Ligt aan je smaak en de groente in kwestie, jatoch?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:32 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Dat is niet erg. Maar een beetje zout is toch niet erg.
Dat is een symptoom van hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:11 schreef HostiMeister het volgende:
Weltschmerz, tering waar je je druk om kan maken zeg
Enige waar ik me echt aan erger is als mensen eten helemaal kapot bakken/koken. Zo zonde.
Mensen die producten van de Aldi standaard 'troep' noemen...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:28 schreef simmu het volgende:
de rest van mijn gezin houdt van alditroep
dat weet ik, ik doe er tenslotte de boodschappen. edoch; die grillbrugers zijn troepquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:50 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Mensen die producten van de Aldi standaard 'troep' noemen...
Er zijn zoveel producten van de Aldi waar echt niks mis mee is.
Ja, jij bent gek, maar dat wist je al.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik erger me eigenlijk nooit aan andermans keukengewoonten, ben ik nu raar?
Dat jij je nergens aan ergert laat mij weer ergeren, is dat niet erg? Erger jij je aan het ergeren of wat is erger?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:39 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, jij bent gek, maar dat wist je al.
Ik erger me ook niet aan jullie ergeren aan andermans keukengewoonten ik deel gewoon de ergernis niet, niet erg toch?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat jij je nergens aan ergert laat mij weer ergeren, is dat niet erg? Erger jij je aan het ergeren of wat is erger?
Ben jij zo'n onnodige panroerder? Zo'n vaatwasserchaoot? Zo'n groentendoodkoker? Zo'n Aldigrillburgerliefhebber?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Zou het dan toch van Erger tot Kwaad gaan?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik erger me ook niet aan jullie ergeren aan andermans keukengewoonten ik deel gewoon de ergernis niet, niet erg toch?
Heb bij supermarkten wel gezien dat ze hetzelfde deden, zag bij AH wel eens flessen olijfolie die al meer dan een jaar over datum waren en een dikke laag stof hadden.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Nog eentje:
Mensen die als ze boodschappen gedaan hebben, gewoon alle nieuwe spullen voorin de kasten zetten, waardoor alles wat achterin staat vergeten wordt en op een gegeven moment weggegooid moet worden (nee, ik ben niet zo iemand die producten meteen weggooit als ze net over de datum zijn).
Nee.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Je ermee bemoeien en je er aan ergeren zijn twee verschillende zaken, maar erger jij je er aan als iemand zich er mee bemoeit als je voor hen kookt?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:59 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Nee.
Ik ook niet. Gewoon niet mee bemoeien als iemand voor je kookt. Zo simpel kan het zijn!
Neehoor, vind ik prima. Maar ik ben ook niet zo'n kookwonder, misschien gaat het daar mee samen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je ermee bemoeien en je er aan ergeren zijn twee verschillende zaken, maar erger jij je er aan als iemand zich er mee bemoeit als je voor hen kookt?
Het komt ook weleens voor dat je gaat koken in andermans keuken (althans, ik doe dat weleens), dus dan word je automatisch geconfronteerd met die keukengewoontes.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:59 schreef Sinosappel het volgende:
Nee.
Ik ook niet. Gewoon niet mee bemoeien als iemand voor je kookt. Zo simpel kan het zijn!
Dit.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
oeh ben blij dat ik niet zo'n vriendin heb... dan zou ik niet meer mogen koken
Als ik het me goed herinner was het zijn eigen idee al vóórdat we samenwoonden, maar ik vond het wel een heel goed idee, want het voorkomt een hoop onnodig gezeik.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
oeh ben blij dat ik niet zo'n vriendin heb... dan zou ik niet meer mogen koken
Dus als ik het goed begrijp hoeft hij (omdat het alleen maar op jouw manier mag) niets te doen in de keuken en het huishouden? Heeft hij goed voor elkaarquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Daar wil ik nog aan toevoegen dat hij helemaal niet zo van het huishouden is. Hij laat het liefst alles slingeren. Dat vind ik niet erg, maar dan is het gewoon ook beter als hij zich er helemaal niet mee bemoeit.
Waar zit het addertje onder het gras?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Daar wil ik nog aan toevoegen dat hij helemaal niet zo van het huishouden is. Hij laat het liefst alles slingeren. Dat vind ik niet erg, maar dan is het gewoon ook beter als hij zich er helemaal niet mee bemoeit.
Jesus, dat er nog vrouwen als Joipoidoipoipoi bestaan!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:14 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
...Gelukkig hebben mijn huidige liefde en ik samen afgesproken dat hij zich niet meer in de keuken bemoeit. Hij mag even door de keuken heenlopen als hij daar toevallig langs moet, maar als hij te lang in de keuken blijft hangen, duw ik hem gewoon weg.
Nee, daar zal ik nooit over klagen. Hij heeft het goed voor elkaar..., maar ik heb het ook goed met hem.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:25 schreef Isabeau het volgende:
Dus als ik het goed begrijp hoeft hij (omdat het alleen maar op jouw manier mag) niets te doen in de keuken en het huishouden? Heeft hij goed voor elkaarEn dan later niet klagen dat hij niets doet hč.
Tja, en ik hou er niet van als ik druk bezig ben in de keuken, en iemand achter mij is er ondertussen een puinhoop van aan het maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:31 schreef HostiMeister het volgende:
Prima, ik zou het echter niet pikken van je, Joipoidoipoipoi
Tja, ik vind het wel handig. In mijn vorige relaties ging het anders. Wél bemoeien met het huishouden, maar het nķet doen en ondertussen ook alles laten slingeren.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:47 schreef Staal het volgende:
Als jullie allebei tevreden zijn met de afspraken dan werkt het. Niets meer aan doen dan.
Persoonlijk vind ik het niet handig. Bij mijn buren gaat het ook zo. Zij doet het huishouden, hij de tuin.
Als zij weg zou vallen kan die man gewoon niet voor zichzelf zorgen. Zij zou niet eens weten hoe ze een lamp moet ophangen.
Oh, hij kan best voor zichzelf zorgen hoor, heeft dat ook wel moeten doen voordat ik er was.quote:Ik kook 90%. Maar hij kookt wel en vraagt ook hoe ik dingen doe.
Vind het ook een prettig idee dat als ik wegval dat hij niet alle dagen sla met spekjes en bonenschotels hoeft te eten maar alles kan maken. Evenveel kunnen vind ik sowieso wel praktisch.
Dat geldt ook voor de rest. Ik zou echt niet afhankelijk van een man willen zijn als het op klussen aankomt. Laat het me 1 keer zien en dan doe ik het zelf wel.
Precies.quote:Maar daarom is de ene relatie de andere ook niet.
Dat bedoel ik!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:59 schreef minilot het volgende:
I hear you JoiPoienz! Ik jaag mijn lief desnoods met een keukenmes de keuken uit. Mijn domein!
Ik kook, hij eet het op.
Onze verkering vaart wel zéér wel bij een traditioneel rolpatroon.![]()
Precies. Soms denk je ook iets te ruiken maar dan blijkt het iets anders te zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:06 schreef Lienekien het volgende:
Of hij ruikt etenslucht en zegt: "Ha, we eten X!" "Nee , dat eten ze bij de buren."
Zo gaat het hier ook hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:59 schreef minilot het volgende:
I hear you JoiPoienz! Ik jaag mijn lief desnoods met een keukenmes de keuken uit. Mijn domein!
Ik kook, hij eet het op.
Onze verkering vaart wel zéér wel bij een traditioneel rolpatroon.![]()
Haha, uiteraard!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dat bedoel ik!
Maar ik neem aan dat jij het zelf ook opeet.
Ja jammer, maar hier kan ik me dus ook al aan ergeren. Het valt een beetje onder eten dat geen aandacht krijgt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me eraan ergeren dat het gas te hoog staat en dat het fornuis wordt ondergesputterd en dat iemand dan niet even het gas een tikje lager doet.
Denk eigenlijk dat mannen veel relaxter zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kan de laatste keer dat ik me ergerde niet eens herinneren
Het zal waarschijnlijk aan mijzelf geweest zijn...
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Precies. Soms denk je ook iets te ruiken maar dan blijkt het iets anders te zijn.
Wat ik ook wel grappig vindt is als je gewoon nog met de basics bezig bent (ui aanfruiten ofzo) dat mensen al zeggen "goh, dat ruikt lekker". Krijg ik soms de neiging ze een bordje gebakken uien te geven
TENENKROMMEND + HEVIGE FRUSTRATIEquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Precies. Soms denk je ook iets te ruiken maar dan blijkt het iets anders te zijn.
Wat ik ook wel grappig vindt is als je gewoon nog met de basics bezig bent (ui aanfruiten ofzo) dat mensen al zeggen "goh, dat ruikt lekker". Krijg ik soms de neiging ze een bordje gebakken uien te geven
Ik uit m'n woede in hoofdletters, niet in steekpartijen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:48 schreef Sinosappel het volgende:
Ik durf nooit meer in de buurt te komen van iemand die aan het koken is dankzij dit topic.
Dat is maar goed ook in zo'n ruimte met diverse (neem ik aan) scherpe messenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:49 schreef twi het volgende:
Ik uit m'n woede in hoofdletters, niet in steekpartijen.
ik zou zeggen leer je kinders om er vanaf te blijven! En ach ze snijden zichzelf een keer met een mes en daarna weten ze dat het gevaarlijk is. Kinderen moeten het verschil leren tussen daar mag ik aankomen en daaraan niet. Het is in mijn ogen slechts een opvoed taak of laat je kinderen maar eens voelen hoe het is om de fout in te gaan. Niets werkt zo goed om gedrag aan te leren dan het belonings en bestraffingssysteem.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:53 schreef simmu het volgende:
wat ik trouwnes ook afschuwelijk irritant vindt, is dat ik al mijn spulletjes steeds weg moet bergen ivm de kinderenmessen enzo gaan hooghooghoog, keukenmachine achter slot en grendel. en elke keer als je even iets wil gebruiken moet je dus her en der uit hoge en moeilijk bereikbare plaatsen alles overal vandaan plukken
tuurlijk is dat zo. ze zijn alleen nog een beetje klein voor het hele "dan doe je je maar zeer" verhaal met messenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:59 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
ik zou zeggen leer je kinders om er vanaf te blijven! En ach ze snijden zichzelf een keer met een mes en daarna weten ze dat het gevaarlijk is. Kinderen moeten het verschil leren tussen daar mag ik aankomen en daaraan niet. Het is in mijn ogen slechts een opvoed taak of laat je kinderen maar eens voelen hoe het is om de fout in te gaan. Niets werkt zo goed om gedrag aan te leren dan het belonings en bestraffingssysteem.
Gecombineerd met m'n hematofobie is dat inderdaad wel goed.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook in zo'n ruimte met diverse (neem ik aan) scherpe messen
of in mijn geval in het bestekbakje van het afruiprekje...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:22 schreef twi het volgende:
[..]
Gecombineerd met m'n hematofobie is dat inderdaad wel goed.
Nog een ergernis, messen met een scherpe punt naar boven gericht in de afwasmachine stoppen.
Messen horen ook niet in de afwasmachinequote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:22 schreef twi het volgende:
[..]
Gecombineerd met m'n hematofobie is dat inderdaad wel goed.
Nog een ergernis, messen met een scherpe punt naar boven gericht in de afwasmachine stoppen.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Messen horen ook niet in de afwasmachine
Ik vind het al irritant als mensen het gas niet terugdraaien bij het koken van aardappels of groenten. Dan staat het gas vol open en het water hevig te borrelen. Nergens goed voor, het water wordt er niet warmer van en het zal niet sneller gaar zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me eraan ergeren dat het gas te hoog staat en dat het fornuis wordt ondergesputterd en dat iemand dan niet even het gas een tikje lager doet.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:06 schreef Lienekien het volgende:
Of hij ruikt etenslucht en zegt: "Ha, we eten X!" "Nee , dat eten ze bij de buren."
Nog zoiets. Ben je druk bezig in de keuken om iets lekker te koken voor iemand, gaat ze ongeļnteressseerd op de bank wat met d'r telefoon spelen of TV kijken. LEKKER GEZELLIG!!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:48 schreef Sinosappel het volgende:
Ik durf nooit meer in de buurt te komen van iemand die aan het koken is dankzij dit topic.
Haha wat doe je me aaanquote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nog zoiets. Ben je druk bezig in de keuken om iets lekker te koken voor iemand, gaat ze ongeļnteressseerd op de bank wat met d'r telefoon spelen of TV kijken. LEKKER GEZELLIG!!
Wellicht is het meer een hint richting jou.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:06 schreef Lienekien het volgende:
Ik las Mensenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koksmessen doe ik er ook niet in, maar kleine goedkope vleesmessen met een scherpe punt, waarom niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die kreeg ik als kind ook altijd te horen!quote:
Als kindquote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:35 schreef robber57 het volgende:
- Wat eten we?
* Hussen-met-je-neus-er-tussen
-
Zo een heb ik er ook gehad.quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:41 schreef Isegrim het volgende:
Mijn vriend leegt ook nooit de prullenbak. Dat is namelijk 'mijn taak'.Kan me niet herinneren waar in het contract dat staat.
Is dat een aanbeveling?quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:45 schreef MaximusTG het volgende:
* MaximusTG is de ideale man. Koken, schoonmaken, opruimen. No problemo. Het eerste schijnt zelfs een hobby voor me te zijn
quote:
Haha gelukkig ruimt mijn huidige vriend wel alles netjes op. Maar bij een vriendinnetje wat in een studentenhuis woont zou ik dus echt niet kunnen leven.quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:07 schreef jerney het volgende:
Ik ben zo blij met mijn lief als ik dit topic lees
Krijg alleen af en toe een opmerking wanneer ik het GFT- zakje weer eens te vol heb gepropten dan weer kusjes
andersom erger ik me ook niet. Wel ben ik vies van oude, koude sopjes.
Maar afhankelijk van mijn bui laat ik ze dan links liggen of verman ik mezelf en trek de stop er snel uit terwijl ik "huuuuuu" roep en een vies gezicht trek.
Ik vind met vuilniszakken sjouwen ook weer zo'n mannending. Bij ons komen ze op Woensdag en nu voor het eerst is die taak 'verschoven' naar m'n vriendin. Ik moet nl. de kleine wegbrengen en 2 vuilniszakken en een maxi-cosi dragen werkt nietquote:Op woensdag 25 januari 2012 08:41 schreef Isegrim het volgende:
Mijn vriend leegt ook nooit de prullenbak. Dat is namelijk 'mijn taak'.Kan me niet herinneren waar in het contract dat staat.
En dan moet je ook nog oppassen dat je niet met een vuilniszak bij de opvang/school staat.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik vind met vuilniszakken sjouwen ook weer zo'n mannending. Bij ons komen ze op Woensdag en nu voor het eerst is die taak 'verschoven' naar m'n vriendin. Ik moet nl. de kleine wegbrengen en 2 vuilniszakken en een maxi-cosi dragen werkt niet
Ik moest lachenquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:05 schreef DeTolk het volgende:
En dan moet je ook nog oppassen dat je niet met een vuilniszak bij de opvang/school staat.
Ja hallo, als ik sta te koken en druk ben, en dat ding is vol, dan is dat jouw taak als souschef jaquote:Op woensdag 25 januari 2012 08:41 schreef Isegrim het volgende:
M'n vriendin vindt grote messen eng ofzo. Die gebruikt nooit 't grote koksmes. Ik dop er de boontjes mee...quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:56 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik heb wel eens in een lunchroom gewerkt, moest ik een ui snipperen met een aardappelschilmesje...
Sowieso, mensen die alles snijden met een aardappelschilmesje
Beetje kok neemt zijn eigen messen meequote:Op woensdag 25 januari 2012 16:56 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik heb wel eens in een lunchroom gewerkt, moest ik een ui snipperen met een aardappelschilmesje...
Sowieso, mensen die alles snijden met een aardappelschilmesje
een (half) pakje op kamer temperatuur, de rest in de koelkast? En zijn zat zaken waar je harde boter voor wilt hebben, en je voorraad blijft langer goedquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:53 schreef minilot het volgende:
Roomboter in de koelkast? Wat lastig lijkt me dat: zo'n onsmeerbaar harde homp!
Daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen, boontjes doppen met een mes?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:00 schreef Catbert het volgende:
[..]
M'n vriendin vindt grote messen eng ofzo. Die gebruikt nooit 't grote koksmes. Ik dop er de boontjes mee...
Ik denk dat ie bedoeld sperzieboontjes ontkronenquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:25 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen, boontjes doppen met een mes?
Ah, nou, roomboter gaat er bij ons in vliegende vaart doorheen, dus het blijft sowieso wel goed.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
een (half) pakje op kamer temperatuur, de rest in de koelkast? En zijn zat zaken waar je harde boter voor wilt hebben, en je voorraad blijft langer goed
iiiiiquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:45 schreef minilot het volgende:
Jaaa, maar ik doe dan ook alweer vier jaar met dezelfde fles sesamolie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |