander universum
Misschien moet je je moeder uitleggen dat dat ding met de ronde opening de wasmachine is, en die met het grote vierkante gat de vaatwasser.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 08:11 schreef MaximusTG het volgende:
Geen messen in de vaatwasser - nou, ik heb er zelf geen, maar mn moeder doet de messen van dr messenblok er nooit in want die hebben een houten heft. Dat wordt lelijk in de vaatwasser. En van de kleine aardappelschilmesjes zijn al eens puntjes afgebroken in de vaatwasser.
Hygiene in de keuken is heel belangrijkquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:54 schreef female81 het volgende:
Ik krijg kriebels van keukengerei dat met nog niet volledig gegaard vlees of gebakken eieren in aanraking is gekomen, en dat dan zomaar ergens neer wordt gekwakt waar het in contact komt met ánder keukengerei, waar dan weer rustig mee wordt geroerd of zo.
Ja, ik ben zo'n neuroot met bacterie-angst die bijna overal een ander schoteltje voor pakt, om de boel zo schoon mogelijk op te leggen. En halverwege - indien nodig - schoon keukengerei pakt, als het inmiddels nagenoeg gare ei afgewerkt moet worden.![]()
(Rob Geus zou het vast geweldig vinden.)
Je hebt helemaal gelijk. Maar realiseer je daarbij ook dat je in je darmen meer bacterien hebt wonen dan er cellen in je lichaam zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hygiene in de keuken is heel belangrijk
http://www.telegraaf.nl/b(...)_vergiftiging__.html
Ondanks wat allerlei trieste daar krijg je weerstand van brallers hier op fok ook mogen ageren.
Toevallig was een paar weken die aflevering, heb em gezien.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hygiene in de keuken is heel belangrijk
http://www.telegraaf.nl/b(...)_vergiftiging__.html
Ondanks wat allerlei trieste daar krijg je weerstand van brallers hier op fok ook mogen ageren.
Daarom moet je ook je handen wassen als je naar de wc bent geweestquote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar realiseer je daarbij ook dat je in je darmen meer bacterien hebt wonen dan er cellen in je lichaam zijn.
Ik probeer ook een beetje op te letten met dergelijke zaken, maar ik vraag me altijd af in hoeverre het afwassen van keukengerei nu effectief hygiënisch werkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:54 schreef female81 het volgende:
Ik krijg kriebels van keukengerei dat met nog niet volledig gegaard vlees of gebakken eieren in aanraking is gekomen, en dat dan zomaar ergens neer wordt gekwakt waar het in contact komt met ánder keukengerei, waar dan weer rustig mee wordt geroerd of zo.
Ja, ik ben zo'n neuroot met bacterie-angst die bijna overal een ander schoteltje voor pakt, om de boel zo schoon mogelijk op te leggen. En halverwege - indien nodig - schoon keukengerei pakt, als het inmiddels nagenoeg gare ei afgewerkt moet worden.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |