quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja mijn moeder was ook altijd tegen een afwasmachien, tot de kinderen het huis uit waren en ze het zelf moest doen.
Koop je eigen pot jam en zet je naam erop..quote:Op maandag 16 januari 2012 13:45 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
En m'n vader heeft helaas de walgelijke gewoonte om iedere keer met z'n lepel een flinke schep uit een pot (jam, pindakaas enz.) te nemen, en dan met die afgelikte lepel steeds weer opnieuw die pot in te gaan.![]()
![]()
En hij blijft het ook doen, ongeacht hoe vaak je hem er al op aangesproken hebt.
Kijk, dat een kind dat doet kan ik me voorstellen, maar als volwassene hoor je gewoon zelf het besef te hebben dat zoiets uiterst onhygiënisch is voor de overige gezinsleden.
Haha, ja, dat zou je in dat geval nog haast gaan doen ook.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:14 schreef Frappelsien het volgende:
Koop je eigen pot jam en zet je naam erop..
Jij eet geen Jam?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:18 schreef RobinOok het volgende:
Mijn vader doet dat ook. Ik kan er niet mee zitten.
Mijn moeder zei altijd dat ze 3 afwasmachines had.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja mijn moeder was ook altijd tegen een afwasmachien, tot de kinderen het huis uit waren en ze het zelf moest doen.
LOLquote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mijn moeder zei altijd dat ze 3 afwasmachines had.
Ja, of 'ik moet zo nodig huiswerk maken'.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Mijn zus ging altijd met een boek naar de plee en bleef zitten tot het klaar was.
Tot pa daar genoeg van had en een stok onder de klink zette en haar wie van de drie en MASH liet missen
Wat een nare moeder.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben ook dan om haar te pesten homo geworden.quote:
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben ook dan om haar te pesten homo geworden.
Dat had ik vroeger ook met een zusje. Ging altijd naar de wc naar het eten en zodra de afwas klaar was, jawel... daar was ze weer! En ik zei er altijd wat van maar dan was ik de sjaakquote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Mijn zus ging altijd met een boek naar de plee en bleef zitten tot het klaar was.
Tot pa daar genoeg van had en een stok onder de klink zette en haar wie van de drie en MASH liet missen
Mijn moeder kon ook niet echt koken, ben gaan koken uit zelfverdedigingquote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]![]()
Mijn eigen moeder kon niet koken, tot wij het huis uit gingen en ze ineens onvermoede kooktalenten ontdekte.Als kind aten we veelal gekookte aardappels met gaargekookte groenten en dingen als slavinken en te lang gebakken karbonade.
Herkenbaar!! Wij aten iedere aond gekookte aardappelen, doorgekookte groenten en een stuk vlees uit de oven (droog en taai!!) gekruid met altijd dezelfde vleeskruiden en een laag paneermeel...quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn moeder kon ook niet echt koken, ben gaan koken uit zelfverdediging
Ik ook.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer trouwens dat slecht kokenden moeders mensen zo wegjagen van aardappels, groente, vlees. Goed klaargemaakt kan het verschrikkelijk lekker zijn, en is het gezond.
Ik at ze ook zelden of nooit meer, tot ik mijn huidige partner tegenkwam die graag aardappels eet.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:09 schreef Quispi het volgende:
Precies, ik heb inmiddels zo'n afkeer van gekookte aardappels dat ik ze in geen jaren meer gegeten heb....
ik heb toen ik het huis uit ging ook paar jaar geen aardappels gegeten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer trouwens dat slecht kokenden moeders mensen zo wegjagen van aardappels, groente, vlees. Goed klaargemaakt kan het verschrikkelijk lekker zijn, en is het gezond.
Ik ben inmiddels over deze laatste ouderlijk-huis-induced-voedselfobie heen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:48 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben dol op aardappels, maar gekookt eten we ze eigenlijk nooit.
Je weet dat Jeroen Meús een 7 delig tv-serie over alleen de aardappel heeft? Wat hou ik toch van de Vlaamse televisie. Is net afgelopen geloof ik, nu weer plat preferé.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb daar niet alle afleveringen van gezien, peru, ierland, frankrijk en witrusland heb ik gezienquote:Op zondag 22 januari 2012 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik begin zelf weer wat meer aardappelen te eten. Maar ik snap ook wel waarom ik dat jaren weinig gedaan heb. Het duurt altijd weer tot aardappel 4 tot het schillen een beetje opschiet, het moet ook nog vrij lang opstaan, vaak zijn twee bewerkingen gewenst, het is ook nog niet eens zo heel makkelijk om gebakken aardappelen helemaal goed te krijgen. Bij gekookte aarappelen wil ik wel een mooie rundvleesjus, dat moet ook maar net uitkomen. Een pastaatje is makkelijker en sneller.
[..]
Je weet dat Jeroen Meús een 7 delig tv-serie over alleen de aardappel heeft? Wat hou ik toch van de Vlaamse televisie. Is net afgelopen geloof ik, nu weer plat preferé.
Ik kan Van der Keuken ook erg waarderen. De insteek is alleen heel anders en soms zijn ze iets te verdachtmakend. Maar Belgen zijn nou eenmaal een stuk beleefder en die Meus is ook gewoon een leuke vent, dat werkt zeker voor de programma's die hij maakt. Van mevrouw Dahl tot bekenden van Sinatra of een Franse orde ter promotie van een ingewandenstoofpot, hij neemt ze allemaal voor zich in. Maar ook omdat hij wat kan en ook echt zijn best doet om eerst maar eens van anderen te leren.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb daar niet alle afleveringen van gezien, peru, ierland, frankrijk en witrusland heb ik gezien
Ik mag Jeroen graag zien, erg kundig, gevoel voor humor en breed georienteerd, en erg correct tegenover de mensen in zijn programma, niet dat zuigende gedoe van bv Teun vd Keuken die verder niet erg snugger overkomt.
Bedoel jij René Pluijm? Daar erger ik me altijd groen aan.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan Van der Keuken ook erg waarderen. De insteek is alleen heel anders en soms zijn ze iets te verdachtmakend. Maar Belgen zijn nou eenmaal een stuk beleefder en die Meus is ook gewoon een leuke vent, dat werkt zeker voor de programma's die hij maakt. Van mevrouw Dahl tot bekenden van Sinatra of een Franse orde ter promotie van een ingewandenstoofpot, hij neemt ze allemaal voor zich in. Maar ook omdat hij wat kan en ook echt zijn best doet om eerst maar eens van anderen te leren.
Een enorm contrast met een Nederlands tv-kokje waar ik de naam even van kwijt ben die dan in het buitenland dacht eventjes zijn eigen draai aan een lokaal gerecht te geven terwijl hij niet eens kan koken. Die brutaliteit, die arrogantie en die incompetentie, dat is echt heel erg Hollands, meer nog dan Nederlands, en dat is ook heel erg commerciele tv.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |