abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107099532
quote:
5s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:21 schreef Staal het volgende:
Bedoel jij René Pluijm? Daar erger ik me altijd groen aan.
Inderdaad :') Dat eeuwige gevis naar complimenten ook. "Is het lekker? Is dit de échte smaak van de provence/navarra/münsterland of hoe jullie je achterlijke boerenknollenland ook noemen? Ja toch? Hè? Toch? Ja hè?

Ontopic: waar ik me wel eens aan erger is de onbereidheid om van het eten iets moois, lekkers of speciaals te maken. Ik noem het laatste kerstdiner bij m'n ouders. Gekookte aardappelen en slappe bloemkool met maizenapapje, precies zoals vroeger (meerdere malen per week) werd opgediend.. Glaasje rode Edah-huiswijn erbij, uit het meest standaard wijnglas wat er is. Geen mooi tafelkleed, geen servetten, geen onderborden etc. De feestelijke aankleding was een waxinelichtje in een borrelglas. Jammer.
  zondag 22 januari 2012 @ 16:27:14 #152
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_107101632
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:44 schreef DonJames het volgende:

[..]

Inderdaad :') Dat eeuwige gevis naar complimenten ook. "Is het lekker? Is dit de échte smaak van de provence/navarra/münsterland of hoe jullie je achterlijke boerenknollenland ook noemen? Ja toch? Hè? Toch? Ja hè?

Ontopic: waar ik me wel eens aan erger is de onbereidheid om van het eten iets moois, lekkers of speciaals te maken. Ik noem het laatste kerstdiner bij m'n ouders. Gekookte aardappelen en slappe bloemkool met maizenapapje, precies zoals vroeger (meerdere malen per week) werd opgediend.. Glaasje rode Edah-huiswijn erbij, uit het meest standaard wijnglas wat er is. Geen mooi tafelkleed, geen servetten, geen onderborden etc. De feestelijke aankleding was een waxinelichtje in een borrelglas. Jammer.
Vreselijk figuur is het inderdaad. En altijd euforisch over alles wat hij voor zijn snufferd krijgt. Alles is mooi, echt, zo puur, zo echt. Al zou je hem een stuk knaaghout geven van de Gamma.

Maar over je ouders, is dat nou geen moeite willen doen of misschien gewoon niet beter weten? Sommige mensen hebben er echt geen gevoel voor terwijl ze het onwijs lief bedoelen.

We spreken altijd een keer of vier per jaar af met mijn favoriete mensen uit de familie.
Heel gezellig. Meestal wordt er dan Chinees besteld. Maar nu voor dat we kwamen, zei ze dat ze wat lekkers zou maken. Erwtensoep. Nou die heb ik 1 keer overleefd. Dat nooit meer. Ik heb toen maar gedaan alsof ik niet zo lekker was, maar ja, dat kun je niet blijven doen natuurlijk. Ergens in de zomer had ze macaroni gemaakt die zo grijs was dat Flexa jaloers zou worden op de pigmenten en een chili die leek op hondevoer in een plas bonensoep. Ze deed blikken bonen zonder uitlekken flotsj in die pan. Gelukkig was er toen iemand bij die beter voorbereid haar zelf meegebrachte maaltijdsalade met me deelde.

Toen kwam door de telefoon het idee van rijst, perzik en cornedbeef. Wat?! :o .
Snel voorgesteld dat het nou eens mijn beurt was om moeite te doen. Heb inderdaad de hele avond in de keuken gestaan. Maar was een prima manier om er onderuit te komen. Misschien een tip voor jou volgende kerst. ;).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_107101963
quote:
5s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:21 schreef Staal het volgende:

[..]

Bedoel jij René Pluijm? Daar erger ik me altijd groen aan.
Ja, die ja. Ik heb het maar één keer gezien, maar ik hoopte echt dat hij door die locals in mekaar werd geslagen. Waar haalt hij het gore lef vandaan om die mensen hun gerecht te verkrachten en dan ook te gaan zeuren om complimenten terwijl ze duidelijk met lange tanden zitten te eten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_107104376
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:27 schreef Staal het volgende:
...
Maar over je ouders, is dat nou geen moeite willen doen of misschien gewoon niet beter weten? Sommige mensen hebben er echt geen gevoel voor terwijl ze het onwijs lief bedoelen.
Ze bedoelen het inderdaad lief, maar weten gewoon niet beter. Het is ook een stukje verschil in karakter denk ik. Ik hou van lekker eten, champagne, goede wijn, mooie muziek, kunst, alle dingen die het leven aangenaam maken. :) M'n ouders geven daar allemaal gewoon niet echt om.
quote:
We spreken altijd een keer of vier per jaar af met mijn favoriete mensen uit de familie.
Heel gezellig. Meestal wordt er dan Chinees besteld. Maar nu voor dat we kwamen, zei ze dat ze wat lekkers zou maken. Erwtensoep. Nou die heb ik 1 keer overleefd. Dat nooit meer. Ik heb toen maar gedaan alsof ik niet zo lekker was, maar ja, dat kun je niet blijven doen natuurlijk. Ergens in de zomer had ze macaroni gemaakt die zo grijs was dat Flexa jaloers zou worden op de pigmenten en een chili die leek op hondevoer in een plas bonensoep.
Ze deed blikken bonen zonder uitlekken flotsj in die pan. Gelukkig was er toen iemand bij die beter voorbereid haar zelf meegebrachte maaltijdsalade met me deelde.

Toen kwam door de telefoon het idee van rijst, perzik en cornedbeef. Wat?! :o .
Snel voorgesteld dat het nou eens mijn beurt was om moeite te doen. Heb inderdaad de hele avond in de keuken gestaan. Maar was een prima manier om er onderuit te komen. Misschien een tip voor jou volgende kerst. ;).
Ik denk dat het inderdaad wel zoiets gaat worden. M'n broertje (die wél goed kan koken) had het voorgerecht dit jaar al gemaakt. Misschien kan hij promoveren tot het hoofdgerecht als ik voorstel de voorgerechten te maken. Zal niet makkelijk worden aangezien m'n moeder waarschijnlijk nog steeds denkt dat ik, als vrijgezelle vent, hooguit een stoommaaltijd in de magnetron kan klaarmaken :')
  maandag 23 januari 2012 @ 18:00:46 #155
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107145599
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit wel wat in natuurlijk, maar dat moet het bezoek aanbieden.
Ik bied het meestal wel aan om "even te helpen" maar ga er eigenlijk vanuit dat ze 'nee hoeft niet' zeggen. Als we bezoek hebben laden we de hele meuk ook ff in 5 minuten in de vaatwasser en de rest komt de volgende dag wel. Ik hou er sowieso niet van als anderen m'n vaatwasser inpakken want dat gaat vaak zo inefficient als de pest.

Oftewel: ik erger me aan mensen die een vaatwasser niet efficient in kunnen pakken. ;)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107145803
Daar erger ik mij ook aan. Het moet op mijn manier. :{w Dus ik doe dat altijd zelf. :Y
pi_107146248
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, die ja. Ik heb het maar één keer gezien, maar ik hoopte echt dat hij door die locals in mekaar werd geslagen. Waar haalt hij het gore lef vandaan om die mensen hun gerecht te verkrachten en dan ook te gaan zeuren om complimenten terwijl ze duidelijk met lange tanden zitten te eten.
hahaha inderdaad!!
pi_107147002
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:27 schreef Staal het volgende:
. Ze deed blikken bonen zonder uitlekken flotsj in die pan.
Ooit ergens gegeten waar ze dat ook deden. Aanvankelijk zag de bonenschotel-nog-zonder-bonen er op het fornuis best smakelijk uit...tot de blikken werden opengetrokken en hoppa met gehele inhoud werden geleegd in de pan. Ik was te verbijsterd om snel genoeg te reageren. Wat is dat onsmakelijk zeg.

Maar goed, ik erger me dus ook al aan de treurigheid (zie de prachtige voorbeelden hierboven) die helaas veel Nederlanders elke avond weer op tafel zetten onder het mom van 'voedsel'. En dan ook nog smakelijk eten! durven zeggen :'(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 23 januari 2012 @ 18:49:46 #159
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_107147141
Het verkeerd inruimen van de vaatwasser, wat kunnen sommige mensen dat inefficiënt zeg? Bah. En dan het uitruimen, dat de kopjes en glazen schots en scheef door elkaar staan. Zwart hoort bij zwart, wit bij wit, longdrinkglas hoort bij longdrinkglas, wijnglas bij wijnglas. Zo moeilijk is 't toch niet?
  maandag 23 januari 2012 @ 18:55:38 #160
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_107147352
Moeilijk niet, neurotisch wel.
  maandag 23 januari 2012 @ 18:57:16 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107147429
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:55 schreef RobinOok het volgende:
Ik denk het, jij post het
Maar goed, zwarte borden en kopjes...
Vast van dat achthoekige spul uit de jaren 80
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107147709
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

zoooo lelijk!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 23 januari 2012 @ 19:05:34 #163
45206 Pietverdriet
pi_107147769
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

zoooo lelijk!
Mode is zo verschrikkelijk dat het ieder jaar veranderd moet worden (THHGTTG)
pi_107148171
Die borden zagen we vandaag nog bij de kringloop staan, een heel compleet servies. :D
  maandag 23 januari 2012 @ 19:20:43 #165
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107148378
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:55 schreef RobinOok het volgende:
Wat dat betreft ben ik ook wel een beetje een OCDer, het moet er wel netjes instaan idd :) Maar dat is ook omdat grote glasen alleen aan de rechterkant goed blijven staan dus ik pak meestal van groot naar klein in.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107148423
Over glazen en de vaatwasser gesproken: wanneer maken ze nou eens een vaatwasser waar je met goed fatsoen je wijnglazen in kunt zetten? }:|
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 19:22:54 #167
91830 MaximusTG
pi_107148456
Wijnglazen moet je ook gewoon met de hand afwassen :P.
pi_107148474
Ik doe daar niet aan, haat afwassen. :{w
  maandag 23 januari 2012 @ 19:28:18 #169
45206 Pietverdriet
pi_107148657
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:21 schreef Isegrim het volgende:
Over glazen en de vaatwasser gesproken: wanneer maken ze nou eens een vaatwasser waar je met goed fatsoen je wijnglazen in kunt zetten? }:|
Ik gebruik duralex glazen voor wijn.

Drinkt heerlijk, kan je mee gooien en worden hoe ouder ze worden alleen maar mooier.
En het geeft het heerlijke vakantie op wijnboerderij in Frankrijk gevoel
pi_107148680
Die glazen zijn wel handig ja, als je ze laat vallen stuiteren ze gewoon weer omhoog je hand in :D
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_107148709
Ik gebruik ook het liefst onze voetloze wijnglaasjes, maar meneer wil graag wijnglazen. :P
pi_107148808
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die glazen zijn wel handig ja, als je ze laat vallen stuiteren ze gewoon weer omhoog je hand in :D
Ik had van iemand een set soortgelijke onbreekbare glazen gekregen (tweede hands, geen cadeau oid). Vond ze eigenlijk wel lelijk en dacht tijdens het afwassen 'hmm, zouden ze ook kunnen breken?'. Ik heb er 1 op de keukenvloer laten vallen en idd, die stuiteren gewoon :')
  maandag 23 januari 2012 @ 19:36:48 #173
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_107149025
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik doe daar niet aan, haat afwassen. :{w
hear hear
  maandag 23 januari 2012 @ 19:37:26 #174
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_107149056
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:29 schreef Isegrim het volgende:
Ik gebruik ook het liefst onze voetloze wijnglaasjes, maar meneer wil graag wijnglazen. :P
Passen ze niet in het bestekmandje? Of over de bordenprikkers?
  maandag 23 januari 2012 @ 19:38:25 #175
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_107149111
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had van iemand een set soortgelijke onbreekbare glazen gekregen (tweede hands, geen cadeau oid). Vond ze eigenlijk wel lelijk en dacht tijdens het afwassen 'hmm, zouden ze ook kunnen breken?'. Ik heb er 1 op de keukenvloer laten vallen en idd, die stuiteren gewoon :')
Dan heb je geluk, want als ze breke (en dat kunnen ze) dan spatten ze in 10.000 stukjes uit elkaar. :Y
  maandag 23 januari 2012 @ 19:40:08 #176
45206 Pietverdriet
pi_107149179
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:38 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dan heb je geluk, want als ze breke (en dat kunnen ze) dan spatten ze in 10.000 stukjes uit elkaar. :Y
Klopt, maar de laatste keer dat ik dat had was 20 jaar geleden, en het voordeel is dat je wel veel scherven hebt, maar niet van die scherpe kleine scherfjes zoals bij gewone glazen die veeeeel sneller breken.
pi_107149923
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:38 schreef RobinOok het volgende:

Oh echt waar! :D Allemaal van die kleine vierkante brokjes zeker?
pi_107150147
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:37 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Passen ze niet in het bestekmandje? Of over de bordenprikkers?
Alleen de flutes passen in het bestekmandje. Over de bordenprikkers kan, maar is niet heel stabiel.
  maandag 23 januari 2012 @ 20:08:25 #179
45206 Pietverdriet
pi_107150688
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Alleen de flutes passen in het bestekmandje. Over de bordenprikkers kan, maar is niet heel stabiel.
Wat voor een wijnglazen heb je?
  maandag 23 januari 2012 @ 20:21:49 #180
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_107151370
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat achthoekige spul is inderdaad lelijk, heb ik zeker niet, gewoon vierkante witte borden. Maar een paar zwarte koffiemokken is toch weinig mis mee? Ik ben trouwens de eerste die toegeeft dat ik een OCD heb met dat soort dingen ;(
  maandag 23 januari 2012 @ 20:36:09 #181
45206 Pietverdriet
pi_107152257
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:21 schreef twi het volgende:

[..]

Dat achthoekige spul is inderdaad lelijk, heb ik zeker niet, gewoon vierkante witte borden. Maar een paar zwarte koffiemokken is toch weinig mis mee? Ik ben trouwens de eerste die toegeeft dat ik een OCD heb met dat soort dingen ;(
* Troost *
:*
pi_107152335
ongeorganiseerd koken.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:15:31 #183
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_107158670
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:44 schreef DonJames het volgende:
In het geval van mijn ouders, andere familie/vrienden/kennissen zou ik me er niet aan ergeren als de tafel niet perfect opgemaakt is. Het gaat me dan vooral om het gezelschap. Bij een formeel diner vind ik het wat anders.

quote:
13s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:37 schreef Tem het volgende:
ongeorganiseerd koken.
Ja, snap ik ook nooit. Mensen die niet zoveel mogelijk klaarzetten van tevoren, maar er 5 minuten voordat de rest klaar is achter komen dat dít nog moet gebeuren, dát nog moet gebeuren...

Verder hou ik niet van afzuigkappen. Ik zet liever een raampje open. Afzuigkappen maken zo'n herrie en ik luister graag naar mijn eten tijdens het koken. :)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_107170425
Misschien had ik het in de vorige reeks al gepost, maar waar ik niet tegen kan is mensen die zomaar wat doen, en vooral doen en niet kunnen laten. Mensen die poseren als iemand die aan het koken is, en daar dan maar de suggestieve bewegingen bij maken. Beetje roeren, beetje schudden, beetje kruiden toevoegen, vuur hoger zetten, vuur lager zetten, als je maar wat te doen hebt, ga roken of afwassen of zo als je per se wat in je handen moet hebben of wat moet doen.

Dat gaat dan ook vaak samen met zomaar wat ingredienten erbij doen, het liefst iets sexy's met een Italiaanse naam of zo, zomaar een bakvet gebruiken, welke vooraan staat of zo, zomaar een pan pakken, zomaar een room nemen, als het maar wit is, zomaar een volgorde nemen, waar je op dat moment aan denkt.

Ik pruts zelf ook maar wat aan, maar ik pruts tenminste met overal een idee achter en niet om de bewegingen van een kok na te doen.
pi_107170556
Weltschmerz, tering waar je je druk om kan maken zeg :o

Enige waar ik me echt aan erger is als mensen eten helemaal kapot bakken/koken. Zo zonde.
Of een vlijmscherp koksmes misbruiken als smeermes ofzo.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_107170663
Of mensen die in de pan snijden, dag anti-aanbaklaag :W
pi_107170693
Verpakkingen opensnijden met je koksmes.

Koken alsof je veertien uitgehongerde pubers in huis hebt terwijl je maar met z'n tweeën bent en dan na het eten alles wat teveel gemaakt is zo de vuilnisbak in kiepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 24-01-2012 10:22:05 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_107170809
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Verpakkingen opensnijden met je koksmes.
Wat is daar dan mis mee?
pi_107170838
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:22 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Wat is daar dan mis mee?
Pak een schaar ofzo. Daar misbruik je je goede mes toch niet voor. :{w
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:24:01 #190
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_107170846
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:22 schreef MaximusTG het volgende:
Wijnglazen moet je ook gewoon met de hand afwassen :P.
Bierglazen ook.

Ook irritant, de aardappelpan zonder eerst te spoelen zo hoppa in de vaatwasser. Glazen krijg je nooit meer goed schoon door al dat zetmeel
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:25:49 #191
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_107170902
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:15 schreef hugsy33 het volgende:
Of mensen die in de pan snijden, dag anti-aanbaklaag :W
Ook een doodzonde. Ik doe al 3 jaar met dezelfde koekenpan, en er zit nog geen 1 krasje in.

Goed, dat is ook m'n goede pan. Voor het bakken van eieren/pannenkoeken gebruik ik van die goedkope hemapannen
pi_107170910
Mensen die het je voor het eten lekker zitten te maken met een beschrijving van wat ze gaan maken en als het dan op tafel komt blijkt het doodgebakken te zijn en smaakt het naar margarine. ;(
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:28:10 #193
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_107170963
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Mensen die het je voor het eten lekker zitten te maken met een beschrijving van wat ze gaan maken en als het dan op tafel komt blijkt het doodgebakken te zijn en smaakt het naar margarine. ;(
Of dat de groente zo uit het water komen, zonder enige vorm van zout, nootmuskaat of peper.

GATVER
pi_107170979
wat ik gister had; had snelsnel een grillburgerding gehaald bij de c1000. viessssssssssssssssss man :r echt, ik ging tijdens het koken al over mijn nek :X zo stonk het. een viezige ranzige lucht van (te) oud vet. bahbahbah.

manlief en kinderspul (2 stuks. een van bijna 2 en een van 3) zaten te smullen ;( lekker mama! ze genieten ook van de worteltjes en erwtjes uit pot van bij de aldi ( :'( ) en worst. heel veel worst. liefst elke dag worst.

:N

edit; ik vind koken leuk en hou van verse dingen :Y
de rest van mijn gezin houdt van alditroep
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:29:38 #195
45206 Pietverdriet
pi_107170997
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:28 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Of dat de groente zo uit het water komen, zonder enige vorm van zout, nootmuskaat of peper.

GATVER
Stel je voor, groenten die naar zichzelf smaken.
pi_107171015
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat voor een wijnglazen heb je?

Royal Leerdam Style (Anderhalf jaar geleden 18 rood en 18 wit van Isegrims moeder gekregen. Isegrim is zó goed met wijnglazen, dat we nu nog 2 witte hebben), en een hand vol van die hoekige Duralex glazen:

En ook de IKEA-variant daarvan:
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:30:48 #197
45206 Pietverdriet
pi_107171032
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:23 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Een goed mes kan daar tegen, het is gereedschap
pi_107171044
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:23 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Als je een beetje een degelijk mes hebt moet het snijden in karton en/of plastic niet echt uitmaken dacht ik zo :o
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:31:36 #199
45206 Pietverdriet
pi_107171065
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Royal Leerdam Style (Anderhalf jaar geleden 18 rood en 18 wit van Isegrims moeder gekregen. Isegrim is zó goed met wijnglazen, dat we nu nog 2 witte hebben), en een hand vol van die hoekige Duralex glazen:

[ afbeelding ]

En ook de IKEA-variant daarvan:
[ afbeelding ]
Die hoekige glazen vind ik niet lekker monden, weet niet waarom.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:32:35 #200
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_107171088
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stel je voor, groenten die naar zichzelf smaken.
Dat is niet erg. Maar een beetje zout is toch niet erg.
pi_107171101
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:32 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Dat is niet erg. Maar een beetje zout is toch niet erg.
Ligt aan je smaak en de groente in kwestie, jatoch?
pi_107171200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:11 schreef HostiMeister het volgende:
Weltschmerz, tering waar je je druk om kan maken zeg :o

Enige waar ik me echt aan erger is als mensen eten helemaal kapot bakken/koken. Zo zonde.
Dat is een symptoom van hetzelfde probleem.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:50:43 #203
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107171660
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:28 schreef simmu het volgende:
de rest van mijn gezin houdt van alditroep
Mensen die producten van de Aldi standaard 'troep' noemen... :{

Er zijn zoveel producten van de Aldi waar echt niks mis mee is.
pi_107171711
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:50 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Mensen die producten van de Aldi standaard 'troep' noemen... :{

Er zijn zoveel producten van de Aldi waar echt niks mis mee is.
dat weet ik, ik doe er tenslotte de boodschappen. edoch; die grillbrugers zijn troep :r
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107172001
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:22 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Wat is daar dan mis mee?
Doe ik ook altijd met mijn koksmes.
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 11:38:11 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107173194
Ik erger me eigenlijk nooit aan andermans keukengewoonten, ben ik nu raar?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:39:36 #207
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107173228
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja, jij bent gek, maar dat wist je al. :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:39:56 #208
45206 Pietverdriet
pi_107173240
quote:
Dat jij je nergens aan ergert laat mij weer ergeren, is dat niet erg? Erger jij je aan het ergeren of wat is erger?
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 11:40:05 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107173249
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:39 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja, jij bent gek, maar dat wist je al. :)
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 11:41:11 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107173288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat jij je nergens aan ergert laat mij weer ergeren, is dat niet erg? Erger jij je aan het ergeren of wat is erger?
Ik erger me ook niet aan jullie ergeren aan andermans keukengewoonten ik deel gewoon de ergernis niet, niet erg toch?
pi_107173322
ergerlijk
pi_107174201
quote:
Ben jij zo'n onnodige panroerder? Zo'n vaatwasserchaoot? Zo'n groentendoodkoker? Zo'n Aldigrillburgerliefhebber? o|O

;)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:12:08 #213
45206 Pietverdriet
pi_107174292
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik erger me ook niet aan jullie ergeren aan andermans keukengewoonten ik deel gewoon de ergernis niet, niet erg toch?
Zou het dan toch van Erger tot Kwaad gaan?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:48:21 #214
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107175506
Nog eentje:

Mensen die als ze boodschappen gedaan hebben, gewoon alle nieuwe spullen voorin de kasten zetten, waardoor alles wat achterin staat vergeten wordt en op een gegeven moment weggegooid moet worden (nee, ik ben niet zo iemand die producten meteen weggooit als ze net over de datum zijn).
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:55:41 #215
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107175745
Oh, ik kom ook altijd ouwe shit tegen in m'n koelkast :D
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:56:04 #216
45206 Pietverdriet
pi_107175764
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Nog eentje:

Mensen die als ze boodschappen gedaan hebben, gewoon alle nieuwe spullen voorin de kasten zetten, waardoor alles wat achterin staat vergeten wordt en op een gegeven moment weggegooid moet worden (nee, ik ben niet zo iemand die producten meteen weggooit als ze net over de datum zijn).
Heb bij supermarkten wel gezien dat ze hetzelfde deden, zag bij AH wel eens flessen olijfolie die al meer dan een jaar over datum waren en een dikke laag stof hadden.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:59:36 #217
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_107175868
quote:
Nee.
Ik ook niet. Gewoon niet mee bemoeien als iemand voor je kookt. Zo simpel kan het zijn!
Heaven is a place on earth with you
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:04:46 #218
45206 Pietverdriet
pi_107176055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:59 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Nee.
Ik ook niet. Gewoon niet mee bemoeien als iemand voor je kookt. Zo simpel kan het zijn!
Je ermee bemoeien en je er aan ergeren zijn twee verschillende zaken, maar erger jij je er aan als iemand zich er mee bemoeit als je voor hen kookt?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:07:13 #219
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_107176155
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je ermee bemoeien en je er aan ergeren zijn twee verschillende zaken, maar erger jij je er aan als iemand zich er mee bemoeit als je voor hen kookt?
Neehoor, vind ik prima. Maar ik ben ook niet zo'n kookwonder, misschien gaat het daar mee samen.
Heaven is a place on earth with you
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:14:48 #220
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107176433
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:59 schreef Sinosappel het volgende:
Nee.
Het komt ook weleens voor dat je gaat koken in andermans keuken (althans, ik doe dat weleens), dus dan word je automatisch geconfronteerd met die keukengewoontes.

Ook als je gaat samenwonen word je geconfronteerd met elkaars keukengewoontes. Gelukkig hebben mijn huidige liefde en ik samen afgesproken dat hij zich niet meer in de keuken bemoeit. Hij mag even door de keuken heenlopen als hij daar toevallig langs moet, maar als hij te lang in de keuken blijft hangen, duw ik hem gewoon weg. :)

Ook heeft hij deze topicreeks in zijn favorieten staan, dus hij kent de regels. :)
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 13:49:16 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107177734
:X oeh ben blij dat ik niet zo'n vriendin heb... dan zou ik niet meer mogen koken ;(
pi_107177795
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
:X oeh ben blij dat ik niet zo'n vriendin heb... dan zou ik niet meer mogen koken ;(
Dit.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:52:39 #223
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107177874
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Als ik het me goed herinner was het zijn eigen idee al vóórdat we samenwoonden, maar ik vond het wel een heel goed idee, want het voorkomt een hoop onnodig gezeik. :D
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:22:34 #224
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107178960
Daar wil ik nog aan toevoegen dat hij helemaal niet zo van het huishouden is. Hij laat het liefst alles slingeren. Dat vind ik niet erg, maar dan is het gewoon ook beter als hij zich er helemaal niet mee bemoeit. :)
pi_107179055
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Daar wil ik nog aan toevoegen dat hij helemaal niet zo van het huishouden is. Hij laat het liefst alles slingeren. Dat vind ik niet erg, maar dan is het gewoon ook beter als hij zich er helemaal niet mee bemoeit. :)
Dus als ik het goed begrijp hoeft hij (omdat het alleen maar op jouw manier mag) niets te doen in de keuken en het huishouden? Heeft hij goed voor elkaar :7 En dan later niet klagen dat hij niets doet hè.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')